Witam radio takie sobie zalezy do czego chcesz uzywac sa lepsze ale i tez sa i gorsze mam takie i calkiem calkiem mi sie sprawuje w autku duzo daje ANL prz silniku iskrowym
właśnie że po ustawieniu szczeliny na przerywaczu ustawilem zapłon i na aparacie zapłonowym zapłon przestawił sie na śrubie mocującej aparat około 1 cm to chyba dużo? Silnik chodzi lepiej .Ale jutro okaże sie podczas jazdy. To też zależy od tego jaką szczelinę zrobiłeś.
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Diesel czy benzyna? Wygląda trochę jak w silniku iskrowym(benzyna) przebicie na cewkach zapłonowych.
Motorowery się rejestruje z automatu kiedy się włoży spalinowy silnik do roweru staje się motorowerm. Co prawda tu się powołują na wyrok SN z 2007 ale nie jest do końca jasne jak to jest w obecnych przepisach: https://roweroweporady.pl/rower-z-silnik... Wygląda, że silnik przyczepny który umożliwia także normalna jazdę roweru jest...
pozwalajacy na wykorzystanie oryginalnego ustroju miernika ilorazowego, posiadającego 2 cewki i 4 zaciski. oczywiście potrzebuje taki schemat zeby nie bylo problemów z dostepnością elementów Orginalny obrotomierz jest od UNO Turbo diesla, a ja potrzebuje podłaczyć go do silnika iskrowego Dzieki za wszystkie podpowiedzi
Ale to nie odróżnia tego silnika od silnika średnioprężnego. Bo nie ma odróżniać, silnik zwany w Polsce średnioprężnym to silnik z grupy HCCI... No i dlatego wolakseak15 jak chce mieć tanio to powinien wziąć zwykły silnik iskrowy dwusuwowy i jedynie dorobić mu dawkowanie ropy (po nagrzaniu silnika). To nie takie proste i paliwo to nie zwykły olej napędowy....
Lepiej zainwestuj w książki o budowie układów zasilania silników iskrowych i poczytaj jak jest ustalana dawka paliwa
Podsyłam momenty dla głowicy. :arrow: Grubość uszczelki raczej nie ma znaczenia po planowaniu głowicy w silniku z zapłonem iskrowym. :arrow: Nawet nie wiem czy można dostać grubsze, ja nie spotkałem i raczej nie ma takiej potrzeby, a nuż wskoczy do pełnych 55 KM :D :arrow: Głowicę trzeba splanować, krzywizna 0,05 mm to sporo :!:
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Na myśli słowo wytrzyma, czyli do kapitalnego remontu, gdy do roboty jest wymiana drogiego osprzetu silnika m.in.ukladu wtryskowego lub wlasnie uklad tlokowo korbowy albo gdy glowica wymaga remontu i zastanawiam sie w takim razie nad sensem istnienia silnika wysokopreznego, skoro silnik iskrowy da rade zrobic praktycznie taki sam przebieg co silnik...
Czy do doładowania można zaliczyć odpowiednio ukształtowaną komorę rozprężną? Jeśli tak to każdy obecnie 2T jest doładowany.
Jaki będzie dobry iskrowy silnik spalinowy chłodzony cieczą, którego moc efektywna to 20kW i prądnica 3-fazowa asynchroniczna o mocy 15kW ?
To nie jest multimetr, a tylko ustrój z miernika o kilku funkcjach pomiarowych (prawdopodobnie dla silników z zapłonem iskrowym?). To co masz, wymaga teraz albo opornika szeregowego -> aby być woltomierzem, albo bocznika -> aby być (mili)amperomierzem, albo opornika i bateryjki -> aby być omomierzem. Aby zaprojektować układ miernika z wykorzystaniem...
Głupi nawyk z czasów gaźnikowych silników iskrowych stosowanych w ciężkim sprzęcie. W dieslach bez jakiegokolwiek logicznego uzasadnienia. Przenoszę do "samochody technika"
Do tego dochodzi drugie tyle na ciepło. Tylko i wyłącznie w dużych, wolnoobrotowych okrętowych dieslach o długim skoku tłoka. W maszynach samochodowych to 40 jest wartością idealną, do której dosyć daleko produkcji masowej. Silniki o zapłonie iskrowym są mniej sprawne, diesle bardziej.
