Masz kolego podane rozwiązanie więc na co czekasz, jeśli nie radzisz sobie jedź do elektryka
Do uruchomienia sprzęgła na sprężarce musi pracować silnik po załączeniu sprzęgła na sprężarce nie potrzeba już sygnału obrotów. Dlatego klima działa do momentu zatrzymania silnika.
Wynika z tego , że w.cz. dostaje sie do elektroniki pojazdu. Zablokuj wysoką czestotliwość przez dodanie kondensatorów w zasilanie modułów i wpięcie w szereg zasilania radia CB indukcyjności około 10mH. Powinno pomóc. Pozdrawiam.
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Np. Uszkodzony panel wskaźników. Odczytaj błędy po OBD2, może dowiesz się coś więcej.
Witam serdecznie.Złacze diagnostyczne to 2 pinowa kostka przy wlewie płynu do spryskiwacza.Musisz mieć diodę LED z rezystorem 1,5k by działała na 12V.+ od niej łączysz z akumulatora.Reszta zgodnie z opisem.Pozdrawiam i życzę sukcesów. http://obrazki.elektroda.net/65_12116330... http://obrazki.elektroda.net/87_12116330...
Czujnik położenia wału? Sprawdź.
W autogazie brało się ze sterowania cewki zapłonowej, ewentualnie wtryskiwaczy. Ten sygnał za zwyczaj był słaby, więc jak chciałeś znaleźć to przykładało się żarówkę próbnik do kolejnych kabli na pracującym silniku (względem masy) i jak trafiłeś to za zwyczaj sinik przygasał. Motogodziny to zależnie jak twój licznik przyjmuje, jeżeli liczy je jak odpowiednio...
nie pytajcie się mnie o jakieś szczegóły 0. Załatwione :) Ja nie będę pytał. 1. Nie liczenie wcale nie nastąpi. 2. Nie, O będzie miało stale wartość 0. 3. Daje to tyle, że wynik będzie z sufitu. A teraz kilka słów wyjaśnienia: Ad.1. W funkcji main, masz pętlę opartą o while(1). Ta pętla zostanie przerwana tylko brakiem zasilania. Program nigdy nie...
Będzie potrzebny cały zestaw napędu obrotomierza. http://obrazki.elektroda.pl/9239759100_1...
Witam. Czy da się podłączyć jakoś, obrotomierz od skutera do silnika gx160?
Najprawdopodobniej, no chyba, że wersja rocznikowa jest taka, że nie można tego kodować. Ale na 99 % licznik przystosowany do silnika R4
A jak go zamontował? chodzi mi jak przy silniku.
:arrow: Błąd ED8 – brak obrotomierza silnika wentylatora układu WDM Alarm ten uaktywnia się, gdy pracuje silnik wentylatora, ale nie jest dostępny sygnał zwrotny z obrotomierza.
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
Mysle ze wszystko wtym temacie zostalo powiedziane. Zimne luty czesto sa odpowiedzialne w zegarach VW za chwilowy lub calkowity brak dzilania wskaznika poziomu paliwa, temperatury silnika lub obrotomierza jesli takowy jest. Pozdrawiam.
Więc na obrotomierz idzie sygnał prostokątny 5V z ECU (CDI) o częstotliwości równej prędkości obrotowej silnika. Który przewód, nie powiem gdyż schemat jest nieczytelny.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Dodajesz przerwanie od przepełnienia timera i w nim zliczasz ilość przepełnień. Reszta to już matematyka. Przykłady: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
kolego nadal potrzebne ci te schematy? wystepuja w latach 92-00 moje GG6728413 lub e-mail cfaniaczek20(at)vp.pl
Na to wygląda że czujnik pada, aczkolwiek takie objawy występują bardzo rzadko. Nie zdarzyło się że silnik przerywał, kichał, obrotomierz spadał do zera? Jeśli nie czujnik, to przełamana wiązka silnika, zanieczyszczone styki lub uszkodzenie w samym ECU. Zmierz rezystancję czujnika na zimno. Jeśli trafisz na moment kiedy nie chce odpalić, to sprawdź...
Witam Cordoba z 1997r. AEX - po wyłączeniu silnika obrotomierz pokazuje 900obr. Wyjęcie kluczyka ze stacyjki nie pomaga. Wskazówka tak pozostaje nawet na kilka godzin. Rozwiązanie problemu doraźnie to po zgaszeniu silnika należy ponownie na chwilkę włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika) i wtedy wskazówka spadnie na pozycję 0. Połączenia kablowe sprawdzone,...
Znalazłem fotkę takiego licznika bez halla i już teraz wiem jak to wygląda. Jeśli koniecznie chcesz z nim jeździć to zostaje zamontowanie czujnika na lince. 982628644 - to numer aukcji allegro żebyś wiedział o jaki czujnik chodzi Jescze dodam że na prędkościomierzu masz podane oznaczenie W=???? i jeśli nie będzie się ono zgadzać z oryginalnym licznikiem...
