3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
Wróciłem z nowymi spostrzerzeniami. Silnik zaparzacza wyeliminowany nie podpinam go i jest tosamo. Z drugiej sprawnej płyty (ale nie identycznej) przełozyłem wszystkie elementy przetwornicy i znalazłem błąd jeden rezystor miał złą wartoś ten zaznaczony na biało https://obrazki.elektroda.pl/1360363300_... (100) na innej płycie był oznaczony...
Jeżeli masz taki prąd jałowy to nie dziwota, że silnik się grzeje. Stojan silnika jednofazowego nie wytwarza idealnego pola wirującego a jedynie eliptyczne - pomaga w tym fizyczne przesunięcie "obrócenie" jednego z uzwojeń oraz kondensator przesuwający fazę. Mówi się że jest to "kondensator rozruchowy" bo faktycznie, bez tego uzwojenia i kondensatora...
Witam> mam pytanie odnośnie samochodu opel astra H 1.4 xep , a dokładnie interesuje mnie zasilanie grzałek sondy lambda . U mnie po odpaleniu silnika zasilanie grzałek nie jest podawane na stałe tylko mniej więcej 2 razy na sekunde ,,, takie pulsowanie . Nie jest to wina połączenia ecu>grzałka , bo tak samo jest to uwidocznione na programie diagnostycznym...
Witam. BMW E90 2.0D 2010r silnik N47D20. Podjechał kolega co by mu sprawdzić ładowanie gdyż pulsują mu światła. Zmierzyłem, napięcie wynosi 15,35 V. Odpiąłem kostkę od alternatora i ładowanie 14,3 V. Czy w tym aucie jest już dwie usterki; uszkodzony alternator oraz uszkodzony moduł świateł? Pozdrawiam Ambroży.
Nie, ponieważ impulsy zasilające silnik zabiją go, gdyby uśrednić to napięcie to wyjdzie 6V, lecz w praktyce jest to pulsujące 12V.
Ok, dziękuję za odpowiedź. Obniżenie napięcia nie będzie problemem - planuję regulację PWM ;) Dzięki, M
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
Witam wszystkich. Wsiadam do samochodu, włączam zapłon następnie oświetlenie kabiny i/lub światła mijania i wszystko działa. Uruchamiam silnik i wtedy wszystkie światła podświetlenia kabiny i zegarów oraz postojowe i mijania lekko pulsują. Mierzyłem napięcie w miejscu środkowej lampki (oświetlenie kabiny) i wynosi ono (silnik chodzi na wolnych obrotach):...
Mam agregat 2kW w którym silnik pracuje stabilnie równo ale z prądnicy napięcie jest pulsujące, żarówka świeci raz jaśniej raz ciemniej z częstotliwością ok.2Hz. Jaka może być tego przyczyna,proszę o pomoc.POZDRAWIAM Przeniosłem z Komputery Hardware
Witam Forumowiczów, Zwracam się z prośbą o pomoc w rozpracowaniu usterki. Usterka niżej opisana występuje w DAFie XF 95.430, rok prod. 2006, kwiecień. Numer VIN: XLRTE47XS6E720774. Przechodząc do meritum. Ciągnikiem tym jeżdżę od półtora miesiąca i od początku zauważyłem następującą przypadłość: niezależnie od prędkości obrotowej wału korbowego, prędkości...
Silnik to C20NE Vectra A - a sonda ma napięcia z przedziału 0-1V - tak przynajmniej mogłem ustalić ze schematu i z pomiaru jaki wykonałem podczas pracującego silnika wkuwając się w przewód sygnałowy sondy na mierniku miałem pulsujące napięcie w przedziale 0,4 - 0,6 V na biegu jałowym
Witam. Problem dotyczy auta Ford mondeo mk3. Po rozgrzaniu, zaczyna delikatnie mrugać oświetlenie w samochodzie (deska rozdzielcza, światła zewn...). Jeśli silnik nie jest rozgrzany, napięcie mierzone na akumulatorze jest stałe (oscyloskop pokazuje idealnie prostą linię). Po kilkunastu kilometrach i po rozgrzaniu auta - zaczyna się dyskoteka. Mruga...
