Witam. Z tego co piszesz to silnik wygląda na dobry. Ten silnik nie ma kondensatora. Regulacja obrotów jest w module. Możliwa usterka modułu.
Im mniejsze C tym mniejsze napięcie na silniku. Tak wstawiaj kondensator rozruchowy.
Witam trochę zdjęcie słabej jakości Czyli ten silnik ma 3 biegi Jaka pojemność kondensatora
Czesc...... Nie wiem czy w ogole ktos przeczyta moj post........ Mam silnik.......Dane silnika 3~Mot IGL80-60 Ip54 Y/Ä 400/230V 0,58/1,0A 155W 1300-1600min-1 50-60Hz cos& 0,68 1~Mot (trojkat) 230V 0,95A 110W 50Hz 1300min-1 14 MikroF 260V cos& 0,95A isol Kl.F POTRZEBUJE REGULATOR OBROTOW DO TEGO SILNIKA NAJLEPIEJ sztufowy NA 1,2,3,4, I nie wiem jaki...
Co to za kondensator przy silniku komutatorowym?
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
Urządzenie pomimo wyłączenia pilotem (pozostaje podłączone przewodem sieciowym) nadal bardzo wolno obraca silnikiem. Czy po właczeniu pilotem silnik pracuje prawidłowo szybko, czyli tak jak było wcześniej? Urządzenie trzeba otworzyć. Sprawdzić opory ruchu "szmaty na wałkach" oraz szukać ew. kondensatora silnika. Może ten kondensator stracił pojemność....
W silnikach jednofazowych z kondensatorem będziesz miał właśnie taką sytuację że silnik będzie niestety buczał, tego typu silniki nie nadają się do regulacji obrotów.
Czy po tym można rozpoznać? Z czym to się wiąże, jeżeli jest szeregowy. To jest typowy silnik asynchroniczny z kondensatorem, doskonale widać to na schemacie, czy najtrudniejszy w regulacji obrotów. Ściemniacz czy inny regulator spali ten silnik nawet bez obciążenia. Tutaj tylko można zastosować dedykowany falownik dwufazowy i wyeliminować wówczas...
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Połączenie kondensatora na regulację obrotów nie ma żadnego znaczenia. Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Nie widać na fotografii do których zacisków dołączone są przewody od strony sieci i do których przewody od silnika. Proszę napisać to wskażę jak przełączyć.
Nie, jest silnik indukcyjny jednofazowy z kondensatorem rozruchowym... Przydałoby się żeby ktoś polecił sprawdzony już falownik do tego rodzaju silnika:)
A ja mam inne pytanie czy w tego rodzaju silnikach (tzn z kondensatorem) jest mozliwosc regulacji obrotów ? Chodzi o to ,ze mam klimatyzator własnie z silnikiem wzbudzanym kondensatorem niema tam regulacji obrotów tylko temperatury A wieczorem to chodzi troche za głosno i chciałbym zmniejszyc obroty
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
Na tym wentylatorze ? Silnik asynchroniczny z kondensatorem, więc regulacja obrotów możliwa, lecz bardzo kosztowna, bo specjalny falownik do takiego silnika kosztuje krocie. A tylko tak mozna zrealizować twoje zadanie, łączywszy falownik z termostatem.
Jeżeli nie używasz regulacji mocy, nie jest on potrzebny. Silnik może pracować bez niego. Dosyc często spotykałem sie, że podczas uszkodzenia kondensatora siadała regulacja obrotów. Można też pobawić się w naprawę takiego regulatora. Niekiedy bywa że wystarczy przylutować drucik łączący układ z konektorem. Może tęż być uszkodzony potencjometr. pzdr
Trzeba dać 24V AC, a później zasilić silnik przez kondensatory i będzie chodziło, ale bez regulacji obrotów. Sceptycznie jestem nastawiony do tego pomysłu, który moim zdaniem nie będzie działać, ponieważ jest sprzeczny z zasadami sterowania silnika BLDC, ale kto wie... Proszę narysować schemat i podać Autorowi tematu wartości elementów. Może być w kolejnym...
