Na koniec sprawdzania U lub V silnika (kierunkowe) dotykaj do złącza trafa, gdzie normalnie siedzi CT czyli pod 1,2,3 lub 4 a W silnika podepnij pod L2T trafa przy zachowaniu podpiętego między kablami U i V kondensatora (a przy odpiętej centrali). Teraz zasilanie pójdzie jak fabrycznie przez trafo na silnik. Jeśli i teraz silnik ruszy OK (a siłę będzie...
Najprościej będzie poszukać jakiegoś gotowego rozwiązania. To musi być jakiś konkretny pilot? Czy może być osobny, dedykowany do tego? Rozwiązania gotowe, np. takie: https://obrazki.elektroda.pl/6801854700_... są wyposażone w pilota, ale w opisie jest, że potrafią się uczyć. Więc możliwe, że i dowolnego pilota, np. od TV, da się wykorzystać....
A może te 22A, które autor zmierzył, to była składowa zmienna prądu wyprostowanego? Wyszło mi, że składowa zmienna, to 42,1% składowej stałej, ktoś może przeliczyć dla sprawdzenia? Całka z 2/pi-sin(x) od x=0 do sin(x)=2/pi, plus całka z sin(x)-2/pi od sin(x)=2/pi do x=pi/2 (w sumie całka z |sin(x)-2/pi| od x=0 do x=pi/2, 2/pi to średnia z sinusa od...
Ja znajdę chwilę to sprawdzę albo kogoś poproszę. Dzwoniłem do innego gościa i ten mi to na chłopski sposób przedstawił. Połączyć (zewrzeć) ten wyłącznik odśrodkowy sprawdzić czy silnik normalnie startuje, jeśli nie, to podobno poszło uzwojenie rozruchowe (czy jakieś). Czy to tak zadziała i czy ten wyłącznik powinien być cały czas zwarty podczas pracy
według schematu zmostkować 5 i 4 ale robisz to na własną odpowiedzialność To jest starszy model z mechanicznym klockiem, więc nie ma obaw. Dla pewności, żeby nie zespawać styki w hydrostacie można zewrzeć przez żarówkę (nastawić normalny program). Jak zaświeci normalnie, to źle.
Ma się rozumieć że to jest raczej jedna z 4 cewek na jednej fazie? Tak bym to rozumiał.Na jedną fazę w silniku 4 żłobkowym składa się dwie "podwójne" cewki: mała i duża. Każda z nich będzie mieć np. 50, 70 czy coś koło tego zwojów. Aby zewrzeć jedną cewkę, a w tym przypadku całość jednej fazy, bo tylko do tego mamy dostęp w tym silniku, trzeba by wyprowadzić...
ML500 powinien mieć 2 krańcówki - na otwieraniu i na zamykaniu - piszesz o jednej - w ogóle podłączyłeś drugą? Jeśli tak to może jest prosta przyczyna awarii - krańcówka na nie działającym kierunku ma zwarcie na kablu albo sklejony kontaktron? Prawdę mówiąc to wygląda na awarię układu amperometrycznego (ML500 ma automatyczne wykrywanie obciążenia i...
tak ta mała kostka nie jest rozbieralna wiec nie moge sie do tego dobrać a ten niby przycisk to tak wyglada to tak jak niby przycisk ale nie mozna go wcisnąć wiec nie wiem jest to podłaczone przez dwa kabelki tak jak na zdjeciu nie wiem czy to bez tego może działacnie przyglądałem sie jeszcze szczeże tam na te połączenia wiec nie wiem czy jest to przy...
Dodam, że silnik musi być nagrzany do normalnej temperatury pracy. Często w układach gdzie zapłonem steruje komputer przed pomiarem trzeba zewrzeć odpowiednie piny w gnieździe serwisowym kompa
Kable się topiły bo jakiś mądry napisał kiedyś poradnik jak przemagnesować prądnicę, w poradniku tym radził by zewrzeć styki w regulatorze odpowiedzialne za przekazanie napięcia z prądnicy do akumulatora co wiązało się z sklejeniem tych styków i wtedy pozostaje tylko kable rwać bo instalacja płonie, oczywiście można to zrobić ale przy pracującym silniku...
Co więcej w czasie sterowania żarówki ślicznie widać jak każda połówka sinusoidy się zmniejsza (widać krokowe załączanie jak na dłoni i poprostu jest przerwa pomiędzy zerem a punktem załączania - bez takich dodatków jakie widać powyżej na triaku sterującym silnik) Żarówka to czysta rezystancja, natomiast silnik zawiera indukcyjność więc to normalne....
