Sprawdzić możesz na silniku lampą stroboskopową z końcówką do diesli. Jak będziesz wyciągał wtryski to najpierw odkręć rurkę od powrotów z wtrysków i odpal, obserwuj ile paliwa z wtrysków idzie na powrót na różnych prędkościach silnika. Z wtrysków nie może przedostawać się paliwo na powrót. Sprawdź podkładki uszczelniające pod wtryskami czy nie ma podwójnych.
ja kiedyś ustawiałem zaplon na szybko czymś podobnym i przewód od palnika wyzwalający połączyłem besposrednio z przewodem WN 1 cylindra zwykłym przewodem i działało a do stopni to powinna byc jakaś podziałka na korpusie silnika
Witaj. Nie sprawdzałeś jak do tej pory wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź żarówką wyprzedzenie zapłonu (nacięcie na kole pasowym 7-10 stopni) a w razie zaskoczenia silnika lampą stroboskopową wyprzedzenie i stałość wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika (czy nie pływa).
zależy od silnika,jeden na 6st przed gmp,inny 18,musisz podac kod silnika
Tylko kto teraz ustawia zapłon w samochodzie? każdy kto montuje i stroi sterowniki silnika typu Standalone ;)
To prawdopodobnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dot. rozrządu, a zapłon ustawia się lampą stroboskopową a nie na centymetry :D
Jak poprawnie ustawić kąt wtrysku w silniku Perkinsa (AD3.152) montowanym w c-360 3p z pompą rozdzielaczową? Da radę zrobić to, jak w pompie rzędowej w c 360 ze zwykłym silnikiem, montując przezroczystą rurkę na przewodzie od wtryskiwacza? Czy można to sprawdzić tylko na chodzącym silniku, lampą stroboskopową do ustawiania zapłonu z przystawką do diesla?...
ustawienie zapłonu niejest prostą sprawą potrzebne są specjalizowane akcesoria są dwie metody statyczna polega na ustawieniu początku tłoczenia pompy wtryskowej czujnikiem umieszczomym w głowicy rozdzielczej pompy,i wynosi on 1 mm + -0,02 przed GMP druga metoda to dynamiczna ,po zapięciu specjalnego przetwornika na przewód wtryskowy sprawdza się w czasie...
Tłok w gmp końcówka do kompresora i pchać powietrze przez świecę. Może jest słaba kompresja i wraca odmą. Do zapłonu najepwniejsza jest lampa stroboskopowa.
Próbowałeś lampą stroboskopową?
Skąd weźmiesz dane do swojej lampy ? Musiałbyś zrobić kalibrację. A to nie jest takie proste. Auto data podaje takie dane, ale do konkretnych lamp. Np lampa bosch ma 5 st. a lampa tecnotest ma 9 st. dla tego samego silnika.
Witam ! Otóż otrzymałem [ w rozliczeniu ] lampę stroboskopową produkcji radzieckiej typu ; CTB 04.01 " ŁYCZ " . Nie była ona jeszcze używana i przeleżała kilka lat . Podłączenie ma ona na 12V . Zatraciła się na niej końcówka na kablu W.N. , oraz też jej instrukcja obsługi . Czy może Ktoś z Kolegów ma taką lampę , lub też się z nią już " zetknął " ?...
więc sprawdź ustawienie zapłonu-nagrzej silnik , podłącz lampę stroboskopową i najważniejsze - ustawienie zapłonu dokonaj przy zwartych stykach AiB złacza diagnostycznego -jest to B ważne gdyż inaczej zapłon bedzie ustawiony niewłaściwie
Witam, Jak w temacie. Czy stosujecie w swojej pracy lampy stroboskopowe do pomiaru prędkości silnika?. Ja konkretnie chcę mierzyć prędkości obrotowe silników 3f zasilanych z falowników. Bieganie i spisywanie prędkości/częstotliwości z falowników jest upierdliwe. Chcę będąc przy silniku wykonać pomiar. Pozdrawiam,
Ja nigdy nie ustawiam wyprzedzenia początku wtrysku za pomocą cech na kole zamachowym. Często one nie są w tym miejscu gdzie powinny być. Mój sposob: Kątomietrz 360 stopni na koło pasowe. Pokrywa zaworów sciagnięta na pierwszym cylindrze , naciskamy na zawór i wyczuwamy gmp. Od tego momentu zerujemy kątomierz, cofamy kąt o daną wartość i po wkręceniu...
jak pamiętam to w silniku AEE kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się lampą stroboskopową, a VAG-iem tylko zblokuje obroty silnika w grupie 00 nastawy podstawowe. A sam kąt ustawia się rozdzielaczem.
