Witam szanownych Kolegów. Dostałem do przezwojenia silnik jednofazowy indukcyjny (sprężarka powietrza :Bass Polska, stojąca zbiornik 100l) Uzwojenie aluminiowe jest totalnie zwęglone, że nie mogę go odwzorować. Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Silnik bez wyłącznika rozruchowego, na stałe wpięty z uzwojeniem pomocniczym kondensator...
Możesz orientować się na ten schemat. https://obrazki.elektroda.pl/8985105100_... Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/2154478400_...
Google -> "silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym"
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
Marek_rr5 napisał: Chciałbym sie dowiedzieć jak obliczyć obroty silnika po uzwojeniu przykładowo 24 żłobku 2w grupie 4 wolne czyli 2 bieguny a wzór 60*50/p czy tak ? Zaczęliście od uzwojenia o czterech biegunach, a skończyliście na dwóch. :D A tak dla jasności p-ilość par biegunów , a ilość biegunów to jest- 2p romoo napisał: Licz bieguny czyli grupy...
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
Witam. Mam problem z silnikiem trójfazowym produkcji firmy Indukta. Jest to silnik o mocy 7.5kW 2850obr/min. Napędza on piłę stołową. Działał doskonale do wczoraj, dzisiaj po włączeniu piły zaczął wybijać bezpiecznik. Na początku silnik szarpnie a potem słychać dosyć głośne buczenie i bezpiecznik wybity a czasem i dwa. Dodam, że raz na kilka prób uruchomienia...
witam dostałem do przezwojenia silnik firmy indukta sf132 s-4rw 5,5 kW 1450 obr 380 Δ rok produkcji 06/76. Pierwszy raz się spotkałem z silnikiem 3 ~ który ma inną ilość zwoi w każdym palcu i tak w dużym 44 średnim 42 i małym 40. Czy te dane są poprawne i jakie ma to znaczenie dla pracy silnika 3 ~. Silnik prawdopodobnie ma oryginalne uzwojenie.
Dzień dobry, co się stanie jeśli zasilanie silnika indukcyjnego asynchronicznego 3-fazowego będzie odłączone, a jego obroty zostaną wymuszone, np. przez inny silnik sprzężony z jego wałkiem? Dziękuje za wyjaśnienie.
Witam mam problem z pewnym silnikiem otóż sąsiad ma silnik 11Kw 3-fazowy jest on na jeden bieg, włącza się i rusza choć na tą moc to bardzo dziwne. Ma zabezpieczenie przedlicznikowe B32 a za licznikiem 25A topikowe gdy prubuje go włączyć topiki wywalają zaduża moc silnika,myślałem nad założeniem wyłącznika gwiazda - trójkąt ale silnik jest podłaczony...
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Tak, ten przewód do którego były dołączone druty to powinien być wyłącznik termiczny i powinien mieć przejście do czarnego wyprowadzenia. Pozostałe dwa wyprowadzenia (czerwony i biały) plus dwa nowo powstałe od uzwojeń, to uzwojenie robocze (grubszy drut uzwojenia) i pomocnicze (cieńszy drut uzwojenia).
Jaki układ czasowy powinienem zastosować aby rozruch silnika elektrycznego odbywał się np. nie częściej niż co 10 minut mimo przychodzącego w ciągu tych 10 minut sygnału do uruchomienia?
Wrzuć w google: Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym , znajdziesz wszystko na ten temat, np. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Hasło do przestudiowania: Silnik indukcyjny jednofazowy z pomocniczym uzwojeniem rozruchowym zwartym".
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Witam ! Brzęczyk ma każdy z długą historią warsztat. Jeśli podejrzewasz skrót zwojowy to możesz zmierzyć rezystancję miernikiem- mostkiem do małych rezystancji. Pomiary prądu na biegu jałowym czy pod obciążeniem są oczywiste. W poradniku Zembrzuskiego cała diagnostyka silnika indukcyjnego jest ładnie opisana. Powodzenia
W tych silnikach wyprowadzenia w tym stanie to niemal norma. Jedyną właściwą naprawą jest wymiana tych wyprowadzeń. Wszelkie koszulki nakładane we własnym zakresie mogą nie uchronić przed zwarciem, a tym samym również przed uszkodzeniem uzwojeń.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC. Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety...
