napięcie w twojej sondzie jest w zakresie 0-0,9V. Sprawdzenie : włącz silnik (nagrzany do temp roboczej), nie rozłączaj sondy. Między zaciskami 1 i 2 ma byc napięcie 0-0,9V (pulsujące). Wyłącz silnik : między zaciskami 3 i 4 oporność 8,5-9,5oma a napięcie (przy włączonym zapłonie) między zaciskiem 4 i masą takie jak na akumulatorze. Dane z programu...
To pulsujące napięcie z alternatora poprzez diodę.
Nie można tego zrobić na baterii słonecznej. Potrzebne jest zewnętrzne napięcie zasilania; akumulator, bateria. Tzn, możesz spróbować silnik wibracyjny od GSM podłączyć do ogniwa słonecznego.
W traku jest akumulator ładowany alternatorem.nie chciałbym tego zmieniać a tylko złożyć układ regulacyjny(większa satysfakcja niż kupienie gotowego układu)Nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi myślę że układ PWM z tranzystorami IGBT to niezły pomysł, są to elementy szeroko stosowane w falownikach ,tylko brak schematu.Układ z tyrystorami (jeżeli się...
Nie, ponieważ impulsy zasilające silnik zabiją go, gdyby uśrednić to napięcie to wyjdzie 6V, lecz w praktyce jest to pulsujące 12V.
Diesel czy benzyna? Wygląda trochę jak w silniku iskrowym(benzyna) przebicie na cewkach zapłonowych.
Na szynę TS35 firma FINDER robi serię 38 (wpinany przekaźnik w podstawkę, gdzie przekaźnik może być z wyjściem tranzystorowym=DC, triakiem=AC) kosztuje niestety kilkadziesiąt PLN, ale żywotny - TAK! posiada wszystkie zabezpieczenia zarówno wejścia jak i wyjścia. PLC z wyjściami tranzystorowymi do takich celów jak najbardziej (lepiej od przekaźnikowych...
Witam, problem jest w połączeniu masy (akumulator - karoseria - silnik) są upływy napięcia. Myślę, że należy wyczyścić połączenia (śrubowe), w dalszej części pomierzyć napięcie w czasie pracy silnika na biegu jałowym.
Mam agregat 2kW w którym silnik pracuje stabilnie równo ale z prądnicy napięcie jest pulsujące, żarówka świeci raz jaśniej raz ciemniej z częstotliwością ok.2Hz. Jaka może być tego przyczyna,proszę o pomoc.POZDRAWIAM Przeniosłem z Komputery Hardware
Szanowny Kolego Krzysztofie - pewnie wszystko to wiesz ale napiszę dla autora i Kolegów którzy stwierdzili że się nie da. Dzisiaj w pralkach są już silniki BLDC, dawno temu we Franiach były silniki indukcyjne jednofazowe, a gdzieś między nimi stosowano, i to chyba najdłużej i najwięcej, silniki uniwersale szczotkowe. O takie powiedzmy: https://obrazki.elektroda.pl/1520067300_...
Na razie zakryłem chłodnicę dyktą i silnik sie nagrzewa jak należy i już kontrolka od wtrysku sie nie zapala. Muszę termostat wymienić i będzie ok. A teraz co z tym pulsującym napięciem ?? jak to sprawdzić czy to wina alternatora czy regulatora napięcia albo jeszcze czegoś innego ??
No tego nie sprawdziłem , chodzi o napięcie na silniku czy na akumulatorze w momencie uruchomienia?
czy jest mozliwosc przylutowania tego mostka w odpowiednie miejsce zeby to dzialalo ? TAK - dokładnie w to miejsce gdzie był podłączony do tej pory. Zanim wpadniesz na pomysł użycia części z danego urządzenia warto ustalić jak ono działało do tej pory - najlepiej rysując schemat. Ten silniczek nie będzie pracował podłączony do sieci bo: 1. jest to...
witam sprawdz stan szczotek , ewntualnie regulator napięcia pozdrawiam
Ok, dziękuję za odpowiedź. Obniżenie napięcia nie będzie problemem - planuję regulację PWM ;) Dzięki, M
Duży mostek z odpowiednimi kondensatorami prostowałby tylko napięcie 230 V dla silnika . Z "odpowiednimi" dostaniesz 300V z górką. Nie za wiele? Z kolei, jak zrobisz to bez kondensatorów, czterystuhercowy przebieg PWM wypadałoby jakoś zsynchronizować z wyprostowanym, pulsującym napięciem zasilania. Nie wiem, pomnożyć to drugie razy cztery, czy coś....
