Silnik ma napięcie utyku więc jest normalne że dopiero od pewnego napięcia zaczyna ruszać. Poniżej tego napięcia silnik stoi
Czyli jeśli np. mam kompresor z silnikiem 3kW, to automatycznie z tych nominalnych 3, zbyt wiele nie zostaje przy duuuuużym spadku ? Tak. Napięcie (obniżone) przy którym silnik zatrzymuje się, gdyż "nie ma siły" się kręcić nazywamy napięciem utyku .
Jeśli nominalnie 24v daje 20rpm, to czy myślicie że znacznie zmniejszając napięcie, załóżmy do paru voltów, będzie się kręcił na mizerne 2rpm? Wątpie, zależy jakie jest napięcie utyku takiego silnika, czyli napięcie od jakiego rusza i jakie są wtedy obroty. Poza tym to nie jest tak że można dowolnie w dół schodzić z napięciem. Wraz z napięciem będzie...
Kolega dużo podał ale brak najważniejszego sposobu zasilania silnika i czy był sprawdzany obwód styczników czy co tam jest w tym obwodzie . W tym stanie jednak silnik pobiera prąd ok. 6,5A (jego znamionowy to 7,1A ). Czy równomiernie na wszystkich fazach . Czy sprawdzono wirnik podczas wymiany łożysk. Najważniejsze podczas tego utyku sprawdzić gdzie...
Moim skromnym zdaniem do zabezpieczenia takiego układu sterowania wystarczy UPS. Natomiast pompy, silniki przy obniżkach napięcia nie powinny tak bardzo tego odczuć. Napięcie "utyku" z tego co pamiętam to jest coś około 0,7 napięcia nominalnego ale mogę się mylić. Pompy w tym układzie sterowane są po jakimś falowniku czy bezpośrednio?
Witam. Bez problemu napięcie możesz obniżać bez obawy uszkodzenia silnika. Granicę napięcia przy,którym następuje utyk silnika - zatrzymanie możesz sprawdzić przez obniżanie napięcia. Zależne to jest od dwóch parametrów charakterystyki mechanicznej M=f(n)silnika i charakterystyki wydajności pompy Q=f(n). Charakterystyka pompy jest stała dla danej konstrukcji....
Być może twój zasilacz nie ma stabilizatora a jedynie sam prostownik. A na jakiej podstawie sądzisz, że jeśli nie ma stabilizatora to silnik nie ruszy? Obecność stabilizatora w zasilaczu nic w tym przypadku nie zmienia. Problemem tutaj jest mała wydajność prądowa zasilacza. Napięcie z 9V spada do dużo niższej wartości, gdyż przez silnik płynie prąd,...
Odnośnie punktu "a" silnik możemy podłączyć tylko w gwiazdę przy czym silnik małej mocy bodaj że do 4,5 Kw może być podłączony bezpośrednio do sieci, powyżej np: poprzez sof-start lub falownik,ale należy uwzględnić warunki obciążenia i rozruchu tego silnika. Odnośnie "b" napięcie sieci za niskie do prawidłowej pracy tego silnika, Podłączony w trójkąt,...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
Jeśli napięcie spadnie to prąd się nie zmniejszy? Jasne że się zmniejszy. A moment rozruchowy zmniejszy się jeszcze bardziej. Czy znane jest Ci pojęcie napięcia utyku?
Zależy na jak małych. Ustawiasz sobie napięcie utyku tym górnym potencjometrem. A transoptor dajesz poprostu w miejsce tego potencjometru, tak jak daje się normalnie tranzystor.
(at)rafalo Falownik zasilany 1~230VAC daje na wyjściu "międzyfazowo" 3~230VAC. Według tabliczki znamionowej silnika, którą wrzucił autor uzwojenia są przystosowane do pracy przy 230VAC więc naturalnie łączymy silnik w trójkąt. Gdybyśmy mieli przemiennik zasilany 3~400VAC to na wyjściu mamy to samo więc łączymy w gwiazdę. Faktem jest, że na silnik idzie...
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
Jeżeli nie ma układu bezpośrednio kontrolującego prędkość obrotową to sam opisałeś sposób określenia kontroli stanu silnika. W mikroprocesorze na kolejne wejścia przychodzą sygnał zadający (np. z potencjometru ) oraz sygnał sprzężenia prądowego. Spotykają się one w układzie komparatora. Wynikowy sygnał zadaje wartość przesunięcia w fazie impulsów wyzwalających...
Witam! Zaistniał problem z falownikiem Mitsubishi D700 FR-D720S-100-E8. Chodzi o pracę przy niskich częstotliwościach 2-30 Hz. Gdy falownik przestoi niepodłączony dobę to normalnie kręci silnikiem nawet 1 czy 2 Hz. Ale po około 3 minutach zaczyna pracować jakby krokowo. Wał silnika porusza się w wybranym kierunku lecz nie płynnie tylko krokami, aż szarpie...