Ta kogeneracja miałaby sens przy bezpośrednim napędzie sprężarki przez silnik spalinowy. Omijamy dwie sprawności: "moją" i "Twoją". Jednak takiego urządzenia raczej nie znajdzie się na złomie za grosze... Ależ da się. Nazywa to się agregat do samochodu chłodni. Otrzymujemy ramę, silnik spalinowy, sprężarkę, jakiś układ przeniesienia napędu, czasem...
przecież może być diesel, trzeba by zrobić instalację podobną do tej stosowanej przy przeróbkach diesli na LPG (tak nie pomyliłem się, można zrobić diesla na lpg), Tak, my też wiemy, że istnieją silniki diesla na paliwo wysokooktanowe, ale wtedy to już nie są silniki diesla tylko silniki "iskrowe" o wysokim ciśnienieniu sprężania. Innymi słowy to już...
Rzuć może okiem na Allegro. Za te pieniądze kupisz co prawda używkę, ale Alana 28. Tego radia nie trzeba reklamować, do samochodów z silnikiem iskrowym jak najbardziej polecam!
Teraz ME postanowiło pchać się w biopaliwa, żeby wyrobić unijny cel OZE (a ścislej jak najbardziej zniwelować stratę do tegoż). Szkoda tylko, że zbiegło się to z powszechną nagonką na Dieslem, bo o ile BioDiesel czy SVO jeszcze jest w miarę opłacalne to paliwo do silników iskrowych to kompletna klapa. http://gramwzielone.pl/bioenergia/32964/...
:arrow: prezes i grześ Dzięki za zainteresowanie. Wątek Ankota znam dokładnie i to ile kosztuje podłączenie zależy od tego jakie są warunki do podłączenia. Podłączając mały agregat w istniejącym domu to jedyne koszty to oprzyrządowanie: przekaźnik pilnujący automatycznego odłączenia przy wyłączeniu sieci i jeśli sie chce sprzedawać prąd to dość drogi...
Witam Silniki miniaturowe samozapłonowe zostały wyparte przez miniaturowe silniki iskrowe, żarowe na benzynę, alkohol etylowy. Paliwo do silników żarowych, jak i iskrowych np:aklkohol etylowy jest dostpeny, natomiast ETER do sil. samozapłonowych i tu zaczynają się schody. W jaki sposób można kupić i gdzie przygotowane w puszce czeskie paliwo "ETER o...
Tak jak na schemacie. Masz tam opcje: albo czujnik Halla albo cewka zapłonowa w przypadku silnika benzynowego z zapłonem iskrowym.
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
Sprawdź luzy zaworowe, jak by to była wina WN to awaria bardziej daje znać o sobie jak silnik jest zimny, bo potrzebna jest większa energia wyładowania iskrowego. Normalna sprawa, luzu już nie ma bądź jest znikomy, jak się silnik nagrzeje to kasuje się całkiem.
Robokop możesz rozwinąć myśl z tą lampą bardzo mnie to zaciekawiło? Mogę tak pobieżnie - lampa xenonowa, coś jak do ustawiania zapłonu w silnikach iskrowych, z tym że zamiast hallotronu lub innego czujnika na końcu przewodu wyzwalającego masz czujnik piezoelektryczny, reagujący na falę ciśnienia w przewodzie do wtryskiwacza.
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
Jest to miernik kąta zwarcia styków przerywacza do silników za zapłonem iskrowych. Nadaje się raczej wyłącznie do silników z tradycyjnym przerywaczem stykowym. Zatem duży fiat, wołga, albo łada i inne. Przy okazji, jak wyżej już napisano zmierzy się też prędkość obrotową, np. biegu jałowego takiego silnika. Urządzenie przyda się przy regulacji starego...
Poczytaj o odkłócaniu instalacji samochodowych z zakłóceń spowodowanych zapłonem silników iskrowych. Na pewno ekranowany przewód WN do świecy i ekran na fajkę pomoże. Ponadto połącz masę silnika z masą odbiornika w miarę grubą linką miedzianą. Wiele też zależy od jakości i konstrukcji samego układu nadajnik/odbiornik i ich odporności na zakłócenia elektromagnetyczne....
