Zobacz czy linia diagnozy nie jest zwarta do masy ( przetarte kable), jak nie to szukaj sterownika.
chodzi chyba o X25DT http://obrazki.elektroda.net/29_11629388...
w tych silnikach BMW/OPEL to jest temat do znudzenia......po prostu jest wyrobiona głowiczka pompy wtryskowej.Trzeba jechac na naprawe do fachowca od pomp wtryskowych,ewentualnie korekta programu sterujacgo silnikiem.
http://www.opel-czesci.pl/ http://www.bhmd.pl/dynamic.php?sess=2999... http://217.97.55.154/ http://www.opel-shop.com.pl/zapytajnas.h... http://www.zywinski.bielsko.com.pl/Cenni... Poszukaj pod tymi adresami, powinieneś coś znaleźć.
sterownik silnika jest w komorze śilnika, stojąc zprzodu to po prawej stronie takie trujkątne pódełko
Pompa nie startuje po włączeniu zapłonu w tym silniku...
Pompa wtryskowa do naprawy niestety :-( Możesz jeszcze ratowac sie świecami żarowymi. Na alegro sprzedaja takie symulatory temperatury żeby swiece sie włączały na gorącym silniku.
http://www.euroscan.hu/ecu.html tu powinno byc
Ja bym odłączył odcięcie Lpg wtryskiwaczy benzyny (przywrócił fabrykę) i w ten sposób wyeliminował problem ze sterownikem gazu.
To jaki kod silnika?
Proponuje doprowadzić najpierw do porządku "benzynę' więc wskazana diagnostyka. Podejrzewam rozjechaną autoadaptacje sterownika. Najlepiej znajdz kogoś w twojej okolicy z Tech-em tylko nie z tym z allegro. :D
Konwenter- Sprzęgło
Olej ze starej turbiny był w układzie, silnik dostał samozapłonu.
Zacznijmy więc jeszcze raz. Opis dałem do silnika x30xe omega. Natomiast teraz sprawdziłem dla vectry 2.5 . https://obrazki.elektroda.pl/4265517700_... A16 abs B33 czujnik prędkości jazdy A162 komputer sterujący immobilisera
Witam. Poszukuję instrukcji lub wskazówek do montażu klimatyzacji, wspomagania, itp do silnika Opla Omegi 2.5TDS z roku 1998. Za udzielona pomoc bardzo dziękuję.
Podłączyłem kompa i wyrzucił błąd czujnika wałka rozrządu (przerwany obwód) Dodano po 3 Dodam że w obu omegach silniki odpalały. Po zmianie silnika z tej z 94r do 98r wystąpił problem.
No i się skończył silnik. Typowy objaw uszkodzenia panewek.
Tulejka do regulacji dawki ma niewielki zakres ruchu. Jak źle zmontujesz, nie zatrzymasz silnika. Regulację też zaczynałem od minimum. Kup nowe uszczelki, bo stare będą ciekły po paru dniach.
Musisz odczytać kody usterek. Prawdopodobnie komputer zarejestrował jakąś usterkę użyj przycisku szukaj i wpisz w okienku opel and kody and błędów
albo z wałka albo z wału nie ma sygnału, jeżeli jest to walnęli się na rozrządzie
1. Napisz co było przyczyną wcześniejszej usterki. 2. Czy teraz silnik dymi, jeśli tak to na jaki kolor.
skok tłoka dla silnika x25xe wynosi 79,6mm
WYSZUKIWARKA!!!!
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału w oplu to tylko oryginał . Zdemontuj czujnik położenia wału podepnij miernik na oporność i grzej opalarką jeśli oporność zmieni wartość to mamy winowajcę
właśnie tak
Jak wsadzisz coś ciężkiego mogą rozjechać się podłuznice, ford brzmi sensownie.
ja mam gaz na wtrysku Ale czy na pewno masz sekwencyjny gaz. Sprawdź czy nie masz reduktora? Jak masz to spróbuj tego co kolega Kleki podpowiada. Możesz jeszcze zawór na przewodzie obejściowym wolnych obrotów - (tzw. silnik krokowy).
czujnik położenia wału. wymieniać tylko na oryginał. było na forum 1001x. Też bym na to stawiał Poczytaj jeszcze o odczycie błędów na "spinacz" i w chwili gdy zapali się check sprawdź błędy
jedna śruba i wtyczka wjedz na kanał dostę nie jest tragiczny jak będziesz kupował to tylko oryginał na podróbie silnik bedzie kulał
Szkoda Twojej kasy i czasu na wymianę pompy Paulinko, i tak się skończy na zrzuceniu czapki z silnika.
