Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Wirnik może sprawdzić na kilka sposób, m.in przez wyjęcie wirnika i mierzenie czy przez każdy pręt płynie te same natężenie Co Ty nie powiesz ? Wierci się otwory w wirniku i podłącza amperomierz ? :D Osobiscie może ze dwa razy w zyciu spotkałem sie z uszkodzonym wirnikiem w trójfazowym silniku asynchronicznym. Natomiast, gdy mam podejrzenie uszkodzenia...
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
W skrócie po to aby wygładzić drgania momentu napędowego na wale. Gdyby były prostopadłe to wirnik byłby "pchany" z inną siłą w momencie gdy pręt zrównywał by się ze żłobkiem a z inną w chwili przeskoku do następnego żłobka.
Właściwie tylko odciąć sprężarkę, zatoczyć wirnik żeby miał równą powierzchnię (niedużo długości żeberek) i wycisnąć prasą.
W poradniku"młodego przezwajacza" zdaje się, było, że o jeden, to można bez większych problemów. Gorzej, jak chcesz więcej niż jeden, to wtedy dobrze wiedzieć, co robisz. Znaczy może trochę sprawność się zmniejszy albo coś.
Sadze ze chciales napisac " ze zwartym uzwojeniem miedzianym" (klatkami, od ktorych pochodzi nazwa typu silnika) , bo sam wirnik bedzie nadal z blach ferromagnetycznych.
Tylko tu jest mowa o silniku z wirnikiem klatkowym a nie szczotkowym. Silnik szczotkowy szeregowy, a zapewne to taki jest - obroty zależą od obciążenia. Silnik może trochę zwalniać.
Takich dużych średnic wierteł chyba nie ma? "Chyba" jednak są :D [url=http://www.dromet.pl/pl/produkt/wie...
Oczywiście że działałby poprawnie, przecież to tylko kwestia innej konstrukcji mechanicznej. Nic nie zmienia się w zasadzie działania. W dawnych polskich magnetofonach MELODIA były silniki z wirnikiem na zewnątrz. Był to wprawdzie silnik synchroniczny, jednak z rozruchem asynchronicznym, klatkowym.
Statyczna metoda detekcji uszkodzeń wirnika w silnikach klatkowych Czyli mierzymy krótkozwarte. No cóż, można i tak, w dodatku pewnie za ciężką kasę (artykuł sponsorowany :D ). Kto z Was, Koledzy, zajmujący się zawodowo silnikami elektrycznymi, natrafił w swojej karierze na uszkodzony elektrycznie wirnik klatkowy silnika asynchronicznego ?
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
jezeli jest to nowy silnik to go reklamuj na 95% uszkodzony jest wirnik a dokladnie ktoras klatka nie styka dlatego grzeje sie wirnik.
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
KOlego, nie wiem co potrafisz ale proszę przeczytaj choć 1 xsiążkę o generatorach 3 fazowych z biegunami utajonymi. wszystko ci się wyjaśni. Pole wirnika musi być tak zbudowane by w 3 fazach na raz wytwarzało SEM ściśle określonym kształcie, wartości i kierunku. . Nie mozesz ogarniać polem wirnika tylko 2 cewek 1 fazy bo w pozostałych nic wtedy się...
Jeśli w takim silniku klatkowym uszkodzi się uzwojenie wirnika to taki silnik straci na mocy i będzie się grzał nawet pod niewielkim obciążeniem.
(at)meetglass Na Święta Elektrodę !! :cry: Nie porównuj silnika BLDC z wirnikiem z magnesem stałym z silnikiem asynchronicznym z wirnikiem klatkowym :!:
Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
Silnik indukcyjny z wyjętym wirnikiem klatkowym nie można podłączyć do sieci bo to spowoduje jego uszkodzenie i nie będzie zachowywał się jak transformator na biegu jałowym bo bez wirnika straci połowę rdzenia magnetycznego czyli coś się mu stanie tak jak transformatorowi bez części rdzenia.
