Ponieważ z tym może być za dużo problemów musisz poszukać silnika na napięcie robocze jakieś 12V i o dużej liczbie obrotów.Moc też jest istotna,bo zamęczysz się w czasie wiercenia.Czyli silnik taki powinien do tych celów pobierać 1-2A.Przede wszystkim powinien to być silnik komutatorowy-by umożliwić zmianę kierunku obrotów.Osobiście stosuję czeski silnik...
Nowy sterownik zamierzam zrobić na tyrystorze oraz dwóch mostkach (tyrystor obciążałby jeden z mostków, a drugi prostowałby napięcie na wyjściu. Z oryginalnego sterownika zamierzam usunąć mostek, resztę zostawiam. Dołączam zdjęcie tabliczki znamionowej Nie masz pojęcia o czym piszesz. Przykro mi, ale aktualnie możesz sobie zrobić tylko krzywdę . Poczytaj...
Troszkę za mało danych o tym silniku .Żeby uzyskać zmianę kierunku obrotów musi nastąpić zmiana podłączenia kolejności wyprowadzeń , oczywiście w zależności od silnika uzwojenia stojana z wirnikiem łączone są szeregowo ( najczęściej ) lub równolegle ( rzadkie przypadki ). Jeśli drut w uzwojeniach stojana jest grubszy od drutu na wirniku to raczej jest...
Potrzebuję pomocy Jak zmienić kierunek obrotów silnika prądu stałego. Jest to silnik komutatorowy i zmiana biegunowości nic nie daje.
Właśnie. Ten silnik to masz indukcyjny czy komutatorowy?
Regulacja obrotów poprzez przestawienie magnesów względem szczotki +12v. W silniku komutatorowym prądu stałego zmianę kierunku pracy realizuje się nie zaglądając nawet do wnętrza silnika :D
Sterownik wygląda OK. Można użyć so sterowania obrotów silników komutatorowych , zresztą jest to jasno opisane. Wentylator.....nie wygłada mi na komutatorowy. Wyszukiwarka pokazała , że ten Twój to właśnie klatkowy z uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem rozruchowym. Przejrzałem całą karte specyfikacji z zalącznika i nigdzie nie znalazłem wzmianki...
Witam! Potrzebuję potwierdzenia lub dodatkowych informacji na temat zmiany kierunku obrotowego silnika. Na początku informacje o silniku i jego wykorzystaniu: Silnik jednofazowy 230V 1900W (tak było napisane na tabliczce wertykulatora z którego jest silnik), ale po gabarytach i wadze nie sądzę, aby rzeczywiście posiadał taką moc. Chyba najważniejsze:...
Tak, mój silnik jest trochę inny i komutatora nie widać przez obudowę ale tak czy owak mój to też jest hybryda. 1-2 zasilanie silnika komutatorowego. 3-4-5 zasilanie silnika indukcyjnego. Ten silnik to tak jakby dwa osobne silniki. Brak zmiany kierunków obrotów dla szybkich obrotów. Chyba że się rozbierze silnik i zamieni się przemieni się zasilanie...
Witam. Nie napisałeś jaki silnik indukcyjny klatkowy czy komutatorowy. Zmiana kierunku obrotow w silnikach indukcyjnych klatkowych z kondensatorem pracy odbywa sie przez zamianę kierunku prądu w fazie głównej lub pomocniczej.Wykonuj się to przez zamianę początku z końcem uzwojenia fazy głównej lub pomocniczej. Zmiana kierunku obrotów w silnikach komutatorowych...
Tylko, że falownik jako taki służy do regulacjo obrotów silników indukcyjnych a tu mamy silnik komutatorowy.
Najpierw czytaj [url=]Link potem pytaj. Wrzuc jakieś fotki silnika.
Silnik 1. fazowy może być komutatorowy i bezkomutatorowy. W młynku czy mikserze masz komutatorowy a on rusza nawet pod dużym obciążeniem a na dodatek ma układ zabezpieczenia odśrodkowy, który zabezpiecza silnik przed nadmiernymi obrotami. W silniku bez komutatorowym np. starym adapterze, wentylatorze stosuje się dodatkowe uzwojenie, które wprowadza...