Witam. Poszukuję schematu lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu w silnikach z zapłonem iskrowym. Proszę o pomoc w odnalezieniu schematu. Z góry dziękuję!!!
Witam posiadam golfika trzeciej serii problem jest nastepujacy: po wymianie aparatu zaplonowego silnik przerywa na wysokich obrotach na jalowych jest ok. zauwazylem przy ustawianiu zaplonu ze gdy silnik przerywa lampa stroboskopowa calkiem gasnie wczesniej byl zamontowany inny walek w rozdzielaczu ktory mial wieksze wyciecia z ktorych czujnik halla...
3 p na oryginalnej pompie nie da się ustawić poprawnie na kapilare. Ustawia pompiarz środek, a zgrywa się później tylko znaki na obudowie pompy i na obudowie rozrządu. Można ustawić ewentualnie lampą stroboskopową, lub otwierając pompę, ale to już większą zabawa.
Jak tam siedzi silnik Mazdy FE to pierwsze sprawdzenie luzu zaworowego. Dwa sprawdziłbym czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Trzeci podejrzany to ustawienie zapłonu. Ale to trzeba przynajmniej lampy stroboskopowej do prawidłowego ustawienia.
mało tego,żeby dobrze to zrobić należy użyć lampy i zblokować sterownik silnika testerem
Wał na kropke, palec rozdzielacza na cylinder 1 kopułki. Masz tylko 2 możliwości. -Jak ustawisz to najwyzej zamień tylko przewody o 180st. wszystkie jak bedzie kichał. -Mozna tez sprawdzić czy cisnienie sprężania jest wtedy kiedy palec pokazuje cylinder 1. Doreguluj potem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej na 10-12st na wolnych.
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;) Trochę niejasno napisałem. Nie miałem zamiaru ustawiać kąta zapłonu za pomocą obrotomierza/multimetru, tylko chciałem ustawić obroty silnika aby potem za pomocą lampy stroboskopowej ustawić kąt. Niestety multimetr podaje mi dziwne wartości obrotów.
Witam. Jeżeli widoczny w świetle lampy stroboskopowej znak zapłonu jest niestabilny , najczęściej oznacza to luzy w aparacie zapłonowym. Mogą też być zbyt wysokie obroty silnika.
moja pierwsza lampa stroboskopowa to podwajacz napiecia sieciowego elektroda zapłonowa zasilana przez rezystor z uł zapłonow i obudowa z latarki pózniej robiłem cos na ukł ucy 74.. i ledach i nawet chodziło ale przyszedł cz as na orginał a swoja droga czy ktos zajmował sie dostosowaniem lampy stro. do ustawiania zapłonu w silnikach diesla
(at)kobert4 Nie poddawaj się, sprawdź to co napisał lenar022 . Co do motorynki, to zawsze były problemy bo nie widziała dobrego mechanika który by dobrze ten silnik rozłożył, złożył odpowiednio dał uszeczelki zimmery,ustawił zapłon lampą stroboskopową, kondensator wymienił, i naprawił mocowanie zaplonu, oraz naprawił gaźnik, wtedy by to działało jak...
Skoro świeca mokra to jedynie problem jest z iskrą- zapłonem. Najlepiej jak byś zapłon sprawdził za lampę stroboskopową, a silnikiem kręcił wiertarką.
Sprawdź działanie układu zapłonowego i elektronicznego przyśpieszania zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. Silnik powinien mieć okienko rewizyjne do określania punktu T i F, a czasami i maksymalnego wyprzedzenia zapłonu. Poza tym takie problemy może sprawiać niesprawna świeca zapłonowa oraz gaźnik.
http://astra.autokacik.pl/ Astra 1.4 to silnik kolizyjny(było by BUMMM)w sprawie rozrządu. Czy auto posiada instalacje gazową ? Jeśli to silnik NZ i posiadasz lampę stroboskopową to zapłon ustawisz sam.
