Dzisiaj przywraca się do ponownej eksploatacji nawet silniki z lokomotyw spalinowych albo sprawne podzespoły, tak całe podzespoły z samolotów pasażerskich. Przemysł remontowo-stoczniowy pewnie by upadł gdyby nie elastyczne podejście do tego co można ponownie wykorzystać :) .. No nie wiem - dzisiaj ??? - akurat silniki lokomotyw spalinowych od lat 60-tych...
Witam. Znalazłem taki oto schemat... Jest to zasilacz stabilizowany o płynnie narastającym napięciu zasilającym. Zmieniając wartość C1 zmianiamy szybkość narastania napięcia.
Buczenie najprawdopodobniej spowodowane jest tym, że silnik lokomotywy dostaję napięcie AC zamiast DC co by wskazywała na awarię układu prostownika w tym zasilaczu. A to z kolei może powodować "wariowanie" regulacji.
Pamiętacie generatory HHO do samochodu? Może przy okazji warto wrócić do tematu, napewno znajdą się zwolennicy tego wynalazku. :D Wspomagane przez wentylatorki od zasilaczy ATX na dolocie :) . Praw fizyki pan nie przeskoczysz, nawet etapami. Przeskoczyć nie ale nagiąć :) jak najbardziej. Dodanie niewielkiego magazynu energii celem odzysku z hamowania...
Sam to zbuduj jak w to wierzysz ;) Taka jedna silna prądnica może napędzać kilka mniejszych silników. Nawet w lokomotywie co ciągnie tysiące wagonów albo do polskich elektryków zastosować.
Musisz zdecydować czy robisz po nowemu czy antycznemu. Każde podejście ma zalety ale ich mieszanie jest technicznie słabo uzasadnione. Stare lokomotywy używają silników obcowzbudnych aby obejść problemy o których mówisz. Nowe lokomotywy silników indukcyjnych bo falowniki na to pozwalają. Dawniej się nie dało... Nie rozwiązuj od nowa problemów które...
Pracuje przy silnikach lokomotyw, u nas przeciek na pompce wtryskowej oznacza uszkodzenie pompki. Czy to normalne że po naprawie są przecieki.
Nie słyszałem o gereratorze w układzie Sulzera ale słyszałem o generatorze Sulzera(szwajcarska firma) zasilającym silniki elektryczne w lokomotywach spalinowych.
Wszystko jednak wskazuje na nieszczelny dolot, silnikowi brakuje powietrza skoro kopci jak lokomotywa i te 100 KM ciężko go ma rozbujać, bez logów jednak tylko można snuć przypuszczenia.
Na upartego i układ Leonarda można by tu wciągnąć ale idąc z duchem czasu na pewno będą to silniki różnego typu zasilane/sterowane wprost z układów elektronicznych/energoelektronicznych - tu np wspomniany silnik+falownik. Google co nieco pokazuje, np ideę a przykłady zastosowania możesz nawet w rowerach, samochodach, tramwajach czy pociągach (lokomotywach,...
Przebieg momentu przypomina połówkę paraboli. Wynika to stąd, że moment silnika jest proporcjonalny do iloczynu prądu twornika i strumienia magnesującego. Strumień z kolei jest proporcjonalny do prądu uzwojenia wzbudzenia, które w silniku szeregowym jest jednocześnie prądem twornika. Czyli przebieg momentu jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Obroty...
Przecież napisał, że wszystko działało bez zarzutu do czasu podłączenia pod silnik. :|
Witam. Od dłuższego czasu mam zamiar zbudować silnik parowy. Dużo większy od projektów przedstawionych na tym forum, a i dużo mniejszy od silników lokomotyw :). Na początek chciałbym się jednak skupić na kotle, który chciałem zbudować już z setki materiałów, aczkolwiek najkorzystniejszym pomysłem okazała się butla 50l instalacji gazowej samochodu. Zadziwiła...
Z tego co wiem w pociagach sa silniki pradu stalego. Jesli nawet sa gdzies inne stosowane to zdajesz sobie sprawe z poboru mocy takiego silnika ? Tym bardziej zasilanego z jednej fazy... Do czego Ci to ? Zgadza się. Sieć trakcyjna kolejowa ma 3kV prądu stałego. Rozruch takiego silnika odbywa się przez bocznikowanie rezystorów. Pobory prądu przy rozruchu...