Witam. Na elektrodzie widziałem kiedyś podobny temat - nawet zastosowanie to samo, lecz nie mogę już odnaleźć więc zakładam nowy temat. Myślę nad zastosowaniem silnika komutatorowego z pralki automatycznej z prądnicą tachometryczną w celu zbudowania pewnego urządzenia pomiarowego. Założenia były następujące: 1. Silnik musi osiągać 10000 obr/min. 2....
To silnik komutatorowy. Żadnego kondensatora rozruchowego nie potrzebuje. Podstawowo ma 6 wyprowadzeń: 2 rotor (wirnik), 2 stator (stojan), 2 tacho (prądnica tachometryczna) - ona informuje elektronikę sterującą jakie silnik ma obroty, a elektronika reguluje obroty napięciem. Przeważnie łączy się stator z rotorem szeregowo. Kierunek obrotów zmieniamy...
Witam, Stoję przed budową projektu w którym będę musiał liczyć obroty silnika prądu stałego (dokładnie taki:Silnik elektryczny Igarashi SP 3657-50 12V firmy motorax). ponadto będę musiał jeszcze sterować szybkością tego silnika oraz kierunkiem obrotów. Kierunek i prędkość obrotów to nie problem. Jenak mam dylemat jak rozwiązać licznik obrotów. Żadne...
Grupowo też nie będzie? Grupowo tym bardziej. W jaki inny prosty sposób można zmniejszyć obroty o ile się da? Falownik, a z rozwiązań mechanicznych przekładnia. Albo wymiana silnika na komutatorowy.
Też szukam regulatora obrotów do silnika komutatorowego prądu stałego. Silnik na 24V 600W. Regulacja ma zapewniać płynną zmianę obrotów przez zmianę napięcia od 0V do 24V przy możliwie największym możliwym momencie obrotowym i mocy oraz zmianę kierunku obrotów. Kiedyś robiłem takie regulatory na 12V ale gdzieś zapodziałem schemat. Z tym, że te regulatory...
Z tego co widzę na zdjęciu jest to silnik komutatorowy,więc pytanie ? czy był przezwajany wirnik tego silnika. Jezeli tak i w czasie przezwajania był odwrócony kierunek uzwajania wirnika w tym układzie nic wam nieda zmiana połączenia uzwojenia stojana ze szczotkami ponieważ kierunek strumienia w wirniku został zmieniony. :D
Próba z ściemniaczem. Podłączyłem ale obroty się nie zmieniły, ale praca silnika się zmieniła tzn. zaczął głośniej chodzić :cry:. Myślę że może to rodzaj silnika nie zadziałał, tak jak chciałem, nie wiem dokładnie jaki to jest czy indukcyjny klatkowy, czy komutatorowy czy jeszcze inaczej się zwie, ale na pewno jedno fazowy i (chyba) indukcyjny (szczotek...
Zanim podejmie się próbę skonstruowania regulatora obrotów proponuję zastanowić się nad zasadą działania silnika, który posiadasz. Silniki prądu przemiennego dzielimy na: - silniki asynchroniczne indukcyjne (klatkowe lub pierścieniowe) - synchroniczne - komutatorowe Z tego co piszesz wnioskuje, że chcesz zrobić regulator na triakach ograniczając czas...
Przedstawiony w temacie silnik f-my "GROSCHOPP", jest szeregowym silnikiem komutatorowym uniwersalnym. Oddzielne wyprowadzone szeregowe uzwojenia wzbudzenia, umożliwiają przełączenie i zmianę kierunku przepływu prądu, a więc umożliwiają zmianę kierunku obrotów. Napędy z rewersją obrotów nie są stosowane w AGD wymienionych w #2. Natomiast np. połączone...
Witam! Silnik komutatorowy prądu stałego z magnesami trwałymi ma obroty wprost proporcjonalne do napięcia, zatem silnik zasilany połową napięcia bedzie miał połowę obrotów. Przeróbka z 12V na 6V wymagała by przewinięcia wirnika drutem o średnicy 1,4 razy grubszej. Można silników nie przerabiać, tylko przerobić napięcie: dać prostą przetwornicę z 6V...
Jakim cudem ten silnik jest jednofazowy prądu stałego? Może myślisz o silniku komutatorowym, bo może chodzić zarówno przy prądzie stałym jak i przemiennym. Troche mocny - 190V/32A prądu twornika. Przy starcie popłynie niemały prąd rozruchowy - żeby go ograniczyć musisz wpiąć w szereg z uzwojeniem twornika jakiś (o dużej mocy!) rezystor rozruchowy który...
