Po pierwsze moc silnika jest mocą na jego wale (czyli mechaniczną.) Jako że żadna maszyna nie ma 100% sprawności moc pobierana z sieci zawsze będzie większa. Po drugie, sprężarki tłokowe raczej nie lubią ciągłej pracy, a po trzecie sprzęt ze zdjęcia to chińszczyzna najniższych lotów. Niestety, ale tak jest. Sam mam kompresor tej firmy tyle że olejowy...
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
W tak podłączanych silnikach są problemy z dobraniem kondensatora, jego pojemność powinna się zmieniać wraz ze zmianą obciążenia silnika, co w praktyce jest raczej trudno wykonalne. Jeżeli obciążenie silnika jest stałe to nie ma większego problemu dobrać pojemność. W tym przypadku prawdopodobnie jest zbyt duża pojemność przy pracy silnika na biegu jałowym,...
Witam ! Przykładowy schemat silnika kosiarki: http://obrazki.elektroda.pl/3142546200_1... Twój schemat - "plus" umowny i C1 są razem połączone rezystancja 2omy to prawdopodobnie błąd Twojego miernika. Uzw. robocze - przeważnie ma mniejszą rezystancję od uzw. pomocniczego. Silniki elektryczne i inne urządzenia elektryczne jeśli są wilgotne...
i na zaciskach silnika jest 370V, Na zaciskach uzwojenia pomocniczego lub kondensatora , co jest poprawną wartością, a bierze się ono właśnie z rezonansu indukcyjności uzwojenia oraz pojemności kondensatora. Nieco przewoltowane zasilanie, to silnik się trochę grzeje.
Kolego imtheone86 , silniki jednofazowe mają tendencję do grzania się bez obciążenia, szczególnie te obecnie produkowane. Mierzyłeś temperaturę tego silnika podczas jego pracy? Tak jak już napisał Stefan, nie podałeś danych tego silnika więc nie wiadomo o czym rozmawiamy. Pozdrawiam. Krzysiek
W załączniku schematy połączeń W/g foto zasilanie jest źle podłączone
Witam Mam kłopot z silnikiem jednofazowym od radzieckiej pilarko-heblarki. Jest beznadziejnie słaby i potwornie się grzeje. Z silnika wychodzą trzy kable. Opór pomiędzy nimi to 15Ω, 10Ω, 5Ω. Jest pojemnik z kondensatorami oraz przycisk rozruchowy. Czy jest ktoś w stanie na podstawie tych informacji podpowiedzieć jak tego "ruska" znowu...
Jeżeli silnik ma taką samą rezystancję uzwojeń, a jest przewidziany do pracy z kondensatorem, to oznacza że jest to silnik asynchroniczny jednofazowy nawrotny . Możesz bez kondensatora podłączyc go do falownika 220 V z wyjściem trojfazowym, ale też musisz odpowiednio ustawić parametry w falowniku. A czy silnik trzyfazowy podłączony jednofazowo z kondensatorem...
Jarek chyba szkoda ci się męczyć bo już dość dobrze działa ale jeszcze trzeba dopracować może kondensatory. Na rozruch dałem 15 uF a na pracę 8 uF a prąd pobiera 1.18 A Wczoraj silnik skakał a dziś dość ładnie pracuje narażie się nie grzeje.
Maestro, P=U*I, więc I=P/U. I=1500/230, a więc około 6,5A. Dodajmy do tego sprawność i cos φ dla silników indukcyjnych jednofazowych.
Te silniki w kosiarkach na biegu jałowym mocno się grzeją i nie należy włączać ich bez obciążenia dłużej niż kilkanaście sekund ze względu na wzrost temperatury.
Mniej więcej po 15, 20 minutach pracy silnik jest gorący jak rozgrzane żelazko, dodatkowo intensywny zapach - jakby przegrzania. Czy silniki jednofazowe bardzo grzeją się przy normalnej pracy?
Z opisu wynika że uszkodzony jest kondensator. Mam trochę inny problem, mam silnik 230V 2850obr/min, ma chyba 550W. Po ok 10 min nagrzewa się dość mocno, jest przy nim kondensator 50uF/450V jak myślicie dlaczego się grzeje?
podłączyłem silnik tylko do zacisków uzwojenia pracy,kondensator odłączyłem,mostek łączący U1 i Z1 usunąłem-co dziwne silnik rusza bez pokręcenia wałem !!!,dalej się grzeje
Zmierz oporność pomiędzy tymi przewodami a postaramy Ci się pomóc.