Silnik jest 7,5 kW. Coś ok. 38A idzie na wtórnik a 0,93A na wzbudzenie przez nasz transformator i prostownik. Wychodziłoby na to, że specjalnie jest podniesione do 357V stałego dlatego, że na wyjściu mamy napięcie pulsujące i średnia by tam oscylowała wokół 220. Troche tak dziko. Mogłoby tak być, spotkałeś się już z czymś podobnym?
Witam Wiertarka wywierciła Ci dlatego, że u Was zamontowano tylko diodę tak jak w więszości bloków w kraju. A silnik komutatorowy działa na prądzie stałym. Działał zaś byle jak ponieważ prostowanie było jednopołówkowe. W naszym mieście takie urządzenie ( CR 1) jest tylko prawdopodobnie w naszych zasobach ( Nasza Wspólnota), także wszystko jest jasne...
Na razie czysto teoretycznie, bez silnika " w ręku" planuje zrobić prądnicę. Moje założenia i dotychczasowe przemyślenia są takie: - silnik pierścieniowy aby uniknąć iskrzenia na komutatorze (3-fazowy?) - wirnik - elektromagnes zasilany z falownika (3 bieguny N na zewnątrz, S w środku wirnika) - być może pole pulsujące 0-max w celu zwiększenia zmian...
Witam serdecznie W odpowiedzi na posty to sonda lambda(1) przed katalizatorem ma na przewodach grzałki rezystancji 8Ω, a z pomiarów miernikiem przy pracującym silniku rozgrzanym do 85°C na przewodach grzałki jest pulsujące napięcie stale .- 0,0V - 5,3V – 7,6V – 11,8V – 7,5V – 5,1V – 0,0V -. cykl ten trwa około 1s...
Uniwersalny sygnalizator do samochodu. W najnowszych modelach samochodów często stosowana jest mnemotechniczna sygnalizacja stanu samochodu w postaci wyświetlacza z sylwetką pojazdu. Jest to bardzo wygodny sposób, pozwalający na szybką i łatwą kontrolę pojazdu. Na wyświetlaczu są widoczne wszystkie niedomknięte drzwi i klapy, ponadto może być sygnalizowany...
Dany jest silnik pierścieniowy o mocy znamionowej P = 4 kW , napięciu stojana Us = 400 V , napięciu wirnika Uw = 100 V o prędkości znamionowej N = 720 obr/min. Znamy dodatkowo sprawność n = 0.9 , oraz współczynnik mocy cos = 0.9. Wirnik rozpędzono do prędkości 1200 obrotów w kierunku przeciwnym do wirującego pola stojana, a następnie zasilono wartością...
Witam Posiadam silnik pradu stalego na nap 27 V o mocy 15 W i 13000 obr/min. Silnik ten zastosowany jest w reduktorze i przy nap zas 12 V jeden obrot trwa ok 1,25 min. I tutaj mam pytanie czy zmniejszajac nap zasilania oprocz obrotow zmieni sie moc tego silnika . Silnik ten nie ma magnesy jako stojan ale uzwojenie , zarowno na stojanie jak i na rotorze....
Bo gdy wał stoi nieruchomo, to tzw. Poślizg równa się 0 i w wirniku nic się nie indukuje. Patent jest taki, że wirnik obraca się minimalnie wolniej, niż pole magnetyczne w stojanie, ta różnica to poślizg właśnie, i ona odpowiada za indukcję napięcia w wirniku, potem gdy już wirnik drgnie, napięcie w wirniku, tworzy swoje pole, które "odpycha" się od...
witam , mam pytanie - raczej dla was proste- dla mnie poczatkujacego jest to troche skomplikowane: mianowicie jesli na rozruszniku jest napisane ze ma moc 6KW, to prad jaki potrzebuje przy rozruchu mozna obliczyc z aleznosci 6000/24=250, i czy jest to prawda, pytam z powodu takiego ze chce zmontowac w niedalekiej przyszlosci urzadzenie rozruchowe i...
