Zastanawiam się, czy nie dałoby się złożyć samemu takiego urządzenia. Aczkolwiek pewnie dostęp do obróbki skrawaniem byłby niezbędny. Chyba, żeby wykorzystać jakiś gotowy silnik spalinowy (dwusuw?) W głowie gdzieś zostały cienie obrazów z konstrukcji prostego silnika parowego. Nie wiem czy to było w jakiejś książce modelarskiej czy w Młodym Techniku...
Witam mam taki problem chciałbym skonstruować silnik parowy domowej roboty no i mam już napęd i całą podstawe no ale nie wiem jak zrobić cylinder :cry: znaczy myślałem, już nad tym i miałem nadzieje że mi sie uda z pewnej strony http://eltop.bitel.lublin.pl/modules.php... lecz nie udało sie zrobić. Największy problem...
Witam, chciałem Państwu zaprezentować mój nowy silnik parowy zasilany parą z dużego bojlera. Tłok 55mm, skok 60mm. Cylinder wykonany z siłownika pneumatycznego (wykonałem w nim kilka modyfikacji). Wał od motocykla 125cm3. Łożyska samonastawne. Pracuje na 2 barach. 3 bary to jest już ciśnienie robocze. To już nie jest zabaweczka i może być potencjalnie...
Cylinder silnika modelarskiego jest wykonany z żeliwa więc będzie rdzewiec.ma tez za mały skok zeby w całosci wykożystac energie pary.A tłok ma zeliwne pierscienie więc łatwiej wytoczyc.
Jeszcze chcę zwrócić uwagę na proste i łatwe do wykonania rozwiązanie modelu silnika parowego opisane wraz z rysunkami wykonawczymi w książce "Młody konstruktor" J.K. Janowskiego. Były 3 części tej książki a nie wiem w której ten silnik był opisany. Jeśli znajdę tę książkę, to bliższe dane przekażę lub może ktoś inny znajdzie. Z tego co pamiętam, w...
Co do innych uwag - wzorcowa maszyna z filmiku nie posiada nabiegunników wokół elektromagnesu - skuteczność działania można zwiększyć przez wyposażenie elektromagnesu w nabiegunniki pozwalające zamknąć się liniom pola magnetycznego przez stal a nie przez powietrze. Skuteczność oczywiście poprawią, ale zepsują efekt wizualny. Cewka ma wyglądać jak cylinder....
Tylko twarde lutowanie palnikiem jest dostatecznie mocne. Istnieje coś takiego jak przeciwwaga i koło zamachowe, które pokonują opór przy nawrocie tłoka oczywiście jak będzie bardzo szczelny układ cylinder tłok i wysokie ciśnienie to mogą być problemy ze zmianą kierunku suwu tłoka. W bardziej precyzyjnych konstrukcjach wymagany jest na przykład suwak...
Po pierwszych komentarzach domyślam się co teraz będzie. ... To tyle. Teraz pora na przestudiowanie teorii dotyczącej zapotrzebowania na parę i możliwości wytwarzania. Plus są profesjonalne podejście do tematu. Zaraz opiszę co konkretnie potrzebujesz. Bo to jeden z nielicznych tematów gdzie może coś z tego wyjść. Tylko po prostu nie trafiłeś na osoby...
Witam chciałbym zbudować pierwszy mój silnik parowy, mam pewien pomysł pooglądałem kilka filmików i chciałbym zrobić coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=ur7ThYFd... https://www.youtube.com/watch?v=5vSdDlZG... Myślę nad paroma modernizacjami nad tym silnikiem otóż chciałbym koło zamachowe zrobić z krążka od hantli betonowe o wadzę 1,25 kg będzie...
Co do silników parowych-w jednym z odcinków "Jak to jest zrobione" na Disc. pokazywano silnik parowy do łódki.W zasadzie silnik dość podobny do typowego tłokowego 2-taktu , zwartego,a wytwornicą pary była spirala z rurki z wodą umieszczona w zbiorniku opalanym dowolnym paliwem z tym że płynnym.Pewnie inne-stałe paliwa wymusiłyby powiększenie zbiornika...