W silnikach jednofazowych,ale nie tylko, czasami występuje zjawisko pszesunięcia na wirniku,które powoduje rozłączenie klatek na wirniku.Silnik traci moc i mocno się wirnik grzeje,można próbować połączyć pszesunięcia przez punktowanie,ale nie zawsze to skutkuje.Tutaj niekoniecznie musi to być,to tylko taka sugestia.
Silniki asynchroniczne są wrażliwe na poziom napięcia zasilania. Odchylenie o 5% znacznie zwiększa ogrzewanie; przy odchyleniu o 10% praca silnika staje się problematyczna. Jaki typ rozruchu ma silnik - rozruch kondensatorowy z uzwojeniem rozruchowym lub tylko uzwojenie rozruchowe. Jakie jest napięcie sieciowe w czasie testu? W przypadku rozruchu z...
Sprawdź czy wirnik lekko sie kręci jeśli nie to zatarte łożyska, jeśli tak to zobacz czy nie ma lużow czy wirnik nie ociera o nabiegunniki. Z tego co wiem to w kosiarkach kondensator nie ma odłącznika jest liczony na pracę ciągłą. Sprawdź jeszcze czystość wirnika czy nie ma zanieczyszczeń powodojących zwarcia międzyklatkowe. Sprawdź co grzeje się bardziej...
Co ciekawe silnik startuje choc opornie osiaga jakies tam obroty ale grzeje sie juz po 1min pracy i nie ma mocy Grzeje się bo ma cały czas pod napięciem uzwojenie rozruchowe, to będzie to co ma 40 - odłącz je i uruchom silnik - będzie potrzebował zakręcenia wałem, aby ruszył. Powinien osiągnąć normalne obroty i nie powinien się grzać. Dodano po 7 Nie...
Szukam schematu do agregatu Zephyr 30s. Agret nie chodzi na zewnetrzym zasilaniu. Prawdopodobnie siadł silnik jednofazowy, ale nie jestem pewny czy to nie ktorys z kondensatorow (silnik stoi i sie grzeje). Czy ktos posiada taki schemat?
Jeśli na tabliczce znamionowej jest - silnik 1-fazowy 220V to po przełączeniu na 380 zrobi bum a w najlepszym wypadku będzie buczał i grzał się. Jak chcesz eksperymentować to załóż małe bezpieczniki w każdej fazie np 4A. Ułożenie uzwojeń silnika jednofazowego na stojanie nie pozwala na pracę 3 fazową , i są tylko 2 uzwojenia a nie 3. Pozdrawiam.
To nie jest zwykły transformator, tylko silnik indukcyjny klatkowy jednofazowy (przynajmniej tak to wygląda). Grzeje się, bo te silniki mają niewielką sprawność (mają dodatkowe uzwojenia zwarte). I raczej nie da się kupić czegoś takiego.
Rozumiem ale cala instalacja jest jednofazowa.
Fakt mogłem dopisać, że można spróbować i albo ruszy, albo nic to nie da. Otórz mam u siebie silniczek - nie wiem co to jest prawdopodobnie jakaś pralka (na pewno nie polar) i wyłażą z niego trzy przewody. Pomiary omomierem wskazują na coś typu gwiazda, ale niesymetryczna (nie wykluczam zwarcia ale nie grzeje się). Zamiana podłączania kondensatora w...
Kup taki powinien działać, sprawdz czy silnik nie grzeje https://allegro.pl/oferta/2000-w-regulow... To nie zadziala na silniku indukcyjnym
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Silnik reluktancyjny z rozruchem ,,ręcznym" :D Specjalnie wykonany silnik (spezialnutmotor :!: ) do napedu maszyny do szycia. Startuje przez pokrecenie koła wału korbowego maszyny. Jezeli się nie grzeje i utrzymuje pobór prądu w granicach podanych na tabliczce znamionowej to ,,ten typ tak ma" :D Nota bene silnik pamięta czasy ,, pana Dolka z Wąsikiem",...
