Zostaw to dolne, nie ruszaj. Wystarczy już kombinacja z tymi trzema, dostepnymi. Przecież i tak któreś zostało by na swoim miejscu, to nie silnik spalinowy, gdzie każdy cylinder musi dostać iskrę w swoim czasie.
Panel sterowania nawiewu jest uszkodzony. Podmień go
Klima może nie działąć bo może być różne sterowanie lub układ rozszczelniony .
A robiłeś test z silnika czy z klimy?
Po nagrzaniu silnika bez klimy też nie chodzi? Podgląd parametrów,wysterowanie podzespołów...
Próbówką sprzwdz wszystkie bezpieczniki
Zabita brudem chłodnica klimy,silnika. Ew. wewnątrz zamulona.
Jak wywalisz immo bez emu klima nie działa.
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
W oryginale wszystkim steruje sterownik silnika. Przy samodzielnym montażu klimy stosujesz presostat trójfunkcyjny i przy jego pomocy sterujesz sprzęgłem kompresora i obrotami wentylatora.Instalację trzeba wykonać samemu
Stojąc przed otwartą maską i patrząc z góry po prawej stronie na dole na wyjściu z chłodnicy masz czujnik, tzn. jeśli wiskoza nie zbije temperatury płynu chłodzącego zadaniem tego czujnika jest załączyć dodatkowo wentylator klimy aby zbić temperaturę płynu, często tam śniedź powoduje brak połączenia i usterkę nie załączającego się wentylatora.
Teraz będzie podwójne przerabianie na LPG. Silnika i klimy.
Schemat jest na silniku zazwyczaj. Schematy klimy jest pod klapką bądź pod obudową urządzenia.
Odczytaj błedy w silniku i zobacz w wartosciach jakie widzi cisnienie gazu klimy. Porównaj je z rzeczywistym cisnieniem na manometrze. Częsta usterka to czyjnik cisnienia. Mialem przypadek że bład w pamieci silnika decydował o uruchomieniu klimy.
Jeśli wentylator startuje po chwili na maxa to dzieje się to w dwóch przypadkach-brak odczytu ciśnienia klimy, odczytu temperatury silnika(tryb awaryjny wentylatora) lub zbyt wysokie ciśnienie w klimie, od 16-17barów
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Bo działa wentylator od klimy i chłodzi od razu chłodnice silnika stąd niższa temperatura niż bez klimy.
Jak sie umiejętnie podejdzie do tematu to nie trzeba klimy ruszać 🙂
Wstawiam klimy do samochodów, i do maszyn. Jeśli sterownik obsługuje klimatyzacje to należy podpiąć , ma się wtedy podbicie wolnych obrotów i funkcje WOT. Problem jest często taki że sterowniki silnika są inne przy klimie i bez klimy. Przy klimatroniku nie przejdzie nie podpięcie ECU silnika.
Podłączyłem ją do ECU pod piny 33 i 35 i działają ( podnoszą obroty silnika po włączeniu klimy) Używaj opcji "pomógł"
w kazdym aucie sterownik silnika posiada wpływ na działanie klimy
Witam. Podepnę się pod temat. W prawdzie sprawa dotyczy wentylatora od E36, ale zasada jest ta sama. Odkleiły się 3 magnesy. Jeden był pęknięty. Przykleiłem je na klej do metalu. Mam teraz problem z nadmiernym poborem prądu przez ten wentylator. Na drugim biegu topi mi bezpiecznik, a raczej nie tyle topi, co rozgrzewa go do wysokiej temperatury. Wytopiło...
Wszystkie bezpieczniki są całe, wyczyszczone, przekaźniki równierz. dodatkowo nie chodzi wentylator silnika i klimy. Wyłączników zadnych nie ma, samochód zgasł podczas jazdy
To korki na portach serwisowych do klimy, służą do zabezpieczenia zaworów żeby się nie zabrudziły
Omomierzem można sprawdzić czy przewody z czujnika ciśnienia dochodzą do panelu. Jeżeli dochodzą to panel robi za sterownik jeżeli nie to trzeba szukać gdzie kończą się przewody od czujnika. Sterownik od klimy może się znajdować w sterowniku silnika. Może istnieje możliwość wyświetlenia kodu błędu na panelu klimy. Dodałem plik na temat klimatyzacji...