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Witam problem z a4b6 1.9 awx 2002 . Po odpaleniu . Na wolnych obrotach szarpie silnikiem obrotomierz delikatnie faluje . Po mocniejszym dodaniu gazu auto zaczyna pracować jak by na 3 cylindrach.
A od F3 nie spasi ? http://allegro.pl/item100282549_obrotomi... Chyba że to ma być na diodach ?
Zapomniałem o tym temacie, wrzucam fotki z opisem jak to mam u siebie podłączone. Czerwony (gruby) to +zasilania, Czarny -Masa, Czerwony (cienki) sygnał obrotów, który standardowo idzie do licznika, Pomarańczowy to wyjście na obrotomierz do licznika Astry II
Uszkodzony czujnik obrotów daje podobne objawy, jakie opisujesz, podjedź do warsztatu samochodowego, który posiada komputer diagnostyczny i niech przeprowadzą diagnozę, może to rozwieje twoje wątpliwości.
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
Pierwszy to obrotomierz do silników wysokoprężnych. Za 100 zł gość wystawia na OLX.
Jeżeli obroty silnika wychodzą poza skalę obrotomierza, to na 99% trzeba zawieść pompę wtryskową do naprawy. Wszystko wskazuje na uszkodzony regulator odśrodkowy.
Czy ktoś wie, do jakich do jakich minimalnych obrotów może spaść prędkość w czasie lotu ? To jest ten silnik : http://www.emodel.pl/emax-silnik-bl-2826... Obstawiam że poniżej 1 obrotu na sekundę nie zejdzie.
W Sumie Jurko i racja, i nie. Wszystko zależy od obrotomierza. Ten przykład z transformatorem i diodami, żeby obciąć górkę pamiętam z jakiegoś starego artykułu. Było tam nawet podane, ile powinien wskazywać obrotomierz synchronizowany siecią. 555 spokojnie będzie chodził przy 12V. Wystarczy tylko tranzystorek na wyjściu.
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
na tamtym filmiku masz obrotomierz od poloneza caro plus z silnikiem 1.6 wielopunktowym wtrysku ,,multipoint injecton"
Świece żarowe były sprawdzane we wrześniu 2020 r. ale i tak je jeszcze raz sprawdzę w ten piątek. Co do obrotów to po odpaleniu i utrzymywaniu 2000 obr. nierówna praca silnika nie jest wyczuwalna dopiero jak zejdzie silnik do nominalnych obrotów na biegu jałowym. Dzisiaj przy 1 stopniu temperatury zewnętrznej odpaliłem silnik, obrotomierz wskazał 700...
Szaro - tak jak prosiłeś masz te materiały, jak który schemacik lub tekst jest nieczytelny to powiększę i prześlę na maila :wink:
Witam, odgrzeje temat, ponieważ mam podobny problem z Volvo s80 2.9 196KM rocznik 2003, od jakiegoś czasu trzeba bardzo długo kręcić żeby odpaliło, jak już odpali to pracuje normalnie i na PB i LPG, przy kręceniu wskazówka obrotomierza faluje, aku jest nowy, nie chciałbym na darmo kupować alternatora czy rozrusznika dlatego proszę o pomoc, jeden z kolegów...
1.Zmień wsad licznika. Drugi problem to emulator chlodnic... potrzebuje go aby zalączyly sie chlodnice w okreslonej temperaturze a nie jak teraz chodza non stop. Jeśli masz moduł chłodzenia pod lewym nadkolem to go wywal, i zepnij instalacje na nowo na 2 progowym czujniku temperatury w vw golfa II.
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Nie musisz mieć laptopa Cut-off zachowuje się tak samo na postoju jak i w czasie jazdy.W sterowniku Bingo ustaw próg wyłączenia Cut-off 1100 obr/min i zostaw 30% zamknięcie silnika krokowego/nie więcej bo silnik może gasnąć po zdjęciu nogi z gazu/ Sprawdż też jakie masz obroty silnika na obrotomierzu w samochodzie i czy zgadzają ci się z obrotami w...
Czujnik halla lub słaby kontakt na przewodach od niego.
Witam, czy ktoś z kolegów wie, gdzie znajduje się czujnik obrotów silnika? Obrotomierz mi wariuje. Z góry dzięki.
Czy jest możliwość dorobienia do tego silnika obrotomierza?? Pozdrawiam!
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Cześć wszystkim jestem tu nowy problem z toyota land criuser 120 rok 2004 silnik 3l d4d Obrotomierz raz działa raz nie odpalam działa podnosi się wskazuje odpalam nie działa nagle działa czasami jak by mu masy brakowało pokazuje obroty ale tak jak by chciał a nie miał siły. Byłem na diagnostyce podpiął kompa i nie pokazuje żadnych błędów, na kompie...