Dziękuje wam chłopaki za odpowiedzi mam jeszcze jedno pytanie z czystej ciekawości czy zapłon lampą stroboskopową można ustawić bez zapalania silnika to znaczy włączyć zapłon i przekręcać wałem korbowym wydaje mi się że wtedy też lampa się zaświeci(kiedy pójdzie iskra) a znaki będę widział co wy na to????
Ten "pistolet" to lampa stroboskopowa do sprawdzania zapłonu w silnikach benzynowych. Dawaj jakieś zdjęcia może coś dla siebie wybiorę.
To powinien być numer katalogowy 21171-2256. Na stronie internetowej podana ta sama cena, tyle że dostępność brak. Drogo, ale na obecną chwilę nie ma innej możliwości. Chyba że chcesz się dalej bawić z chińskimi zamiennikami. Po wszystkim warto byłoby wiedzieć, czy kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku i na tym module jest stały, czy regulowany cyfrowo...
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ?
Urządzenie diagnostyczne, lampa stroboskopowa, pierwsze to bym sprawdził. pozdrawiam. Dodano po 1 Sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. podaj rok i kod silnika.
Ok, silnik odpala - lampa stroboskopowa pokazuje cyfrę 3 w prawo na wskaźniku za kołem pasowym. Czy takie wskazanie jest prawidłowe? A tam nie było dwóch rodzajów, jeden faktycznie jako rozdzielacz, drugi bardziej złożony z czujnikiem do modułu? Z tego co pamiętam z zielonym przewodem. Kręcąc rozdzielaczem, rzeczywiście wskazania się nie zmieniają....
Ogranicznik przesuwa ci kąt zapłonu bo zmniejsza amplitudę napięcia, widać to na lampie stroboskopowej.
Witam.Koledzy powiedcie czy w silniku tym zapłon można regulować lampą stroboskopową czy należy wymusic tą regulację testerem i wtedy ustawiac lampą.Słyszałem rózne wersje stąd moje wątpliwości jak naprawdę wygląda prawidłowa regulacja zapłonu w tym samochodzie.Pozdrawiam
Świece nic tu nie mają do powiedzenia, jedynie jak piszesz aparat. Lampą stroboskopową byś to wykminił.
Lampa stroboskopowa i sprawdzić punkt zapłonu.Podaj kod silnika.
Mam Renault 19 TD i interesuje mnie ustawienie pompy wtryskowej. W książce wyczytałem że w Renaulcie ustawia się lampą stroboskopową . Ja lampę mam ale do ustawiania silników benzynowych,ponieważ impuls do wyzwalania błysku jest ze świecy a skąd wziąć impuls w dieslu. Chyba że jest inna lampa do diesla. Proszę o informacje.
Witam Potrzebuję ustawić kąt wtrysku w VW Polo z 1990r z silnikiem 1.4D typ silnika 1W. W dokumentacji mam tylko podane dane do statycznego ustawienia kata wtrysku. A ja posiadam lampę stroboskopową do diesla i chciałbym ustawić dynamicznie kąt wtrysku tylko że akurat tego modelu nie mam w książce. Czy posiada ktoś może informacje jaki ma być kąt wtrysku...
SZUKAM LAMPY ???? --- do zgaszonego silnika ? Ta się nie sprawdza - silnik musi pracować............................ http://www.allegro.pl/show_item.php?item...
Istnieje jakiś sposób by to zdiagnozować na 100%? Lampa stroboskopowa z przystawką Piezo do badania silników Diesla.
Zapłon pewnie też ustawiony na oko. Zapłon ustawiałem na lampę stroboskopową po zwiększeniu obrotów silnika VAGiem. Nie pamiętam tylko już dokładnie, który to kanał był w nastawach podstawowych bo bym sprawdził jeszcze raz. Ale raczej silnik się skończył i nic mi to nie da.
Tam nie ma gaźnika! Jest monowtrysk elektromechanik takie rzeczy pisze. Co do ustawienia zapłonu to lampę stroboskopową w ręke, nagrzej silnik do temp. co najmniej 80st.C, poluzuj uchwyt mocowania rozdzielacza zapłonu, wyjmij zaślepkę otworu kontrolnego w obudowie sprzęgła i odpowiednio ustaw lampę aby muc obserwować znak nieruchomy i podziałkę kątową...