Robi się na mostku H bo inaczej straty mocy na tranzystorach byłyby zbyt duże. Rozwiązanie o którym myślisz łatwo zrealizować, kupując odpowiednio wielki wzmacniacz głośnikowy oraz transformator dopasowujący poziom napięcia wyjściowego do silnika, ale to gra nie warta świeczki. Transformator w zasilaczu ATX przekaże moc 300W przy częstotliwości 20kHz,...
Mam zwykłą instalację hydroforową: pompa głębinowa (-30m) plus zbiornik przeponowy 50l i zwykły mechaniczny wyłącznik ciśnieniowy (2 bary - 4 bary). Denerwujące są te zmiany ciśnienia, raz mocniej leci woda, raz słabiej, chciałbym mieć jak w mieście stałe ciśnienie. Doszukałem się że rozwiązaniem jest falownik/inverter z czujnikiem ciśnienia regulujący...
...Silnik jednofazowy może mieć tzw fazę pomocniczą zrealizowaną za pomocą dodatkowego uzwojenia i kondensatora zewn. Wówczas możliwa jest zmiana kierunków obrotów... Akurat w takim silniku nie jest możliwa zmiana kierunku obrotów. W praktyce nie spotkałem się z regulacją przez zmianę częstotliwości w przypadku silników jednofazowych małej mocy. Regulacja...
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Przecież na płycie znajduje się regulacja siły.
Witam. Polecam zakup falownika, używany już pewnie za mniej niż 300 zł. Regulator fazowy kiepsko nadaje się do sterowania silnikiem indukcyjnym, szczególnie z kondensatorem rozruchowym. Wczoraj widziałem na allegro nowy falownik LS 0,4 kW za 300 pln. Taki zakup odwdzięczy się długotrwałą i bezawaryjną pracą oraz płynną regulacją w pełnym zakresie, bez...
znajomy posiada wentylator z jakiejś starej klimatyzacji i pytał o jego podłączenie w warsztacie jako wyciągu Nie wiadomo o jaki "wyciąg" chodzi, alete wentylatory mają mały spręż, więc nadają się tylko do wentylacji i to przy dużych przekrojach rurociągów. Chodzi o małe opory przepływu. Silnik najzwyklejszy, jednofazowy z pomocniczą fazą zasilaną...
skoro mowisz ze uklad ze strony producenta jest poprawny to znaczy ze uklad ze strony http://www.elektroda.pl/dla_domu/regulat... jest zly. Najgorsze jest to ze regulacji jeszce nie uzyskalem przy roznych polaryzacjach elektrolitow :( Irek
Chcesz to próbuj, ale weź pod uwagę, że N sieci musi być połączone z masą układu. Najwygodniej będzie zastosować zasilacz beztransformatorowy (z szeregowym kondensatorem). No i na pewno trzeba zastosować inny tranzystor, najlepiej IGBT. Zobacz ceny tych tranzystorów i zastanów się ile ich chcesz popalić zanim uda Ci się stworzyć działający układ. Przepraszam,...
Łącząc szeregowo kondensator z indukcyjnością silnika obniżasz impedancję obwodu. Zmierz jakie jest natężenie prądu płynącego przez silnik (i dodatkowy kondensator). Nie spotkałem się z regulacją obrotów silnika przez szeregowe kondensatory (może za mało widziałem). Lepsze są regulatory w postaci autotransformatora z odczepami - ale są droższe. Pozdrawiam.
Silniki 1fazowe w przeciwieństwie do 3fazowych mogą być ciężki do regulacji.Jeden z przykładów to silnik 1fazowy z wyłącznikiem odśrodkowym.D o wyłączenia uzwojenia rozruchowego potrzebuje prawie pełnych obrotów w krótkim czasie .Trochę lepiej jest z silnikami w których rozruch odłączany jest pozystorem lub zasilany przez kondensator,tu też są ograniczone...
a sprubuj do silnika rownolegle podlaczyc kondensator 100 do 470nF na 350V powinno pomoc w razie blokowania sie ukladu triakowego
Witam, W silnikach prądu przemiennego nie występuje pojęcie (+/-) . Kondensator rozruchowy montujemy o takich samych parametrach i wpinamy w złącza te same i nie ma znaczenia czy zamienimy miejscami przewody wychodzące z kondensatora. Po to żeby zmienić kierunek obrotów należy zamienić końce uzwojeń silnika. Regulacja obrotów jedynie na pomocą falownika.
