Podczas pracy pod obciążeniem przy zaniku 1 fazy spadną obroty i będzie można wyczuć wibracje silnika. Ponadto, jeśli silnik jest zabezpieczony przez przeciążeniem, to przy zaniku 1 fazy przy obciążeniu zadziała zabezpieczenie z pewną zwłoką czasową. Podczas biegu jałowego praktycznie nie występuje spadek obrotów i zabezpieczenie nie zadziała. Wg mnie...
To nic że jest to silnik klatkowy, pomimo to można sterować obrotami takich silników napięciowo. Można do tego celu wykożystać zwykły ściemniacz oświetlenia.
Bardziej mi chodzi o obroty czy nie są inne. Mi W silnikach klatkowych liczba obrotów nie zależy od napięcia zasilającego. Żeby zmienić prędkość obrotową należy zmienić częstotliwość zasilania. Robią to falowniki.
Na 100% jest to schemat uzwojenia na 1400 obrotów.
silnikiem asynchronicznym jednofazowym klatkowym Ten silnik nie jest ani asynchroniczny ani klatkowy ani jednofazowy. Tylko taki, prawda? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Kupiłem sobie wentylator stojący 230V 60W z 3 biegową guzikową regulacją prędkości obrotowej, silnik jest ośmio odczepowy tego typu (rysunek pożyczony od kolegi aksakal) https://obrazki.elektroda.pl/3681492800_... Wentylator za mocno wieje nawet na pierwszym biegu i chciałbym spowolnić jego obroty najchętniej wstawiając coś między oznaczeniami...
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
zielono-żółty - uziemienie czarny - faza niebieski - neutrealny Jeśli nie ruszy to potrzeba będzie jeszcze kondensator rozruchowy pomiędzy kablem fazowym a kablem koloru szarego. Na zdjęciu wyraźnie widać ze jest to silnik komutatorowy gdzie kondensator jest zbędny.Kondensator stosowany jest tylko przy silnikach klatkowych.
tam gdzie biały to podłącz fazę na czerwony zero a pomiędzy czerwony i niebieski włącz kondensator jeśli chcesz zmienić kierunek to zero podłącz pod niebieski jednak uprzedzam że większość silników klatkowych do pralek na wysokich obrotach moc podana na tabliczce odnosi się do jednego kierunku w drugim są bardzo słabe
tylko moze i głupie pytanie ale czemu np podlaczona szlifierka zmniejsza obroty wraz z kreceniem pokretla na regulatorze Dlaczego głupie, nie ma głupich pytań. A dlaczego? Bo tam jest inaczej zbudowany silnik. W szlifierce jest silnik z szczotkami, i komutatorem. Choć oba na prąd zmienny, to jednak inaczej zbudowane. A żeby zmienić ilość obrotów w...
Silnik klatkowy z kondensatorem rozruchowym Z trzech wyjść podłączam pod dowolne dwa (coś jak między fazowo) Nie sprawdzałem napięć tylko do obudowy dołożyłem gniazdko i to wszystko Silnik działa identycznie zasilany z sieci jak i poprzez falownika (50Hz) Oczywiście regulacja obrotów działa Chciałem ze szlifierki zrobić polerkę ale jak pisałem wywala...
. Możesz spróbować użyć regulatora obrotów od odkurzacza. A co jak w odkurzaczu jest silnik komutatorowy? Autor ma silnik klatkowy, którego obroty zależne są od częstotliwości sieci. Zmniejszenie napięcia (na pewno nie regulatorem fazowym, bo to grozi uszkodzeniem silnika) również spowoduje zmniejszenie obrotów, ale ze względu na zmniejszenie mocy.
Witam. A800 wiruje tylko na 500 obrotow. Wyłącznik 500/800 sprawny, kondensator sprawny, pomierzyłem niektore elementy na module , wydaje się być ok. Nie wiem jak sprawdzić silnik[klatkowy] , może coś z nim. Moduł DMPA-8 ,H7. Pralka z 2000 roku . Może coć poradzicie. Pozdrawiam.