W samochodzie który ma przetwornicę z 24 na12V jest 12V i kropka.Poza tym w normalnym samochodzie gdy nie pracuje silnik nie ma dużo więcej niż 12V. Zmniejszenie rezystora to za mało a gdy go zewrzeć to nie chce się włączyć ze st. czuwania. Z jakiego powodu-nie wiem nie am schematu.
proste jak budowa cepa. jeśli normalnie uzw stojana są zwarte to ten wyprostowany prąd puścić na zwarcie.dzięki BONANZA za ważną dla mnie informację .pojdę tym tropem może się uda. Niestety nie jest to tak proste jak budowa cepa. Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod...
Triak dostał pewnie zwarcia ;) A to że faza i neutralny z silnika są zwarte to normalna sprawa? Jak sprawdzę czy triak jest do wymiany?
Silnik od kosiarki więc wolnoobrotowy nie jest napewno. Sprawdzę jeszcze to czy po odłączeniu tego kondensatora obroty będą normalne tylko mam pytanie: Odłączenie kondensatora spowoduje rozłączenie obwodu przewodu czarnego - ma pozostać odłączony czy zewrzeć go wtedy z brązowym?
Wyżej pisałem, że diody świecą normalnie... Niepotrzebne odgrzebanie tematu ;) Dzięki za zainteresowanie, ale rozwiązaniem była wymiana dwóch lewych mosów..., musiały się zewrzeć ;) pozdro Temat do zamknięcia ;)
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
Witam, Niedawno stałem się posiadaczem Yariski, 2000 rok, 190 tys km, 1.0 l silnik. Po odpaleniu silnik pracował na zbyt niskich obrotach, przy dodaniu gazu zachowywał się tak jakby brakowało mu powietrza do mieszanki, ciężko wchodził na obroty, jakby coś mu dolegało w równej pracy. Po przejechaniu kilku km, zagrzaniu silnika nareszcie zaczął pracować...
W systemach energetycznych stosuje się dławik bezrdzeniowy bo musi spełniać swoje zadanie w przypadku zwarcia, czyli gdy prąd przez niego płynący będzie setki czy tysiące razy większy niż normalnie podczas pracy. W przypadku przepływu prądu setki razy większego każdy dławik z rdzeniem magnetycznym się nasyci i zacznie się zachowywać jakby tego rdzenia...
Dioda podłączona odwrotnie mogła się zewrzeć? Tak właśnie się dzieje, że po podłączenia zasilania o odwrotnej polaryzacji ulega uszkodzeniu. Rzadko kiedy ulega uszkodzeniu przy normalnym działaniu, normalnie ta dioda przewodzi tylko przy "hamowaniu". Nie zauważyłem zdjęcia ,ta dioda jest od drugiej strony,gdzieś poza obwodem drukowanym. W praktyce...
(at)aksakal Ostatnio naprawiałem laboratoryjne mieszadło magnetyczne (uszkodzony zasilacz). Wiesz, jak tam była rozwiązana regulacja prędkości obrotowej tarczy z magnesami? Bo silnik normalny indukcyjny ze zwartym zwojem. Zastosowali ATmegę do "produkcji" odpowiednich impulsów dla silnika do wyzwalania triaka, ale użyli też coś w rodzaju prymitywnego...
A mógłbyś coś więcej? Gdzie one powinny być, może kolory i kiedy który powinien zewrzeć? Może to ma normalny układ kontroli i poprzednik dał zły czujnik? Jak wsadzę normalny co daje masę przy za niskim to będzie hulać, ale chodzi mi o to jak to jest fabrycznie w tych starych polówkach . Silnik 1.0-1.1
Dięki za odpowiedz,scalak TDA 1085 C wymieniłem,oporik 5,6Kom,był sprawny,zastanawiałem się nad programatorem ponieważ żona pokręciła w lewą stronę programator i uszkodziła pokrętło,które wymieniłem.Silnik spawdziłem oddzielnie,pracuje normalnie. Tacho generuje napięcie,nie wiem czy poprawne ,ale wzrasta z obrotami.Spróbuję zewrzeć A1-A2 i spawdzę czy...
Jeżeli silnik jest spięty na stałe w gwiazdę i załączany tym jednym stycznikiem, to można na próbę zewrzeć L2 i T2. Na spoczynku zaciski silnika będą POD NAPIĘCIEM! Ale prąd nie popłynie, jeśli pozostałe fazy będą odłączone. Środka gwiazdy nigdy się do N nie łączy, zresztą pewnie tam wcale nie ma zacisku N. Jeśli przy zwartym L2-T2 po załączeniu stycznika...
Jeśli nie zastosujesz opóźnienia pomiędzy przełączeniami to w układzie w chwili t=0 nie tylko wystąpi zwarcie ale włączone przeciwnie napięcie zasilania algebraicznie zsumuje się z napięciem które wytworzy jeszcze obracający się wirnik silnika. Wówczas wartość prądu przewyższa normalny prąd zwarcia. Ten sposób zatrzymywania silnika nazywa się hamowaniem...