Układ leonarda to zupełnie coś innego stosuje się je tylko i wyłącznie w maszynach wyciągowych w kopalniach i w lokomotywach diezlowskich do silników prądu stałego wielkiej mocy.
Bardziej chodzi mi o silniki takie jakie były montowane w lokomotywach, wytwarzające ruch obrotowy pod wpływem ciśnienia pary, ale dużo mniejsze 100-200kW .
Tyle wiem jak się odcina paliwo awaryjnie. Ale nie spotkałem klap odcinających dopływ powietrza. Agregatów widziałem i instalowałem oraz serwisowałem już sporo. W lokomotywach spalinowo-elektrycznych tez nie spotkałem a oglądałem już też troszkę, nie wszystkie oczywiście. Pięciokrotnie byłem świadkiem rozbiegnięcia się silnika wysokoprężnego, dwa razy...
W komentarzach najbardziej przekonujący wydaje mi się być Pan Klemens, co ma w garażu (zapewne silnik skoro zadziałało) pobór mocy 1,2MW. i to jeszcze nie licząc grzejnika :) Prawdopodobnie lokomotywę tam parkuje.
A ten silnik to w kosie, komarku, czy lokomotywie?
W lokomotywach spalinowych stosuje się przekładnie elektryczną tzn. silnik spalinowy napędza generator a ten napędza silniki elektryczne poruszające lokomotywę. IMHO jeszcze lepsze rozwiązanie od napędu hydraulicznego. Od 3 lat jeżdzę takim do szkoły ;) Ja wiem czy lepsze... Silnik hydrauliczny ma chyba najlepszą charakterystykę momentu do predkości...
Skrzynia biegów będzie potrzebna, albo chociaż przekładnia i sprzęgło. Jakby się uprzeć, to może zrobisz sobie jak w lokomotywie - silnik napędzi prądnicę, prądnica silnik/silniki elektryczne. Straty mocy dramatyczne, za to proste mechanicznie. Do tego problemy ze sterowaniem silnikami. Chyba, że będą to silniki z e-bike i od razu sterowniki do nich....
Miałem okazję dawno temu obsługiwać agregat o mocy 150 kVA zbudowany na bazie silnika z lokomotywy manewrowej. Z tego, co pamiętam, żarł ok. 40 l/h pracy przy obciążeniu połową mocy. Wychodzi dość kosztowna zabawa...
A może to nie wina lokomotywy a słaby zasilacz? Ale prędzej to wina w obu tych urządzeniach: zasilacz za słaby dla zasilania dwóch lokomotyw na raz a lokomotywy wymagają dokładniejszej diagnozy i przeglądu serwisowego co najmniej silnika, czy silnik jest wymienialny, czy silnik jest szczotkowy? Czy posiadasz mierniki w celu sprawdzenia poboru prądu...
Witam Wszystkich Jest to moja premiera w tym miejscu ;-) Mam problem z ustaleniem przyczyny awarii silnika trakcyjnego lokomotywy Škoda 31E Na Wirniku doszło do zwarć. Na razie nie mam wyników pomiarów. W każdym razie na chwilę obecną udało mi się stwierdzić, że: - silnik przestał działać, ponieważ doszło do zwarcia na wirniku - widziałem wypalone miejsca...
Zacznij obciążać szynę 5V (albo 3,3V?) w zasilaczu i zobacz na efekty. Co do samej regulacji to pomyśl o zbudowaniu jednego, "wielokanałowego" zasilacza. Radocha z zabawy powiększy się o samodzielną konstrukcję. LM317 to kiepski pomysł, bo chwila i będzie przegrzany. Lepiej daj coś z tranzystorem regulacyjnym dużej mocy, zwłaszcza, że silnik lokomotywy...
Witam. Poszukuję silnika elektrycznego, który działa w przedziale 1-12V. Silnik chcę zamontować do lokomotywy w skali H0. Pozdrawiam.
Mostek Graetza (lub cztery diody), dwa rezystory (może być jeden) i dwie diody led. Zmiana zasilania silnika nie wpłynie na świecenie diod. Prościej się już nie da.
