15A to wcale nie jest tak dużo. Poza tym 15A pobiera przez ułamek sekundy przy rozruchu i/lub jak się będziesz próbował wbić w ścianę. Przy normalnej pracy na jakiś rozsądnych obrotach będzie pobierał kilka A. Poza tym prąd ten możesz ograniczyć. Jeżeli masz enkodery na silnikach (i znasz ich prędkość obrotową) możesz zadawać odpowiedni sygnał PWM do...
Chodzi o to, żeby każdy regulator prędkości obrotowej (każdy silnik powinien posiadać własny) był pod innym kanałem. MX-12 jest aparaturą komputerową. Miksując kanały możesz osiagnąć niemal każdy efekt jaki chcesz. Wcale nie jest powiedziane, że sterowanie musi się odbywać koniecznie jednym drażkiem. Jest wiele możliwości konfiguracji sterowania. Masz...
Czy jest to w jakiś sposób przeszkodą? Przy zbyt małej prędkości może nie wyłaczyć uzwojenia rozruchowego i się spali.
Ale prędkość jazdy można regulować regulując obroty silnika, więc kiedy występuje problem z prędkością?
Poszuka silnika z przekładnią. Wpisz w google słowo "serwo" i wybierz odpowiednie.
hmmm PWM ? szczerze mówiąc to nie wiem o czym piszesz :(
Jeśli ma to być tylko przejazd z pozycji do pozycji, to można się pobawić PID, ale równie skuteczne będzie hamowanie po rampie. Wystarczy prosta funkcja y = ax + b. Tzn. jedziesz do zadanej z jakąś prędkością, a w jakiejśtam odległości zaczynasz prędkość wyliczać w funkcji odległości od zadanego punktu. Pytanie czy Twój silnik ma hamulec? Jeśli ma to...
Zależy jak nisko chcesz schodzić z prędkością. W obrabiarce wektorowy jest raczej oczywistym wyborem. Zobacz sobie to i sam odpowiedz: https://www.youtube.com/watch?v=gL1G8DLf... Nie zapomnij o chłodzeniu jak chcesz katować silnik na małej prędkości.
Można by zrobić na przekaźniku nadzorczym prądowym/mocy. Tak by styk zmieniał kierunek przesuwu silnika przy małej prędkości byłby wstanie regulować. Tak wg mnie najtańszym kosztem i najprościej. Druga opcją to pomiar prądu przez arduino (np czujnikiem halla bezkontaktowo ) wyszłoby wg mnie taniej i dokładniej bo można by programowo zrealizować regulator...
Jeśli robisz to tylko dla zabawy to możesz zrobić rozpędzanie - startujesz z małej prędkości i nie za szybko programowo ją zwiększasz. W ten sposób rozpędzałem silniki od HDD do 12000 obr/min. Niemniej jeśli silnik straci z jakiegokolwiek powodu synchroniczność to musisz rozpoczynać od nowa.
Szajbę 80mm na silniku już mam i są małe obroty, jaką założyć aby dostosować prędkość do piły 650mm?
Możesz mieć uszkodzony silnik, lub czujnik hala.
Może to kwestia tego, że klientami są z reguły fabryki z branży automotive? Tak i nowe małe silniczki . Po drugie głównie napęd lokomotyw, duże silnik wymagające regulacji prędkości, oraz stare silniki małej mocy głównie w napędzie gdzie był opornik to regulacji . Zobacz po allegro i google silnik DC to zobaczysz jak to się je. A każdy taki potrzebuje...
Silniki te mają około 10000 -12000 obr/min, aby miał prawidłowe chłodzenie, musi pracować na maksymalnych obrotach. Policz sobie, jakie musisz mieć przełożenie, aby nie rozwijać jakichś kosmicznych prędkości. Przy tak małej średnicy koła, trudno będzie coś zrobić, tak aby mieć tylko dwie zębatki, na silniku i kole.
Napięcia się nie pobiera. Napięcie się przykłada, a w konsekwencji pobiera się prąd. Jeśli masz za małe napięcie, silnik ma zbyt mały moment obrotowy, mniejszą prędkość, za to bierze więcej prądu. Wkrętarka nie będzie miała siły, a zmuszona do pracy, będzie się grzać. Lepie wtedy użyć ręcznego wkrętaka.