Biorąc pod uwagę ten prąd rozruchowy to przekładnik 200/5 jest z zapasem. Każdy przekładnik można przeciążyć w odpowiednim czasie, można by było zastosować przekładnik 150/5 jeżeli jest to dość krótki czas występowania tej wartości prądu rozruchu. A można też zastosować ten 100/5 jeżeli na czas rozruchu zewrzemy go po stronie pierwotnej, a po osiągnięciu...
Jeśli ma kolega normalny akumulator zasilający silnik to czemu po prostu nie zrobił kolega prostej przetwornicy ? Po co dodatkowa bateria, skoro i tak z tego urządzenia będzie kolega korzystał tylko na rowerze. Dać indukcyjność w szereg oraz diodę równolegle (taki prymitywny buck), bo napięcie rzędu 24-48V mogłoby po prostu przepalić w tak krótkiej...
Spróbuj zewrzeć to zabezpieczenie na czas próby. Jeśli silnik ruszy, to masz odpowiedź. Niemniej normalne używanie silnika bez tego zabezpieczenia jest mocno niewskazane, gdyż nie będzie on posiadać zabezpieczenia przed przegrzaniem i grozi to pożarem. PS. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... 3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów...
Układ pownien być okej tylko triak do wymiany bo jest teraz w obwodzie jako normalny rezystor i dlatego silnik odpala
Mam problem z elektryką, przekladka silnika z golfa III 94' 1z pink floyd nr komp. 028 986 821 AF do passata b3 92' 1.9 TD i teraz problem wygląda tak że prąd na komputer idzie normalny 12V a przekaźnik 109 działa, ale nie tak jak powinien mianowicie drga zamiast zewrzeć. W miejscu 4 gdzie wchodzi styk 30 jest napięcie 12,5V, a w miejscu 5 gdzie wpina...
Gdybyś miał do czynienia z przeróżnymi silnikami elektrycznymi, to pewnie nie pisał byś tego tematu. Jednoznacznie chcę ci uświadomić, że większy prąd pobierany z alternatora zwiększa opór dla samego silnika , i co za tym idzie, zwiększa się zużycie paliwa. Prostym przykładem tego może być np. silnik elektryczny z magnesami, normalnie kiedy masz go...
momik nie bardzo rozumiem tego co napisałeś .......... chyba żeby zczytać kody trzeba zewrzeć A i B w złącze ALDL pod maską , przekręcic kluczyk na zapołon a wtedy rozpocznie sie wywoływanie kodów usterek jakie zapamiętał komputer ? jak sobie wyobrażasz wywoływanie kodów na pracującym silniku Ten multec nie wywala błędu braku sygnału RPM,na wyłączonym...
Zasięg sterownika to nie wiecej niż 20metrów, z samochodu (pilot przy stacyjce) łapie z nie wiecej jak z 10m. Pytałem w AMT można zamówić extra "zwiększony zasięg" - ale było już po fakcie i nie dopytywałem na czym to polega. Odnośnie ogranicznika prądowego myslałem nad czymś takim aby zastosować coś w rodzaju przekaźnika (wykorzystując istniejący)...
Podłączasz przewody z silników razem z przewodami od kondensatorów pod te zaciski , czyli pod zacisk nr. 2 podłączasz jeden przewód z silnika i razem z nim jeden przewód od kondensatora , pod zacisk nr.3 tak samo i przy drugim silniku analogicznie . Do przycisków zwykły kabel , nie ma tam żadnych dużych prądów więc może być jakiś cieńszy. Przyciski...
wszystko wskazuje na to że laser padnięty. nie wiem czy dobrzy wykonałem sprawdzenie układu 8389s ale udało mi się uruchomić silnik na dwa sposoby : -zwarcie nóżek 11 i 12 do masy -zwarcie nóżki 13 z 15 lub 16 od tego który pin zewrzemy zmienia się kierunek obrotu silnika. nie znam się na takich układach potrafię jedynie wyciągać wnioski z doświadczeń...
BLEBLE Działała normalnie. Topolski W Miałem na hydrostacie napięcia ale muszę sprawdzić nieodzowną żarówą bo jakieś dziwne te napięcia- niektore ~120V Połączylem na krótko blokadę coś pizgnęło na programatorze i wyskoczył bezpiecznik. Zabieram się za programator. Można na blokadzie zewrzeć bezpośrednio te przewody? Jest możliwe zaadoptowanie programatora...
silniczek trzyma ale nie rusza Silnik krokowy powinien normalnie trzymać, a obrócić się odrobinę tylko gdy dostanie impulsy do następnego kroku (lub w tył). Nie rusza, czyli nawet nie drgnie? Może nie potrafisz zauważyć ruchu? Spróbuj nakleić na wale kawałek karteczki i ręcznie kilka razy zewrzeć STEP do masy. Będzie widać, czy karteczka się cokolwiek...