Dopóki nie napiszesz, czym jest tajemnicze "uzwojenie", to niczego nie można powiedzieć. Może to uzwojenie głośnika, może nagrzewniby indukcyjnej, silnika od lokomotywy, potencjometru drutowego albo może przekaźnika? Druga sprawa, narysuj schemat a nie takie opowiadanki :D
Q5 wygląda ok po oczyszczeniu. Bardziej mnie zastanawiają dwa elementy poniżej oznaczenia Q2 do których jest przylutowany biały przewód idący do silnika (akurat nie widać tego na zdjęciu bo kabel zasłania). W miejscu gdzie przylutowany jest przewód, jest tyle cyny że dwa czarne elementy są ze sobą połączone a na mój chłopski rozum chyba nie powinny?...
Tak faktycznie mam silnik 18,5 kw. No i jak podoła ten mój silnik 11 kw
Jakos poradzono sobie z hamowaniem (nie wiem jak) w elektrowozach. Tam energia jest "zwracana" do trakcji a w starszych patentach idzie w cieplo. Nie wiem jakie silniki sa w lokomotywach zaraz wpisze w googlach "EU-07" i poczytam. Jak mi cos mądrego wpadnie do głowy to napisze. :)
Witam.Ja rowniez dowymiany mam egr ,tak przypuszcam -kontrolka silnik swieci,auto kopci na czarno jak lokomotywa i do tego delikatnie przerywa...mimo ze sie wlecze,jako tako.Do polski ma 1200 km.Nie wiem czy sie tak tluc ,czy zamowic lawete.Samochod to jumper 2,2 hdi 120 rok 2008.
a chętnie zatrudnił bym tego pedagoga np. do przetaczania wagonów. Popieram pomysł kolegi ;) Po dłuższym zastanoieniu na suneło mi się kilka wniosków na temat tego zadania. 1. W zadaniu tym silnik jest traktowany jako już "jadący" (kwestia rozruchu takiej maszyny to osobny temat) 2. W związku z tym nie da się obliczyć rezystancji uzwojeń tego silnika,...
Udało mi się ( na przekór forumowym malkontentom :D ) zrealizować projekt sterowania kolejką. Sterowanie podczerwienią z uniwersalnego pilota - niezależne sterowanie czterema lokomotywami z jednego pilota. Do budowy sterownika użyłem uC Atmega8 i wzmacniacz operacyjny. Każda lokomotywa ma inny adres i 99 komend :D. Mimo, że wykonałem to w DIPie ładnie...
nieefektywność odmy nie nieefektywność tylko silnik dmucha w skrzynie korbową lak lokomotywa.
dokłaknie z takiego rozwiązania korzystają lokomotywy z silnikami diesla
Miałem kiedyś zrobione takie sterowanie dla dwóch lokomotyw.Były dwie wersje : sterowanie jedną lokomotywą płynnie przód - tył , albo dwiema niezależnie ale tylko do przodu.Zasilacz dawał napięcie zmienne 12V i posiadał dwa potencjometry , jeden regulował dodatnią część sinusoidy , a drugi ujemną .Natomiast w lokomotywach wstawione były diody szeregowo...
Przy jednym omie i tak musisz zapewnić jakieś pół wolta zasilania, żeby dać Atmedze te 10mV różnicy (mniej bałbym się jednak odczytywać). nie rozumiem. W tej konstrukcji co opisałem na wejściu ADC procesora pojawi się zmiana napięcia równa połowę spadku napięcia na rezystorze pomiarowym. Jeśli przyjmiemy , że akceptujemy spadek napięcia na rezystorze...
Witam, Panowie potrzebuję wymienić dławiki przeciwzakłóceniowe przy silniku lokomotywy Piko BR-98. Jeden urwałem i się rozpadł. Teraz nie bardzo wiem jak je dobrać, czy się da, albo czym je zastąpić. Wyglądają jak na zdjęciu, po prawej stronie: http://img189.imageshack.us/img189/5535/... Czy da się coś z tym zrobić? Zasilacz posiadam taki,...
Po pierwsze nie dawaj mu " ostro w gaz " na zimnym silniku , bo długo bezawaryjnie nie pojeździsz. Po drugie jeśli nie masz DPF-a to normalne że silnik puści bąka gdy go ciśniesz - oczywiście jeśli ten bąk nie jest jak z lokomotywy. Objawy padającej dwumasy to jak wyżej już kolega napisał.
I w lokomotywach ;)
O jakiej mocy silnik użyłeś?
