Powinna być jakaś mała oporność uzwojenia silnika.
Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Jedno uzwojenie jest zwarte. Trzeba sprawdzić też wartości rezystancji izolacji (przy wysokim napięciu więc multimetrem tego nie zrobisz) między uzwojeniami i między uzwojeniami a obudową. Już teraz silnik kwalifikuje się do przezwojenia, ale taniej będzie ten zezłomować i kupić nowy.
Na moje oko ten silnik nie będzie działał bez kondensatora. Weź omomierz, zmierz oporność uzwojeń między każdą kombinacją przewodów. Podejrzewam że będzie R,R i 2R ale wypada sprawdzić.
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Sprawdzić czy śruby silnika są dokręcone, zmierzyć rezystancję uzwojeń między wszystkimi przewodami wychodzącymi z silnika.
czy jest szansa na domową naprawę tej usterki. Możesz spokojnie przesznurować uzwojenie starannie i nie na siłę przeciągając sznurek między uzwojeniami.
Tak na szybko to te silniki różnią się prądem pobieranym jak też i wagą.
Wygląda na klasyczne zwarcie zwojowe i bez przewinięcia nic z silnika nie będzie ani w układzie z falownikiem ani przy pracy stycznikowej z termikiem lub wyłącznikiem silnikowym. Woda w silniku itp. wyszłaby przy pomiarach izolacji między uzwojeniami i do PE (zwłaszcza do PE). Wiadomość inicjująca wątek zawiera informację, że izolacja jest w porządku,...
Po pierwsze zmierz rezystancję byle jakiego wyprowadzenia uzwojeń do osi silnika. Jeśli będzie przejście to pozamiatane i możesz dalej nie mierzyć. Od razu szukaj drugiego silnika. Co do rezystancji samych uzwojeń będzie to około 0.2Ω między wyprowadzeniami.
witam sorki za brak odpowiedzi , co do wypowiedzi to akurat wiem co to połączenie szeregowe , i niestety efekt ten sam . a w silniku faktycznie zwarcia między uzwojeniami. Oddałem silnik do przewinięcia koszt 300 zł. termin 3 tyg . dzięki za pomoc.
Ta centrala (napęd zresztą też) są proste jak budowa cepa... Jest produkowana do tej pory ze względu na brak umiejętności i doświadczenia pewnych instalatorów którzy nie potrafią przebrnąć przez procedurę nauki bardziej zaawansowanych "sprzętów" (takie ślusarskie "Plug and Play") Nie ma żadnych zabezpieczeń elektrycznych przed wysprzęgleniem czy zdjęciem...
Sprawdź rezystancję izolacji między uzwojeniami oraz między każdym uzwojeniem, a korpusem (obudową).
Triak sobie odpusć, nie da takich objawów. Co do silnika sugerował bym podjechanie do warsztatu zajmującego się naprawą silników elektrycznych. Powinni go wrzucić na pomiary, obejrzeć i posłuchać jak pracuje. Zwojówka, tak, zwarcie między uzwojeniami, najczęściej wirnika. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania. Może być syfutacja taka, ze...
A mierzył rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniami (między sobą) oraz uzwojeniami a obudową?
Witam, a jak wygląda komutator,nie jest nadpalony,może silnik dostaje zwarcia między uzwojeniami.
Prawdopodobnie jest tam jakiś bezpiecznik termiczny ale raczej go nie zdołam zmienić bo jest na pewno gdzieś między uzwojeniami... Podaj producenta i typ silnika z tabliczki, a wujek gogle prawdę powie.
Musisz zbadać, czy silnik posiada fizycznie uzwojenia 3 sztuki jak trójfazowy U V W, odczep zworę i kondensator, a następnie zmierz rezystancję na każdym uzwojeniu i między uzwojeniami. Może to być silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i kondensatorem, tylko wykorzystali złącze od 3 faz. Albo to silnik z uzwojeniami trójfazowymi przystosowany do zasilania...
Proponuję abyś sprawdził jak się obciąża na każdej fazie.Może faktycznie jest słabe poł. między uzwojeniami jednej z faz,a może jedna z cewek jest przegrzana...
Czy to świadczy o uszkodzeniu silnika ? Bardzo możliwe. Sprawdzana była rezystancja uzwojeń silnika między fazami i do obudowy?