Witam!!! Wiem że było już wiele postów na temat sterowania takimi silnikami ale nie doszukałem sie tego czego chcem. A mianowicie: jeżeli mam silnik w którym obwód wzbudzenia zasilam napięciem stałym ok 220V to jak dużym napięciem mam sterować obwód wirnika??(dodam że gdy podałem 12V to kręcił sie bardzo wolno:)). I jeżeli bedzie to napięcie rzędu powiedzmy...
Ma ktoś może pomysł jak zbudować źródło prądowe dla silnika krokowego 2.8A o zmianie napięcia 0V-30V Jak zbudować do tego prosty zasilacz Trafo 24V 100W, mostek prostownicy , kondensator (jakiej pojemności ?) coś jeszcze? Zasilacz nie musi mieć ciągłej wydolności 30V i 2.8A silnik raczej będzie się obracał wolno (chodzi o jak największy moment obrotowy).
Witam.Jest to silnik 1 fazowy 600W 2,6A,z kondensatorem rozruchowym 8µF 450 V.Opor uzwojenia pracy 9,4 Ω (drut grubszy),uzwojenie rozruchowe 34Ω(drut cieńszy).Po podłączeniu nagrzewa sie uzwojenie i wirnik!,kondensator zakładałem nowy,i nic sie nie zmieniało.Na wirniku znajduje się krążek który bardzo hałasuje,czy on spełnia role hamulca???...
Witam. Potrzebuję zrobić sterowanie silnikiem prądu stałego 12/24V uzależniony od ilości impulsów z wyłącznika krańcowego. A dokładniej 1 impuls 1 obrót, 2 impulsy 2 obroty i tak do czterech. Jak najprościej coś takiego wykonać?
Witam mam takie pytanie przy jakim napięciu pradnicy jakie są obroty (silnik sole) silnika ! I czy narastanie napięcia na prądnicy jest liniowe ? Czy jeżeli na prace pisze 1000 obrotów to są to obroty na bębnie czy na silniku ? Proszę o pomoc ponieważ chcę regulowac obroty w pralce w zakresach 500 700 900 1000 obrotów ! Regulator zrobiony na tda 1085...
Witam serdecznie forumowiczów Na wstępie proszę o wyrozumiałość. Posiadam silnik jak w temacie, robię do niego przekształtnik tyrystorowy oraz tranzystorowy 6 pulsowy. Silnik będzie obciążony momentem max do 15 Nm. Obliczyłem prąd dla 15 Nm i wyszło 18A. Chcę regulować prędkość tego silnika od 0 do 1200 obr/min aby regulować prędkość muszę zmieniać...
Mam pytano odnośnie silników krokowych, a konkretnie ich zasilania. I nie chodzi o sam sposób ich sterowania ale o dopuszczalne straty mocy. Otóż chciałbym użyć silnika krokowego głównie do utrzymywania pozycji. I zastanawiam się czy podane parametry zasilania np 3V/4A. Dotyczą prądu na każde uzwojenie czy sumy na wszystkich uzwojeniach? Oraz czy silnik...
Witam Mam następujący problem: Posiadam pompę próżnową BL-30 napędzaną silnikiem 3-fazowym 1.1
Witam Mam silnik o mocy 150Kw będzie napędzał kruszarkę o stałych obrotach 986obr/min. Jaki system rozruchu zastosować?[/b]
Witam! Potrzebowałem silnika krokowego i znalazłem ten, ale nie znam jego parametrów. Kto wie co to za silnik krokowy?? http://images3.fotosik.pl/103/502cdf2474... Posiada on aż cztery pary uzwojeń. Podejrzewam, że jest to silnik unipolarny. Zmierzona rezystancja pomiędzy przewodami od lewej strony (patrząc na zdjęcie) : pomiędzy czerwonym i...