Nikt nie poruszył istotnego zagadnienia - przy zmiennej częstotliwości zmienia się przesunięcie fazowe wprowadzane przez kondensator, a tym samym moment troch słabnie, spada też sprawność i -zdaje się - współczynnik mocy, silnik bardziej się grzeje. Jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi. BTW szukam modelu falownika z dwoma fazami przesuniętymi o stabilne...
Powiem tak że wykonałem dużo kompresorów na silnikach jednofazowych z wiadomych przyczyn. I jedne silniki się bardzo grzały a inne wcale przy tej samej sprężarce bo robię przeważnie na HS 17. Aktualnie mam sprężarke na silniku od hydroforu z ucięta ośką i w pracy S1 grzeje się to ok 30'C. Także ni ema się co martwić. Druga sprawa to to czym mierzysz...
Witam ! Cytat: "Rezystancje: Biały-Czarny 26 Ohm Biały-Niebieski 25 Ohm Biały-Różowy 35 Ohm Czarny-Niebieski 50 Ohm Czarny-Różowy 60 Ohm Różowy-Niebieski 10 Ohm " To jest schemat Twojego silnika: http://obrazki.elektroda.pl/7590448400_1... Kol. Arelektroda napisał abyś użył żarówki jako zabezpieczenia przed spaleniem silnika ( na czas...
przykro mi ale foto zacisków nie prześle - bo ich nie ma :) Wystają tylko przewody :) - choć nie wiem czy jest się z czego cieszyć :) Inaczej ujmując. Nie da się stwierdzić posiadając ograniczona wiedzę odnośnie silnika o tym jaki powinien mieć kondensator. Więc pozostaje jedynie podłączyć silnik w kolejno 3 rozwiązania i obserwować jak się zachowuje?...
a może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? A jakie tu jest? ondensatory służą do hamowania dynamicznego. to akurat racja. Tylko tu prawdopodobnie zachodzi taki przypadek, ze silnik trójfazowy pracuje jako jednofazowy z kondensatorem pracy. Połączenia i styki do sprawdzenia. Czy może być tak, że silnik pracuje tylko na dwóch uzwojeniach? Jakie byłby...
teraz jak na chwile go włączam to szybko się grzeje To pewnie tu jest problem zgodnie z sugestią (at)krzysiek7
Raczej 0,1A. Dlatego pytałem czy się grzeje.
Witam. Ja mam podobny kłopot. To znaczy niby wiem jak podłączyć z kondensatorem ale zastanawiają mnie jeszcze dwa zaciski i nie wiem do czego one mogą służyć. Są dwie pary zacisków od uzwojeń i jeszcze dwa do których dochodzą jakieś przewody ale jak sprawdzam miernikiem to cały czas pokazuje mi zerową rezystancję tak jak by cały czas były zwarte. Na...
Niestety nie znam się na tych pomiarach i parametrach. Moje pytanie brzmi: czy zjarany silnik może dawać takie objawy i w ogóle pracować? Zawsze wydawało mi się, że spalony jednofazowy silnik po prostu nie chodzi.
Nieprawda, silnik jest słabszy i grzeje się szybciej. Mały silnik mały problem , a gdyby był to duży silnik !!!
do podłączenia kond. wychodzą tylko dwa przewody , więc nie pomyliłam , sprawdzę jeszcze czy się grzeje .
Daj sobie spokój z takimi wynalazkami, niedługo spalisz silnik i taki będzie finał. Sprzedaj ten co masz puki jeszcze jest sprawny i kup silnik jednofazowy, będzie pracował jak należy i nie będziesz miał kłopotu.
Ogólnie na rynku dostępne są jedynie falownik Inverteka [url=http://www.falowniki.com/index.php?... ODE 2 o których wspominałeś. Dosyć długo zajmowałem się tematyką napędów silników jednofazowych i ogólnie konkluzja jest taka, że działaniem długofalowym powinno być wymiana silnika na trójfazowy+kupno odpowiedniego...
Witam mam podobny problem, wczoraj po lecie w końcu odpaliłem Kocioł na Ekogroszek i jest problem podajnik zacinał się co któreś uruchomienie(silnik buczy wystarczy lekko kluczem popchnąć ośkę ślimaka i startuje), jak już ruszył to chodził, rozebrałem cały podajnik, wyczyściłem i znowu to samo, podmieniłem kondensator na inny ale miale tylko 10uF zamiast...
Powodem grzania się silnika będzie albo za duży kondensator, albo zwarcie zwojowe uzwojeń.
