http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_lini... http://www.automatyka.com.pl/poradnik/ar... http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/...
(at)excray Nie do końca. Tak samo są zbudowane wentylatory komputerowe, i też sterowanie odbywa się przez regulację napięcia używając PWM. Tyle, że autor chce mieć liniową charakterystykę regulacji a do tego trzeba odczytywać prędkość obrotową. Do końca. Sterowanie PWM takiego sterownika kończy się w najlepszym przypadku tak jak w powyższym temacie....
Jeżeli wymagasz sterowania liniowego, to silniki DC - szczotkowe odpadają. Nie mają charakterystyki liniowej, i nie można ich tak wysterować. Szukaj raczej silników krokowych. Albo... postaw kamerę na serwie modelarskim, jeżeli pasuje ci dostępny kąt wychyłu. Jakąż to masz tę koncepcję? Bo są napędy do kamer dostępne w handlu.
Silnik prądu stałego posiada liniową i sztywną charakterystykę: napięcie - obroty Jednym z parametrów jest ilość obrotów na 1 V. Jeżeli znamionowe mamy 2400 obr/min i 48 V to wychodzi 50 obr/V itp. Wystarczy kontrolować napięcie na silniku = prędkość roweru.
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Dlatego tak jest, że charakterystyka pracy silnika szczotkowego nie jest liniowa. Serwa posiadają informacje zwrotną i własny sterownik. Silnik nie. Możesz spróbować silnika bezszczotkowego. Mają mniej nieliniową charakterystykę.
Widzę że chyba nikt nie dysponuje takimi charakterystykami. To może ktoś posiada chociaż ciągłą /liniową/ charakterystykę silnika VW 1,4l oznaczenie AEX , proszę o kontakt: tomasz369(at)o2.pl Pozdrawiam
Kolega zobaczy te termistory - jest tam w typoszeregu jeden taki o oporności 680Ω w temperaturze 25 stopni Celsjusza. Charakterystyka termistora jest zbliżona do tej z instrukcji. Termistor Vishay znaleziony na stronie Farnell Polska. Typowe termistory PTC mają nieliniową charakterystykę, albo inaczej - liniową tylko w pewnym zakresie temperatur....
Regulator PWM trzeba poszperać w necie żeby był na odpowiednią moc i napięcie ale z tego co mi wiadomo są to dość drogie układy ale plus jest taki że regulacja odbywa się za pomocą potencjometru(który łatwo zsynchronizować z pedałam) i regulator ma charakterystykę liniową (silnik nie traci mocy przy niższym napięciu) warto przeczytać o regulatorach...
Dziękuję za tę informację. Z ciekawości jakiej marki kompresor? Fiac airblock 502 W moim przypadku kiedy spadają obroty ale z nimi jednocześnie spada obciążenie silnika to nie ma potrzeby dodatkowego przewietrznika bo co prawda ten standardowy przewietrznik z racji mniejszych obrotów "dmucha" słabiej ale też jest mniejsze obciążenie więc silnik słabiej...
Poszukaj transoptorów liniowych (w sensie z liniową charakterystyka przenoszenia). Np. HCPL-7840
Witam. Na początek powiem, że nie za bardzo zrozumiałem to co napisałeś. Jeśli możesz to opisz to dokładniej, być może uda mi się Tobie pomóc. Kilka miesięcy temu wykonałem kilka modeli silników elektrycznych, w tym także silnik PMSM. Na początek kilka pytań: Udało mi się uzyskać odpowiedni model za pomocą samych bloków simulinkowych (Rys1) To znaczy...
Rozumowanie kol kac2 jak najbardziej słuszne. Trzeba mieć na uwadze,że wskazania przypadkowego silnika użytego w charakterze prądnicy tachometrycznej mogą być obarczone b.dużym błędem i charakterystyka niekoniecznie liniowa.
Witam, Mam pytanko do grupy, Falownik Ig5a podłączyłem do sprężarki zamiast rozruchu G-T. 1. Liniowa charakterystyka silnik bez sprężania działa super przy sprężaniu dochodzi do utyku, nie ma siły dusi się. 2. Wektorowo nie chce przejść autotuningu wyświetla komunikat POT (Wyłączenie spowodowane brakiem jednej fazy na wyjściu falownika (U,V,W) Sprawdź...
Steruj sobie silnikiem asynchronicznym jak chcesz bylebyś długotrwale nie przekroczył jego prądu znamionowego. Sterowanie napięciowe silnika asynchronicznego jest o tyle nieprzyjemne że bardzo dużo zależy od konkretnego modelu silnika (jego charakterystyki momentu w funkcji prędkości). Im wirnik silnika ma większą rezystancje tym lepiej się steruje...