Chce zrobić taki czujnik,który będzie mógł być zastosowany do każdego silnika z zapłonem iskrowym, Coś podobnego do uniwersalnych obrotomierzy. Dodano po 1 Obrotomierz nie wykryje zgubienia jednego zapłonu.
Jeżeli mają to być badania uproszczone to niema potrzeby zajmować się charakterystyką przy obrotach od zera do obrotów jakie alternator osiągnie przed odpaleniem silnika ponieważ ta część charakterystyki niema dla tego typu badania znaczenia. Dopiero znaczenia nabiera ta część począwszy od obrotów biegu luzem silnika a tym samym i alternatora. Tylko...
To wszystko tłumaczy. Stary President Herbert w Fordzie Transicie z dieselkiem pracuje bez załączonych filtrów bezbłędnie. Ale już w Skodzie Felicji z silnikiem MPI - bez ANL i NB nie posłuchasz... W ruchu miejskim, słychać "terkot" silników samochodów z silnikiem iskrowym, które mnie mijają lub jadą równolegle, zwłaszcza tych " leciwych". O wspólnym...
Zwracam się z wielką prośbą do wszystkich tych którzy posiadają materiały z "układów zasilania silników z zaplonem iskrowym i zapłonem samoczynnym"! :|
Jest z leksza różnica pomiędzy silnikiem z zapłonem iskrowym, a zapłonem samoczynnym. Masz kolego rację trzeba się doszkolić😋. Pozdrawiam
Z otoku fundamentowego poprzez spawanie wyprowadzona jest bednarka na ścianę budynku na wysokości około 60cm. Na tej wysokości znajduje się złącze kontrolne do którego podłączony jest zwód a zarazem bednarka która prowadzi do głównej szyny wyrównawczej.Takich wyprowadzeń bednarki ze stóp fundamentowych na elewację budynku jest kilka w zależności od...
Wszystko zależy od tego czy mamy do czynienia z silnikami o zapłonie iskrowym czy samoczynnym. Ogólnie tylko w szkole uczą, że wszystkie reakcje w chemii są przeprowadzane w stosunku stechiometrycznym. Niestety pewne właściwości materii powodują, że potrzeba stosować nadmiar czy niedomiar pewnego substratu. W przypadku silników o zapłonie iskrowym współczynnik...
No to macie Panowie wyżej stosunek mocy do masy zbliżony do Forda Focusa RS :D może nie jest to jakiś super praktyczny projekt, ale doświadczenie zdobyte przy konstrukcji jest bezcenne. BTW. Sam chciałbym w swoim projekcie zastosować silnik o zapłonie iskrowym, ale mam pewne zastrzeżenia co do zakłóceń. Kolego jak rozwiązałeś ten problem?
Tak podejrzewałem że dokładność będzie najgorsza na krańcach zakresu. Ale nie udało mi się tego nigdzie potwierdzić w literaturze. W książce Haynes dla mojego silnika zalecana jest siła dokręcania ściec iskrowych 23Nm, Ale nie ma podanej tolerancji. Metoda dokręcania w oparciu o kąt obrotu kluczem wydaje mi się warta uwagi. Poszukam materiałów gdzie...
Czy to dotyczy silnika z zapłonem iskrowym ? Bo w tym przypadku można bezinwazyjnie zliczać impulsy z przewodów wysokiego napięcia. Pozdrawiam Mariusz
Podstawowe pytanie to co jest źródłem zakłóceń. Jeżeli nie jest to zapłon iskrowy - silnik wysokoprężny - to musi być to coś innego. Szukamy po nitce do kłębka - masa akumulatora, MASA ANTENY, regulator alternatora/prądnicy, alternator a raczej odkłócenie prostownika w alternatorze, jakaś inna elektryka/elektronika w instalacji. Być może będzie to jakaś...
Ale ty bercik się namnie oparłeś albo mnie nie lubisz albo nie wiem o co ci chodzi jak nie zwrotnica to poco ekranowany symetryzator. A po to jest ekranowany symetryzator żeby nie było zewnętrznych zakłóceń co większość zauważyła przy przedwzmacniaczach i silnikach iskrowych jak w starych kosiarkach, komarkach malakach itp. A dopiero zobaczysz co będzie...
A silnik o zapłonie iskrowym czy samoczynnym?