Silnik pierścieniowy na tabliczce znamionowej ma więcej parametrów niż klatkowy. Dodatkowo podawane jest napięcie i prąd wirnika. Napięcie wirnika rozwartego. Prąd wirnika zwartego w stanie ustalonym przy obciążeniu znamionowym.
Klatkowe - posiadają wirnik w postaci klatki zamkniętej. Na wirniku lub z wirnika odczytywane jest położenie wału. Silniki bardzo podobne do zwykłych asynchronów, dołożone są tylko czujnika Hala plus sterowanie. Silniki te mogą być robione na duże moce oraz duże prędkości obrotowe (ponad 50 000 obr/min). Bezklatkowe - wirnik wykonany z magnesów stałych...
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Tak myślałem, ze 0,5, ale wtedy wychodzi mi prąd w uzwojeniu wirnika większy od prądu stojana. Wydaje mi się, że różnica 3-4 A nie jest spowodowana zaokrąglaniem stałych, które nie mają AŻ takiego wpływu na końcowy wynik. Co do literatury, ciężko trafić na pdf. Trzeba będzie się pofatygować po fizyczną wersję. :P Ale... szukałem jej wcześniej, trafiłem...
Wydaje mi się, że nie masz pojęcia o tym co chcesz zrobić. Rozumiem, że wiesz co to jest silnik asynchroniczny z wirnikiem klatkowym?
Z samego pytania wynika, że kolega nie jest biegły w maszynach elektrycznych. Wzoru jednolitego niestety nie ma. Po prostu trzeba znać zasady działania silników elektrycznych od podstaw, a można wtedy tworzyć najróżniejsze kombinacje na bazie danego stojana i wirnika. Mówię o silnikach klatkowych. Może lepiej podaj konkretny silnik i jego dane i czego...
Uzwojeniami zajmij się później. Podstawą takiej przeróbki jest wirnik . Tu masz klatkowy, bo to silnik indukcyjny z kondensatorem pracy. Jakaś ,,gwiazda" z magnesów neodymowych ? Lub coś w tym stylu.
Jest to trójfazowy silnik indukcyjny z wirnikiem klatkowym. Sg, SKg czy SLg
Jest to silnik klatkowy i wirnik uzwojenie posiada. Jest to uzwojenie wykonane najczęściej jako odlew Al, przypominający klatkę i stąd nazwa silnika.
1.Silnik 1 fazowy = Stojan uzwojenie robocze + uzwojenie rozruchowe + wirnik klatkowy.( Również kondensatory ). 2.Silnik 3 fazowy = Stojan uzwojenie robocze + wirnik klatkowy. Są to tylko przykłady. Metoda pomiaru pozostaje taka sama.
Przepraszam, a po co tak ? To jest jakaś techniczna apostazja :cry: Jak zsynchronizujesz częstotliwość generowaną przez falownik z siecią trójfazową 50Hz, zasilającą stojan ? To raz, a dwa, pamiętaj, że najprościej rozpatrywać taki silnik pierścieniowy można jako transformator trójfazowy o określonej przekładni, malejącej wraz ze wzrostem obrotów wirnika....
Jeśli dobrze kojarzę, jest to silnik indukcyjny, klatkowy, więc we wirniku jest uzwojenie odlewane aluminiowe.
Gdzieś ty w odkurzaczu czy robocie kuchennym widział silnik klatkowy z kondensatorem?
Sprawdź zasilanie wygląda na brak jednej fazy zasilajacej. Spróbuj pokręcić wirnikiem jak jest włączony, jak ruszy to napewno brak jednej fazy lub uszkodzenie jednego uzwojenia fazowego. A typ silnik to zwykły asynchroniczny silnik indukcyjny z klatkowym wirnikiem tak myślę, jakbyś dodał zdjęcie to można by było coś więcej powiedzieć.
