W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Silnik kręci odwrotnie niż powinien. Silnik kręci odwrotnie niż powinien. Silnik Watercraft HWA 2000A klatkowy jednofazowy do pompy 230 V.Kondensator sprawny ( 10 µF 450 V~ 50 Hz).Brak informacji na tabliczce znamionowej jak podłaczyc silnik.Trzy przewody : biały, zielony, czerwony . Opornosci między : czerwonym i białym 10 Ω białym i zielonym...
tam gdzie biały to podłącz fazę na czerwony zero a pomiędzy czerwony i niebieski włącz kondensator jeśli chcesz zmienić kierunek to zero podłącz pod niebieski jednak uprzedzam że większość silników klatkowych do pralek na wysokich obrotach moc podana na tabliczce odnosi się do jednego kierunku w drugim są bardzo słabe
2900 obr/min sugeruje asynchroniczny klatkowy.
to jest silnik od jakies hydro pompy podejrzewam ze klatkowy
W przypadku silników trójfazowych wystarczy zamienić miejscami dwie sąsiednie fazy , w przypadku silników dwu fazowych ( uzwojenie robocze + pomocnicze) zamieniasz końce uzwojeń uzwojenia pomocniczego tzn początek z końcem i gotowe (oczywiście dotyczy to silników asynchronicznych klatkowych).
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
A może cosik na MOSFET-ach? Tylko wic polega na tym, że wcale nie będzie proste... Można też wykorzystać przełącznik kierunku obrotów silnika klatkowego, tylko trzeba "wyczaić" które sekcje zamieniają fazy, a tą trzecią, która tylko załącza pozostawić wolną. Nie zapomnij o bezpieczniku. :-) Pozdrowionka dla kolegi tos18
Do regulacji obrotów silnika - w zależności od zamontowanego w pralce - będziesz musiał użyć regulatora napięcia, najlepiej z wejściem analogowym dla silnika szeregowego, lub falownika dla silnika klatkowego 3-fazowego. W przypadku silnika klatkowego 1-fazowego - strata czasu. Dla silnika szeregowego potrzebny będzie jeszcze układ przekaźników konieczny...
Jeżeli chodzi Ci o standardowy jednofazowy silnik klatkowy, to zmienić kierunek wirowania można przez zmianę kierunku wirowania pola np obracając wirnik w stojanie ( oś obrotu prostopadła do osi wirnika). Na stycznikach niewykonalne :-). Chyba że jakiś inny silnik! Pozdrawiam.
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
W sieci dwufazowej zamieniasz miejscami podłączenie dwóch faz. W sieci jednofazowej silnik taki najczęściej jedno uzwojenie silnika ma podłączone bezpośrednio, drugie przez kondensator przesuwającym fazę o 90°. Czyli tak samo jak silnik jednofazowy klatkowy z kondensatorem. Jednak w przeciwieństwie do takiego silnika, silnik dwufazowy ma oba uzwojenia...
Wiszący RESET w avr to nie jest żaden błąd. Wykonałem już trzy sterowniki na 8535, które umieszczone są wewnątrz szafki z kilkoma/kilkonastoma stycznikami dużej mocy wewnątrz (kilka silników klatkowych wraz ze zmianą kierunku obrotów, 1 lub dwa z rozruchem gw.tr. :)) i problem resetowania znikał gdy RESET został powieszony w powietrzu. Stosowałem różne...
Idąc w tym kierunku to juz jednak lepiej dołożyć i kupić silnik robiony na zamówienie niż dolepiać przekładnie. Idąc w tym kierunku kupić falownik, by ,,uelastycznić" użytkowanie maszyny. Kasy szkoda ? :cry:
Witam serdecznie! Moim zdaniem problem z paleniem styków w stycznikach nie jest spowodowany kurzem tylko tym, że podczas zmiany obrotów silnik nie zdąży się zatrzymać i następuje najpierw hamowanie silnika przeciwprądem, a co za tym idzie duży wzrost prądu i co za tym idzie nadpalanie styków. Zastosuj przekaźniki czasowe do sterowania stycznikami. Mała...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Witam Silnik 1,5kW i zabezpieczenie 63A? To stanowczo za duża wartość znamionowa wkładek topikowych.Ten silnik może i powinien być zabezpieczony wkładkami topikowym 10A a najwyżej 16A.Problem tkwi w przełączaniu stycznikami zmiany obrotów.W momencie przełączania między stykami stycznika pojawia się łuk elektryczny i zanim zostanie zgaszony i powstanie...