Może zrobi kolega tak, jak w lokomotywie spalinowej? Silnik spalinowy napędza prądnicę a ta przekazuje energię do silników elektrycznych napędzających koła. Pozostają jeszcze sprzęgła hydrodynamiczne i elektromagnetyczne, tylko te koszty...
Jakby trochę to nagiąć i użyć silnika spalinowego+alternatora 24 V tylko jako generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu, ale będzie służył za "Akumulator" do zasilania silnika elektrycznego. Prawa fizyki będziesz naginał? Jeśli znasz sposób na przekazanie energii z "generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu",...
No wlasnie ta sprezarka jest zdemontowana z lokomotywy☺ a w razie czego czasem nie chcesz sprzedac takiego silnika? Bo znajomy ma w dobrej cenie ale niestety 1440obr.
Więc.. stojan zasiony jest normalnie z 400V, wirnik ma nawinięte 3-fazowe uzwojenie i wyprowadzone na pierscienie, całość jest podłonczona przez szczotki do regulowanej opornicy, moze ona być zalana olejem lub chłodzona powietrzem, widziałem układ w którym role opornicy spełniał pojemnik z wodą + sól takie układy pracują cały czas w sównicach, dzwigach,...
Silne pole magnetyczne (poduszkę magnetyczną) zastosowano do pociągu (prod. niemieckiej), który łaczy centrum Szanghaju z lotniskiem - 42 km, pociąg jedzie 8 minut. Najsilniejsze pola magnetyczne są stosowane w aparaturze do badań jądrowych. Na codzień mamy do czynienia z silnymi polami magnetycznymi wytwarzanymi w silnikach elektrycznych - w końcu...
podobne silniki byly stosowane w lokomotywach spalinowych produkcji radzieckiej w latach 70 ich prostota konstrukcji dawala duza bezawaryjnosc na liniach syberyjskich w polsce oznaczenie ST44 w tych silnikach sprezarke zastepowala tzw dmuchawa rottsa napedzana z walu silnika minus-duze spalanie oleju i on
sanfran tak to inżektor to było w lokomotywach ale nie ma nic za darmo tam trzeba było kupę pary by wtłoczyć wodę do baniaka.
Na wiazce co wchodzi w głowicę od pompowtrysków jest gumowy oring na nim ci się poci. Trzeba wymienić. Do tego zdjąć pokrywę i starą uszczelkę potraktować zmywaczem uniwersalnym po maznąć delikatnie pastą Dirko. Odepnij też przewód od odmy i zobacz czy na zapalonym silniku leci z niej dymek bo może przytkana. PD walą z odmy i korka oleju jak lokomotywa
Kolego, popatrz na to, co zrobił ten dżentelmen (bo w krawacie ;)) : https://www.youtube.com/watch?v=soxxPyaA... Na jego kanale jest pokazany cały proces "produkcji". 1. i 3. Tylko silniki spalinowe - elektryczne: raz, że drogie; dwa - stosunkowo małej mocy (do tego celu). Akumulatory - za ciężkie lub za krótki czas lotu. Przetwarzanie energii sprawdza...
Elektrit- Z tego co się oriętuje to diesle dwusuwowe też są na wtrysku ,a silnik taki jest stosowany w Lokomotywach spalinowych St 44 (Gagarin) Pozdrawiam.
Znalazłem projekt dla drukarki 3D, umożliwiający wydrukowanie części, które mogą nadać rowerowi elektrycznemu styl "Electry" https://www.printables.com/pl/model/8252... W zasadzie nic specjalnego w klasycznych silnikach prądu stałego, nie wymyślono od początku XX wieku. Są te podobne konstrukcje i rozwiązania,...
Przeróbka całkiem bez sensu. Silnik jazdy musiał by mieć przynajmniej 2kW. Przy 12V to potężne prądy, ponad 150A. Uśredniając pobór to wyjdzie ze 100A ciągłego prądu w czasie pracy. Akumulator litowo jonowy 100Ah 12V będzie kosztował tysiące i starczy na niecałą godzinę koszenia. Przyda się też prądnica, która zasili silniki napędowe Techniczne możliwe,...