Po podpięciu wyprowadzeń miernika do bolców wtyczki i naciśnięciu spustu - znowu mamy zwarcie. Pytanie1: Zwarcie w przypadku podpięcia miernika pod szczotki silnika to rzecz normalna. Pytanie2: Możliwe, że filtr przeciw zakłóceniowy jest walnięty, ale tego miernikiem nie jestem w stanie sprawdzić? Pytanie3: Zwarcie na bolcach wtyczki wiertarki to nienormalna...
Pomyśl co się stanie, gdy na wyjściu procesora będzie 1 a ty zewrzesz ją do masy poprzez styk? Będzie: Takie Buum! jak tutaj przynajmniej z tym pinem. Co konkretnie chcesz osiągnąć? Masz wolny pin by ten przycisk podłączyć a sterować L298 programem? A nie możesz zrobić tego styku w szereg między pin Atmegi, a L298, by był normalnie zamknięty, a rozłączany...
Zulus18 dobrze radzi. Sam stosowałem takie rozwiazanie w silniku prądu stałeco i byłem zaskoczony skutecznoscią hamowania. Jak to zrealizować: 1) Rowek i krańcówka mają dać tylko impuls elektryczny do przekaźnika z zamopotrzymaniem. To że tarcza "przejedzie" poza rowek to normalne, przecież tem układ ma bezwładnośc. 2) Jeśli przekażnik już "złapie",...
Zrobilem to wzgledem opisu powyzej: Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie. - Pozostawić silnik na biegu jałowym. - Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy. - Kody migowe odczytywać...
Nie nie nie, nie o to chodzi. Silnik jak pracuje sobie na wolnych normalnie to ma i tak przyspieszony lekko zaplon no bo dziala przyspieszacz. A znaki akurat w starym oplu sa na zero ustawione, wiem ze w tych autach (kadett) zwiera sie ktores styki aby wylaczyc elektroniczny przyspieszacz zaplonu i ustawic z taka lampa zaplon ktora nie ma mozliwosci...
Witam serdecznie Kilka dni temu przeczytałem newsa o seagate oficjalnie przyznającym się do błędu w firmware i awari dysków. Zdziwiło mnie, że na liście szturchniętych modeli są też ES.2 - no bo przecież nie po to kosztują prawie 2x więcej, żeby się psuły tak samo? Firmware do ES.2 nie był jeszcze wtedy dostepny ("in validation") napisałem więc maila...
Wiatrak podczas startu szarpie dużo większy prąd niż jest w stanie oddać zasilacz. Zasilacz widzi to jako zwarcie/przeciazenie i się wyłącza. I tak co chwilę. Normalna sprawa z przetwornicami impulsowymi.
Skoro na początku był taki problem: Po wykręceniu i podaniu napięcia na główny styk12v i połączeniu ze stykiem bendiksa wyrzucało sam bendiks. Po podaniu napięcia bezpośrednio na styk silnika (plecionka do szczotek) nie było reakcji. Po wymianie szczotek był taki objaw: Po wymianie szczotek rozrusznik działa. Ale... działa zarówno po podaniu napięcia...
Miałem taki przypadek i jest dośc częsty: uszkodzony wirnik w silniku, a dokładnie zwartych kilka zwojów, które uniemożliwiają normalny - płynny -rozruch. Każdy majster od silników jest w stanie sprawdzic go na "magnesie". Ale trop z tacho tez wydaje się dobry jedyna rada na sprawdzenie -podmiana na inny silnik sprawdź sposób podłączenia!! trzy razy...
wziołem czujnik od innego seicento i to samo jest, jak normalnie auto stoi to po jakimś czasie auto się właczy, jak jadę po mieście to też a jak dłużej jechałem to mi sie woda zagotowała, kontrolka ciągle się świeci od wody, jest jakiś inny czujnik w seicento 900? jak tak to gdzie? Dodano po 2 Względnie usterka może dolegać też w termowłączniku na chłodnicy...
Witam. Tego co mi kolega napisał nie sprawdzałem ale zaraz zobaczę. Instrukcje mam. Ale czy to normalne że zaraz po włączeniu falownika jest jakiś znaczek z prawej strony i 8 ale to dosłownie ułamek sekundy znika i są takie kreski ----. Podejrzewam jego uszkodzenie bowiem wymontowałem już ruszany moduł IGBT i na pinach 1 i 2 ma zawarcie. Teoretycznie...
Napięcie powyżej normalnego lub zwarcie do wysokiego. Masz prawdopodobnie zwarcie przewodu załączającego wentylator do zasilania 24V. Sprawdź wiązkę od sterownika silnika do wentylatora.
Witam, korzystając z chwili czasu chciałbym przedstawić mój własnoręcznie zbudowany model zdalnie sterowany w skali 1:10. Z racji tego, że oryginalne modele nawet szczotkowe są drogie, to postanowiłem zbudować takowy, lepszy od kupnych typowych szczotek 7,4V. Konstrukcja Kupiłem na Allegro podwozie Kyosho 2wd za bodajże 70-80zł wraz z serwem skrętu...
