A może odpadły kabelki zasilające silnik napędu jednostki centralnej.
Koła ustawiłeś poprawnie tylko że nie wkładasz bloku (bo przy tym ustawieniu nie wejdzie) wszystko skręcasz, zamykasz drzwiczki, wstawiasz wszystkie pojemniki i włączasz ekspres (bez bloku) dopiero w tym momencie maszyna robi test i jeśli wszystko jest OK to elektronika ustawi sama koła w prawidłowym położeniu. Dopiero po teście blok wejdzie bez problemu....
Witam. Do sprawdzenia silnik napędu, przekładnia, mikrowłącznik, elektronika.
Witam a może nie jest to komunikat błędu bloku ? sprawdż mikro wyłącznik zapięcia bloku ten nad kołem napędu może ma przerwę . Napisz komunikat bo royale są w angielskim . Sprawdż mikro wyłącznik pojemnika na fusy . Możesz napisać jak sprawdziłeś szybkość kręcenia ? czy z blokiem czy bez bloku , w którą stronę kręcił sie blok napędu . Sprawdż jeżeli...
Witam, opisywany przez autora problem pojawił się także w moim ekspresie (model ten sam). Znalazłeś rozwiązanie? Sprawdziłem silnik, krańcówki, przewody, wymieniłem diodę Zenera oraz TIP33C. Niestety bez efektu? :/
Mała grzałka jest w układzie napędu silnika ,nie popracuje.
Witam, W jaki sposób sprawdzał Pan silnik napędu młynka ?
Tak, układ bez diody BTR2 nie działał. Nie znam płyty od Xsmalla choć mam taki sprawny na stanie, a sam zaparzacz się nie blokuje? nie ma zbyt dużego oporu? Rozbierałeś go do wyczyszczenia? Albo może sam silnik od napędu zaparzacza ma jakieś przebicie, próbowałeś podmieniać?
W liryce jeszcze się nie spotkałem, ale inne Saeco z tym samym napędem tak. Proponuję dobrać się do napędu i sprawdzić czy nie ma wilgoci na silniku, ewentualnie do sprawdzenia mikrowłącznik , wymiana dużego koła lub stałej przekładni. Proszę zmierzyć napięcie na silniku podczas pracy z blokiem. Powodzenia.
Jeśli silnik słychać jak pracuje ale slimak się nie obraca to na 100% masz uszkodzony koszyczek plastikowy w którym jest zamocowane dolne żarno ceramiczne. Najczęściej spowodowane jes dostaniem się czegoś twardego do młynka następuje ukręcenie trzpienia koszyczka na którym jest osadzone koło zębate te z kolei odbiera napęd z silnika. Tak więc bez rozkręcania...
Witam Mam prośbę żeby ktoś wytłumaczył mi zasadę działania napędu silnika zamieszczonego na schemacie. Jest to fragment schematu saeco incanto W jaki sposób realizowana jest zmiana obrotowa, gdzie musi być podany sygnał żeby układ zastartował itp. https://obrazki.elektroda.pl/2770516600_...
Witam! Górną pokrywę już mam. Ale teraz niestety woda zaczyna kapać ze środka zaworu podczas robienia kawy (posiadam zużyte ceramiczne talerzyki). Jeżeli z twojego wydostawała się woda ze środka zaworu i zalewała napęd z silnikiem to też masz zużyte ceramiczne talerzyki. Pozdrawiam Jurek
Zaparzacz zdemontowany. W funkcji serwisowej brak reakcji silnika napędu zaparzacza. W związku z tym nie można zamontować zaparzacza (niezgodność osi napędowej z gniazdem zaparzacza).
Na początek proszę sprawdzić krańcówkę(ki) napędu. Czasami zbiera się wilgoć w okolicy napędu i potrafi namieszać w systemie😉. Mikrowłączniki krańcowe odpowiadają za podanie sygnału do sterownika kiedy ma zatrzymać się silnik przekładni.