Witam potrzebuję pomocy gdyż w moim sklepie elektrycznym nie wiedzą jak dobrać kondensator do tego silnika oto fotka tabliczki: http://obrazki.elektroda.pl/1606279100_1... Silnik nie chce sam ruszać na 1 fazie(Δ) a na 3 fazach (γ) się grzeje
Jest to silnik jednofazowy dwubiegowy 3000/1500 rpm. A podłączać go to jedne obroty pod przewód czarny i brązowy, lub drugie obroty pod przewód czarny i niebieski i ochrona PE żielono-żóły też podłączyć. Przy podłączaniu uważać czy się nie grzeje, żeby nie spalić silnika.
Jeśli tam siedzi silnik jednofazowy ze "zwartym zwojem" (taki rodzaj silnika, nie znaczy to, że jest uszkodzony), to normalne - te silniki tak mają i grzeją się bardzo w czasie pracy.
Besel 1.3KW SEh90-4L Ale grzeje się na jałowym i głośno buczy i trzęsie.
mam problemz silnikiem jednofazowym z fazą rozruchową kondensatorową i fazą pomocniczą kondensatorową. Silnik ma 2 kondensatory. Przy załączeniu silnik rusza i po około 30sek wyrzuca bezpiecznik 16A. Po odwrceniu fazy i zera silnik pracuje ale strasznie si grzeje. Czx moze byc uszkodzonz wzlacznik odsrodkowy jak to sprawdzic i jak ewentualnie wzmienic...
Silnik w szatkownicy ma pracę przerywaną ale to nie o to chodzi. Właśnie. Nie o to chodzi. Dziesiątki razy pisałem i tłumaczyłem, że takie wynalazki można o kant rozbić, że przy zasilaniu silnika trójfazowego z jednej fazy, rozkład prądów w uzwojeniach jest zależny od obciążenia chwilowego i bez dokładnych pomiarów (w obwodach uzwojeń a nie przewodów...
obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg). na nieobciążonym obroty się praktycznie nie zmienią. Nawet niesymetryczne rozłożenie wirującego pola elektromagnetycznego nie zmieni obrotów nieobciążonego silnika - częstotliwość (np 50 Hz) zasilania będzie taka sama, ilość biegunów nie ulegną zmianie - to obroty będą takie same. Dopiero poślizg...
Możesz spróbować, dasz trochę większy prąd do uzwojeń w tym przypadku rozruchowych. Jednak na dłuższą metę zwróć uwagę czy się nie grzeje za bardzo.
Witam, Po wymianie kondensatora silnik startuje normalnie. Oczywiście troszkę dłużej niż na biegu jałowym startuje pod obciążeniem wałka strugarki. Pojawił się kolejny problem silnik pracując na biegu jałowym po 3 minutach bardzo się grzeje i nie można go dotknąć ręką. Na razie silnik będzie rozkręcany w celu sprawdzenia uzwojeń ponieważ wychodzi z...
A bedzie działał na 3 fazach? Problem jest taki że się grzeje, może się grzeje bo działa na 1 fazie? No nie wiem. 60C moim zdaniem to sporo. Ten silnik jest S1?
Witajcie, Mam taki problem, w starym silniku indukcyjnym jednofazowym popsuł się układ rozruchowy silnik przestał startować [cały czas drży i stoi, szybko się grzeje ale jak się zakręci to startuje i ma pełną moc]. Po rozebraniu, był w nim prymitywny odśrodkowy przełącznik, który na niskich obrotach układ rozruchowy załączający kondensator rozruchowy...
Ze wzoru wynika,ze silnik powinien miec załozony kondensator ok 50 uF. Faktem jest, ze silnik trojfazowy podpiety na 220 V traci na mocy ( gdzies 1/3 ). Jak jest ten silnik podpiety? w gwiazde, czy w trojkat? Przy podłaczeniu jednofazowym powinien byc podpiety w trojkat. Grzanie sie silnika moze byc spowodowane np tym, ze ten silnik nie jest przystosowany...
Wtam . Znajomy przyniósł do mnie silnik jednofazowy z odśrodkowym wyłącznikiem fazy rozruchowej. Niestety nie chce poprawnie wystartować . powoli się obraca , buczy i mocno się grzeje, na klapce znalazłem sposób podłączeń, ale nie do końca jestem w stanie całkiem ją rozszyfrować . Podłączałem kondensator 4,7mF. pomiędzy T2 a A1 , ale nic to nie zmieniło....