W niektórych przypadkach wykorzystuje się pompe wielotłoczkową jako za silnik hydrauliczny, np. w kolejnictwie wąskotorowym, w niektórych lokomotywach serii LXD2 do napędu wentylatorów chłodnic. Opis ak działającj pomy znajduje się na 55 stronie instrukcji obsługi i utrymania lokomotywy .... http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/tabo...
Witam, Poszukuje zastosowań maszyn prądu stałego (muszą być to silniki szczotkowe, prądnice ), stosowane w dzisiejszych czasach i takie, które będą jeszcze służyły w przyszłości. Silniki trakcyjne w lokomotywach odpadają. Jedyne co znalazłem w internecie to zastosowanie w modelarstwie, rozrusznikach. Interesują mnie konkretne przykłady np. stosowanie...
Syn popsuł lokomotywę bawiąc się na innych torach. Zaniósł do "marklinowców" (prąd przemienny)? Silnik mógł przeżyć (mój wprawdzie Gutzold przezył chwilowe 220V) :-)
A myślałeś na rozwiązaniem z lokomotyw kolejowych silnik spalinowy + generator i silnik elektryczny z przekładnią i jakimś softstartem żeby nie obciążać za bardzo rębów przekładni było by to rozwiązanie bez przewodowe ??
A widzieli koledzy cyfrowe dekodery DCC do modeli lokomotyw z dźwiękiem?
Napięcie na lokomotywie jest raczej stałe i nie dochodzi do przepięć, Jeżeli akumulatory na postoju dają 65V, a podczas pracy silnika maksymalnie 70V, to wątpię, żeby aż takie skoki napięcia były... Ty chyba nie interesowałeś się zbytnio tematem przepięć na lokomotywie... Miałem "przyjemność" naprawiać kiedyś zasilacz od laptopa właśnie, który pracował...
"...a sterownik łączy się z lokomotywą drogą radiową..." a może by tak na krótkofalówkach i telefonie komórkowym lub komputerze/laptopie? układ prosty tylko opisz co dokładniej chciał byś sterować... tylko silnik który ma się kręcić w prawo lub w lewo ?
I znów ciekawy temat który można czytać z zapartym tchem, czekam aż ktoś napisze o wielkich dieslach, jak rozwiązywane są problemy rozruchu itp.(chodzi mi bardziej o ciekawostki; pojemność silników okrętowych czy lokomotyw, średnice cylindrów czy moc i rodzaj rozruszników), i jak jest zbudowany ten dwusuwowy diesel? http://pl.youtube.com/watch?v=unAsUugK9z...
Niestety przedłuży się moment, kiedy będę mógł zaprezentować jakieś wyniki. Trochę zmieniam koncepcję. "Lecz choćby przyszło tysiąc atletów...." /J. Tuwim Lokomotywa/ Zjadło tysiąc odgrzewanych kotletów "free energy".
Właśnie byłem w sklepach u siebie z silnikiem i nie potrafili dobrać nic konkretnie. Mówią że albo 6203 albo 6204. Albo, albo. Czy mogę prosić kogoś o konkrety jakie łożysko do tego silnika. A czy ten silnik w lokomotywie pracuje? Czy w jakimś kombajnie rolniczym? Czy ci pracownicy sklepów mają gdzieś rozum, ze proponują do silnika pralkowego łożyska...
Większość motocykli nie ma wstecznego. Dobra, nieważne. Proszę zastosować to do lokomotywy.
Czarny dymek świadczy o zbyt dużej dawce paliwa w stosunku do powietrza, szara zaś o nie przepalaniu paliwa w cylindrach. A coś było robione przy silniku?
Cefaloid, chcę tylko dać jasny obraz sytuacji: 2MW dałoby się schłodzić cysterną wody (dla porównania - taką moc ma silnik spalinowy w lokomotywie) Natenczas mamy do schłodzenia od 30MW w reaktorze nr 1 do 80MW w reaktorze nr 6 (pytanie brzmi, w jakim stanie jest ten wcześniej wyłączony). Jakby nie patrzeć to trochę inna kategoria wagowa.
Silnik w pralce największą moc daje przy wirowaniu, wirowanie odbywa się na najwyższych obrotach i trwa tylko kilka minut, więc producent policzył oszczędnościowo. Nie wyciągniesz 700W w pracy ciągłej bo się przegrzeje. Na niskich obrotach moc tego silnika proporcjonalnie spadnie. Skoro 735W jest osiągane przy 17000obr/min to moment obrotowy M=P/ω=...