Kolego ten elektromagnes to i owszem, ale chyba do badania wirników silników komutatorowych. Tutaj mamy przecież silnik indukcyjny z wirnikiem klatkowym. Pomierzyłem symetrię rezystancji poszczególnych uzwojeń. Wychodzi perfekcyjnie. Więcej nie jestem wstanie sprawdzić - nie mam i nie mogę pożyczyć takiego miernika.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Po zmostkowaniu uzw wirnika nie powinno być problemów ze sterowaniem przez falownik. Sprawność energetyczna takiego rozwiązania będzie na pewno mniejsza niż przy silniku klatkowym. Poza tym może warto sprzedać silnik pierścieniowy i kupić klatkowy. Pierścieniowe są z pewnością droższe i może znajdziesz kupca który potrzebuje właśnie pierścieniowego...
Jak to niby możliwe ze silnik o mniejszym napieciu jest mocniejszy niz ten na 230 V. Moc mechaniczna silnika zależy od jego konstrukcji i pobieranej mocy elektrycznej. Napiecie zasilania to tylko jeden z parametrów. A co do gabarytów: jeśli masz napedy z silnikami o podobnej mocy, to ten na 230V bedzie miał silnik o sporo wiekszych gabarytach niz ten...
Silnik klatkowy będzie miał podaną: częstotliwość, napięcie dla układu gwiazdy, napięcie dla układu trójkąta, prędkość znamionową poniżej prędkości synchronicznych, współczynnik mocy i moc, prąd znamionowy układu gwiazdy, prąd znamionowy układu trójkąta, typ pracy. Silnik klatkowy dwubiegowy : to samo co silnik klatkowy z tym że - podane dwie moce dla...
Nie zbyt dużo ponad 50Hz - trudno jednak podać konkretną wartość (zależy ona od konstrukcji silnika) Wynika to z kilku cech silnika: Wirnik silnika jest wyważony do 1,2 prędkości znamionowej. Im bardziej przekraczasz tą granicę tym większe prawdopodobieństwo uszkodzenia wirnika czy łożysk. Ponadto wraz z wzrostem częstotliwości rosną straty w obwodzie...
(at)Rezystor240 nie kompromituj sie dalej, co..... Taki zwykły klatkowy wirnik silnika to jest. Tak, tak, klatkowy :D A jak pracuje silnik BLDC Waszmości słyszał ? Czyli silnik trójfazowy synchroniczny o komutacji elektronicznej, najprościej mówiąc.
Chciałbym dodać, że oprócz silnika indukcyjnego (asynchroniczny) klatkowego spotykany też jest bardzo często silnik pierścieniowy. Ma taką zaletę, że do wirnika za pomocą pierścieni można włączyć dodatkową rezystancję np. tzw. rozrusznik. A tematyki na ten tamet jest od groma....wierzcie mi! Literatura: "Maszyny elektryczne" E.goźlińska z serii biblioteka...
Silniki "РД-09", wykonywane są z wieloma różnymi przekładniami, np.- 1/670, 1/478, 1/268, 1/137, 1/76,56, 1/39,06, 1/15,62, 1/6,25. W związku z tym powstają odmiany napędów z silnikami "РД-09", różniące się obrotami wyjściowymi (obr. biegu jałowego), np.- "no less than 1.75 obr/min, 2.5 obr/min, 4.4 obr/min, 8.7 obr/min, 15.5...
No coz, wedlug mistrza Romana Kurdziela w silniku klatkowym "... wirnik ma ksztalt walca utworzonego z pakietu blach o wykroju kolowym, osadzonych na osi. Na obwodzie wirnika znajduja sie otwory lub zlobki, w ktorych umieszczone jest uzwojenie. W zaleznosci od sposobu wykonania uzwojenia rozroznia sie wirniki pierscieniowe i wirniki klatkowe." Tenze...