Szkoda, że nie podałeś wszystkich objawów dysfunkcji samochodu od razu. Jeżeli auto "gubi" zasilanie, to nie ma najmniejszych szans na jazdę - to w końcu silnik z zapłonem iskrowym :D i nie jest to już sprawa gaźnika, a układu elektrycznego. 1. Sprawdź na początek połaczenie akumulatora z masą samochodu - nadwozia i silnika :!: 2. Po drugie primo -...
tak samo zastanów się czy w domu nie startuje Ci jakiś silnik, albo iskrowy zapłon np. palnika itd. nie mam żadnego silnika w mieszkaniu a zasilanie euroster jest niezależne od sieci bo są to dwa paluszki AA 1,5 V więc żadne zakłócenia zewnętrzne nie mają wpływu na układ. Ale woltomierz na termistor zapnę zobaczymy czy coś pokarze.
Jego wskazanie będzie zależeć od stosunku średnic kół pasowych wału korbowego i alternatora. Dlatego podejdzie każdy obrotomierz z regulacją (peer-kiem). Bez regulacji ciężko będzie dobrać, musiałbyś robić nową skalę Obrotomierz jest tak naprawdę częstościomierzem. Dla silnika iskrowego temat jest prosty, są dwa impulsy (dwie iskry) na jeden obrót czterosuwowego...
Też nie do końca tylko diesel,. Kwestia regulatora obrotów , dobrze zaprojektowany silnik z regulatorem bedzie poprawnie działał i na benzynie ropie czy gazie, na oczyszczalniach pracują silniki z zapłonem iskrowym na biogaz i 800kW, regulator może być i mechaniczny, tak jest to rozwiązane w wojskowych pab2 benzynowych jak i pad8 diesla i tam to działa...
Jaki silnik? Z zapłonem iskrowym, czy zapłonem samoczynnym? Jeśli iskrowym, to zapewne wkładka stacyjki do wymiany. Jeśli ZS to zawór na przewodzie paliwowym. Napisz coś więcej!
Z opisu wynika, że jest to ładowarka do akumulatora samochodowego, którego standardowa pojemność wynosi kilkadziesiąk Ah. Akumulator ładuje się prądem, którego wartość wymusza się napięciem skokowo wybieranym z odczepu. Wartość prądu ładującego powinna stanowić 10% pojemności akumulatora i nie powinna przekraczać 6A (max amperomierza) - czyli maksymalna...
Panowie powiedzcie mi czy da się przerobić silnik z zapłonem bateryjnym na silnik z zapłonem iskrowym? Szukałem w google i nic a na silniku bo je sie próbować.Chodzi konkretnie o motór MZ Trophy ES 250/2 chodzi o to czy można by go odpalać kopnikiem bez akumulatora.
Panowie rozrząd sprawdzony jak i łańcuch - wszystko jest ok ! a może po prostu tak ma być - jak czytam o FSI to pracują na zubożonej mieszance i temperatura spalin wynosi do 1800 stopni - ponadto może auto próbuje rozgrzać NOXA po usunięciu wszystkich błędów ? - cytat z wikipedi o FSI : " Mieszanka paliwowo-powietrzna w silnikach iskrowych – w...
L6e: Lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg, nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których: a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub b) maksymalna moc nie przekracza...
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
Witam. Poszukuję schematu lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu w silnikach z zapłonem iskrowym. Proszę o pomoc w odnalezieniu schematu. Z góry dziękuję!!!
No i wychodzi na to, że serwisujący kolorowe kineskopowe TV powinni mieć uprawnienia E+P bez ograniczeń napięcia. Dodajmy także serwisantów wszelakich sprzętów z silnikami z zapłonem iskrowym. Tam też napięcie przekracza 1kV.
Zdarza się że mikrofalówki zakłócają działanie sprzętu RTV, może to też być np. duży silnik elektryczny, a czasem nawet silnik z zapłonem iskrowym.
Podstawą klasyfikacji jakościowej jest podział olejów na dwie zasadnicze grupy: - grupę olejów S przeznaczonych do silników z zapłonem iskrowym (ZI), oznakowanie symbolami: SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ, - grupę olejów C przeznaczonych do silników z zapłonem samoczynnym (ZS), oznakowanie symbolami: CA, CB, CC, CD, CE, CF. Sprawdź na etykiecie.
silnik jest czterosuwowy o zapłonie iskrowym, zawieszenie z przodu na McPhersonach z tyłu chyba belka, blacha jest żelazna, na aluminiowa czy tytanową karoserię nie licz.