Wedlug sprawności Carnota, sprawność cieplna będzie wynosiła 49% przy temperaturze pary przegranej 450 stopni, i wody w skraplaczu o temperaturze 90 stopni. Przy sprawności podgrzewacza wody z odzyskiem ciepła ze spalin.... o sprawności 95%, i sprawności cieplnej Carnota 49%, calosc wynosi sprawność 46%. Do całości trzeba doliczyć sprawność mechaniczna...
To nie jest maszyna parowa... Nie pamiętam teraz jak się to nazywa ale zwróć uwagę, że przy zaworze każdego cylindra pali się płomień. A tak btw to niewłaściwy dział... Mam to jest "Vacuum Engine" czyli poniekąd silnik próżniowy/podciśnieniowy.
W pierwszym projekcie był podparty co cylinder (bo fajnie wygląda ;) ), czyli w pięciu miejscach. Później zrezygnowałem z dwóch podparć i ostały się trzy (obydwa końce i środek). Teraz, po obejrzeniu filmiku pare postów wyżej, zostawiłem tylko na końcach - skoro V12, w miare zbliżonych rozmiarów, śmiga, to czemu R4 ma nie śmigać. Ja bym jednak podparł...
Amatorska budowa kotła parowego z punktu prawa, jest nie do wykonania. Ale chciałbym zrobic projekt takiej maszyny teoretyczny. Założenia kocioł parowy dla mocy( 3 kilowaty energi elektrycznej) przy sprawności załóżmy 10% dla kotła to moc kotła około 30 kw.Jaka powierzchnia cylindra silnika parowego dla mocy 3 kw. i pojemnośc tłoka?
Silnik o dwu tłokach w jednym cylindrze (podobna konstrukcja jak podano link wyżej) był już opracowany zarówno w wersji o spalaniu wewnętrznym jak i zewnętrznym (parowy). O spalaniu wewnętrznym był testowany dla potrzeb wehrmachtu,albo luftwaffe,dokładnie nie pamietam. Co się zas tyczy Wankla to w\g jednej wersji jest to koncepcja silnika opracowanego...
Twój pomysł nie jest najlepszy, samo otwarcie zaworu jest dobrym pomysłem, jednak wracający tłok będzie musiał sprężyć powietrze między okienkiem a najwyzszym położeniem tłoka. Zdecydowałem się na to aby zrobic głowice z dwoma zaworami które będą naciskane przez krzywki na wałku rozrządu (bez dzwigienek i popychaczy). Cylinder ma średnice 38mm a skok...
Witam. Wziąłem się za budowę modelu silnika spalinowego. No i natrafiłem na taki problem, z czego najlepiej zrobić zawory? Dość małe, niżej zdjęcie tulejki którą wykorzystałem na cylinder. Chodzi mi o jakieś elementy, które można znaleźć w garażu, nie chcę bawić się w żadne toczenie. Super-szczelne też nie musi być. Zrobiłem już kilka działających modeli...
Od dawna, obserwując niesamowicie wysokie ceny paliwa w Turcji, zadaję sobie pytanie, dlaczego przy takich zasobach surowców rolniczych w tym kraju nie produkuje się alkoholu jako paliwa? Jest stosunkowo tani, nie generuje szkodliwych substancji — tylko CO i wodę. Nie woni i jego produkcja nie jest tak niekorzystna dla środowiska. Mimo że powoli spalinowce...
Witam. Mam problem z maszyną parową, do której chcę podłączyć prądnicę tylko nie wiem w jaki sposób i czy to w ogóle będzie produkować prąd a jeśli tak to chciałbym ten prąd zastosować w jakiś praktyczny sposób. Silnik parowy już prawie skończyłem tylko mi brakuje paru części i kotła na wodę, jak zbuduję silnik parowy to przyślę zdjęcia. Tłok zrobiłem...
Zdajesz sobie sprawę, że wtedy każde z takich luster musiałoby samodzielnie śledzić słońce? Samodzielnie to trochę za dużo powiedziane. Na pewno sterowanie w kierunku pionowym byłoby takie samo dla wszystkich luster. Za to jeżeli chodzi o kierunek pionowy to założę się że wystarczy raz ustawić lustra tak, by dla pewnego ułożenia słońca skupiały promienie...
