Czy te oporności są ok ?. Potrzebny jest pomiar między wszystkimi przewodami.
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Wyłącznik przeciążeniowy ma zamykać w stanie normalnej pracy, a przy przeciążeniu ma robić przerwę. Aby załączyć - trzeba wcisnąć guzik. Na 4 dochodzi prąd z sieci, a coś odchodzi? Chyba nic. Tam ma być wolny koniec tego wyłącznika przeciążeniowego, on poda prąd dalej. Jeśli po napompowaniu i spadku ciśnienia ponowne załączenie nie uruchamia sprężarki,...
Czyli wychodzi tak, czarny - wspólny czerwony - uzw. główne biały - uzw. pomocnicze Tak by to po mojemu wyglądało:
Witam Trochę ciężko coś poradzić na odległość, ale...... To 2 to Motor strartong capicator A może "starting" ? Angielska nazwa sugeruje jakby był to kondensator tylko do rozruchu, albo ogólnie do "wystartowania" tego silnika z sieci 230V. Widze pewną analogię między Twoim drugim rysunkiem a rysunkiem ze strony http://www.elektroinstalacje.info/readar...
Problem jest z tzw. odprężnikiem. Jego zadaniem jest po zadziałaniu presostatu, spuszczenie ciśnienia pomiędzy wyjściem kompresora a zaworem zwrotnym butli. Przy spadku ciśnienia w butli, presostat załącza ponownie zasilanie, ale skoro odprężnik nie zadziałał, to ciśnienie napiera na tłok kompresora skutecznie blokując rozruch silnika. Bardzo częsta...
Z tyłu zamiast wentylatora dac koło pasowe i wtedy możesz dowolny silnik zapiąć.
Pewno kręci w drugą stronę, jak to przy silnikach 3f i ma to wpływ na kompresor.
Jeżeli chcesz uprościć konstrukcję (zalecane), to wentylator powinien załączać się razem z silnikiem kompresora. Więc musi go chłodzić w zasadzie na bieżąco. 30W, to ma wentylator biurkowy. Zrób próbę, czy wystarczy, czy lepiej poszukać mocniejszego. Wszelkie czasówki i termostaty umocowane do kompresora po prostu rozpadną się.
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Witam. Jeśli już to tylko ten drugi silnik, jeśli chodzi o pierwszy to są to obroty na wyjściu przekładni, sam silnik ma o wiele większe.
Za mała moc agregat przy starcie pobiera dużo prądu.
Кollego, kortyleski! Bardzo się cieszę, że potrafisz odczytać myśli autora w kontekście tego co napisał! Ja takich umiejętności nie posiadam, więc odpowiedziałem na jego konkretne pytanie, bez kontekstu! Pytanie brzmiało, jak podłączyć 3-fazowy silnik 400V do 220V. Pokazałem mu, jak to zrobić! To, czy ma 3 fazy 220 V w Podkarpaciu , czy nie, to jego...
http://www.blocklayer.com/pulley-belt.as... prosze
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Zamontuj silnik 7.5kW i zwiększ przełożenie żeby uzyskać wydajność kompresora rzędu 60m3/h (zamiast seryjnych 80m3/h).
Są to prawie identyczne konstrukcje Prawie jednak robi kolosalną różnicę, jedna jest łożyskowana ślizgowo, nie ma uszczelnienia wału of strony napędu, nie ma samodzielnej odmy, wymaga smarowania olejem pod ciśnieniem i montowana jest czołowo kołnierzem do silnika spalinowego który w odpowiednim miejscu podaje olej i pozawala na spływ oleju razem z...
Mam uzwojenie silnika od kompresora lodówkowego i mam 3 bolce. Wiem, który to zerowy, ale jak odróżnić bolec od uzwojenia startowego od uzwojenia tego, na którym silnik już pracuje normalnie. Dodano po 5 To uzwojenie, które ma większy opór?
W tej chwili jest podłączny do obrotów w prawo, przełóż dwie blaszki, wegług schematu, dla obrotów w lewo.
(at)trojan12 Zasugerowałem to w # 2, tez z sugestią, by najpierw sprawdzić, czy kółko z silnika z pralki będzie odpowiednie.