Ad 1. Bo występuje w nim strumień pulsujący i wypadkowa momentu jest równa zero. Ad 2. Zasilanie uzwojenia pomocniczego napięciem przesuniętym w fazie względem napięcia zasilającego głównego poprzez np. wykorzystanie kondensatora. Ad 4. Silnik bez przewodu neutralnego zasilany z trzech faz przy braku jednej kręci się dalej ale nie rusza. Z przewodem...
Silnik to C20NE Vectra A - a sonda ma napięcia z przedziału 0-1V - tak przynajmniej mogłem ustalić ze schematu i z pomiaru jaki wykonałem podczas pracującego silnika wkuwając się w przewód sygnałowy sondy na mierniku miałem pulsujące napięcie w przedziale 0,4 - 0,6 V na biegu jałowym
Napisałem, trochę automatycznie, że większość małych wentylatorów ma taki silnik, większe maja z kondensatorem. Później przeczytałem że silnik z #1 ma fazę rozruchową z kondensatorem i producent chwali się że dzięki temu osiągnął większą sprawność i silnik startuje przy niższym napięciu. Odmian silników indukcyjnych jednofazowych jest kilka, zawsze...
Jeżeli taki objaw występuje tylko na wolnych obrotach to do wymiany regulator napięcia.
Rozumiem z opisu, że napięcie w sieci jest prawidłowe w czasie pracy silnika i nie pulsuje. Czy tak? Jeżeli nie sprawdzałeś, to sprawdź napięcie w czasie pracy silnika. Jeżeli napięcie w sieci nie zmienia się i jest dobre, i jeżeli pulsowanie tzn. przygasanie widać tylko na swiatłach - to znaczy że masz zły styk na kostkach, albo najprawdopodobniej...
Dla mnie jednak prosty układ na tyrystorze był by najlepszy. Do układu tyrystorowego konieczne jest by napięcie zasilające było typu pulsującego (muszą być przejścia napięcia przez zero, po to by tyrystor mógł się wylączyć. Pytanie czy autor wątku dysponuje takim napięciem.
Budowa silniczka przypomina silnik synchroniczny z biegunami kłowymi. Tak samo zbudowane jest dynamo rowerowe. Do zasilania jakiś prosty zasilacz z regulacją napięcia. Czy podczas kręcenia wirnikiem wyczuwa się minimalny pulsujący opór ?
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia.
byłem u elektromechanika wyciągał regulator i powiedział ze w porządku jest , patrzał napięcie wszystko jest też ok i to się dzieje na rozgrzanym silniku
wyjście jest jedno - jeżeli dzieje się to większej ilości odbiorców i jesteś pewny że to przychodzi od strony energetyki, to zadzwoń do swojego dystrybutora (biura obsługi klienta) i zgłoś to - najlepiej żeby i w tym dniu, godzinie zadzwonili sąsiedzi(żeby nie był to jednostkowy telefon) pierwsze przyjedzie pogotowie energetyczne, powinni odrazu wiedzieć...
http://obrazki.elektroda.pl/7986860400_1... Napięcie na wtórnym uzwojeniu 14-16V. Mostek prostowniczy - 15A, C1 - 6800-10000 uF. Dodano po 6 Bez kondensatora napięcie będzie nie stałe, a pulsującym, częstością 100Hz, a silnik pradu stalego tego nie lubi.
Napięcie akumulatora 12,4V po właczeniu świateł 12,2V Przy właczonym silniku 14,7 po po właczeniu świateł 14,4V.
Tak na gorącym chociaż nieraz pulsują po około 2-3 minutach a więc zanim jeszcze silnik osiągnie prawidłową temperaturę a nieraz dopiero po 30 minutach. A z tą kontrolką to ja nie wiem jak to rozpracowała Honda bo jak w zesżłym roku nie było ładowania to kontrolka się nie świeciła. Świeci tylko przed uruchomieniem silnika.
Trzeba sprawdzić, czy napięcie pasuje (i to napięcie, które jest naprawdę pod obciążeniem, a nie napisane na obudowie), no i czy amperów/watów wystarczy (jak napięcie się zgadza, to wystarczająca ampery i waty powinny być ze sobą zgodne, przynajmniej dla zasilacza dającego jedno napięcie - bo np. zasilacz komputerowy 300W, który mam pod ręką, ma 300W,...