Po pierwsze masz tam silnik klatkowy którego obroty dopóki nie jest przeciążony trzymają się w ryzach 95-100% obrotów synchronicznych. Te dla silników klatkowych wynoszą 750, 1500, 3000rpm. Obroty tych silników nie zależą od wahań napięcia tylko od częstotliwości i obciążenia. Zamiast mierzyć prędkość narysuj układ napędowy, lub wstaw zdjęcia, pomierz...
Są które mają silniki klatkowe.
tak jest to silnik klatkowy z kondensatorem
Korzystając z sugestii przekładałem koncówski uzwojenia pomocniczego.Stosowałem również inne kombinacje W jaki sposób, skoro masz tylko trzy wyprowadzenia ??
Czy są obroty rewersyjne na praniu? Jaki jest silnik komutatorowy czy klatkowy? Jeśli brak obrotów rewersyjnych i jest to silnik klatkowy sprawdź kondensator
1. 3000 obr/min podzielone przez ilość par biegunów i pomniejszone o poślizg. Domyślam się iż chodzi Ci o silnik klatkowy. W liczniku indukcyjnym tak samo jak w silniku asynchronicznym liniowym wzór ten jest bezużyteczny 2. W silniku asynchronicznym klatkowym obroty się nie zmienią
Ps najlepszym sposobem jest niebieski poradnik przezwajania Zembrzuskiego są tam dane nawojowe dla wielu silników i sposoby przemieniania obrotów.
2900 obr/min sugeruje asynchroniczny klatkowy.
Dokładnie tak jak myślisz (piszesz). Obroty też zapisujemy podobnie.
Możesz jeszcze rozważyć kit AVT-5360 - Falownik 1-fazowy [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT53... do regulacji prędkości obrotowej klatkowych silników indukcyjnych asynchronicznych (z kondensatorową fazą rozruchu).
Czyli jak zrozumiałem pozostać przy stycznikach. To nie jest schemat do realizacji, rysowałem go na szybko aby dołączyć do tematu celem łatwiejszego porozumienia się w sprawie. Zgadzam się z kolegą, że problemów z tym układem jest sporo.A co do styczników elektronicznych http://www.karibu-gmm.pl/o,9,53,Stycznik...
...do konstrukcji czegoś innego -na przykład mogły by sterować silnikiem wentylatora Większość wentylatorów posiada silniki klatkowe, których prędkość reguluje się zmianą częstotliwości. Regulacja obrotów wartością prądu jest możliwa w silnikach z komutatorem.
Zauważ, że w oryginale układ nie zadziała - musi mieć przeróbkę opisaną w artykule. Ogólnie sterowanie obrotami silnika klatkowego przez obcinanie części sinusoidy jest lekko mówiąc naciągane - silnik traci moc a zwolnione obroty są niestabilne.
W silniku klatkowym regulować obroty można przez zmianę częstotliwości napięcia lub liczby par biegunów. Ta druga opcja odpada bo do tego musi być odpowiedni silnik (wielobiegowy) więc pozostaje przemiennik częstotliwości, który jest dość kosztowny.
Silnik klatkowy jest silnikiem synchronicznym ( obroty zależne od częstotliwości) z poślizgiem. W takim wypadku jedynie zmiana częstotliwości sieci zmienia jego prędkość obrotową. Falownik załatwi całkowicie problem. Chyba, że wymyślisz cos nowego.
Tylko tu jest mowa o silniku z wirnikiem klatkowym a nie szczotkowym. Silnik szczotkowy szeregowy, a zapewne to taki jest - obroty zależą od obciążenia. Silnik może trochę zwalniać.
W tej pralce nie ma elektroniki, jest "zwykły" silnik klatkowy.
Falownik to urządzenie energoelektroniczne przetwarzające napięcie (prąd) stałe na przemienne, sinusoidalne lub do niego zbliżone. Przemiennik częstotliwości najczęściej składa się z prostownika i falownika. Tak więc falowniki mają zastosowanie w przemiennikach częstotliwości, a te z kolei najczęściej służą do regulacji obrotów silników indukcyjnych...