Właśnie taką sytuację miałem z podobnym modelem. Zawór delikatnie przeciekał i puszczał wodę do przekładni. Skutkiem tego było zsunięcie się koła zębatego na silniku . Po naprawie napędu i uszczelnieniu zaworu do dziś dnia nie ma z ekspresem żadnych problemów. Oczywiście może być tak jak kolega pisze, że będą wytarte koła zębate, w końcu z tworzywa...
Miałem podobny problem, W środku jak otworzysz komorę do silnika zaparzacza masz dwa mikro-przełączniki. U góry aktywuje się przez zaparzacz a na dole gdy kręci silnik takim dużym kołem zębatym. Wymieniłem mikro-przełacznk który znajduje się przy tym kole silnika napędowego zaparzacza i problem znikł. Włożyłem tam jakiś przełącznik os siemensa czy delonghi...
Miałem taki przypadek i niestety była to elektronika - u mnie silnik za wolno się kręcił ,blok za wolno się poruszał a elektronika sygnalizowała zacięcie jedn. centralnej
Tu masz schemat napędu,musi być 33V http://obrazki.elektroda.pl/2809136300_1...
No niestety też mnie dopadło to uszkodzenie i taki komunikat. Żeby wyjąć blok zaparzający musiałem go w zasadzie rozebrać w ekspresie - szarpanie może doprowadzić do ułamania króćca który doprowadza wodę do tej jednostki ( schowany w głębi ekspresu za jednostką centralną ). Po poruszaniu dźwignią napędu i wyczepieniu się z tego króćca wyjąłem całość....
Na silnik podaje 26V. Do trybu serwisowego nie da rady dotrzeć, nie zdoła ustawić napędu do poz. startowej, ani do podgrzania wstępnego. Widzę, że w użyciu są różne numeracje płyt. To jakiej szukać, po których numerach?? Moje numery jak na zdjęciach: 421941307691/02 SY1531 03946 1.9.30.278.00_V03 Philips HD8847/01
Witam wszystkich. Z całym szacunkiem ale pozostawienie na pół dnia nic nie pomoże i nic samo nie przeskoczy. Ważnym elementem diagnozy jest znajomość zachowania się urządzenia. Zmysł obserwacji itd. Domyślam się, że ekspres podczas płukania nie wyrzuca bloku, ale chwilę po zmieleniu. Na otwartych drzwiach i zblokowaniu czujnika magnesem można zaobserwować...
Ten problem masz od wczoraj ;) Moim zdaniem możesz mieć uszkodzony napęd bloku zaparzającego, czyli do sprawdzenia 1 lub 2 mikro wyłączniki bloku lub uwalony silnik i na to bym stawiał :) Czy po włączeniu ekspresu słyszy charakterystyczne szybkie włączenie silnika prawo lewo ?
Płyta mocy o symbolu: MRDCP_PWRV06. Po włączeniu i SELFTEST pojawia się komunikat o zablokowanym zaparzaczu. W trybie testowym działają tylko elektrozawory, natomiast nie działają oba silniki, pompa wody oraz dozownik kawy. Tranzystor TIP33C oraz dioda są sprawne. Pomiary oporności silnika oraz grzałki tacy dały odpowiednio 47 / 126 omów. Natomiast...
Jak piszesz wygląda na problem z softem lub samym prockiem. Podeślij fotkę z procka, może coś znajdę😉. Natomiast możesz jeszcze zerknąć na obwód sterowania silnikiem napędu. Poprawcie mnie jeśli coś źle sobie przypominam, ale są tam chyba 2 podwójne mosfety. Warto tam jeszcze uderzyć-żadko ale potrafią też narobić zamieszania - to tak opcjonalnie....