Witam. Silnik z magnesami to tak jak silnik bocznikowy o sztywnej charakterystyce. Jeżeli chcesz aby silnik posiadał sztywne obroty to albo zasilać go napięciem stałym z zailacza o napięciu wyjściowym regulowanym lub pulsującym ze sprzężeniem predkościowym z elektronicznego regulatoraprędkości obrotowej na triaku.Dla takiego silnika wymagany jest miękki...
Ok. Tak więc przy prądzie znamionowym silnika 2A spadek napięcia na R1 wynosi ca 0,9V (oczywiście w uproszczeniu bo jest tam napięcie pulsujące - wyprostowane jedno-połówkowo). Napięcie przewodzenia diody LED w 817C to typowo 1,2V (If=20 mA) - więc rezystor R2 pełni tutaj niejako rolę bezpiecznika i elementu podwyższającego próg zadziałania zabezpieczenia...
Witam ! Częstotliwość pulsowania napięcia zależna jest od obrotów silnika . Poszukaj śruby regulacyjnej i wyreguluj obroty do 50 Hz. Pozdrawiam.
Jeżeli masz taki prąd jałowy to nie dziwota, że silnik się grzeje. Stojan silnika jednofazowego nie wytwarza idealnego pola wirującego a jedynie eliptyczne - pomaga w tym fizyczne przesunięcie "obrócenie" jednego z uzwojeń oraz kondensator przesuwający fazę. Mówi się że jest to "kondensator rozruchowy" bo faktycznie, bez tego uzwojenia i kondensatora...
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
Witam. BMW E90 2.0D 2010r silnik N47D20. Podjechał kolega co by mu sprawdzić ładowanie gdyż pulsują mu światła. Zmierzyłem, napięcie wynosi 15,35 V. Odpiąłem kostkę od alternatora i ładowanie 14,3 V. Czy w tym aucie jest już dwie usterki; uszkodzony alternator oraz uszkodzony moduł świateł? Pozdrawiam Ambroży.
Nie przesadzaj - z powodu padnietego wyjścia lampki wywalać 500 zł... Jeśli sam nie poradzisz i brak kumpla ekektronika to jescze masz parę innych tańszych wyjść. -Użyć wyjścia SCA - wydaje przy otwieraniu 24V pulsujące raz na sekundę, przy zamykaniu 2x na sekundę, na otwarciu stałe 24V. Jako że wyjście ma małą obciążalność - użyj przekaźnika (choćby...
jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci 14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach to miernik źle ci wskazuje. Zrób następująco na zgaszonym...
...ale kombinacje. PWM to taki "cyfrowy potencjometr". Zamiast generować straty na regulatorze liniowym, używamy impulsowego. Dla niektórych odbiorników możemy użyć surowego sygnału PWM, dla innych musimy go odfiltrować filtrem LC (tak działają zasilacze impulsowe). W typowych zastosowaniach nominalne napięcie odbiornika pozostaje tożsame amplitudzie...
jeżeli obroty są przełączane mechanicznie to albo silnik ma zasilanie 220v i wtedy oprucz wyczyszczenia i wymiany paska nic się raczej nie da zrobić może mieć jeszcze silnik zasilany napięciem stałym np,12v i wtedy mozna go spróbwać podmienić no ale fotki powiedzą dużo więcej
mam pytanie czy da sie przerobić silnik drądu stałego na generator prądu Ale to takie pytanie retoryczne czy wiesz jakiego typu silnik prądu stałego chcesz zmieniać? Ogólnie to się da ale co trzeba zrobić zależy od konstrukcji silnika Komutatorowy z magnesami trwałymi (stosunkowo małe silniki w zabawkach, modelach, także napędy w samochodzie - wycieraczki,...
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
na popczątek przewody wysokiego napięcia i świece trzeba wymienić jeżeli objawy nie miną (araczej miną) to trzeba poszukać głembiej.
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Kup 5 baterii 1,5 V AA, połącz je w szereg i uruchom na chwilę urządzenie. Jak zadziała, amperomierz w obwód i zmierz prąd. Jak nie zadziała to woltomierz do baterii i zmierz napięcie, możliwe, że za duży prąd. Z nowych baterii możesz ciągnąć przez chwilę około 5 A. Jak bierze więcej, spadnie Ci napięcie dość znacznie. Generalnie powinno działać. Możesz...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Witam kolegów.Posiadam opla astre G 2000DTL z 1999r,ostatnio po odpaleniu autka zaświeca mi się lampka serwisowa.Zauważyłem pulsowanie świateł,po kilkunastu minutach problem mija,ale lampka serwisowa nie gaśnie.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu lampka nie świeci ale do czasu.Podczas jazdy wydawało by się...