Silniki sprężarki i reduktora wpięte razem, równolegle do zasilania. Tylko silnik kompresora ma mieć wyłącznik ciśnieniowy po drodze w szeregu. Jak takie coś sprawia problem, to wybacz.
Napięcie na zasilaniu kompresora jest zawsze w granicy 200V +-3v nawet jak kompresor osiągnie ciśnienie i się wyłączy , słychać CHYBA wtedy taki syk krótki (nie mam teraz pewności czy na wszystkich). Zaraz za transformatorem przed szczotkami też jest 200v , transformator JETS ZASILNY MIĘDZY FAZOWO 400V . Spada napięcie spada moc ale nigdy amper się...
ja ten kompresor wożę na aucie i nie mam 230v To zdanie powinno być w pierwszym poście. Przewód załączający cewki podłącz poprzez taki przekaźnik czasowy: https://sklep.avt.pl/modul-przekaznika-c... ew. https://www.gotronik.pl/przekaznik-12v-z... Obydwie czasówki są...
Bez różnicy, sprężarka jest na łożyskach smarowana rozbryzgowo.
Naprawilo sie juz samo? Co poczyniłeś aby uzyskać odp przegrzewania się kompresora? Są tylko 3-4 punkty do zrobienia a nie wiecej niż 30min roboty... Dodano po 5 Ale jak by byle zbyt wysoka to chyba by podczas podawania tego betonu też by sie wyłączał czy nie? Nie zawsze, może stanąć w czasie pompowania co oznacza przeciążenie dla ukladu--serwis..to...
Jeżeli długotrwale obniżysz napięcie zasilania silnika kompresora - możesz go uszkodzić. Silnik indukcyjny to takie urządzenie, że prędzej spalisz go za niskim napięciem niż za wysokim. Jeżeli chodzi o agregat i prąd rozruchowy silnika - ma on niemalże legendarny zespół presostatu z wbudowanym odprężnikiem (ta cienka rurka wchodząca od spodu presostatu)....
Panowie problem już nieaktualny. Wymienilem tulejki i jest ok.
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
Czy wyłącznika silnikowego nie można dawać z zapasem? Można byle by zapas nie był tak duży, iż dół zakresu termika nie obejmuje (jest za duży) prądu nominalnego chronionego silnika.
Źle wykonałeś głowicę. Ja wolałbym przerobić seryjną bądź blacha 2,5cm palnik acetylenowo tlenowy, Jedziesz do tokarza niech wyfrezuje Ci na każdy cylinder 2 otwory. Zawory dobierasz od jakiegoś wana tudzież innego kompresorka. Ale dość duże. Robisz mocowanie do zaworków. Spawasz rurki do każdego z kanałów. poczym wszystko zaspawujesz blachą 2mm paamiętając...
Sima jak w temacie mam główkę z silnikiem kompresora maktek sky50 potrzebuje informacjii jak podłączyć silnik kto poprostu uciął przewody przy silniku oraz brak kondensatorów wiec mam 6wystających przewodów i tyle jak to poączyć?
Jeżeli podłączyłeś go w gwiazdę ,czy na osobnym przewodzie czy styczniku kompresora?.By zrealizować układ o którym piszesz musisz posiadać 3-styczniki (właściwie 2,bo jeden już masz) i przekaźnik gwiazda/trójkąt
Jeżeli to zwykły kompresor (silnik i pompa bez żadnej elektroniki) to polaryzacja nie ma znaczenia. Tłok i tak wykona ruch posuwisto-zwrotny, a zawory się otworzą od ciśnienia. Dlatego przewody są tego samego koloru.
Pozostaje kwestia rozruchu kompresora, przetwornice nie lubią dużych prądów rozruchowych a silnik w kompresorze lekko nie ma.
Witam, posiadam sprężarkę powietrza 2-tłokową (75 mm średnica tłoka). Potrzebuje kupić do niej silnik. Tylko nie wiem jakiej mocy ma byś silnik. Proszę o pomoc w dobraniu odpowiedniego.
