hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Nie montuj. Tak stare auto wymaga szacunku, i systematycznej obsługi, jeśli chcesz je zachować w dobrym stanie. Montaż LPG dobije silnik - nikt nie wmówi mi że LPG jest obojętne dla stanu silnika... Kadett D to może niezbyt kolekcjonerskie auto, ale faktem jest że ten model jest już samochodem na wymarciu. Pamiętam jak jeździło mnóstwo takich modeli,...
co do pyt. 5. Czujnik to tzw MAP-sensor. Rozpoznaje podciśnienie panujące w kolektorze ssącym i tym samym określa obciążenie silnika
Wystapila usterka w sterowaniu silnikiem odczytac pamiec usterek mozesz zewrzec styki
ostatnio powstal problem , rano gdy przychodze do garazu odpalic auto to cieszko zakrecic rozrusznikiem, tak samo sie dzieje jak np silni ostrygnie na max czyli teraz niech postoi 2 - 3 godziny na dworzy. i jesttaka styułacja ze tak jak by chcial a niemogl zakracic, wiec krece krace krece i dupa, no i znowu krece krece juz tam niby chce zaskoczyc ....
Słabe świecenie kontrolek, wariowanie wskaźników- książkowy przykład braku masy. Sprawdź punkty masowe przy silniku i skrzyni.
obok nóg pasarzera z prawiej strony
A w jakim stanie jest sonda lambda λ? Moze nadszedl juz jej czas, a moze wystarczy tylko sprawdzic przewody i zlaczki... Pozdrawiam
"no i przyszedł Gajowy" itp. ps Szacunek i pozdrawiam.
najpierw sprawdz czy niema wodu w filtrze paliwa albo odkrec korek pod nim i zobaczysz co bedzie leciec a co do odpowietrzania to poluzuj nuple na przewodach wysokiego cisnienia te na wtryskach i krec rozrusznikiem do momentu pojawienia sie paliwa ja bym stawial jednak na swiece zarowe pozdr
Nie chcę Cie martwić ale Kadett z silnikiem 1.8 na pełnym wtrysku to system LE-Jetronik który nie posiada samodiagnozy. Więc nie ma sensu szukać wtyczki :/
przekaźnik jest na podszybiu w komorze silnika strona pasażera.
oczyść silniczek krokowy,ew. sprawdz odczyty z czujnika temperatury silnika ,może mieć nie tą charakterystyke lub zniekształcon
Witam. Aby ci pomóc trzeba opisać cos więcej kiedy to sie dzieje czy na zimnym silniku czy rozgrzanym.W prawdzie w tych oplach często padały moduły aparatu zapłonowego.
sprawdź czy nie jest zatkany katalizator albo tłumik
Zamiast zrobić porządną diagnozę z pomiarem ciśnienia paliwa, podciśnienia w kolektorze dolotowym i ustawienia rozrządu lepiej wymienić na pałę połowę osprzętu silnika licząc, że a nóż się uda naprawić
sterowanie tym silnikiem niewiele ma wspolnego z elektryką/elektroniką to tradycyjny diesel (jeden zaworek - napiecie po stacyjce + moduł swiec żarowych) ??????
mam taki sam u siebie , dopiero co go zawirusowałem:) To jest od Kadett GSI silnik C20NE , Bosch Motronic ML4.1
Taki zielony element przy silniku dmuchawy. Tzn pewnie kiedyś był zielony teraz jest czarny. Zobacz też czy sam silnik nie jest zapieczony.
witam mam problem z podłączeniem prądnicy od ziła z jego <rozdzielnią> skrzyneczką http://obrazki.elektroda.pl/9667534700_1... prosze o podpowiedz
To złącze wygląda jak złącze czujnika prędkości jazdy. Niebiesko- czerwony to impulsy brązowy to masa, czarny plus
Spróbuj pociągnąć kabel zasilający bezpośrednio z akumulatora, tylko nie zapomnij o bezpieczniku. Pozdrawiam !
A może silniczek krokowy? Brak podstawowych danych pojazdu - silników GSI było więcej niż jeden.
Wolne obroty są cały czas regulowane. Jaki masz problem?
Termostat jest w głowicy do wymiany trzeba zdjąć pasek rozrządu.
Według TIS-a to jest sterownik do silnika C13NZ. Pozdrawiam
albo dmuchasz dym koło kolektora i patrzysz gdzie go ciągnie .(ocywiście podczas pracy silnika)
silnik jaki?