W BR130 nawet jakbyś chciał, to silnika nie wymienisz niestety (jest wbudowany w wózku). Wersja Junior miała jeden wózek napędzany, wersja Expert dwa. W każdym starym loku albo dorabiasz gniazdo, albo dekoder łączysz na krótko.
Witam Kolegów, nie wiem czy moje pytanie będzie w ogóle stosowne w tym dziale... Ale do rzeczy. Chodzi o... lokomotywę. A konkretnie schemat połączeń alternatora i regulatora napięcia silnika D2516HMU (węgierski, licencyjny MAN) używanego również w wąskotorowych lokomotywach MBxd2. Kolejarski "patent" w tym przypadku to podłączona w miejsce regulatora...
Witam Dziękuję za zainteresowanie tematem. Nigdzie nie znalazłem informacji jakie wymogi musi spełniać silnik, aby mógł pracować z falownikiem i dlatego zacząłem ten temat. W sumie chodzi mi o łagodny rozruch silnika (jak w Lokomotywie - najpierw powoli jak żółw ociężale ruszyła maszyna po szynach ospale ...)przyspieszanie do obrotów nominalnych, praca...
Całe te przedsięwzięcie, to jak wsadzenie do lokomotywy pociągu pasażerskiego silnika od... malucha. Będzie jechać? No będzie, tylko z jaką prędkością? Jak to mówi słynne angielskie przysłowie: "horses for courses".
Witam, czytam o silniku okrętowym, a ja mieszkałem niedaleko bocznicy kolejowej gdzie do 'rozprowadzania' wagonów była używana lokomotywa spalinowa. Jak zimą było -10stC to silnik takiej lokomotywy pracował non stop na wolnych obrotach pomimo że stał w miejscu i nic nie robił. Podobno już w takich warunkach był niemożliwy jego rozruch - nie wiem czy...
To nie lokomotywa , żaden tam przepał, chcesz więcej wiedzieć to udaj się na diagnostykę układu, jest kilka parametrów które należy sprawdzić. Skoro teraz jest wszystko dobrze, to nie szukaj dziury w całym.
Convair NB 36-H o napędzie atomowym Samolot ten przewoził na pokładzie reaktor o mocy 1MW do celów testowych (wpływ promieniowania na awionikę), lecz nie był on używany do napędu. Na skrzydłach były normalne silniki. Jak taki reaktor mógłby napędzać bezpośrednio powietrze?
posiadają napęd spalinowo-elektryczny. Posiadają napęd czysto elektryczny, silnik spalinowy służy wyłącznie do napędu generatora, nie pojazdu. Identyczna zasada jest w lokomotywach spalinowych. Powód jest praktycznie jeden, silnik elektryczny ma max. moment obrotowy praktycznie od samego włączenia go i stąd przy napędzaniu kilkuset i więcej ton, napęd...
Ok., dzięki za pomoc. Teraz z ważniejszych spraw zostały mi jeszcze do zaprojektowania nowe uzwojenia dla prądnicy głównej (planuję użyć odpowiednio przezwojonego silnika z odkurzacza 2kW), prądnicy pomocniczej, wzbudnicy i silników trakcyjnych (to już prawdopodobnie też odpowiednio przezwojone cztery silniki z mikserów kuchennych 400W - akurat takie,...
A po co Ci w samochodzie elektrycznym rozrząd, czy jakakolwiek przekładnia, poza przekładnią kierowniczą? A gdzie ja o tym pisałem??? Pytałem dlaczego w samochodach spalinowych nie stosuje się elektrycznego przeniesienia napędu. Skoro od wielu lat eliminuje się napędy mechaniczne osprzetu silnika zastepując je elektrycznymi bo jest to opłacalne. Nawet...
Przeróbka rozrusznika też nie będzie najprostsza, bo trzeba będzie mu odizolować zespól szczotek, poprzełączać cewki... Ale po co ?. Wystarczy odwrócić biegunowość zasilania, będzie się znakomicie kręcił w druga stronę. Rozrusznika od Syrenki nie widziałem już z 15 lat, ale z tego co pamiętam to wielkości np. 125p, tylko bez uzwojeń wciągających chyba....