Witam.Mam pytanie czy ktoś zastanawiał się ,a może prubował zrobić prądnicę ze zwykłego silnika trójfazowego (chyba klatkowy).Wirnik takiego silnika to naprzemiennie paski blachy i chyba aluminium.Gdyby usunąć pewną warstwę aluminium a na to miejsce zamocować magnesy.Oczywiście najlepsze byłyby stare silniki one miały dużą średnicę.
O tokarza to nie problem tylko jak przełożyć uzwojenie które jest na tym wirniku ? Aby tokarz dokładnie dorobił nowy wałek trzeba ze starego ściągnąć uzwojenie ? Przy silniku klatkowym brak uzwojenia na wirniku, wystarczy na prasie wycisnać stary wałek i wcisnąć nowy.
Przy tak małych obrotach jakie ma silnik klatkowy, musiałbyś mieć potężną dmuchawę. Klatkowy silnik działa na zasadzie "nadążania" za wirującym polem stojana. 50Hz -> 3000obr/min (pola magnetycznego, nie wirnika, wirnik zawsze trochę wolniej). Silnik klatkowe po prostu nie biegają szybciej. A w odkurzaczach to ile, 10000obr/min?
Jak to zniszczyłem silnik ,robiąc prądnice z silnika pralki zostawiamy stojan bądź go przewijamy a wirnik staczamy by zmieścić magnesy czysz nie?w moim przypadku nie mogę stoczyć wirnika bo na nim i tylko na nim jest uzwojenie bo w tym silniku to co w tradycyjnym silniku jest wirnikiem u mnie jest stojanem środkowa część stoi!!!! Obraca się wokół niego...
Najważniejsze jest to, że drutem aluminiowym też można uzwoić dobry silnik który będzie działał latami, nawet przeżywając silniki z uzwojeniem miedzianym. Tak samo można zrobić silnik o uzwojeniach miedzianych do kosiarki która padnie po jednym sezonie. Materiał uzwojeń nie ma tu nic do rzeczy (chyba że uzwojenie wirnika silnika klatkowego, ale to już...
(at)Rezystor240 W wielu silnikach asynchronicznych klatkowych, nieco wiekszej mocy, wirnik z obu stron wyposażony jest w poziome żebra - ,,skrzydełka". Po co one tam są?
Cześć Mam układ dwóch silników asynchronicznych trójfazowych, które są połączone wspólnym wałem. Jeden z nich ma normalnie pracować, a drugi ma mu zadawać pewien moment hamujący. I tu pytanie. Czy hamowanie przeciwprądem można zastosować w silniku asynchronicznym klatkowym? Bo generalnie przy takim hamowaniu trzeba dołożyć rezystancję w obwód wirnika,...
Zacznij od silników klatkowych potem pierścieniowych.
Witam, Kolego Noplis, dziękuję za zainteresowanie tematem. Zapomniałem w pierwszym poście dodać iż rozkręcałem taki silnik i wirnik praktycznie nie różni się od wirnika silnika klatkowego więc gdyby miał magnesy trwałe lub pakiet namagnesowanych blach, podejrzewam że przy próbie wysunięcia wirnika dość mocno przyciągał by się on ze stojanem.
Jakoś ruszała... "Dopuszczalna moc trójfazowych silników indukcyjnych o wirniku klatkowym włączanych bezpośrednio do sieci elektroenergetycznej: - przy włączeniu bezpośrednim do sieci 400V - 5,5 kW - przy włączeniu do sieci 400V za pomocą przełącznika gwiazda/trójkąt - 15 kW" Więc powinieneś zastosować włącznik gwiazda/trójkąt, jeśli konstrukcja silnika...
Czemu w silnikach trojfazowych prad fazowy przy rozruchu moze byc kilkukrotnie wiekszy Silnik klatkowy indukcyjny? Bo przy zatrzymanym wirniku silnik działa jak transformator o zwartym uzwojeniu wtórnym. od pradu DC dawanego przez kontroler? Jakiego DC i jaki "kontroler"? Silników trójfazowych prądem stałym nie zasilamy. Może masz na myśli falownik?