Chyba najczęstszym wyciekiem jest z pod pokrywy zaworów prawie każdy opel ma tam wyciek i leje na kolektor jak i parujący olej od samej temperatury silnika .
wielkie dzieki, poczytam i moze uda mi sie cos ustalic tylko szkoda ze nie ma stron o moim silniku...
witam tu jest pies pogrzebany bo ten przewód idzie w głównej wiąsce która przechodzi z kabiny silnikowej do przedziału kierowcy trzeba zrobić jak ja przeciąć wiązkę albo jek ci tam radzą puścić obok jej taki gruby przewód masy nie szukaj bo to chyba sprawdziłeś w 1 kolejności ??? ja rozprułem wiązkę bo to już była sprawa chonoru :-))) jestem elektronikiem...
Typowy gaźnikowy silnik :-)
To na co ci oprogramowanie diagnostyczne?Jaki silnik?
Wymień prezewody zapłonowe na ekranowane i/lub zamontuj filtr na przewodzie zasilającym.
Aha... Temperatura jest właściwa, bo tak pokazuje wskaźnik/czujnik, którego nie jesteś pewien. Więc gratuluję podejścia i sposobu myślenia - wskaźnik coś tam pokazuje, wiec jest sprawny.
Ztego co opisujesz to winny za taki stan rzeczy bedzie prawdopodobnie układ zasilania silnika tzn pompa wtryskowa wtryskiwacze albo cos na drodze zbiornik paliwa-pompa wtryskowa(np. Filtr paliwa lub same przewody paliwowe)
Mam pytanie gdzie moge znaleźć wszystkie kody usterki silnika??
Jaki masz silnik ?
Zależy jaki silnik?
A tak naprawde to jaki silnik gażnik ?????????
Rzeczywiscie jest roznie z ta bez kolizyjnoscia
Prawdopodobnie to silnik c16nz
Składaj, jeździj i się tym nie przejmuj... Opel tak ma, że części pasują między róznymi silnikami...
slyszllaem ze w oplu kadecie sa dwie masy - z akumulatora i z silnika, z aku to wiem gdzie jest ale z silnika to nie bardzo nei wiem gdzie sie znajdubje, bo musze wymienic te przewody miedziane od mas... gdzie znalezc mase silnika?
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku 1.4i wynosi 10 stopni.
Nie wolno zdejmować klemy z ako na chodzącym silniku !!!
Oj Iggi napisz ludziom że twoje dzienne przebiegi to około 3 km. i auto stoi i stygnie, potem znów 3 km i z tego robi się zużycie a jak koniecznie chcesz to ciśnienie mierzyć to jutro podam ci wartości dla tego silnika.
Moduł do wymiany, to co jest pod cewką na tej aluminiowej podstawie. Pasune z corsy B i astry F, z tym samym silnikiem
Proponuję podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić parametry pracy sondy lambda. Po rozgrzaniu silnika komputer wylicza dawkę paliwa na podstawie parametrów z sondy lambda. Bardzo możliwe, że sonda zawiesiła się w pozycji mieszanki ubogiej i nie można uruchomić silnika ponieważ silnik otrzymuje za mało paliwa.
Wszystko ładnie pieknie to co piszesz...ale... albo kod silnika,lub określ,czy napewno jest gażnik,aby Ci pomóc.
zapomnialem dodac to silnik gaznikowy
najpierw zapytam jaki jest uklad podawania paliw w tym kadecie jezeli jest mono wtrysk trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa ma byc ok 1 bar .Zacząć trzeba od podstawowych żeczy i koniecznie sprawdzić ciśnienie przed katalizatorem . Prosze napisac jaka pojemność i pierwsze literki silnika.
Witam! Podejrzewam, że sprawność Twojej pompki ze względu na przebieg po prostu spadła. Jeżeli jeździsz na gazie musisz mieć co najmniej 1/3 zbiornika paliwa. To nie przesada. Paliwo w tym wypadku nie służy tylko do napędzania auta, ale do smarowania i chłodzenia elektrycznej pompy paliwa. Spróbuj opróżnić całkowicie zbiornik paliwa i pojeździj na gazie...
Ale mi nie świeci prawa pozycja! Radio i kierunkowskazy działają. Do sigi: o jaka Ci lamkę chodzi bo napisałes ze podswietlenia silnika ??
Teoretycznie możesz, pompa pracuje cały czas, bez względu na stan pracy silnika.
Opisz układ zasilania lub podaj kod silnika.
Co musze mieć aby zdiagnozować Opla Kadeta 91r silnik Wectra 1.8.
Witam. A jak wygląda kompresja w tym silniku? Była mierzona?
Instalacja elektryczna. Kadety mają ją totalnie do du... zwłaszcza na osprzęcie Delco. Posprawdzaj wszystkie złącza, możliwe że niektóre rozlecą Ci się w rękach. Nieraz wtyk wygląda ok a są totalnie skorodowane przewody w złączu. Sprawdź też punkty masowe silnika.
Zgadzam się z tajgerekx. Ma prawo. 1.2 na gazie - o jejku - biedny silnik...