Jeszcze dla pewności spytam, przy podgrzaniu opalarką obudowy silnika rezystancja czujnika oryginalnie zamontowanego na uzwojeniu zwiększa się. Czyli to PTC? Tak.
No nie do końca, niektóre silniki indukcyjne mają wyprowadzone uzwojenia wirnika na pierścienie ślizgowe (np. silnik pierścieniowy w łączu selsyny ) a nie komutator. Wskazówką może być liczba tych pierścieni ślizgowych, np. 2 . Ja bym orientował się jednak po prędkości znamionowej zapisanej na tabliczce (spisz sobie je ze strony producenta). Różnica...
Z mojego doświadczenia wymiana bezpiecznika to tylko na jakiś czas uzwojenie już podpalone. Wstaw na 100"C.
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Według mnie nie wytrzyma- za dużo rozruchów, a za mało pracy czyli chłodzenia. Raczej uzwojenia tego nie przetrzymają.
Uzwojenia w silniku indukcyjnym możesz podłączyć w gwiazdę lub w trójkąt 380/660 znaczy ze 380 podłączasz w trójkąt a jak byś w sieci miał 660 to w gwiazdę. Ty podłączyłeś w gwiazdę a powinieneś w trójkąt dlatego ma taką małą moc.
Silnik to nie tylko uzwojenia ale także rdzeń i klatka (sądzę że piszesz o silniku indukcyjnym, dwufazowym). Zazwyczaj to on określa maksymalną moc silnika. Zmiana uzwojeń wg. Twojego opisu, spowoduje także zwiększenie wydzielania ciepła w silniku. Uważam że to jest zły pomysł.
A po co ci taki referat?:D Wystarczy jedno zdanie. "Silniki indukcyjne nie mają podanego na tabliczce znamionowej, napięcia wzbudzenia". :) Drugie zdanie: "Na klamrecie są tylko wyprowadzenia do podłączenia zasilania i nie ma podłączeń uzwojenia wzbudzenia". Koniec referatu. ;) W gruncie rzeczy chodzi tylko o różnice między silnikami asynchronicznymi...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Witam Potrzebny mi jest schemat połączeń uzwojenia silnika indukcyjnego - 72 żłobki, 450 (12 par biegunów) i 200 obrotów (24 pary biegunów) Muszę go naprawić i sprawia mi to trochę trudności (silnik pralnicy do skór TIPO L380DUI80ISF). Pomożecie?
wystarczyło odwrócić cewkę w drugą stronę i działa ;) dzięki za pomoc
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Siwamat 749, może 794? Jeżeli tak, to ostatni wypust tego sprzętu był w 1993 roku a pierwszy w 1979! Staruteńki. Silnik jest indukcyjny, kosztuje 2105zł! Sprawdź, czy dochodzi na niego napięcie na uzwojenie wirowania. Ze schematem pewnie będzie gorzej.
Są tam stosowane silniki indukcyjne ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Pozdrawiam
Ta obrabiarka jest dobrze wykonana? Tak została wykonana fabrycznie. To jest produkt łotweski marki DAUER z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych. W tamtych latach sporo jej używałem. Potem leżała nieużywana aż do teraz.
czy jest szansa na domową naprawę tej usterki. Możesz spokojnie przesznurować uzwojenie starannie i nie na siłę przeciągając sznurek między uzwojeniami.
1U1, 1V1, 1W1 - początki uzwojeń pierwszego biegu 2U1, 2V1, 2W1 - początki uzwojeń drugiego biegu Końce uzwojeń połączone oczywiście w gwiazdę wewnątrz silnika. Czyli byłby układ γ / γ z nie połączonymi uzwojeniami Dla mnie przynajmniej tak to od początku wyglądało . Uzwojenia trójfazowych silników indukcyjnych dwubiegowych, są przełączane...