Największa siła będzie podczas odpychania a nie przyciągania! Siły podczas odpychania i przyciągania są takie same, różnią się tylko zwrotem, magnes ma mase więc na wszystko działa siła grawitacji i z tąd subiektywna różnica. Można ew. dodać drugi elektromagnes od górnej strony cylindra który by wspomagał ruch magnesu w dół, a jeszcze lepiej zasilać...
Kolejne 2 cylindry też mają ciśnienie w normie. W akcie desperacji zacząłem odpinać po kolei wszystkie kostki i odpalać silnik i po odpięciu czujnika ciśnienia pod listwą wtryskową jakby zaczął mniej dymić i inaczej na czarno (myślę że normalne gdy nie ma katalizatora i dpf-a) czuć spaloną ropę a nie parę parową, silnik wchodzi tylko na ok 2900 rpm,...
Dzięki że to przeczytałeś i odpisałeś. Silnik spalinowe znam na wskroś, najróżniejsze konstrukcje, a jest ich dość sporo. Niektóre mogą szokować swoją konstrukcją. Znam wiele konstrukcji od strony praktycznej oraz konstrukcyjnej. Jakiś czas temu postanowiłem zbudować i przetestować wynalazek w postaci elektrolizera ( czysty eksperyment) aby zweryfikować...
Jeżeli pod pojęciem "czepianie się" będziemy uważać zwracanie uwagi na jawnie fałszywe tłumaczenia zjawiska, to tak: czepiam się. Jankolo, Twoja wiedza o zjawiskach zachodzących podczas spalania w cylindrze silnika ZS ma, że się tak wyrażę, spore luki. Trudno to uznać za wadę, ponieważ nie naprawiasz samochodów tylko komputery, gdzie nic się nie spala...
Moje auto to golf III 1,4 ABD z LPG + H2O. Można powiedzieć że obecnie jest to silnik pracujący na gazie i parze wodnej, gazowo-parowy :). Podawana jest woda , para powstaje dopiero w cylindrach. Zrobiłem instalację wodną, obecnie w fazie testów i pomiarów spalania . Pierwsze pomiary wykazały spalanie LPG + 0,5-0,7 litra wody na poziomie 6,6l/100km...
http://obrazki.elektroda.net/32_12344384... Na początek chciałem się przywitać, gdyż jestem tu nowy. Może trochę z innej rury...chciałem przedstawić moją konstrukcję jaką jest silnik parowy. Projekt zainspirowany "Bett-Zee Oscillating Engine" z http://npmccabe.tripod.com/steam.htm czyli to: http://npmccabe.tripod.com/bettzee.htm Przejdźmy do konkretów....
http://obrazki.elektroda.net/68_11769775... Kolejny projekt pokazujący możliwość wykorzystania elektronicznego zdalnego sterowania z urządzeniami parowymi. Konstrukcja zaczęła powstawać w współpracy autorem mechanicznego pająka na www.mechanicalspider.com. Pomógł on stworzyć projekt mechanizmu 8 pajęczych nóg pozwalającego na zbudowanie w pełni...
Kolega chyba nie bardzo wie na co się porywa. Wsadzić kawałek "okrągłego" metalu w cylinder i tyle? Wolne żarty. Koledzy mają racje, jeżeli to coś ma napędzać to muszą być obliczenia, a jeżeli to ma być jakaś pokazówka to może zainteresuj się silnikiem parowym? Coś na początek.. Samo frezowanie kosztowało by kilkanaście tysięcy, nie da się twardego...
jakbyś dokładniej analizował moje teksty, to byś tego nie napisał. Przecież napisałem: "Taaa, mam ten patent (w sumie to zgłoszenie patentowe z 2006 roku) " Jeśli ten "wynalazek" naprawdę był testowany, to podaj pełny adres służbowy osoby, która prowadziła te testy i podpisała się pod wynikami, oraz jakieś dane, na podstawie których ta osoba będzie...
Zakładając że silnik się kręci 2800 rpm, przy pojemności cylindra 9,26cm3 - otrzymujemy wydajność sprężarki 9,26*2800*60 = 1555680 = 1,555m3/h Wrzuciłem te dane w cool-pack ( do ściągnięcia : [url=https://www.ipu.dk/products/coolpac... ) - program wyliczył : parowanie: 1208W skraplanie: 1321W Jak to się będzie miało do rzeczywistości ? Pojęcia nie...