Ma dwa obwody magnetyczne na jednej osi. To tak jakby w jedną dłuższą obudowę włożyli dwa wnętrza silnika.
witam ponownie impulsy dodatnie tez są tylko na poziomie 1-1,5V (otwarcie tyrystora) fakt faktem ze tam powinien byc triak. polo2 cos mi sie wydaje ze jestes w bledzie co do silników klatkowych. obrotami tego silnika możesz sterować tylko za pomocą częstotliwości. mam troche doświadczenia i wszędzie widziałem falowniki do sterowania takimi silnikami....
nie wiem czy to jest dobry pomysl przez sterowanie obrotami zeby zmienic wydajnosc pompy . zobacz co sie stanie z jej sprezem oraz czy ten silnik bedzie mogl ruszyc jak bedzie nacisk slupa wody jezeli wydajnosc bedzie stala na poziomie 4.5 bar to co ja wylaczy bedzie mielila ciagle? przeciez lacznik cisnieniowy nie bedzie dzialal a raczej nie ustawisz...
Witam. Dokładnie co to jest za regulator. Silniki klatkowe małej mocy, daje się regulować prostymi sterownikami fazowymi. Po przez regulację fazową, jest chociażby zrealizowana regulacja obrotów silników dmuchaw, do kotłów na paliwo stałe, w większości sterowników tych kotłów. Tak samo były regulowane obroty pomp z silnikami klatkowymi w sterownikach...
Jest to indukcyjny klatkowy,możesz go jedynie zasilić z falownika 3-fazowego.
Mastercook dopiero sie uczy produkować pralki i jak będzie taka praktyka jak wiele znanych firm o renomie światowej to będzie ok Na mniejszych obrotach świst powinien być mniejszy Pralki z silnikami klatkowymi są bardziej ciche
kupić falownik, by ,,uelastycznić" Ja to widzę jako spędzić mnóstwo gotówki na dwukrotne osłabienie silnika, zamiast na silnik o właściwej mocy. W takiej przecinarce falownik jest potrzebny tak samo jak RCD w TNC...
Tak, technicznie najkorzystniejszy jest falownik, ale ekonomicznie jest nie do przyjęcia. Zatem włączamy opcję: KOMPROMIS=ON. Z tych dwóch - który lepszy? Czy to jest silnik indukcyjny klatkowy? Nie ma tam kondensatora.
Jeśli silnik jest indukcyjny (klatkowy), to nie można.
Witam. Są takie układy.Narazie zapoznaj się z postem "sterowanie silników indukcyjnych i szeregowych".Napisałem co-nieco na ten temat.Podałem schemat elektronicznego regulatora do sterowania silnika indukcyjnego klatkowego RM130.
Od kiedy to silniki ruszają z miejsca ? No chyba ze nie zamocowane :-) Silnik się obraca a nie rusza z miejsca. Ech na tej polibudzie głupot uczą już. Silnik w wentylatorach łazienkowych ma dwa uzwojenia ustawione od siebie o kąt 180' a nie 90' jak kolega pisze. Taki musiał by mieć 4 uzwojenia przesunięte względem siebie o kąt 90'. Są takie nie zaprzeczę...
To jest prosta pralka silnik klatkowy z dwoma uzwojeniami dla pewności powinien mechanik podłączyć silnik z pominięciem programatora i jeśli wtedy jest ok to można przypuszczać że to programator
Muszę zasilić silnik klatkowy 11 kW. Podłączyłem go do Lenza 9327 EV w miejsce 2 równolegle połączonych silników 5,5 kW(nie wiem jakiego typ). Ale uzyskałem tylko ok. 60 obr/min. Jakie parametry trzeba zmienić aby go trochę pogonić? Wcześniej próbowałem pod inny falownik w miejsce 2x15kW ale efekt nie był wiele lepszy (ok.100obr/min) i na koniec stopiły...
Podaj gabaryty, prędkość obrotową, zdjęcie.
A mam jeszcze pytanie co do działania tego silnika. A mianowicie jak regulowana jest prędkość obrotów, pytam ze względu, że są trzy kable czyli jakby dwa silniki w jednej obudowie tak? Jeśli tak czy to jest silnik klatkowy a regulacja obrotów odbywa się poprzez zmianę liczby par biegunów?