Czy sprawdzałeś rezystancję induktorem do masy i między uzwojeniami faz? Czy pakiet wirnika nie przesunięty względem pakietu stojana?
Witam. Zmierz oporność izolacji uzwojeń silnika prania do masy i między uzwojeniami.
Witam Rezystancja między zaciskami kondensatora w silniku jednofazowym wynosi 28Ω. Silnik ma uzwojenie robocze i pomocnicze z kondensatorem. Czy tak zmierzona rezystancja to rezystancja szeregowo połączonych tych dwóch uzwojeń? Dodatkowo wskazuje otwarty obwód między przewodem fazowym i neutralnym. Czy to oznacza, że uzwojenia są w porządku, a...
sprawdzić trzeba komutator silnika. Przerwy między wyprowadzeniem uzwojeń. Mogło tam powstać zwarcie. Trzeba przeczyścić szczeliny
chodzi lekko. a opór dobry jest między uzwojeniami?
Witam . Zapewne po sposobie podłączenia jest to silnik 3-fazowy,podłączony pod 230V za pomocą kondensatorów.Należy jednak dla pewności zrobić pomiary uzwojeń silnika między fazami ,jak również pomiar uzwojeń względem masy.Kondensatory można zastąpić jednym powiedzmy 8µF na 400V stosowanym do silników jednofazowych.Jeżeli pomiary silnika okażą się...
Najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia programatora. Pod wpływem wody wypalił się któryś ze styków sterujących pracą silnika, stąd widoczne smugi pod panelem sterowania. Radzę opisać przewody dochodzące do programatora, odłączyć je i rozebrać programator. Przed tym warto jeszcze sprawdzić wzrokowo sterownik silnika (dolna, tylna część pralki), czy...
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Pomierz omomierzem oporności uzwojeń między tymi trzema przewodami wychodzącymi z silnika. N (przewód niebieski) będzie neutralnym (zerem), jeżeli oporności między niebieskim a zielonym i niebieskim a czerwonym będą jednakowe a oporność między czerwonym i zielonym dwa razy większa.
Po pewnej nieobecności wracam do tematu. Przyjrzałem się przewodom zasilającym silnikowi w wielu miejscach - są popękane od samego sterownika aż po sam silnik. I chyba najgorsze, multimetrem mierząc testem diody między wszystkimi uzwojeniami silnika, jest zwarcie. Do pomiarów miałem tylko słabej jakości multimetr, który pokazywał, jak dobrze pamiętam,...
Może ktoś go przerobił a Ty o tym nie wiedziałeś? Jak kręci to po co go znowu w trójkąt podłączać.
Witam. Poniżej przedstawiam schemat połączeń z zastosowaniem układu GRE6312. Gdyby kierunki obrotu nie zgadzały się z opisem przełącznika to proponuję zamianę między sobą przewodów jednego z uzwojeń silnika czyli czarny z brązowym lub niebieskich między sobą. Należy przełączyć tylko jedno uzwojenie. W tym układzie nie trzeba zmieniać przewodu pomiędzy...
Chodzi o to, że pojedyncze uzwojenie silnika jest wykonane na 230V, więc podanie na to napięcia między fazowego 400V źle się skończy. Podanie tego napięcia na dwa uzwojenia nie spowoduje uszkodzenia, gdyż przez uzwojenia nie popłynie większy prąd niż założono.
Zacznij od kondensatora, to on najczęściej powoduje takie usterki. Jeśli po podmianie nie ma poprawy pozostaje programator, silnik, przewody i ewentualnie filtr P-Z. Chociaż silnik masz raczej sprawny skoro jak piszesz: inni z linków mieli prawie takie same wartości rezystancji na kostce silnika. Drobne odstępstwa od oporności uzwojeń między dwoma sprawnymi...
Fazowe to 400V, a między fazowe to Pierwiastek z 3 * 400 = 690V. Różnica pomiędzy tymi silnikami polega na odpowiedniej ilości uzwojeń, a w szczególności jakie napięcie musi wytrzymać izolacja uzwojeń.
Więc wychodzi, że gdzieś jest przebicie między uzwojeniami i dlatego jest taka sama rezystancja?