To nie znasz metody "na pajęczynkę"? Schemat dla Ciebie jako laika jest jest jasny a dla mnie nie jest jasny bo piszesz, że przewód niebieski ma być odłączony a na schemacie masz podłączony do brązowego, który opisany jest jako 250 V i jako 110 V jednocześnie co budzi wielkie wątpliwości jak to w końcu ma być? Ponadto jak pamiętam silnik gramofonowy...
Silnik napędu płyty jest silnikiem BLDC. Najczęściej 3. fazowym z czujnikami położenia rotora, niezbędnymi do poprawnej komutacji, wykonanymi na hallotronach. Do sterowania używany jest specjalizowany układ scalony zawierający 3. fazowy mostek kluczy, logikę sterującą, zabezpieczenia etc. Do tego kładu jest doprowadzany sygnał sterujący, który podawany...
Czy układ poniżej byłby dobry? "Producent: AVT Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych. Zestaw AVT 1007 wykonano w oparciu o specjalizowany układ scalony U2008. Układ ten ma wbudowany moduł zapewniający miękki start sterowanego silnika, blok nadzoru poboru prądu przez obciążenie (detekcja przeciążeń)...
Witam i dziękuje za zainteresowanie. Oczywiście wszystko pięknie i gotowe wrzeciono (chociażby marki Kress) byłoby najprostszym rozwiązaniem. Jednak sytuacja wygląda tak, że projekt wykonuję w ramach pracy inżynierskiej na studiach i sama idea jest taka, żeby zaprojektować własne wrzeciono do takiej mini obrabiarki. Zadaniem jest więc przedstawienie...
Czy można stabilizować obroty silnika prądu stałego (komutatorowy) za pomocą stabilizacji napięcia na zaciskach silnika ? Zakładam układ bez sprzężenia zwrotnego, tzn sygnału zwrotnego z obrotów silnika. Tzn, przy zmianie obciążenia silnika (zmienne opory na wale silnika) silnik powinien otrzymywać stałe obroty.
Jest to silnik samochodowy na prąd stały komutatorowy dwubiegowy z trzema szczotkami. Na silniku masz trzy szczotki. Jedna na stałe do masy, a dwie do zasilania. Podając zasilanie na jedną lub drugą, uzyskujesz dwie prędkości pracy. Sprawdź miernikiem dla każdej z trzech szczotek czy nie masz zwarcia z masą(jedna z końcówek miernika do metalowej obudowy...
Ciekawostka jest ze wyrzynarka po podlaczeniu do 240v dziala ale pulsuje przy wyzszych obrotach(zaryzykowalem) , napiecie na szczotkach po podlaczeniu do trafo na 120v jest takie same jak przy 240v ... lecz przy zalaczaniu jest duzy przeskok iskry pomiędzy szczotkami a wirnikiem. na małych obrotach działa powiedzmy jak przy 120v bez pulsowania To,...
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
Do starego regulatora były podłączone 2 przewody (Jak? Nadal nie pokazałeś) i te same 2 przewody podłączasz do nowego regulatora. Reszta bez zmian. Na pierwszej fotce widać jak było podłączone. Czerwony przewód idzie od wyłącznika do regulatora, czyli jak rozumiem jest z prądem. Niebieski idzie od regulatora do silnika. Pytanie teraz o podłączenie...
Moc się nie zmieni, a jedynie lekko spadnie pobierany prąd. Jaki to dokładnie silnik? Przy spadku napięcia, gdy silnik jest normalnie obciążony, to obroty spadną. Obserwuję to np. w piekarniku, mikrofali, gdy wentylator się kręci i gdy dodatkowo włączę grzałkę i napięcie spadnie o kilka wolt, to słychać zauważalną zmianę prędkości silnika. Znaczy,...
Witam. Czy istnieje możliwość zmiany kierunku obrotów silnika komutatorowego prądu zmiennego? Silnik pochodzi od starego odkurzacza Zelmer. Chcę wykorzystać go do napędu rozdzielacza zapłonu w mojej pracy dyplomowej. Ale rozdzielacz musi kręcić się w określonym kierunku. Niestety silnik obraca się w kierunku przeciwnym. Czy istnieje jakieś proste rozwiązanie...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
W tym akurat zmienia, bo to silnik komutatorowy prądu stałego.