Z tego co wiem to OO jest bardziej suchy niż ropa, a OR jest jeszcze bardziej suchy wiec czy jak bede je mieszał pół na pół to niezniszcze silnika? jeżdze kadettem z silnikem oplowskim pozdrawiam
Co to znaczy "nie łapie". Może siada ci zespół sprzęgajacy w stacyjce. Czyli co, przekręcasz stacyjkę i cisza? czy klepnie? czy kręci, a nie kręci silnikiem? Podaj więcej szczegółów.
Zaden przekaźnik. Trzeba zobaczyć czy zdejmuje się plus z czarnego kabla we wtyczce sterownika silnika.
kolego jak sobie z tym problemem poradziłeś bo ja mam teraz podobny i też w kadecie z silnikiem 1.6
Czy jest możliwość wgrania map zapłonu do silnika c14nz(kadett 1.4 wtrysk jednopunktowy), bez wylutowywania scalaka? Który z interfejsów mogę zastosować do tego silnika, żeby go zdiagnozować?
mam taki problem w moim kadecie z 91' z silnikiem 1.4 z gazem odpala bez zarzutu ale puki sie nie nagrzeje to gasnie na gazie po ok 1min jest ok ale dlaczego tak sie dzieje??? na benzynie pracuje ok ale na gazie tylko jak jest rozgrzany silnik
przecież wiązka silnika zostaje stara
chciałem nadpisac ze tankuje na róznych stacjach. przedmuchałem filtr paliwa i auto dalej nie ma mocy tz przerywa przy przyspieszaniu.Myśle ze diagnostyka by wykazała ze to silnik krokowy.
ja bym popatrzył w silnik krokowy może sie zablokował albo zabrudził zobacz styki silnika krokowego i czujnika temp. według mnie to ona cały czas jeździ na ssaniu
Zapłon 10stopni przez zwrotem tłoka, TPS (czujnik położenia przepustnicy) informuje sterownik silnika o kącie otwarcia przepustnicy. A kontrolka z obrysem silnika się nie świeci na desce rozdzielczej ?
Pierwsze pompa drugie dolej oleju te typy maja niezalerzna sygnalizacje cisnienia oleju wystarczy pompa zassie troche powietrza i comp wylacza silnik
Może być to spowodowane wysoką temperaturą w silniku. Sprawdź uszczelkę pod głowicą.
Witam. Ogólnie to kiepski silnik na zabawę w wyciąganie mocy powiedziałbym nawet nie warto wsadzać kasy. Lepiej kupić inny mocniejszy silnik i wrzucić pod maskę. Można oczywiście bawić się w wymianę turbiny na wydajniejszą dołożyć intercooler itd., ale czy warto jak koszta będą duże a osiągi raczej niezadowalające? Pozdrawiam. Widziałeś kiedyś Opla...
silnik na biegu jałowym chodzi przez minutę dwie ok. Póżniej zaczynają spadać obroty, silnik dławi się i gaśnie. Silnik 1.4i z 1991 roku w kadecie E Czy przyczyną tego może byc silnik krokowy?
Ludzie!Przecież wyraźnie napisał-1,8 na gażniku! No więc Ecotronic,pracą układu zapłonowego steruje ECU,ten sam do steruje gaźnikiem! Jakiego modułu się tam doszukujecie? Możliwe że nawaliła końcówka mocy sterująca cewką,taki tranzystorek. Ale sprawdź czy sterownik coś wie o obrotach silnika!
Wygląda na to że masz bardzo dużą dawkę paliwa wymień czujnik wody ten na dwa piny on jest powodwm twego nieszczęścia lub nieszczelny wtrskiwacz musisz do nieg zaglącnoć ja silnik pracuje na wolnych obrotach i czy nie lecą krople benzyny.
Aparat napędzany z kadłuba silnika był w silniku OHV a taki motor to było tylko 1.2 w Kadecie. Wszystkie inne są napędzane z wałka rozrzadu.
Strona działa - jest spakowana http://free.of.pl/u/usrk/nstach.rar . Złącze jest w komorze silnika na tylnej scianie po prawej stronie ( patrząc z przodu). Taki niebieski wtyk.
podpisuję się pod tą prośbą tyle że ja potrzebuję do ascony c z silnikiem 1,6 (90km)
Jestem w posiadaniu Opla Kadetta z silnikiem 1.3i (C13N), jest on troche na wykończeniu, dlatego też postanowiłem że wstawię silnik 1.6i tyle że od Astry (C16NZ), pytanie moje jest takie czy silnik ten będzie pasował do mojego kadecika, co z komputerem, czy mocowanie tego silnika w astrze 1.6i jest takie samo jak przy kadecie 1.3i? Jaki inny silnik...