Witam> mam pytanie odnośnie samochodu opel astra H 1.4 xep , a dokładnie interesuje mnie zasilanie grzałek sondy lambda . U mnie po odpaleniu silnika zasilanie grzałek nie jest podawane na stałe tylko mniej więcej 2 razy na sekunde ,,, takie pulsowanie . Nie jest to wina połączenia ecu>grzałka , bo tak samo jest to uwidocznione na programie diagnostycznym...
Jak kolega w poprzednim poście napisał po zatrzymaniu silnika należy zaraz wyłączyć zapłon, albo zainwestować w urządzenie które będzie to robiło za nas, tzn będzie odcinało zasilanie na cewkę zapłonową np 10-15 sek.. po zatrzymaniu silnika (np przy braku napięcia ładowania). Grzanie się cewki zapłonowej przy zatrzymanym silniku w tym przypadku to normalna...
Moja propozycja również reguluje w zakresie od 0-100% Dodano po 7 I jeszcze : tyrystor tak ,ale tylko przy zasilaniu napięciem pulsującym ( np po prostowniku Gretza ,ale bez kondensatorów - tyrystor nie wyłączy się) ,jesli akumulator to chyba pozostaje MOSFET
Witam. Silnik jest AC 230V Ale może pracować na stałym (pulsującym) napięciu? Zakładam, że sterowanie "idzie" od CN1 do G tranzystora FET1 poprzez transoptor PC1 diodę ZD1 i kondensator C3. Potwierdź ,że PC1 to transoptor,lub podaj oznaczenie. Płytę zmieniałeś, więc pozostaje regulator (podaj co wiesz o nim), oraz dioda Zenera i ewentualnie kondensator.
Witam wszystkich. Wsiadam do samochodu, włączam zapłon następnie oświetlenie kabiny i/lub światła mijania i wszystko działa. Uruchamiam silnik i wtedy wszystkie światła podświetlenia kabiny i zegarów oraz postojowe i mijania lekko pulsują. Mierzyłem napięcie w miejscu środkowej lampki (oświetlenie kabiny) i wynosi ono (silnik chodzi na wolnych obrotach):...
Witam. Schemat układu widzimy, ale nadal brak informacji o silniku i napięciu zasilania. W przypadku napięcia stałego i zastosowaniu tyrystorów, konieczny jest układ wymuszonej komutacji. W przypadku napięcia pulsującego wyłączanie tyrystora będzie następowało samoczynnie. Dodatkowa informacja. Przy prądzie przewodzenia 4A na tyrystorze wydzieli się...
Sterowanie tyrystora nie jest bardziej skomplikowane niż tranzystora, przy tych mocach to nie prosta regulacja napięciem a wyłącznie układy impulsowe (PWM). Na tranzystorach nie zrobisz hamowania z odzyskiem energii do sieci, a na tyrystorach to kwestia odpowiedniego wysterowania. Chyba nie chcesz hamować i tracić 30 kW w opornikach? Nie wiem czy jest...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
Przede wszystkim nie napięcie tylko prąd. O ile dobrze widzę na silniku określony jest 0,3A/fazę. Powinieneś posiadać do jego uruchomienia odpowiedni sterownik. Teoretycznie można by spróbować zasilić go prądem stałym pulsującym, czyli na przykład przez prostownik jedno połówkowy bez filtracji z jakiegoś małego transformatorka o prądzie uzwojenia wtórnego...
Witam. Problem dotyczy auta Ford mondeo mk3. Po rozgrzaniu, zaczyna delikatnie mrugać oświetlenie w samochodzie (deska rozdzielcza, światła zewn...). Jeśli silnik nie jest rozgrzany, napięcie mierzone na akumulatorze jest stałe (oscyloskop pokazuje idealnie prostą linię). Po kilkunastu kilometrach i po rozgrzaniu auta - zaczyna się dyskoteka. Mruga...
Witam Mam pytanie, chodzi o astrę II 2,2 DTI 2003 rok, otóż po odpaleniu silnika na jakieś 30 sekund zapala sie żólta "kontrolka z kluczem" a wyswietlacz i podświetlenie zegarów zaczyna pulsować tak jak by był to problem z jednostajnym napięciem. Czy ktos potrafi dokładnie to wyjaśnić. Pozdrawiam życząc wszystkim użytkownikom Elektrody pomyślności w...
