Pierwsza, bardzo istotna sprawa, i chyba twoj problem, silnik nie mozna zastapic opornikami do symulacji. To nie jest liniowy regulator tylko PWM, wiec wykorzystuje on indukcyjnosc silnika do regulacji pradu, bez indukcyjnosci po prostu nie pojedzie...
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
Silnik napędza tokarkę poprzez przekładnię pasową, żadnego sprzężenia zwrotnego nie było. Chodziło mi o sprzężenie zwrotne z prądniczką tachometryczną, którą można zamontować na osi silnika. Steruje ona liniowo układ np. TDA1085 a ten z kolei otwiera triaka. W takim układzie można wykorzystać moc silnika w zależności od obrotów. Myślę ,że takie rozwiązanie...
Cześć wszystkim. :D Piszę do was tutaj z problemem odnośnie sterowania silnika BLDC. Poniżej załączam wszystkie parametry do elementów. Potrzebuję na studiach uzyskać pełen zakres obrotowy silnika aby wyznaczyć charakterystykę. Problem w tym że pomimo wielu prób z ustawieniami sterownika ESC oraz zmianach w programie na Arduino nie mogę sprawić aby...
Witam, Jestem w trakcie konstruowania urządzenia, w którym muszę sterować silnikiem liniowym w taki sposób, aby wychylał się sinusoidalnie tak jak pokazuje to rysunek. Znam położenie w każdej chwili czasu oraz mogę dowolnie zmieniać prędkość (programowo). Zadanie polega na tym, że zadając silnikowi cykl pracy np. 6 ruchów (pików sinusa) w ciągu 2s o...
Witam ! Mam problem z nauką - nie wiem od czego zacząć . Muszę stworzyć układ który będzie sterował silnikami krokowymi - ilość obrotów jaką ma wykonać i prędkość . Do tego silniki liniowe , albo serwonapędy . OPIS DZIAŁANIA : Muszę zgrać ze sobą takie rzeczy : 1)silnik który będzie poruszał zębatą listwą która na końcu ma tłok z plexi o szerokości...
Witam wszystkich Mam taki jakiś chiński silnik, tabliczka znamionowa jest po chińsku i jedyne oznaczenia, jakie odczytałem są takie: 1400r/min 50Hz B 0,75kW IP44 I S1 220 V 5,22 A C1 450V C2 265V Czy mogę regulować jego obroty i w jaki sposób? Dziękuje za pomoc Pozdrawiam
Musze zrobić projekt z maszyn temat : silnik liniowy rozruch,regulacja prędkości i hamowanie. Odnosnie tego mam pytanie czy sposoby ruchów są identyczne jak w przypadku silnikow indukcyjnych, czy wystarczy tylko zmienić nazwy wirnika i stojana na induktor i bieżnik i napisac wszystko jak w indukcyjnych? Bardzo dziękuje za jakąs podpowiedz bądź jakieś...
Witam. Potrzebuje sterować momentem w silniku prądu stałego 12V/24V / obojętnie jaki. Rozumiem, że zmniejszając prąd dostarczany do silnika, moment spadnie, wystarczy szeregowo z silnikiem wstawić potencjometr i w ten sposób to zadziała, czy potrzeba czegoś bardziej skomplikowanego? Użycie rezystora nie spowoduje spadku napięcia na silniku? Efekt jaki...
Witam. Jestem posiadaczem następującego silnika jak na zdjęciu. Prawdopodobnie jest to silnik elektryczny prądu zmiennego synchroniczny. Chciałbym ciągle lub skokowo zmieniać obroty takiego silnika w pewnym zakresie.Nasuwają mi się następujące sposoby regulacji. -zmiana napięcia zasilającego poprzez np dzielnik napięcia (spadek momentu powodujący przy...
Witam Panowie, mam pytanie. Mam nagrzewnicę wodną z silnikiem jednofazowym z kondensatorem. Silnik ma moc 280W / 1.2A i jest jednobiegowy. Chciałbym regulować obroty tego silnika za pomocą potencjometru, ale powoduje to buczenie silnika. Jaki regulator obrotów powinienem kupić, aby silnik nie buczał i można było nim sterować obrotami wentylatora? Czy...