Chodzi mi o odpowiedź np : asynchroniczny , 3 fazowy , 6 biegunowy , w trójkąt , kondensator rozruchowy - tak abym mógł szukać właściwego sposobu regulacji - czy ten kondensator można usunąć zastąpić ? Silnik asynchroniczny, klatkowy, 1-fazowy z fazą pomocniczą. Kondensator jest włączony w szereg z fazą pomocniczą - zapewnia przesunięcie fazy w uzw....
Tak, technicznie najkorzystniejszy jest falownik, ale ekonomicznie jest nie do przyjęcia. Zatem włączamy opcję: KOMPROMIS=ON. Z tych dwóch - który lepszy? Czy to jest silnik indukcyjny klatkowy? Nie ma tam kondensatora.
Czy takie podłączenie pod uziemienie (PE) zamiast pod metalowy korpus silnika może powodować uszkodzenie triaka sterującego (ST BTA 600B) silnikiem w taki sposób, że brak regulacji mocy - zazwyczaj przy takim uszkodzeniu silnik kręci się na maksymalnych obrotach ? Pytanie gdze ten kondensator jest włączony? Za regulatorem triakowym? Jesli tak to przy...
Masz na myśli ten kondensator 47nF bocznikujący włącznik zasilania? On na pewno nie mógł mieć wpływu na obroty silnika i talerza. Może sam włącznik miał zanieczyszczone styki niejako przy okazji, odlutowując ten kondensator, zlikwidowałeś częściowo problem z włącznikiem. A kondensator swoją drogą powinien tam być bo zapobiega iskrzeniu styków przełącznika.
(at)PawelPawel125 Silnik o tej mocy i na to napięcie to z pewnością silnik reluktancyjny. W tego typu silniku prawidłowa regulacja obrotów jest niemal niemożliwa, przynajmiej układem fazowym, jaki użyłes. Silnik zawsze bedzie hałasowal, mniej czy wiecej, a podłaczenie kondensatora równolegle narazi uzwojenie silnika na spalenie. Reklama tego kitu,...
kondensator
Silnik przełącz na 220V i zastosuj falownik - dostajesz regulacje obrotów i prostrze sterowanie. Tylko kwestia przepisów odnośnie wciągarek
Z reguły też silnik nie potrafi wystarować przy nastawionej małej RPM, choć wcześniej pracował stabilnie. Tak w ogóle najlepsze do takich silników są regulatory oparte o autotransfomatory, bo silniki zasilace są sinusoidalnym napięciem a nie poszatkowaną sinusoidą jak przy regulacji fazowej. Autotransformator jako element liniowy jest najmniej zniekształcającym...
Też widzę błąd, w tym układzie silnik nie będzie miał wzbudzenia (kondensator szeregowo na K+).
Falownik jednofazowy, podłączasz pod 230V, na wyjściu masz 3x230V podłączasz silnik w trójkąt. Można zrobić płynny start, regulację obrotów, obroty prawo-lewo. Używany falownik to koszt kilku stów, trochę taniej wyjdzie zrobienie układu na stycznikach i przekaźnikach.
Masz racje? Jest to silnik w którym rolę fazy rozruchowe pełni zwój zwarty wytwarzający dodatkowe pole rozruchowe. Czekam na prawdziwy przykład silnika ac asynchronicznego bez fazy rozruchowej. Pytający pisze o silniku ac z kondensatorem, wniosek źe faza rozruchowa jest.