(at)robokop https://obrazki.elektroda.pl/9774476800_... To ż ktoś w tej broszurce strzelił bzdurę, to nie znaczy, że trzeba ją bezkrytycznie powielać. To nie jest silnik BLDC i choćbyś na uszach stawał, nim nie będzie. Mix silnika reluktancyjnego z asynchronicznym - wirnik magnetyczny, zamiast klatkowego, do tego uzwojenie trójfazowe...
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
WITAM WSZYSTKICH przeczytalem temat i nachodzi mnie pytanie? co lepsze? na wirnik silnika klatkowego 3F nakleic magnesy czy dodac kondensatory aby uzyskac pradnice?
To nie jest wirnik klatkowy pierścieniowy! To jest silnik indukcyjny tylko wirnik opisywałem :D. Jutro wyciągnę silnik w takim razie i przyjrzę się bliżej.
Przykład projektu (silnik w kole) : No tak, komel. KOMunistyczna ELektryka. Te głupki nic nie zrobiły, tylko: https://komel.com.pl/osiagniecia.html KOMEL jest autorem wielu patentów i zgłoszeń patentowych, w tym: - Stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (2019r.), - Wirnik głębokożłobkowy silnika indukcyjnego klatkowego (2019r.), - Wirnik...
Chodzi oczywiście o bieguny w wirniku, gdyż bieguny w stojanie wyznacza nam sieć i budowa uzwojeń. Mógłbyś rozwinąć jak bieguny w stojanie może wyznaczyć sieć? Prądnicę asynchroniczną można zrobić z silnika klatkowego, gdzie o biegunach w wirniku ciężko mówić. (Z kondensatorami.:))
Ja mam takie pytanie - jeśli jest napęd z silnikiem synchronicznym magnesowym, czy wówczas na wale silnika jest jakiś enkoder pozycji, żeby falownik wiedział od której fazy "zacząć"? Pytam, bo z tego co ja rozumiem, w przypadku silnika klatkowego można zacząć od dowolnej fazy, a w przypadku silnika magnesowego trzeba zacząć tam, gdzie aktualnie jest...
Dane te są jak najbardziej poprawne i nie jest to żadne niechlujstwo. Takie zwojenie silnika ma na celu obniżenie prądu rozruchu. Dla obniżenia prądu rozruchu stosuje się również wirniki głęboko żłobkowe i dwu klatkowe. Nie są to wielkie zyski na prądzie rozruchu i w zasadzie dla pracy silnika nie mają wielkiego znaczenia, ale już dla wszelkiego rodzaju...
Silnik masz 1460 rpm czyli 2 pary cewek. Do takiego silnika potrzebujesz 4 rowków z magnesami N-S-N-S (bo są 4 cewki czyli 2 pary). Co do pochylenia magnesów na razie nie znalazłem wyjaśnienia dlaczego miało by to dawać lepsze efekty przy pracy na magnesach stałych (Co innego w oryginalnej konstrukcji silnika indukcyjnego z wirnikiem klatkowym). PS...
Stojan ma 9 cewek więc muszą one być jakoś odpowiednio podłączone w gwiazdę? Jesteście w stanie określić jak to może być podłączone? Czy takie silniki łączy się w trójkąt? Nie podłączysz 9 cewek w żadną gwiazdę! Czy widziałeś kiedyś w życiu 9-ramienną gwiazdę? ,może jak sobie narysujesz dowolnie ramienną „gwiazdkę”. Możesz natomiast łączyć je grupowo...
Nie jestem pewny ale wydaje się mi ze radiatory i inne tego typu elementy mogą być produkowane w oparciu o wstrzykiwanie ciekłego aluminium pod ciśnieniem do formy w celu wyeliminowania opisanych przez Kolegę Bobiqa pęcherzy powietrznych.W ten sposób się wykonuje wirniki silników klatkowych. Pozdrawiam.