Czy bardziej chodzi Ci o cenę, czy o wielkość (gabaryty)? Jeśli chodzi o cenę, to silnik indukcyjny powinien być tańszy, bo łatwiejszy w wykonaniu. Nie ma skomplikowanego komutatora i uzwojenia wirnika. Wprawdzie na wirniku silnika indukcyjnego jest też uzwojenie, ale jest znacznie prostsze w wykonaniu .
jak oblicza się ilość zwoji w silnikach indukcyjnych?
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Cześć kolego ! Robiłem / tzn. przezwajałem / taki silnik . Dane nawojowe : Besel Skg 80-4b 0,75 kW 1400 obr/min Ż=24 108 zw Φ0,55 mm y=5 Dodaję schemat uzwojenia tego silnika. Orginalnie nazwojony jest koszykowym / wg katalogu nr 62 /o poskoku y=5 , zas ja stosuję uzwojenie wzornikowe grupowe o poskoku y=5,7. Atlas uzwojeń silników indukcyjnych...
(at)PawelPawel125 Silnik o tej mocy i na to napięcie to z pewnością silnik reluktancyjny. W tego typu silniku prawidłowa regulacja obrotów jest niemal niemożliwa, przynajmiej układem fazowym, jaki użyłes. Silnik zawsze bedzie hałasowal, mniej czy wiecej, a podłaczenie kondensatora równolegle narazi uzwojenie silnika na spalenie. Reklama tego kitu,...
Kazdy silnik indukcyjny posiada uzwojenie na wirniku. Co rozumiesz pod pojeciem "zwykly"?
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Schemat z kondensatorem ( kilka postów wyżej) załatwi każdą sprężarkę. W kompresorach lodówkowych stosowane są silniki indukcyjne z uzwojeniem rozruchowym odłączanym po ok. 1 sek. od startu sprężarki. Tamten schemat ma sens w przypadku silników np. do kosiarek ( mają one nieco inną konstrukcję ). Co do smarowania, już o tym wcześniej pisałem - proste...
Uzwojeniami zajmij się później. Podstawą takiej przeróbki jest wirnik . Tu masz klatkowy, bo to silnik indukcyjny z kondensatorem pracy. Jakaś ,,gwiazda" z magnesów neodymowych ? Lub coś w tym stylu.
Pole elektryczne wytwarzane poprzez to odwrotnie podłączone uzwojenie , będzie w przeciwfazie z dwoma pozostałymi uzwojeniami. Wartości pól będą sie znosić co w konsekwencji da pole elektryczne wypadkowe małe - silnik będzie przeciążony i ulegnie uszkodzeniu po pewnym czasie.Oczywiscie - obrotów to on nie będzie miał ponieważ magnetyczne pole wirujące...
Jakie byłyby konsekwencje tego gdybym np. cewki (oczywiście wszystkie) nawijał na 50 zwojów a nie na 78 zwojów czyli tak jak jest teraz. Czy silnik miałby wtedy tylko mniejszą moc i obroty ale by działał poprawnie? Moc na pewno zmniejszyłaby się, obroty teoretycznie nie powinny ulec zmianie, ale nie wiadomo,czy długo by pochodził, bo pewnie przegrzałoby...
OK, rozumiem - po prostu nie miałem do czynienia z silnikami indukcyjnymi uzwojonymi "niesymetrycznie" (czyli z urodzenia przeznaczonymi do zasilania jedną fazą), i poza tym nie rozszyfrowywałem tabliczki znamionowej silnika. I masz rację, najwidoczniej ta strugarka była w wersji trójfazowej i jedofazowej, a różnił je tylko silnik. Zresztą zastanowiła...
Rozkręć silnik i wizualnie sprawdź jak wygląda uzwojenie.
Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
silnik indukcyjny uzwoić schemat silnik pomiar uzwoić zewrzeć uzwoić silnik
volvo silnika opóźnienie minut głośniki modecom buczą
Oznaczenie D6 w układzie scalonym – dioda, pin danych czy kod producenta? Jak ustawić barwy i tony na Roland, Yamaha do muzyki disco – syntezatory, efekty, miks