Witam chciałbym robić układ który będzie sterować silnikiem AC 230V i 1500W napięciowo chciałbym aby zakres regulacji był od minimum do maximum Nie mam pomysłu jak coś takiego zrobić i na czym jakieś pomysły linki mile widziane Dodam że googole i elektroda nic mądrego mi nie podpowiedziały przynajmniej dla mnie Pozdrawiam i liczę na wasza pomoc
Potrzebuję jakiegoś schematu lub choćby dobrego pomysłu na układ sterujący pracą silnika odkurzacza w zależności od podciśnienia jakie wytwarza. Zadane ma np. -0,7 Bara i takowe ma utrzymywać sterując obrotami silnika wytwarzającego to podciśnienie. Chodzi mi o utrzymanie zadanego ciśnienia w "pojemniku" podłączonym do turbinki z odkurzacza (1800W)
Zlecę wykonanie regulatora silnika -słyszałem że na tym elelmencie-U2008B-niestety za dużo nie wiem o elektronice :( więc zwracam się do Was!!! Mój gg 6265488 lub PW Dziękuję z góry Post był raportowany. (!!!!Sląsk!!!!)) – ozdobnik ? -- > REGULAMIN pkt 11.1 i 11.2. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN.
Witam Robił ktoś może bramę z gotowych elementów ? Chodzi mi o taki zestawik złożony z podzespołów na allegro siłowniki można kupić, sterownik też oraz inne dodatki. Czy jest sens taki zestaw składać ? np. sterownik bramy sb-01 PROFESJONALNA CENTRALA STERUJĄCA DO BRAM 2 SKRZYDŁOWYCH W KOMPLECIE SĄ 2 PILOTY Centrala współpracuje z siłownikami na napięcie...
uruchomiłem przykład z arduino - stepper_speedControl. wg. załącznika, z użyciem potencjometru obrotowego 10kOhm liniowy 1/8W i wszystko działa bez zarzutu. Czy posiadacie taki program? Nie posiadam programu stepper_speedControl ale skoro go uruchomiłeś to chyba go posiadasz? Dodano po 2 Idąc tym tropem, gdybym zmniejszył podział kroku np. na 1/4 (4...
Niestety schemat jest błędny. Stopień z układem IC2 nigdy prawidłowo nie zadziała. A w związku z tym dalsze stopnie - IC3, T1,T2 - nie mają już sensu. O'k - ale po kolei, bo chciałbym dużo powiedzieć. 1) rozumiem, że bardzo chcesz uzyskać bardzo liniowy przebieg trójkątny, bo dzięki temu mógłbyś uzyskać bardzo liniową zależność wypełnienia PWM w funkcji...
Silnik taki nie ma hamulca. To siłownik liniowy w którym ruch obrotowy zamieniony jest na posuwisty. Napędy takie nie potrzebują hamulca gdyż stopień przekładni jest na tyle duży że następuje samo blokowanie. Można podłączyć pod akumulator byle by nie przekraczać pozycji suwu co grozi zniszczeniem przekładni a nie wiem czy kolega ma siłowniki z łącznikami...
Nie pisałem, że na silniku DC jest to niemożliwe, jest to trudne programowo i na dodatek chyba droższe, bo do ustalania pozycji przydałoby się jakieś dobre sprzężenie. Może nie tyle trudniejsze programowo co zupełnie inna technika sterowania, którą trzeba po prostu zrozumieć, a w sumie jakaś bardzo trudna nie jest. Dobre sprzężenie to oczywiście podstawa...
Z tego co mi wiadomo to PWM jest to regulacja wypełnienia impulsu przy stałej częstotliwości (sterowałem takim silniczkiem krokowym od drukarki i faktycznie zmieniałem czas trwania impulsów ale po tym impulsie nastepował od razu kolejny) . Wiem że tak się steruje np. wiertarki (prędkością obrotową) może to wprowadziło pewne zamieszanie tylko że tam...
Pozwolę sobie dołożyć zdanie do tematu. Silnik BLDC jest zdecydowanie synchroniczny. Proszę nie sugerować się sterownikami modelarskimi, w których następuje regulacja mocy a obroty ustalają się w zależności od obciążenia. Sterowane są falą prostokątną, gdyż tylko taki przebieg napięcia pozwala na naturalny, liniowy przyrost prądu fazowego, który bezpośrednio...