A silnik o zaplonie iskrowym bedzie chodzil na zwyklym oleju ? Jakby go dobrze podgrzac zeby byl bardzo rzadki to podejrzewam ze cos moglo by z tego byc. Szkoda ze rozsypala mi sie stara kosiarka do trawy bo tak bym cos pokombinowal
Witam, jak w temacie, silnik dwusuwowy, dodam, że wnioskuje to po obecności dozownika olejowego mieszanki paliwa z elektronicznym zapłonem iskrowym, problem polega na tym, że silnik zapala bez najmniejszego problemu, lecz przy dodaniu gazu wchodzi tylko na niewielkie obroty, nie dusi się, lecz po prostu przebiera, co wskazywało by raczej na problem...
Ustawić tak jak w każdym silniku spalinowym z zapłonem iskrowym, czyli żeby iskra występowała pod koniec suwu sprężania. W podstawówce na fizyce tego uczyli... A żeby dokładnie ustawić kąt wyprzedzenia to trzeba jeszcze VAG-a użyć.
Pytanie, czy chcesz pojeździć tym autem , czy więcej frajdy sprawia Ci budowa ? Jeżeli chcesz pojeździć to nie polecam Ci silnika z spalinowego jeżeli to nie jest silnik z zapłonem iskrowym. Na początek polecam silnik elektryczny i używany regulator + aparatura i odbiornik. Do tego najtańsze używane podwozie samochodowe. Szkoda pracy jeżeli zabawa się...
Im wyższa liczba oktanowa, tym zapłon może (albo wręcz musi) być wcześniejszy. Dlatego nie ma sensu lanie do starego auta (rozdzielacz zapłonu), benzyny 98 jeśli nie przyspieszy się zapłonu! Auto będzie chodziło ciszej, ale będzie więcej paliło i będzie mułowate. Na gazie polecam przyspieszyć zapłon. Odsyłam do obojętnie jakiej książki o silnikach z...
Oczywiście że turbina nie pompuje, bo to tego celu służy sprężarka. Z racji że jej wirnik cały czas się obraca może powstawać minimalne nadciśnienie. Albo ten wskaźnik jest niedokładny. Podciśnienie występuje gdy w układzie dolotowym jest przepustnica (silnik z zapłonem iskrowym). Ty masz Diesla więc przepustnicy nie masz.
Książeczka do ręki / zasada działania silnika spalinowego o zapłonie iskrowym/ przystąpienie do dalszej naprawy.
Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi...
Przepraszam, że zapytam; umiesz czytać? Masz tam podany numer części i znamionową pojemność tego kondensatora w mikrofaradach... więc odczytaj sobie sam... przecież z oryginału łatwiej jak z fotki :cry: Jak na razie, to w dziedzinie kondensatorów zapłonowych w silnikach z zapłononem iskrowym mieszanki nic nie zmieniło się.
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
To jest spalanie stukowe Proszę nie wprowadzać kolegi w błąd. W silnikach z zapłonem samoczynnym nie ma czegoś takiego jak spalanie stukowe. Ten problem występuje w silnikach z zaplonem iskrowym. Co to znaczy że paliwo zalega w komorze sprężania. Mógłby to kolega rozszerzyć, tak żeby wszyscy wiedzieli o co chodzi.
A po co ci to? Kupujesz z typoszeregu, kierujesz się pojemnością skokową silnika lub moca rozrusznika, na silnik silnik o zapłonie iskrowym o pojemności 1,6l i mocy rozurusznika 1,3kW akumulator o pojemności 55Ah będzie ok. Co do poloneza to fabrycznie były montowane o pojemności od 45 do 60Ah
Po pierwsze w silnikach nie ma żadnego spalania wybuchowego. To jest kontrolowany proces... Nie mieszaj silników z zapłonem samoczynnym i opon do dyskusji na temat sprawności energetycznej silników z zapłonem iskrowym o marnym wysileniu. Bądź poważny... W miarę wzrostu obciążenia ponad przewidziane optymalne, stosunek produktów spalania ciepło/moc na...