Witam, musze poznać troche teorii na temat 3 silników: Silnik indukcyjny trójfazowy klatkowy ~pierścieniowy i ~synchroniczny. Musze o wiedzieć: 1.Budowa silnika 2.Zasada działania 3.Schemat 4.Charakterystyka mechaniczna 5.Rozruch 6.Regulacja prędkości obrotowej 7.Kierunek obrotu Napewno jak ktoś się zna na tym to dla niego nic trudnego, więc proszę...
mam pytanie TR oznacza Tablica rozdzielcza a ten numerek oznacza po prostu tablica rozdzielcza numer 1 ? czy to jest oznaczenie czegoś ? Zamianę obrotów w silniku jednofazowym klatkowym dokonuje się za pomocą zamiany kierunku przepływu prądu w jednym z uzwojeń silnika. Takie postawienie wystarczy ?
Fotki najwcześniej jutro będę mógł zrobić. Ale wygląda to tak, że są 3 uzwojenia U V Z do U i Z jest podłączone zasilanie czyli N i L1 a miedzy UV i VZ przełącza się kondensator przez co można zmienić kierunek obrotów. Co do silnika to jest to czechosłowacki silnik klatkowy. Na tabliczce jest: Napięcie: 220V Prąd: nie pamiętam Obroty: 1400obr/min Przesunięcie...
Sprawdź czy zmieniając kierunek obrotów nie wzbudzi się przypadkiem. Jeśli nie spróbuj podłączyć jedną z faz wirnika do akumulatora celem namagnesowania i wtedy spróbować w obie strony.
Chodzi o silnik numer 66 z opisu serwisowego który znajdziecie w internecie po wpisaniu "zelmer 13z011 service manual pdf". Zaparzacz kawy był bardzo słaby podczas poruszania głowica zaparzacza aż w końcu się zatrzymał. Otworzyłem silnik i zobaczyłem, że jedna szczotak chyba prawie nie dotykała to była cała szara zamiast wytarta i stąd brak mocy w silniczku....
...Silnik jednofazowy może mieć tzw fazę pomocniczą zrealizowaną za pomocą dodatkowego uzwojenia i kondensatora zewn. Wówczas możliwa jest zmiana kierunków obrotów... Akurat w takim silniku nie jest możliwa zmiana kierunku obrotów. W praktyce nie spotkałem się z regulacją przez zmianę częstotliwości w przypadku silników jednofazowych małej mocy. Regulacja...
Witam, cóż z danych, które podałeś i tabliczki znamionowej wynika, iż jest to silnik klatkowy z kondensatorową fazą rozruchową i fabrycznie (konstrukcyjnie) obroty wirnika ma w prawo ("wraszczenie prawoje"). Silniki od pralek mające możliwość zmiany kierunku obrotów mają osobno wyprowadzone końcówki uzwojenia roboczego i fazy rozruchowej. Więc aby zmienić...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
W tym przypadku kierunek wirowania jest tak istotny jak zużycie paliwa tym samym samochodem w ruchu lewostronnym i prawostronnym . nie posiada pompki olejowej która to wymagałaby odpowiedniego kierunku obrotów . podczas pracy stopa korbowodu ,często do stopy przykręcony jest 1-2,5 cm pręt,udeża w olej znajdujący się w skrzyni korbowej (kadłubie sprężarki...
A co tam widzieć. Po prostu onegdaj powszechnie stosowano w wszelakiej maści wiatrakach/ wentylatorkach (oraz starszych gramofonach i magnetofonach) jednofazowe silniki klatkowe ze zwartym zwojem jako element generujący moment rozruchowy- notabene praktycznie prawie "niezniszczalne" :). Ich podatność na zmianę rpm/ kierunku obrotów jest praktycznie...