Jak zmieniać obroty silnika komutatorowego?
w silnikach komutatorowych można zmieniac obroty poprzez zmianę napięcia . Dodano po 1 w silnikach komutatorowych można zmieniac obroty poprzez zmianę napięcia ,możesz sobie wstawic jakiś odpowiedni opornik
Witam Nie wiem czy zakładam w dobrym dziale temat ( jeśli nie to proszę o przesunięcie) Mam problem z silnikiem wysokoobrotowym ( silnik przy frezarce górnowrzecionowej - ręcznej o obrotach do 24 tyś/min). Frezarka jest f-my BOSCH, ma układ soft startu, oraz utrzymywania obrotów pod wpływem zmiany obciążenia, no i regulacja obrotów w zakresie od 8 tyś...
Witam, mam pytanie dotyczące hamowania silnika komutatorowego. W maszynie którą posiadam zamontowany jest silnik komutatorowy żywcem wyjęty ze szlifierki kątowej (1200 W). Urządzenie - gietarka działa w ten sposób że silnik napędowy przed osiągnięciem przez wał odpowiedniej pozycji - zwalnia. W obwodzie silnika znajduje się rezystor 1kOm. Hamowanie...
Obejrzalem chyba wszystkie modele i z tych co maja zmiane na pasku klinowym i regulacje na silniku to znalazlem z malych modeli tylko dwa. Sa to; SP2110 - posiada 8 zmian polozen kol pasowych i regulacje od 65 obrotow w gore, SP2111 - posiada 8 zmian polozen kol pasowych i regulacje od 70 obrotow w gore. Wszystkie pozostale ja nie znalazlem aby mialy...
Witam Proszę o wskazówki jak zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym komutatorowym. Znajdowałem porady w "szukajce", ale dotyczyły one silników jednofazowych z uzwojeniem pomocniczym, a silniki komutatorowe z pewnością nie są w nie wyposażone. Pozdrawiam
Witam Rozumiem, że cały czas byłem wprowadzany w błąd: Przejście na silnik komutatorowy jest możliwe ale należy wykonać zmiany zgodnie z układem aplikacyjnym TDA1085. Kup sobie jakikolwiek regulator od pralki, na przykład Polar. RMA130, RMA131 na pewno mają ten układ - używane kosztują grosze, trzeba lekko przerobić (zmiana charakterystyki na układzie...
Odświeżam wątek. Nadal nie mogę znaleźć silnika komutatorowego do 120W 230V/50Hz S1. Jeśli ktoś wiedziałby gdzie mogę taki silnik zakupić to proszę o pomoc. I czy w silnikach synchronicznych jest sposób żeby ustalić stałe obroty. Za pomoc z góry dziękuję. To w końcu chodzi Ci o silnik > komutatorowy , czy > synchroniczny <. Poszukaj ( nawet...
Witam. Mam kilka pytań odnośnie układu. Zapewne moje pytania mogą wywołać odpowiedzi w stylu "nie znasz się to nie rób" ale mimo tego prosiłbym o wyrozumiałość i odpowiedź. Zaznaczam, że odpowiedzi w google szukam od 2012 roku i dopiero ten temat cokolwiek wyjaśnił. Pozostałe kierowały zazwyczaj do google. Od 7 lat pracuję jako automatyk-programista....
Twoje słuszne zainteresowanie sposobem wytwarzania strumienia magnetycznego ma uzasadnienie, a wynika częściowo z wieku maszyny. Były silniki z magnesami ferrytowymi np. do obrabiaek, projektowane na 18-krotną przeciążalność, chodziło o możliwość "błyskawicznego" wyhamowania wirujących mas i szybkiej rewersji obrotów. Takie silniki przeznaczoe były...
Większość silników komutatorowych nie ma przełączanych uzwojeń dla zmiany obrotów, to jest typowy komutatorowy silnik z pralki i dla regulacji obrotów musisz się posłużyć regulacją napięcia (autotransformator, PWM itd).
Porównaj Twój pomysł zastosowania silników komutatorowych DC, z alternatywą w postaci silników bezszczotkowych BLDC, zasilanych z obniżonego napięcia DC, z komutatorem elektronicznym. (BLDC Motors - brushless DC). Znika problem konstrukcji zasilacza i zasilania obwodu wzbudzenia, bo strumień magnetyczny pochodzi od magnesów trwałych. Znika problem szczotki-komutator,...