Więc stycznik mamy już z głowy. Podłącza kolega wprost do tego presostatu, a uzwojenia silnika łączy w trójkąt. PS. Zmień link do allegro na zgodny z regulaminem. A dlaczego w trójkąt ? Moderator ; Krzysztof Reszka
Chociaż po obejrzeniu filmu może wyglądać to również na zatarcie łożysk? Trzeba rozsprzęglić i wykluczyć zbyt duże tarcie czy opory łożysk? Oraz sprawdzić kondensator tego silnika.
W samochodzie tez nie zmieniasz oleju i czekaz aż silnik stanie?
Może - prawdopodobnie jest uszkodzony silnik w kompresorze.
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
Czyli wałek toczony , miał kiedyś 24 mm . Tak się robi jak się wytrzaska taki wał. W tabeli mamy silniki o mocy i obrotach takich. 3 kW/2800 obr. 1,5kW/740obr. 2,2-3 kW/1500obr.
wpisz sobie w wyszukiwarce: Wyłącznik silnikowy z zabezpieczeniem termicznym LMS i włącznik ciśnieniowy hydrofor W mojej samoróbce takie dwa pracują od ponad 20 lat. Ciśnieniowy jest z Grudziądza, mają różne wykonania aż do 11 barów - atmosfer, 1,1 MPa. Szukaj czegoś podobnego.
Jak Ci radzić jak nie napisałeś jaki to kompresor, podaj jakieś dane, wrzuć zdjęcie. Na chwilę obecną mogę podejrzewać, że silnik jest uszkodzony.
https://www.youtube.com/watch?v=swwOEiQc... Takie ma obroty pompa oleju coby go nie grzała nadmiernie. W ukąłdzie jest czujnik jak by pękł wąż lub brakło ciśnienia wyłącza silnik kompresora.
Przy rozruchu korbowód nie ma większego obciążenia niż w monecie gdy jest wyższe ciśnienie czyli przy wyłączeniu, wiec gdzie widzisz zagrożenie? To jest pozorna prawda. Jeśli silnik pracuje to nawet te 7 atm nie stanowią problemu bo cały układ jest w ruchu, nie ma oporów związanych ze startem silnika, bezwładnośc wirnika, zespołu korbowego tu akurat...
jeśli nie chcesz narobić się i wydać pieniędzy, to sprawdź przynajmniej, co sugerowałem Ci w mojej odpowiedzi tu i na PW. To, że masz PE i N, nie świadczy o jego skuteczności, zwłaszcza przy większym obciążeniu prądowym urządzeń, takich jak m.in. kompresor. Tak jak pisałem, u mnie w trakcie rozruchu mojego jednofazowego kompresora 100 litrowego zauważyłem...
czy jeśli podłączy się taki koncentratory tlenu do przetwornicy którą spełnia wymagania prądowe to czy nic się nie stanie W momencie startu silnika kompresora, przetwornica pójdzie z dymem. Do takich zastosowań przetwornica nusi być mocno przewymiarowana i z wyjściem pełny sinus. Silnik w momencie startu pobiera kilkanaście-kilkadziesiąt razy większy...
Tak na 9cm małe koło.
(at)Pikawa Chyba ci doradziłem ! W obwód zasilania kompresora wstawiasz taki przekaźnik. Aktywuje go presostat (wyłącznik ciśnieniowy), lecz start kompresora opóźnia się o określony (nastawiony na przekaźniku) czas. Niedawno wymieniałem w jakiejś maszynie stary kompresor na nowy, własnie z pozystorem, i musiałem zastosować opóźniacz. W chłodziarce...
Bosch Sphera 30. Może i nie da się go rozebrać ale lepiej go wyczyścić jak się da niż zostawić takiego :)
To rozwiązanie masz proste: wypinasz przewody podpięte pod zaciski, ściągasz mostki i miernikiem sprawdzasz oporności uzwojeń. Jak będziesz miał trzy jednakowe, to możesz próbować wpiąć go w gwiazdę. Ale moje wątpliwości budzą odprowadzenia spod tabliczki do uzwojeń, bo ze zdjęcia wyglądają na niejednakowe. A to sugeruje nie trzy uzwojenia, a dwa. No,...