Nadmienię że zasilanie na czerwonych (mniejsza rezystancja) a kondensator zasila cewkę czarną to pobiera 5A. Odwrotnie 2A cewka na czarnych przewodach wyższa rezystancja.Silnik tak i tak się grzeje i głośno pracuje (słychać indukcję mocno). Kombinuj tak dalej, a pewno wyrzucisz silnik na złom, o ile już go nie spaliłeś. Do czerwonych przewodów dołączasz...
Sterowanie prędkości silnika dwufazowego może odbywać się tylko poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Natomiast zmianę kierunku obrotów można uzyskać poprzez zmianę kierunku podłączenia jednego z uzwojeń. Zmieniając częstotliwość napięcia trzeba zmieniać jednocześnie jego wartość . Przy mniejszej częstotliwości napięcie musi być też mniejsze,...
Witam ! Na pewno jest to silnik SFE100-L4 produkowany przez EMA-Wiefamel. Czy na wyłączniku są oznaczenia np. U1, U2 itp ? jeśli są to nie powinno być problemu. Możemy założyć że czarny to U1, czerwony U2, zielony U3, żółty U4, niebieski i biały to są R1 i R2. Jeśli są opisy na wyłączniku to wystarczy połączyć wszystkie kable według opisu na C C podłączyć...
Witam. Mam taki dylemat. Potrzebuje zaprojektować przełącznik zmiany kierunku obrotów w silniku klatkowym Un=230V, In=1.2A. Silnik jest tak skonstruowany, że posiada 3 wyprowadzenia: N, L1 i L2. Po podaniu napięcia na L1-N obroty w jedną stronę, L2-N obroty w drugą stronę. Przełącznik ma działać następująco: Podać napięcie na L1-N, przerwa, podać napięcie...
Witam. Nie napisałeś jaki silnik indukcyjny klatkowy czy komutatorowy. Zmiana kierunku obrotow w silnikach indukcyjnych klatkowych z kondensatorem pracy odbywa sie przez zamianę kierunku prądu w fazie głównej lub pomocniczej.Wykonuj się to przez zamianę początku z końcem uzwojenia fazy głównej lub pomocniczej. Zmiana kierunku obrotów w silnikach komutatorowych...
Tam jest wirnik klatkowy? Jeżeli tak to wkładanie go w jakikolwiek sposób nie zmieni kierunku wirowania. Kierunek jest determinowany przez przesunięcie strumieni magnetycznych z obu uzwojeniach. Samego silnika w rękach nie miałem więcej z ewentualnym hamulcem to nie wiem jak jest.
Zmiana podłączenia dwóch faz w silniku 3-f powoduje zmianę kierunku wirującego pola magnetycznego, które działając swym wektorem na analogicznie wytworzone pole przez wirnik (klatkowy) sprawia, że beton można kręcić jak się chce. :idea:
Pewnie że można obejść się bez tego próbnika podobnie jak wyćwiczyć oko by na podstawie jasności świecenia żarówki określić wielkość napięcia,obejśc się bez woltomierza.Ale dzisiaj mamy do wyboru ogronną ilośc mierników po to by pracę usprawnić,uczyńić bardziej dokładną i łatwiejszą.Ale jak na żłość takiego próbnika nia udało się kupić.Pozdrawiam Nie...
Z tego co mi wiadomo to silnik trójfazowy klatkowy bedzie oddawał moc czynną do sieci bez zadnych szczegółnych zabiegów, gdy wirnik bedzie się obracał z prędkością ponadsynchroniczną ( uwzględniając ilość biegunów. Obroty w kierunku w którym normalnie pracuje ). Silnik bedzie ciągle pobierał moc bierną z sieci. Z resztą systemy takie są używane w systemach...
