Najlepsze silniki to niemiecki IFA od simsona s51 i od czeskiej jawki 50 Dodano po 18 ale jeszcze bym ci proponował kupić zatarty silnik od simsona lub jawki następnie kupić zestaw naprawczy i samemu złożyć go od podstaw w ten sposób będziesz wiedział co w nim siedzi sam go będziesz mógł naprawiać zestaw naprawczy kosztuje ok.250-300zł. Jak chcesz...
Stary "ruski "silniczek do roweru , Mam takowy tylko stary model z wkrecaną głowicą .Ten jest nowszy i ma głowicę na szpilkach ale konstrukcja ta sama . Silnik pasował do rowerów męskich np. Ukraina . Do górala nie wiem , może być za gruba srednica rur ramy aby pasowały obejmy mocujące silnik . Innym problemem jest dołożenie dodatkowej zębatki do tylnego...
Witam. Posiadam silnik 80 cc, chiński, jest zamontowany do roweru. Dziś jadę i coś pękło w silniku i się wyłączył. Po wykręceniu głowicy nalałem trochę mieszanki na tłok aby sprawdzić czy to przypadkiem pierścień nie pękł. I mam to przesiąkło bardzo szybko. I kompresja jest minimalna, jak było wszystko założone. Ale jest taki problem, ponieważ jak chcę...
Jak wyżej w temacie cena do uzgodnienia informacje na gg lub mailu
Witam posiadam silnik spalinowy 2t do roweru o pojemności 50cc problem polega na tym że silnik po odbyciu krótkiej trasy oraz zakręceniu kraniku od paliwa nie chce odpalić a od odbycia trasy minęło ok 30 min. Przy próbie odpalenia tłok pracuje jest kompresja oraz iskra ale silnik nie chce samoczynnie wpaść w swój tryb pracy po wysprzęgleniu silnik przestaje...
http://obrazki.elektroda.net/53_12134430... Witam. Przedstawiam swoją konstrukcję którą jest rower z napędem elektrycznym. Wzorowałem się na podobnych projektach których można znaleźć całe mnóstwo w Sieci. Przyznaję, że zbudowanie tego pojazdu było dużym wyzwaniem. Trudność polegała głównie na tym, aby rower zachował napęd nożny oraz bagażnik....
Witam. Posiadam silnik rowerowy 80 ccm, jest on zamontowany. Wszystko działało dobrze, dopóki nie zauważyłem że dziś nie chce mi odpalić mimo iskry itd. Chodzi o lekkie pęknięcie, nie wiem czym zostało spowodowane. Jestem zły, że takie coś się stało... W załączniku daje zdj tego pęknięcia. Myślicie że przez to pęknięcie nie chce odpalić? Jak to naprawić,...
Dobry wieczór, Od jakiegoś czasu mam silnik rowerowy Chińskiej produkcji o pojemności 80ccm, dwu sów. Od jakiś 150km trochę słabł na wyższych obrotach (tylko pod obciążeniem) i ewidentnie strzelał w tłumik, teraz nawet na rozłączonym sprzęgle leci sporo w tłumik i nie kręci tak wysoko jak zwykł. Spalanie wzrosło z 1,5 do ok 3. Problem elektryki wykluczony....
Witam, posiadam rower elektryczny z silnikiem w kole tylnym, od pewnego czasu rower nie ma mocy by jechać w dodatku wydaje dziwne odgłosy, akumulatory sprawne i naładowane, podejrzewam sterownik jednak najpierw chciałbym sprawdzić czy silnik jest sprawny i czy od niego nie dochodzą te dziwne odgłosy i podać mu bezpośrednio zasilanie z akumulatorów jednak...
Posiadam rower z chińskim silnikiem spalinowym 2t, 48 cm³. Zdarzyło mi się raz tankować go bezpośrednio na stacji benzynowej. Najpierw nalałem do baku olej,ale nie zmieściła mi się zamierzona ilość benzyny i wyszła mieszanka ze zbyt dużą ilością oleju. Przejechałem na niej kilkaset metrów, zatkał się filtr paliwa i zmostkowała świeca. Po oczyszczeniu...
Witam, to mój pierwszy post na forum i przy okazji chciałbym się przywitać. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad skonstruowaniem motoroweru, niestety - nie jestem ani elektronikiem ani mechanikiem, dlatego chciałbym zasięgnąć opinii ekspertów. Chciałbym aby ta konstrukcja była jak najtańsza, wiadomo :) po drugie, w miarę możliwości, aby można było...