Chyba trochę przeszacowałeś te silniki. Spróbuj silniki prądu stałego o mocy 300W. Prosta regulacja prędkości, małe wymiary.
Czy na tym schemacie albo C1, albo R1 i VR1 nie są za małe? Na moje wyczucie dla C1=100nF wypada dać VR1=470k, a R1 wyciąć - chodzi o to, by czas ładowania C1 mógł być bliski 10 ms, czyli połowy okresu sieci. Ale może z takim VR1, jak narysowałeś, powinno dobrze działać w sieci 120V~ - czy może taką masz u siebie? NIe pamiętam dokładnie, przy jakiej...
Chodzi mi o to, jak ma działać silnik. Ale z tego, co sobie przypomniałem: w wirniku silnika indukuje się prąd proporcjonalny do pola magnetycznego i do prędkości poślizgu (to jest różnica prędkości wirowania pola i prędkości obrotowej wirnika). A moment siły jest proporcjonalny do iloczynu pola i prądu indukowanego w wirniku. Czyli, dla ustalonej wielkości...
ACIM ma i moment przy sterowaniu V/f (zablokowane V/f na kilkanaście ms, czyli porządne forsowanie przy rozruchu), bo sam sprawdzałem. Wydaje się jednak mniejszy niż przy jakiejś większej prędkości. Oczywiście, że i przy sterowaniu skalarnym U/f moment przy zablokowanym wale będzie generowany. Jednak, ciężko jest określić jaka jest jego wartość. Można...
Zdecydowanie silnik wymienić na jakiś wolno obrotowy większej mocy. Będzie ciszej, mocniej i trwale. Silniki nie są drogie. Możesz dać połączenie przez pasek zębaty tak jak to jest przy hulajnogach elektrycznych i zastosować silnik od jakiej małej dziecięcej z max prędkością 12km/h i oczywiście przekładnia 1:2 co by to na pół podzielić. 100W silnik...
A może to nie problem z elektroniką tylko z komutatorem silnika ? Przy zbyt małej prędkości obrotowej, dużych przerwach na komutatorze po prostu nie przeskoczy. Zjeżdżałeś z obrotami i stanął? Po ponownym uruchomieniu na ustawionym na max potencjometrze pewnie ruszył? Jaki to mikser ?
Silniki są słabe. Tak spokojnie 2x. Jeśli ustrojstwo ma bardzo małe opory, to pociągnie ale prędkości będą niewielkie a osiągalne przyspieszenia jeszcze gorsze. Za to zasilanie i sterowniki są do niczego. Musisz dać sterowniki na 48V i taki zasilacz, bo w tej chwli to wszystko masz za słabe. Jakie silniki są potrzebne: zależnie od oczekiwanego przyspieszenia...
Przy małych prędkościach silniki piszczą, a pojazd nie jedzie. Można by spróbować zastosować "regulator grupowy". Zwykle stosujemy go przy prądzie zmiennym, ale tu też powinno się spisać. Chodzi o to by przy małej prędkości (mocy) podawać większy PWM ale w odstępach czasowych. Odstępy powinny być jednak na tyle małe, aby nie było "szarpania". Można...
Witam. Problem polega na tym że nigdzie nie mogę znaleźć regulowanego generatora przebiegu prostokątnego o stałym wypełnieniu ale co najważniejsze zmiennej częstotliwości. Najlepiej jak bym mógł płynnie zmieniać częstotliwość przy pomocy sygnału pwm. Dodam również, że owy generator/przetwornik potrzebuje do realizacji układu sterowania silnikami krokowymi...
ja pytam jak zrobić działający układ z tego, co mam, pytam co może być źródłem problemów i na ile. Przydałaby mi się informacja, jak ustalić, czego można oczekiwać po tym silniku, jak przewidzieć jego zachowanie dla jakiegoś sposobu sterowania... Niestety, takiej informacji nikt mi tu nie podał. Na obecnym etapie głównym źródłem problemów jest sposób...
A tu zapewne za coś one odpowiadają,bez powodu ich nie montowano Z czujnikami silnik może pracować na małych prędkościach obrotowych i duży moment. Owszem są BLDC bez czujników ale to raczej tam gdzie nie są wymagane małe prędkości.