Tylko czy taka przeróbka na bldc zadziala. Możesz próbować, ale wg mnie masz małe szanse powodzenia. Silnik klatkowy trudno przerobić na blcd ze wzlędu na zupełnie inną budowę. Sterownik też musi być odpowiedni, bo obciązenie silnika sprężarką jest wybitnie trudne. Bardzo zmienne. Z wyraźnym maksimum gdy tłok dochodzi do głowicy. Praktycznie silniki...
Nie widzę numeracji ale jeśli pytasz czy można zmienić kierunek wirowania na szybkich obrotach , to nie. Można zmienić kierunek obrotów ale bardzo spadnie moc silnika. -------- Chyba jakieś nowe normy wprowadzono. Za moich czasów moc znamionowa to była moc elektryczna pobierana . Moc oddawana to była moc mechaniczna ,którą można było wyliczyć ze sprawności....
W silniku klatkowym regulować obroty można przez zmianę częstotliwości napięcia lub liczby par biegunów. Ta druga opcja odpada bo do tego musi być odpowiedni silnik (wielobiegowy) więc pozostaje przemiennik częstotliwości, który jest dość kosztowny.
Rozkręciłem silnik i budową przypomina silnik klatkowy. Uzwojenie tylko na stojanie, wirnik to wałek z aluminium (chyba). Brak wyłącznika odśrodkowego i śladu po nim. Czy podanie 230V na A1 E1 nie uszkodzi uzwojenia? Rezystancja kążdego uzwojenia to 8Ω
prądnica taka ma tylko sens gdy na niej jest zewnętrzne napięcie czyli 3x400V; przy obrotach przekraczających nieco 3000/min pojawia się poślizg, w wyniku którego prąd zmienia kierunek z "do silnika" na "od silnika" ; można to sobie intuicyjnie wyobrazić, że silnik napędzający śmigło wentylatora zaczyna wiać silny wiatr - wtedy silnik nabierze obrotów...
Jakoś trudno mi sobie wyobrazić sterownik dźwigu czy falownik, który jest w stanie zliczyć ponad 84650 impulsów w ciągu sekundy Licznik jest w enkoderze i jego stan jest przesyłany cyklicznie np 200 razy na sekundę. W przypadku napędów bezreduktorowych to i owszem, bo i dużo niższe prędkości obrotowe i dużo mniej danych do obróbki w czasie rzeczywistym,...
Witam. Jeżeli chcesz regulować obroty wsilniku trójfazowym klatkowym to tylko falownikiem (zmiana częstotliwości napięcia zasilającego).Każdy falownik ma możliwość zmiany kierunku obrotów. Falowniki budowane są przeważniie na elementach IGBT a Ty piszesz o triakach to znacz że jest to regulator napięcia trójfazowy.Takim sterownikiem dużo nie poregulujesz...
Witam. Widzę że niektórzy mają problemy z czytaniem tak przecież prostego schematu, widzą jakieś grzybki. Układ ten to klasyczny przełącznik kierunku obrotów silnika asynchronicznego klatkowego z zastosowaniem styczników. Panowie przecież to takie proste. Postanowiłem zmienić nieco oznaczenia na schemacie żeby był bardziej czytelny i łatwiejszy do wytłumaczenia....
Narysować schemat z przyciskiem bezpieczeństwa i zabezpieczeniem przed samorozruchem dla maszyny wyposażonej w silnik klatkowy o rozruchu gwiazda trójkąt i dwóch kierunkach wirowania. Silnik uruchomiany jest i zatrzymywany oddzielnymi przyciskami. Połączenie uzwojeń w trójkąt następuje po 6 sekundach rozruchu przy połączeniu w gwiazdę oraz po 0,4 sekundy...
Witam robie referat z automatyki na temat silnikow jednofazowych i liniowych. Potrzebuje sie dowiedziec jak steruje sie predkoscia oraz zmiana kierunkow obrotu w silniku jednofazowym. Prosze o pomoc!!!:cry: To temat rzeka... Najczęściej występującym silnikiem 1-fazowym jest asynchroniczny bezszczotkowiec z klatkowym zwartym wirnikiem posiadający uzwojenie...