Potencjometr zainstalowany to 10kom? [url=https://www.e-automatyka.sklep.pl/b... potencjometry powinny mieć moc ok 1- 2 W oraz charakterystykę liniową.
Witam. Oporność potencjometru to 10 kiloomów czyli 10000 omów. Charakterystyka potencjometru powinna być liniowa.
Abyś mógł wyznaczać parametry z transformaty C&P musisz mieć sygnał zwrotny z silnika. A ten sygnał nie koniecznie bywa sinusoidalny. Dobrze jak jest zbliżony kształtem do sinusoidy. Pod obciążeniem gdy mamy dużą składową oddziaływania od wirnika nie wygląda to już tak ładnie. Tutaj także popełniasz błąd w rozmowaniu gdyż inne są założenia do projektu...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Jeżeli zmniejszę prąd pobierany przez silnik do 1A, to moment obrotowy mi wzrośnie, a prędkość zmaleje? Nie. Moment też ci spadnie. F = BIL. Każdy silnik ma swoją charakterystykę pracy. Zależność momentu obrotowego od pobieranego prądu nie jest liniowa. Prędkość zaś zależy od wielu różnych czynników. Producent silnika udostępnia kartę katalogową silnika,...
Nieeee, to był zwykły potencjometr liniowy suwakowy z jakiegoś Rubina wymontowany, bo długi był. Do tego cięgno i "profesjonalna" przepustnica :) (jak znajdę zdjęcie to wrzucę). Przewody z silnika wychodzą : zasilający plus 24V, zasilający minus i 3 żyłowy do potencjometru (+5V, 0V i powrotny) przy napięciu 2,5V silnik nie kręci, powyżej 2,5V prawe...
Taki opis : POTENCJOMETR ALPS Z SILNIKIEM RK168 LIN 100KBX4 Charakterystyka - liniowy Średnica ośki - 6mm Typ ośki - w kształcie litery "D" Długość ośki - 25mm Długość gwintu - 7mm Długość wcięcia na ośce- 12mm Długość ośki określana jest jako długość razem z gwintem. Na rysunku jest to wymiar oznaczony jako L1. 3 cyfry w kodzie na każdym potencjometrze...
Witam. Jestem na etapie instalacji przemiennika częstotliwości do sterowania i regulacji silnika tokarki. Układ nawrotny ze zmianą prędkości obrotowej przy gwintowaniu. Chciałbym też obroty wrzeciona uzależnić od położenia suportu poprzecznego, im bliżej osi, tym większe obroty wrzeciona. Charakterystyka liniowa. Czy ma ktoś może jakiś prosty pomysł?...
Obawiam się, że głównie sam helikopter. To zabawka po prostu. Skręca dzięki różnicowaniu prędkości wirników, wirujących przeciwnie. Wystarczy, że jeden silnik jest ciut słabszy, ślizga się zębatka, są nieco większe opory i już będzie problem. Wystarczy też, że w locie po prostej silnik nie pracuje dokładnie na 50% mocy, a już będzie widoczna różnica...
W beemkach jest taka funkcja. Wpisujesz zmierzone średnie zużycie paliwa i sterownik silnika przelicza bliżej rzeczywistości. Ale w Fiacie tego nie widziałem. Charakterystyka wtryskiwaczy nie jest liniowa. Wydłużając dwa razy czas wtrysku, nie zwiększa się dawka dwukrotnie.
Mnie interesuje ustawianie krzywej analogowej 0-10V wg własnego uznania. Czyli np. silnik ma 2000 obr/ min 5V czyli 50% przy liniowej charakterystyce daje 1000 obr/min a przy 10V jest 2000 obr/min a ja chcę tak: 5V 1100obr/min, a przy 10V 2000obr/min czyli moja charakterystyka analogowa.
Dokładnie to samo chciałem powiedzieć. BLDC- niezniszczalny, liniowe charakterystyki momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej, zużywają się tylko łożyska jeśli są źle zabezpieczone, albo są niskiej jakości. To dopiero technika sterować mikroprocesorem silnik komutatorowy, koń pegazus nawet by zemdlał. Zaskakujące jak można odwrócić kota ogonem,...
kkknc, takie zabawki jak podałeś na zdjęciach poradzą sobie z utrzymaniem prędkości silnika sterując przepustnicą w dolocie (nieliniowa charakterystyka) ? Ten element wykonawczy to jakiś siłownik ? Jaka cena takiego zestawu, czujnik, regulator, aktuator. Docelowy silnik to 12dm3 turbo diesel przekonstruowany na LPG, ma napędzać maszynę o dość powolnych...