Co do klimy klasyka czyli uszkodzony potencjomter ... Sam potencjometr ciężko dostać raczej cały siłownik klapy. Mam ten sam model samochodu - fabia 1.2 AZQ z 2004 r. Objawy bardzo podobne. Dziś wyjąłem siłownik, rozebrałem i okazuje się, że siedzi w nim potencjometr, który bardzo łatwo dostać - a kosztuje ok. 20 zł (np. na Allegro). https://obrazki.elektroda.pl/7013488800_...
W sklepie spożywczym tego nie zliczysz, każdej żarówki silnika pompy, klimy, komputera, zasilacza. Potrzebuję odpowiedzi konkretnie na moje pytanie.
koledzy ale czego schematy silnika ,klimy czy centralzamka?
Witam Kolegę. Najprawdopodobnie zbyt małe ciśnienie gazu w układzie klimy.Miałem to samo.Po uzupełnieniu wszystko się uspokoiło a i klima bardziej zimny daje nawiew.Pozdro
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
rocznik, silnik, rodzaj klimy, a potem odpowiedz
Błędów w sterowniku silnika odnośnie klimy niema?.Bez wykasowania nie ruszy.
Ciśnienie wygląda ok, tego drugiego screena nie rozumiem. Spróbuj przy odpalonym silniku wciśkać / wyciskać włącznik od klimy i patrz na parametry w sterowniku silnika w okolicahc "AC switch" czy się będzie zmieniał z inactive na active. Będziesz wiedzał wtedy czy sterownik widzi wciskanie guzioła.
A może z agregatu klimy zamiast silnika?
Witam, jakie łożyska w alternatorze Delphi 461 z Clio II 1999r. silnik 1,2 bez klimy ? Czy odpowiedniki alternatorów innych firm mają takie same rozmiary łożysk ?
Rozumiem. Dziś właśnie zauważyłem, że wentylator zaczyna pracować, ale chyba tylko na tym pierwszym biegu. Silnik na postoju zaczyna się gotować, ale obroty wentylatora nie wzrastają. Zauważyłem, że silnik bez klimy jednak nie grzeje się wcale. Dopiero na włączonej klimatyzacji zaczyna się grzać, a na postoju nawet gotować. Co może być przyczyną?
Sprawdź bezpieczniki F22 i F40. No i wypadało by dane auta ,bo jak zwykle ani silnika ani rodzaju klimy choć wychodzi że manual.
Czyli w tym termostacie jest jakiś czujnik, który przekazuje informacje do klimy? Nie, sterownik silnika blokuje uruchomienie klimy jak zarejestruje istotną usterkę a usterka termostatu jest istotna i następuje blokada
schemat z TIS2000 powinno pomóc ten pierwszy silnik wentylatora z jednym przekaźnikiem to w opcji bez klimy a z trzema przekażnikami to juz z klimą.
Wiatrak włącza sterownik silnika.
Uklad ten jest do sterownika klimą (silnika klimy) w E klasie mercedes produkuja go Hiny dla Elconu Niemcy ale tam nie do kupienia
Po pierwsze benzyna dużo szybciej i lepiej grzeje się niż diesel, nawet w zimie, sprawdź poziom w zbiorniczku płynu chłodzącego, wyłączyć klime i zagrzej autko aż się włączy wentylator(trzymaj go na obrotach około 3tyś.) czyli układ chłodzenia zadziała, wskazówka powinna wskazywać (różnie) przy czerwonym lub nawet na czerwonym. Po drugie klima czy to...
Pozim płynu chłodzącego w normie ? Może sprężarka od klimy poszłastąd to obciążenie silnika wyciekł zimny odczynnik i wyparował.
Dlaczego w warsztatach nabijają kombajnem klimę na pracującym silniku Że, co ? No widzialem podlaczony kombajn klimy do auta a silnik auta pracowal...ale głowy nie dam czy kombajn tłoczył gaz.
Gdy uruchomię silnik i klima jest wyłączona, to napięcie dalej jest zmierz żaróweczką 5W.
Wchodzisz rano do samochodu i nie myślisz co i jak tylko zapodajesz na szybę, a tu z automatu załącza się klima. Dodatkowo grzejąc silnik, skraplaczem, alternatorem i sprężarką klimy.