Ekspres Saeco Syntia SUP 037DR Nie świeci się wyświetlacz (tylko podświetlenie zielone). Po podłączeniu do zasilania pracuje młynek (nie ma ziaren). Pracuje też cały czas pompa (jest woda - leci). Próba wejścia w tryb serwisowy nic nie zmienia. Zaciął się zaparzacz. Zaklinował się (też) o-ring (pomarańczowy) w zaparzaczu. Zaparzacz wyjęty awaryjnie....
Rozbierz układ napędu zaparzacza. Sprawdź czy trzpień który napędza zaparzacz ,jest osadzony w obudowie w miarę luźno.Były przypadki że trzpień się blokował . Może tez być uszkodzony sam silnik lub zasilanie Sprawdź napięcie jakie idzie na silnik podczas pracy zaparzacza.
Witam, Problem dotyczy ekspresu do kawy saeco royal sup016re. Po włączeniu robi selftest i wywala błąd zablokowany zaparzacz (brewunit blocked) Nie porusza napędem zaparzacza, również bez włożonego zaparzacza po załączeniu styków. Na początku pomyślałem że to tip33c i go wymieniłem ale nadal bez zmian, wymieniłem więc całą płytę tą gdzie wpina się napęd...
Tranzystor steruje sinikiem napędu zaparzacza. Jego uszkodzenie objawia sie wolną pracą silnika i jego "słabością". To standardowa awaria w tych ekspresach. Poszukaj na forum, albo google. Trudno stwierdzić z twojego filmy, ale czy silnik buczy bo jest zablokowany, czy kręci "w miejscu"?
Witam. Młynek w moim ekspresie SAECO SUP 033R mieli zbyt dużo kawy i sporo wysypuje się na zewnątrz, czy można to wyregulować? Co to znaczy? Przecież NIE ma takiej możliwości! --------------------------------------- Młynek odmierza zadaną ilość na podstawie aromatu zliczając zadaną ilość impulsów (czujnik Halla). Ale to nie wszystko. Potem mierzy jeszcze...
Witam Mam problem z ekspresem Saeco Primea RING SUP030ND. Nie jestem jego pierwszym właścicielem, a poprzedni właściciel oddal go do serwisu który stwierdził uszkodzona zwrotnice wody/multizaworu (12000068 AS.MOTORIDUT.SAIA X VALVOL.MULTIVIE P124 ) Rzeczywiście okazało się ze tryb jest wytarty w tym napędzie. CO prawda nie kopiłem oryginalnego napędu...
Cały napęd bloku zaparzającego rozebrany (sprawdzone koła styki i silnik) i nic nie wskazuje na błędy mechaniczne. Wszystko kręci się lekko i bez zacięć. Widoczne śladowe wycieki z zaworu ale nie w takiej wielkości aby mogły zaszkodzić elementom napędu. Sam blok również rozebrany i wyczyszczony. Przy "ręcznej" obsłudze pracuje bez problemów. Wydaje...
Typowy objaw zbyt dużego namielania kawy.Przekroczony prąd silniczka napędu zaparzacza,elektronicznie odcinane jest zamykanie i przechodzi w tryb powrotny. Przyczyną może być np wymiana silnika młynka,wymagana korekta w elektronice. Zbyt grube mielenie.Sprawdż czy na słabej kawie też się tak dzieje.
Do słów przedmówcy dorzucę parę zdań. Ekspresy Jura jak i inne bardziej skomplikowane np. Saeco Primea, Xelsis odkamieniać nawet co 3 miesiące. De Longhi - zwracać uwagę na blok zaparzający, czy ciężko pracuje. Jeśli tak, rozebrać wyczyścić przesmarować. Inaczej może się uszkodzić silnik napędu bloku, a nawet elektronika. Nieodkamienianie najczęściej...
Ekspres działał i wylewał wodę, tylko nie przez blok. Więc nie jest to problem z drożnością układu, zwłaszcza, że teraz nawet nie włącza pompki. To jak ma mieć sygnał z przepływomierza? Wyciągnąłeś blok, włączyłeś ekspres, grzeje normalnie wodę i nie sygnalizuje błędu? Wciśnij przycisk robienia kawy. Zmieli jej trochę (potem to zmieciesz) i puści trochę...