Kupiłem zestaw Zibi bike. montowałem do roweru z silnikiem i czujnikiem pas w tylnim kole 500 w 48v .300 km przejechałem i wszystko było ok . . Na wstępie wspomnę że ściągnąłem blokadę . Wysoki krawężnik sprawę zostawił w sposób dla mnie niejasny . Silnik zaczął wydawać z siebie dzwieki piekielne . I stracił moc co najmniej o połowę . Po rozmowie tel...
Panowie i Panie! Proszę o proste porady w następującej sprawie. Rower elektryczny po awarii akumulatora nie rusza po jego wymianie. Szukając rozwiązania dowiaduję się, że silnik w kole ma zawsze 3 przewody do silnika 3 fazowego. W moim są tylko 2 - czerwony i czarny oraz 2 kabelki do czujnika. Po podaniu napięcia i zwarciu czujnika silnik rusza wypięty...
Witam! to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość (nie bardzo wiedziałem do jakiego forum to umieścić) posiadam rower z napędem w kole z Austrii nie wiem czy silnik jest sprawny i tu kieruje swoje pytanie Jak sprawdzić czy ten silnik działa? Mój kolega sprawdził akumulator który był z tym rowerem i mówi ze to jest na 12 v i myślę ze można było...
skad moge wziąsc (z jakiejś taniej rzeczy) silnik elektryczny który mogłby po podłaczeniu do akumulatora samochodowego napędzac rower do predkości rzedu 40 km/h o przecietnym zasiegiu 50 h , akumulator zwykły 44ah Dodano po 32 to znaczy zasiegu 50 km
Witam, co jest spsute i gdzie to jest? Podczas naciśnięcia hamulca tylnego nie wyłącza się silnik, a dodatkowo od dzisiaj na powietrzu nie działa w ogrzewanym pomieszczeniu. Silnik działa. Co jest spsute?
Witam. Chce zamontować silnik do roweru o mocy minimum 6koni tylko nie wiem jaki silnik wybrać bo podobno żaden z tych nie jedzie tylko ledwo się odpycha.[/code]
Witam. Pod koniec ubiegłego roku postanowiłem zbudować rower z napędem elektrycznym. Kupiłem trochę części, m.in. silnik 350W 24V 16A 2750rpm, dwa akumulatory 20Ah 24V, itd. Zmontowałem całość i powiem szczerze, że działało. Silnik zamocowany z przodu do widełek miał 11 zębów, zębatka na kole przednim 65. Obie zębatki połączone łańcuchem. Taka przekładnia...
Cześć ostatnio napaliłem się żeby do roweru przykręcić silnik od kosy spalinowej bo akurat owy posiadam :D. Chcę aby taki silnik działał tylko jako „wspomaganie”. Nie zamierzam jeździć za każdym razem tylko na silniku (mam nadzieję że nie będzie ciężko jeździć z wyłączonym silnikiem :/ ) ale np jak będzie pod górkę, jak nie będzie chciało...
Witam, pisałem wcześniej o podłączeniu kabelków w silniku i zrobiłem wszystko tak jak trzeba, lecz od początku mam taki problem że silnik jedzie maksymalnie 27 km/h, a jego prędkość maksymalna to 55 km/h wiem że silnik trzeba pierw dotrzeć ale czy nie powinien się rozpędzić chociaż raz do tych 40? Nie znam się na niczym praktycznie w tym, a i jeszcze...
Witam serdecznie. Mam problem z tytułowym rowerem stacjonarnym. Po włączeniu mijają może 2-3 sekundy i włącza się błąd E1. Otworzyłem rower i sprawdziłam silniczek sterujący naciągiem linki od oporu i po podaniu z zasilacza 6V silniczek działa w obu polaryzacjach. Sprawdziłem też przewody łączące PCB od silniczka z płytą główna w sterowniku (BC-66033)...
Odpuściłem sobie ten temat, lepiej dać silnik w piastę.
Możliwe że wytrzyma o ile wcześniej łańcuch się urwie. Przy takiej mocy to przerzutki niepotrzebne a łańcuch motorowerowy
Gotowego koła to raczej nie kupisz musisz sobie zapleść taką piastę. Szukaj: Piasta tylna pod tarczę PLANET
Dzięki Motorbike za zainteresowanie. Trochę namieszałem z tym silnikiem a wszystko z powodu pośpiechu. Całą sprawę sprokurował mój sąsiad (starszy gościu) który remontuje silniki rowerowe,a ten dorwał gdzieś przypadkowo. Nie ma na nim ani nazwy ani jakiegokolwiek numeru lub znaku.Faktycznie ktoś go dostosowywał do roweru o czym świadczy dorobiona rolka...