Witam Projektuję prototyp sterownika silnika prądu stałego. Założenia projektowe: Napięcie zasilające: 24V Prąd ciągły: do 25A, przeciążenia przy hamowaniu Zastosowanie: głównie do sterowania silnikami DC powszechnie stosowanymi w elektrycznych hulajnogach i wózkach elektrycznych o mocy do 500W, sterowanie silnikami w amatorskich segway’ach. Możliwa...
Niestety, tak nie może być :cry: Suwak potencjometru - do masy (tak, jak "dolna "końcówka potencjometru), a nie dp 15V. Miałem pisać o brakującym rezystorze 820Ω, ale widzę zmiany schematu "w biegu" :D Obejrzę ostateczną wersje :!: Potencjometr typu "A" - liniowy.
Najpierw należy jak widać określić element wykonawczy. Jest to silnik liniowy, czy obrotowy i śruba trapezowa?
Tranzystor bipolarny NPN 2N3904 40V/0.2A Nie nada się. Tranzystor bipolarny NPN BC639 80V/1A Nie podajesz prądu maksymalnego silnika - pomierz go przy zahamowanym wale lub prościej zmierz rezystancję silnika. Dobór na prad jałowy jest bez sensu. Czy mogę któryś z tych tranzystorów podłączyć do układu z silnikiem? Czy musi to być tranzystor MOSFET?...
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Witam ! Kierunek obrotów dobrze przełączasz. Do regulacji prędkości możesz użyć np. LM317 Google "regulator obrotów LM317" Potencjometr już uszkodziłeś. Włącznik zasilania źle narysowałeś. Regulator podłącz przed przełącznikiem kierunku. Silniczkiem DC można jeszcze sterować ( prawo/lewo i regulacja obrotów ) w inny sposób: Jeden potencjometr liniowy,...
witam wszystkich mam brak pomyslu na uklad ktory by sterowal odpowiednio silnikiem liniowym 12DCV. Uklad mial by zazadanie zwiekaszac i zmniejszac obroty silnika - regulacja zamknieta. ( silnik raz spowalnia raz przyspiesza - bez ingerencji czlowieka :))
MJE340 ma mniejszy prąd i moc. Tu masz kawałek oferty TME dla Uce>300V, >2A, >50W https://obrazki.elektroda.pl/5459986400_... Wprawdzie na schemacie widać regulację, ale zwróć uwagę na podobne wzmocnienie. No i pytanie, dlaczego poległ. Ze schematu wynika, że może pracować w całym zakresie liniowym więc i mocy. Zadbaj o chłodzenie.
Z reguły też silnik nie potrafi wystarować przy nastawionej małej RPM, choć wcześniej pracował stabilnie. Tak w ogóle najlepsze do takich silników są regulatory oparte o autotransfomatory, bo silniki zasilace są sinusoidalnym napięciem a nie poszatkowaną sinusoidą jak przy regulacji fazowej. Autotransformator jako element liniowy jest najmniej zniekształcającym...
Nie wyważaj otwartych drzwi. Ruch posuwisty = silnik liniowy (albo dzwonek). Cewka, rdzeń ze sprężyną + przerywacz i jakiś prosty, nawet analogowy sterownik z czasówką do regulacji czasu załączania cewki. Minimum ruchomych części. Prostota, automatyka. Można nawet pokusić się o przełącznik trybu automatu na ręczny. Jak mechanicznie, to przegub korbowy...
Z regulacją prędkości różnie bywa, to zależy od konstrukcji silnika. Może wystarczy regulacja napięcia? Według jakiego wzoru (np. równania prostej Y=A·X+B, jakie współczynniki A/B)? Piszesz, że zrobiłeś układ, i nie działa tak, jak trzeba - ale jaki to był układ? Nie napisałeś tego jasno - podaj schemat, albo pełną listę elementów i połączeń.
Dodaj jakiś dławik (minimum 10 uH) w szereg z wentylatorem oraz antyrównolegle diodę do dławika i wentylatora. Pomoże Dławiki jaki miałem pod ręką to 56uH i 100uH po podpięciu szeregowo z wentylatorem i dodaniu diody Uf4007 poprawiają nieznacznie regulacje ale mimo wszystko dla podobnych wartości wypełnienia (ok40%) uzyskuje maksymalne obroty wentylatora....
