W ten sposób sprawdzasz zawór w pompce i jest ogólną sprawność. Jak jest nowa i dobra to zamyka zegar na 600bar. Zużyta dochodzi ledwo do 450bar. No i oczywiście nie nabije w 5 ruchach tych 250bar.
Książka od tego silnika pisze że nie wolno demontować panewek głównych wału.
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Tego dowiesz się po odkręceniu głowicy cylindra.
Prawdopodobnie uszkodzone luty pod procesorem głównym. Niestety lutowany w technologi BGA. Najlepszym rozwiązaniem jest chyba zakup drugiej kasety i przerzucenie immo.
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
Masz odpowiedź w twoim opisie: niewłaściwe spalenie na 1 cylindrze... Niektóre błędy na komputerze są widoczne na oryginalnym oprogramowaniu VW/Seat. Trochę szkoda, że to zaniedbałeś, bo przypuszczam, że to coś ze wtryskiem... jak jest zimny to po prostu "leje"... Takie rzeczy raczej same się nie naprawiają... a przez pół roku to tylko go dobiłeś. Posprawdzaj...
Dzień dobry - remont silnika się kłania :) ... Ale może nie jest aż tak źle... Kopci, ok, ale na czarno, biało czy niebiesko (to ostatnie to praktycznie wyrok śmierci XD). Jeśli na czarno to wyreguluj dobrze gaźnik (masz zbyt bogatą mieszankę paliwową). Jeśli na biało to albo jest zbyt uboga, albo masz wodę w silniku... Pamiętaj że jest gorąco ostatnio...
Owik, masz plusa za avatar, jest świetny (ale podobnie jak mój raczej chyba nie wzbudza zaufania :D). Co do wartości boków pomiarowych to owszem, są one dostępne dla tego typu silnika bez żadnych punktów a silnik AUY to bliźniak silnika AJM, więc te wartości są sobie równe. Obecnie znowu zawitały do nas ujemne temperatury więc na pierwszy ogień powinno...
Od kiedy turbo pluje pod prad. Luz tutbo sprawdzic 5 minut w tym silniku. nie moze byc wzdluznego luzu, oraz duzego gornego luzu ale jak jest za duzy gorny turbina ma wzdluzny luz. Ale dla jasnosci te gowniane silniki i tak max 160000 i turbo do wymiany. Co do cieknieia ja tam wymieniam oring na nowy i czesto pekaja te uchwyty mocujace wiec zostale...
Witam, mam taki problem silnik yanmar 4tnv98 16 zaworowy kopci na czarno. Jest wszystko dobrze jak chodzi na wolnych obrotach jest żwawy jak mu sie doda do końca gazu to zaczyna kopcić zaznaczam nie bierze ani grama oleju. Proszę o jak najszybsza poradę .Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Oczywiście że tak, Prawdopodobnie opary oleju i jest ich na tyle dużo że przy powtórnym spaleniu zassanych przez odmę i skierowanych do przepustnicy silnik kopci i wytwarzają dodatkowy nagar. Najczęściej przyczyną są pęknięcia pierścieni tłokowych. Jeżeli zdejmiesz odmę to kopeć zniknie. Pewnie żre Ci olej i częściej dolewasz.
(-) komputer pokazuje błąd 133,134,1123 i nie można tego wykasować. Kody usterek powinny być 4-cyfrowe, np P1234 . Dwa pierwsze, które podałeś, są niezrozumiałe, ostatni brzmi: P1123 - Throttle position sensor (TPS) in range but higher than expected / Czujnik położenia przepustnicy (TPS ) w zakresie, ale wyższy niż oczekiwany. Na obrazku poniżej chodzi...
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Sprawdz czy faktycznie ciężko chodzą zawory. Tłok w górę, zdjąć zamek poruszać. Ciekawe ja 4011 remontowałem trzy lata temu i nie miałem tego problemu.
nie musi byc pompa, mam ten sam samochod, kolego sprawdz czy nie ma opilkow w pojemniku od filtra paliwa na dnie, to jest przyczyna padnietej pompy, a jak chcesz byc pewny to podepnij pod kompa i sprawdz cisnienie podczas krecenia, obczaj moje tematy z vivaro na forum na temat pompy hp, przerabialem to ponad rok temu, jak kopci to sprawdz wtryski na...
Diody przelutowane, pralka działa jak nowa.