WITAM KOLEGÓW Silnik z kserokopiarki; bezszczotkowy; zasilanie 230V / AC; z kondensatorem 6uF; bez automatu i uzwojenia rozruchowego; gabaryty - jak półlitrowy kubek (przepraszam za ten nieprofesjonalnie wyrażony parametr, ale brak tabliczki znamionowej); obroty zmierzone - około 1500 rpm; oś o średnicy 8mm - aby zatrzymać ściskając palcami trzeba użyć...
Przedstawione na zdjęciu dane znamionowe silnika, dotyczą trójfazowego silnika reduktorowego z wirującym polem magnetycznym (magnesy trwałe). Spotykane nazwy, to: "Getriebe-Drehfeldmagnetmotor"- (niem.), "редук ... моменm... двигаm...
Ograniczać niepotrzebne dymienie, czyli głaskanie pedału akceleratora- nie gnieść silnika na wysokich przełożeniach i małej prędkości.
Co z podłączeniem PE ?? Bo Kolega o tym nie wspomniał A co to ma za znaczenie dla tego, że silnik nie osiąga prędkości nominalnej?
A zaś później po takich regulacjach i jeździe na kropelce leci UPG z powodu wyższej temperatury spalania. Gaźnik reguluje się dokładnie na analizatorze spalin, a nie metodą na ucho. Do autora-poświęć trochę czasu na znalezienie wykresu silnika i przełożeń posiadanej skrzynki by dobrać dobrze biegi do danej prędkości. W silniku benzynowym nigdy nie będzie...
Jaki prąd pobiera silnik? Potencjometry o małej rezystancji i dużej mocy stały się mało popularne, bo wyparły je bardziej skomplikowane i lepsze rozwiązania elektroniczne. Najprostsze rozwiązanie to potencjometr małej mocy z wtórnikiem tranzystorowym. Lepsze to regulator PWM z 555 i MOSFET
Rotors to firma bardzo "kontaktowa" - proszę śmiało dzwonić, aby wyjaśnić wątpliwości. PS. Prawdopodobnie w takim silniku można "obejść" regulator obrotów, aby uzyskać max. prędkość - okaże się, czy przyczyną ograniczenia jest regulator.
DRV8825 można obciążyć prądem 1,5A, a przy dobrym chłodzeniu 2,2A. Ale na razie nie przejmowałbym się tym, po prostu ustawisz troszkę mniejszy prąd w tym sterowniku który znacząco nie zmieni wydajności silnika. Do jakich prędkości obrotowych rozkręcasz silniki?
Bardzo pilnie poszukuję schematu jakiegokolwiek regulatora
ma to być silniczek małej mocy napięcie około 24[v] układ ten ma zmieniać kierunek obrotów oraz płynna regulacja prędkości.
Małe silniki krokowe i przekładnie i prędkości mamy z głowy, do tego jakieś cpu np. Arduino.
Regulacja obrotów silnika odbywa się przez zmianę napięcia zasilania. Płynną regulację dla silniczków małej mocy najprościej będzie zrobić przez włączenie w szereg regulowanej rezystancji, a więc drutowy potencjometr, o odpowiednio dobranej ( nie wielkiej) rezystancji, i po problemie, a w przypadku tylko dwóch prędkości, odpowiednio dobrany rezystor....
Nkodery w rękojeści w każdej osi obrotowej, mikrokontroler liczący kroki czyli kąt i serwa (lub silniki krokowe pracujące na małej prędkości) odpracowujące w każdej osi obrotowej. Atmega za klika złotych do obsługi nawet z wyświetlaczem załatwi sprawę. Na filmiku są urządzenia samohamowne czyli ślimak na silniku a ślimacznica na korpusie dzięki temu...
Witam, Hulajnoga Iconbit ik-1972 350w w peaku 600w. Chciałbym się dowiedzieć, w którym miejscu jest nałożone ograniczenie prędkości, w LCD czy bezpośrednio w sterowniku? Wyświetlacz ma ten sam co stare kugoo S1. Nie zalezy mi na uszkodzeniu silnika jeśli mogę zwiększyć prędkość, kupiona za małe pieniądze a chciałbym żeby jechała około 25km/h. Mam sprzęt...
Silniki BLDC mają elektromagnesy w stojanie. Prędkość obrotowa zależy od prędkości włączania i wyłączania tych elektromagnesów. Do tego służą specjalne sterowniki - są to obecnie dość małe specjalizowane układy scalone. Często mogą one pracować w jakimś zakresie napięć, zachowując tę samą prędkość obrotową. Niektóre rozwiązania mają możliwość regulacji...