Skoro odpalił, to znaczy, że jest dobrze ustawione. Teraz tylko trzeba się upewnić, że chodzą wszystkie cylindry, czyli, że przewody są podłączone do odpowiednich cylindrów. A potem trzeba dokładnie ustawić aparat zapłonowy, obracając go przy pracującym silniku o bardzo mały kąt, by uzyskać optymalne wyprzedzenie zapłonu i równą pracę. Do tego przydała...
Masz chociażby lampę stroboskopową?
no to na oko jak myślisz elektrit? Lampą stroboskopową.
Wyprzedzjąc niewątpliwie nadciągające pytanie dodam gwoli ścisłości że musi to być lampa stroboskopowa.
Masz lampę stroboskopową?
Kolego w takiej sytuacji na pierwszy ogień idzie instalacja zapłonowa sprawdź świece, przewody,rozdzielacz pod kontem przebicia. Proponował bym sprawdzić też kąt wyprzedzenia zapłonu, najlepiej jechać do kogoś kto ma lampę stroboskopową. Jest jeszcze możliwość sprawdzenia na wyłączonym silniku bez lampy ale nie polecał bym ze względu na małą dokładność...
Wczoraj byłem na szrocie i stała A 80 z silnikiem 1.9 z takim właśnie aparatem . Te zębatki to się ze dwie tygodniowo przekładało , bo nie było takiego dostępu do części jak dzisiaj . Co do zapłonu to nic prostszego , lampę stroboskopową klucz 13 i minuta roboty , na "0" jest górny martwy punkt na "I" masz wyprzedzenie na wolnych obrotach , najpierw...
Prawidłowe ustawienie zapłonu powinno się pokrywać ze znakami na kole pasowym i bloku silnika. Jest tam skala regulacji. Najlepiej ustawiać przy pomocy lampy stroboskopowej
Elektrodysza odpowiada za wolne obroty silnika. Objway wskazują na zapapruchany gaźnik. Do czyszczenia i regulacji. Nie tylko z zewnątrz, ale i do komory pływaka należy zajrzeć. Lewego powietrza nie łapie? Elektrodysza do wymiany. Można wymienić na zwykłą, ale wtedy silnik może mieć tendencję do samozapłonów, gdy będzie bardzo rozgrzany. Lampą stroboskopową...
Strzelanie w gaźnik to zbyt wczesny zapłon i tyle.Zrób eksperyment, poluzuj śrubę od aparatu i podczas pracy silnika opóźniaj zapłon i zobacz czy będzie lepiej. Przecież w pierwszym poście napisał, że jest ustawiony idealnie. Proponuję sprawdzić lampą stroboskopową albo chociaż sprawdzić czy nie ma luzu na rozrządzie. Nadal sie upieram przy fałszywym...
Wiatam tak jak w temacie. Potrzebuje ustawić zapłon w Kadecie z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Czy do tej czynności trzeba zwracać szczególną uwagę na jakieś rzeczy np.czujniki temp cieczy chłodzącej ?? Czy wystarczy tylko lampa stroboskopowa i zagrzać silnik do normalnej temp pracy i kręcić aparatem zapłonowym? Jaki jest fabryczny kąt wyprzedzenia...
Może coś to koledze pomoże: lampa stroboskopowa.
Zrób sobie najprostszą lampę stroboskopową na mocnej diodzie. Podłącz pod silnik. Przydałoby się odpalić, ale skoro nie pali, to wykręć świecę, zakręć silnik wiertarką i patrz, czy kreskę na kole magnesowym widać tam, gdzie trzeba. Nie ręczę, że ta metoda będzie skuteczna w 100%
Klips lampy stroboskopowej zapinasz na kabel 1 cylindra,zapalasz silnik,błyski kierujesz w okienko i patrzysz jak znak (albo naciecie,albo bolec) porywa się ze znakami na podziałce.Wskazane jest uzycie lampy o regulowanym kącie błysków (z opóźnieniem)
Witam czy jeśli podczas nie poprawnej pracy tzn przerywania silnika, problemu z wejściem na pełne obroty lampa stroboskopowa wyraźnie przygasa, lub gaśnie w ogóle można przyjąć że mamy problem z zapłonem a nie np układem paliwowym motoroweru? Zapłon bez znaczenia i mechaniczny i elektroniczny bo pytam ogólnie. Lampę mam według projektu z tej strony...