Witam i prosze o pomoc. Chodzi o silnik el. o podwyzszonym momencie obrotowym 230v 90w 1,5A od podajnika slimakowego pieca weglowego. Pracuje /a raczej w tej chwili to juz powinien/ cyklicznie po kilkanascie sekund. Ostatnio bardzo czesto sie zatrzymuje i nie ma mocy krecic /wtedy sie bardzo grzeje/, ale wystarczy tylko troche mu pomoc i zaczyna pracowac....
W sumie do tego samego dążyłem, więc nie będę wstawiał kolejnego schematu, gdyż ten wydaje się ok. Myślę, że dołączę tylko lampki kontrolne, aby sygnalizowane były poszczególne tryby pracy oraz chyba lekko przekształcę schemat tak, aby wirowanie (obroty szybkie) załączane były pod warunkiem pracy na wolnych obrotach. Pozostało tylko jedno pytanie a...
Może sie nie udać ! Nie wszystkie silniki trójfazowe dają się przerobić (przełączyć) na jednofazowe z kondensatorem. Po prostu moc im spada i się grzeją mimo doskonałych obliczeń i teorii. To tak mały silnik, że zakup falownika np .używanego z ,,Allecoś" powinien być ,,budżetowy". Oczywiście połączenie w trókąt.
Najczęściej występuje układ gwiazda 3x400V lub trójkąt 3x230V. Dlatego będzie się grzał. Przy użyciu falownika zasilanego z 3x400V to ma być podłączony w gwiazdę, jeśli z falownika zasilanego jednofazowo z 230V to wtedy podłącza się w trójkąt.
Należy przyjąć około 70 - 80 uF na kilowat mocy. Trzeba jednak wartość kondensatorów dobrać doświadczalnie - trzeba sprawdzić czy silnik da radę ruszyć, czy się nie grzeje, czy osiąga nominalne obroty itd. Silnik oczywiście uzyska tylko około 80% nominalnej mocy. Faktycznie może to być za duży silnik do podłączenia w instalację jednofazową choć widziałem...
Prąd pobierany na biegu jałowym około 15A To dużo za dużo. Kondensator rozruchowy za mały - masz 250µF a powinno być 350µF, chociaż nie będzie to powodem grzania. Jaka pojemność kondensatora pracy? Powinna być 50µF.
Na prace silnika nie wpłynie, ale wpłynie na nieco większy przepływ prądu przez uzwojenie a to może powodować nieco większe grzanie tego uzwojenia a to może... itd itp. Reasumując zostaw tak jak fabryka "wymyśliła" bo z czasem może i ten 35µF padnie i będziesz się pytał czy można wstawić 40µF..... resztę dopowiedz sobie sam. ;) PS W sumie...
Są to dane kondensatora przy którym silnik sie grzeje i traci moment O taki jaki ma byc to się was pytam... Poniewaz poprzedni właściciel go wymienił i nie wiem jaki był fabrycznie :)
jesli szczotki nie iskrza prawie wcale lub wcale i wirnik obraca sie luźno, nie grzeje się, nie buczy i pobiera sensowną ilość prądu - to może po prostu ten silnik tak ma?
Witam Tak, zmiana pojemności kondensatora jest tego przyczyną. To jest tzw. kondensator rozruchowy. Aby silnik indukcyjny(taki właśnie posiada Kolega), ruszył, na stojanie należy wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Gdy do silnika podłączymy zasilanie jednofazowe, na stojanie wytworzy się pulsujące pole magnetyczne, co nie zapewnia rozruchu silnika....
Przede wszystkim odłącz silnik. Ch-ny zapach plastiku, oznacza, ze lakier na uzwojeniach zaczyna się topić. Zbyt długo i nastapi przebicie miedzyzwojowe lub do masy. A przy tej mocy silnika obecne ceny przezwojenia skazują go na złom. Bardzo dużo osób popełnia błąd myląc napis z tabliczki - 220V z zasilaniem jednofazowym. Kiedyś istniała sieć 3-fazowa...