Ot taka zapewne pomyłka przez pomylenie prądu rozruchowego z pojemnością i tyle. Co do prądnic i ich negatywnego wpływu na akumulator, to taka sytuacja zachodziła jedynie wtedy gdy pojazd był użytkowany przy notorycznie małej prędkości obrotowej silnika (niedoładowanie) Małym pądem ładowania NIE MOŻNA uszkodzić akumulatora.
Ciągnik napędza go wałkiem wom 540 obr/min przy obrotach silnika około 1000 gdzie 540 osiąga przy około 2200. Można by średnio założyć że na małej zębatce walcowego będzie około 200 obr/min.
Z samych wzorów dużo się nie dowiesz - jest kwestia sprawności, która na pewno jest mniejsza od teoretycznie możliwej, a o ile, to zależy od wielu czynników. Teoretycznie: silnik napędza śmigło, ono nadaje powietrzu ruch pionowo w dół, zużywając przy tym energię, bo powietrze uzyskuje jakąś energię kinetyczną. Uzyskuje też pęd - i tyle pędu, ile uzyska...
Pierwsze co przychodzi do głowy, to silniki krokowe. Łatwość sterowania i małe wymiary. Oczywiście stała prędkość posuwu musi być zachowana?
wydaje mnie się ze jak sprężarka nie daje ciśnienia w układ to tym samym nie daje informacji do kalkulatora żeby załączyć wiatrak chłodnicy. Nie ma to nic wspolnego. Sprezarka nie daje zadnych informacji. Wentylator jest sterowany przez ECU silnika.
Regulacja prędkości obrotowej poprzez zmianę napięcia zasilania. Regulacja prędkości w ten sposób wiąże się ze zmianą tak zwanego poślizgu silnika-różnicą między prędkością obrotową pola magnetycznego, wytwarzanego przez nieruchomy stojan silnika, a jego ruchomym wirnikiem: S=(n1-n2)/n2 n1 - prędkość obrotowa pola magnetycznego n2-prędkość obrotowa...
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
Witam. Maszyna z numerem 1 to wydaje się że to jest silnik z reduktorem w którym jest mechaniczna zmiana prędkości (to kółkeczko z metalowe małe).
https://obrazki.elektroda.pl/2473640100_... Dzisiaj przedstawiam mojego potworka do szlifowania, który już jakiś czas chodził mi po głowie. Zaczęło się od zepsutej pralki i odzysku sprawnego silnika. Po odleżeniu właściwego czasu i przekładaniu go z miejsca na miejsce postanowiłem, że jedyne słuszne jego zastosowanie będzie właśnie...
silniczek na napięcie 24V. kierunek prawo lewo z płynną regulacją prędkości. :wink:
To nie ma sensu. A nawet jak elektrykę na chwilę obronisz, to te 40000rpm rozwali siła odśrodkowa Małe silniki z małą średnicą wirnika mogą osiągać takie prędkości obrotowe. W elektronarzędziach są większe średnice wirników i też się do tylu kręcą Szczotki, łożyska ślizgowe i plastikowa przekładnia będą się szybko zużywać. Jednak mówimy to o urządzeniach...
SPrawa prosta, aplikujesz falownik z enkoderem na wrzecionie i tyle. Wywalasz kupę kasy i masz 0.3kW na wrzecionie i 15Nm. Trudno ale tanio za silnikiem montujesz drugi silnik na szybkim napinaczu, na czas wiercenia na małej prędkości (pasek na dole) dorzucasz na wolny górny rowek obecnego koła pasowego silnika dodatkowy pasek klinowy i w efekcie masz...
Dlatego , że silniki szczotkowe szybciej się zużywają , mają dużą zależność prędkości obrotowej od obciążenia , są to zwykle silniki wysokoobrotowe.
Tsiu napisał: MTD6501C niestety w ogóle nie spełnił moich oczekiwań. W dodatku działa dosyć 'dziwnie' tj rozkręca silniczek i zatrzymuje i tak w kółko (mimo podania na pwm napięcia stałego, czyli powinien kręcić na maxa). Nie wspominając o naprawdę małej prędkości silnika. Te drivery wymagają ciągłego przełączania w celu naładowania kondensatora bootstrap....