Witam serdecznie. Czy będzie problem gdy zamieni się anody triaka miejscami w obwodzie? Zasilany jest silnik klatkowy, układ reguluje obroty. Czy jest różnica między podłączeniem zasilania do A2 a silnika do A1 a podłączeniem odwrotnym? Pozdrawiam.
1.Silnik klatkowy może pracować w układzie trójkąt tylko na pełnych obrotach (jako synchroniczny), czyli musi być uruchomiony w układzie gwiazda i po osiągnięciu pełnej szybkości obrotowej przełączony w trójkąt. Oznaczenie trójkąt na silniku wskazuje jedynie że w układzie trójkąta też może pracować. 2. Bezpiecznik 16A do silnika 11 kW jest stanowczo...
Występują. Np. indukcyjne Silniki szczotkowe też są silnikami indukcyjnymi, zapewne chodziło ci o klatkowe który również jest maszyną asynchroniczną. W takich urządzeniach jak odkurzacze czy wiertarki stosuję się te silniki również ze względu łatwą zmianę obrotów.
to jest silnik od jakies hydro pompy podejrzewam ze klatkowy
Czyli pozostaje życzliwy zakład który ściągnie koło i później go wciśnie Tak jest. Na łożyskach nie oszczędzaj, bo wysokie obroty nie lubią lipy. Najlepiej markowe, oczywiście z luzem C3.
Zwykły silnik jednofazowy asynchroniczny klatkowy . Regulacja obrotów nie możliwa w prosty sposób.
Tak to jest silnik jednofazowy, klatkowy.
Te regulatory pracują z dedykowanymi silnikami - silniki mają wbudowany czujnik prędkości. https://www.youtube.com/watch?v=rGHBMj78... https://archiwum.allegro.pl/oferta/motor... Dał bym sobie spokój z tym regulatorem. To nie jest falownik tylko regulator fazowy. Poszukał bym normalnego silnika...
Witam. Jest to silnik klatkowy i regulację można wykonywać jedynie przez falownik. http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektronicz...
nie wdepnę na minę z powodu np. różnicy charakterystyki momentu obrotowego silników. Kolego właśnie Tu jest mina, ale sam musisz sobie policzyć czy klatkowy nie utknie na niskich obrotach.
To jest silnik indukcyjny klatkowy, więc jedynie falownik.
Wentylatory łazienkowe maję silniki zwarte klatkowe i prędkość obrotów silnika związana jest z częstotliwością sieci elektrycznej która w Polsce wynosi 50 Hz. Regulacja prędkości polegała by na zmianie częstotliwości prądu dostarczonego do tego wentylatora. Są to urządzenia dosyć skomplikowane i nie są tanie.
Tym układem nie można regulować obrotów silnika 3-faz. Da się zbudować taki układ, którym poprzez regulację fazową można regulować obroty silnika 3-faz. Ze względu na charakterystykę silnika 3-faz. klatkowego, należy zastosować sprzężenie zwrotne z czujnika obrotów na wale silnika. Lepszym sposobem regulacji jest przetwornica częstotliwości.
Nie wiem jaki do dokładnie regulator ale po cenie wnioskuje że zwykły układ na triaku więc nie dasz rady sterować tym silnikiem bo jest to silnik klatkowy i do sterowania obrotów potrzebny jest falownik. Ten silnik ma dwa rodzaje obrotów 2800 i 300
Jeśli silnik ma na wirniku 3 pierścienie to jest to właśnie silnik pierścieniowy. Jeśli te pierścienie zewrzeć, to pracuje analogicznie do silnika klatkowego indukcyjnego, czyli zwykłego silnika. Jeśli te pierścienie połączyć razem przez 3 jednakowe opory, to obroty się zmniejszą. Reguluje się przez przełączanie oporów, stopniowo. Istnieją też regulatory...
witam wszystko jest ok jesli silnik napedza urzadzenie z hamulcem ,jesli ma sie zatrzymac siłami bezwładnosci trzeba wstawic czasówke zeby silnik sie zatrzymał przed właczeniem przeciwnych obrotów
Witam, Eurotec BG202 1200 W - wydaje mi się ze ta szlifierka pracuje z silnikiem klatkowym a "AVT1007 sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych, więc ten układ raczej nie będzie pracował tak jakbyś pragnął. Będzie się rozpędzał do dużych obrotów przy małych obciążeniach i zwalniał pod większymi obciążeniami...