Zatem na załączonym obrazku jest schemat podłączenia fabrycznego (obroty LEWO). Moim trudem doszedłem do podłączenia (PRAWO), niepokoi mnie grzanie się silnika. W oby przypadkach podłączenia silnik staruje i pracuje pełną mocą (przynajmniej tak mi się wydaje).
Jeżeli podłączysz zle szybko się o tym dowiesz albo zwarcie albo będzie kręcąc się buczał i mocno grzał, jak przebadasz tak jak wcześniej napisałem musi działać to nie loteria
Ja dodam od siebie ciekawostkę bo właśnie dziś robiłem rozruch sprężarki hs21 po kapitalnym remoncie na silniku 1f 2.2KW 1400obr/min i powiem wam, że silnik nie mógł się rozpędzić, ledwie co obracał wałem co nie umożliwiało nawet stworzenia przez pompę ciśnienia smarowania. Postanowiłem więc zdjąć głowicę i wtedy spróbować, sprężarka ruszyła ale na...
Pewnie może, nie zaprzeczam, ale nawet ten silnik na uzwojenia pomocniczym pracuje w szeregu z kondensatorem. Kondensator ogranicza prąd, nie zniekształca sinusoidy jak regulator fazowy i nie grzeje się jak rezystor. Ale przesuwa fazę, wiec jest do bani. Poczytaj trochę o regulacji obrotów silników asynchronicznych jednofazowych z kondensatorem pracy.
Skoro zielony jest wspólny, czyli teraz tak podłącz: https://obrazki.elektroda.pl/9778058700_... Czy te pomiary świadczą o tym, że silnik jest uszkodzony. Niekoniecznie. Do dalszej oceny potrzebne i te pomiary, których nie podałeś: Zmierz też oporność pomiędzy przewodami a metalową obudową silnika i je podaj. Napisz jak teraz chodzi...
Prawdopodobnie chodzi Ci, nie o filtry, a pompy wody zasilającej filtry. Jeśli to są silniki jednofazowe, małej mocy, to przy zastosowaniu UPS-a będą się mocno grzały. UPS daje napięcie prostokątne, (nie wszystkie). Jeśli to pompy na elektromagnesach to nie powinno być problemu. Musisz podać nieco więcej informacji.
Przerobiłem silnik 3 fazowy na jedna faze ale nie ma mocy i grzeje się Przy mocy znamionowej 0.55kW przerobiłeś silnik na zasilanie jednofazowe? 8-O Więc teraz posiada około 150-200W. Oczekiwałeś czegoś więcej? Przecież pisaliśmy wielokrotnie o takich przeróbkach. Moc 1/3 znamionowej, duży prąd i grzanie się uzwojeń. O ile przy większych mocach ma...
w modelach serii 5 w serwisie wkładaliśmy kondensatory wielkości 30-45µF , w niższych modelach do 25µF natomiast modele wersji 6 i w górę 60µF . śmiało możesz włożyć 30 i będzie działać ;) kolego djsway - nigdy nie zdarzyło mi się żeby silnik jednofazowy w myjce po zamianie przewodów zmienił obroty , poza tym jeśli masz rację to urządzenie...
Jesli to jest silnik trojfazowy połaczony w 1 faze kondensator sie dobiera tak około 70 mikro na 1 KW przekroczenie na plus powoduje zwiększenie momentu ale i grzanie uzwojen. W silniku dwu fazowym standardowo 2 kondensatory jeden mały około 40 mikro (silnik 3.0 Kw) na jedno uzwojenie a drugi dołaczany równolegle do porzednigo za pomocą włącznika odsrodkowego...
Moment krytyczny silnika indukcyjnego 3-fazowego maleje o ok. 45 % przy pracy jednofazowej, w dodatku pozostawiając tylko kondensator pracy moment rozruchowy będzie mały, a pozostawiając rozruchowy (większy) naraża się silnik na nadmierne grzanie. Można dołączyć przekaźnik czasowy rewersyjny nastawiony na czas rozruchu, który rozłączy dodatkowy kondensator.