Sprobuj zmierzyć napięcie w tej instalacji i jego rodzaj (=/~), bo to jakieś dziwne wszystko. Co do silnika i cewki nie mam wątpliwości jak to działa(typowe CDI). Bo jak może działać regulator napięcia zmiennego? Czy przypadkiem nie jest to stałe pulsujące? Najlepiej i najprościej bylo by wymienić przerywacz kierunkowskazów i ten klakson na typowe 12...
Nie jestem trakcyjnikiem i nie wiem skąd się biorą i jakie są faktycznie harmoniczne. Wiem natomiast jak na jednej stacji w obrębie której jest podstacja zachowywały się obwody torowe pracujące na różnych częstotliwościach - od kilku kHz do kilkudziesięciu kHz. Fajnie to wyglądało na pulpicie nastawczym jak ciężki pociąg ruszał spod semafora. Na pulcie...
Witam koledzy potrzebuje pomocy tzn. jestem świeżo po wymianie paska alternatora i koła pasowego na alternatorze w alfie romeo 147 1.9 JTD. Po tej wymianie zaczęło się pulsowanie świateł w aucie nie duże bo nie dużo ale jednak. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze na wyłączonym silniku i wynosi 12v. Po odpaleniu auta napięcie wskazuje 14.5 V. Z ciekawości...
Witam Wiertarka wywierciła Ci dlatego, że u Was zamontowano tylko diodę tak jak w więszości bloków w kraju. A silnik komutatorowy działa na prądzie stałym. Działał zaś byle jak ponieważ prostowanie było jednopołówkowe. W naszym mieście takie urządzenie ( CR 1) jest tylko prawdopodobnie w naszych zasobach ( Nasza Wspólnota), także wszystko jest jasne...
Silnik jest 7,5 kW. Coś ok. 38A idzie na wtórnik a 0,93A na wzbudzenie przez nasz transformator i prostownik. Wychodziłoby na to, że specjalnie jest podniesione do 357V stałego dlatego, że na wyjściu mamy napięcie pulsujące i średnia by tam oscylowała wokół 220. Troche tak dziko. Mogłoby tak być, spotkałeś się już z czymś podobnym?
można hamować tzw "przeciwprądem" - czyli na moment przełączyć polaryzację zasilania - tak żeby silnik był zasilany odwrornie ...tylko pytanie jaki układ preferujesz - pełne zasilanie stałopradowe - wtedy np jakiś szeregowy regulator napięcia na mocno grzejącym się tranzystorze - czy tez układ zasilany zmiennym (pulsującym) napięciem z regulacją szerokości...
Witam Forumowiczów, Zwracam się z prośbą o pomoc w rozpracowaniu usterki. Usterka niżej opisana występuje w DAFie XF 95.430, rok prod. 2006, kwiecień. Numer VIN: XLRTE47XS6E720774. Przechodząc do meritum. Ciągnikiem tym jeżdżę od półtora miesiąca i od początku zauważyłem następującą przypadłość: niezależnie od prędkości obrotowej wału korbowego, prędkości...
Aby powstała 1 para biegunów potrzebujesz 1 lub 2 połączone szeregowo cewki przykładasz napięcie płynie przez nie prąd wytwarza się pole magnetyczne czyli biegun N i S czyli jedna para biegunów. Jeśli zasilisz napięciem przemiennym powstaje pole pulsujące. Jeśli masz co najmniej 2 takie komplety a najlepiej 3 cewek i zasilisz trzema napięciami przesuniętymi...
Jest jeszcze problem, czy ten zasilacz jest sprawny, czy przypadkiem na wyjściu nie występuje napięcie pulsujące. Na wszelki wypadek proponuje zablokować to napięcie (12V) kondensatorem np.2000µ. Piszę o tym, bo kiedyś był podobny wątek o nie działającym układzie z przekażnikiem, a okazało sie ze gościu zasilał układ ze zwyklego prostownika do...
witam problem juz załatwiony;przebadałem oscyloskopem tor tegoż wachającego się napięcia okazało się że jest ono silnie odkształcone ,szukając dalej okazało się ze napięcie zasilające kontroller +5Vpochodzące z zasilacza jest silnie pulsujące wskutek uszkodzonego kondensatora filtrującego na wejściu stabilizatora 5V,kondensator wymieniłem na nowy i...