Miałem tak samo i po prostu wymieniłem sterownik na drugi. Osobiście sądzę, że poprawa lutów może nie pomóc, jeżeli jakiś element jest uszkodzony. Zgadza się, jeśli jest uszkodzony jakiś element to poprawki lutownicze nic nie dadzą, lecz myślę,że gra warta świeczki.
Różnica jest w systemach sterowania wtryskiem. Raczej odpada przekładanie czujników ze starego do nowszego silnika.
Różnią się programem sterującym pracą silnika, pompami wtryskowymi. TD i TDS to ten sam STAYER`owski silnik kupiony od BMW z tym ze w BMW nosił on oznaczenie TDS a w Oplu TD. Później Opel go nieco wzmocnił (zamiast 131KM zaczął generować 143KM) i dodał literkę S do oznaczenia. Dodano po 7 no nie, zarówno w omegach jak i oplach wystepują silniki TD i...
Jeśli to Motronic 1.5, to wtedy przez bezpiecznik 10A i kontrolkę CE podajesz napięcie po stacyjce na 22gi pin, czyli kabel czerwony z białym paskiem, lub brązowo-niebieski. DIAG masz na 13 i 55, czyli brązowo zółty i brązowo biały. Przy motronie 1.5, ale po roku 1994 wtedy przez bezpiecznik 10A i kontrolkę CE podajesz napięcie po stacyjce na 22gi pin,...
Co do filtra na odmę tutaj masz poradę jak to zrobic samemu do silnika x20xev bo chyba taki posiadasz. http://www.vectraklub.pl/porady/15-monta...
masz racje nie ma tam czujnika wałka rozrządu
Ogromne przy odpalaniu zimnego silnika :)
Witam - czy możesz zamieścić kilka fotek tego silnika?
Panowie może najpierw należy wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy. A zakupy później.
wentyator załącza się przy 105 stopniach jak masz na wskazniku ponad setkę to jest ok
To model z 1994 niema immo.
Nie jest to co prawda do Omegi, ale http://astra.autokacik.pl/technika/napra... W Astrze II jest taki sam, więc bardzo możliwe, że w Omegach też. Pozostaje tylko znaleźć odpowiednie gniazdo. Dla "kasiastych" http://www.allegro.pl/item190113325_auto... oryginalny włącznik.
Tutaj masz schemat silnika omega 2.0 16V
Czyli przesłuch między cylindrowy wywołany wywaloną uszczelką.
Na techu nic Tobie nie wykazywało. Jakie miałes wtedy objawy silnika?
A nie czujesz przypadkiem paliwa po takim kreceniu?Moze go zalewac bo czujnik temp.powietrza zasysanego(IAT sensor) podaje do kompa wartosc jak przy zimnym silniku a ten podaje mu wieksza dawke paliwa
Cc w omedze A znajdziesz po stronie kierowcy, mniej więcej na wysokości końca wykładzinki podłogowej pod kokpitem. Były dwa rodzaje starszy na jedną wtyczkę, nowszy na dwie. Ps. tutaj znajdziesz wszystko na ten temat http://www.senatorman.de/check-control.h...
Czyli żadnych błędów nie ma. Kończy się głowiczka pompy.
Sekcje pompy wychlapaly juz parę cystern paliwa to i nie pompuja jak trzeba. Pompa do naprawy.
Pozdrawiam sprawdz sensor predkosci obrotowej silnika sprawdz czujnik temperatury silnika
Oto zrzut z Autodaty do Omegi z silnikiem C24NE, mam nadzieje że się przyda, w razie co to na maila
Dzieki za informacje jade do mechanika. Z nastawnikiem
Czujnik ruchu iglicy jest na bodaj trzecim wtryskiwaczu,poznasz bo do tego jednego wtryskiwacza leci kabelek.Oglądnij go czy nie ma gdzies szczeliny,często plastik pekniety i przy myciu dostaje się woda.Wystarczy wysuszyc i zakitować silikonem. Tym drugim błedem sie nie przejmuj,jeżeli nie masz tempomatu tak bedzie sygnalizować.