25kiloomowy potencjometr O charakterystyce liniowej - logarytmicznego nie kupuj.
Te 100 obrotów to bardzo dużo, pamiętaj, że wentylator ma charakterystykę nieliniową (kwadratowa)!
Witam Jak to jest, że ludzie w necie piszą, że taki silnik np. stosowany w teslach ma duży moment już od początku zakresu obrotów, a przecież w książkach widzę, charakterystykę momentu, która nawet w 1% nie jest liniowa w funkcji obrotów. Jedynie silniki pierścieniowe mają prawie maksymalny moment w całym zakresie obrotów, dzięki płynnej regulacji rezystancji...
Mocny silnik, powinien odnosić się do liniowej zmiany sygnału sterujacego z odbiornika, według jakiejś charakterystyki/krzywej/tablicy. Najlepiej byłoby taką tablicę wpisać do mikrokontrolera. Ma ktoś może rozeznanie jak powinien wyglądać wykres zmiany prędkości?
Z charakterystyki przekładnika wynika, że np. dla 50 czy 100 Ohm zależność jest liniowa (albo niemal liniowa).
Sprawdziłem dokładnie specyfikację silniczka: DC 5V, 0.82W , to z tego po przeliczeniu wychodzi 164mA To jest prąd znamionowy pracy silnika. Ale silnik to nie rezystor, nie ma liniowej charakterystyki. W specyfikacji powinien być podany prąd maksymalny czyli prąd pobierany przez silnik przy zablokowanym wale. I według tego prądu powinien być dobrany...
F14 to czas magnesowania wstępnego silnika przy pracy wektorowej. Działa to jak hamulec DC przed startem. Ustaw około 10 sek i przejdź na tryb wektorowy. Przy rozruchu rozpędzonego wentylatora powinno go w tym czasie zastopować, następnie częstotliwość zacznie rosnąć. W tym ustawieniu silnik będzie hamował – nie o to chodzi. Z instrukcji: „Sterowanie...
Jeżeli ta tachoprądnica daje przy maksymalnych obrotach wałka > 10VDC to puść ten sygnał na potencjometr (np. 10kohm) a z suwaka na falownik. Ustaw potencjometr tak aby przy max obrotach nie dał więcej niż 10V. Jeżeli chcesz aby zmiany prędkości wałka i silnika były takie same musisz ustawić w falowniku ( ustaw parametry ) czas rozruchu i czas hamowania...
Przeglądałem charakterystyki silników prądu stałego firmy GEFEG, na stronie www.wobit.pl i charakterystyki M = f(I) są to linie proste. Także łatwo chyba na podstawie pradu wyznaczyć taki moment, Czy te charakterystyki są liniowe w każdym przypadku (chodzi o inne silniki). Jeżeli możecie to napiszcie mi tak w skrucie w jaki sposób zrealizować proste...
a czy obciążenie będzie liniowe względem obrotów? Dla pomp i wentylatorów musisz dobrać falownik, który zapewnia charakterystykę dla tego typu obciazeń
Wszystko się rozjeżdża po podpięciu silnika BLDC (wentylatora). Modyfikacja wartości elementów przynosi rezultaty tylko dla jednego wentylatora (zmiana wentylatora, obciążenia powoduje rozjeżdżanie się regulacji). Macie może jeszcze jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić? Patrz mój pierwszy post w tym temacie - kondensator filtrujący na zasilaniu...
Kol. Zbigniew400 dałem ci szansę wyjścia z twarzą, ale z niej nie skorzystałeś. Może nie wiesz jakie silniki są w elektronarzędziach zasilanych z sieci, oświecę cię. Praktycznie we wszystkich takich elektronarzędziach są silniki szeregowe. O silnikach szeregowych pisano już latach 50 ubiegłego wieku, w podręczniku dla szkół zawodowych. Jest tam napisane,...
Witam w-mialo znaczyc ω czyli predkosc kątową wyrażoną radianach na sekunde a nie w obrotach na sekunde, jak podstawił to Jerzy, natomiast T to z angielskiego torque czyli moment można oznaczać go równiez M ale raczej w literaturze częściej jest T. Charakterystyki silników prądu stałego są liniowe więc nie mają maksimów, żeby stwierdzić przy jakiej...