Uchwyt ok ale wrzeciono zrób sam. Mam na myśli łożyskowanie odpowiednie łożyskiem oporowymi, kasowaniem luzu i przeniesieniem napędu z silnika z falownikiem.Może jakaś skrzynka prędkości potrzebna/reduktor 1/8 do prac typu gwintowanie.
Naprawa prędkościomierza w Renault Megane/Megane ScenicNa początku lutego 2006 zakupiłem Renault Megane Scenic, rocznik 99. Już podczas jazdy próbnej zauważyłem, że nie działa prędkościomierz, którego wskazówka stała grubo poniżej 20km/h (niemal pionowo w poprzek wyświetlacza LCD). Sprzedający próbował mnie wkręcić, że do wymiany jest linka, ale jeden...
Silnik progresywny jest to silnik o zwiększonej mocy w małej obudowie. Model 230/400 V podłączysz tylko w gwiazdę a 400/690 V możesz już poprzez 0 - Gwiazda - Trójkąt. Silnik 2-biegunowy czyli z jedną parą biegunów w silniku z dwoma parami biegunów zasilanym z sieci 50 Hz, pole wiruje z prędkością 1500 obrotów na minutę a wirnik np. tylko 1450-1480...
Witam! Od jakiegoś czasu zauważyłem w moim cienko 900 ze przy hamowaniu silnikiem przy małej juz prędkości jest to bardzo zauważalne ze auto tak jak by cały czas jechało na ssaniu?(przejechałem 5km mam automatyczne sanie )gdybym nie użył hamulca to auto samo jedzie, wydaje mi się ze lekko wzrosło spalanie. 3 miesiące temu wymieniłem czujnik temperatury...
Szanowny Kolego Krzysztofie - pewnie wszystko to wiesz ale napiszę dla autora i Kolegów którzy stwierdzili że się nie da. Dzisiaj w pralkach są już silniki BLDC, dawno temu we Franiach były silniki indukcyjne jednofazowe, a gdzieś między nimi stosowano, i to chyba najdłużej i najwięcej, silniki uniwersale szczotkowe. O takie powiedzmy: https://obrazki.elektroda.pl/1520067300_...
Jeżeli napiszę coś oczywistego to sorry ale pytanie jest dość ogólne i nie wiem gdzie dokładnie lezy problem. Częstotliwość 50 Hz odpowiada prędkości nominalnej silnika: 3000 rpm jeśli dwubiegunowy, 1500rpm jesli czterobiegunowy itd. Zależność częstotliwości i obrotów jest liniowa. Połowa częstotliwości nominalnej to połowa obrotów znamionowych silnika....
Żaden silnik nie jest prosty do sterowania jak ma sterować czymś a nie tylko się z czymś kręcić. BLDC jak sama nazwa mówi to silnik prądu stałego tylko, że z "usuniętym" komutatorem. Podstawowa różnica po między BLDC ze śledzeniem sygnałów w uzwojeniach a z czujnikami Halla jest taka, że w drugim przypadku masz dużo dokładniejsze dane o położeniu wirnika...
Tak. Jest potrzebny układ, który na podstawie tych parametrów pracy będzie dobierał przełożenie. Jest możliwe zrobienie tego "na piechotę" lub dużo prościej z użyciem procesora. Algorytm jest taki - sterownik sprawdza obroty i prędkość i jeżeli wyniki pozwalają na przełączenia na wyższy bieg, to sprawdza jeszcze obciążenie silnika. Jeśli to jest małe,...
Szczególnie wyraźnie słychać to przy 33RPM, gdzie ciągłe dzięki "jęczą". Jeżeli występuje jęczenie to nierówne obroty a nie zbyt małe czy zbyt duże. Winą może być poślizg na przeniesieniu napędu spowodowany (jak pisał kolega Robert B ) stwardnieniem gumy.
Witam! Nie wiem dokładnie jaka przyczyna spowodowała usterkę w moim aucie ale stało się to na zimnym silniku przy małej prędkości gdy przez pomyłkę zamiast 2 biegu wrzuciłem 4 i dałem buta samochód się zakrztusił i od tamtej pory jeździ jak by chciał a nie mógł, nie ma w ogóle mocy obojętnie jaka prędkość (a rozpędzić się do 60 to zajmuje ze 3 min)....