Dziś dostaniesz szprychy o dowolnej długości. A zmieniając kont dostosujesz piastę do koła.
Dziękuję za odpowiedź. W międzyczasie zadałem pytanie sprzedawcy tego Evil Grease i dostałem dwie propozycje: Smar Gear jest dedykowany właśnie do przekładni planetarnych roweru elektrycznego, w tym plastikowych przekładni połączeń. Jest syntetyczny, kompatybilny w połączeniach metal/plastik/ więc nadałby się do innych mechanizmów również. Natomiast...
A mimo to można robić coś co się nie psuje i nie wymaga żadnych podejść serwisowych, naprawczych i w ogóle zaglądania. Takimi rzeczami są np. piasty wielobiegowe do rowerów. Są to zamknięte konstrukcje, które nie wymagają żadnej ingerencji z zewnątrz: żadnego smarowania, regulowania (poza linką), kasacji luzów, wymiany trybów, przekładni, krzywek itp....
Łatwo nie będzie i o to tu chodzi. Pomysł z silnikiem wplątanym w tylnią piastę roweru jest beznadziejny. Silnik musi praktycznie brać na klatę wagę roweru, rowerzystę + aku bez żadnego wspomagania. Co prawda mój pomysł nie wygląda jakoś super jednak odciążam silnik większymi obrotami i o to mi chodzi. Co do aku. Masz rację, źle spojrzałem. Czy 11.1...
Czyli najlepiej wrócic do poprzedniej pozycji zawleczki na iglicy ? Próbuj. Mam jeszcze problem z szarpaniem roweru podczas jazdy Prawdopodobnie jest źle wyregulowane sprzęgło, poniżej filmik jak się je reguluje. https://www.youtube.com/watch?v=zAp8h9WR... Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Czy to może...
Udało mi się zdobyć falownik z piasty 3 fazowej do roweru - niestety samą piastę złomiarze pocięli na aluminium )-;. Moje pytanie brzmi: czy ktoś spotkał się już z takim modelem i zna wyprowadzenia złącza sterującego - lub posiada schemat ? Procesor to SAB80C517A Halotrony AUGN3177 502 Tranzystory BUZ100 Planuję wykorzystać go do sterowania silnikiem...
Witam, tylna piasta z biegami wewnetrznymi [ 2 lub 3 biegi ], to nie jest piasta rowerowa, tylko 3 - 5 razy wieksza piasta planetarna / motocyklowa z tamtego okresu [ 1900 - 1920 ], u nas praktycznie nieznana, bo stosowana np. w Harley - Davidson w 1905 / 09 roku, w pierwszym - drugim modelu Harleya 500 z pasowym napedem tylnego kola po lewej stronie...
Kolego qba_rozpruwacz, przecież takiego silnika po 5 minutach lotu nie można dotknąć gołą ręką, mimo że jest chłodzony powietrzem. Rowerem jedziesz godzinę - przy chłodzeniu takim jak w modelu silnik zdąży przez ten czas dwa razy umrzeć. Takie grzanie sugeruje znaczne straty. Do zastosowania w rowerze musiałbyś dorobić specjalne chłodzenie wiatraczkiem...
Ale bzdury...coś jak Pat i Mat w filmie Parkety Najbardziej podobal mi się pomysl z rowerem z kablem do gniazdka he he... Są specjalne silniki na prąd staly wplatane w piastę kola rewerowego specjalnie do takich patentów Niestety koszt ok 1000 zl.Ja zrobilem to inaczej Silnik od ruskiej pompki do kól na 12 V nieco spreparowany bendix od Passata napędza...
Tu na tym forum był temat (nie umiem teraz go znaleźć), w którym autor przymierzał się do wykorzystania elektrycznego silnika 250W w piaście koła do roweru jako prądnicy. Przedstawiał na filmie, jakie wyniki uzyskiwał na tandemie (silnik w piaście + mostek trójfazowy) obciążonym lampą Led 60W/12V. Przy ręcznym obracaniu piastą, z obrotami odpowiadającymi...