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
Witam serdecznie! Ponieważ w całym tym zamieszaniu chodzi o jak najniższe koszty wykonania urządzenia, tylko silnik komutatorowy wchodzi w rachubę. Regulator fazowy do zmiany obrotów takiego silnika jest bardzo prosty do wykonania nawet przez początkującego amatora (np. układ U2008 lub podobny przystosowany do regulacji obciążeń indukcyjnych -"miękki...
Sądząc po obrotach (4400 RPM) silnik wygląda na komutatorowy, bo indukcyjne wyciągają do około 2800 RPM. A biorąc pod uwagę moc raczej ma uzwojenie stojana, pytanie jak podłączone - szeregowe, równoległe, szeregowo-równoległe? Silniki z równoległym uzwojeniem mają tendencję do stałych obrotów w funkcji napięcia zasilania. Silniki szeregowe mają zwyczaj...
Witam.Jak zmienić obroty silnika komutatorowego na napięcie zmienne?Pozdrawiam Jurek.
Witam. W silniku szeregowym komutatorowym zmianę kierunku obrotów uzyskasz przez skrzyżowanie doprowadzeń szczotek. W silnikach z wałem symetrycznym (wystający na obie strony) najprostszym sposobem jest obrócenie silnika o 180° i wykorzystanie drugiej końcówki wału. Pzdr.
co to znaczy prawo lewo wirówka może chodzi o zmianę kierunku obrotów iregulację prędkości silnik komutatorowy nie ma osobnych uzwojeń praca i wirówka czy to ma być regulacja prędkości bez sprzężenia zwrotnego/prędkość regulujemy ręcznie w zależności od obciążenia /,czy musi automatycznie utrzymywać prędkość zadaną niezależnie od obciążenia czy silnik...
Weż jakiś regulator napięcia zmiennego na triaku (przyjmuje 220V~), może być ściemniacz świateł. Stojan łączysz w szereg z komutatorem(szczotki). Zmiana obrotów przez zamianę wyprowadzeń stojana.
Witam. Kracy wszystko lub prawie wszystko da radę zrobić. W silnikach komutatorowych (elektronarzędzia) są dwa sposoby, a o te ci chyba chodzi. 1. Jeżeli pozwala na to konstrukcja (mocowanie szczotkotrzymacza) przekręcając szczotkotrzymaczem względem stojana obroty będą maleć lub rosnąć zależnie od kierunku , w którym obracasz. 2. Metoda bardziej inwazyjna...
kolego bibul - nie radz jak nie znasz tematu bo twoja rada doprowadzi jedynie do uszkodzenia silnika! Regulacja taka jak w odkurzaczu czy wiertarce nadaje sie jedynie do silników komutatorowych a w takich wiatraczkach stosuje się zazwyczaj silniki indukcyjne ze zwartą fazą rozruchową w ktorych regulacja obrotów odbywa sie poprzez zmianę częstotliwości...
Witam ! Mam pytanie dotyczące zmiany kierunku obrotów silnika jednofazowego . Czy jest to w praktyce możliwe. Opis silnika : obr 5000 , zasilanie komutatora symetryczne , kierunek obr prawy , nap. zasilania 230 V~. Konstrukcyjnie jest podobny do silnika od odkurzacza - ZELMER .
Witam. Ten przełącznik jest do silnika komutatorowego. Silniki krokowe sterowane są zupełnie inaczej. Wymagają specjalnego sterownika. Pzdr.
Raczej manewr z takim regulatorem nie przejdzie możesz nim regulować tylko silniki komutatorowe, żeby zmienić obroty w szlifierce stołowej musisz zmienić częstotliwość np. za pomocą falownika.
Tak narysowany obrazek może zawierać wszystko! Jeśli ma być użyty silnik komutatorowy pradu stałego, to regulator może być zrobiony na 2 sposoby: - przez liniową regulację napięcia (lub prądu) - układ jest prosty, ale ten sposób jest nieco kłopotliwy ze względu na wytracaną regulatorze w postaci ciepła moc, - regulacja impulsowa (szukaj "PWM", zmiana...