Niedawno przecie gderałem że do smarowania silników tłokowych stosuje się olej. Nie widziałem żadnego przegubu przy połączeniu tłoka z tym prętem co przenosi napęd na prądnicę. Jeżeli tłok nie jest na przegubie to nie pójdzie jak po maśle, nawet jak będzie smarowany. Myślę, że przegub by się sprawdził gdyby tłok napędzał mimośród, a tutaj jest tylko...
Nie, triak potnie sinusoidę i będzie lipa. Trzeba używać liniowego obciążenia. Np autotransformator z regulacją na silniku.
Jeżeli napiszę coś oczywistego to sorry ale pytanie jest dość ogólne i nie wiem gdzie dokładnie lezy problem. Częstotliwość 50 Hz odpowiada prędkości nominalnej silnika: 3000 rpm jeśli dwubiegunowy, 1500rpm jesli czterobiegunowy itd. Zależność częstotliwości i obrotów jest liniowa. Połowa częstotliwości nominalnej to połowa obrotów znamionowych silnika....
Witam. Wiem, że bezpieczeństwo po pierwsze (sam mam dzieci, choć już nie takie małe...) więc postaram się pomóc. Po pierwsze: nie stabilizator liniowy, a impusowy. Liniowy po prostu ugotuje się. I teraz trzy propozycje: 1 i 2 proste i tanie. Do zrobienia praktycznie od zaraz, z niewielkimi kosztami. Opcja 3 nieco bardziej skomplikowana. Proponuję na...
Ten regulator nie nadaje się do regulacji prędkości silnika w magnetofonie. Sposób regulacji ( PWM ) wprowadza zakłócenia i brak stabilizacji obrotów. Do takich silników są specjalne regulatory liniowe.
(at)excray Nie do końca. Tak samo są zbudowane wentylatory komputerowe, i też sterowanie odbywa się przez regulację napięcia używając PWM. Tyle, że autor chce mieć liniową charakterystykę regulacji a do tego trzeba odczytywać prędkość obrotową. Do końca. Sterowanie PWM takiego sterownika kończy się w najlepszym przypadku tak jak w powyższym temacie....
napęd bezpośredni znaczy się że nie ma tradycyjnego silnika napędzającego po przez pasek talerz tylko talerz stanowi cześć obrotową silnika ma naklejone magnesy stałe a sterowanie jest po przez elektromagnesy sterowanie elektronicznie tak zwany silnik liniowy . na pewno da się podnieść obroty ale sprzęt jest dość rzadko spotykany dlatego nikt nie wie...
Stabilizator liniowy (bo sądzę że o tym mówisz) 30% energii zmieni w bezproduktywne ciepło. Do układów zasilanych z baterii w tej samej roli lepiej zastosować przetwornicę impulsową. Podłącza się ją w taki sam sposób jak stabilizator liniowy, a ma znacznie mniejsze straty energii. Przykładowe produkty: https://botland.com.pl/przetwo...
Witam, Obiekt statyczny to taki którego wartość ustalona po pewnym czasie będzie stała. Dobrym przykładem będzie czajnik elektryczny do podgrzewania wody. Jeśli włączysz taki czajnik to temperatura będzie rosła do wartości 100 stopni a więc będzie to wartość ustalona bo woda będzie miała po pewnym czasie maksymalnie 100 stopni. Kolejny przykład to silnik...
No ja mam 5 styczników. Główny liniowy, dwa kierunkowe, obejście tyrystora głównego i osłabiacz strumienia stojana. Ale jaka jest strategia pracy sterownika to diabli wiedzą. Mam na nim 8 potencjometrów do ustawiania "czegoś" nie są opisane.
Podziękował serdecznie za schemacik z pierwszego postu... Zrobiłem go.... działa świetnie. Zastosowałem go przy silniku napięcia stałego 25W ( zastosowany przy elektrycznych szybach w starym mercedesie). Na początku sądziłem, że układ ma błąd, bo zmiana napięcia na wyjściu była zaledwie o 1V, ale problem został rozwiązany - poprostu bez obciążenia tak...