Problem z pompą paliwa raczej objawiałby się szarpaniem, przerywaniem, a nie brakiem mocy (ale płynną pracą - rozumiem). Trzeba sprawdzić wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową. Skład mieszanki - może łapie lewe powietrze. Sam silnik, poprawność ustawienia rozrządu, luzy zaworowe oraz ciśnienie sprężania. Drożność tłumika.
A jeszcze jedno kąt może też być 70, 72 68.. itd. tego nie da rady wyłapać takimi pomiarami czy jest taka możliwość Jest. Załóż to koło ,ustaw wał na OT kontrolując tłok a nie patrząc na koło.Potem dasz radę zmierzyć odchyłkę. Możesz też posłużyć się lampą stroboskopową i sprawdzić dokładnie gdzie jest punkt zapłonu.
Skoro przy zapiętym czujniku ma iskrę, a przy odpiętym nie, obstawiałbym złe zamontowanie dolnego koła, skoro się da. Można jeszcze na próbę nie wypinać czujnik wałka, a wyjąć go, bez odpinania przewodów. Jeśli iskry nie będzie to prawdopodobne jest, że jednak to koło jest obrócone i iskra przypada na suw wydechu , co daje głuche strzały w wydech. Nie...
dodam ze gdy podłączam go pod kompa to wyskakuje mi jeden blad czujnik halla G40 podejrzewam ze ten blad jest zwiazy ze zlym zaplonem moge sie mylic i to czujnik wplywa na kat zaplonu mam lampe stroboskopowa naswietlalem go i po przekreceniu aparatu nic sie nie dzieje kat sie nie zmienia slyszałem ze muszę za pomocą vaga wprowadzić nastawy początkowe...
A ileż to roboty zobaczyć czy pracuje na wszystkie gary (oscyloskop) , czy silnik dostaje paliwo (analizator, próbnik ciśnienia paliwa). Sugeruję też sprawdzić KWZ (lampa stroboskopowa).
Sprawdź jeszcze wyprzedzenie zapłonu (lampą stroboskopową). Skrzynię korbową masz szczelną - tak sadzę , bo zapala po krótkim szarpnięciu.
[ mała cienka iskra. ..... przy małej prędkości obrotowej koła magnesowego iskra będzie mizerna-wątła jednak wystarczająca aby uruchomić silnik , sprawdź na kablu iskrę , jak iskra ,, skacze " na około 7/8mm to przy prawidłowym ustawieniu zapłonu silnik odpali bez problemów . Bez lampy stroboskopowej nie ustawisz prawidłowo zapłonu , w twoim przypadku...
Mam dokładnie taką samą lampkę ze starych czasów. Odpiąłem klemę z akumulatora podczas pracy pracy silnika (nie odpinając przewodów lampki) i przestała działać. Wizualnie na płytce nie widać uszkodzeń. Proszę o sugestię co i jak mogę szybko sprawdzić multimetrem? Jak dobrać diodę do tego układu?
A ustawiłeś zapłon? Powiedz-ustawiłeś kąt wyprzedzenia zapłony lampą stroboskopową?
Silnik AAR,po prostu żle włożony aparat ,jaki jest zapłon sprawdzałeś lampą stroboskopową.
To jest lampa stroboskopowa, ustawiasz tym kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku benzynowym. Fajka na świecę pierwszego cylindra, przewód zdjęty z tej świecy na ten króciec z przyrządu. Krokodylki: czerwony do +, zielony do - akumulatora. Lampę kierujesz na znacznik GMP (koło pasowe lub zamachowe) Uruchamiasz silnik, lampa błyska, stroisz potencjometrem...
witam jestem tu nowy i mam problem z ustawieniem zaplonu w astrze f c16nz a mianowicie nie da sie go wyregulowac na znaki za pomoca lampy stroboskopowej poniewaz silnik chwilke chodzi rowno a potem znak na kole pasowym skacze a z tlumika slychac takie purkanie aparat zapłonowy wymienilem i dalej nic jesli ktos mial by jakis pomysl co moze byc przyczyna...
USTEREK BRAK.! Istnieje jeszcze coś takiego, jak odczyt parametrów zmierzonych, choć ja ściągnął bym z wieszaka lampę stroboskopową.