Witam forumowiczów, na wstępie chciałbym napisać ,ze jestem zielony z elektryki Ale ryzykuję i zapytanie do was kieruję.Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie ::czy prąd uzyskiwany w elektrowniach wiatrowych może zasilać silnik elektryczny np. 3 fazowy lub inny. Czy takie coś jest wogóle możliwe ? Jeżeli podłączysz silnik trójfazowy pod prądnicę trójfazową...
Witam Jeśli to silnik do posuwów to proponuje zastosować silnik 2,2kW 900obr/min, przy małej prędkości będzie płynnie pracował i będzie miał większy moment. Do posuwu przyśpieszonego można zwiększyć częstotliwość 70, 80 Hz. Falownik wektorowy też o mocy 2,2kW.
W silniku jest trzy szczotki: jedna "masowa", druga naprzeciw od niskiej prędkości i trzecia od wyższej prędkości. Najłatwiej jest sprawdzić działanie przełącznika wycieraczek mierząc napięcie na złączach we wtyczce zasilającej silnik (pewnie trzeba będzie zdjąć ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie). Sprawdź czy pojawia się napięcie na przewodach...
Dokładnie. Ja też bym tak zrobił (najpierw obrobił na kompie). Możesz też dać DFT, chociaż przy tej ilości punktów transformaty będzie chyba gorsze od FFT. Ja myślałem też o programowym PLL ale ze wzglądu na dużą ilość śmieci to może nie działać bo tych śmieci nie da się za łatwo wyfiltrować (w końcu żaden filtr dolnoprzepustowy nie zadziała bo zakres...
1. Dodać 8 elementów ? gdzie i jakie? Przerobić układ wyjściowy na źródło prądowe wg schematu z linku poniżej 2. Chopper? zastąpić, który element lub gdzie i jak? To będzie trochę bardziej rozbudowane, ale straty mocy mniejsze, później coś narysuję.
Wiec wyciągnąłem silnik z suszarki. Tutaj przydałby się typ, bo silniki w suszarkach są na mniejsze napięcie niż sieciowe. Jest na szczotkach, oznaczenie kcl23-04 Jak wpiszesz w Google, poznasz dalsze parametry. Do silnika z odkurzacza - regulator na tyrystorze/triaku. Do silnika z suszarki, trudno powiedzieć, dopóki nie poznamy napięcia pracy.
Chciałbym wykorzystać dwa silniki od samochodowych wycieraczek (z fabryczną przekładnią dającą wolne obroty i dużą moc) do sterowania radiowego za pomocą aparatury RC wszystko zasilane z akumulatora 12V do zbudowania małego pojazdu gąsienicowego. Wymyśliłem sobie, że nadajnik i odbiornik RC mam (FlySky FS-i6 + odbiornik A6B), akumulator się znajdzie,...
PWM mógłbyś użyć do sterowania silnika prądu stałego, ale nie silnika krokowego. W Twoim przypadku żeby zmienić prędkość musiałbyś zmienić opóźnienie pomiędzy impulsami podawanymi na uzwojenia silnika. Na początek napisz coś takiego: uint8_t predkosc = 0; for (int i = 0; i < 4; ++i) { PORTB = _BV(k); switch (predkosc)...
witam krisbrum piszesz ze sie znasz na55 w moim dafie na 6 biegu małej prędkości wywala błąd silnika na czerwono oczywiscie na 7i8 biegu też ale jadąc w przedziale orotów od 2 tysiecy i powyżej błedu nie ma auto normalnie jedzie pozdrawiam
Mam mechanicznie zamykaną bramę dwuskrzydłową w ogrodzeniu posesji. Są to siłowniki kupione przed wielu laty . Po niedługim czasie okazało się, że jest to wyrób ze Stanów Zjednoczonych. Gwinty o skoku calowym, a ich profil zbliżony do gwintu Edisona jak w żarówkach żarowych. Na domiar złego nakrętka która jest połączona ze skrzydłem bramy jest wykonana...
Witam Zastanawiam się jakie są najszybsze silniki elektryczne. W czym są stosowane i czy da sie taki samememu zrobić. Czy jest na przykład silnik o prędkości 5000 obrotów na sekundę? Czy da się taki zrobić? Jeżeli tarcie łozysk by było problemem, to można by zastosować poduszkę magnetyczną. Chodzi o silniki małej mocy, kilka W. Potrzebowałbym silnik...