Zaczynając od wirnika- to silnik klatkowy zwarty i nie ma znaczenia ilość rowków. Aluminium z rowków nie przewodzi strumienia magnetycznego. Następny błąd zbyt duży skos magnesów- przed zakończeniem jednego bieguna następny jest już w połowie. Z liczeniem biegunów na wirniku też nie jest najlepiej. Tak że wszystko poszło nie tak co tylko mogło- prawo...
Uszkodzone jest jedno z uzwojeń.Jeżeli tłok się zablokował to po przez korobwód zablokowało wał .Ponieważ jest to silnik elektryczny klatkowy( uzwojenie wirnika na postać aluminiowej klatki) to silnik elektryczny zachował się jak transformator w stanie zwarcia strony wtórnej.Na wskutek tego w uzwojeniach popłynął bardzo duży prąd, który zanim go automatyka...
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
ja wczoraj rozebrałem swój a jestem serwisantem tego sprzętu Są dwie wersje ze szpilką przez oś generatora oraz os zakonczona srubą obie pracują na stożku wystarczy zablokowaś wał w silniku a konkretnie koło zamachowe silnika a następnie od strony wentylatora odkręcić cały wirnik klatkowy w lewo
Bo przy prądzie zmiennym istnieje takie pojęcie jak moc bierna. Ta moc bierna jest potrzebna na wytworzenie wirującego pola magnetycznego w silniku. To wirujące pole magnetyczne musi być na tyle silne żeby wprawić wirnik w obrót. Gdy wirnik się obraca zużywa się mniej mocy biernej w stosunku do czynnej. Kłania się teoria obwodów elektrycznych, a w szczególności...
Rudolf50 z silnikiem pierścieniowym to jest tak 1) można zewrzeć wszystkie pierścienie - wtedy będzie się wtedy zachowywał jak tradycyjny silnik klatkowy (można wzbudzać kondensatorami). 2) można zasilić wirnik prądem stałym wtedy będzie się zachowywać tak jak alternator, regulując wzbudzenie będziesz mógł regulować napięcie na wyjściu. 3) można zasilić...
podaj napięcie na te przewody które idą na szczotki powinien ruszyć powodzenia ps. klatka to chyba wirnik:):):):)
W każdym razie nie jest to silnik indukcyjny! Ma magnes w wirniku. Dokładnie. Cały czas o tym piszę :cry: . Silniki do pomp pralkowych, to silniki indukcyjne ze zwartym zwojem i wirnikiem klatkowym .
Silnik 24KW ma podwójny wirnik i 3 uzwojenia Co to znaczy podwójny wirnik ??
Odnośnie sprawdzania wirnika to posiada on taki elektromagnes który nazywa zwieraczem i kładzie na niego wirnik i przykłada brzeszczot jak przyciąga to jest przerwa a jak nie to jest dobry To się zgadza w przypadku wirników komutatorowych,natomiast jest odwrotnie w przypadku wirników klatkowych i wielkość tu niema znaczenia(wirniki klatkowe)każdy nim...
Nikt nie wspomniał o żywotności silnika komutatorowego a w zasadzie samego wirnika, dużo gorsza od silnika indukcyjnego klatkowego gdzie praktycznie nie ma co się zepsuć. Po za kondensatorem w silniku 1fazowym
Silnik indukcyjny i klatkowy to to samo, a mówiąc ściślej klatkowy jest rodzajem indukcyjnego ze zwartym uzwojeniem wirnika w postaci "klatki". Silnik indukcyjny może być też pierścieniowy, choć takiego w swojej sprężarce nie znajdziesz z pewnością.