Witam, mam problem z alarmem Cobra 3178 polegający na tym, że przy wyłączonym włączniku świateł syrena wyje i jest odłączony zapłon auta. Alarm nie reaguje wtedy na pilota. Po przekręceniu włącznika w jakąkolwiek inna pozycję syrena przestaje wyć, alarm reaguje na pilota, zapłon działa i można normalnie używać auta. Jeśli na odpalonym silniku przekręcę...
Witam. Na PW coś napisałem bez odpowiedzi. Odkurzacz jako samodzielne urządzenie pracuje? Ostatni załącznik być może pozwoli wytłumaczyć okablowanie tego odkurzacza, bo na razie nie otrzymałem odpowiedzi. Załącznik nr.3 to element o który Pan pyta. Jest to kontaktron, którego dane techniczne są podane w pliku. Można go spróbować zewrzeć z zachowaniem...
zabierasz sie kolego do sprawy od dupy strony w tych silnikach nie ma mozliwosci zmiany wolnych obrotów fabrycznie jest ustawiona wartosc ze wzgledu na EKO i nawet regulacja na przeplywomierzu jest juz zablokowana jak bedziesz na sile grzebal to mozesz sie zdziwic jak uszkodzisz sterownik i bedziesz szukal nowego jak masz problem to pierwsze - zczytales...
cały cykl pracy przebiega na panelu normalnie tyle, że na zimno ;-((( patrzyłem do środka tam chyba jakiś partyzant coś kombinował bo ogrzewacz przepływowy co jest za pompą na wyjściu do środkowego śmigła wisi luźno i dotyka prawie gołym zaciskiem napięciowym do uzwojenia silnika pompy. Widać na uzwojeniu ślady, że musiał wcześniej zewrzeć i ktoś ten...
Witam. Od krótkiego czasu jestem posiadaczem ZX 1.4 wtrysk. Ale mam wrażenie że za dużo pali 8.5-9l/100km przy normalnej jeździe, po trasie 90-120km/h ciekawostka jest to, że jadąc z Wawy na śląsk przy 140-160km/h spalanie było poniżej 7,5l a to już obroty 4000-5000/min Kilka razy w trakcie jazdy zdażało się, że zapaliła się kontrolka check engine,...
91 fmi 4-pedał przyśpieszenia,napięcie poniżej normalnego lub zwarcie do masy. 639 fmi 9-magistrala danych CAN-błąd komunikacji danych między VECU,a EECU silnika .
sprawdziłem ten czujnik temp. fazy lotnej przez wypięcie i ogrzanie suszarką wskazywał 50-55C* tak samo jak inny czujnik sprawdzony w podobny sposób, wydaje mnie sie ze wskazania były dobre ale: postanowiłem temp. przełączania ustawic na 15c i co sie okazało ze działa bez zarzutu na lpg ,temp gazu w fazie lotnym była około 10-12*C pracował silnik na...
Sygnał stacyjki steruje między innymi radiem samochodowym. Załącza się ono po przekręceniu kluczyka w pozycję normalnej pracy silnika i wyłącza po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Poszukaj tego przewodu na kostce radia i myślę, że z tego da się coś zrobić. Pytanie tylko czy wiesz gdzie i jaki sygnał podać do sterownika centralnego. http://elektronikasamochodowa.com/conten...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Chryslera Grand Voyager 2.5 CRD wszystko jest pięknie ale webasto przestało poprawnie działać. Czytałem wypowiedzi na forum i do końca nie dały mi odpowiedzi co mogę zrobić aby działało ponownie. Opiszę o co mi chodzi - webasto działało normalnie od pewnego czasu nie słychać charakterystycznego cykania w momencie...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
autronic-al 700-hmm coś za często padają te komputery ,a więc awaria kompa. Chyba że jest czujnik temp. to może być on trzeba wtedy żółty przewód zewrzeć do masy i będzie nie aktywny.Jeśli nadal żle ,to ja bym ratował się w następujący sposób-jeśli masz dostęp do jakiś części to przydałby się register (regulacja gazu za pomocą śrubki).Niebieski przewód...
Witam, chciałem użyć wyszukiwarki forum ale: "...SQL Error : 145 Table './rtv/phpbb_posts_text' is marked as crashed and should be repaired..." Mam ogromną prośbę, superforteca zachowuje się prawie normalnie, tzn reaguje prawidłowo na piloty, miga kierunkowskazami, otwiera i zamyka centralny zamek. Niestety brak reakcji na odpalenie silnika. Już wcześniej...
Witam szanownych forumowiczów Problem mianowicie ma się tak Mam Omegę B FL wychodzi ze nie chodzi na wszystkie cylindry na wolnych obrotach gdzieś w granicach 600 obr. ale podczas dodania gazu jak się doda gwałtownie dławi go i nie wkręci na obroty a jak delikatnie to jakoś się wkręca od 3000 tys wkręca się normalnie a bynajmniej mnie się tak wydaje...