Potrzebuje regulatora obrotow silnika elektrycznego na prad staly (12V, 10A), z czujnikiem cisnienia. Zeby obroty zmieniely sie, a cisnienie pozostawalo takie same (z mozliwoscia zmieny danego cisnienie, regulacje w zakrecie np. 0-1 bara). Mysalem zmodyfikowac jakis regulatow wentylatorow, tylko ze one sa na 150mA, a ja nie bardzo sie na tym znam. Jestem...
Witam, Zbudowałem własny silnik bezszczotkowy prądu stałego. Silnik składa się z jednej cewki oraz magnesów neodymowych zamontowanych na wale. Chciałbym wykonać na nim kilka pomiarów, a mianowicie, chcę przy pomocy zasilacza laboratoryjnego zmieniać napięcie zasilania i zmierzyć prąd elektryczny. Niestety miernik posiada straszną bezwładność i wartości...
Witam! Wykonałem układ do płynnej zmiany wartości rezystancji w obwodzie wirnika silnika pierścieniowego poprzez okresowe rozwieranie jego obwodu. Jego podstawowe elementy to: -mostek trójfazowy włączony za oryginalnym rezystorem rozruchowym; -blok czterech równolegle pracujących tranzystorow MOSFET 800V/34A, okresowo przewodzących wprostowany prąd...
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Witam Mam takie pytanie: czy i jeśli tak to o ile można przekroczyć znamionową częstotliwość (50 Hz) prądu zasilającego silnik. Silnik klatkowy, moc do 1kW, potrzebne obroty od 2500 od 4000 obr/min.
Witam Moje pytanie dotyczy sterownia za pomocą falownika silnikiem odhamowanym za pomocą przesuwnego wirnika. Silnik typowo ma pracować z częstotliwością większą niż 20hz, rozbieg około 1s. Czy podniesienie napięcia dla niskich częstotliwości, ewentualnie jakaś opcja zwiększająca moment obrotowy przy rozruchu poradzi sobie z odhamowaniem silnika nim...
To pulsujące napięcie z alternatora poprzez diodę.
Witam ! Częstotliwość pulsowania napięcia zależna jest od obrotów silnika . Poszukaj śruby regulacyjnej i wyreguluj obroty do 50 Hz. Pozdrawiam.
Nie można tego zrobić na baterii słonecznej. Potrzebne jest zewnętrzne napięcie zasilania; akumulator, bateria. Tzn, możesz spróbować silnik wibracyjny od GSM podłączyć do ogniwa słonecznego.
napięcie w twojej sondzie jest w zakresie 0-0,9V. Sprawdzenie : włącz silnik (nagrzany do temp roboczej), nie rozłączaj sondy. Między zaciskami 1 i 2 ma byc napięcie 0-0,9V (pulsujące). Wyłącz silnik : między zaciskami 3 i 4 oporność 8,5-9,5oma a napięcie (przy włączonym zapłonie) między zaciskiem 4 i masą takie jak na akumulatorze. Dane z programu...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Na szynę TS35 firma FINDER robi serię 38 (wpinany przekaźnik w podstawkę, gdzie przekaźnik może być z wyjściem tranzystorowym=DC, triakiem=AC) kosztuje niestety kilkadziesiąt PLN, ale żywotny - TAK! posiada wszystkie zabezpieczenia zarówno wejścia jak i wyjścia. PLC z wyjściami tranzystorowymi do takich celów jak najbardziej (lepiej od przekaźnikowych...
Mój tata miał ten sam objaw we Fiacie punto GT. Pulsujące napięcie to wina regulatora napięcia w alternatorze. Po wymianie wszystko wróciło do porządku, jednak po dwóch miesiącach, jak to we fiatach pękł alternator... Z wtryskiem tez były takie objawy, przy zapalaniu, nie gasną.....a i od czasu do czasu zaświecała się kontrola podczas jazdy. Po sprawdzeniu...