Jeśli tego oleju nie usuniesz przed wykręceniem świecy to możesz rozwalić silnik. KOmpresor 10bar i ognia potem benzynka i do czysta i sucha. Uszczelkę na odtłuszczony metal + uszczelka w paście erling. Dodano po 31 Zresztą świec nie musisz wykęcać jak nie ma potrzeby. Dodano po 41 Zresztą świec nie musisz wykęcać jak nie ma potrzeby.
Przy 4 barach zwalniają obroty silnika. Przy 4,5 bar chodzi tak jakby z przerwami po czym się zatrzymuje i wywala bezpiecznik termiczny. Tak trzeba było na początku napisać. Dla koła pasowego 80mm na silniku, wał kompresora będzie miał ~850rpm. Powinien dobić do wyższego ciśnienia ale 8bar to nie osiągnie wg mnie. Ważne są kondensatory przy silniku...
250µF powoli się rozpędzał i przy pewnych obrotach następuje hamowanie, To jest prawidłowo. Ten kondensator po rozruchu (1,2 sek.) ma być odłączony. Na stałe pracuje 50 µF jako kondensator pracy. Moduł rozruchu to nic innego jak odpowiednik elektromagnetycznego przekaźnika prądowego stosowanego do rozruchu silników kompresorów lodówkowych. Podłącz...
moje pytanie czy wymiana na wyłącznik C 20A będzie odpowiednia i bezpieczna? Nie możesz tak zrobić. Jeśli możesz to zrób rozruch gwiazda trójkąt.
Hehe o tym rozwiązaniu nie pomyślałem ;-) Warto je przemyśleć tym bardziej że byłem u jednego speca od spawania żeliwa i krzyknął mi za zespawanie z wzmocnieniem tego uszkodzenia bagatela 250zl :-D cena nowego kompresora albo silnika.
Z tego co widać na foto to silnik ma dwa uzwojenia,połączone wspólnym wyprowadzeneim na które podajesz '0' na uzwojenie robocze dajesz faze przez uzwojenie cewki rozruchowej na uzw. pomocnicze faze przez styk cewki rozr.. omomierzem sprawdzisz które uzwojenie jest robocze(zwykle ma większą oporność a rozruchowe mniejszą) tagże omomierzem dojdziesz wspólny...
Czyli nie chce ruszyć drugi raz, kiedy za pierwszym razem butla została "nabita"? Nie ma żadnej reakcji? Może to wina presostatu, ale piszesz, że jest nowy. Pokaż zdjęcie tabliczki silnika
Ale jaki problem, bo na pierwszym filmie słychać tylko klekotanie kompresora?
Uszkodzony kondensator rozruchowy ~ 200 µF, albo wyłącznik odśrodkowy w silniku.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8... Wystarczy po czytać było wielokrotnie co i jak
Tak to są talerzyki i dociskają dwie blaszki ze stykami.Gdy te styki będą przypalone i nie będą łączyć kondensatora z uzwojeniem ,to może się silnik spalić.
10 lat gwarancji na kompresor Zwykła chwytka marketingowa, podobnie z silnikami w pralkach :) Usterki silnika 3Ph lub kompresora to jednostkowe przypadki - w 95% szlag trafi elektronikę.
Proponuję tak podłączyć silnik: U1----zasilanie----U2 U1-- czerwony1--- czerwony2--U2 Z2,W2 -----czarny1---czarny2---Z1,W1 V2-----nienieski1--( wył. odśrodkowy )-niebieski2------Z1,W1 V1----Kondensator pracy ( mniejszej pojemności) Z1,W1 V1---kondensator rozruchowy ( większej pojemności ) V2 To są moje przypuszczenia. POPRAWIŁEM .Zworki ( blaszki ):...
Zasilanie jest z drugiej strony presostatu. Do konektora ze zdjęcia przychodzi kabel z silnika i cewki. Kabel kondensatora wchodzi do silnika.