Kondensator dobrałem wg tabliczki. Tabliczka jest oryginalna. Jest to silnik niemiecki VEM. Bez kondensatora jest ta sama sytuacja, czyli wybija bezpiecznik. Co do grzania to sam silnik to nie miał się kiedy zagrzać bo pracował 2-3 sekundy, natomiast kondensator był ciepły.
a moze wiecie czy da sie zmniejszyć obroty silnika bo zalecana prędkość jest od 300 do 600 a ja mam 1450 bo przy tylu podobno będzie sie ostro grzało a nie chciałbym montować kola pasowego tylko bezpośrednio do silnika
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
Jeśli jest tam silnik indukcyjny to kondensator służy tylko do rozruchu i nie ma wpływu na późniejszą pracę. Jeśli jest to silnik szeregowy, to kondensator tylko tłumi zakłócenia. Wstaw jakieś zdjęcia to będzie można coś wydedukować. Być może silnik się przegrzewa w skutek zatkania otworów pyłem, może ma uzwojenia przegrzane i jedynym wyjściem jest...
A kręci się? Nie grzeje? To zostaw [2] w spokoju. Nie widać tego na zdjęciu, ale jeśli jest z silnikiem kondensator (czarne na dole zdjęcia?), to tworzy "sztuczną" fazę czy jakoś tak. Tak ma byc podłączone. 1. Sprawdź ile silnik bierze prądu. 2. Zrób dokładniejsze zdjęcie albo chociaż wyraźniejsze.
Kondensator w tym przypadku raczej odpada. Silnik straci na mocy. Dla kompresora potrzebny jest duży moment rozruchowy Przy pustym zbiorniku powinien ruszyć ale podczas pracy będzie się mocno grzał. Kompresor to duże obcoążenie dla silnika. Tylko wymiana silnika na jednofazowy o podobnej mocy. Pisał o tym już jurekzgora
kondensator wydaje mi się być dobrze podpięty, sprawdzałem po kilku schematach i każdy niemal pokazywał to samo. Uzwojeń nie sprawdzałem, aczkolwiek silnik zasilany wcześniej 3 fazami funkcjonował prawidłowo, napięcia również nie mierzyłem, postaram się to sprawdzić przy najbliższej możliwości. Na straty mocy silnika byłem przygotowany, ale nie rzędu...
Witam, zakupiłem na allegro silnik jednofazowy o mocy 34W, napięcie 230V, 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym). który strasznie grzeje się (nie idzie go ręką dotknąć). Jaka może być przyczyna nagrzewania się?? Czy powinien być zastosowany...
Biorąc pod uwagę że za te 500 zł kupisz dwa potrzebne silniki jednofazowe nowe to przyznasz że to jednak średni interes? A dobór kondensatora - C=60√P, według szkolnego wzoru. Zacznij od 60µF - silnik powinien startować i się nie grzać.
Witam! Mam na stole kosiarkę elektryczną z silnikiem jednofazowym. Na samym początku problemem był sam rozruch ale po wymianie kondensatora startuje normalnie. Teraz za to po 5 min pracy przesadnie grzeje sie jedno z uzwojeń do tego stopnia że zaczyna lecieć mały dymek. Sprawdzałem rezystancję uzwojeń i przerwy nie ma. Co jeszcze powinienem sprawdzić?
układ ma na celu ograniczenie prądu silnika podczas rozruchu przez stopniowe zwiększanie skutecznego napięcia na silniku od wartości bliskiej kilkunastu voltów, aż do pełnego napięcia zasilania Problem w tym że dla takiego silnika kilkanaście woltów to o wiele wiele za mało. Może być tak że silnik nie wystartuje płynnie tylko będzie się grzał. Poza...
Może obydwaj zastanówcie się czy nie lepiej kupić normalny silnik trzyfazowy lub jednofazowy który bez problemów da się sterować z najtańszego falownika.Wtedy unikniecie wszystkich problemów a silnik posłuży długie lata.W większości takich kombinacji silniki grzeją się i buczą a to już niedaleko do ich końca.Można poszukać do nich innej regulacji jak...
To są silniki indukcyjne klatkowe ze zwartą fazą pomocniczą. Ponieważ wentylator ma opory zależne od prędkości obrotowej, regulacja napięciem albo fazowa mogą działać, ale fazowa może powodować hałas i mocniejsze grzanie. dzięki ;) czyli jednak indukcyjny klatkowy taki silnik do wentylatora. Z tego co wiem to zwykły tradycyjny silnik jednofazowy ma...
jeśli nie chcesz narobić się i wydać pieniędzy, to sprawdź przynajmniej, co sugerowałem Ci w mojej odpowiedzi tu i na PW. To, że masz PE i N, nie świadczy o jego skuteczności, zwłaszcza przy większym obciążeniu prądowym urządzeń, takich jak m.in. kompresor. Tak jak pisałem, u mnie w trakcie rozruchu mojego jednofazowego kompresora 100 litrowego zauważyłem...