W wiertarkach stosuje się silniki komutatorowe. Można je regulować przez zianę napiecia zasilającego . Ty masz silnik indukcyjny klatkowy.Obroty reguluje sie w nim falownikiem przez zmiane prędkości pola wirującego.
Właśnie. Silnik komutatorowy można regulować w prosty sposób.Np.Jakimś układem tyrystorowym przez zmianę wartości skutecznej napięcia. Ale przy silniku indukcyjnym to już jest problem bo trzeba zmieniać częztotliwość...
Mała podpowiedz do tematu "liczba zacisków 4 " o ile to o tym silniku a nie znów ogólnie więc wchodzi możliwość zmiany kierunku. By powiedzieć dokładnie uzupełnij dane o silniku bądź daj linka. P.S nie będę taki i napisze :) zmiana kierunku obrotów -zamienić miejscami wyprowadzenia uzwojenia rozruchowego. :) podpowiedz druga to układ U2008B jeśli to...
Przy 50Hz sieci zasilającej pełen okres wynosi 20ms, w tym czasie napięcie 2 razy przechodzi przez zero więc możesz włączać triak co pół okresu czyli co 10ms. Czyli opóźnienie włączenia 0ms w stosunku do przejścia przez zero to 100% napięcia wyjściowego a opóźnienie 10ms da 0%. Co do wartości pośrednich to zależy co Cię interesuje wartość średnia czy...
W takim silniku komutatorowym żeby zmienić kierunek obrotów, trzeba zmienić kierunek przepływu prądu w stojanie, albo w wirniku (ale nie jednocześnie bo nic to nie da).
tak, jest to silnik jednofazowy, nie ma nic wspomniane o jego mocy, ale jest to coś takiego, pierwsze lepsze z Google : jak się domyślam jest to silnik bez komutatorowy i w takim wypadku należy go sterować zmianami częstotliwości (?) nie znam się na silnikach, chętnie bym kupił ściemniacz do światła, ale nie chce, żeby się to wszystko stopiło i spłynęło...
Witam Wiertarka firmy WMW HBM32/2R Silnik szeregowy komutatorowy ,uszkodzeniu uległa płytka regulacji obrotów za pomocą triaka TC106-10 , po wymianie na nową płytkę regulacji U2008 i BTA41 okazuje się że silnik obraca się w lewą stronę zmiana podłączenia szczotek lub uzwojeń stojana powoduje zmianę obrotów ale iskrzenie na komutatorze jest niedopuszczalne...
Nie wiem, czy odpowiednio załapałem twój problem. Ale jeśli myślisz o urządzeniu napędzanym silnikiem indukcyjnym, jednofazowym ( nawet i komutatorowym) o mocy rzędu kilkuset Watt to możesz z powodzeniem zastosować regulator handlowo zwany fazowym lub obrotów. Kolego! Na znanym portalu pod hasłem regulator prądu lub obrotów silnika widać nie mało. Pytanie...
Jeśli twoja elektronika steruje kierunkiem obrotów silnika przez zmianę biegunowości to jedno z uzwojeń silnika - wirnika lub stojana musisz wpiąć w przekątną mostka diodowego o odpowiedniej mocy. Przy klasycznym silniku komutatorowym nie ma innej możliwości.
To jeszcze jedno pytanie (mam nadzieje, ze ostatnie :wink: ) czy zmieniajac predkosc obrotowa silnika silnika zmenie rowniez jego moment obrotowy, czy uda mi sie to tylko wlasciwie dobierajac przekladnie? Pozdrawiam Kolego o jakiej zmianie momentu obrotowego piszemy? Czy chce kolega np zmniejszyć lub zwiększyć 10 razy, czy chce kolega wykorzystać zmianę...
Zmiana kierunku prądu w uzwojeniach stojana i wirnika nie następuje 60 razy na sekundę, lecz 50 razy na sekundę dla silników zasilanych z większości sieci energetycznych (nie uwzględniając falownika). Ponieważ te zmiany kierunku prądu w uzwojeniach stojana i wirnika następują równocześnie - nie ma zasadniczej różnicy w działaniu silnika komutatorowego...
Szczotki w silniku komutatorowym powinny być ustawione odpowiednio do biegunów stojana z uwzględnieniem przesunięcia głównego strumienia magnetycznego. Przemieszczanie szczotek pewnie uwzględnia to przesunięcie.
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.: spowoduje zmianę kierunku wirowania. Jednak ta konstrukcja...