Witam, w mojej opinii kompresor jest lepszy. Nie jest tak głośny jak w przypadku zatykającego się od kurzu wentylatora w rękojeści, który stosunkowo często trzeba wymieniać. Poza tym profesjonalne HOT AIR używają kompresora/silnika bezszczotkowego. Wybrałbym stację z kompresorem o odpowiednim maksymalnym przepływie powietrza, który mnie interesuje....
Transformator z silnika od kompresora lodówki Zastanawiam się nad przerobieniem silnika od kompresora lodówki na transformator. Czy to ma sens i jak wyglądałaby moc? W internecie są przeróbki na spawarkę, gdzie nawija się około 20 zwojów drutu (bardzo gruby). Jakie można osiągnąć napięcie i prąd z takiego pseudo transformatora ?
Witam . Według tabliczki znamionowej silnik powinien być 1-fazowy,lecz może być przezwojony na 3-fazy.By się przekonać jak jest zrób pomiar między tymi przewodami,jak również każdy przewód względem masy (obudowy silnika).
Ten twój jakieś 100-150 zł. Ze względu na ten przełącznik rozruch-praca ma dość ograniczone zastosowanie.
Silnik kompresora prąd znamionowy ma 5,5 Kw.
1- odpowietrznik skrzyni korbowej kompresora, 2- ucho do podwieszania silnika.
Lodówka ma startować od razu, albo rozruch silnika kompresora nie działa albo brak gazu do reklamacji.
Turbosprężarka to inaczej WIRNIK napędzany spalinami.Po drugiej stronie wirnika tez jest wirnik łapatkowy ktory tłoczy zimne powietrze z zewnątrz auta do komory spalania obnizajac temp tlenu przez co dostaje sie go wiecej do cylindra co zapewnia lepsze i nizzsze spalanie itp. A kompresor to spręzarka powietrza napedzana paskiem klinowym od silnika!W...
Kompresor naprawiony. Winna była cewka silnika.
Wychodza 3 kable , kondensator jest ale brak jest ewidentnie czegoś bo bezpośrednio z silnika kable ida i przechodza we wtyczke pod ktora jest tez podpiety kondensator . A następnie ida dalej .
Witam Zapytam czy udało ci się uruchomić kompresor z adaptacją innego silnika ?
http://obrazki.elektroda.net/96_12022406... Dodam tylko, ze kondensator może być dołączony do uzwojenia rozruchowego (ułatwia rozruch) ale nie jest niezbędny od 2,5 do 5 micro faradów. Prąd płynący przez "rozruch" jest wysoki nawet ponad 10A i dlatego musi być załączony na ułamek chwili :), przez uzwojenie zasadnicze płynie poniżej 1A, jak...
Przecież obie podlinkowane strony zawierają dość dokładne opisy... wystarczy ze zrozumieniem przeczytać i porównać ;-)
Może zablokowany silnik.
Widocznie dali za słaby silnik do kompresora. W instrukcji jest zapis, że kompresor nie może być zasilany ze spadkiem napięcia wyższym aniżeli 5%, ponieważ może to spowodować spalenie stojana. Może istnieć taka możliwość, ale silnik musiałby bardzo długo chodzić bod obciążeniem znamionowym.
Pewnie trzeba by wyregulować presostat, widzę że ten model jest obudowany plastykami, co utrudnia dostęp do presostatu, ale jak by ściągnąć te obudowę, to w presostacie powinna być śrubka regulacyjna, przeważnie na klucz 10mm, ta śrubą reguluje się wysokość ciśnienia przy jakim wyłącza się silnik kompresora.
Lodówki na 230V z kompresorem są od 350zł + UPS który daje sinus to powinno jakoś działać pobór mocy silnika kompresora to 70W czyli nie wiele więcej co taka na peltierze :D
Pod pojęcie rezystancja 0 rozumiem to że na moim multimetrze ( automatyczne przełączanie zakresów ) pojawia się .OL . Więc nie wiem już sam..
Czy jest ktoś komu udało się odpalić ten kompresor na nieoryginalnym silniku?