O przekładni ze szlifierki kątowej wspomniałem tylko w kategorii eksperymentu, jak wcześniej napisałem, dla kogoś kto koniecznie chce spróbować zabawy z wałem zamiast łańcucha. Doskonale zdaję sobie sprawę z małej wytrzymałości rozwiązania, ale jest ono dosyć tanie. Poza tym nie widzę sensu stosowania takiego sposobu przeniesienia napędu w rowerze z...
Czy nastąpiła jakaś aktualizacja tematu? Chciałbym zbudować ładowarkę li-ion z dynama w piaście. Zrobiłem prosty test, silnik DC napędza dynamo w piaście bez całego koła, sama piasta + licznik rowerowy no i byłem w szoku. Co prawda prędkość była abstrakcyjna bo dobiłem do 70km a to dało napięcie (przy obciążeniu diodą LED, czyli bardzo małym) równo...
1052184 Temat silników rowerowych był wałkowany, ale pomijając dyskusję prawną, gotowe rozwiązania itp zostaje mało treści. Mam taki silnik w dość dobrym stanie który chciałbym zaprzęgnąć do pomocniczej pracy w rowerze. Sprawa jest i prosta i nie gdyż chcę aby silnik był tylko pomocą oraz powinien być sprytnie ukryty w czeluściach roweru - pod siodełkiem....
Witam Chciałbym przedstawić tutaj swojego Ebajka. Od małego ciągnęło mnie do elektryczności. Jest to rower z napędem elektrycznym, konstrukcja ewoluowała wiele lat. Jak sobie przypomnę pierwszą konstrukcję, to aż łezka kręci się w oku. :P Energia była gromadzona w akumulatorach żelowych - nie było wtedy dla nich dobrej alternatywy. Rower napędzał Bosch...
Masz szprychy ocynkowane, pomoże fosol ale rdza sie znowu pojawi. Najlepsze są szprychy ze stali nierdzewnej, po umyciu płynem do mycia silnika sa jak nowe, nyple też. Kup nowe nierdzewne, ocynkowane są ok na krótką mete, zależy jakie masz piasty i obręczy czy to sie ogólnie opłaca.
Z braku czasu ubiegłego roku zmontowałem małego potworka, a mianowicie "składaka" z silnikiem Rometowskim. Z racji że oryginalne pedała zostały można by go było potraktować jako rower ze wspomaganiem gdyby nie pojemność nieznacznie większa niż ustawa przewiduje. Jeśli chodzi o konstrukcję to poza sposobem montaży zębatki na koło, czyli roztoczenie jej...
Z tego co widać to nie jest to silnik, tylko piasta z prądnicą Nie nie nie - to raczej silnik.
Jest nagłówek który sugeruje, że pisze sarkastyczne. Mimo to dziękuję za za komentarz. Postaram się "douczyć". Teraz na serio bo nie chce spamować fora. Mam rower 26' do którego planuję dokupić silnik elektryczny w piastę koła (sam wplotę) w internecie. Zastanawiałem się nad rozwiązaniem zasilania mego silnika. Nie głupim pomysłem było by zastosowanie...
Mam tez silnik krokowy od wideo (chyba od glowicy)po przewiniecu do troszke grubszym drutem swiecila zarowka od auta 5W wiem ze to nie duzo ale na taki wymiar to troche (z tego co mi sie zdaje to daje on ≈20V prad zmienny) Ja zrobiłem tak - kupiłem dynamo bodajże firmy Shimano które jest umieszczone w piascie rowerowej. Zaletą jest to że mocuje...
Witam Na wstępie pragnę zaznaczyć że jestem początkującym elektronikiem. Jakiś czas temu zainteresował mnie rower z silnikiem elektrycznym montowanym (albo raczej będącym) piastą koła jest to silnik bez szczotkowy 500w/36v. Szperam już jakiś czas po google i elektrodzie i nie mogę znaleźć bardziej szczegółowych informacji na temat sterownika do takiego...
Witam Wszystkich :) Dla tych, którzy nie wiedzą jaki zastosować napęd do roweru elektrycznemgo, chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami. Według mnie dobrym rozwiązaniem do roweru jest silnik 350W 36V zasilany akumulatorami 3x12V 12Ah przez standartowy kontroler PWM. Napiecie zasilania jest na tyle wysokie, aby silnik był odpowiednio mocny. Zrobiłem...
Ponoć istnieją takie rzeczy jak alternatory do roweru - wbudowane w piastę, akumulator oczywiście poza piastą. Informację tę mam z drugiej ręki i zanią nie ręczę ale pomysł wbudowania prądnicy w piastę jest niezły z tego względu że bardzo redukuje się opory ruchu (zwykłe dynamo to RZEŹNIA) kiedyś w sieci natknołem się na silnik elektryczny montowany...