Podłączyłem w samochodzie 12 voltowy moduł LED Samsung, dokładnie taki: https://obrazki.elektroda.pl/9884753500_... Sprzedawca zapewniał mnie, że można je zastosować bez problemu w samochodzie. Moduł służy jako oświetlenie konsoli środkowej (pod radiem), tam gdzie są uchwyty na kubki w samochodzie Skoda Fabia II z 2014 roku. Zasilanie...
Idąc za sugestią, odłączyłem od układu dwa silniki i kolejno testowałem je podłączając napięcie +12v. Pracowały dobrze. Niestety nie potrafiłem otworzyć modułu skanera z obawy o uszkodzenie jego obudowy i tym sposobem sprawdzić też trzeci silnik. Wobec tego z powrotem wszystko zmontowałem i nie podłączając modułu skanera podłączyłem zasilanie - niestety...
"Diagnoza błędów 4x4 w Calibrze Układ 4x4 Opla stosowany w Calibrze posiada własny system samodiagnozy błędów, które można zczytać na dwa sposoby - za pomoca techa oraz za pomocą kontrolki 4x4 znajdującej się na desce rozdzielczej. W razie wystąpienia błędu zapala się kolor pomarańczowy i świeci światłem ciągłym lub pulsującym. Świecenie światłem ciągłym...
Czy za niskie napięcie może uszkodzić przetwornice led? Mam w aucie fabryczne lamp led (5x power led każda) które przy zasilaniu 12-14V pełnią rolę świateł do jazdy w dzień oraz po obniżeniu jasności przez układ PWM świecą jako postojowe(multimetr pokazywał 5V). Z pewnych przyczyn musiałem zdemontować sterownik PWM ale żeby światła postojowe działały...
Witam serdecznie W odpowiedzi na posty to sonda lambda(1) przed katalizatorem ma na przewodach grzałki rezystancji 8Ω, a z pomiarów miernikiem przy pracującym silniku rozgrzanym do 85°C na przewodach grzałki jest pulsujące napięcie stale .- 0,0V - 5,3V – 7,6V – 11,8V – 7,5V – 5,1V – 0,0V -. cykl ten trwa około 1s...
główna część energii hamowania będzie się wydzielać na uzwojeniach silnika Jeśli zwarcie będzie na cały czas hamowania, to hamowanie wyjdzie ostre; jeśli pulsujące, to energia "pójdzie" poza silnik. A zwrócił ktoś uwagę co właściwie dzieje się skoro silnik szarpie przy zatrzymywaniu? Otóż hamuje za ostro! Oddziaływuje na niego i tak zapewne wystarczająco...
Wróciłem z nowymi spostrzerzeniami. Silnik zaparzacza wyeliminowany nie podpinam go i jest tosamo. Z drugiej sprawnej płyty (ale nie identycznej) przełozyłem wszystkie elementy przetwornicy i znalazłem błąd jeden rezystor miał złą wartoś ten zaznaczony na biało https://obrazki.elektroda.pl/1360363300_... (100) na innej płycie był oznaczony...
Witam. Sprawdziłam silnik podstawiając inny i kiedy wciskam kasetę do środka mechanizmu to wyświetlacz zaczyna przygasać, napięcia z zasilacza zanikają i pojawiają się. Silnik podpięty zamiast load motor kręci się pulsująco. Wyjęłam mechanizm z silnikiem oryginalnym i po zasileniu go z zewnętrznego źródła działa bez zarzutu, nie zauważyłam uszkodzeń...
Jeżeli w układzie używany jest tyrystor bądź triak to praktycznie musimy mieć do czynienia z prądem zmiennym, a przynajmniej stałym "pulsującym" (tzn takim w którym wprawdzie znak napięcia nie ulega zmianie, ale są miejsca w którym napięcie zanika zupełnie). Ten zanik napięcia potrzebny jest aby wyłączyć tyrystor/triak. Układ MOC3041 pozwala na włączenie...
Drobna uwaga. Silnik prądu stałego ma tą właściwość że w miarę zmniejszania prądu wzbudzenia rosną obroty. Zwiększenie prądu wzbudzenia powinno powodować wyhamowanie silnika do mniejszych obrotów. Do regulacji obrotów stosowało się kiedyś ręczne nastawniki, analogiczne do ręcznej regulacji wzbudzenia w prądnicach. Uwaga: gwałtowny wzrost prądu stojana...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Witam. Moze nikogo to nie zainteresuje ale napisze co nastepuje :). Na ryzyk fizyk zalozylem nowy regulator napiecia.W czasie sie to odwleklo bo dopiero wczoraj mialem dostep do traktora i mozliwy byl jego rozruch. Wymiana regulatora przyniosla pozadane skutki. Po odpaleniu alternator juz przy 400obr/min zaczyna wytwarzac napiecie 14,7V. Po przekroczeniu...