Witam. Taki zawór spustowy znajduje się wewnątrz wyłącznika ciśnieniowego. Jego zadanie to "spuszczenie" ciśnienia między sprężarką a zaworem zwrotnym, co umożliwia lekki start sprężarki. Nie spotkałem nigdy tego elementu samego w sprzedaży. Pytaj w serwisach kompresorów. Pozdro.
Z opisu wynika, że ze stojana wychodzą trzy przewody. Dobrze zrozumiałem?
Koledzy, wybaczcie, ale póki co, to tak jakby wciąż stoję w miejscu. Nic konkretnego nie ustaliliśmy. Ponawiam pytanie: Czy silnik kompresora będzie działał prawidłowo, czyli czy będzie miał prawidłowe sprężanie jeśli prawidłowo podłączę (U, V, W) do falownika silników indukcyjnych?
To przycisk dociążania ( włączania)kompresora. Uruchamia aż silnik i po 2 minutach naciskasz przycisk celem uruchomienia kompresora. Jak ciepły to od razu. Po co chcesz się dostać do separatora? Nic tam nie zobaczysz.
Można ostrym punktakiem pokaleczyć, popunktować ośkę i na Poxipol wkleić. Będzie trzymać. Albo choćby zarysować brzeszczotem.
I cztery inwertery później w jeden pralce .. silnik napędowy, silnik pompy spustowej, silnik wentylatora suszarki, kompresor! Żeby było do pary .. moduły również są cztery .. UI, iDOS, główny i suszarka xD
http://obrazki.elektroda.pl/6094471100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6094471100_1...
Ja mówię o zaworach płytkowych ssącym i wydechowym zapewniającym prace kompresora, a nie o jakiś upustowych czy bezpieczeństwa. Są one zabudowane wewnątrz głowicy.
Można oczywiście odcinać samą fazę ale lepiej rzeczywiście zrealizować odcinanie dwóch przewodów L oraz N(to zalecam). Sprawdź czy pola stykowe które zastosujesz mają obciążalność taką by wystarczyła na zasilenie silnika Twojego kompresora. Jeżeli nie trzeba będzie dodatkowo zastosować jakiś wielki przekaźnik lub stycznik.
Czas pracy nie dłuższy niż 1 min jest podejrzany. Wygląda jakby silnik kompresora szybko się przegrzewał i termik wyłączał obwód. Po ostygnięciu silnika, cykl się powtarza.
Dodam jeszcze że fabrycznie z urządzenia wychodzi kabel z 4 przewodami 1-żółto zielony i 3 koloru czarnego o oznaczeniu 1,2,3 99% urządzeń zasilanych trójfazowo nie potrzebuje przewodu N (neutralnego), a takim jest silnik 3f kompresora. Schemat producenta jest prawidłowy.
Nie bardzo rozumiem. Nie startuje, ale silnik kręci? Daj więcej danych o kompresorze. Jest fabryczny, czy samoróbka.
Ten większy. Kompresor samoróbka? Bo inaczej powinien być w układzie zawór zwrotny i presostat, który w momencie wyłączenia silnika upuszcza powietrze z przewodu pomiędzy butlą a sprężarką. W ten sposób w momencie startu sprężarka a tym samym silnik ma "łatwiej".
A może z agregatu klimy zamiast silnika?
Mógłby kolega rozwinąć temat, Proszę bardzo. Czasówka steruje stycznikami i przełączają one silnik w gwiazdę do lekkiego rozruchu i w trójkąt w stan pracy. W tym temacie masz schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Silnik kompresora fanfary pobiera relatywnie duży prąd , przekaźnik potrzebny jest po to aby nie upalić styków włącznika załączającego fanfarę. Podłączenie jest proste : włącznik fanfary montujesz w obwodzie cewki przekaźnika a obwód prądowy kompresora dajesz przez styk przekaźnika. Nie zapomnij o bezpieczniku w obwodzie kompresora .
silnik jednofazowy kompresora silnik kompresora powietrza jednofazowy silnik kompresora
yamaha filtr paliwo magneśnic wirnik oporność kondensator elektrolityczny
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Klucz udarowy elektryczny Tresnar 500 Nm - czy warto? Czy usunięcie sprężyn z magnetofonu poprawia działanie?