Te reaktory mogą dopalać paliwo z innych, a nie je produkować. Ale i tak dziwne zachowanie jak na tak "myślącą nację". Właśnie to miałem na myśli pisząc o zdjęciu koniecznym do memów. Tutaj masz bardzo uproszczony schemat jak to się dzieje, że reaktory powielające powielają paliwo jądrowe. https://pl.wikipedia.org/wiki/Materia%C5... Problemem...
Silnik atmosferyczny Newcomena to jest jedna z pierwszych maszyn parowych. Ze względu na brak technologii umożliwiającej budowę kotłów i silników z nadciśnieniem, ten pierwszy silnik wykonywał suw pracy w warunkach kondensacji pary wewnątrz cylindra. Pierwsza maszyna napędzana takim silnikiem na ziemiach (obecnie) polskich została uruchomiona w Tarnowskich...
Dodatkową zaletą jest podgrzewanie gazu Nie wiem czy to takie korzystne, szczególnie w lecie. Moim zdaniem, gaz podawany do kolektora ssącego powinien mieć jak najniższą temperaturę, aby objętościowo zajmował jak najmniej miejsca, wtedy pozostaje więcej miejsca na powietrze, a tym samym na tlen. Dlatego miedzy innymi, przy wtrysku ciekłego gazu, silniki...
Dziękuję za zainteresowanie - wieczorem wpiszę co "poeta miał na mysli" AW Dodano po 23 Trochę historii - czyli parę słów wstępu Historia silnika Stirlinga sięga początku XIX wieku. Były to lata budowania pierwszych i coraz większych maszyn parowych. Niestety - braki wiedzy, braki materiałów - powodowały dość częste wypadki i katastrofy, w wyniku których...
Co da ci para przegrzana w cylindrze przed cyklem spalania? Wyższą temperaturę końca sprężania czyli większa szansa na spalanie stukowe. Kolejna sprawa to taka para zabiera przestrzeń która mogło by zajmować powietrze (więc działało by to jak EGR), mniej powietrza to i mniej paliwa trzeba wytrysnąć do cylindra. Niby będzie to oszczędność (ale tylko...
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Silnik zużywa olej, bo musi! Taka jest zasada działania silnika o spalaniu wewnętrznym. Olej jest obecny na cylindrze i pierścień olejowy NIE MOŻE GO ZGARNĄC DO CZYSTA. Żeby nie zniszczyć w przyspieszonym tempie silnika. Dzięki tej cieniutkiej warstewce oleju, która zatrzymuje się w rysach...
Dzień dobry. W Zafirze A 1.8, 2003 rok, benzyna+gaz, silnik chodził nierówno, jakby na nie wszystkie cylindry. Zostały wymienione świece, od tego czasu silnik chodzi prawie dobrze. Gdy samochód postoi nieuruchamiany przez dobę, to po odpaleniu silnik chodzi nierówno przez około 30 sekund. Po pozostawieniu samochodu na kilka dni, po odpaleniu potrzebuje...
Po zastanowieniu wyszlo mi, ze latwiej zrobic bude udajaca samochod np spawajac ramke dla fotela kierowci i wspornik kierownicy do tego. Calosc obudowac wloknem szklanym + zywica. W ten sposob wyeliminujesz dalsze problemy. Ustawiasz toto na zawiasach i sprezynach tak, ze jak wsiadasz to zeby sie troche bujalo (auto tez sie troche buja). Najlepiej by...
Walczę dalej z silnikiem. Nie mam pomysłu na smarowanie tłoka. Jest on dosyć spasowany z cylindrem. Próba smarowania proszkiem grafitowym jest dobra na chwilę. Gdy grafit nabierze wilgoci to tłok się zacina. Wszelkie oleje czy smary mają za dużą lepkość i to bardzo spowalnia tłok. Przydałby się jakiś środek o właściwościach bardzo mało lepkiego oleju....
witam to dość trudne do zrobienia ciekły azot paruje,czy z magnesem nic się nie stanie w tak niskiej temp.,zauważyłem że stojan silniczka z magnesami stałymi w środku nie przyciąga metalowych przedmiotów, kiedy wyjmiemy jeden z 2 magnesów, obudowa zaczyna przyciągać metal,czy masz jakiś pomysł, czy da się wykorzystać to zjawisko? ps czy obudowa stanowi...