Jakie korekcje na wtryskach i jaki przepływ na przepływce?
Witam. Przy obecnej pogodzie (18-20°C) okazuje się że cały problem znika. Silnik nie koci na obrotach biegu jałowego (w garażu można oddychać), co najwyżej trochę przykopci przy dodawaniu gazu. W polu pod obciążeniem nawet też nie kopcił. Odpala bez problemu, bez żadnego podgrzewania świec, przy dźwigni gazu ustawionej na 500 RPM. Widocznie silnik jest...
Silnik kopci na czarno gdy jest niedostateczna ilość powietrza do spalania dostarczonego paliwa. Odłączenie przepływomierza powoduje że sterownik przechodzi na tzw tryb awaryjny mający w założeniu zapewnić dojazd do serwisu. Przyczynami opisanej przez ciebie usterki może być przepływomierz ale częściej dzieje się tak w wyniku usterki w obrębie układu...
Witam koledzy. Może mi podpowiecie gdzie w volvo bl 71 2002r. znajdę sterownik od jazdy. Problem jest taki że ginie mi prąd na elektrozaworach .
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
Ja odnoszę wrażenie że to olej zarzuca już świece
Silnik ok. Sprawdź działanie GLR. I ciśnienie na rozdzielaczu jazdy. Silnik przeciążony i kopci.
jeżeli płynu nie ubywa to są uszkodzone wtryskiwacze;) silnik nie przepala paliwa.
To co pokazujesz to jest silnik 2.5TDI 88KM z ozn. AJT.
Skoro nie kopci to nie ma paliwa. Ale podaj jaki silnik no forum są silnikowcy a nie traktorzyści. Rocznik zdjęcie tabliczki znamionowej silnika. Już widzę BF4L1012EC tylko na czym? EMR 1,2 czy MVS? Stawiam na EMR Zacznij od sprawdzenia ciśnienia paliwa i podejrzenia wartości bieżących może być czujnik ciśnienia powietrza. Bo jak nie bedzie miał powietrza...
Kopci, bo pewnie ją ktoś przechylił na bok ( np. przy odkręcaniu korka spustowego oleju ) i olej dostał się przez odmę do tłumika . Kosiarkę czterosuwową powinno sie przechylać tylko do tyłu. Zaraz na początku tłumik jest zimny więc kopci dopiero po jego nagrzaniu. Jak się wypali olej w tłumiku to przestanie dymić. Początkowo dymiła zaraz po uruchomieniu...
(at)jadi0122 Jak przegrzałeś silnik to się dowiesz po wykręceniu świec, czy czasem uszczelka pod głowicą nie poszła? Płyn ci ubywa albo kopci na biało?
witam, woda wycieka na polaczeniach wezy z malego obiegu do reduktora, zobacz to na rozgrzanym silniku, byc moze nie dogrzany jest z tego powodu reduktor i kopci silnik zalewany bogata mieszanka ,byc moze wyciek jest w innym miejscu , i wtedy nie ma ogrzewania bo nagrzewnica jest najwyzej, a po niej zaraz reduktor, ktory nie dogrzany nie rozpreza prawidlowo...
Witam. Jak w temacie. Silnik kopci na biało/siwo. Czuć niespaloną ropę. Pozdrawiam.
Ten silnik uruchomi fachowiec na nauki za późno.
Dym był jakiego koloru? Biały, szary, czarny? Rozumiem że kopcił na ciemno, tylko chciałbym potwierdzenia. Pozdro.
Witam! Spalanie oleju wskazuje na niezgarnianie oleju ze ścianek cylindra przez pierścień zgarniający. Cena kompletu pierścieni to ok. 15.- zł, pozostała część "kosztów remontu" to własna robocizna. Nie rozumiem pytania o opłacalność remontu: zastanawiasz się czy lepiej wymienić pierścienie, czy silnik?
Jak bierze olej i do tego kopci na niebiesko przy ostrym traktowaniu. To silnik do remontu przeważnie pierścienie do zmiany, tłoki pewnie też. Blok co najmniej do honowania. Sprawdź jeszcze odmę czasem tamtędy się dostaje olej.
Tzn krtos projektował silnik żeby mog jedzićz katalizator oremi miał sondy żeby była ekologi i EKONOMIA. Jak widać więcej pali i pewnie kopci. Jak kopci przegląd ciężko będzie uzyskać. A dużo paliwa jak idzie to ekonomia w portfelu zaczyna być kiepska.