To co napisał kolega techrys to szczera prawda a nie złośliwość. Objawy jakie podałeś występują przy wielu usterkach. A brak obycia i doświadczenia z zakresu elektroniki samochodowej będzie skutecznie utrudniać Ci naprawę. Zajmuję się elektroniką silników spalinowych i czasami mam przypadki przy których siędzę pare dni. Np czujnik halla (silnik gaśnie...
Witam! Kupiłem niedawno punto 98' 1,1 benz/gaz. Dzisiaj gdy włożyłem klucz do stacyjki i przekręciłem natychmiast usłyszałem pracę przekaźnika i otwieranego i zamykanego zaworu a diody na centralce bardzo szybko zaczęły migać z pozycji pracy na benzynie na pracę na gaz. Silnik nie był jeszcze włączony. Nie mogę odpalić go ani na gazie ani na benzynie....
możesz też poszukać kodów błędu ABS do swojego auta (najczęściej trzeba zewrzeć dwa piny z kostki diagnostycznej ABSu), przekręcić kluczyk i odczytać kod migowy wysyłany przez lampkę kontrolną (często są dwie wtyczki, jedna do odczytywania, druga do kasowania). Spróbuj też rozłączyć baterię na jakiś czas (w większości komputerów i silnika i ABSu (o...
Musisz w instalacji gazu zewrzeć sterowanie wtryskami.Schemat znajdź będzie łatwiej przy wtyczce gazu,lub tam gdzie gazownicy odcinali wtryski. Tzn.? Mam emulator wtrysków benzyny. Działa to tak, że sterownik LPG podczas przełączenia daje plus (+) na elektrozawór LPG i ten sam plus na emulator wtrysków PB. A co za tym idzie odcina benzynę jednocześnie...
Raczej nie chcesz wersji smd, bo ciężko Ci bedzie to polutować to bierz ATMEGA8-16PU ULNy też różnią siętylko obudową, większa to ULN2804A Stabilizator 5V 7805 to 7805 i kropka. Nie żaden 78L05 itp. Wersja z F na końcu oznacza izolowany radiator z tyłu. Normalnie masz tył metalowy połączony z nóżką masy układu, przez co po przykręceniu radiatora masa...
Pozostał mi ostatni element - zawór zwrotny na wejściu wody cwu do kotła (świeżej). Zostaw go na razie w spokoju. Przecież grzejesz wodę w zasobniku. Chyba że masz zapowietrzony zasobnik??? Czy instalacja CWU ma naczynie przeponowe? 3. Na przedstawionym w poście schemacie hydraulicznym (chwała za zamieszczenie go) poniżej wymiennika płytowego jest...
Witam Posiadam Fiata Bravo z silnikiem 1.4 z instalacja z reduktorem Tomasetti. Chciałbym zadać kilka pytań. 1. Parę dni temu wymieniłem w nim reduktor na nowy (zamiana z BRC na Tomasetti). Strasznie wzrosło spalanie gazu (do 20l). Pojechałem, wiec do gazownika, któremu udało się to ustawić tak ze teraz pali rozsądnie i podczas jazdy zachowuje się jak...
Czy gdy zewrzesz styk przekaźnika palcem to wentylator rusza, tzn czy działają oba biegi jak zwierasz styki przekaźników? Czy jak włączysz klime to dziala pierwszy bieg wentylatora, ten przez opornicę? Klima idzie przez opornicę a chłodzenie normalnie bez Pierwszy bieg wykorzystuje wyłącznie klima, chłodzenie silnika zapina od razu drugi bieg, po zejściu...
mój problem to nielogiczne napięcie 5v na wyjściu do włącznika nawet bez stacyjki - logicznie powinno być po włączeniu. Tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... masz ten poważniejszy schemat z wtyczką obok, i pytanie kiedy jest zasilany i działa IC1 w dolnym lewym rogu. Odpalanie AL-700. Wyłączyć kluczyk , wcisnąć przycisk centralki...
Witam, mam problem z rozruchem auta, w styczniu odpalałem normalnie i pewnego dnia nic. Do tej pory wymieniłem rozrusznik, obejrzałem przekaźniki i bezpieczniki i nadal nic. Proszę o pomoc :( Troche to lakoniczna i nic nie mówiąca informacja. Czy podczas oglądania używałeś tylko oczów, czy dodatkowo trochę wiedzy technicznej? Sam wzrok nie leczy, a...