Charakterystyki potencjometrów [ostatnia literka oznaczenia]: A - liniowa B - logarytmiczna C - wykładnicza
Jeżeli ma być regulacja prędkości obrotowej to musi to być potencjometr. Trzeba tylko poszukać potencjometru uchylnego lub typu joystick ze sprężyną powrotną ustawiającą potencjomnetr w środkowej pozycji. np. cos takiego: https://elecena.pl/product/4073206/pmrmp... czy też https://www.aksotronik.com.pl/potencjome...
Prawdopodobnie jest to silnik od bierzni i zasilany był jakimś falownikiem Dokładnie. Ten silnik w pracy z kondensatorami nigdy nie osiągnie zadanej mocy i sprawności, więc zawsze będzie się grzał, aż się spali. Wiadomo to z tego, że sam stwierdziłeś, że rezystancja pomiędzy trzema wyprowadzeniami jest taka sama. W silnikach do pracy z kondensatorem...
Jeszcze sprawdziłem sobie opis tego falownika - typ wektorowy. Ostrzegam, że może dziwnie działać. W najlepszym przypadku będzie trzeba trochę popracować nad nastawami. Przerabiałem podobny problem, z tą różnicą, że musiałem sterować silnikiem 3f/24V przez trafo separujące z powodów podwyższonych wymagań bezpieczeństwa i trochę mi zajęło ustabilizowanie...
Czyli bardzo istotnym elementem jest określenie minimalnego czasu potrzebnego na rozruch silnika, oraz sposobu narastania sygnału taktującego (liniowo lub nieliniowo). Może mój przedmówca zna wzory wiążące: moment bezwładności, moment oporowy oraz moment napędowy potrzebne do wyznaczenia czasu oraz charakterystyki sygnału sterującego.
Spada ale nie tyle ile Ty widzisz.... . Jak nie rozumiesz co to jest element o charakterystyce liniowej lub nieliniowej to juz nic na to nie poradze.
Panowie, Panowie....Bajędy i klechdy. Zasilacz komputerowy etc. :D ..Charakterystyka ROZRUCHU takiego silnika przy P=0 i przy P= max (6bar). Tylko zasilacz liniowy typu transformator + prostownik Greatza, o odpowiedniej wydajności. Zasilacze impulsowe do silników DC są do nich specjalizowane!
Obroty zbytnio się nie zmieniają +/- 100 obr/min łagodne spadki i wzrosty. Czy spróbować zmienić charakterystykę pracy falownika z kwadratowej na liniową.
No ale w drugiej generacji trzeba sterować tym zaworem (czyli silnikiem krokowych), a oryginalny ECU kluczuje tylko masę do wtryskiwaczy. Bez dotatkowego sterownika się nie obędzie. Trzeba by przeliczać czas otwarcia wtryskiwaczy na liczbę kroków silnika. No i taki zawór raczej nie ma charakterystyki liniowej jak w przypadku wtryskiwacza benzyny -...
Silnik szeregowy ma jak wiadomo bardzo dużą zmienność obrotów w zależności od obciążenia - przy bardzo małym obciążeniu lub przy jego braku może się rozpędzić do tego stopnia, że ulegnie rozerwaniu wirnik (no cóż małe obciążenie=mały prąd wzbudzenia=mały strumien magnetyczny=trzeba nadrobić liczbą obrotów napięcie indukowane w wirniku i przeciwne napięciu...
Kolego Kamienski, proszę zapamiętać prosty trik: jeśli jest falownik zasilany nawet z 400V, a trzeba zasilić silnik powiedzmy 3x110V 60Hz, to nie musi być nawet dostępny taki parametr jak napięcie wyjściowe. Wystarczy wpisać częstotliwość bazową silnika jako 218Hz. Przy charakterystyce U/f liniowej wyjdzie akurat 110V przy 60Hz. Zakres częstotliwości...
Może falownik ma ustawioną charakterystykę kwadratową U/f (tzw. wentylatorową) zamiast liniowej. Spróbuj też zmienić ustawienia automatycznego forsowania momentu.
Wszystko zależy od warunków pracy tego układu. Jeżeli silnik będzie często załączany ta, że nie zdąży ostygnąć to po pewnym czasie się spali. Stąd potrzeba chłodzenia dodatkowym wentylatorem. Te 5% to minimalna częstotliwość przy której przyjmuje się liniową charakterystykę układy przy sterowaniu U/f a 40% to granica przy której jeszcze nie potrzebne...
Dzięki MCB za odzew! Parametry okazały się trochę inne - dokładnie to: Moc: 43kW Wzbudzenie: 180V i 4.93A Stojan:460V i 104A Napęd bez zmiany kierunku obracania i bez hamowania. Czy jeżeli zaproponuje rozwiązanie falownik + silnik asynchroniczny klatkowy 40kW to oprócz nieliniowej charakterystyki momentu obrotowego tracę jeszcze na czymś? Czy w przypadku...