Witam, Czy ktoś ma konkretne pojęcie o silniku omega 2.0 16v Problem z odpalaniem silnika Podłanczałem pod KTS bosch był problem z czujnikiem położenia wału i przepływka. Od tamtej pory czujnik wału dwa razy wymieniany, raz nowy, raz używka. Przepływka też jest druga idealna motor dalej wariuje odpala po trzech do sześciu sekundach kręcenia i ma dalej...
W sumie dotarlbys od wtryskiwaczy po przewodach wysokiego cisnienia do pompy wtryskowej... Ale tak dla przyblizenia to znajduje sie ona w przedniej czesci silnika z prawej strony (patrzac od przodu) pod kolektorem ssacym...
Iskra jest, właśnie sprawdzałem. Natomiast silnik już wcale nie odpala, nawet na zimno. Jak sprawdzić czy paliwo dopływa do silnika?
to bedzie zawór o którym kolega pisze dosc czesta usterka.,albo sie blokuja albo sa nieszczelne. Szukaj po prawej stronie silnika blizej skrzyni biegów
Oczywiscie odpalam na benzynie. Po kilku minutach pracy silnika wszystko jest ok i odpala normalnie i jedzie ok na benzynie i na gazie. gdzie jest ten czujnik temp w tym silniku ?
nie, nalezało by zdiagnozowac ten silnik
Witam.Może być lewe powietrze lubią padać gumki na wtryskach.
Masz na PW schematy silnika i liczydła. Tu masz przekaźnik pompki paliwa. Jest to wersja z klimatyzacją. Jeśli masz wersje bez klimatyzacji to będzie się nieco różniło ale przekaźnik od pompki to nadal będzie od prawej strony od dołu pierwszy w drugim piętrze.
Jak nie masz komputera to nic poza reduktorem popsuć ci się nie mogło. Możesz jeszcze wymieniać filtr gazu jeśli dawno (ponad 20000) nie był wymieniany ale nie sądze żeby to pomogło. No i oczywiście dobra regulacja!
Jaki wkład wymieniłeś, masz na myśli kostkę?
Kluczowanie masą , +12V przerywane masą , ale mierz to żarówką 5W , winna mrugać / w czasie kręcenie silnikiem/.
A gdzie bardziej słychać, u góry czy od dołu silnika?
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/1682028200_1...
Czy tam jest silnik kolizyjny ???
Podłącze się do tematu czy ktoś z was posiada schemat instalacji Elektrycznej dokładnie komory silnika Omega A bądź morze całej książki serwisowej typu Manuals bo to co się znajduje na netcie to tylko kilka podstron i skanów z książek w których wszystko jest tylko uogólnione .Pozdrawiam Shejk
jak najmniejszy tak żeby koło go nie uszkodziło:D
Obstawiam słynną głowicę w tym silniku.
Na początek sprawdź bezpiecznik od zasilania silnika dmuchawy.
Nie nad skrzynia tylko w kabinie po prawej stronie,skrzynia jest po lewej?Komputer skrzyni jest pod tablica rozdzielcza za schowkiem.Tylko po co ci komp.skrzyni jak masz problemy z silnikiem?
Być może masz nieszczelny lub zepsuty korek.
Silnik jak stukał tak stuka, nic nie robiłem. Zmieniłem olej na syntetyk, kompletny rozrząd. Żadnych zmian w pracy silnika.
Instalacja jest od 6 lat w tym aucie więc jak już coś to zepsuła dość mocno silnik. Auto nie jest warte montażu sekwencji. Mechanik powiedział mi, że można by wymienić sonde lambda i zobaczyć jak auto zareaguje, ale tak to ja mogę sobie 3/4 opla podmienić. Na co wpływa sonda lambda w silniku?
Za 500 zł ? Człowieku cały zastaw kupisz za 135 zł na aledrogo. Nic nie trzeba grzebać, podmianka kompa i pętli przy stacyjce, ot wszystko. No i zostaje Ci na zaśkę komputer silnika.