Do budowy układu prostrzego niż cep porzebne będą:7diod,2 tyrystory,2 dławiki,rezystor,kondensator,generatory impulsowe do wyzwalania tyrystorów no i układ sterujący.Proponuję rozwiązanie kol.WójcikW.Pozdrowienia
Zacznę od najważniejszego! "Napięcie sieciowe 230V jest niebezpieczne dla zdrowia i życia" - a w związku z tym wszelkich prób i pomiarów powinna wykonywać osoba z odpowiednimi uprawnieniami elektroenergetycznymi... Co do bezpieczeństwa dla instalacji po podłączeniu "na krótko", to najwyżej wyskoczy Ci bezpiecznik w obwodzie w domu.... Poza tym wg mnie...
Wymienić płytkę regulacji - jest tania jak barszcz - o dziwo :) . Spróbuj też wymienić kondensatory MKP na zasilaniu procesora.
Falownik jako elektroniczna przetwornica częstotliwości, służy do regulacji prędkości obrotowej klatkowych silników indukcyjnych asynchronicznych (z kondensatorową fazą rozruchu). Moduł zawiera zabezpieczenie przed przeciążeniem i pozwala na sterowania obciążeniem do 150VA. Twój silnik ma kondensator rozruchowy? czy komutator?
Powracam do tematu. Czy regulacja tego typu nadaje się do silników indukcyjnych? Na silniku klatkowym (tak mi się wydaje, że klatkowy - taki w grzjniku z dmuchawą Termika) działa poprawnie. Gdy podłączyłem do silnika wiertarki stołowej (900W), to przy mocy > 50% chodził, ale praktycznie nie działała regulacja obrotów, natomiast poniżej tej mocy "warczał"...
Wypiąłeś ten kondensator z cewki? Paliwo jest w gaźniku, wyregulowany tak jak pisałem wcześniej to silnik musi odpalić. A jak nie to sprawdzić kompresje w cylindrach.
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Witam! Jeśli jest to silnik "uniwersalny" - z komutatorem, to możesz wykorzystać gotowy moduł regulacji obrotów (zawartość: triak, diak, kondensator, potencjometr), stosowany w wiertarkach lub odkurzaczach. Takie moduły można kupić w sklepach elektrycznych, sklepach z częściami zamiennymi do AGD, a nawet na bazarze - ceny od 10.- zł wzwyż (również zakup...
Wygląda że maszyna napędzana jest silnikiem asynchronicznym jednofazowym z wbudowanym kondensatorem (patrz str. 51 instrukcji - załącznik). W takim przypadku do regulacji obrotów potrzebny jest falownik (zmiana częstotliwości), np. taki: :arrow: [url=https://sanyu.eu/falownik-specjalny... Nie wiem czy użytkownik maszyny jest gotów na taki wydatek,...
przewodów wychodzi ze stojana, trzy czy cztery? Widać 6 przewodów. 2 od kondensatora i 4 od silnika.
Są falowniki z wyjsciem jednofazowym do silników 1-fazowych z kondensatorem: http://www.empa.com.pl/pdf/invertek/DTR_...
Opos regulatora. Regulator Obrotów Silników Jednofazowycyh z kondensatorem rozruchowym
Cześć. Potrzebuję regulować prędkość obrotową silnika klatkowego 230V/1f/300W. Na allegro znalazłem taki oto regulator: 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens. Na aukcji jednak pisze, że nadaje się jedynie do silników komutatorowych. Jaka jest różnica w regulacji komutatorowego...
Uszkodzenie jest w silniku, kondensatorach, przełączniku albo kablach. Jeśli silnik na pełnej prędkości (czyli bez obu kondensatorów) pracuje prawidłowo to raczej jest sprawny. Jeśli problem jest tylko na pierwszym biegu to wadliwy może być z kondensator 12uF, a jeśli na drugim to kondensator 15uF. A może napięcie Ci w sieci faluje, bo tu jest prymitywna...
Witam ! Jakiś czas temu na Elektrodzie był temat zmniejszenie obrotów wentylatora. Autor użył kondensatorów połączonych szeregowo z uzwojeniem wentylatora. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam. Stefan
Musisz zmienić kondensator.
Do kekon 1.To falownik trójfazowy! 2. Czy wiesz co się stanie jak podłączysz do takiego falownika silnika z kondensatorem?