Nie wiem co to za silnik ale żeby jeździł jak nówka to szlifowanie cylindrów i wymiana tłoków jest niezbędna jeżeli są w górnej części tulei progi wyczuwalne palcem. Bez tego będzie słabo reagował na gaz i będzie miał zawsze jakieś 10% mocy mniej niż z nowymi tłokami niezależnie od zabiegów jakie będziecie Państwo wokół tego silnika czynić.
Było sprawdzane nie pamiętam ile było ale mechanik mówił że silnik igiełka.
Sprawdź w kolejności opisu: poduszki silnika, sinenbloki na wachaczach, sprzęgło, gałki na drążkach kierowniczych, i dolne gałki zwrotnicy.
Witam, Kadecika uzytkuje od 2000 roku. Problem tyczy silnika C16NZ z monowtryskiem MULTEC - ale napisze wszystko od poczatku. W czasie jazdy silnk zaczął sie chwilami dusić (objaw wody w paliwie ? - może) myslalem że jeszcze silnik zimny wiec jade dalej, po paru kilometrach to talna kicha - silnik zgasł. Próby uruchomienia, nie powiodły sie (w trakcie...
Odłącz obwody(drzwi i klapy) włącz alarm.Jeżeli się wzbudzi-uszkodzona centrala.Podłaczając kolejno odłączone obwody ustalisz przyczynę. Sprawdż krańcowypod maską silnika ,zrób większą przerwę w pozycji wyciśnięty.Pozdrawiam.
lanosa nie mam, ale lanos to Nexia a Nexia to Kadett, a Astra F to prawie że Kadett, a że mam kilka Asterek F z różnymi silnikami to wiem że miarki są w nich identyczne, bo sprawdzałem, bo wymieniałem sobie na takie linkowe a nie blaszkowe bo linkowe mają na końcu fajny wskaźnik na którym o wiele lepiej widać. jak chcesz to mogę Ci jutro zmierzyć
złącze jest 10 pinowe
Bez przeróbek sie nie da całkowicie są inne mocowania silnika 1,7D to z isuzu ja wkładałem do corsy A silnik 1,5D z isuzu a miałem benzyne 1,2 też troche problemów było ale wszystko da się zrobić jak się chce .
mam opla kadett z silnikiem 1.6 i mam problem z zaplonem wie ktos jak mozna go wyregulowac?
Wymień silnik krokowy obroty nie powinny tak skakać Olej czasem wycieka z pod aparatu zapłowego jest tam uszczelka typu oring
Została Ci cewka.
Po kolei: -moduł -sterownik silnika Nic innego
Porównaj układy zapłonowe obydwu silników .....są zupełnie inne
Coś steruje tym dawkowaniem prawda? Tak to jest mono wtrysk. Można też sprawdzić oring na wtryskiwaczu. Odkręć filtr powietrza (2 śruby) i będziesz widział gardziel. Popatrz jak dawkuje paliwo i czy jest mgiełka czy leje. Oczywiście sonda lamda też występuje w tym silniku. Do sprawdzenia.
witam mam takie pytanko czy sekwencje firmy zenit można podłączyć do silnika na jedno punkcie a mianowicie chodzi mi oto iż mam silnik w kadecie c20xe na pełnym wtrysku i mam tam sekwencje a chodzi mi oto czy mogę ją podłączyć pod silnik 1.8 na jedno pkt . czy lepiej sprzedać a kupić zwykłą instalacje lpg pozdrawiam
Napisz jeszcze czy coś robiłeś ostatnio z tym silnikiem - jakie naprawy? Przypadkiem nie robiłeś głowicy?
Chciałem dodać ze jak dodam gazu przy odpalaniu to jest o wiele lepiej tylko jak odpali ma wysokie obroty od przygazowania i to nie jest zdrowe dla silnika wiec czekam na inne odpowiedzi.
Czy silnik ma problemy z zapalaniem zawsze czy tylko gdy jest zimny? Bo jeżeli na zimnym to sprawdż pompę paliwową.
jak mam ciepły silnik to do 1500 obrotów też się dusi. Powyżej 1500 chodzi ok. na gazie ten problem w ogóle nie występuje. Dodano po 1 klemy dla zresetowania kompa powinny być wyjęte na uruchomionym silniku?
a mam jeszcze pytanie ile powinno wynosić ciśnienie sprężania na cylindrach w tym silniku 1,6
kadett schemat silnik digital kadett kadett sprzęgło
elektron dodatni ujemny samsung mruga dioda zasilania kalkulator oznaczenia kondensatorów
mikrokomputer cobra1 projekty subwoofera
Opticum Sloth Combo Plus H.265 – nie uruchamia się po aktualizacji firmware Podłączenie modułu gniazda przyczepy VW T5 2018 skrzynia