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
Kiedyś miałam taki plan. Do każdego oświetlenia źródło prądowe, a każda lokomotywa miała by silnik podłączony przez kilka diod prostowniczych w szeregu. Podnieść napięcie z zasilacza o spadek na diodach. Wtedy mamy oświetlenie niezależne od prędkości i działające nawet na postoju. Synek za mały jeszcze, ale jak podrośnie i dostanie kolejkę, to nie omieszkam...
Temat delikatnie mówiąc przeterminowany ,ale robiłem niedawno podobny silnik AXR.Po odpaleniu po nocy dymił jak lokomotywa prze dobre kilka minut. Świeczki sprawdzone, więc zostały pompowtryski. Wymieniłem na nich komplet naprawczy uszczelnień, a przy okazji zauważyłem na nich lekkie wytarcia w miejscach gdzie wchodzą w głowice czyli na oringach. Po...
jeżeli chodzi o Mikrofon: to po prostu jak pisałeś szeregowo połączyć i w momencie kiedy jednocześnie nacisnę oba przyciski będę nadawał na 2 radiach rozumiem? Raczej nie powinno być żadnych sprzężeń przy jednoczesnym podłączeniu mikrofonów do obu TRX-ów. Zaś co do odbioru - to stosowany w radiotelefonach ręcznychpółwatowy wzmacniacz audio serii 386D...
Też jest płynny start i zatrzymanie, szukałem dużo rozwiązań i nie jestem pewny czy będzie to dobrze działać. Żeby dymnica zaczęła wytwarzać dym potrzeba min 3,5v a max to 7v Regulacja napięcia odbywa się za pomocą kontrolera PIKO 12v. Silnik musi osiągać 12v dla pełnej prędkości a dymnica te książkowe 7v
ta nakrętka tylko zaciska tą dźwignię na ośce regulatora - jak ją poluźniłeś, to teraz regulator chodzi "sobie" a dźwignia sobie. musisz teraz to ustawić tak, żeby pracowało w pełnym zakresie. Silnika do tego rozbierać nie trzeba, ale jak nie zaznaczyłeś sobie pozycji ośki względem dźwigni to masz dużo zabawy żeby popaść... raczej bez wyczucia i wprawy...
Może to kwestia tego, że klientami są z reguły fabryki z branży automotive? Tak i nowe małe silniczki . Po drugie głównie napęd lokomotyw, duże silnik wymagające regulacji prędkości, oraz stare silniki małej mocy głównie w napędzie gdzie był opornik to regulacji . Zobacz po allegro i google silnik DC to zobaczysz jak to się je. A każdy taki potrzebuje...
Podobnie to działa w lokomotywach spalinowych. Silnik diesela tak naprawdę napędza ogromny alternator o mocy 300000kW, z którego prąd idzie do 6 silników w wózkach podwozia. Dodano po 20 Tak teraz pomyślałem, że zamiast robić coś od zera, to można by 'stuningować' wózek który ma kolega aktualnie. Lepszy silnik, większe akumulatory (albo te, które są...
Ten silnik wymagał do rozruchu rezystora zmiennego inaczej przy próbie uruchomienia we wsi gasło światło Rozruch tego silnika jest podobny do rozruchu starych lokomotyw, poprzez nastawnik zmienia się wartość rezystancji. Co do tematu, nie znam się jak wcześniej wspomniałem,więc odłączam się od tematu. Pozdrawiam.
Wiele lat temu naprawiałem pompę wtryskową do silnika WOLA 3X6AP.Silnik ten był stosowany w lokomotywach spalinowych i w spychaczach HARWESTER montowanych w HUCIE STALOWA WOLA a przeznaczonych na rynek ZSRR.Pompa była stosowana do przepychu rury wodnej pod ulicą.Średnica rury była bardzo duża może 1,5m.Po uruchomieniu silnika dżwignia gazu była uruchamiana...
proponuje pomyslec o szeregowym silniku pradu stalego. bedzie on mial juz dosc wielki moment przy ruszaniu z miejsca (takie silniki sa w m. in. elektrowozach gdzie nie ma sprzegla) ALE on nie bedzie mogl pracowac bez obciazenia, gdyz zanim sem zdlawi prad ktory rozpedza wirnik obroty go zdaza zniszczyc (silnik sie robiegnie a z wilnika powstanie fajna...