Silnik ten można by uruchomić jako jednofazowy. Jeden kabel jest wspólny dla oby uzwojeń. Czyli do jednej pary łączysz normalnie zasilanie znamionowe a 3 kabel dajesz przez kondensator w szereg też do zasilania. Według schematu poniżej. http://obrazki.elektroda.net/37_12629051... Pytanie tylko jaki kondensator potrzebujesz. Dla takiego silnika...
To juz było ze falownik, bufory etc to nie do pc i podłogówki- strata czasu i pieniędzy Nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi. Falownik nie ma służyć do regulacji mocy, tylko poprawić sprawność silnika sprężarki. Zwiększając częstotliwość zwiększa się obciążenie silnika i silnik zaczyna pracować z większą sprawnością. Niestety charakterystyka sprężarki...
Jeżeli dla minimalnych prędkości obrotowych (czyli bardzo małej prędkości przemieszczania się gazu) możesz dopuścić duży błąd lub ograniczyć użycie anemometru od jakieś minimalnej prędkości, przy której zostanie jakiekolwiek napięcie wygenerowane, to oczywiście możesz tak zrobić. Na pewno będziesz musiał użyć tabeli przeliczeniowej napięcia vs obroty,...
jeśli już koniecznie liniowy to nie jedno stronny tylko dwu to znaczy blacha aluminiowa między dwoma silnikami liniowymi siły oddziaływania będą blache cetrować. Ale przy zwykłaej bramie to naprawde perwersia. Oczywiście piszemy o asynchronicznymym bo najtańszy. Momet rozruchowy mały ale jak się zacznie rozpedzać to można niezłą predkość uzyskać wiec...
Hmmm, W zasadzie to najgorsza sprawa jest dla silników indukcyjnych - zanik jednej fazy przy włączaniu nie pozwoli na rozruch (brak momentu rozruchowego) i można spalić silnik a podczas pracy jeszcze nie jest tak źle, gdyż silnik ma już nadany kierunek wirowania, niemniej silnik jest osłabiony. Są proste układy wykrywające zanik fazy. Z kolei obniżenie...
MirekCz...mijasz się z prawdą, lub nie przeczytałeś tego, co napisałem :). 1.Możesz wskazać, która część mojej poprzedniej wypowiedzi jest nieprawdziwa, jeśli możesz to zacytuj, będzie nam łatwiej dyskutować. 2.Lekko "naginasz" i zaprzeczasz opiniom, których nie ma w mojej wypowiedzi :) . Rzeczywiście te charakterystyki, które wymieniłeś są prawie liniowe,...
No to fake, podałem pdf trochę innego woltomierza niż mam (nie mogę znaleźć odpowiednika mojego) - mój ma osobne wyjście do pomiaru napięcia (+, masa, pomiar). Poza tym przyjmijmy już dla ułatwienia, że charakterystyki są liniowe (bardzoej chodzi mi o informowanie kiedy silnik osiąga "roboczą" temperaturę pracy, więc ujemne wskazania też można olać)....
Obroty silnika zależą tylko i wyłącznie od częstotliwościa zasilania. Elektrycznie tylko i wyłącznie falownik. Mechanicznie, przekładnia. Wystarczy zmienić koło na silniku i na odbiorniku. I w sumie to najprostrze i najtańsze rozwiązanie. Nie zmieniając parametrów zasilania, możesz jeszcze przezwoic silnik na mniejsze obroty, jest to wykonalne ale...
Witam potrzebuje przeprogramować przekształtnik Sinamics G150 Chodzi mi o zmieniającą się ciągle częstotliwość.Ustawiona jest na nim regulacja wektorowa bez czujnika p1300=20 i to własnie ona powoduje skoki częstotliwości. Zasila ona wentylator z silnikiem 160KW. Mam instrukcje ale nie wiem który parametr zmienić :/ Wystarczy zmienić parametry Kp i...
Takie napięcia i prądy spowodują że układ liniowy będzie działał jako grzejnik i to całkiem mocny, sens mają jedynie rozwiązania impulsowe. Sposób jest taki, że prąd w cewce narasta z ograniczoną szybkością (przez indukcyjność cewki), po przekroczeniu wartości zadanej wyłączamy tranzystory prąd cewki zamyka się przez diody i opada, po określonym czasie...
to że silnik krokowy " trzyma " to kwestia sterownika zasilającego a nie budowy silnika krokowego , w silnikach DC istnieje taka możliwość ale stojan nie może być wykonany z magnesów trwałych Jak najbardziej MOŻE. Co więcej - układ sterowania się wtedy bardzo upraszcza. Bo nie ma potrzeby sterowania uzwojeniami wzbudzenia. Ponadto charakterystyka biegu...