Witam, mój kolega ma samochód jak wyżej z instalacją gazową nie sekwencją tylko zwykłą, samochód cały czas chodzi na benzynie nie przełącza się na gaz. Na kokpicie na przełączniku nie świeci się dioda i nie można przełączyć na gaz. Po pomiarach jest na brązowym kabelku tylko 1,46v a na żółtym jest 0v. Na sterownik pod maską wchodzi 12v ale na przełącznik...
http://obrazki.elektroda.pl/3724434900_1... W większości, a może i we wszystkich samochodach w elektrycznych podnośnikach szyb jest stosowane zabezpieczenie przeciążeniowe, powodujące wyłączenie silniczka gdy podnoszona szyba napotka przeszkodę. W bardziej rozbudowanych układach jest możliwość nawet opuszczenia szyby na jakąś tam odległość...
Wszystko sprawdziłem zgodnie z Twoją instrukcją i dalej jest to samo.Szybko zwierałem styki i brak wskazań licznika w pozycjonerze.Magnes jest bardzo dobrze zamocowany a rurka cała połączona z przewodami impulsatora.Nie mam takiej rurki aby dokonać wymiany.Jest to mała rurka o długości1,4 cm i postaram się ją kupić w sklepie (jak będzie) .Są kontaktrony...
Witam koledzy. Proszę o pomoc w dość nietypowym temacie. Mianowicie, golf 2 miał dwa rodzaje wskaźników temperatury na zegarach, w latach 83-87 wskaźnik temp. miał trzy podłączenia tj. zasilanie, masa, oraz sygnał z czujnika, a także czerwoną diodę na środku tarczy, natomiast w latach 87-91 wskaźnik miał dwa podłączenia tj. zasilanie i sygnał z czujnika,...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
Jest to silnik z fazą rozruchową zwartą . Tego rodzaju silniki osiągają dość wysoką temperaturę w czasie pracy . Powodem nagrzewania są widoczne na rdzeniu dwa zwarte zwoje . Prąd 0,6 ampera w tym wypadku może być normalny . Warto sprawdzić dane silnika . Powinny być umieszczone na rdzeniu lub na uzwojeniu silnika .
Jest to bezpiecznik na płytce 3 A szklany . Ale odkurzacz po wymianie płytki chodził 4 dni i gdzieś poszło zwarcie . Silnik elektro szczotki pracuje ładnie jak i normalny. Nie potrafię tego wyjaśnić ze podczas normalnej pracy się uszkodził bezpiecznik.
Pobawiłem się troszkę tym radiem. W tym leżącym u mnie napęd kasetowy to: YPF2 101-7081 bo reszta to chyba S/N Z jednej strony wtyczka 10 pinowa (silnik i sterowanie), z drugiej 4 pinowa (sygnał z głowicy). 1 - przełącznik rev/fwd + (zwiera ten pin do masy) 2 - GND (czyli masa) 3 - przełącznik tape-in (zwiera następny) 4 - przełącznik tape-in (zwiera...
Sprawdziłem silnik który jest dobry. Kondensator został wymieniony efektu brak . Jaki kondensator? Toż tam jest silnik szczotkowy ... Sprawdziłem silnik który jest dobry. Jak go sprawdziłeś ? Często woda kapiąca z pojemnika proszku leci po krzywiźnie kotła i kapie na silnik , powodując zwarcia uzwojeń wirnika lub stojana . Na pusto praca silnika może...
Dołożę swoje pięć groszy do powyższego tematu mianowicie już od dłuższego czasu borykam się z tym samym problemem z tą różnicą że mam mondka z 93r 1.6 16V. Najpierw przestał mi się włączać wentylator więc po słuchałem uwag kolegi mechanika żeby skręcić przewody na czujniku temperatury inaczej zewrzeć je wówczas komputer awaryjnie włącza wentylator chłodnicy...
Mam pewien problem ze zbyt dużym poborem prądu na postoju samochodu (0,9 A) Ciężko określić przez co - - metoda z wyjmowaniem bezpieczników typuje na bezpiecznik: przekaźnik zasilania napięciowego układu Motronic --J271-- przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 30 --J317-- Sterownik silnika --J623--. - czyli komputer silnika. Ale ja tu w innej sprawie....
Woda leci z tej dyszy centralnie na środku ekspresu, schowanej za takim plastikowym elementem (wyjeżdża on, gdy chcę zrobić gorącą wodę). Rozebrałem wszystko obok zespołu kotła. Jest tam na dole krańcówka - chyba odczytująca położenie tłoka pomocniczego. Czy ona ma być normalnie zwarta? Po jej naciśnięciu zwarcie znika. Inne krańcówki raczej były rozwarte,...
Wystarczy wymienić triak,ma zwarcie,dlatego silnik działa na maksymalnych obrotach.
Witam Passat b3, Laik :) Mam problem, auto dostałem w spadku od ojca. Naście lat temu był w nim montowany alarm, do wczoraj chodził prawidłowo aż właczył mi się podczas jazdy, odciął dopływ paliwa i silnik zgasł. Nie reagował za żadne pstryczki pochowane kolo skrzyni, na pilota- kompletnie nic. Auto musiało iść na hol. Postanowiłem że pozbędę się tego...