Różnych typów silników jest wiele. Klasyczny silnik DC ma stojan z magnesów stałych i wirnik z komutatorem; albo także stojan z elektromagnesem. Silnik asynchroniczny AC ma stojan z cewkami i wirnik klatkowy (zwarte uzwojenie tworzące "klatkę"). Silnik synchroniczny AC ma wirnik z magnesem stałym i stojan z cewkami - i ten silnik dziś często ma nazwę...
wracamy do tematu. Mam pytanie jak rozpoznać po tabliczce znamionowej czy silnik jest klatkowy czy zwykły pod pojęciem klatkowy rozumie ze ma zwoje na wirniku?
Tutaj proszę: http://zs4.tl24.pl/pracownia/rpsi.htm Uwaga tylko, że w silnikach klatkowych nie da się regulować napięcia wirnika. Natomiast obroty w czasie rozruchu zależą od obciążenia jakie jest przyłączone do silnika. Przy biegu jałowym jest to praktycznie natychmiastowe.
Jeśli silnik ma na wirniku 3 pierścienie to jest to właśnie silnik pierścieniowy. Jeśli te pierścienie zewrzeć, to pracuje analogicznie do silnika klatkowego indukcyjnego, czyli zwykłego silnika. Jeśli te pierścienie połączyć razem przez 3 jednakowe opory, to obroty się zmniejszą. Reguluje się przez przełączanie oporów, stopniowo. Istnieją też regulatory...
Powiem tak - nigdy nie kieruję się ,,budżetem" w tego typu konstrukcjach. Jeżeli to silnik reluktancyjny z wirnikiem klatkowym, lub indukcyjny z kondensatorem - to niestety falownik jednofazowy małej mocy. Jeżeli to silnik komutatorowy ( na pewno nie) to uklad regulatora napięcia na tyrystorze lub triaku. Zauważcie Koledzy, że np. szacowna firma ,,Danfoss"...
Jest to silnik tak zwany z uzwojeniem Wirnika krótko zwartym Raczej tak zwany silnik klatkowy :wink: . Żeby się nie kręcił, trzeba usunąć (przeciąć) zwarte zwoje (chyba 2, drutu o średnicy ok. 2mm) umieszczone na stojanie w pobliżu wirnika. Wtedy powinien przestać wirować. Pozdrawiam
Do moderatora:ten silnik jest silnikiem dwubiegunowym ilość żłobków w wirniku nie ma znaczenia.
Witam wszystkich Mój problem dotyczy podłączenia (połączenia) uzwojeń stojana w silniku indukcyjnym (ponieważ sie wyrwał) - silniczek pochodzi z kosiarki do trawy. 1. silnik jest podłączony do sieci 1-fazowej 2. posiada kondensator (również jak mam go podłączyć) 3. ze stojana wystaje 6 przewodów (końcówki i początki uzwojeń) Silnik jest silnikiem indukcyjnym...
dwa pierścienie do jednego bieguna i trzeci do drugiego. Pewny jesteś ? Bo ja nie. Jak będzie wyglądało pole magnetyczne, tworzone przez taki wirnik ? :cry: W efekcie jak będzie wyglądał przebieg napięcia wyjściowego takiej prądnicy ? Istnieje jeden sensowny układ połączeń takiego silnika jako prądnicy bez przezwajania. Mianowicie - zwarcie pierścieni...
Zwykle silnik przy zmianie obrotów wymaga dostosowywania i częstotliwości, i napięcia - i może w różny sposób, zależnie od rodzaju silnika. Silnik asynchroniczny klatkowy: prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do prądu stojana i do poślizgu; oba te prądy trzeba ograniczać, i przy zmniejszaniu obrotów oba muszą maleć, bo pogarsza się chłodzenie...
Zaczynamy dostrzegać różnice. Możesz podać dokładny zapis wzoru na obroty tarczy licznika i wirnika w silniku indukcyjnym może być klatkowym? Nie mieszajmy na razie silników liniowych.