Najlepiej abyś sprawdził, w takiej pilarce, jakie jest położenie magnesów względem rdzeni cewki gdy tłok jest w górnym położeniu. Następnie ustawić tak samo w silniku WSK, a dokładnie ustawienie wyprzedzenia zapłonu, za pomocą lampy stroboskopowej.
Zawsze dobrze sprawdzić czy 1 gar w GMP. A zapłon lampą stroboskopową czy koło foniczne dobrze ustawione a tym samym zapłon. Błędów brak?
Niech zgadnę silnik o kodzie ALM i sterownik silnika rodem z Włoch czyli Magneti Marelli. Pierwsze pytanie czy zapłon wyregulowany na lampę stroboskopową z użyciem Vag com czy VCDS? Błędów brak? Jaki rodzaj LPG sekwencja czy mikser?
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Witam ponownie jak ustawić dynamiczny kąt wtrysku w tym Golfie przy pomocy lampy stroboskopowej WTM jakie wartości
A co chciałbyś z nim zrobić? Urządzenie raz że działa w dość wąskim zakresie prędkości obrotowej silnika, to jeszcze klips, czyli rdzeń transformatora musi się idealnie zamknąć na przewodzie WN.
Sprawdź lampą stroboskopową zaplon, jak pływa to rozrząd do robienia.
Witam.W tym ukladzie zaplonowym nie sprawdzisz czy jest iskra.Jedyny sposob to zapalic autko i adiac przewod WN ze swiaecy i dolozyc go do masy.Powinna wtedy przeskakiwac iskra.Ale stanowczo odradzam ci takie manewry przy tym ukladzie zaplonowym."Fasolki" o ktorych piszesz to wystepy,ktore sa wykorzystywane przez uklad zaplonowy do wyznaczania pozycji...
Witam :) Chcę ustawić zapłon po przepaleniu i zmianie cewki zapłonowej, nie jestem pewien ile musi mieć mm w górnym punkcie zwrotnym. Koło magneto jest na wale stożkowym. Nigdzie nie mogę znaleźć odległości :( W tej chwili mam ustawiony na 2mm i po odpaleniu silnika na niskich obrotach pracuje dobrze(równo) w momencie zwiększania obrotów mam wrażenie...
Świecę zapłonową podstawiałeś sprawną? Sprawdź co się dzieje z zapłonem i kątem wyprzedzenia w świetle lampy stroboskopowej. Możesz zmierzyć jakie wychodzi statyczne wyprzedzenie zapłonu. Kiedyś robiłem pilarkę Partner, tam był problem ze zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu (silnik odbijał przy zapalaniu). Później miałem skrajnie zniszczoną ale na...
Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry. Zintegrowane moduły z reguły padały tak, że albo nie dawały iskry wcale, albo generowały ją nieregularnie, powodując że silnik albo był słaby, albo nie odpalał. Regulacja punktu KWZ w zapłonach CDI polega albo na przesuwaniu modułu po okręgu względem...
Czy w ogóle ustawienie zapłonu było sprawdzane przy pomocy lampy stroboskopowej? Po pierwsze fizyczne skontrolowanie punktu zapłonu przy 1.8 mm przed GMP, co powinno zgrywać znak na kole magnesowym ze znakiem wybitym fabrycznie na karterze, co by potwierdziło że wpust nie jest ścięty, ew. czop ukręcony. Po drugie ustawienie zapłonu poprzez ustawienie...
sprawdz lampą stroboskopową nie euroscanem może mieć przekłamania omega b wg euroscana miała -152st cel temperature silnika
Mam problem wymieniłem cewke zapłonową gdyż nie bylo iskry na jednym cylindrze no i jakiś czas było dobrze, ale niedawno zaczął silnik nierówno pracować więc sprawdziłem jaka jest iskra na przewodach lampą stroboskopową i wyszło mi że na jednym cylindrze jest za szybka. Jaka może być tego przyczyna?
Witam. Jak koledzy słusznie napisali TACHOMETR podobny do tego z aukcji używaliśmy w pracy do "rozpoznawania" silników elektrycznych. Dodam że bardziej wprawni wzrokowo fachowcy robili na wale cechę kredą i z racji ze na warsztacie były lampy rtęciowe (jajka) potrafili rozpoznać po efekcie stroboskopowym przedział obrotowy dla danego silnika. Ja tam...