Dzisiaj zamykam temat, bo znalazłem zasadę działania ekspresu i wszystko stało się dla mnie jasne - http://www.serwis-elektroniki.com.pl/wp-... Przy zmianie kawy na "tłustą" oraz słabo wysmarowanym bloku, następował znaczny wzrost oporów jego pracy, a tym samym wzrost wartości prądu silnika napędzającego zaparzacz. Wg...
W ekspresie był uszkodzony silnik napędu zaparzacza, po wymianie ekspres uruchamia się, ale zaparzacz nie wraca do pozycji N zostaje w pozycji jak do parzenia kawy. Ustawiłem kolo zębate w pozycji według instrukcji, niestety nie pomogło. Mikrostyk jest sprawny, w tym modelu jest tylko 1. Dodano po 1 Dodam jeszcze ze podłożyłem inna płytę główna elektroniki...
Witam. Temat dawno nie poruszany ale nie chcąc zakładać nowego tematu postanowiłem napisać tutaj. Mam ekspres jak w temacie w którym również nastąpiła usterka zaworu wielodrożnego. Usterkę usunąłem - okazało się że w napędzie zaworu odczepiło się koło zębate na silniku. Po wyczyszczeniu napędu i zamocowaniu na nowo na kleju koła, zawór ożył i działa...
Mój problem w zasadzie jest identyczny jak opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Tyle, że rozwiązanie tam opisane nie pomaga. Zaparzyłem już 60 kaw i nic. Mielenie trwa 5 sekund i do pojemnika z fusami wpada mokra breja zamiast sprasowanej kawy. Jak doszło do takiego stanu........zaczęło się od tego, że ekspres zgłaszał...
Witam ponownie, Postanowiłem rozkręcić ekspres i wlutowałem baterię podtrzymującą z myślą, że doprowadzi do do resetu ustawień. Ustawienie moim zdaniem pozostały (choć dość krótko była wylutowana) ale pojawił się inny objaw: podczas testu silnik napędzający blok nie robi selftestu, w ogóle go nie słychać, a na ekranie pojawia się komunikat: "Grupa zablokowana"....
Witam, Po włączeniu ekspres się uruchamia i uruchamia blok zaparzający i po chwili wyświetla różne komunikaty. A to włącz ponownie, a to nie działa (03), albo nie działa (04). Zrobiłem: 1. wymyłem i przesmarowałem cały blok zaparzacza, bo dość ciężko chodził. 2. Sprawdziłem koła zębate od napędu bloku zaparzacza, wszystko OK. 3. Ustawiłem położenie...
Witam. Mój problem z ekspresem zaczął się od wyświetla komunikaty brewunit blok. Ekspres w trakcie robienia selftestu robił krótki wolny obrót w jedna stronę i tak samo wolno w druga stronę. Poczytałem troche na forum i znalazłem odpowiedni temat - za wolne obroty odpowiedzialny jest TIP33C . Wymieniłem TIP35C (TIP33C nie udało mi się dostać) i diodę...
Nigdy w życiu nie kupiłem używki z B&S - zawsze nowe i tylko pierwsza kupiona nie pamiętam już w `96 czy jakoś tak przeżyła katusze (z hektarowego ugoru porytego kretowinami i porośniętego zeschłą komosą dochodzącą. do 1,5m wysokości zrobiliśmy trawnik) i 12 lat chodziła nim wał się zgiął i trzeba było wyrzucić. A kosiła 70 arów w firmie + przydomowe...
Witam, mam problem z ekspresem do kawy Hotpoint-Ariston MCA16, choć po rozłożeniu urządzenia okazało się że tak naprawdę siedzi w nim nic innego jak ekspres Saeco Incanto de luxe tzn. wszystkie główne podzespoły pochodzą z tego urządzenia. Problem polega na tym że ekspres podczas procesu przenia kawy powoduję zadziałanie bezpiecznika rożnicowo-prądowego...