Zdaję sobie sprawę z niższych obrotów silnika klatkowego. Niemniej w takim np. solarium Ergoline 500, które kiedyś naprawiałem, znajdują się dmuchawy z silnikami klatkowymi, które wraz z dmuchawą nie przekraczają rozmiarów odkurzacza, a mimo niższych obrotów, wydmuch mają jak kilka odkurzaczy razem wziętych. Są przy tym całkowicie bezgłośne. Tylko szum...
Bo przy prądzie zmiennym istnieje takie pojęcie jak moc bierna. Ta moc bierna jest potrzebna na wytworzenie wirującego pola magnetycznego w silniku. To wirujące pole magnetyczne musi być na tyle silne żeby wprawić wirnik w obrót. Gdy wirnik się obraca zużywa się mniej mocy biernej w stosunku do czynnej. Kłania się teoria obwodów elektrycznych, a w szczególności...
Witam Według mojej wiedzy silnik od pralki Frania jest silnikiem asynchronicznym - czyli klatkowym i obroty tego typu silnika zależą od częstotliwości sieci i od ilości biegunów. Regulacja ściemniaczem bardziej nadaje się do silników komutatorowych np jak w wiertarce. W tym przypadku należałoby zbudować falownik a to nie jest już takie proste. Proponuję...
Silnik klatkowy jest prądnicą asynchroniczną (czyli: częstotliwość generowana nie jest częstotliwością obrotów - zawsze jest mniejsza).
Zgadza się, czasem łożyska stawiają wiekszy opór mechaniczny przy wyższych obrotach.
W przypadku silników trójfazowych wystarczy zamienić miejscami dwie sąsiednie fazy , w przypadku silników dwu fazowych ( uzwojenie robocze + pomocnicze) zamieniasz końce uzwojeń uzwojenia pomocniczego tzn początek z końcem i gotowe (oczywiście dotyczy to silników asynchronicznych klatkowych).
U nas był za zamierzchłych czasów gramofon Bambino z podobną filozofią - silnik klatkowy 230V oraz głośnik w pokrywie. Ale to był wyrób z lat 60 więc dość archaiczny (wczesne egzemplarze miały wzmacniacz lampowy) i stylistyką dość hipisowski. Ale podobne (także wizualnie) do tytułowego (aczkolwiek sporo młodsze) były wyroby Unitry - WG-400 MisterHit...
Witam barins,czy posiadasz schemat jakiegoś prostego falownika do 200W i częstotliwości około 250Hz oczywiście jednofazowy.Chcę podgonić obroty małego silnika klatkowego w celu zastosowania go wwiertarce stpłowej do płytek drukowanych.Dzięki za pomoc Ryszard.
A czytałeś coś o silnikach klatkowych lub pierścieniowych?? Przy stabilizacji obrotów nadsynchronicznych jak w tym przypadku są to najlepsze prądnice.
Witam Mam takie pytanie: czy i jeśli tak to o ile można przekroczyć znamionową częstotliwość (50 Hz) prądu zasilającego silnik. Silnik klatkowy, moc do 1kW, potrzebne obroty od 2500 od 4000 obr/min.
Powiem szczerze, że nie spotkałem się aby silnik klatkowy zwiększył prędkość wirowania ponad obroty nominalne z jednoczesnym wzrostem prądu i tak dużym spadkiem napięcia zasilania. Uzwojenia silników znam dobrze ale taka usterka wykracza poza realne ich możliwości przynajmniej według mojej wiedzy. Chyba, że te subiektywnie oceniając wyższe obroty były...
Skoro generator ma moc 2,2 KW, to silnik który go napędza też musi miec taka moc ale minimalną. No nie. Błędne założenie. Dla utrzymania obrotów znamionowych, silnik napędzający musi mieć moc co najmniej 2 razy wyższą. Czyli żeby z generatora wyciągnąć te 2,2kW, silnik musiałby rozwijać 4,5kW żeby obroty nie spadły. Wszystkie generatory jakie naprawiałem...