Dzięki MCB za odzew! Parametry okazały się trochę inne - dokładnie to: Moc: 43kW Wzbudzenie: 180V i 4.93A Stojan:460V i 104A Napęd bez zmiany kierunku obracania i bez hamowania. Czy jeżeli zaproponuje rozwiązanie falownik + silnik asynchroniczny klatkowy 40kW to oprócz nieliniowej charakterystyki momentu obrotowego tracę jeszcze na czymś? Czy w przypadku...
Witam. „Elmont” zadał mi pytanie: „Ja zadam Ci pytanie następujące? czy kiedykolwiek praktycznie Widziałeś wykonywanie ręczne uzwojenia wirnika, czy Sam Chcesz się tego nauczyć korzystając z porad forum i literatury” Odpowiadam: Widziałem już po wykonywaniu innych osób i próbowałem sam parę razy. Moje było z różnym skutkiem,...
Spróbuję prosto Podczas pracy silnika asynchronicznego prąd wynika z różnicy napięcia zasilającego i SEM indukowanej przez prędkość obrotową wirnika. W obwód ten wchodzą reaktancje i rezystancje wewnętrzne silnika. Przy zasilaniu zatrzymanego silnika (zablokowany wał maszyny) płynie tzw prąd zwarcia silnika wielokrotnie większy od In bo brak SEM. Natomiast...
Witam. Po pierwsze, jeżeli ten silnik ma się obracać ..... To nie moze byc pierwszy warunek, lecz jakiś kolejny... Po pierwsze, to żaden zwykły jednofazowy silnik AC (nie ważne czy jest to klatkowy (indukcyjny) czy szczotkowy , (albo nawet DC) nie da się wysterowac na wzór sinika krokowego.!... Owszem, jeden i drugi można obracac w obydwu kierunkach,...
taki falowniczek ma wszystko a nawet więcej niż potrzebujesz, iu jest przy okazji dosc trwały. kierunek obrotów, prędkość, stop , hamowanie silnikiem chyba tez - ogółemn wszystkie standartowe funkcje plus do tego jogi czyli masz np dodatkowy przycisk który naciskasz i trzymasz to wtedy silnik kręci sie z ustawioną preędkością nie reagując na inne sygnał...
Pisząc falownik miałem na myśli sterownik silnika krokowego. Doskonale wiem do czego służy falownik i nawet wiem jak jest zbudowany. Silnik krokowy to przecież nic innego jak silnik synchorniczny 4-fazowy (najczęściej) zasilany ze źródła które te cztery fazy generuje ze zmienną częstotliwością (tak jak falownik generuje trzy fazy dla silnika klatkowego)....
Cos nie tak, silnika synchronicznego nie podalcza się do sieci bezposrednio. Nie do końca tak. To jest mikromaszyna, więc nie do końca podlega teorii słusznej dla "dużych" maszyn. W starych konstrukcjach permasynów (lata 60-te) oprócz magnesów trwałych montowano w wirniku klatkę. Silnik podłączony "na sztywno" do sieci rozpędzał się jako klatkowy,...
Uzyskanie tak małego obrotu to nie problem bo możesz zastosować reduktor o bardzo dużym przełożeniu (np prędkość na wyjściu reduktora 3obr/min a więc obrót o 100 stopni będzie trwał około 5,5 sekundy). Tylko jak utrzymasz to w określonej pozycji. Osobiście proponowałbym napęd hydrauliczny. Siłownik dwa elektrozawory do kierunku (lewo - prawo) jeden...
Pomyśl. Silnik przeznaczony do pracy w urządzeniach nie tolerujących zakłóceń nie może mieć komutatora. Wyłączanie indukcyjności to moment pojawiania się wysokich napięć na końcach cewki. Skutkuje to wyładowaniem iskrowym. Dodatkowo silnik ma pracować przy stałym napięciu i do tego ma być tani. Niezłe wyzwanie dla konstruktorów prawda? Trzeba zatem...
to by i się zgadzało 2800 Obr/min. to powinien dawać te przynajmniej 4-5 tyś L/H u mnie to jakiś silnik 12V LV synchroniczny na razie jeszcze nie wiem co to a jeszcze jedno przez otwór zasysu można włożyć palec i poruszać wirnikiem na boki próbowałeś to robić kiedyś ? ma luz ? jeśli tak to mniej więcej jaki ? Dodano po 52 znalazłem taki artykuł, tylko...