Musisz sprawdzić kąt wyprzedzenia lampą stroboskopową. Wariacje z kątem wyprzedzenia mogą doprowadzić do dziwnej pracy silnika, szczególnie problemami z odpaleniem gorącego silnika. Tak więc nie można tego wykluczyć. Jednak problemy z gaźnikiem mogą to samo.
To może, ale nie musi być problem z gaźnikiem. Podobny objaw da również źle ustawiony zapłon, nie działające regulatory jego wyprzedzenia (odśrodkowy i podciśnieniowy) Problem łatwy do ogarnięcia, ale trzeba dysponować lampą stroboskopową
Nie słyszałeś o lampie stroboskopowej ? Do autora : a diagnostyki wykonać nie można???
W tym silniku chyba tylko kody migowe.A pokręcić aparatem się nie da? mylisz się kolego-kody migowe to były w mono-jetronic. Czy aby prawidłowo ustawić zapłon trzeba koniecznie zblokować sterownik, czy może jest jakiś inny sposób ? tak trzeba i na lampę stroboskopową ustawić 6 stopni
BANANvanDYK - przyznaję, że wcześniej nie do końca zrozumiałem o co chodziło i skupiłem się na tym, czy mój stroboskop poprawnie pokazuje moment zapłonu. Tobie zapewne chodziło o coś nieco innego . Podejdź do zagadnienia w najprostszy sposób - jeśli nie masz czujnika zegarowego, posłuż się suwmiarką włożoną do cylindra - ustaw punkt otwarcia platynek...
Spróbowałem zmienić i iskra wydaje się być lepsza chociaż również wydaje się być wciąż słaba. Zapłon ustawiony tak, by 3mm przed GMP pokrywało się akurat z tym znacznikiem na magnecie, tak aby akurat wychodził. Silnik zagadać nie chciał, nawet jak nalałem mu mieszanki strzykawką 3mm przed GMP. Niestety nie mam odpowiedniego klucza by zakręcić wiertarką,...
Zawory sobie ustaw. Sprawdź podkładkę pod gaźnikiem. Zapłon lampą stroboskopowa zobacz, jak reaguje na obciążenie.
dawno takiego nie robiłem, ale znam układ ze starego Chamade. Zasadniczo pasowało by wykluczyć zapłon, więc najlepszym rozwiązaniem jest załozyc na kabel królewski klip lampy stroboskopowej , jazda próbna i obserwować błyski, to naprostsza metoda, można też i oscykoskop z sonda pojemnościową, można też obserwować wskazania obrotomierza jak jest. Jeżeli...
W silnikach Piaggio 125-180 cm³ 2T stosowano dwa typy układów zapłonowych i cewkomodułów, do silników chłodzonych powietrzem ze stałym kątem i do silników chłodzonych cieczą ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Możliwe że założyłeś niewłaściwy moduł. Skontroluj punkt zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Piaggi...
Może niezbyt fortunnie napisałem z tym ustawieniem... zapomniałem że to 700, nie FIRE. Są tam jakieś znaki na kole zamachowym, żeby sprawdzić lampą stroboskopową moment zapłonu? Nic nie było dłubane przy czujniku wału? Jest oryginalny, nie zamiennik niewiadomego pochodzenia. Zęby na kole są całe, odstęp czujnika od koła jest właściwy? Skoro zimny palisz...
konieczna jest lampa UV Nie jest konieczna lepiej stroboskopowa.
Kąt ustawiony według tabliczki 27* silnik głośno pracował, przyczyną były uszkodzone wtryskiwacze, oddałem je do naprawy. Zobaczymy co będzie po naprawie wtrysków. Może odgrzewam temat niepotrzebnie, ale nie tak dawno ustawiałem początek tłoczenia w deutz agrostar z silnikiem 913. Ustawienia dokonuję lampą stroboskopową. Patrząc na znaki koła pasowego...
stroboskopowy lampa lampa stroboskopowy lampa stroboskopowy schemat
wincc różnice tranzystor a1266 z18xe wymiana silnika
aquasan black uszkodzony rezystor dmuchawy
Schemat sterownika CityCoco – typowe połączenia, pinout, kontrolery Votol, LingBo, Roco 60V Przetwornica DC-DC 36V/48V/60V/72V do 12V – schematy, LM5576, UCC2897A, Vicor, TDK-Lambda