"Taki typ pracy jest jedną z opcji, dlatego ja bym zaczął od faktory reset, potem wpisał parametry silnika, wykonał procedurę autotune i powinno chulać...." Drogi zbychmg, Dzwonią, ale nie w tym kościele. To jest stary MICROMASTER Eco, taka uboga wersja, która ma tylko cztery opcje pracy: 0 - więcej niż jeden silnik równolegle 4 - odzyskiwanie energii...
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
Nie wiem po co Ci Atmega itp. Falownik ma zaimplementowany regulator PI. Do regulacji prędkości w funkcji temperatury powinien wystarczyć. Wystarczy czujnik temperatury (sądzę że termistor NTC 10k byłby ok, ale trzeba przeliczyć) i szeregowy rezystor tworzące dzielnik napięcia 10V i działające jak potencjometr. Charakterystyka sterowania nie będzie...
podłączyłem do sieci A masz sieć 90Hz? Używasz falownika? Falowniki do silników zazwyczaj zmniejszając częstotliwość obniżają też napięcie zasilania bo impedancja uzwojeń spada i popłynie większy prąd przy mniejszej częstotliwości. Aby to skompensować falownik obniża napięcie. Dałeś jakiś transformator trójfazowy do zasilania? możliwe że spalił by...
Skombinuj kilka czajników i zmieniaj ich połączenia szeregowo-równoległe a i od biedy i żarówki nie zaszkodzą - tylko te są nieliniowe. I będzie dużo taniej niż z silnikiem z możliwością zmiany obciążenia.
Niestety, ktoś ci głupot naopowiadał. Regulator niczego nie zmniejsza, bo pobór prądu zależy wyłącznie od konstrukcji silnika i jego obciążenia. Regulator jest urządzeniem biernym i nie steruje prądem lecz tylko go "wytrzymuje". Minimalnie może się poprawić przy zmianie sterowania z nieproporcjonalnego, na proporcjonalne, ale tylko pod warunkiem, że...
W asynchronicznym obroty są funkcją liniową częstotliwości. WIęc regulując częstotliwość osiągniesz wymaganą prędkość , tak działają serwomotory w obrabiarkach. W silniku elektronarzędzi , jest zastosowany silnik szeregowy prądu zmiennego i ma podobną charakterystykę. Dodano po 1 Zresztą jestem posiadaczem szlifierki kątowej firmy BOSCH z silnikiem...
Nie wiem skąd zaraz falowniki, one nie bardzo mi się podobają do regulacji pracy wentylatorów, chodzi o to, że charakterystyka wentylatorowa jest bardzo nieliniowa i małe zmiany prędkości (w okolicach znamionowych) powodują znaczne spadki/wzrosty wydajnosci, więc to się nie bardzo daje tak prosto regulować. Ja bym po prostu dał silniki o mniejszej...
Wygląda na to że aby mieć liniową charakterystykę mocy trzeba podzielić na równe przyrosty pole sinusoidy napięcia A po co TU takie mecyje , silnik wiertarki to nie żarówka. A żarówka w ciemnym pomieszczeniu nie pobiera więCej prądu niż w jasnym? Silnik wprost przeciwnie.
To akurat normalne... Charakterystyka jest zbliżona do logarytmicznej... Przy liniowej zmianie tracisz trochę zakresu regulacji... Sprawdź przy jakim wypełnieniu silnik już zaczyna się kręcić i od tego momentu dopiero zacznij regulację... Częstotliwość PWM powinna być gdzieś między 1-100kHz... Dla mniejszego silnika może być bliżej górnej granicy...
Co do spalenia potencjometry to nie ma szans przy normalnej pracy - wszystko Potencjometr 150Ω 2W wytrzyma 115mA, więc silnik pewnie też wytrzyma, ale potencjometr 0,1W albo 0,25W jakich jest najwięcej długo nie pociągnie. Zakładałem liniową charakterystykę prądowo-napięciową wentylatora. Błąd.
Mysle ze moment obrotowy tego silnika bylby wystarczajacy do malej betoniarki jezeli chodzi o jej normalna prace. Problemem jest za to rozruch. Ten silnik ma niski moment rozruchowy a charakterystyka obciazenia betoniarki w funkcji predkosci obrotowej ma raczej bardziej liniowy charakter niz "wentylatorowy". Zatem jezeli koniecznie chcesz poeksperymentowac...