Co do motoreduktorów, to rzeczywiście one osiągają bardzo dobre parametry niż maszyna przy napędzie bezpośrednim z dobranym zakresem prędkości. Silniki wysokoobrotowe w nich stosowane osiągają bardzo wysokie sprawności. Parametry dynamiczne są całkiem ok ponieważ wirniki szsybkoobrotowe są długie o małej średnicy co daje mały moment bezwładności. Stosuje...
Przecież w wielu samochodach benzynowych i tak jedyne co słychać przed samochodem przy małej prędkości to odgłos toczenia się po drodze. :D Mam starą Astrę (12 lat), ale gdy wiatr wieje to w odległości kilku metrów nie słyszę czy silnik pracuje, czy zgasł. Na postoju.
Pacjent jak w temacie. Wyrzuca na wyświetlaczu błąd ZBR 00158-10, oraz błędy komunikacji CAN. Podstawowy skutek, to kłopoty z przełączaniem zakresów skrzyni. Na postoju i włączonym zapłonie, zakresy chodzą bez zarzutu, łącznie ze wskazaniem na wyświetlaczu, po uruchomieniu silnika na postoju, już nie ma możliwości przełączenia, a wyświetlacz głupieje. W...
a co do pompy ludzie lubią ustawiać zmniejszać im wolne obroty Czego nie powinno się robić w tych silnikach. Jest to silnik wysokoobrotowy, który bardzo nie lubi dużego obciążenia przy małej prędkości obrotowej. Jest to jedna z przyczyn urwania wału w tych silnikach.
Po pierwsze sprawdź wszystkie informacje ze strony 154 instrukcji obsługi MM440, aby dopasować wszystkie parametry dla SLVC. Po drugie być może masz silnik za małej mocy, dlatego przy wiekszej prędkości obrotowej zaczynają się schody, miałem w firmie taki przypadek z servomotorami.
Tylko wtedy trza by uzależnić prędkość silników od kąta skrętu przednich kół - wyższa matematyka. To, o czym tam piszą jest jedynie wykryciem prędkości, co samo w sobie da małe możliwości
Przy spadku obrotów silnika, które są wymuszone hamowaniem pojazdu na wysokim biegu i przy już za małej prędkości jak na ten bieg - to jest norma. Kontrolka silnika zapala się, ponieważ on traci obroty do minimum nie z własnej woli; olej, boprzy małych obr. pompka daje b.małe ciśnienie; ładowania też z tego samego powodu - alternator do normalnej pracy...
Może powinniśmy zacząć od podstawowego pytania , czy posiadasz jakiś multimetr żeby pomierzyć napięcia ? Rację może mieć kol. NiX , że napięcie na silniku jest za małe by wysterować elektrozawór. Odepnij silnik , podłącz elektrozawór , posuw drutu ustaw na max prędkość i obserwuj reakcję elektrozaworu czy otworzy . Jeżeli tak , to trzeba szukać zasilania...
Witam. Naprawiałem taki przypadek-cewka tacho-prądnicy od drgań dostawała przerwę.Sprawdz czy przy obracaniu ręką bębna na wyjsciu z prądnicy/na wtyczce silnika/pojawia się napięcie zmienne,zależne od prędkości osi silnika.
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Na crossa? Żaden! Tez tak uważam. Oba silniki nadają się do taczek i to szybko jeżdzących bo mają złe chłodzenie. Jazda w terenie to niskie biegi i małe prędkości czyli to co te silnik lubią najbardziej gdy ....chcą paść.
Jeżeli silnik ma podaną prędkość obrotową to jest to prędkość obrotowa wału przy mocy znamionowej, poślizg wynosi od 0,1 ( silnik dużej mocy) do 10% ( silnik małej mocy) czy taki silnik zasilany tymi 230V to będzie faktycznie ten 1-fazowy? bo taki właśnie mi potrzebny "ale o co chodzi?"
Witam Węc moje silniki to napiecie 3,5V 1,5A i podobno około 0,5Nm. Maksymalne obroty? Nie bardzo wiem ale niestety prędkości bardzo małe. Przy maksymalnej prędkości maszynka przejezdża 250mm w 2min. Silniki mają 200kroków na obrót, ale nie sprawdzałem jeszcze ze sterowaniem połkrokowym. Posprawdzam jeszcze wszystko w warunkach ekstramalnych i wtedy...