Pomiar oporności uzwojeń nadaje się do wykrywania niekontaktów - w silniku są połączenia lutowane, jeśli się przegrzeje, to lut może puścić, ale przewody nadal się dotykają, tylko nie mają tak dobrego połączenia, i opór jest o parę dziesiątych oma większy. Zamiast mierzyć oporność omomierzem lepiej przepuścić przez uzwojenie prąd stały równy znamionowemu,...
Ja bym sprzedał ten zestaw, dołożył 40zł i kupił normalny z hamowaniem silnikiem i do tego z BT. Nie było by kombinacji tyle.
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Witam, Pewnego dnia z rana mój Seat postanowił, że nie zawiezie mnie na czas do pracy. Po przekręceniu stacyjki normalnie zapaliły się wszystkie kontrolki jak trzeba, grzania świec żarowych również. Po zgaszeniu się kontrolki od świec próbowałem uruchomić samochód, ale zachowywał się, tak jakby nie dostawał paliwa. Po kilkunastu próbach w końcu odpalił...
Dobry wieczór wszystkim, Zacznę może od początku i wyjaśnię dokładnie o co mi chodzi, chociaż może być to ciężkie... Mój kolega budowlaniec pomaga mi przy remoncie mieszkania i za pomoc chciałbym mu się w jakiś sposób zrewanżować. Posiada on odkurzacz przemysłowy Starmix AS AR-1232. Jest to bezworkowy odkurzacz wyposażony w elektromagnetyczne otrząsanie...
Witam A co ty właściwie chcesz zrobić? Jeśli masz elektromagnes to nie ma tam żadnego układu. Na silniku masz zainstalowany gotowy włącznik wentylatora i nie jest to czujnik tylko włącznik bimetalowy który ma dwa stany albo zwarty / po osiągnięciu zadanej temperatury / albo rozwarty czyli temperatura powiedzmy normalna pracy silnika . Ten układ możesz...
Odłączenie mikro włącznika skrajnego położenia wózka lasera jest błędem. Musi on działać poprawnie - zwierać gdy laser jest w skrajnym położeniu. To,że ten układ się grzeje (nawet do 60 st.C), to rzecz normalna. Jeśli się bardzo mocno nagrzewa, to świadczyłoby o zwarciu w którymś silniku lub elektromagnesie, którymi on steruje.
Automatyczne zabezpieczenie samochodu. Opisywany układ jest zabezpieczeniem typu „dodatkowy wyłącznik”, i uniemożliwia uruchomienie silnika samochodu przez odcięcie zasilania pompy paliwa i wielu innych, ważnych urządzeń w samochodzie. Zabezpieczenie włącza się automatycznie po każdym zatrzymaniu silnika, lub po każdym wyłączeniu zapłonu,...
Skoro te 2 szczotki to różne prędkości, to znaczy, że każda osobno powinna działać ? Czy powinienem je razem podłączyć do prądu aby działał szybciej ? Albo jedna, albo druga. Dwie szczotki są naprzeciwko siebie, i to jest normalna prędkość. Szczotka "masowa" i szczotka będąca lekko z boku to wyższa prędkość. Nie możesz łączyć obu prędkości razem, powoduje...
Widać na zdjęciach. Listwa zębata z mechanizmem od suwmiarki zegarowej napędzana z silnika. To silnik DC z przekładnią -sterowany impulsowo.Długość impulsu dobrana tak ,aby wykonywał 1/3 obrotu na 1 impuls.Steruje się czasem przerw pomiędzy impulsami- daje to prędkość posuwu. W przypadku zwarcia przekaźnik przełącza bieguny i silnik cofa się do momentu...
To dzisiaj tego nie sprawdze bo nie mam zadnego testera :/ . A może zresetowac kompa przez odłączenie klem przeczekanie 5 minut i pozniej zewrzec dotykając razem oczywiscie na odlaczonych czy nie ? Bo moze są jakies błędy i nie chce odpalic dlatego . I dodam ze normalnie kręci jak cos . To nic nie da. Nie łódź się.
co powoduje grzanie się cewki zapłonowej przy zwartych platynkach i włączonym zapłonie (silnik nie pracuje). Przecież to jak najbardziej normalny objaw. Jak silnik nie pracuje to się wyłącza zapłon i po kłopocie. A co to za odprężnik w tytule?
silnik wsteczny wchodzić normalny generator normalny rozklad normalny
amica śmierdzi regedit polecenia kabel mercedesa
automation license manager automation license manager
Whirlpool AWM 8103/3 – funkcje aktywne przy uszkodzonej blokadzie drzwi, kody FDL/F06 Błąd P0201 P0202 P0203 P0204 na gorącym silniku Opel Z18XE, VAG 1.8T, PSA – przyczyny i diagnostyka