Witam! Chciałbym podłączyć diodę pulsującą tak żeby po przekręceniu kluczyka i uruchomieniu silnika nie świeciła, natomiast po wyłączeniu zapłonu się zapalała. Chciałbym to zrobić w samochodach jak w temacie. Czytając wcześniejsze posty nie udało mi się rozwiązać tego tematu. W peugeocie przeszukałem całą skrzynkę bezpiecznikową,ale nie znalazłem bezpiecznika...
Na razie czysto teoretycznie, bez silnika " w ręku" planuje zrobić prądnicę. Moje założenia i dotychczasowe przemyślenia są takie: - silnik pierścieniowy aby uniknąć iskrzenia na komutatorze (3-fazowy?) - wirnik - elektromagnes zasilany z falownika (3 bieguny N na zewnątrz, S w środku wirnika) - być może pole pulsujące 0-max w celu zwiększenia zmian...
Jak podłączam 12V to nie ma regulacji i jest pełne 20000 obr, przynajmniej tak twierdzi producent- napięcie stałe-max obroty, bez względu na wartość napięcia. Czyli żeby zejść niżej z obrotami, mam podać mniej niż 12V? Wybacz ale poprostu nie rozumiem jak działa ta regulacja z tyrystorem, nie bardzo też rozumiem dlaczego zasilacz niestabilizowany,...
Zasadą przy odpalaniu autka na kable jest odłączenia przewodów po jego uruchomieniu. Wstyd by mi było Kolego podpisać się pod tą wypowiedzią jako "elektromechanik samochodowy"... :| Spieszę z wyjaśnieniem: Po uruchomieniu "biorcy" obciążenie jego alternatora stanowi zarówno akumulator własny, jak i akumulator dodatkowy. Odłączenie akumulatora dodatkowego...
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
VIKTORIA!!! Sprawdziłem ustawienie rozrządu i.... Pasek był przestawiony o 2 ząbki. Przypuszczam jak to się mogło stać. Przy wymianie pompy mechanik źle ustawił napięcie wstępne paska bo po zalożeniu nowego napinacz był prawie luźny. Wymieniłem również napinacz i to samo. Musiałem ustawiać pompą, udało mi się bez problemu kluczem płaskim 41 po zdemontowaniu...
W nowoczesnym samochodzie - uszkodzeniem regulatora napięcia i większości elektroniki pokładowej... jak masz szczęście i na chwilę odłączysz akumulator na pracującym na wolnych obrotach silniku to może nic złego się nie stanie. Alternator wytwarza prąd przemienny, który jest prostowany - wynikiem tego jest prąd pulsujący (jednokierunkowy ale zmieniający...
No właśnie... pompa spustowa nie działa. Programator podaje na nią napięcie i jest cicho... Sprawdź rezystancję silnika pompy, zobacz czy coś nie blokuje jej turbinki, jeżeli to wszystko jest ok, a nie działa to wymień silniczek.
Witam Zmajstrowałem napęd do bramy z przekładnią wspomagania od Corsy. Muszę przyznać, że efekt przerósł moje oczekiwania :D. Została tylko kwestia zabezpieczenia silnika przed przeciążeniem. Chciałem zastosować rozwiązanie z kontaktronem ale przy zasilaniu silnika napięciem przepuszczonym tylko przez mostek Gretza kontaktron "brzęczy". Nie wiem czy...
Witam, kilkanaście lat temu zrobiłem prosty pozycjoner do anteny TV, mocowanej na maszcie 4 m ( obraca się 300 stopni) i wraz z przekładniami i uchwytem waży około 20 kg. Uruchomienie i zmiana kierunku obrotu uruchamiana dwoma stycznikami. Kierunek lewo: http://obrazki.elektroda.net/98_12652098... kierunek prawo: http://obrazki.elektroda.net/7_126521022...
Mam problem z instalacją elektryczną w renault vel Satis 3,5 v6. Przy odpalonym silniku szczególnie na wolnych obrotach podświetlenie deski rozdzielczej, drzwi, żarówki od świateł postojowych widocznie pulsują. Alternator zmieniony z auta w którym nie było takich objawów. Ma ktoś z Was może pomysł gdzie szukać problemu?