Dzięki radom bardziej zaawansowanych kolegów, okazało się, że silnik ma niewielkie przebicie między uzwojeniami, a obudową. Pozostaje mi więc, przezwojenie silnika lub wymiana na nowy albo używany. Bardzo dziękuję za pomoc.
Podaj nazwy sterownika i silnika. Zmierz rezystancje między wiązkami przewodów wychodzących z silnika. zazwyczaj przewody uzwojeń są najgrubsze i mają jednakową rezystancję między sobą, bo oczywiście zużywają najwięcej mocy, ale reszta też do czegoś służy więc nazwa silnika będzie bardzo przydatna. Myślę że możesz nie podołać z podłączaniem poprawnie...
A ja dopytam o system sieci . nie ma zwarć międzyfazowych ani między uzwojeniami silnika Czy była mierzona oporność uzwojenia. Oraz czy to jest przełącznik czy zasilany przez stycznik .
W silniku 12V mam osobne złącze na zasilanie... Więc mogę zastosować schemat wyżej. Ale co w przypadku silnika na 5V (4PIN) tam nie mam wejścia na zasilanie, wystarczy tylko podłączenie tego 5V do COMMON? Silnik 5V(4PIN) nie potrzebuje zasilania między uzwojeniami?
Sprawdź opór między wyprowadzeniami uzwojen i zrozumiesz sytuację. Kondensator możesz sprawdzić sposobem jak na zdjęciu . Jeśli w silniku masz zwarcie zwojew czy zwarcie między uzwojeniami to silnik będzie szybko nagrzewał się. http://obrazki.elektroda.pl/2761444200_1...
Błąd nr.7 mówi o uszkodzeniu silnika ,prądniczki tachometrycznej .Sprawdź czy ten triak ma takie same wyprowadzenia i czy silnik ma przejścia między uzwojeniami ,na szczotkach. Jeżeli wymieniałeś triaka silnika to musiała być jakaś przyczyna o której nie napisałeś.
Do których zacisków podłączone są przewody kondensatora? Jaki jest kolor przewodów wychodzących z wnętrza silnika i na których zaciskach są one umieszczone, oraz rezystancja między przewodami tego samego koloru. Zgodnie z wymaganiami technicznymi każde uzwojenie musi mieć przewody tego samego koloru.
Z tego co widzę do szczotek masz biały i czerwony. Stojan niebardzo widzę na zdjęciach ale wydaje mi się że powinieneś podłączyć się między czarny a szary (te 2 które są razem). Brązowy na razie olej, to chyba przewód między uzwojeniami. Niebieski to chyba czujnik temperatury, jego też nie podłączasz. Także połącz razem powiedzmy czerwony i czarny,...
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
Ok 2ohm między fazami.
Na dzień dobry sprawdź czy dochodzą wszystkie 3 fazy jak tak to czy jest przejście między uzwojeniami silnika.
Na omomierzu przewody miernika jeden na obudowę, drugi do jakiegokolwiek przewodu wychodzącego z silnika To nic nie da . Silnik nie ma zwarcia do obudowy ,tylko zwarcie między uzwojeniami.
Witam Ktoś tu faktycznie nagmatwał bo uzwojenie rozruchowe ma zawsze WIĘKSZĄ rezystancje a kondensator służy nie do zmiany kierunku wirowania lecz tworzy przesunięcie fazowe między uzwojeniami rozruchowym i pracy,oraz do zwiekszenia momentu rozruchowego i sprawności silnika. Silniki bezkondensatorowe też mogą wirować w lewo lub prawo .
Witam. Na zakresie megaom zmierz rezystancje między uzwojeniami a obodową silnika.
Silnik w ubiegłym roku był przezwajany (nie kopał), teraz go coś boli. Silnik z lat 70/80 Wiem powinno być 3 ale ja w to nie ingerowałem, po prostu tyle było od kiedy pamiętam i nie było problemów że silnik "kopie". Gdzie podłączony jest silnik ( gniazdko, puszka czy też bezpośrednio do rozdzielnicy) , czy instalacja jest wykonana jako dwużyłowa czy...
Czy te elementy włączone między uzwojenia to przypadkiem nie warystory dla ochrony przepięciowej.