Oj Panie, to nie mi tutaj brakuje teorii. Prąd silnika indukcyjnego nie jest funkcją jednej zmiennej (i w dodatku liniową). Poślizg krytyczny jest ok. 10x większy od znamionowego, więc samym obciążeniem da się wymusić znamionowe prądy dla Uzasilania = Un/sqrt(10). Bo do poślizgu krytycznego mamy jeszcze zakres pracy stabilnej. Nic z tego, Panie. Owszem,...
Gwoli wyjaśnień bo kolega napisał tu wiele głupstw. W układ gwiazdy można go podłączyć na czas rozruchu Każdy silnik który ma wyprowadzenia w układzie połączeń G/T może pracować w gwieździe cały czas bez szkody dla siebie. Pod pewnymi warunkami. Ma to związek z drugim głupstwem jakie napisałeś. Przy tym silniku w połączeniu uzwojeń w gwiazdę, prąd pobierany...
Mam zakupiony zestaw ATB 1.05a. Do wyprowadzeń MOT1 i MOT2 podłączyłem silnik skokowy zakupiony w tym sklepie: botland.com.pl/pl/silniki-krokowe/3607-s... 200 impulsów na obrót, 0.25 Nm, napięcie znamionowe 12 VDC. Układ taktowany rezonatorem kwarcowym 11.059200 MHz Do pinów portu D kontrolera...
(at) czesiu! Przyjmij do wiadomości, że silniki indukcyjne, ich budowę, charakterystyki i zachowanie się, znam lepiej niż własną żonę, więc mnie nie ucz, tylko zastanów się co Ty piszesz. Rozważamy silnik przystosowany do rozruchu gw/tr w naszej sieci. Taki silnik ma trzy cewki i w jego warunkach znamionowych zarówno dla gwiazdy jak i trójkąta na każdej...
Witam. Dodam, że będziesz się poruszał wg charakterystyki stało-momentowej. I jeśli jest u/f to obniży się napięcie proporcjonalnie i częstotliwość proporcjonalnie.Moment się nie zmieni na silniku i wszystko się będzie kręciło tylko spadnie chłodzenie silnika i musisz uważać czy tak może być ale jak falownik jest nowoczesny to możesz włączyć funkcję...
Jeśli przewidujesz częste i dynamiczne hamowania, powinieneś pomyśleć o falowniku z chopper'em i oporniku hamującym. I jeszcze jedno, jeśli silnik ma pracować przez dłuższy czas poniżej swojej prędkości znamionowej, powinieneś zapewnić wymuszone chłodzenie silnika. właściwie każdy falownik na 2,2kW, który weźmiesz się sprawdzi Pod warunkiem, że napędzasz...
Oczywiście w Twoim przypadku sterowanie grupowe całkowicie odpada. Przeznaczone ono jest do sterowania zasilaniem grzałek. Już bardziej pasowałoby mi tutaj coś oparte na zasadzie działania softstartu elektronicznego: - 2 fazy na stałe załączone - 3 faza ma regulowane napięcie Ale nie potrafię powiedzieć jak w pracy długoterminowej takie traktowanie...
Mam wątpliwości co do wielu wypowiedzi, więc podaję niektóre zależności: Prąd rozruchu w trójkącie (D) jest 3 razy większy od prądu rozruchu w gwieździe (Y) Moment w D jest 3 razy większy niż w Y Czyli rozruch z zastosowaniem przełącznika gwiazda - trójkąt powoduje trzykrotne obniżenie prądu rozruchowego w porównaniu z rozruchem bezpośrednim, przy jednoczesnym...
NIE MA układu umożliwiającego regulację silnika indukcyjnego od zera, z tej prostej przyczyny że aby nie przekroczyć indukcji w rdzeniu, zmieniając f trzeba proporcjonalnie zmieniać i U. Regulację w górę ogranicza wytrzymałość napięciowa izolacji, regulację w dół ogranicza przekrój (a raczej wytrzymalość termiczna) drutu. Po prostu silnik o mocy P =...
Właśnie zabieram się za poprawianie tego schematu i po przeglądnięciu forów, dokumentacji i kart katalogowych zastanawiam sie czy nie lepiej byłoby użyć układów VNH3SP30 w konfiguracji półmostkowej. Jest tylko jedna niejasność. W karcie katalogowej układu napisano, że układ jest w stanie sterować prądem 30A, ale już nie napisano czy dotyczy to połowy...
EPS-D Mikroprocesorowy przekaźnik silnikowy Przeznaczenie EPS przeznaczony jest do zabezpieczania elektrycznych silników trójfazowych dowolnej mocy. Skutecznie chroni silniki w drogich i odpowiedzialnych zastosowaniach jak pompy, hydrofory, windy, transportery, podnośniki, wentylatory, wirówki, kompresory, itp. Działanie Przekaźnik kontroluje obciążenie...
prąd utyku siemens silnik napięcie wyrzynarka silnik napięcie
blokada drzwi pralka mastercook ustawienia blokady ekranu samsung głośność radio samochodowe
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
Kodowanie pilota VW Passat B5 FL 1.8T 1999 Wkrętarka Makita DFS452 nie włącza się - diagnoza i naprawa