Warto pamiętać, że podczas korzystania z falownika, wyprostowany prąd trójfazowy jest zasadniczo prądem stałym z pewnymi tętnieniami, podczas gdy wyprostowany prąd jednofazowy jest w rzeczywistości napięciem pulsującym, a prąd pobierany jest przez szczyt fali sinusoidalnej. Powoduje to bardzo duży prąd rozruchowy, co dodatkowo zmniejsza dostępną moc....
Duży okrągły walec 100 lub więcej mikrofaradów 400-450V, na płytce do której podłączone są przewody silnika. Napięcie na nim ponad 300V więc wymagana ostrożność. Zmniejszona pojemność może wywoływać wzrost pulsowania napięcia i wydłużanie impulsów sterujących tranzystor silnika. Elektronika może to "uznawać" za zbyt duże obciążenie mechaniczne silnika.
Witam! Zamiast prostownika rozruchowego sugerował bym zapasowy akumulator, który by był stale utrzymywany w stanie gotowości niewielkim prostownikiem z ograniczeniem napięcia ładowania do 13,8V - wówczas akumulator jest w stanie "buforowym", jest stale naładowany, a nie gazuje. Jedna z rozsądniejszych propozycji jakie udało mi się ostatnio przeczytać...
Wiem, jak jest sterowana grzałka, dzięki Twojemu schematowi. Napięcia mierzyłem względem karoserii. Trudno nazwać masą napięcie ujemne na grzałce, jeżeli jest ono różne od napięcia ujemnego akumulatora a szczególnie, że ciągle "pływa". Wracając do sprawy. Sam nie wiem czemu zająłem się się napięciem ujemnym, błędnie chyba zakładając, że powinno być...
Może to być problem z regulacją LPG na biegu jałowym, bo jeśli niskie napięcie to i niska częstotliwość iskry cewki i centralka gazu może zacząć sobie taktować cewkami gazu. Może byś próbował wyregulować gaz na NAGRZANYM dobrze silniku... Wyjaśnienie: przy włączonych światłach mijania silnik obciążony jest alternatorem, więc na źle wyregulowanym gazie...
Zaobserwowałem dziś, że korekcja nie jest stała, występują pewne wahania podczas pracy silnika. Obroty silnika w momencie kręcenia to: 253/min. Ale ciśnienie paliwa podczas kręcenia wynosi początkowo 88 bar, jak nabije (tak po 10sek.) 110 bar to zaczyna łapać, po około 2sek. wynosi 118 i wtedy już pracuje. Jak już pracuje to wzrasta momentalnie do 298-308bar...
Układ służy do.zasilania silników prądu stałego zamontowanych w wózkach jezdnych pobierajacych prąd poprzez szczotki. Samochodziki w Lunaparku ? :D Są przetwornice pracujące z zasilaniem od kilkudziesięciu woltow do kilkuset. Nawet zwykły zasilacz komputerowy ma zakres napięć zasilających nierzadko zawarty pomiędzy 90 a 240 Woltów. Zasilony prądem...
Silnik niby na ucho obrotów nie zmienia tylko dość mocno szarpie .Dodam źe to jest nowy agregat . Silnik powinien płynnie pracować. Obroty tych agregatów to około 3000 obr/min. Szarpanie może występować przy włączonym ssaniu. Bądź uszkodzonym regulatorze obrotów silnika spalinowego. Skoki napięcia są przy wyłączeniu urządzenia. Mierząc napięcie 223V...
Dotychczas próbowałem już z kondensatorem 500uF podłączyłem go jak mówicie lesz silnik nadal sam nie startował lecz pracował stabilniej, spacja ]nie wiem może to 500uF to za dużo... Uwziąłeś się już_nie_napiszę_jak_kto ] by koniecznie silnik ten - normalnie zasilany trójfazowo i pracujący jako synchroniczny - zasilać jednofazowo, a więc zamiast wirującego...
pulsujące napięcie przetwornicy zasilacz pulsujące napięcie pulsujące napięcie zasilacza
dioda głośnik creative regulacja dawka tłumik rezystorowy
fideltronik schemat fideltronik schemat
Bezpiecznik F01 w Lancia Delta 3 - co oznacza? Korek spustowy oleju w silniku Andoria S15: lokalizacja i procedura