Panowie, mam pytanie wynikające z "czarnych dziur" w mojej edukacji bądź może i też słabej pamięci. Dlaczego pręty w wirniku silnika indukcyjnego klatkowego nie są ustawione równolegle do wału lecz pod pewnym kątem (ukośnie) względem niego? https://obrazki.elektroda.pl/7910402000_...
Jakby to się miało jeszcze do czegoś przydać to istnieją silniki asynchroniczne głębokożłobkowe i dwuklatkowe, pierwszy ma klatkę wykonaną nie z prętów, a czegoś w rodzaju płaskownika, drugi posiada 2 klatki tzw, rozruchową wykonaną np z mosiądzu i pracy. Silniki te mają większy moment rozruchowy niż silniki z normalnym wirnikiem klatkowym. Stosowane...
Czyżby przedstawiony na załączonym zdjęciu silnik, nie jest silnikiem asynchronicznym? Klasyczny klatkowy. W lekko skośnych żłobkach wirnika widać aluminiowe pręty klatki, a na obu jego końcach nadlewy, stanowiące pierścienie zwierające klatkę.
Sam myślałem nad ko-generatorem na gaz ziemny do domu . Czyli silnik 0,8 -1,2 litra instalacja gazowa 2 generacji. Z problemów jakie widzę to odzysk ciepła ze spalin. Bez tego wypuszczamy gorące spaliny i tracimy ciepło/energię. Przestawienie rozrządu lub zmiana wałków pozwoliła by na pracę w cyklu Atkinsa lub Millera i lekkie doprężenie silnika zwiększyły...
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
CZłowieku robisz sobie pod górkę. Masz UPS trój fazowy? 2 A co zrobisz jak wiatr osłabnie i prędkośc wirowania spadnie poniżej synchronicznej? i z generatora zrobi się silnik!! Naprawdę rozwarz silnik klatkowy z przewiniętym wirnikiem, rozwiązanie duuuuuuuuzo prostsze i mniej kosztowne i taki generator wzbudzisz akumulatorem i może pracować "na wyspie"...
Co do momentu to wyjściowo na wale sprężarki będzie taki sam. Podaż momentu będzie większa, silnik przecież mocniejszy. tylko silnik z S1 Do piaskowania i na linię produkcyjną tak. Moment obrotowy w silniku elektrycznym ma to do siebie że silnik ma dość mocy aby szybko wejść na obroty a kompresor jest dość mocno hamowany stąd może dochodzić do sytuacji...
Dmuchawy do kotłów to silniki indukcyjne z wirnikiem klatkowym między innymi ze względu na zapylenie nie stosuje się szczotek. Przy tak małej mocy z powodzeniem stosuje się regulacje fazową do tych silników. U mnie pracuje taki układ z odcinaniem każdej sinusoidy i jest ok, procesor się nie zawiesza. Natomiast gdyby ktoś chciał robić regulacje z odcinaniem...
Nie mam wielkiego doświadczenia, jeśli chodzi o bardziej rozbudowane uzwojenia silników jednofazowych ,zajmowałem się głownie silnikami trójfazowymi, oraz klasyką jednofazową (starsze pralki, pompy wody na poczciwym 1,1kW). Na marginesie, moja największa robota, to przerabiałem silnik siłowy, z wirnikiem klatkowym miedzianym 970obr /min 20kW na generator...
Rozkręciłem silnik i budową przypomina silnik klatkowy. Uzwojenie tylko na stojanie, wirnik to wałek z aluminium (chyba). Brak wyłącznika odśrodkowego i śladu po nim. Czy podanie 230V na A1 E1 nie uszkodzi uzwojenia? Rezystancja kążdego uzwojenia to 8Ω
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
wirnik klatkowy silnik klatkowy silnik klatkowy prądnica
migająca dioda obudowy schemat zasilania klimatyzacji asterisk freepbx
Ustawienie histerezy w piecu Termet - parametry P02 i P20 Rozszyfrowanie kodu zmywarki Bosch SMV40D90EU