Tylko że w syrence chodziło o coś innego jeśli dobrze pamiętam. To był dwusuw i jazda z hamowaniem silnikiem mogła zakończyć się zatarciem go. Zamiast haldexa można wstawić sprzęgło jednokierunkowe. Efekt ten sam, a jeden element do sterowania mniej. Ale z drugiej strony, mając haldexa można by wykorzystać silnik elektryczny do hamowania regeneracyjnego....
Witaj kolego. Co do oporów czy też sił działających podczas obróbki skrawaniem to jest to cała gałąź wiedzy i prawdopodobnie niewielu absolwentów mechaniki, spośród tych którzy się uczyli i mieli te zagadnienia w zakresie studiów mogłoby odpowiedzieć na takie pytanie. Poza tym brakuje bardzo dużo szczegółów technicznych: stal stali nierówna, jakie wrzeciono...
Nie spotkałem sie jeszcze z odżutnikiem przy silniku o tak małej mocy poza tym zależność obciążenie jakie daje wentylator zależy w kwadracie od prędkości obrotowej czyli przy n = 0 Mobc = 0
Witam Jak w temacie. LAGUNA II 2003rok. Silnik 1,9dci. Słaby silnik. Słabe przyspieszanie przy małej prędkości, później trochę lepiej a przy większych prędkościach to całkiem do bani. Sprawdzone wszystkie wężyki- przewody, przepływomierz,EGR,pompa Vakum działa normalnie itp. Interkuler szczelny ( był wyciągany i sprawdzany ). Na 100km 10L ropy przy...
W trybie przewijania nie może być mowy o poślizgu ponieważ sprzęgło pracuje "na sztywno". Przy zbyt dużym obciążeniu taśmą (końcowy etap przewijania do tyłu) i małej prędkości obrotowej, silnik może nie mieć odpowiedniej mocy (sprawdzić zasilanie i sterowanie w tych warunkach) lub ma zbyt duże opory mechaniczne (zużyte panewki, zmatowiona oś Capstan`a).
Silnik ten sam. Turbo ok (małe i duże). Ogólnie auto rwie do przodu aż miło. Dopiero przy wyższych prędkościach czuć i widać że coś jakby go blokowało. Najgorsze to że nie pokazuje żadnego błędu.
Co do IR2113 - zwiększ pojemność kondensatorów na górnej połówce. Przy wymagających MOSFETACH i małej częstotliwości gromadzą za mały ładunek, musisz mieć przynajmniej ok. 10 uF (0.1 to zdecydowanie za mało).
Tak wiem mało ekonomicznie ale silnik ma 250W więc kontroler standartowo podaje 12A. Podmienilem kiedyś na 15A. Szybciej przyspieszał ale prędkość się nie zmieniła. Zasięg za to się zmniejszył. Poszedł w górę dostępny moment obrotowy. Silnik prądu stałego bez ogranicznika prądu też jest bardzo fajny. Jak "odkręcić" manetkę przy zerowej/małej prędkości...
A nie możesz skopiować ten działający układ? Musisz wiedzieć, że silniki indukcyjne (bezszczotkowe) dobrze się reguluje częstotliwością. Dla obciążenia wentylatorowego da się sterować fazowo ale nie znaczy to że jak wypełnienie dasz 50% to prędkość obrotowa będzie 50% znamionowej. Zbocznikowanie triaka dławikiem o dużej indukcyjności, (np. dławikiem...
Jedna z większych bzdur - docieranie silnika na postoju. Podstawowe zasady docierania : bogatsza mieszanka, małe obciążenie i małe prędkości( bez przesady). Dla dotarcia pierścieni wystarczy ok. 200 km. Sworznia i tłoka nie dociera się.
Wiele osób skarży się, że Mach jako program działający w Windowsie lubi od czasu do czasu na chwilkę przerwać działanie co objawia się właśnie nierówną pracą silników. Wcześniej działało a teraz nie bo w międzyczasie coś się spierniczyło w systemie. Aby to sprawdzić podłączyłbym na wejścia STEP sterowników sygnał z jakiegoś generatora zamiast z komputera....
stukanie małej prędkości silnik małej tokarki silnik falownikiem małej tokarki
silnik krokowy civic kompresor akumulator philips serwisowy zmiana matryca
obudowa ekspres philips energa zgłoszenie mikroinstalacji
Parametry superkondensatora w Harman Kardon AVR 660 Sterownik tyrystorowy mostka diodowego: zasada działania i zastosowania