Cześć wszystkim! Jestem tu nowy i dołączyłem, ponieważ zepsuł mi się blok silnika i szukam porady. Mam Massey Fergusona z silnikiem Perkins wysokoprężnym 2,5 turbo diesel. Mamy ten ciągnik z trzeciej ręki. Po bezproblemowej pracy silnika przez 30 godzin od zakupu nagle czujnik temperatury spadł do 0, zabrakło płynu chłodniczego (gdzie niedawno go uzupełniałem),...
Dzisiaj zdemontowałem dekiel rozrządu sprawdziłem ustawienia jeszcze raz na rozrządzie oraz zawory też jest dobrze.Nie zalewając płynem chłodniczym uruchomiłem silnik żeby poruszać pompą wtryskową gdy przekręcałem ja w stronę bloku silnik zaczął chodzić super.Zamontowałem chłodnice,pompe wody, zalałem płynem trochę to trwało bo musiałem jeszcze wyjść...
No i możesz się liczyć co do wymiany uszczelki pod głowicą albo robota głowicy :P A niby co to może się stać z uszczelką myszy ją zjadły?
Witam Jestem nowy na forum i jeśli piszę w zlej kategorii z góry przepraszam Poszła mi uszczelka pod głowicą w silniku a nie mogę ustalić jaki to silnik ponieważ oryginalnie był montowany w tej maszynie perkins A4.107 zdemontowałem głowicę może ktoś z was po niej wie co to za cudo? i coś dopasuję jak nie trzeba dorobić Wrzucam jeszcze foto całego silnika...
A co mówi instrukcja zamieszczona przy uszczelce? Podejrzewam, że ważny jest nie tylko moment.
Prawdopodobnie do jednego z cylindrów dostaje się woda, co potwierdza nierówna praca silnika. Według internetowych poradników uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Skoro było coś grzebane przy wale korbowym, to możliwe że w tym wypadku problem jest z uszczelnieniem cylindrów w tej okolicy.
Wydmuchnięta uszczelka pod głowicą .
Jasne,prawdopodobnie będę zwalał głowicę do remontu ale przedtem zmierzę ciśnienie sprężania.Teraz wiem jaki kod silnika to łatwiej będzie uszczelki dobrać.
W instrukcji coś piszą że ciśnienie na tłokach musi się wahać między 2000/3500 kPa czyli 200/350 bar. Jeżeli będziesz miał małe ciśnienie to masz w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą, pierścienie, albo tuleje trzeba wymienić bo są wyszlifowane.
panie kolego ...... wymieniłem w silniku pierścienie tłokowe bo silnik u poprzedniego właściciela został przegrzany i nie miał sprężania...... Szanowny panie jeżeli silnik został przegrzany to oprócz wymiany pierścieni i tuleje trzeba wymienić, i uszczelkę pod głowicą. Trzeba przyrządem sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Minimalnie czyli ile mm. Tłoki od tego typu silnika. Tłok nie powinien wystawać ponad płaszczyznę bloku. Można próbować podłożyć grubszą uszczelkę pod głowicę o ile taka występuje.
Proszę o poradę , silnik perkinsa A4. 318. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i na tulejach nie było dużych progów ( ledwo wyczuwalne). Silnik dymi z odmy i wlewu oleju po rozgrzaniu mocno na niebiesko. W pracy pod obciążeniem nie dymi z tłumnika zbyt mocno. Pracować nie da się - pod obciążeniem bo wyrzuca płyn i grzeje się. Jakie z tego wyciągnąć wnioski?
Kolego czy to jest silnik perkins o oznaczeniu 4.236 (rozpoznac można po tym że olej lejemy z przodu tuż pod pompą paliwa) czy silnik perkins D-270 dosyć duży silnik wizualnie, wlew oleju z tyłu od strony chlodnicy
Mam problem z przenikaniem oleju z silnika w ładowarce Sanderson 4 cylindry 80koni do układu chłodzenia. Gdy to następuje powstaje ciśnienie w chłodnicy i przewód górny chłodnica termostat pęcznieje zmieniając swoja objętość. Przez niewielki otwór w żeberku chłodnicy chlapie tym olejem i wodą po całym silniku.. Jaka jest tego przyczyna ? Splanowałem...
Jak w temacie orientuje się ktoś jaki tam jest silnik? Lata produkcji 70 Wiem że Perkins 3 cylindry. Uszczelka pod głowicę jest od Case śr otworu 102mm więc wydaje się że średnica tulei to 100mm. Niestety nie przyszło mi do głowy pomierzyć wszystkiego jak miesiąc temu zmieniłem uszczelkę pod głowicą. Na pokrywie wózka pisze coś o engine ford 850 lub...