Zakładając że stałe czasowe silnika(siłownika) są dużo mniejsze niż obiektu głównego więc można założyć że jest to obiekt bezinercyjny. Z tego wynika że na podstawie charakterystyki statycznej można zamodelować taki siłownik. Np zakładając że kąt otwarcia zaworu jest proporcionalny do przyłożonego napięcia to będzie zależność liniowa. Dokładnie to ostatnio...
Odmiennie do tego co pisze użytkownik guard10 muszę powiedzieć, że do pompy wtryskowej wkręcony jest zawór elektryczny, który odpowiedzialny jest za dawkowanie pompy CR - utrzymanie ciśnienia w listwie. Zasilany jest w ten sposób, że +12 jest wspólne jak z zaworem EGR natomiast masa jest kluczowana (PWM). Pod żadnym pozorem nie sprawdzaj tego zaworu...
Nie zachowają się identycznie ! Sprężyna "mechaniczna" i "gazowa" mają charakterystykę liniową: przemieszczenie jest proporcjonalne do siły. Układ 2 magnesów ma charakterystykę kwadratową - bo siła zmienia się z kwadratem odległości. Aproksymacja do charakterystyki liniowej jest tylko przy dość dużych odległościach, gdzie oddziaływania magnesów są mniejsze,...
To chyba wypadnie użyć kombinacji nadprzewodnika, który jest przez magnes odpychany, i ferromagnetyka, który jest przyciągany - może da się policzyć taką konfigurację, żeby suma sił była zerowa? Wydaje mi się, że nieskończoną płaszczyznę z nadprzewodnika można pokryć sproszkowanym ferromagnetykiem w taki sposób, żeby siły oddziaływania magnesu z całością...
(at)jta Nie zrozumieliśmy się. Potencjometr czujnikowy ma kompensować rosnący moment obrotowy silnika wraz ze wzrostem średnicy roli w miarę nawijania. Tyle że przeciwwagą tego jest układ grawitacyjno - pneumatyczny, czyli ciężarek o masie 20 kg oraz siłownik pneumatyczny połączony ze zbiornikiem powietrza i regulatorem ciśnienia, który operator nastawia...
Przy przekładni śrubowej nie potrzeba zatrzymywać (utrzymywać) silnika bo przekładnie śrubowe są samohamowne, co innego w wypadku paska zębatego. Co do silnika - klasyczny silnik prądu stałego z enkoderem i pracujący w zamkniętej pętli sprawdzi się lepiej niż silnik krokowy gdzie nawet mimo zastosowania przekładni śrubowej i mikrokroków dalej możemy...
Ciągle wywala błąd. nie podałeś, jaki błąd dostajesz. Dodano po 1 Znalazłem drobny błąd w funkcji loop(). Poprawiona funkcja poniżej: Dodano po 3 Dodatkowa ważna sprawa: potencjometr musi mieć charakterystykę liniową. Inaczej nie będzie działał zgodnie z założeniami.
grzebacz to nie do konca tak jest jak piszesz-czujniki te nie maja charakterystyki liniowej wiec to obliczenie to raczej nic nie da a juz na pewno nie powie czy czujnik jest sprawny:)
Z tego co wiem to nie istnieje jakiś wzór określający zależność Przepływ=f(Napięcie) Można byłoby próbować kombinować ze wzorem na prędkość obrotową silnika obcowzbudnego prądu stałego. n=(Uzas-It•Rt)/kΦ Albo zawsze można byłoby wyznaczyć charakterystykę Przepływ=f(Napięcie) dla dużej ilości punktów i próbować ją aproksymować jakąś "ładną"...
Działa bo zawsze zdarza Ci się wcisnąć przycisk na dłużej niż 1 okres. A patent z ADC dobry. Ale podłączając to w klasyczny sposób nie da się podłączyć 1023 przycisków, bo charakterystyka nie jest liniowa (wychodzi dzielnik napięcia a potrzeba by było sumator). Masz rezystory 1, 2, 4k i tak dalej? A musi być jeszcze jeden wspólny (który na pewno masz...
Źle rozumujesz. Silnika nie można w ogóle porównywać do rezystora, zachowuje się całkowicie inaczej i prawo oma nie ma dla niego zastosowania - jest to obciążenie nieliniowe do tego. Spadek napięcia opisywany przez maurycy123 jest zależny od transformatora i szczerze, w tym zagadnieniu nie on jest ważny. Im więcej prądu z pobierasz z trafa tym niższe...