Ściemniaczem tego nie zrobisz ! Potrzebny jest kondensator 16UF A możesz rozwinąc swoją odpowiedź. Jak chcesz wykonac regulację obrotów za pomocą kondensatora? Pozdrawiam Adam
Szeregowo połączyłem kondensatory 104.
700W - za dużo problemów z regulacją, na sterownik fazowy silnik za duży, falownik do silnika jednofazowego z kondensatorem nie za bardzo się nadaje. Sugeruję regulować przez dławienie przepływu. BTW - popraw link.
Wentylator z silnikiem 1faz. z kondensatorem.Moc 200W.Może ktoś robił regulację,ale nie falownikiem i zechce się podzielić doświadczeniami.Potrzebuję prędkości 50%, 75%. Może być regulacja skokowa.
Moim zdaniem nie ma szans na jakąkolwiek regulację. To jest silnik indukcyjny, nienawidzi zmian napięcia i tylko wentylatorem można sterować poprzez "ściemniacz" z triakiem. Tu mamy silnik podłączony do przekładni. Silniki indukcyjne owszem, falownikiem wektorowym z enkoderem. To są grube tysiące. A w dodatku to jest silnik 1f, z kondensatorem rozruchowym,...
Jeżeli wcześniej było ok, to po co modyfikować? Przyjrzyj się modułowi regulacji, najprawdopodobniej któryś kondensator.
Są różne konstrukcje silników, i różne techniki regulacji jasności. Dobrze byłoby wiedzieć, które są zastosowane w sprzęcie, którego używasz - a więc poszukać opisów. Sądząc po tym, że przy regulacji bez kondensatora jest piszczenie, a z kondensatorem w części zakresu regulacji prędkość jest stała, jest prawdopodobne, że masz silnik BLDC z elektroniką,...
Ten regulator nie nadaje się do regulacji silnika asynchronicznego jednofazowego z kondensatorem rozruchowym.
Nie jest prawdą co piszesz. Od kiedy kondensator elektrolityczny w zakresie wysokich częstotliwości jest lepszy od kondensatora propylenowego?!
Przepraszam, że tak truję ale chcę się upewnić: http://obrazki.elektroda.net/19_12374658... Tak może być? Aha, potencjometr A czy B? Co do tego zwarcia- sorry, tam był jeszcze kondensator :)
Duże generatory w elektrowniach nie mają magnesów. Jak mają magnesy to nie mają możliwości regulacji?
trzybiegowy asynchroniczny silnik elektryczny 1~230V 50Hz /tak jest w karcie katalogowej/ Jak sprawdzić czy to silnik komutatorowy czy indukcyjny? Najlepiej za pomocą wechu. :D Skoro jest asynchroniczny , to nie może być komutatorowy. Te silniki z reguły są silnikami z kondensatorem pracy i odczepami na uzwojeniu, do regulacji prędkości.
Zatem czy napięcie na zaciskach zmniejszy się gdy podłącze obciążenie 1KW ? Jeśli tak, to czy muszę kompensować obciążenie odpowiednią pojemnością kondensatorów wzbudzających silnik(prądnice)? Możliwości sa dwie albo kondensatory lub regulacja obrotów napędu. Do tego niska sprawność - w uzwojeniu stojana, zawsze płynie prąd magnesujący. No nie tak...
żeby silnik się nie grzał i pracował prawidłowo. Nie ma takiej opcji. Kondensator pracy dla silnika trójfazowego to zawsze proteza i to kiepska. Pisałem o tym ja, pisali inni. A falownik 0, 75 kW to koszt tyle co dwa, albo trzy kondensatory, a zapewni i prawidłową pracę silnika i możliwości prostej regulacji obrotów i kierunku wirowania.
(at)camel12890 Zabocznikuj silnik kondensatorem 1 µF/ 300VAC. Ale i tak ten regulator nadaje sie wyłącznie do żarowek. Żarowych oczywiście :D
Tak zrozumiałem , daje te dwie pojemności razem żeby był pełny bieg silnika , jeśli jest kondensator do pracy stałej . A regulację robi terystor . Mylę się? , w takim razie jak to podpiąć ?
szeregowo do silnika indukcyjnego małej mocy kondensator (dobrać) na napięcie minimum 750 V, ja w swoim wentylatorku dałem 0.8mikro/1000V, regulacja fazowa całkowicie zawodzi, albo silnik buczy, albo zakres regulacji jest znikomy
Proszę sprawdzić zworę obok kondensatora elektrolitycznego C3. Chodzi o ewentualne zimne luty.