Pomierz oporność między uzwojeniami. Wymień kondensator.
tak czy inaczej 520V to chyba błąd pomiarowy Nie, to napięcie powstałe z rezonansu kondensatora i indukcyjności uzwojenia silnika.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
Na Twoim miejscu wymieniłbym zawór trójdrożny. To chyba jednak wyjdzie taniej niż nowa płyta. Przy okazji sprawdź, czy w silniku krokowym jest zwarcie lub jakaś oporność między korpusem silnika a uzwojeniami. Takie coś potrafi nieźle namieszać. Pozdrawiam.
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Pomierz oporności między poszczególnymi końcówkami.
1. Sprawdź czy bezpiecznik lampy (F2 chyba 0,5A obok tego glównego (F1) jest prawidłowy (nie był licowany). 2. Sprawdź rezystancję między uzwojeniami silników. 3. Sprawdź przewody elastyczne doprowadzające zasilanie do silników - często podczas pracy/ciągłego ich zginania zdarza się wewnętrzne zwarcie między żyłami. 4. To już raczej profilaktyka - wymień...
Ale wentylator działa. Z tego wnioskuję, że skoro na obwodzie jest napięcie, a silnik wykazuje mniejszy opór niż powinien, to najprawdopodobniej jest zwarcie między uzwojeniami silnika. Dobrze kombinuję ? Tylko że wizualnie nie widać miejsca, ale rozumiem, że nie musi być widać. Ponawiam więc pytanie, czy ktoś wie gdzie mozna zdobyć taki silniczek,...
Witam Można tak też podłączyć silnik unipolarny, jemu wszystko jedno. Nie zapomnij dodać szybkich diod np. 1N5822 między masą a uzwojeniami silnika.
Nie rozumiem dlaczego na nim powinno być 400V skoro uzwojenia są połączone międzyfazowo (niezbyt fachowo napisane zapewne), a napięcie międzyfazowe w sieci 400/690 to 690V. Tabliczki znamionowej nie mam, ponieważ rozważam po prostu z czego wynikają te napięcia Napięcie zasilania masz 400V, wytrzymałość uzwojeń w trójkącie masz 400V w gwieździe masz...
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Zasilanie należy podać na uzwojenia a szczotki wpiąć między uzwojenia (początek uzwojenia 1 koniec uzwojenia 1 na szczotkę 1 szczotka 2 na początek uzwojenia 2 i koniec uzwojenia 2 )
Silnik przy przełączeniu z gwiazdy na trójkąt wcale nie ma przyśpieszać. Różnica między połączeniem "gwiazda" a "trójkąt" jest taka że dla "gwiazdy" na każdym z uzwojeń jest po jednej fazie przy połączeniu w "trójkąt" na każdy z uzwojeń jest po dwie fazy, co przekład się na zwiększenie mocy silnika.
Kondensator sprawdzony jest dobry 19,99uF. Jak sprawdzony? Jeśli było czym sprawdzić kondek to jest i czym zmierzyć oporność uzwojeń silnika.... Zmierz opór między kablami każdy z każdym (bez podpięcia do centrali i bez kondensatora) i podaj wyniki.
Z pomiaru uzwojeń wynika że coś już sie dzieje z silnikiem. Widać falownik jest na tak dokładnie ustawiony że wykazuje anomalię bo on to robi względem każdej procentowo fazy. Rozebrać silnik sprawdzić wygląd uzwojeń .
V,W i U to są zaciski do podłączenia uzwojeń silnika. Silnik musi mieć wyprowadzone na tabliczkę zaciskową wszystkie końce uzwojeń, czyli 6. Dlatego po pierwsze musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy w skrzynce zaciskowej silnika masz 6 zacisków połączonych między sobą np. blaszkami, co w efekcie daje 3 punkty połączenia z kablem czy też są tylko...
Witam. Uzwojenia wizualnie dość podejrzane,należy robić pomiar(jak wspomniano wcześniej)między poszczególnymi uzwojeniami.Rezystancja powinna być jednakowa,gdyz jest to silnik 3-fazowy, zasilany 230V.Sprawdzić należy oczywiście kondensator .
Jak wiertarka jest wyłączona to pomiar nie ma sensu, określa izolację tylko przewodu zasilającego. Trzeba sprawdzić izolacje między uzwojeniami silnika a obudową. Powtórz pomiar z włączoną i podaj wyniki.