Sądząc po podłączeniu kondensatora to silnik komutatorowy a kondensator ma za zadanie likwidować zakłócenia. Możliwe że udałoby się zmienić kierunek obrotów. Wydaje mi się że aby zmienić kierunek obrotów trzeba by zmienić połączenie stojana z wirnikiem. Nie zmienia to faktu że konieczne byłoby rozebranie silnika. Faktycznie obroty wskazują że to silnik...
Rozgryzłem to, popatrzyłem jeszcze raz na ten schemat i tym rezystorem było oznaczone uzwojenie stojana(wzbudzenia). Ale wrócę od początku. Sprawdzając regulator żarówką, nic się nie działo, po zmostkowaniu blaszek i tak jakby załączeniu regulatora żarówka zaczeła świecić, ale świeciła maksymalnym strumieniem świetlnym, nie reagowała na zmianę położenia...
Pewnie jest tam silnik komutatorowy bocznikowy lub z magnesami trwałymi. Silnik ma 3500 obr/min, autor chce zejść poniżej 1000 obr/min czyli zmniejszyć ponad 3,5 raza. Jakoś ten fragment opisu ze strony producenta mnie nie przekonuje że przy takiej zmianie obrotów ten silnik nie straci na mocy. Nie mam też zbyt dobrych doświadczeń z tymi badziewnymi...
Silnik komutatorowy jest zasilany dwoma kablami, oprócz silnika w obudowie jest przekładnia, która dość głośno pracuje. Taki zespół napędowy jest wyposażony w wolne koło, którego obecność objawia się tym, że przy jeździe do tyłu koło napędza silnik, przez co stawia opór. Jeśli kabli do zasilania jest więcej, silnik nie wydaje żadnych odgłosów w czasie...
Temat zmiany obrotów silnika komutatorowego jest omówiony [url=]TUTAJ
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika, ew. oznaczenie typu. Jeśli to jest silnik komutatorowy, to można zastosować regulator z tyrystorem (lub triakiem). Jeśli to jest silnik indukcyjny, to są możliwe 2 rozwiązania: falownik lub przekładnia. Falownik jest drogi i daje stratę mocy, więc najlepszym rozwiązaniem jest przekładnia mechaniczna 1:2, do zrobienia...
Ten na zdjęciach ma uszkodzone uzwojenia Przedstawiony na zdjęciach, silnik komutatorowy prądu stałego z ferrytowymi magnesami trwałymi (konstrukcja, typu "Dual Shaft Permanent-Magnet DC Motors"), jest zasilany napięciem stałym (widoczne na PCB, punkty +M i -M; napięcie z mostka prostowniczego D5÷D8). Prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika, pracującego...
Sprawa silnika w okapie nie jest prosta bo to nie jest silnik komutatorowy tylko indukcyjny i aby w nim zmienić obroty trzeba by przewinąć jego uzwojenie .Zwykły regulator obrotów silnika się tu nie sprawdzi . Chyba że zmienisz napięcie jego pracy tematów tego typu na forum były dziesiątki trzeba poszukać i poczytać .
Tacho jest zdrowe. W tym układzie mamy do czynienia z ujemnym sprzężeniem zwrotnym. Ten silnik nie ma tendencji do rozbiegania. To jest silnik komutatorowy w układzie szeregowo-równoległym. Poniewaz podczas pracy dochodzi do zmian parametrów technicznych to kompensacja temperatury jest konieczna i to ona prawdopodobnie szwankuje. Silnik byl przegrzany...
Zmianę obrotów już Ci podałem.Co do regulacji wpisz na Internecie; regulacja obrotów silnika komutatorowego z serii AVT są gotowe układy. Dodano po 9 Przykładowo[url=]Link
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
Silnik domyślam się komutatorowy? Zamień wyprowadzenia szczotek.
Pytam ponieważ chcę kupić do niego regulator obrotów - "do regulacji niewielkich jednofazowych silników indukcyjnych" który "nie nadaje się do regulacji komutatorowych silników prądu stałego i indukcyjnych 3-fazowych". /z opisu producenta/ Co do zasady do zmiany obrotów silnika indukcyjnego stosujemy falownik. W sytuacji w której silnik ma moc <100W...