Zamiast zgadywać, że ciut za wysokie obroty lepiej podłącz pod komputer i sczytaj. Tego silnika nie zdiagnozujesz komputerem.
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Obrotomierz zawiera elektronikę służącą do zliczania (w czasie) impulsów dochodzących z układu zapłonowego lub czujnika umieszczonego na wale silnika. Elektronika przetwarza to na napięcie stałe powodujące wychylenie wskazówki obrotomierza (oczywiście przy wskaźniku analogowym). Im szybciej kręci silnik, tym większa częstotliwość impulsów i większe...
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Dodatkowo jeżeli ma być zadawana ilość obrotów to należałoby zrealizować hamowanie silnika.
Regeneracja dolu pompy to koszt okolo 500 zl. Takich plywajacych obrotow nie zobaczysz na obrotomierzu , bo zmiany obrotow silnika sa tak szybkie ze obrotomierz nie bedzie w stanie ich wychwycic. Jezeli opisujesz to jako szarpanie to trudno mi powiedziec co to jest , musialbym to zobaczyc i uslyszec , ale z doswiadczenia wydaje mi sie ze to bedzie pompa...
Problem jest taki że obrotomierz nie pokazuje obrotów silnika ja mam na wyświetlacz Junak 905 rocznik 2019 i potrzebuje instrukcje obsługi podłączenia obrotomierza oraz żeby działało guzik awaryjny i ja patrzę że jest podłączony komputera miałem oryginalną pojemność 50 na wtrysku tylko jest zatarta założyłem silnik 125 na gaźnik i nie działa przycisk...
B4 to chyba miało już licznik taki jak np. Golf3. O ile nie ma MFA to trzeba rozebrać i zobaczyć czy nie ma zimnych lutów, czy styki silnika napędzającego ten obrotomierz są w porządku. (MFA nie rozbirałem nigdy wiec sie nie wypowiadam). Co do cofania to jak cos to w grę wchodzi wylutowanie pamieci, to jest to zawyczaj SMD i jak się nie umie z tym obchodzić...
sprawdź punkty lutownicze na silniku obrotomierza często robią się tam zimne luty
nie no przed właczeniem silnika obrotomierz wariuje i cyka przekaznik pod maska, obojetnie czy nawet wyłacze instalacje gazową
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
Po odpaleniu silnika obrotomierz ani drgnie. Od czego zacząć szukanie przyczyny? Poldek jest z silnikiem 1.5 na gaźniku.
Sygnał do obrotomierza idzie z ECU, a ten pobiera z czujnika wałka lub wału. Jeden z dwóch czujników siada.
Wrzuć zegary z TDSa :v
Sprawdź czy wskazówka nie ociera o tarcze i czy ośka jest dobrze nasadzona. Jak nie to silnik do wymiany.
Wg schematu znalezionego w tym wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93... czuję się zmuszony stwierdzić że sygnał prędkości silnika leci do obrotomierza z pina 42 centralki i można go znaleźć w zestawie wskaźników w złączu E pin 6.
Jak jest podłączony obrotomierz w silniku zetora?
Twingo z silnikiem d7f ma dwie cewki zapłonowe , sygnał do obrotomierza pobierany jest z sterownika pracy silnika .
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
jak zamontować obrotomierz do silnika diesel
Rozumiem w takim razie jakie bedzie mial obroty? No i tu jest problem. Albo zmierzyć je ( obrotomierz) lub rozebrać silnik i po uzwojeniu poznać.
W jakim samochodzie i jaki silnik.
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
W GA14DE sygnał do obrotomierza brany jest z ECU, z tego co pamiętam to 2 noga kompa. Nie wiem jak w twoim aucie, ale pewnie jest podobnie, bo to nowszy silnik.
Podbijam, potrzebny schemat do dokładnie tego licznika, brak prędkości i obrotomierza (gdzieś przerwa w instalacji, przy szarpięciu silnikiem obroty się pojawiły)
Witam. Mam problem z passatem 1.9tdi 1999r. Po uruchomieniu silnika skacze wskazowka obrotomierza a po roagrzaniu sie silnika obrotomierz przestaje dzialac i zapala sie cisnienie oleju. Prosze o pomoc
Czyli masz tzw. B3 Zespół obrotomierza i tak samo inne zespoły na tablicy wskaśników wchodzą w złącza na głównej płytce drukowanej. Jeśli trochę złapie tam wilgoci to może to nieco skorodować i całkiem możliwe, że tylko taka jest przyczyna. Co do kontrolki oleju to sprawdż ją na pracującym silniku zwierając przewód czujnika ciśnienia oleju do masy....