No ale po co ci to wiedzieć jeśli silnik pije olej jak smok ? póki silnik się nie nagrzeje można takim autem przejechać kilka km ale przy pierwszej kontroli pożegnasz się z DR.
Witam, mam problem z Astrą H - słabo odpala i po odpaleniu kopci do momentu rozgrzania auta i silnik dziwnie pracuje
No to zapewne pierścionki mówią Papa, znajomy po 500km zajechał taki chiński zestaw 72ccm z allegro. Jak silnik odpala? Wkręca się do tych 7tys jakoś czy przerywa? Kopci cały czas? Może problem tkwi w elektryce aczkolwiek ja stawiam na tłok+pierścienie do wymiany.
Paliwo, lub hydraulika. Silnik lekko kopci przy obciążaniu?
Prawa strona to rozrząd. Stuka i kopci bo przeskoczył. Jeszcze pare uruchomień i silnik się całkim rozpadnie. Te silniki niestety takie są. Serwis mówi: wymieniaj co 120tysięcy, a zrywa się po 100. Naprawa nieopłacalna, ewentualna wymiana. Jak wymiana to znowu jaki to typ. Podsumowując; zdjąć obudowy rozrządu i go wymienić zgodnie z instrukcją. Ps:...
czujnik położenia iglicy wtryskiwacza To silnik 1.9 dci. ???
Kolego piszesz że świece żarowe OK ale sprawdziłeś czy dostają zasilenie prądu przy rozruchu. A może nie ten typ świec [ długość grzania], sprawdż . Pozdrawiam
Witam ,auto-berlingo 1.4 kopciło więc ok. 4tys. km temu wymieniłem czujnik temp. i sonde lambda(czteroprzewodowa) nie sprawdając starej miernikiem.Po wymianie nadal kopci tak jakby silnik był zimny(płynu nie ubywa)Po nagrzaniu silnika podłączyłem miernik ,pokazuje 1V-1,1V ,zwiększając obroty silnika ta wartość 1V zmieni sie tylko na ułamek sek. a zwiększając...
Witam, mam problem z moją wyciągarką łańcuchową która wisi w garażu od pewnego czasu, zaczęło dziać się coś z silnikiem tzn raz chodzi normalnie a raz ledwo startuje i buczy oznaczenia są zamazane więc ich nie znam, zmierzyłem rezystancje uzwojeń wyniki :u-v 35Ω u-w 35Ω v-w 35Ω stojan jest stożkowy silnik chyba ma hamulec, wszystkie kable...
Silnik bodajże 1X bez żadnej elektroniki? Pompa na stół, w sumie to silnik prostszy niż w traktorze - przestawiacz kąta wtrysku stoi pewnie. Czemu odpalany na samostarcie?
1.4 l dosc duzy
Prawdopodobnie z winy czujnika stan oleju się podniósł.
Witaj. Byłem kiedyś posiadaczem takiego auta. Możliwe, że masz silnik w trybie awaryjnym z jakiegoś powodu, wtedy tak to wygląda. Co mówi VAG ? Na neutralu wkręca się wyżej ? Jeżeli silnik długo się rozpędza na neutralnym, to owszem może być problem z turbo.
Ja na twoim miejscu wymienił bym filtr powierza i odczekał aż temp. otoczenia wzrośnie bo diesel długo i ciężko się rozgrzewa a niedogrzany silnik spala więcej, a objawem tego są nadmierne spaliny
Stilo 1.6 16V 103 KM. Błędy P0300 i P0301. Jak widać na filmie dość kopci na rozgrzanym silniku. Temperatura wynosiła 4°C. Po uruchomieniu pracuje nierówno jakby na 3 cylindry. Trwa to zwykle 20-30 s. Nawet po zgaszeniu zagrzanego silnika i uruchomieniu za klika minut też trzeba chwili aż zacznie równo pracować. Silnik został zgaszony na kilka minut...
silnik benzynowy kopci sharan kopci silnik silnik kopci czarno
rezystancja uzwoić pierwotny dźwięku realtek kocioł ferroli sterownik
estyma sterownik pompa głębinowa kondensator
Joystick jako potencjometr i przełącznik soft Kenwood TH-G71 - Polska instrukcja obsługi