Wolno poruszający się zaparzacz to przeważnie uszkodzony tranzystor sterujący jego silnikiem To wydaje się dość logiczne w tym przypadku. Bo ekspres ma problemy, aby przejść przez caly test po włączeniu, a w tym przypadku ma znaczenie silnik napędzający blok. Młynek możemy raczej wyeliminować, bo ekspres po tym jak już ruszy, normalnie mieli kawę....
Albo licznik drogi tłoka zaparzacza powinien być na osi silnika który napędza zaparzacz jeśli możesz daj jakies zdjęcia. pozdrawiam
Witam w tym modelu za ilość kawy odpowiada algorytm auto-dozujący. Polega na pomiarze prądu pobieranego przez silnik napędzający moduł zaparzacza. Im większy prąd pobierany przy prasowaniu kawy tym kawy jest więcej. W zależności od wartości tego prądu elektronika dobiera liczbę impulsów. Ilość impulsów zlicza czujnik halotronowy w młynku. W zębatce...
Serdecznie witam. W młynku Saeco zostały ścięte zęby koła zębatego napędzanego ślimakiem z silniczka. Co było przyczyna- nie wiem. Zakupiłem nowe i założyłem .Oczywiście przed założeniem sprawdziłem wszystko .Silnik pracuje ok, kółko z żębatką nic nie haczy .Po założeniu zrobiło jedna kawę i żęby ześrutowane.
Witam, Demontowałem zespół multizaworu aby wymienić koło zębate silnika napędu. Przy okazji zdemontowałem multizawór i nie potrafię go poprawnie złożyć. W kole zębatym multizaworu są dwie płytki ceramiczne z kanałami. Jedna z nich obraca się w kole, druga jest nieruchoma. Przy montażu jak na zdjęciu 1 koło obraca się w korpusie, krańcówki pracują. Po...
Uszkodzony TIP33C ,dioda Zenera 33V albo jedno z nich .Silnik napędowy musi mieć napięcie zasilające +/- 33V.Łatwo zmierzyć,ekspres Miele to klon Saeco.
O potrzebie kalibracji tego modelu EA8010 ( EA80XX) wiadomość otrzymałem od właściciela expresu, któremu o tym powiedział Białorusin z serwisu gdzie pół roku temu był ekspres. Gdy ekspres trafił do mnie ciekła kawa z dołu i z góry, brak wyrzucania pastylki kawy, zawieszanie się sita nad krawędzią bojlera, połamana krzywka która steruje ramieniem wyrzutnika,...
Witam. Saeco GrandBarista HD8966. Mam kilka pytań. W ekspresie wymieniłem koło napędowe w silniku zaparzacza. Wszystko ruszyło ładnie pięknie ale pojawił się wyciek. Pierwotnie wymieniłem uszczelki na palcu i drugą na tłoku pod grzałką, jednak wyciek nadal jest. Okazuje się, że podczas płukania wywala wężyk ten czarny. Cewki sprawne, ta na tłoku może...
Witam mam problem z naprawą Saeco Talea Touch Plus. Siedzę nad nim już cały dzień. Najpierw się nie uruchamiał, na wyświetlaczu prosił o ponowne uruchomienie lub kontakt z serwisem. Wchodzę w tryb serwisowy i tylko w sekcji t1 nie szło odpalić testu napędu bloku. Dostałem się do silnika kabli mikro włączników wszystko posprawdzałem było ok. Poskładałem...
napęd zaparzacza saeco saeco incanto napęd saeco silnik
pralka jakość schemat dziać magnetyczny router sprawdzić zabezpieczenie
Curtis 1232, 1243 – błąd 36: Nieprawidłowość działania kodera motoru lewego, diagnostyka i naprawa Mitsubishi Forklift35 – wymiana sprzęgła krok po kroku, FD35, FG35, FGC35, objawy i procedura