Mozna przeanalizować jakiś schemat obrotomierza.
Witam. U mnie w tym silniku sygnał obrotomierz bierze z kawałka przewodu owiniętego na przewodzie WN świecy.
Witam poszukuję pomocy w podłączeniu obrotomierza do silnika Mercury 30 EFI 4 storke . 3 cyl 4 takt na wtrysku 2009 silnik ma dołożone ładowanie i regulator napięcia . Nie mogę znaleźć żadnego schematu jedynie do starszych modeli ale tam inaczej wszystko.. Silnik na rumplu więc brak manetki do wyprowadzenia. Brak szarego kabla sygnałowego . Po podłączeniu...
polutuj licznik od środka a szczególnie silnik obrotomierza bo na bank masz tam zimne luty to typowa usterka w tych sprinterach
Szukam schematu analogowego (z miernikiem wychyłkowym) obrotomierza do silnika cztero-cylindrowego.
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
Jakie masz napięcie między masą karoserii a masą silnika? .
Dzien dobry mam maly problem , nie dziala mi obrotomierz silnika , po zgasnieciu ladowania wskazówka jest na 0 co moze byc przyczyna tej usterki ? , Dziekuje za odpowiedzi :D
Na stronce http://felicia.autokacik.pl/klub.php masz dział Zrób to sam i dokładny opis podłączenia i działania obrotomierza w Feli MPI Sygnał jest, o ile pamiętam, bezpośrednio ze sterownika silnika. Pozdro
Sprawdź w silniku usterki miałem taki przypadek niedawno po nagrzaniu się silnika obrotomierz przestał działac komputerem sprawdziłem i był do wymiany czujnik położenia wału korbowego.Smiga jak nowo narodzony sprawdź to.
Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.
A brałeś pod uwagę że ten orotomierz jest przewidziany do cztero cylindrowego silnika?.
Tak od diesla , ale od TDI , to samo miałem jak załadowałem zawartość pamieci z 1,9TDI , po właczeniu zapłonu jest OK a po uruchomieniu silnika obrotomierz idzie na 5 tys obr.
Poczytaj - to powinno pomóc: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
920. Klient ma dostarczyć deskę od samochodu skąd ma silnik. Obrotomierz będzie działał, ale się zaczną boje ze sensorem poduszek.
Witam, Z powodu zbyt małej ilości punktów niemoge założyć nowego tematu. Więc podepne się tutaj... Mam problem z obrotomierzem w silniku diesela. Obrotomierz podłączony jest do alternatora. Licznik co jakiś czas nie pokazuje obrotów, natomiast zegar motogodzin przeskoczył z 2500mtg na 11500mtg. Co może być tego przyczyną?? Prosze o pomoc
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
Udało mi się metodą prób i błędów dojść jak w trybie serwisowym uruchomić pompę wody - pompa sprawna i ładnie pracuje. Pogrzebałem jeszcze raz w alarmach i okazuje się że oprócz alarmu EA6 jest także aktywny alarm E52. Infa z netu są takie: + problem z TACHO silnika + Obrotomierz silnika nie przesyła danych do sterownika + brak sygnału z tacho silnika...
sprawdz czy przy alternatorze wisi kabelek zielony jak tak to wepnij go w alternator czesto wypina siE lub urywa
Witam, Szukam schematu obrotomierza silnika (2takt) którego odczyt mógłby być na tradycyjnym wskazówkowym blacie. pozdrawiam wazzie
Z Poldolota obrotomierz będzie w maluchu zaniżał obroty o połowę... Poldek ma 4 gaty maluch natomiast tylko ma ich dwa... Nie wiem czy jest sens i możliwość bez wymiany np kwarcu (o ile w obrotomiarzu Poloneza on występuje - wiem że występuje w Cinquecento 700 np... czy 900) odczytuje się częstotliwość wymienia się ją na 2 razy mniejszą i tym samym...
Witam A do jakiego motoru to chcesz dac ile ma cylinow silnik
Na rysunku poniżej schemat układu. Czujnik indukcyjny na wale korbowym podaje sygnał do modułu, z modułu środkowym przewodem idzie sygnał do obrotomierza. Na module i na obrotomierzu występuje +12V po zapłonie, masa, jest też ciągłość przewodu sygnałowego od modułu do obrotomierza. Niestety po uruchomieniu silnika, obrotomierz nie działa.
obrotomierz silnik skuter obrotomierz silnik motor schemat obrotomierz silnik
zelmer malakser mixer pioneer wymiana taśma magnetofon
ekspres siemens ekspres siemens
Junkers kocioł gazowy – mały płomień na palniku, zimna woda, WRDP, elektroda, ciśnienie gazu Deutz F2L511 – ustawienie luzów zaworowych, wartości i procedura regulacji