Witam. Nie koniecznie dahlanger. Silnik może mieć dwa oddzielne uzwojenia, jedno dla prędkości 950obr a drugie dla 1500obr na przykład. Na zaciskach dolnych możesz mieć niższe obroty a na wyższysch szybsze czyli dwa silniki w jednym - mam taki silnik i o nim też była dyskusja na elektrodzie. odłącz przewody od przełącznika i pomierz rezystancję między...
Co dziwne jest to silnik w którym rezystacja uzwojeń między fazami (np. U-V) to 2,1 Ohma. Przy 100% PWM powinien więc płynąc przez niego spory prąd a w moim przypadku jest tak że płynie ok 330mA. Czy to normalne i tak powinno być? Normalne. Silnik wytwarza SEM (jest prądnicą). W efekcie przy braku obciążenia, SEM silnika równoważy napięcie zasilania...
Przy połączeniu w trójkąt (Δ) łączy się końcówki różnych faz formując trójkąt (Δ). Między uzwojeniami będzie panowało napięcie międzyprzewodowe. Natężenie prądu I h w silniku jest to natężenie główne podzielone między uzwojenia i dające prąd fazowy Dodano po 4 http://obrazki.elektroda.net/71_11548830...
A silnik nie ma zwarcia w stojanie? Pomierz opory uzwojeń - opory wspólny -kierunkowe powinny być takie same i w okolicach kilkudziesięciu omów, opór między kierunkowymi - 2x większy.
pary nie są między sobą połączone . Przecież uzwojenie robocze powinno mieć mniejszą wartość . Nie rozumiem dlaczego tak jest Widocznie ktoś je rozłączył. Niektóre silniki maja uzwojenia o jednakowej oporności. W tym silniku oba uzwojenia pracują jako robocze.
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
No, to stary silnik, jutro będę mierzyć. Ale najpierw poszukam w pracy tego przekaźnika w lepszym stanie, co do uzwojenia, to mierzyłem to, ale już nie pamiętam wyników, ale na pewno przejścia między uzwojeniami nie było. Uzwojeń też nie mogłem pomylić, bo zmieniałem kable od uzwojeń i wiem które było od cieńszego uzwojenia, a które od głównego.
Witam Jak napisał kolega Tos18, odłącz przewody od silnika, zrób pomiar uzwojeń poszczególnych faz między sobą, jak również względem masy (obudowy). Silnik oczywiście nie powinien mieć przejścia względem obudowy.
Pokaż jak wygląda uzwojenie silnika. Również mam takie odczucie. Uzwojenie to podstawa diagnozy, wiem. Lecz z jednej strony jest kolo pasowe, z drugiej jest metalowy zaspawany wentylator. I jego nie mam zamiaru ściągać. Dobrze, że w ogóle jest jakikolwiek wentylator w przeciwnym razie silnik uległ by przegrzaniu, izolacja uzwojeń by skruszała co grozi...
A na tranzystory IGBT i na te elementy w sterowaniu zasilanie masz, jeszcze jedna kwestia nie wiem jak jest w tym modelu, ale masz ciszę i silnik nie działa to dlaczego sterownik nie wyświetli po czasie żadnego błędu? Ten typ tak ma. Zwarcie choćby na jednym IGBT powoduje taki efekt. Na kod błędu trzeba czekać niekiedy do 20 minut, a i tak pralka wyświetli...
Pomiędzy zielonym i niebieskim jest 47 OHm, tyle samo powinno być między czarnym i niebieskim (te silniki mają rezystancję uzwojeń w okolicach kilkudziesięciu OHm, raczej nie kilkaset). A między zielonym i czarnym powinno być x2 czyli ok. 80 OHm. Czyli prawdopodobnie masz padnięte jedno z uzwojeń i chyba trzeba stojana szukać....
Prądnice nie zawsze są widoczne (na zdjęciu jej nie widzę). Czasami są zabudowane w obudowie. Różnica rezystancji między uzwojeniami silnika a tacho jest wyraźnie widoczna (tacho ma rezystancję 20-200ohm a silnik kilka ohm). Mam nadzieję, ze silnik jest szczotkowy (po mocy sądzę że tak). Bo jeśli bezszczotkowy to nie będzie tak prosto :)
To zrób tak: Włącz miernik na zakres 20V=(stałego napięcia). Włącz zasilanie na jedno z uzwojeń silnika przez diody. Zmierz napięcie między kolektorem a emiterem (masą) tranzystora. Zmierz napięcie między początkiem uzwojenia silnika a masą. Zmierz napięcie między wyjściem procesora a masą. Ten cały problem to są dwa wzory: R=U/I P=I x U
Pomiary rezystancji uzwojeń do masy mniejsze niż między początkiem i końcem uzwojenia? Coś z tymi pomiarami nie tak.