Jest do tego przyrząd ze specjalnym płynem który zmienia barwę gdy w parującym płynie chłodniczym jest co2. W silnikach diesla jest z tym problem i ciężko wychwycić CO2 w silnikach z zapłonem iskrowym jest to łatwiejsze. Wysadzanie płynu powodowane jest wzrostem ciśnienia w układzie chłodniczym spowodowanym przez przedostawanie się ciśnienia z cylindra...
bolek o ile wiem to raczej "kat zaplonu" jak go nazywasz pozostaje bez zmain nie zaleznie od obrotow silnika kat wyprzedzenia zaplonu jest to wartosc przy ktorej powstaje iskra (w silniku z zaplonem iskrowym ) albo wtrysk paliwa (w silniku z zaplonem samoczynnym ) a wartosc ta to ilosc stopni OWK (obrotow walu korbowego) tloka przed GMP (gorne martwe...
"Przyjmuje się, że dla górnych pierścieni powinien on wynosić około 0,04 mm, zaś dla pierścieni zgarniających – 0,02 do 0,03 mm w przypadku silnika z zapłonem iskrowym." 0,04 mm to luz w rowkach tłoka, mam poniżej 0,05mm więc pod tym względem jest ok. Ja piszę o luzie na zamku pierścienia włożonego do cylindra (szpara pomiędzy końcówkami pierścienia)
strzeli kichnie niekiedy raz dwa trzy razy zaleznosci ile gazu i pusci hmurke na niebiesko bialy dym Opis jak dla silnika z zapłonem iskrowym :?: Jeszcze się nie spotkałem z takim objawem w silniku ZS . A co to jest " hmurka" ? i czy najpierw jest " hmurke na niebiesko" a później " bialy dym" czy "hmurka na niebiesko" jest w kolorze "bialy dym" :?:...
Kolego xbandy zakładam że przewody przy module nie zostały pomylone to jedną rzeczą co nie została sprawdzona to cewka zasilająca moduł[cewka obwodu pierwotnego układu zapłonowego],morze być słabe zasilanie lub całkowity jego brak.Cewka znajduje się w układzie iskrowym silnika i niema już nic innego Simson musi pałić.
Nagar : "Twardy osad zbierający się na ścianach komory spalania, denku tłoka oraz zaworach. Występuje on w silnikach spalinowych. Nagar składa się z żywicy, koksu i popiołu, które są spalonymi nie do końca cząsteczkami paliwa oraz oleju smarowego. Zbierający się nagar może się rozżarzyć podczas pracy silnika, a w jednostkach z zapłonem iskrowym, może...
W silniku o zapłonie iskrowym, jak sama nazwa mówi, zapłon mieszanki następuje na skutek iskry elektrycznej - ustawiamy punkt w którym popłynie prąd pomiędzy elektrodami świecy. W silniku wysokoprężnym występuje samozapłon mieszanki. Ustawia się punkt wtrysku paliwa. Faktem oczywistym jest że czas w którym zostanie podane paliwo decyduje o czasie samozapłonu,...
Dokładnie tak samo jak w silniku benzynowym. W silnikach z zapłonem iskrowym obrotami steruje się przez ilość mieszanki. Otwarcie przepustnicy. Można zastosować regulator odśrodkowy, taki jak kiedys w silnikach parowych, lub obecnie w silnikach wysokoprężnych. W celu uzyskania większej sprawności, można zastosować sterownik lambda od instalacji LPG(zamiast...
Metalowy element uderza w element piezoelektryczny i powoduje wygenerowanie impulsu elektrycznego, a między dołączonymi do tych elementów przewodami, zamknięcie obwodu , czyli przy niedużej przerwie, przeskok iskry, gdyż powietrze przedstawia sobą rezystancję /zależy ona od jego wilgotności, a tym samym długość iskry jest zmienna/. A co do cewki zapłonowej...
Też nie rozumiem sensu tego czujnika. W EP był kiedyś projekt wskaźnika optymalnego zmieniania biegów i było tam ładnie opisane wysterowanie kompa impulsami z cewki zapłonowej odpowiednio przefiltrowanymii. Było to podane na przykładzie Skody Fabii, ale można tego użyć do każdego silnika z zapłonem iskrowym. Poszukaj w archiwum EP tego materiału. To...