:arrow: saskia #524 20 Maj 2014 12:52 W poście 496 nie pomyliłem symboli magnesów. A w #486 było: zawsze 4 magn. B oddziałują z A, i na wszystkie 4 działają takie same siły skręcające (obracające) ich osie w tym samym kierunku i w trakcie obracania siły pozostają tak samo ukierunkowane . To trochę dziwne z tym pomyleniem (czy brakiem pomylenia) magnesów,...
Witam ponownie. A co do wykresów to są bez sensu - jak daję 2Nm to silnik przyśpiesza, a jak daję moment 8Nm to już nie przyśpiesza??? Co do wykresów nie ja je wymyślałem. Ale chodzi o to że jest to maksymalny moment obciążenia jaki może wystąpić na wale w danym czasie. Dlaczego więc silnik DC ?? Na silniku klatkowym będzie łatwiej i przyjemniej, ciągła...
http://obrazki.elektroda.pl/9635862100_1... Witam wszystkich po raz kolejny :D Dziś chciałbym przedstawić mój, jak myślę, najciekawszy do tej pory projekt :D Jest nim Efekt Mushroom na diodach CREE Royal blue 3W. Z początku szukałem jakiegoś fajnego projektu, lecz nic nie znalazłem. Strasznie mi się spodobał efekt Mushroom - to już...
http://obrazki.elektroda.pl/9176311500_1... 1. Wstęp Od dłuższego czasu, kiedy brama była już poskładana w całość, istniała potrzeba zautomatyzowania jej w celu samodzielnego otwierania/zamykania. Każdy, kto posiada bramę automatyczną wie, że jest to wygodne pod różnymi względami. Na wstępie chciałbym podziękować użytkownikowi azibik...
Witam. Dziękuję za zainteresowanie i przepraszam, że prze kilka dni nie odpisywałem. Selsyny wyeliminowałem z rozważań. Podobnie, nie widzę możliwości realizacji tego układu bez sprzężeń (enkodery), a same przetworniki f/U w przypadku silników asynchronicznych nie dają informacji o aktualnej prędkości, a to przecież ona ma być synchronizowana. Ponadto...
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
Dawno nie zaglądałem na elektrodę, ale mając teraz trochę więcej czasu i będąc pod wrażeniem poniższej przygody z naprawą, postanowiłem coś napisać ;) Niektóre tematy pokazujące wnętrza, a jak już się autor postara i również opisujące działanie i użyte w nim układy są całkiem ciekawe… A w moim poście będzie jeszcze aspekt edukacyjno-serwisowy ;) Odwiedzając...
Witam! Rozumiem że owy silnik ma wirnik indukcyjny np.klatkowy na osi wirnika co 120 stopni usytuowane trzy magnesy (wirujace) i hakotrony też co 120 stopni z pewna szczeliną w stosunku do magnesów. Wdzieczny bym był jak bys podał mi jakaś strone aby sobie na ten temat poczytać. Przepraszam że wciołem się nie na swój post ze swoim pytaniem. Pozdrawiam
Przeczytałem cały wątek ale nie sposób odnieść się do wszystkiego naraz. Dlatego puki co, krótko odnośnie "demona Maxwella". Bo on istnieje nazywa się pompa ciepła :> https://obrazki.elektroda.pl/2516954700_... Gdyby gazy których używamy były idealne i kompresory oparte o idealne silniki nie klatkowe trójfazowe których sprawność...
silnik kierunek obrotów silnik klatkowy regulacja obrotów silnik klatkowy
płyta gazowy instrukcja astra pompa wyciek paliwa płyta piszczy
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Ustawienie rozrządu w Kia K300: krok po kroku Codzienna regulacja piły spalinowej - przyczyny i rozwiązania