Jaki masz czujnik ciśnienia klimy? Jakie auto i silnik? Klimatronic? W klimatroniku możesz zobaczyć warunki włączenia kompresora. Jak nie masz klimatroniku to w sterowniku silnika. Sprawdź bezpiecznik 16 w desce rozdzielczej, zasilania sterownika wentylatorów, pognite kable, i sam sterownik.
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
Równie dobrze bulbulator albo kondensator strumienia.😂 A z bardziej realnych wróżb to np moduł silnika nawiewu,moduł klimy,no dobra niech będzie ten słaby styk,korozja na połączeniu.
Mam 2,0 16V i zachowuje sie tak samo mimo że wentylator i czujniki sprawne.
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Jedyny moduł jaki jest to jest na silniku wentylatora. A bez klimy jest tylko termik.
Witam mam następujący problem, podczas pracy silnika w Passacie B4, jak w temacie, przy włączaniu nawiewu i climatronika pojawiają się dość mocno odczuwalne drgania, które odczuwa się na kokpicie, poza tym silnik zaczyna "twardo" pracować. Kiedy wyłączymy climatronik (nawiew może dalej chodzić) wibracje ustępują. Co może być tego przyczyną?
Jakie powinno być ciśnienie na postoju hp lp? Mam po 11 bar po obu stronach , a po załączeniu silnika i klimy 4 i 16bar, chłodzi podczas jazdy tylko powyżej 3k obrotów. Czy normalne są takie przeskoki nam na manometrze podczas załączania? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Jest jak piszesz. Dodatkowo z włącznika ciśnieniowego klimy z pinu 2 do sterownika silnika pin 33, niebieski.
Może niewłaściwie to określiłem - chodzi mi o wymiennik ciepła od klimy znajdujący się przed chłodnicą należącą do kładu chłodzenia silnika. To w jakim jest stanie ten wymiennik (chodzi o drożność dla przepływu powietrza przez niego). Jeżeli kanały powietrzne będą przytkane owadami lub błotem to automatycznie chłodnica od silnika znajdująca się za nim...
Z chwilą zapalenia kontrolki układu chłodzenia, załączają sie oba wentylatory na max. Kable sterownika wentylatorów wyglądają dobrze, wytyczki też wporządku, jedynie co zauważyłem to dosyć mocno skorodowana śruba, którą przykręcona jest masa poprzez kabel do tego sterownika.
Jakie ciśnie widzi sterownik silnika w układzie klimy
Na jakiej podstawie twierdzisz że wentylatory nie działają? Nie startują jak się silnik nagrzeja, po odpaleniu klimy? Może jest znaczna różnica w temperaturze otoczenia i żaden ze sterowników nie widzi potrzeby ich załączenia? Po włączeniu klimy rusza wirnik kompresora czy stoi w miejscu? Na chłodnicy masz przełącznik termiczny, po stronie akumulatora....
Do działania sprzęgła potrzebne są dwa przewody. Dlaczego tu są trzy ?? Masa. Plus z klimy. Plus jak silnik przekroczy 95stC a wiskoza nie załączyła.
Witam,czy silniki wentylatorow klimatyzacji i chłodnicy cieczy są takie same.czy można zamontować silnik cieczy do klimy?
Schemat silnika i klimy w PDF
Kiedyś miałem to samo ale w audi. Klima nie działała na postoju a w czasie jazdy było OK. Problem okazał się dość nietypowy. ktoś zamienił wtyczki (prawdopodobnie po wymianie silnika). Wtyczka klimy była podpięta do poduszki silnika i odwrotnie. Obie były identyczne i umiejscowione obok siebie. Poduszka silnika usztywnia się po przekroczeniu pewnej...
Jeśli posiadasz termometr elektroniczny zmierz jaka jest temp. przy wylocie z kratki po odpaleniu silnika i uruchomieniu klimy. Na tej podstawie można coś powiedzieć o poprawnym funkcjonowaniu tego układu. Widziałeś kupiony kompresor przed założeniem? Pytam ponieważ często handlarze częściami po zdjęciu kompresora z auta nie zabezpieczają (zatykają...
Wiatraki z komputera diagnostycznego w teście elementów wykonawczych nie pracują tak samo jak sprzęgło sprężarki, gdzie mój problem. Proszę o pomoc. Może brak komunikacji ze sterownikiem silnika bądź klimatronikiem? Podaj swój plus z akumulatora na sprzęgło klimy na wyłączonym silniku i słuchaj czy się załączyło. To samo z wentylatorem.