Pompa wielotłoczkowa może robić za silnik hydrauliczny. Takie rozwiązania są np. w niektórych lokomotywach do napędu wentylatorów chłodnic. Na silniku jest pompa wielotłoczkowa a przy wentylatorach taka sama pompa tylko pracuje jako silnik. http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=lx...
Prądnice do ładowania akumulatorów na lokomotywach są zazwyczaj obcowzbudne. Dwa przewody odprowadzją napięcie , trzeci to wzbudzenie.Jeśli niema oznaczeń na kablach to można zmierzyć uzwojenia rezystancyjnie omomierzem - uzw. twornika mała , uzw. wzbudzenia większa rezystancja.Drugi koniec uzw. wzbudzenia jest połączony na stałe z przewodem ,, - ''...
Wykonaj test: 1. Zamień miejscami przewody zasilające w zaciskach toru kolejki. 2. Przekręć gałkę potencjometru w lewo. Jeśli kolejka ruszy to uszkodzenia szukaj w lokomotywie ( zużyte szczotki silnika lub szczotki przenoszące napięcie z kół do silnika).
Witam Rozumiem że nadal chodzi o lokomotywy. Właściwie sprawa jest taka, że moc przeciętnej polskiej lokomotywy to 2-4,5 MW natomiast nowocześniejsze europejskie mają nawet 8 ,10 MW . Nawet gdyby gromadzić energie hamowania w bateriach to problem jest taki: 1)na jak dlugo starczylaby ta energia, jeżeli lokomotywa raczej jak się rozpedzi to potem jedzie...
Można zrobić napęd na silniku synchronicznym ale nie w klasycznym układzie. Jedyny system który spełni takie wymagania to zasilanie silnika synchronicznego przez Układ Leonarda lub jego protoplastę, System Stiglera. Tego typu systemy napędowe są jeszcze stosowane do napędu wind. W podanych zakresach mocy wału nie ma możliwości wykonania silnika o wysokim...
Przepraszam ale wrące swoje pięć groszy :-) Jeżeli chodzi o napęd to podam dla przykładu: Największe i najcięższe ciężarówki na świecie są napędzane silnikami elektrycznymi tzn. Jest potężny diesel który napędza generator i generator zasila silniki elektryczne ten sam układ jest stosowany w potężnych lokomotywach towarowych była kiedyś jedna konstrukcja...
Dwusuwowe diesle są bardzo efektywnymi silnikami, ale niestety są dość toksyczne dla środowiska. I stosowano je w dużych maszynach. Były stosowane w specjalistycznych lotniskowych wozach pożarniczych i w radzieckich ciężkich lokomotywach (jeździły też takie na polskich kolejach) A małe silniki diesla oferuje chyba firma KUBOTA.
Swoją drogą to jak wybija przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych (WN) w EU-07, szczególnie przy ustawionym wysokim rozruchu (750A przy około 3kV), to ponoć łuk tak daje po uszach że wentylatory silników trakcyjnych to przy nim nic. Ciekawe czy tam ten łuk jest jakoś neutralizowany i na ile takich cykli jest on obliczony. Efekty dźwiękowe towarzyszące...
Dzieki za pomoc, ale wg. mnie "inverter" to w doslownym tlumaczeniu "odwracacz". Znalazlem w necie tlumaczenie "chopper", ale nie da sie znalezc falownikow wpisujac w google powyzszy wyraz. Bo "chopper" nie jest falownikiem. To jest rodzaj przetwornicy zaporowej DC-DC wykorzystywanym do regulacji prędkości silników prądu stałego. Jakbyś kiedyś modernizował...
Witam, stałego 3kV Tu mały dopisek, napięcie stałe prostowane jest na pokładzie lokomotywy i jest ono nie tylko użyte do zasilania silnika szeregowego, ponieważ spotyka się również lokomotywy, gdzie za pomocą falownika zamieniane jest ono na przemienne (trójfazowe) napięcie o zmiennej częstotliwości i zasilany jest wtedy głębkożłobkowy-klatkowy silnik...
silnik model lokomotywa schemat lokomotywa sprężarka lokomotywa
połączenie przewód wielożyłowy ws2812b projekty motogodzina zetor
viessmann szkoła wzmacniacz gitarowy
Alarm termostatu granicznego w piecyku Beretta Trzaski na końcu płyty audio nagranej w Nero - przyczyny i rozwiązania