Jeszcze raz - nie ma żadnej regulacji. Tam jest zastosowany silnik prądu przemiennego 110V z kondensatorową fazą rozruchową - zasilany autotransormatorowo z połówki uzwojenia pierwotnego trafa sieciowego. Jedynie co można zrobić, to ewentualnie sprawdzić/wymienić ten kondensator jeżeli utracił pojemność. Obroty zależą od częstotliwości sieci energetycznej...
Witam Powinno być chyba tak 1 i 2 ze strzałkami to zasilanie 230 V 1 i 2 do silnika 2a i 1 kondensator
Silnik na zdjęciu to silnik jednofazowy indukcyjny z uzwojeniem pomocniczym zwartym (shaded-pole). Popularne rozwiązanie w systemach HVAC (wentylacja, ogrzewanie, klimatyzacja). Wadą jest niska sprawność - ok. 20-30%. Zaleta - cena (taniej kupić niż cokolwiek naprawić). A jeśli chodzi o regulację dla silników indukcyjnych - jednofazowych (z uzwojeniem...
Takie coś kosztuje 15 zł kup jeden i wypróbuj regulacja nie liniowa ale może wystarczy https://allegro.pl/oferta/regulator-fazo... .
Witam, jest pewna maszyna do szycia z 3 fazowym silnikiem (HONREY AOL12H). Nie jestem biegły z maszyn i silników 3 fazowych, dlatego pytam. Jest możliwość podłączyć ww. silnik pod 1 fazę w trójkąt, poprzez kondensator rozruchowy lub falownik? A jak wygląda regulacja obrotów w tej maszynie?
Złączka to złączka i to w dodatku przewodów ochronnych. Nie szukaj tu problemów. Pokaż tabliczkę silnika dmuchawy.
Czyli tego silnika nie podłącze do 1 fazy? Podłączysz, kup sobie falownik 230V na 3x 230V. Silnik łączysz wtedy w trójkąt i musi działać. Dodatkowo masz regulacje obrotów silnika.
Witam kolegów, może odświeżę trochę temat, czy może ktoś skonstruował jakiś regulator prosty analogowy do regulacji obrotów wentylatora w funkcji temperatury, silnik wentylatora 75 W z kondensatorem 4 mikrofarady, potrzebuje regulacji od 30-100%. Pozdrawiam
Właśnie kondensatora nie ma tam .
A czy do komutatorowego mogę użyć tą regulacje?
Sporo było takich konstrukcji, gdzie potencjometr głośności był dodatkowo napędzany silnikiem, i regulacja głośności z pilota kręciła gałką na urządzeniu. Za twoich czasów /w sensie za czasów Adolfa/ były radioodbiorniki z kondensatorem strojeniowym napędzanym silnikiem. Oprócz ręcznego wybierania stacji była możłiwosc szybkiego wyboru przez naciśnięcie...
Silnik jest bez kondensatora, posiada jedynie włącznik. Rozumiem, że mowa o wyłączniku odśrodkowym, więc z regulacją obrotów będzie problem. Prościej zastosować silnik 3-fazowy i odpowiedni falownik zasilany z jednej fazy.
Sam silnik jest bardzo podobny. Zapnij kondensator i się wyjaśni. :)
Możesz spróbować zmniejszyć obroty wentylatora za pomocą kondensatora włączonego szeregowo z silnikiem, pojemność zależy od mocy silnika ale możesz dobrać doświadczalnie np. używając kondensatorów od 5µF do ok 30µF. na napięcie 400V (450V) prądu zmiennego (typowy kondensator rozruchowy do silników dostępny w hurtowniach elektrotechnicznych).
Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Dostałem szlifierkę kątową chciałbym do niej dorobić regulację prędkości. Czy jest to możliwe? Wiem że jest zbudowana na silniku uniwersalnym. Ma jeszcze między cewkami kondensator, nie wiem do czego.Bym był wdzięczny za pomoc.
Tabliczka zaciskowa nie ruszana i schemat w załączeniu. Takie to trudne ? (z potencjometrem do regualcji obrotów). Czy Kolega zdaje sobie sprawę że do ,,potencjometru do regulacji obrotów" musi zakupić falownik circa za 1500 zł.
a czy nie lepiej podlaczyc silnik asynchroniczny razem z silnikiem i uzwojenia polaczyc przez kondensatory. Powinien sie wzbudzic silnik i pracowwac jako pradnica. Pozostanie kwestia regulacji obrotow wzgledem obciazenia
Pewnie może, nie zaprzeczam, ale nawet ten silnik na uzwojenia pomocniczym pracuje w szeregu z kondensatorem. Kondensator ogranicza prąd, nie zniekształca sinusoidy jak regulator fazowy i nie grzeje się jak rezystor. Ale przesuwa fazę, wiec jest do bani. Poczytaj trochę o regulacji obrotów silników asynchronicznych jednofazowych z kondensatorem pracy.
Rozumiem że jest to silnik z kondensatorem rozruchowym. Wymieniona przez autora regulacja obrotów, jest przeznaczona do silników komutatorowych (wiertarka, odkurzacz, mikser itp). Ewentualnie mógły regulować obroty wetylatora na silniku indukcyjnym. Z treści postu zrozumiałem że silnik ma pracować w urządzeniu o charakterze obrabiarki, gdzie obciążenie...
Od niedawna jestem w posiadaniu zasilacza laboratoryjnego, więc postanowiłem przeprowadzić eksperyment. Ustawiłem stałe napięcie 12 V i podłączyłem je do silnika, jednocześnie odłączając go od płytki. Problem ustał, obroty utrzymywały się. Zaczęły natomiast pojawiać się inne dziwne anomalie (chwilę po rozpoczęciu odtwarzania silnik odpowiedzialny za...
Zbudować szlifierkę w oparciu o silnik komutatorowy - np. od pralki automatycznej i zastosować wówczas wspomniany regulator AVT, albo użyć falownika jednofazowego, co raczej jest skomplikowane i drogie, poza tym, to jest silnik z kondensatorem (prawdopodobnie), wyjątkowo trudno poddający się poprawnej regulacji prędkości obrotowej.
No tak do końca nikt Ci nie powie bez rozebrania urządzenia, ale niemal na pewno tak - jest to indukcyjny klatkowy. No to jeszcze jedno, kluczowe dla mnie pytanie: czy w takim silniku zadziała sterowanie obrotami poprzez "wycinanie fazy" triakiem? Tak. Wszystkie współczesne jednofazowe regulatory dla wentylatorów tak właśnie działają i skoro sprzedawca...
Wygląda że był tam zrobiony falownik. Pomierz oporności uzwojeń UVW i napisz. Jeśli dobrze zgaduję typ silnika, powinno dać się to uruchomić z kondensatorem szeregowym, bez regulacji prędkości (tak z resztą to pracuje w pompach bez regulacji). Ewentualnie możesz próbować normalny falownik zasilany 230V, ale kilka stówek będziesz musiał wydać.
Witam wszystkich. Mam potrzebę regulacji prędkości obrotowej moroteduktora jednofazowego 40W z kondensatorem. Niestety sterowanie triakiem nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Silnik wyłącznie tracił moc (a napędza taśmę transportową). Zastanawiam się czy zastosowanie falownika jednofazowego (3x230 na wyjściu) jest w tym wypadku możliwe. Czy podłączenie...
regulacja prądu kondensatorem regulacja napięcia kondensatorem regulacja silnika kondensatorem
pamięć eeprom radio blokada regulacji głośności generator alternator
numer seryjny anteny satelitarne
Jak działa system Servotronic w samochodach? Oscyloskop pokazuje przebieg jednopołówkowy - przyczyny i rozwiązania