Owszem, jednofazowe może i sąwygodne, ale jak wywali jedna a Ty dalej masz silnik 3fazowy np na pompie wodnej, to silnik będzie się mocno grzał, a Ty się będziesz zastanawial czemu. Nie, to w ogóle nie ma prawa zadziałać - prąd wpływający jedną fazą (jedną różnicówką), a wracający inną fazą ( różnicówką) wyzwoli obie różnicówki!!!
Będzie działał, ale sprawność może mieć bardzo kiepską ze względu na nieoptymalną drogę strumienia magnetycznego. Jeżeli nawiniesz jako toroid (po usunięciu wirnika to strumień będzie indukował straty na prądy wirowe w elementach obudowy. Wykorzystanie oryginalnych uzwojeń silnika wraz z wirnikiem (szczelina powietrzna) spowoduje duży opór magnetyczny...
Silniki, czy sprężarki trójfazowe nie mają rozruchu, jeśli masz włożoną sprężarkę lub silnik jednofazowy, to wówczas jest kondensator rozruchowy i warto go sprawdzić, zwłaszcza, ze Beko wkłądało te elementy naprawdę szajsowatej jakości. Tyle, że jeśli kondziu sprężarki był by uszkodzony, to nie powinna ruszyć i nie powinna grzać. Nie mniej, to temat...
Zmiana częstotliwości, spowoduje spadek obrotów silnika, zmieni się moment rozruchowy, silnik może sie bardziej grzać, a w samym kompresorze wydłuży się czas uzyskania pełnego ciśnienia w zbiorniku. Pewny jesteś tego co piszesz? Przecież to silnik jednofazowy, podejrzewam że szeregowy. Na jednej fazie zabezpieczenie 60 A, to będzie strasznie gniotło...
naprawie ma prawe obroty a musi mieć lewe, i przy podlaczeniu przewodów chwile pracuje normalnie potem się zakleszcza staje i sie grzeje To nie silnik Kolego, to pompa sie blokuje przy odwrotnych obrotach. Oba ,,grube, czarne"przewody zamień miejscami.
Po dłuższej przerwie... Silnik wrócił z serwisu. Okazało się że to chińskie silniki i "tak mają". Pobór prądu 2x większy niż powinien, grzanie się i wyłączanie. A niby firma co dla przemysłu robi. Silnik na złom - miedz osobni, stal osobno - parę groszy będzie :) zamykam
Tak dokładnie, i zrobiłem dzisiaj taki trik że oprócz włącznika zamontowałem dodatkowo przycisk który wciskam przy włączaniu betoniarki. Załącza on kondensator i kiedy betoniarka sie rozbuja zwalniam przycisk i kondensator zostaje odłączony. Wygląda na to że poprzednio grzało sie uzwojenie pomocnicze bo cały czas chodził silnik na rozruchu.
Jak wynika z postu chodzi ,być może ,o kond.kompensujący włączony równolegle do uzwojenia silnika, który powoduje kompensację cos fi - stosuje się je wg żądanej mocy biernej. Nieodpowiedni konden. spowoduje grzanie się silnika. Tak nawiasem, żeby obliczyć właściwą wartośc kondensatora, należy mieć następujące dane: moc silnika jednofazowego, na jakie...
Kol. Maly - kol. Dolce pyta o silnik trójfazowy (przynajmniej o tym jest ten ruski opis) a nie jednofazowy kondensatorowy. Chyba że to silnik jednofazowy dwubiegowy, wtedy masz rację. Zmiana kierunku wirowania jest narysowana na tych schematach - służy do tego przełącznik przełączający kondensator do jednego lub drugiego przewodu zasilającego. Wyłącznik...
jednofazowy grzeje silnik jednofazowy grzeje wirnik silnik jednofazowy oporność
jakość obrazu monitora folia ochronny czujnik wałka honda
mikrokomputer cobra1 technics wyłącza głośniki
Naprawa modułu sterującego pralki Samsung – typowe usterki, diagnostyka, wymiana elementów Amica OKP6651S – okap nie działa po gwarancji, typowe usterki i naprawa