A prubowal ktos odpalic silnik o zaplonie iskrowym na takim oleju ? Wydaje mi sie ze aby to dzialalo to olej musial by byc bardzo mocno rozgrzany, Z doswiadczenia wiem ze da rade jezdzic na rozpuszczalniku, i na gazolinie (dokladnie niewiem co to jest ale mozna to zalatwic od ludzi co pracuja w gazowni, ma taki dziwny zapach) tylko ze jak silnik jest...
Ten temat sprzed 10 lat można zamknąć - przedstawia tylko stan niewiedzy technicznej z tamtego okresu. Świece żarowe należy wykręcać na rozgrzanym silniku. Nawet kilka aktualnych artykułów z prasy motoryzacyjnej o tym pisze. Rozszerzalność aluminium powoduje zawsze powiększenie otworów - na tyle, że zimne łożyska montuje się w gorące aluminium bez użycia...
Na początek pragnę się przywitać i poprosić o pomoc Posiadam identyczny agregat BOSCH G1900 jak Rafał 545.Mam problemy z silnikiem. nie mogę ustabilizować pracy tego silnika. Jest to 4ro suw owy Tecumseh starszej konstrukcji z zapłonem iskrowym. Silnik nie równo pracuje kicha w gaźnik i gaśnie, nie pomaga czyszczenie gaźnika, regulacja,wymiana na inny...
Witam zmagam się z problem który wygląda tak : padła płyta sterująca w myjce cieplowodnej i jest niedostępna. Mam problem jak bez niej połączyć stycznik sterowanie 24, wyłącznik, cewkę otwierająca paliwo 24v, transformator iskrowy 380, silnik dmuchawy 230, transformator 24, termostat, Miro wyłącznik, relay czasowy żeby to ruszyło bo samemu ciężko mi...
... Angole mogą żądać pieniędzy za każdą maszynę z silnikiem spalinowym bo go wymyślili w XVIII w. (moje poprawki pisowni) Raczej nie mogą, bo to nie "Angole" (niezbyt ładne!) są autorami tego wynalazku. Trudno wskazać jednego "ojca" tego dzieła, ale autorem koncepcji silnika spalinowego był chyba Philippe Lebon . Pierwszy działający i zastosowany...
Dobrze spisywały się świece od malucha Iskra F95P Chyba raczej F95PS. To są świece z tzw. projekcją izolatora. Generalnie polecane są do samochodów, ale też świece z projekcją izolatora są stosowane w pilarkach, kosach spalinowych itp. Projekcja sprawia że izolator jest wystawiony na działanie wysokiej temperatury i świeca szybciej się oczyszcza, zmniejsza...
Przy dieslach bardzo ważny jest dynamiczny rozruch. Dlatego dobierając akumulator do Diesla zwracamy uwagę na liczbę amperogodzin , ale również bardzo istotny jest prąd rozruchowy. Oznacza to, że akumulator może być jeszcze przydatny do silników z zapłonem iskrowym, natomiast do Diesli nie będzie się już nadawał. Na twoim miejscu pożyczyłbym na chwilę...
Zapłon iskrowy ? - może prościej odłączać zapłon ?
Twój japoniec ma pompkę paliwa elektrycvzna , po włączeniu zapłonu / nie rozruchu/ powinna sie odezwać. Masz też rozdzielacz / kopułka / WN , z niego wychodzą p[rzewody na świece , zdejmij jeden , wykręć świece i na wykręconej sprawdz , czy masz iskrę , ktoś będzie musiał zakręcić rozrusznikiem. Chociaż piszesz - początkujący - ale w tym dziale trzeba...
Z wynalazkiem świecy świecy zapłonowej kojarzy mi się Robert Bosch. Jeszcze przed Boschem były silniki z zapłonem iskrowym. Jednak nasz bohater rozpracował konstrukcję "współczesnej" świecy, takiej jak ta: http://obrazki.elektroda.pl/6485215600_1... Ale to nie świeca zapłonowa jest tu najważniejsza. "Zagadkowy" to przecież jeden z najważniejszych...