Witam Tak nie trzeba, silnik klatkowy pracując jako prądnica nie musi być podłączony do sieci. Wystarczy rozpędzić go do obrotów nieco wyższych niż jego obroty synchroniczne i wtedy podłączyć równolegle do uzwojenia naładowaną baterię kondensatorów, wtedy na zaciskach pojawi się napięcie o wartości wynikającej z jego danych nawojowych, jeżeli wzbudzenie...
Grupowo też nie będzie? Grupowo tym bardziej. W jaki inny prosty sposób można zmniejszyć obroty o ile się da? Falownik, a z rozwiązań mechanicznych przekładnia. Albo wymiana silnika na komutatorowy.
Co to za silnik? Jeśli typowy klatkowy to powinien być sterowany częstotliwością a nie napięciem.
Mam takie pytanie(prosbe) czy moh=gl by ktos mi wytlumaczyc na jakie zasadzie dziala falownik:?: Juz sie dowiedzialem ze za pomoca tego urzadzeniam mozna sterowac obrotami silnika klatkowego (ale jak to dziala-->zmiana wartosci napiecia chyba nie:?:)
Jeżeli napiszę coś oczywistego to sorry ale pytanie jest dość ogólne i nie wiem gdzie dokładnie lezy problem. Częstotliwość 50 Hz odpowiada prędkości nominalnej silnika: 3000 rpm jeśli dwubiegunowy, 1500rpm jesli czterobiegunowy itd. Zależność częstotliwości i obrotów jest liniowa. Połowa częstotliwości nominalnej to połowa obrotów znamionowych silnika....
Obroty silnika są nie są zależne od wielkości "szajby", zmienią się jedynie obroty tarczy. Obroty silnika są zależne głównie od częstotliwości prądu i par biegunów. Ty masz silnik klatkowy 2 biegunowy zasilany z sieci, przez co nie osiągniesz większych obrotów jak 1500 przy idealnym silniku.
Normalny efekt, zbyt zamałe obroty, a raczej napięcie. Podejrzewam iż ten regulator to zwykły ściemniacz, innymi regulator fazowy( nieszkodzi iż na procesorze), a wentylator to silnik klatkowy jednofazowy. Masz po to potencjometr minimalnych obrotów, optymalnych dla danego typu silnika- wentylatora.
Ja tez sie z tym bawiłem przez długi czas zeby dowiedzieć jakie są zależności pomiędzy pojemnoacią, obrotami i napięciem i powiem na początek ze jesli chcecie zastosować silnik klatkowy to o małych obrotach bo aby uzyskac te ukochane 50Hz to trzeba ten silnik rozkręcić do prędkości 3000 obr\ min chyba że ma po dwie pary yzwojeń na faze .na 3 kW łączymy...
Cześć. Chce zasilać pompę paliwa silnikiem klatkowym 2.2kW 2800obr/min sterowanym falownikiem. Obroty jakie chcę uzyskać to 800 do 4500 obr/min. W jakim zakresie będę mógł zmieniać częstotliwość takiego silnika?
No tak do końca nikt Ci nie powie bez rozebrania urządzenia, ale niemal na pewno tak - jest to indukcyjny klatkowy. No to jeszcze jedno, kluczowe dla mnie pytanie: czy w takim silniku zadziała sterowanie obrotami poprzez "wycinanie fazy" triakiem? Tak. Wszystkie współczesne jednofazowe regulatory dla wentylatorów tak właśnie działają i skoro sprzedawca...
Zacznijmy od tego jaki silnik posiadasz? Komutatorowy czy klatkowy? Wrzuć parę zdjęć to zobaczymy co można zrobić.
Witam, wpadł mi do głowy pomysł zbudowania kosiarki traktorka ale z napędem elektrycznym. Mam silnik spalinowy 3,5KM z jakiejś kosiarki i on służył by do wytworzenia energii napędzając 1 lub 2 alternatory instalacja 24v. Moje pytanie jest nastepujace: Czy istnieje fizyczna możliwość przewinięcia silnika klatkowego z jakiejś pralki na silnik BLDC?? Jaką...