W traku jest akumulator ładowany alternatorem.nie chciałbym tego zmieniać a tylko złożyć układ regulacyjny(większa satysfakcja niż kupienie gotowego układu)Nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi myślę że układ PWM z tranzystorami IGBT to niezły pomysł, są to elementy szeroko stosowane w falownikach ,tylko brak schematu.Układ z tyrystorami (jeżeli się...
Rozumiem z opisu, że napięcie w sieci jest prawidłowe w czasie pracy silnika i nie pulsuje. Czy tak? Jeżeli nie sprawdzałeś, to sprawdź napięcie w czasie pracy silnika. Jeżeli napięcie w sieci nie zmienia się i jest dobre, i jeżeli pulsowanie tzn. przygasanie widać tylko na swiatłach - to znaczy że masz zły styk na kostkach, albo najprawdopodobniej...
Silnik niby na ucho obrotów nie zmienia tylko dość mocno szarpie .Dodam źe to jest nowy agregat . Silnik powinien płynnie pracować. Obroty tych agregatów to około 3000 obr/min. Szarpanie może występować przy włączonym ssaniu. Bądź uszkodzonym regulatorze obrotów silnika spalinowego. Skoki napięcia są przy wyłączeniu urządzenia. Mierząc napięcie 223V...
Diesel czy benzyna? Wygląda trochę jak w silniku iskrowym(benzyna) przebicie na cewkach zapłonowych.
czy jest mozliwosc przylutowania tego mostka w odpowiednie miejsce zeby to dzialalo ? TAK - dokładnie w to miejsce gdzie był podłączony do tej pory. Zanim wpadniesz na pomysł użycia części z danego urządzenia warto ustalić jak ono działało do tej pory - najlepiej rysując schemat. Ten silniczek nie będzie pracował podłączony do sieci bo: 1. jest to...
Szanowny Kolego Krzysztofie - pewnie wszystko to wiesz ale napiszę dla autora i Kolegów którzy stwierdzili że się nie da. Dzisiaj w pralkach są już silniki BLDC, dawno temu we Franiach były silniki indukcyjne jednofazowe, a gdzieś między nimi stosowano, i to chyba najdłużej i najwięcej, silniki uniwersale szczotkowe. O takie powiedzmy: https://obrazki.elektroda.pl/1520067300_...
Ad 1. Bo występuje w nim strumień pulsujący i wypadkowa momentu jest równa zero. Ad 2. Zasilanie uzwojenia pomocniczego napięciem przesuniętym w fazie względem napięcia zasilającego głównego poprzez np. wykorzystanie kondensatora. Ad 4. Silnik bez przewodu neutralnego zasilany z trzech faz przy braku jednej kręci się dalej ale nie rusza. Z przewodem...
Witam, problem jest w połączeniu masy (akumulator - karoseria - silnik) są upływy napięcia. Myślę, że należy wyczyścić połączenia (śrubowe), w dalszej części pomierzyć napięcie w czasie pracy silnika na biegu jałowym.
Witam Problem jest z hercami i kondensatorami tok jak pisałem w pierwszym poście silnik spięty w gwiazdę a kondensatory w trójkąt wzbudza się dobrze tylko po podłączeniu żarówki nie świeci światłem ciągłym tylko pulsuje. Tabliczka
Na jakich obrotach ten pomiar? Napięcie za niskie. Powinno 14.2 -14.4 na aku. Obroty falują więc i napięcie pulsuje.
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
Duży okrągły walec 100 lub więcej mikrofaradów 400-450V, na płytce do której podłączone są przewody silnika. Napięcie na nim ponad 300V więc wymagana ostrożność. Zmniejszona pojemność może wywoływać wzrost pulsowania napięcia i wydłużanie impulsów sterujących tranzystor silnika. Elektronika może to "uznawać" za zbyt duże obciążenie mechaniczne silnika.
jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci 14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach to miernik źle ci wskazuje. Zrób następująco na zgaszonym...