Zmierz rezystancję między zaciskami zasilania silnika i jego korpusem. Zrób to przy odłączonych przewodach zasilających. Da Ci to odpowiedź, czy nie masz zwarcia między uzwojeniami i korpusem. podpiąłem silnik do hydrofora i podłączyłem do prądu z pominięciem wyłącznika ciśnieniowego to pompa idzie bez problemu ale jak podepne do wyłacznika ciśnieniowego...
http://obrazki.elektroda.net/15_12821411... Witam. W nocy były wichury i rano stwierdziłem brak 1 fazy. Hydrofor s silnikiem trzyfazowym wybił 2 bezpieczniki. Pomiar rezystancji wykazał tylko na jednym uzwojeniu silnika, między punktami zaznaczonymi 3 i 4 natomiast między 1 i 2 zwarcie :(. Czy silnik został uszkodzony ? Myślę że nastąpiło zwarcie...
proste jak masz np cewke to jakas rezystancja na niej musisz miec... w obw sterowania jak masz jakieś styki normalnie otwarte to jest przerwa czyli Nieskończoność (stanie wyłącznia oczywiście) a jak masz normalnie zamknięte to analogicznie do otwartych a ja mam pytanie do was ile ma wynosi rezystancja izolacji silnika i jaka jest rezystancja na stykach...
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
hallotron to nie kontaktron, on nie przewodzi bez podania zasilania ogólnie to tam nie może się nic zwierać, więc te kabelki trzeba poizolować grube 3 kable to uzwojenia silnika, między każdym z nich mierząc będzie praktycznie zwarcie pokazywał miernik bo tam jest mało zwojów i dość grubym drutem a więc oporność bardzo mała
Nie chcę Ci psuć humoru w ostatnim dniu roku, ale czy to jest na pewno silnik BZFWr120-78, czy tylko zgadujesz. Ten silnik był wyposażony fabrycznie w wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe nawinięte bifilarnie. W tym przypadku zastąpienie wyłącznika odśrodkowego kondensatorem, bez przeróbki samego uzwojenia jest nie realne. Podejrzewam, że to...
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Nie piszesz czy mierzyłeś wyjścia między sobą, ale z twojego wyniku wynika że mierzyłeś uzwojenia między sobą,więc pomiar jest dobry.Myślę że to silnik trójfazowy. Jeśli już wysuszyłeś silnik i pomiar między korpusem a uzwojeniami (wyprowadzeniami) jak piszesz jest dobry to możesz wypróbować silnik.Najlepszy byłby pomiar induktorem,ale jeśli nie masz...
Witam. Podłącz sam silnik i będziesz wiedział co jest uszkodzone. Żeby sprawdzić silnik musisz zrobić mostek na silniku. Zrób mostek między przewodem stojana i szczotki a 2 pozostałe podłączasz bezpośrednio pod 230v~. Masz jeszcze dwa styki do tacho ( uważaj żeby ich nie podłączyć )
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Nie da się silnika który ma tylko dwa uzwojenia połączyć w trójkąt :D Nawet gdybyś podłączył go pod falownik to wraz ze zmianą częstotliwości musiałbyś zmieniać pojemność kondensatora, bo jego opór zmienia się wraz z częstotliwością. Podłączenie uzwojenia pomocniczego pod inną fazę falownika również nie pomoże bo przesunięcie fazowe prądu między uzwojeniami...
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
transformator folia między uzwojeniami silnik dwoma uzwojeniami blaszki pomiędzy uzwojeniami
gazowanie reduktor castrol magnatec felgi malowanie
philips 21pt5458 przewijanie stojana
Piła spalinowa Faworyt RG 5300 18A - ocieranie koła magnesowego o nawojowe Niski poziom wody w studni kręgowej - przyczyny i rozwiązania