Prawie każdy silnik rozpędzony do obrotów nadsynchronicznych staje się prądnicą, zwykły silnik klatkowy po wyłączeniu napięcia też wytworzy własne napięcie, podłączając żarówkę 380V możesz to zobaczyć na własne oczy, piszę tu o silniku trójfazowym gdzie najłatwiej to zobaczyć.
Spokojnie możesz założyć, że dopuszczalny prąd prądnicy będzie taki sam, jaki był dopuszczalny prąd silnika (dla tych samych obrotów, jeśli przewietrzanie silnika zależy od tych obrotów). Tu UWAGA! Nie każdy silnik klatkowy może pracować jako prądnica! Decyduje o tym pewien szczegół, niewidoczny gołym okiem: szerokość pętli histerezy materiału magnetycznego...
Kolego zapewne do tej pory miałes jakiegoś polskiego Polara w którym był silnik klatkowy(niesłyszalny prawie, a obroty wirówki z 400 obr/min), zakupiłes nową wysokoobrotową i w niej masz silnik na szczotkach i tak już będzie taki odgłos, Candy nie stosuje mat wygłuszających i dlatego tak wszystko słychać, więc nie wymieniaj bo za każdym razem będzie...
zależy mi na jak najmniejszej utracie obrotów Jeżeli obroty sprężarki mają pozostać takie same, to przy ustalonej wydajności/kompresji nie możesz zmniejszyć mocy. Brzmi jakbyś chciał zmniejszyć obciążenie silnika zachowując wydajność sprężarki ;) Może myślisz o obrotach sprężarki - te spadną na skutek mniejszego obwodu koła napędowego i mniejszego...
Najbardziej oszczędza się energię, gdy obroty=0 rpm. :D
Do regulacji obrotów silnika - w zależności od zamontowanego w pralce - będziesz musiał użyć regulatora napięcia, najlepiej z wejściem analogowym dla silnika szeregowego, lub falownika dla silnika klatkowego 3-fazowego. W przypadku silnika klatkowego 1-fazowego - strata czasu. Dla silnika szeregowego potrzebny będzie jeszcze układ przekaźników konieczny...
Dla typowego silnika indukcyjnego klatkowego nie ma takiej możliwości. Silnik krokowy lub BLDC z enkoderem.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
A może cosik na MOSFET-ach? Tylko wic polega na tym, że wcale nie będzie proste... Można też wykorzystać przełącznik kierunku obrotów silnika klatkowego, tylko trzeba "wyczaić" które sekcje zamieniają fazy, a tą trzecią, która tylko załącza pozostawić wolną. Nie zapomnij o bezpieczniku. :-) Pozdrowionka dla kolegi tos18
Jeżeli silnik posiada kondensator to jest to silnik klatkowy i nie ma mozliwości zmiany szybkości obrotów wirowania. Fizyka od lat jest ta sama. Pozdrawiam
Witam. Sprawdź induktorem izolację miedzy uzwojeniami z przewodami na tabliczce i bez podłączonych przewodów uzwojeń do tabliczki . Przesunięcie pakietów raczej nie wchodzi w grę bo chwilami silnik pracuje dobrze-wchodzi na obroty. Przy przerwach na uzwojeniu klatkowym wirnika niema efektu buczenia silnika na jałowo i silnik osiąga pełne obroty, lecz...
dominon - nie stosowałem podkładek sprężynujących. Jak na razie wszystko się trzyma kupy, każdą śrubkę dokręcałem bardzo mocno. Myślę że prędko się nie poluzują. szkielet-s1 - co do mojego pomysłu z regulatorem to nie sprawdzałem jak się będzie zachowywał silnik ale myśląc o regulatorze miałem na myśli obniżenie napięcia na silniku nie jego obrotów,...
obrót silnik klatkowy silnik klatkowy silnik klatkowy prądnica
karta sieciowa diagnostyka sterowanie głowicy dysku zdalne włączanie wyłączanie
philips ciemny ekran piekarnik blokada
Problemy z nawiewem w Ford Kuga: przyczyny i rozwiązania Strzelanie z tłumika i zalewanie świec w traktorku Gutbrod