Jak powyżej, jaki dokładnie był stosowany regulator. Regulator fazowy dobrze się sprawdza przy sterowaniu silnikiem komutatorowym, ale jeśli moment obrotowy będzie za duży, to może się nie dać uzyskać odpowiednio niskich obrotów silnika, bo silnik utknie, a w miarę zwiększania mocy na regulatorze (regulator fazowy, to prosty regulator mocy), silnik...
Wiertarka dość szybko się zużyje w takim zastosowaniu. Nie jest ona przecież przewidziana do pracy ciągłej, tylko doraźnej. Będziesz też tracił na momencie obrotowym, poprzez zmianę napięcia zasilającego silnik (regulacja fazowa z triakiem). Najlepszy do takiego zastosowania byłby silnik indukcyjny i falownik.
Albo poszukaj gotowego urządzenia Widzę, że mógłbym wykorzystać 2 takie przekaźniki. Jeden po wpięciu do sieci rozpoczynałby od działania przez minutę, potem niedziałanie przez minutę. Drugi zaczynałby od niedziałania przez minutę, potem działanie itd. Tu rysunek z oferty na Ali Tylko tam są dwa typy w treści na czerwono: "Type 1 opis" i "Type 2 opis"....
Z moich obliczeń to gdy zwiększamy prędkość na wyjściu z przekładni moment będzie taki sam ale przy przekładni 3:1 moment wzrośnie 3x. A możesz pokazać te fantastyczne obliczenia? Jak przekładnią zwiększasz prędkość obrotowa to moment maleje idealnie w stosunku odpowiadającym przełożeniu przekładni a rzeczywiście jeszcze bardziej bo są straty. Jeżeli...
Cześć. Piszę do was ponieważ mam problem z ukośnicą którą przerabiam. Dokładniej mówiąc w zamiast silnika szczotkowego postanowiłem zastosować silnik indukcyjny. Nie lubię silników komutatorowych i tyle. na dodatek ten już iskrzył. Wszystko przerobiłem dotoczyłem koła pasowe ale na samym końcu dopiero sprawdziłem że silnik który mam nie ma możliwości...
Można kupić regulator prędkości silnika jednofazowego, o płynnej regulacji. Do silnika indukcyjnego? Nie ma takich, które by poprawne działały, poza autotransformatorem. Czy taki suwak, jak jest w odkurzaczu do regulowania obrotów, nada się? Może jakieś inne sposoby? Nie, bo odkurzacze mają silnik komutatorowy, a to zupełnie inna zasada działania....
Witam. Regulację obrotów napieciem silników klatkowych w zasadzie nie wykonuje sie ze względu na bardzo mały zakres w granicach 0,8 - 1Nn. Szczególnym przypadkiem takiej regulacji jest silnik klatkowy z wentylatorem (w tym przypadku regulacja jest duża).Jest to związane tylko z charakterystyką mechaniczną obciążenia (wentylatora). Pozostaje falownik...
Pracuje już parę lat z silnikami komutatorowymi ale nie spotkałem się żeby któryś miał tylko 550 obr. co do prędkości można spróbować zmienić ustawienie szczotek prędkość spadnie ale pojawi się iskrzenie i będzie rosnąć prąd Innym nietypowym sposobem jest zmiana sposobu nawijania z pętlicowego na faliste Kiedyś tak się zdarzyło ze trafiły do nas do...
Szczegóły falowniki przemysłowe mają możliwość regulacji napięcia. Bo reguluje się jednocześnie częstotliwość i napięcie aby stosunek U/F pozostał taki sam a więc spadnie też napięcie i silnik komutatory będzie pracował z wolniejszymi obrotami. Falownik nie polega tylko na zmianie częstotliwości napięcia bo trzeba zachować stosunek częstotliwości do...
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Silnik komutatorowy uniwersalny, równolegly. Wystarczy tylko się dowiedzieć która para przewodów od czego. Silnik ma możliwosc zmiany kierunku obrotów dzięki takim wyprowadzeniom.
Witam! Silnik prądu stałego nie może być pierścieniowy, ale NA PEWNO jest komutatorowy. Z tego silnika łatwo zrobić prądnicę: należy odłaczyć uzwojenie stojana od szczotek wirnika, a następnie do uzwojenia stojana należy doprowadzić prąd stały (wzbudzenie), wówczas ze szczotek z wirnika odbierze się wyindukowany prąd stały. Część tego prądu można użyć...