Jeżeli jest to silnik z zapłonem iskrowym to jest cewka zapłonowa. Znajduje sie ona pod kol ssącym od strony koła pasowego. Jest to zespolona cewka i oprucz czterech wyjść WN to dochodzi wtyczka 3 pinowa. Pin 2 to zasilanie "15" a 1 i 3 jest to sterowanie z sterownika i tu możesz soę wpiąć z obrotomierzem ale sprawdz dobrze czy nie wychodzi przewód...
Witam Poszukuję cewki zapłonowej do silnika zaburtowego Moskwa-/ 2- cylindrowy zapłon iskrowy - 2- przerywacze , 2- cewki Prawdopodobnie 10 KM Na jednej świecy iskra jest natomiast na drugiej brak spalona cewka. Prosze może ktoś posiada takie coś. Pozdrawiam M.
Świeca zapłonowa Champion RCJ7Y, z wbudowanym rezystorem przeciwzakłóceniowym. Do pilarek i kos spalinowych. Champion CJ7Y nie posiada rezystora przeciwzakłóceniowego, natomiast Champion CJ7 to jest typ klasyczny bez projekcji (pozostałe wymienione mają projekcję izolatora — przesunięcie przerwy iskrowej wgłąb komory spalania). W zasadzie do każdego...
Ten generator potrzebuje do zasilania świecy iskrowej w silniku pulsacyjnym który również zbudowałem.zależało mi na jak najmniejszych wymiarach wiec zdecydowałem sie na ten układ.Co do cewki L1 jest to transformator zapłonowy do stoboskopu.Można go zakupić w każdym sklepie elektronicznym za 5zł.Pozdrawiam
Tyle , że termostat sprawdzony prymitywną ale skuteczną metodą : garnek z wodą + termometr + grzałka i otwierał się przy 96 stopniach C. czyli dobry Przeszkadza w tym ze w mieście połknie średnio 15 l./100 km Dziś zrobiłem w trasie 300 km z prędkościami max 160km/h i temp . ok 70-80 stopni C. tyle , że spalanie spadło do 8 l./100 km Temperatura pracy...
Ten silnik to jednocylindrowy dolnozaworowy czterosuwowy silnik firmy Briggs & Stratton o zapłonie iskrowym.Wariant silnika z pionowym wałem korbowym. Instrukcję obsługi i schemat budowy można znaleźć np. tutaj [url=https://www.briggsandstratton.com/e... Luzy zaworowe dla tego silnika, to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm, zawór...
Witam i o opinię pytam ! Zwracam się z pytaniem dotyczącym tak zwanych dodatków do oleju takie jak Ceramizer ,, XERAMIC, Modyfikator + a ostatnio pojawił się reklamowany i testowany w TVN – Turbo 12 grudnia nowy wynalazek XADO Rewitalizant EX120 do silników z zapłonem iskrowym. Strona o nim http://xado.pl/rewitalizanty/xado-rewita...
Od jakiego konkretnie pegueota ? Foxa ? Od motoroweru Peugeot chyba 105, który zamontowałem z tyłu na rowerze i byłem z niego zadowolony prze parę miesięcy a teraz mam cewkę zapłonową w magneto spaloną, uzyskałem na nim 45km/h i palił mi 0,8l/100km, tera mu robię zapłon iskrowy jak w Ogarach z cewką butelkową.
Niekoniecznie. Taka przeróbka była w latach 90 zaprezentowana w którymś z numerów Auto. Przerobiono małego Leylanda. Szybciej to robisz niż wymiana silnika. I dopasowanie elementów. Masz gotowe elementy i działasz. W Auto Technika Motoryzacyjna z przełomu lat '80 i '90 był artykuł dotyczący silników MAN zasilanych metanolem do napędu autobusów miejskich....
A jaki kolega ma silnik?? Grupa olejów silnikowych z zapłonem iskrowym obejmuje następujące kategorie: 1. Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii SJ i SL, które stosuje się w najnowocześniejszych i najbardziej obciążonych silników (bezpośredni wtrysk, turbodoładowane, wyposażone w katalizator)....
silnik zapłon iskrowy komora iskrowy generator iskrowy
drugi pilot samochodu iskrownik ustawić pralka blokada polar
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Wzmacniacz WS432: Zmiana kondensatorów na 2x6800µF Moment dokręcania panewek korbowodowych Mazda CX-5 2.2 Diesel