Jeśli sprężarka nie ma regulacji zmiennej wydajności to raczej zależność liniowa. Przy 2000 rpm już by rozerwało coś w układzie. Tu jest podobnie jak w dieslu, silnik nie osiągnie przykładowo 10 000 rpm.
Silnik 230V 520W z pojemnościową uzwojeniem rozruchowym.
Jeśli zasilacz trzyma stabilnie napięcie 5V, a ma wahania napięcia 12V przy zmianach obciążenia 5V, to pewnie ma on jeden układ regulacji napięcia dla +5V, i działanie tej regulacji zmienia inne napięcia. Jeśli używasz takiego zasilacza, to nie ma możliwości, by mieć z niego stabilne 12V przy zmiennym obciążeniu +5V, najwyżej można go uzupełnić o stabilizator...
Jest to silnik klatkowy który umożliwia regulację prędkości. Takie silniki występują w amerykańskich klimatyzatorach produkowanych na europę. Widziałem taki regulator właśnie w tym urządzeniu składający się z jakiegoś chyba tyrystora i małej płytki elektronicznej. Regulacja była liniowa. Zasada regulacji powinna być podobna jak przy 230V.
Może zamiast bawić się w liniowe stabilizatory i stosować duże radiatory to może poskładaj sobie regulator na prostym i popularnym układzie TL494 lub spróbuj coś nawet na NE555, do sterowania silnikiem PWM o wiele lepiej się nadaje. Podając na rezystor R7 napięcie 0-5V zamiast Vref masz regulację prądu, a zmieniając np. R3,R5 lub R6 masz regulację napięcia....
Zmierz prąd płynący przez silniczek lub podłącz go przez opornik 10Ω i zmierz spadek napięcia na nim lub sprawdź doświadczalnie podłączając silniczek przez oporniki o różnej wartości (10, 20, 40, 80Ω w różnych kombinacjach) i w ten sposób ustal co ci jest potrzebne. Rozważ inne rozwiązania - regulację napięcia zasilania stabilizatorem liniowym...
Może to być też autotransformator do regulacji prędkości. Za mała ta bania jak na autotransformator do tej mocy silnika. wtyk metalowy poziomy/liniowy na 3 żyły. Do natychmiastowej wymiany na współczesny.
Obiektem regulacji jest rzeczywisty elektryczny silnik liniowy, zaimplementowany w środowisku MATLAB & Simulink. Ktoś mi kiedyś powiedział, że częstotliwość dla regulatora nadrzędnego powinna w tym przypadku wynosić 1kHz a dla podrzędnego od 20 do 50 kHZ.
żeby silnik nie stracił mocy podczas posuwu taśmy czyli podczas pracy z obciążeniem. Jedynym wyjściem w tej sytuacji jest motoreduktor o którym wspomniał -niewolno2-, dobre chłodzenie i regulator obrotów. Silnik nie będzie startował nawet pod obciążeniem (oczywiście zależy jakie obciążenie). To nie jest silnik liniowy czy krokowy, w których moment...
Jeżeli ma być regulacja prędkości obrotowej to musi to być potencjometr. Trzeba tylko poszukać potencjometru uchylnego lub typu joystick ze sprężyną powrotną ustawiającą potencjomnetr w środkowej pozycji. np. cos takiego: https://elecena.pl/product/4073206/pmrmp... czy też https://www.aksotronik.com.pl/potencjome...
Proponuję nie stosować 555 tylko zrobić najprostszy zasilacz liniowy z płynna regulacją napięcia od minimalnego gdy silnik jeszcze rusza do 24V. Np. stabilizator 7805 z potencjometrem na wyjściu. Suwak do "masy" 7805.
Czy polskie potencjometry z literką B nie są czasem logarytmiczne? Na filmiku widać, że regulacja nie jest zbyt liniowa.
liniowy regulacja regulacja liniowy silnik liniowy
zasilacz dzwonkowy parametry ustawienia anteny cyfrowej kosiarka zalać olejem
podzielniki peltiera lodówka siemens
Niebieskie podświetlenie kierownicy Fanatec - co oznacza? Kichnięcie przy rozruchu zimnego silnika - przyczyny i diagnostyka