Odpytaj błędy BSM, SILNIk, klima. Odczytaj : ciśnienie czynnika, żądanie właczenia klimatyzacji, temperatury w klimie.
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Do zwiększania obrotów biegu jałowego po załączeniu klimy. Gdyby go nie było lub działałby niepoprawnie to po włączeniu klimy ma wolnych obrotach mogłoby dojść do "zaduszenia" silnika.
Licznik odczyta z BSI najwyższa wartość i nie wróci. BSI masz do naprawy o nie filozofuj to jest normalna usterka kumaty elektronik naprawi ci idiota zepsuje bardziej :)
Przekaznik załóż na sprzeglo klimy, odwróć dzialanie i tyle. Gdzie tysiaka w ten gruz
Gdyby to była poduszka to nie uruchomiłbyś silnika. Włączenie klimy powoduje obciążenie paska napędu, więc stawiałbym na pasek i/lub napinacz i/lub sprzęgło alternatora (jeśli tu jest).
Nie, zupełnie się pomyliło wszystko. Gdy Kolega włączy klimę, wiatraki ruszą bez względu na temperaturę płynu (silnika). Gdy silnik się zagrzeje, wiatraki ruszą czy jest włączona klima czy ECON. Do tego jest sterownik i on czuwa.
Jak wcześniej wspominałem na forum o chłodzeniu silnika podczas używania klimy załączają się oba wiatraki
Test robiłem bez klimy.
Chłopie, piszą Ci koledzy, że to klima załącza wentylator to co Ty chcesz tam w tych przekaźnikach szukać? Zajmij się tym dlaczego czujnik klimy pokazuje 20 barów na niepracującym silniku silniku.
Może być wspólny (dostający sygnał z klimy) moduł (sterowania / załącznia w sumie przekaźniki ) wentylatorów, ale oczywiście niezależnie od stanu klimy, silnik musi się chłodzić. Jak masz jakiś tester to zobacz czy sterownik widzi że samochód jest nagrzany. Zobacz też czy jest termostat w chłodnicy i jeśli jest to sprawdź / omiń testowo.
Od zasilania silnika. Opis jak wyzej. Georges
Ten samochód nie ma klimy więc nie wiem czemu o tym piszecie. Ten na zdjęciu ma. To jest zdjęcie przykładowe, ja mam taki sam silnik bez klimy.
Jakie ciśnienie w klimie widzi sterownik silnika?
Wszystko robisz od wnętrza komory silnika. Chłodnicę silnika wyciągasz z zaczepów i przesuwasz do tyłu. Od chłodnicy klimy odkręcasz rurki i wyciągasz.
Ważne jest odpowiednie kodowanie i usunięcie fizyczne błędów. Adaptacja: "Podłączasz VAG Uruchamiasz silnik. Włączasz klimę na tryb AUTO: Wchodzisz w adres Klimatycacji [08] ewentualnie inny adres dotyczący klimatyzacji. Następnie [07] Kodowanie >>> Wpisujesz wartość i potwierdzasz. Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz...
Hej praca wentylatora zarzadzana sterownikiem silnika a nie klimy. Spróbuj go wysterować z poziomu ms42. pozdrawiam bartek
Sorry za odświeżanie tematu, ale jest on najbliższy mojemu problemowi. Co do postu powyżej to mi też gasła ta diodka przy AUTO kiedy zmieniałem jakiekolwiek ustawienie nawiewu ręcznie czyli chyba tak ma być. Ostatnio mi sie cos zjarało i nie mam wogóle prądu na kostce do silnika klimy. Mógłby ktoś zaznaczyć na tych zdjęciach powyżej ktory to ten bezpiecznik...
Witaj poszukaj przekaźnika sterowania sprężarki. Jest tam sprzęgło na cewce ale skoro nie masz napięcia to stawiam na bezpiecznik albo przekaźnik szukałbym pod maską. Najczęściej tam są szukał bym dużej wartości 30-40A Watro też sprawdzić czy sprzęgło ma rezystancję czy zwarcie. Na krótko można podać napięcie obce po załączeniu silnika i klimy
Tak ma być! Nic złego się nie dzieje i proponuję poczytać o układach chłodzenia. Nie szukaj sobie problemu tam, gdzie go nie ma. Pozdrawiam. Wiem ze tam jest wszystko posciskane i cieplo niema gdzie uciekac lecz twoje twierdzenia nie przekonują mnie :( dzieki za no problem :) pobserwuje jeszcze wskaznik, jak bedą upały odpiszę :P
wiazke w progu sparwdziłem (co prawda nie ciąłem izolacji) ale dokladnie są tam polączenia zgrzewane, ale są one w bezbarwnych koszulkach i niestety zieleni tam ani miligrama dziwi mnie jeszcze brak komunikacji modulu silnika, klimy i zestawu wskazników z modulem komfortu a i jeszcze jedno - na wypietym całkowicie module komfortu czasami szyby zaskoczą...