300 000 km raczej pierścienie powoli się kończą. No niestety Opel w benzynie tak ma.
Proszę. Schemaciki całej Omegi B z wyposażeniem. Pozycja 315 - 321 są świece żarowe i ich sterowanie.
Odkręć i sprawdź bo szkoda gadać, to że jest srebrna nie znaczy że jest aluminiowa to samo się tyczy silników V6 tyle że pokrywy są brązowe a zastąpić można je pokrywami od Vectry V6 (aluminiowe) jedynym mankamentem jest to,że wlew oleju będzie przy ścianie grodziowej od strony filtra pyłkowego co utrudnia wlewanie oleju. A jak napisałem X20XEV to rozrusznik...
Trzeba go podpiac pod komputer i sprawdzic. Wszystko mozliwe ze immobilajzer nie czyta kluczyka.
To żółte coś ustawia wartość oktanową paliwa, które powinieneś wlewać. Nie muszę chyba tłumaczyć czemu nie ma sensu wlewać Benzynki 98. Bo oczywiście nie ma sensu, zupełnie nic to nie da, a tylko zaszkodzi silnikowi.
Wyczyścić końcówki lub zmienić przewód (końcówka może być czysta ale linka, żyła ułamuje się w końcówce). A chyba nawet ważniejsze, zmierzyć prąd wydawany przez alternator przy pracy silnika.
Wie może ktoś gdzie jest jakiś warsztat z tachem w kujawsko-pomorskim lub zachodnio-pomorskim ? I ile taka usługa kosztuje (podwyższenie obrotów)
Lepiej spróbuj wyczyścić.Trzeba zdemontować regulator,kupić porządny zmywacz do przepustnic ,umyć(oczYwiście w środku:D),sprawdzić czy nie zacina się i zamontować pamiętając o NOWEJ uszczelce .Na 80% pomoże.Na jak długo to już zależy od stanu technicznego silnika.
Podaj model,rok produkcji typ silnika
Z tymi przerywaniami to owszem, może być wina sterownika silnika, ale ja w pierwszej kolejności sprawdził bym czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka rozrządu, po nagrzaniu może wykazywać jakieś anomalie a gdy ostygnie i zimny "udaje" że jest sprawny i dlatego takie "anomalie" w pracy silnika.
Przy niesprawnym EGR można uszkodzić silnik.
trzeba kupic silnik wiadomego pochodzeniania z gwarancją. a co ci z takiej gwarancji jak dla większości ludzi sprawny silnik to taki który da się odpalić
Masz uszkodzony czujnik obrotów ale ten w samej pompie. Bez jego prawidłowego działania nie odpalisz silnika.
To "check" na MID (TID) oznacza usterkę w obrębie samego wyświetlacza,a nie elektroniki silnika. Odczyt blinkkodów w tym modelu jest mozliwy-zwiera się pin 6 w DLC do masy. Ale kody się nie kasują nawet po zdjęciu klemy. Stawiam na czujnik ciśnienia (kod 41,42,43). Posprawdzaj szlauchiki do MAP'a
czy pekniecie kolektora wydechowego w oplu omega 16v 2.0 ma zwiozek z nierownymi obrotami silnika
Poziom oleju w silniku?
dusi sie na obrotach powyzej 2000.zapala sie kontrolka z "silnikiem"
Sprawdz ciśnienie sprężania w silniku.
Kod 59, nie bardzo pasuje do twojego silnika, zapytam masz na pewno 16V czy może 8V?
Silnik sie nada .
gazownia sekwencja? automat czy manual? diagnostyka na kompie była (np wskazanie czujnika temp na zimnym silniku)?
Na moje to masz tu dwa uszkodzenia, nie podałeś silnika.
No tak rozumiem . Ale ktos chyba jeździ takimi autami i mógłby sie określić przy jakim przebiegu robił wiekszy remont i przy jakim silniku.?
omega silnik omega silnik gaśnie sterownik silnik omega
dekoder orange konfiguracja akumulator tesco zatkany wydech
zmywarka sharp alternator hyundai
Jak włączyć nagrywanie w czasie przyszłym na Zgemma H9S Lokalizacja bezpiecznika przednich lamp w Peugeot 3008