Jak nie ma pęknięcia na zbiorniczku, to bankowo korek z zaworkiem. Najpewniej przez sprężarkę się otworzył i już nie zamknął. Warto go wymienić - lato idzie, trafisz jakiś stromy lub długi podjazd, silnik złapie temp. jakieś 98° i dzieje się. Miejscami np. w głowicy, ale prędzej na tulejach cylindrów (nie wspominając o chłodnicze oleju) temperatura...
Wtrysk wody z metanolem w silniku lotniczym pozwalał obciążyć ten silnik znacznie ponad moc znamionową, bez ryzyka wystąpienia spalania stukowego. Woda parując pobiera dużo ciepła a dodatkowo "rozcieńcza" mieszankę, przez co pod koniec spreżania mamy w cylindrze chłodniejszy i mniej podatny na samozapłon ładunek co w efekcie pozwala więcej tej mieszanki...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
wydaje mi sie że silnik 1.4 opla 4-ro punkt,jest na szynie paliwowej i ciśnienie wlotu do wszystkich wtrysków jest równe,sterownik paruje wtryski zewnętrzne 1i4 oraz wewnętrzne 2i3 po jednej lini,ale jeśli "napisał zamieniałem wtrysk"wyjscie impulsu ma,cisnienie 13 cylindra wykluczone wypalenie zaworu,to nie wiem zdaje się ze własnie opel 1.4 ma coś...
Jak będzie mały dopływ benzyny to poziom nie będzie rósł, bo na gorącym silniku benzyna zaraz paruje i przez odmę pary kierowane są do układu dolotowego, ale smrodek zostanie. Może źle myślę.
Jest do tego przyrząd ze specjalnym płynem który zmienia barwę gdy w parującym płynie chłodniczym jest co2. W silnikach diesla jest z tym problem i ciężko wychwycić CO2 w silnikach z zapłonem iskrowym jest to łatwiejsze. Wysadzanie płynu powodowane jest wzrostem ciśnienia w układzie chłodniczym spowodowanym przez przedostawanie się ciśnienia z cylindra...
to ze masz masło na korku oleju nie oznacza ze uszczelka do wymiany !!! nie wierz w takie bzdury... masło na korku oleju robi sie szczegolnie w zimie (taka mela jasna na korku oleju) i spowodowane jest przede wszystkim jazda na niskiej jakosci oleju lub bardzo czestych i krotkich odcinkach jazdy (zapalasz samochodzik w zimie, zrobisz 5-10km i gasisz,...
Niektóre silniki, w których stosowane jest zasilanie gazowe z wykorzystaniem systemów IV generacji wykazują podwyższone zużycie zaworów i gniazd zaworowych. A konkretnie które? Zużycie w jaki sposób - starcie przylgni, wżery czy co? Powodem tego zjawiska jest mniejsza szybkość spalania mieszanki gazowo-powietrznej w stosunku do benzynowo-powietrznej....
takie instalacje mają sens w silnikach turbo, gdzie mieszanka w kolektorze ma temperaturę powyżej 100*C - wtedy woda ma szansę odparować jeszcze przed zassaniem do silnika.. stosuje się też wtrysk wody tuż za IC - żeby woda miała czas odparować Ale tam spełnia jeszcze jedno zadanie - parując w kolektorze schładza znajdujące się w nim powietrze a co...
Turbosprężarka w samochodzie jest elementem najbardziej precyzyjnym o tzw. wysokim high-tech. Kręci się z prędkością do 100 000 obr/min w temperaturze ponad 500C. Wirnik jest łożyskowany i musi być smarowany. Jest on smarowany tym samym olejem co silnik. Jak łożysko straci szczelność to olej zaczyna przeciekać. Z powodu wysokiej temperatury szybko paruje...
cylinder parowy silnik parowy parowy silnik
zwarcie szynach silvercrest odkurzacz volvo silnika
urzadzenie wielofunk bateria milwaukee
Czy TG589vn to telefon VoIP? - Technicolor Jak wymienić bezpiecznik w zasilaczu OKI MC563?