Tradycyjnie standardowo : -nawiew kompletny -wiązka z pod deski -wiązka komory silnika -instalacja klimy z komory silnika (łapa kompresora do silnika,kompresor,skraplacz, przewody itd.) - przyjrzyj się chłodnicy wody bo w corsie nie kojarzę czy nie będzie do wymiany jak i wiązka wentylatorów jak i sterownik. Oczywiście sporo roboty ale jak to mówisz...
To są schematy instalacji silnika (do 08.1991r i po tej dacie) + parę PDF (schemat klimy) To wszystko co znalazłem. Pozdro
Nikt nie ma pomysłu? Dziś zauważyłem że po wyłączeniu klimatyzacji (włączony econ) drgania na postoju ustają całkiem. Przy przyspieszaniu są nadaj ale trochę mniejsze. Obroty silnika bez klimy wahają się 720-750 rpm a z klimą ok 830rpm stałe. Jutro auto idzie do mechanika. Gdzie szukać przyczyny, czemu się przyjrzeć? Podpowiedzcie cokolwiek.
W odczytach parametrów silnika masz ciśnienie klimy.
Czujnik temp silnika, temp zewnetrznej, czujnik cisnienia klimy, inny bład. Zeskanuj wszystko i zobacz co widzi.
Jakie dane jeszcze potrzebujesz? Mysle ze jest to usterka sterownika silnika, ewentualnie tego od klimy. Myslalem ze ktos juz to mial ale widze ze nie.
Chlodhoca wody jest od strony silnika a od zderzaka klimy
To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin. Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika. Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej. (at)grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie...
hah z tego co się naczytałem to jest mnóstwo możliwości.... - półosie - kolektor ssący - łożysko sprężarki klimy - łożyska skrzyni - poduszki silnika - teraz dochodzą dźwigienki zaworów wydechowych...
w nowszych renaultach jak załapie bład w silniku moze klima nie chodzic sprawdz czujnik temp powietrza wykasuj bład i wtedy zobacz czy klima ruszy zobacz tez czy ster silnika widzi cisnienie klimy, jakie? i czy jest takie samo jak na manometrze do obsługi klimy
Warto pojechac do goscia co robi klimy i sprawdzic cisnienie na przewodzie wysokiego cisnienia i na przewodzie niskiego.Oczywiscie na odpalonym silniku i klimie.Czy moglo sie cos zapchac raczej nie.Byc moze masz za malo gazu i sprawnosc klimy nie jest wystarczajaca.
Witam,mam problem z klimatyzacją w toledzie 1l 1995r. Silnik 1.8 po włączeniu klimy obroty silnika spadły na ok 500, zatrzęsło silnikiem i klima przestała działać. Wentylatory działają, nie świecą się przyciski od klimy normal i max. Bezpieczniki ok.jak dotąd mroziła aż miło. Może ktoś pomoże?? Pozdrawiam Rafał.
Mówisz o tych od w komorze silnika obok rurek od klimy ?
Witam! Ostatnio w aucie (Opel Astra G, 2001) zatarł mi się silnik wentylatora skraplacza/chłodnicy klimatyzacji. Dokupiłem używany silnik na wymianę, wizualnie ten sam (Bosh GPB12V 0130303275 GM9132916), ale pod klapką z podłączeniem kabli w silniku zauważyłem jedną różnicę: w moim zatartym silniku jest żółty element (kondensator ?) z oznaczeniem .68/20...
silnik klimy mercedes sprężarka klimy sprezarka klimy zepsuty klimy
lodówka tylny ścianka bosch excel format komórki format dysku linux
przyłącze prądu przyłącze prądu
Ładowanie Nokii 6310i, 6610i, 8910i przez USB bez oryginalnej ładowarki Beko FSE 1072 X - czerwona lampka, brak działania