Witam kolegę , ten potencjometr 10 k powinien mieć charakterystykę A - Liniowa w tedy masz płynną regulację . Sprawdź mostek Greca bo jeżeli będzie uszkodzony będziesz miał problem z płynną regulacją obrotów silnika pozdrawiam Robert.
Dobry pomysł, niutat! Nawet żarówki są o tyle lepsze, że to oporność nieliniowa, a więc korzystniejsza charakterystyka hamowania! Tyle tylko, że żarówki conajmniej 100W, ale za to jeszcze taniej!
Adc=pwm to działanie liniowe , na którym auto po ustawieniu korekty odpaliło jednak działanie liniowe nie sprawdziło się. Proste przepisywanie wartości z wejścia na wyjście nie da dobrych rezultatów (charakterystyki są inne i sterownik silnika będzie "głupieć"). Takie coś da niewiele lepsze efekty niż całkowite odłączenie sygnału z przepływki - a nawet...
Nadal problem jest nierozwiązany... Sprawdziłem charakterystykę potencjometru i wychodzi liniowa. Ustawiałem na wiele sposobów parametry 1301(minimum AI1) i 1302 (maximum AI2) w falowniku i dalej nie uzyskałem liniowego zwiększania (zmniejszania) prędkości obrotowej silnika.... Czy macie może jeszcze jakieś pomysły? Zalecany potencjometr od 1 do 10...
Jeżeli ciśnienie gazu przed takim przełączeniem po którym silnik gaśnie jest dużo wyższe (a może tak być przy nieszczelnym zaworze regulacyjnym w reduktorze), to sterownik gazowy, może tak skrócić czas wtrysku, że czas ten może być już w nieliniowym zakresie charakterystyki wtryskiwacza lub nierealny do zrealizowania - wtryskiwacz nie zdąży się otworzyć....
Temat rozwiązany :) Do regulacji obrotów zastosowałem falownik jednofazowy, wykorzystałem dwie fazy na wyjściu. Nie jest to poprawne ale dobrze pracuje. Co do charakterystyki dmuchawy o której była mowa z moich pomiarów wyszło że w większości zakresu jest ona liniowa.
Każdy ci powie, że do wentylatorów i pomp nie powinno podłączać się falownika. To nie jest prawda, często używa się falowniki do sterowania wentylatorami np. w układach klimatyzacji. Większość falowników ma już zaprogramowane odpowiednie do tego charakterystyki regulacyjne ( nieliniowe). Prawdą jest, że sterując silnikiem za pomocą falownika musimy...
Zwróć się do kolegi scq on ma opis takiej konstrukcji z książki Jagodzińskiego, nie jest to wbrew pozorom skomplikowane , a skalowanie robi się w dzień "bezwietrzny" przy pomocy samochodu. Ja używam silnika prądu stałego produkcji zakładów Września typ SM-1, ma liniową charakterystykę obroty/ napięcie, kupiłem na Allegro za 15PLN Dodano po 11 U mnie...
Regulacja nie będzie liniowa ponieważ jest to związane z nieliniowością silnika jako maszyny elektrycznej. Stanowi on obciążenie głównie indukcyjne ze wszelkimi konsekwencjami a więc nieliniowością charakterystyki magnesowania, zmian strumienia w rdzeniu i uzwojeniach etc, etc. ale to jest temat na wykład. Nie czuję się na tyle mocny by to wytłumaczyć...
Drugi kabel to masa. Banan, akurat wyprzedzenie zapłonu na pewno nie powinno być stałe (czytam maksymalne) powyżej 4000 rpm. To nie jest zależność liniowa. Do tego i tak uważam że pojemność silnika jest zbyt mała aby po zainstalowaniu w nim zmiennego wyprzedzenia odczuć inną charakterystykę silnika. Co innego gdyby była to 250 tka. Ale pobawić się można...
Moze najpierw Szanowny (at)Tubeczka zapozna sie z charakterystyką silnika prądu stałego, zarówno z magnesem trwałym jak i uzwojonym stojanem. Po drugie, co to jest sterowanie silnika typu PWM a i trochę o regulatorach liniowych. Sam potencjometr to za mało do Kolegi zadań. Poza tym, uzyskanie 200 rpm przy zastosowaniu samego silnika DC to za mało, by...
charakterystyka liniowy liniowy charakterystyka charakterystyka liniowy żarówka
dioda selenowa sterowanie dwoma obwodami rozrząd carisma
ogrzewanie basenu eliminacja zakłóceń
Czas naprawy przerwania kabla magistralnego Strojenie głowicy magnetowidu: porady i kroki