Witam . Około 6 miesięcy temu zrobiłem kapitalny remont silnika tłoki pierścienie panewki szlif wału kompletna naprawa i planowanie głowicy poma oleju wszystkie nowe uszczelki regeneracja pompy wtryskowej i wtryskiwaczy nowa pompka zasilająca filtry tłumik i wiele innych części jednym słowem kapitalny remont. Problem jest taki że koparka głośno pracuje...
Witam Niedawno kupiłem traktor MF 30 z lat 60tych z padniętą uszczelką lecz nie mogę odszukać momentów dokręcenia śrub i ich schematu. Kod silnika to A4.107 Perkins Jeśli ma ktoś odpowiedz na to pytanie z góry dziękuję. A i jeszcze jedno czy powinienem wymienić szpilki na nowe?
Witam :D Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod...
Ja dorzucę swoje 3grosze do tematu. Dawno temu mieliśmy C-360-3P (1989 rok produkcji) który pracował także z kombajnem podwieszanym. Olej to był Superol CC i był wymieniany co najmniej 2 razy w roku (przy okazji wymieniany był także filtr paliwa). Ciągnik pracował tak z 6-8 lat (jak dobrze pamiętam to maił jakieś 3500 tyś motogodzin) i do momentu jego...
Nie dalej jak kilka dni temu męczyłem się z agregatem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... To nie to samo, ale zaworek u mnie wyglądał podobnie i ustaliłem parę rzeczy mogących być przydatnymi dla Ciebie: 1. Ludziska gubią części a my tracimy czas na zrozumienie działania zaworków, po zgubieniu części zastępują...
Pogrom,to on robi w uszczelkach pod głowicą :D Mam takiego poldka i może lepszy jest,ale go kręcić trzeba wysoko,żeby się odpychał.Silnik może nowocześniejszy niż polski,ale bardzo nietrwały poprzez swoją wadę związaną z uszczelnieniem bloku z głowicą.Poza tym,ciężko znaleźć takiego poloneza w orginale z nie zarżniętym silnikiem,bo każdy kupował,owładnięty...
Dzisiaj na zachodnich trupach można kasę golić jak młode pokrzywy. Niekoniecznie. Silników w zasadzie się nie remontuje, przynajmniej na moim terenie. Chyba, że jakieś stare modele, np. dwudziestoletnie. Generalnie podejście jest takie, że jak ktoś ma nowy ciągnik to pracuje do 10 tys. mth i na sprzedaż. Ale np. na skrzyniach biegów można zarobić,...
z tego co piszesz to na pewno grzebane było przy pompie ,bo w ciągnikach są silniki z wtryskiem bezpośrednim i maksymalne obroty eksploatacyjne to 1800 obrotów ,przy obrotach 2400 silnik zbyt długo ci nie popracuje ,albo zniszczy ci wał i panewki ,albo poleci uszczelka pod głowicą Na obrotomierzu, przy 1800 obrotów jest znaczek. Ale to w c360 z silnikiem...
Witam ponownie panowie nie mogę sie zgodzić z tym że ten ciągnik jak to kolega napisał że po zaoraniu 2h zaczął brać olej. U mnie jest ten ciągnik już ponad 13 lat i żadnych problemów z nim nie miałem dopiero w tym roku właśnie padła ta uszczelka i sie zaczęło. Tzn silnik pracuje i da sie jeździć ale jak sie dba to potem nie ma w czasie potrzeby takiego...
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą. Zapewne masz miedzianą (gówno wartą z resztą) uszczelkę i przebiło ci z jednego cylindra na drugiego lub do karteru skoro kopci z odmy. Tak samo miałem w C360-3P. Zapalał bez problemu ale gdy chciałem ruszyć z miejsca to na wysokich obrotach go dusiło i gasnął. Założyłem zwykłą uszczelką za 30 zł i nie mam już w...
Witam. Problem dotyczy ciśnienia oleju w silniku Perkinsa. Silnik świeżo po remoncie. Tak jak na filmiku ciśnienie dość mocno skaczę. Na zimnym mniej. Wiem że tak nie powinno być ale nie wiem jaka może być przyczyna. Domyślam że może to być zawór ciśnienia lub jakaś nieszczelność. Zostało wymienione. Zestawy naprawcze, panewki, szlif i utwardzanie wału,...
perkins głowicy perkins dokręcanie głowicy perkins silnik
schematu lestar podstawa filtr czujnik wstecznego passat
czujnik ruchu zasilacz regulowany schemat
Sterownik pieca Zebiec piszczy, monitor nie działa Silnik bramy Maxgate grzeje się podczas postoju