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Duży mostek z odpowiednimi kondensatorami prostowałby tylko napięcie 230 V dla silnika . Z "odpowiednimi" dostaniesz 300V z górką. Nie za wiele? Z kolei, jak zrobisz to bez kondensatorów, czterystuhercowy przebieg PWM wypadałoby jakoś zsynchronizować z wyprostowanym, pulsującym napięciem zasilania. Nie wiem, pomnożyć to drugie razy cztery, czy coś....
No tego nie sprawdziłem , chodzi o napięcie na silniku czy na akumulatorze w momencie uruchomienia?
Dla mnie jednak prosty układ na tyrystorze był by najlepszy. Do układu tyrystorowego konieczne jest by napięcie zasilające było typu pulsującego (muszą być przejścia napięcia przez zero, po to by tyrystor mógł się wylączyć. Pytanie czy autor wątku dysponuje takim napięciem.
Witam, Przez pewien czas przestałem się interesować tą żarzącą kontrolką ładowania, jednak coraz bardziej denerwuje mnie pulsowanie napięcia w instalacji elektrycznej (kontrolki, światła itp.) Częstotliwość pulsowania jest niezależna od obrotów silnika, a czasem całkowicie ustaje. Czy może to być wina regulatora napięcia ? Jakiś pomysł ? Pomierzyć napięcie...
Coś robisz nie tak albo mierniki niesprawne, skąd 33A jak zasilacz 10, na cewki wzbudzania oczywiście jak w oryginale jeszcze przed prostownikiem jest podawane z transformatora ok. 5-7 V przy ok. 5-8 A. Podłącz tak mierniki abyś kontrolował te parametry bez obracania prądnicą jak będziesz miał takie parametry bez jakiegokolwiek pulsowania to wówczas...
Tego typu agregatu nie znam. Jednak z krótkiego opisu na Allegro wynika, że posiada on prądnicę synchroniczną, bezszczotkową bez regulatora napięcia. Nie sądzę aby to ona była odpowiedzialna za pulsowanie napięcia. Przyczyn szukałbym w niestabilnej pracy silnika, której powodem może być np. niesprawny regulator obrotów. Jeżeli pulsowanie jest o dużej...
Nie przesadzaj - z powodu padnietego wyjścia lampki wywalać 500 zł... Jeśli sam nie poradzisz i brak kumpla ekektronika to jescze masz parę innych tańszych wyjść. -Użyć wyjścia SCA - wydaje przy otwieraniu 24V pulsujące raz na sekundę, przy zamykaniu 2x na sekundę, na otwarciu stałe 24V. Jako że wyjście ma małą obciążalność - użyj przekaźnika (choćby...
witam sprawdz stan szczotek , ewntualnie regulator napięcia pozdrawiam
Tak jak malez4 napisał te elementy w plastiku to prostownik jednopołówkowy zasilający uzwojenie wzbudzenia. Mi raz właśnie padły te dwie małe diody na wzbudzeniu ale objaw był taki, że ładowanie było bardzo słabe ( żadnego migania nie było). I tak jak napisałem wcześniej jeśli była by to dioda prostownika albo jedno uzwojenie to przecież niemożliwe...
Tyle pdpowiedzi i 0 konkretów.Trzeba zprawdzić następujące rzeczy-czy nakrętki trzymające mostek prostowniczy(te na zaciskach wyjsciowych + i-)są mocno dokręcone.Typowe w Valeo i Paris Rhone jest luzowanie się tych nakrętek.Następnie stan kabeloczka na zacisku +.Czy nie ma "wykopanych"głębokich rowków na pierścieniach ślizgowych?.Dokonaj pomiaru bezpośrednio...
pulsujące napięcie przetwornicy pulsujące napięcie zasilacza zasilacz pulsujące napięcie
volvo silnika generator klatkowy wentylator chłodnica aster
lodowka gorenje mercedes zawiesić
Fiat 132F lakier zaprawkowy 10ml – czy wymaga klaru, matowienie bazy, instrukcja aplikacji Tarcze retardera Telma, Voith, ZF – przyczyny ocierania, objawy, diagnostyka