Po zdjęciu kasety nie wiem jak zdjąć wolnobieg, Wreszcie nastąpiła chwila szczerości. Szczere przyznanie się do niewiedzy przed samym sobą(!), bo inni to i tak widzą jest najlepszym początkiem do zmiany sytuacji na lepsze. Jak sobie nie radzisz, bo nie wiesz i nie masz narzędzi, to musisz wspomóc się serwisem rowerowym. Wielotryb jest najprawdopodobniej...
Idą blisko-przez oś piasty w jednej wiązce. Nie idzie tego rozdzielić.
Tam jest silnik od jakiejś kosy spalinowej , najsłabsze przy poj 26cm3 mają minimum 1,2KM .Przy odp lekkim pojeździe i odp. przełożeniu "uciągnie" to człowieka z tym że prędkość będzie na poziomie melexa :D Ps.Strasznie przekombinowane to przełożenie napędu , w większości modeli RC czy w kartingach silnik jest umiejscowiony najprościej jak się da a...
To jest podstawa bezpieczeństwa i ma znaczenie praktycznie w każdym rowerze, nawet z silnikiem przy korbie. Ponadto niektóre silniki w piastach generują odzysk przy hamowaniu - nawet te legalne. Nielegalne - tym bardziej - kasują tempomat itp
To zamontuj dynamo z piasty ,które ci zostało na tylne koło (tak by opona trąc o nie napędzała je ,oczywiście sama piasta bez szprych ). Wystarczy dołożyć wsporniki do montażu
Takie silniki do przekładni ślizgowej, to nie problem, bo widziałem ich mnóstwo na allegro, różnica polega na tym, że te z zestawu są wbudowane w piastę koła, przez co znika problem dorabiania przekładni, oraz wyważenia roweru podczas jazdy, dodatkowo do sterownika idzie okablowanie z manetek hamulców i na 100% odcina zasilanie (nie wiem czy dodatkowo...
https://obrazki.elektroda.pl/2124066500_... https://obrazki.elektroda.pl/2799443300_... Max rozstaw 461mm
nie dramatyzował bym :), obecnie używam dwóch solarów 5W (po jednym na 20000 mAh power bank) i jestem w stanie wytrwać do trzech dni bez ładowania z sieci Jak dla mnie to byłoby sporo. 10-15 W elektrycznej mocy to jakieś 25 W "na nogach". Jak pisałem przy długotrwałej jeździe masz 50 W "na nogach". Czyli będziesz musiał zwiększyć wysiłek o połowę....
Zapomniałem napisać: Nie chcę żadnego alternatora ani silnika z pralki, paska napędowego itp. A wyłącznie wolnoobrotową prądnicę magnetyczną wplataną w koło (piasta) na wzór dynama w piascie tylko wiekszej mocy. Jest cos takiego na aliexpress pod nazwą magnetic bike generator, ale niestety cena zaporowa ok 300$ (ponad 1000zł) w połączeniu z faktem wysyłki...
Też spotkałem się z opinią, że nieobciążone dynamo (była mowa o tym w piaście) potrafi przy większych prędkościach dać większy opór niż przy zwartych stykach. To jak najbardziej możliwe. Większe obciążenie przy dużych obrotach i rozwartych stykach niż przy małych ze zwartymi. Nigdy jednak nie będzie tak, że przy tych samych obrotach przy zwartych stykach...
A najprościej i najlepiej to kupić silnik zaplatany w tylne koło i nie kombinować z czymś takim. Pomijając kwestie mechaniczną połączenia z układem napędu, to taki silnik jest duży i przeszkadza podczas jazdy. Co do hamowania, przy rowerze eletrycznym należy zapomnieć o standardowych hamulcach, duże tarcze i hydraulika to niejako obowiązek. Pozdr Tylko...
Ale przecież można użyć klasycznego. będącego w użyciu od lat dynama montowanego na przednim czy tylnim widelcu nie wymieniając piasty. Cudów nie ma. Dodatkowy wydatek mocy na pokrycie oporu będzie nawet chyba mniejszy niż w przypadku wiatraka. Ta konstrukcja przypomina mi napędzanie prądnicy silnikiem, tylko skąd wziąć na pokrycie strat ? No i podany...
Jako,że zawodowo zajmujemy się naprawą elektrycznych wózków widłowych i innych pojazdów elektrycznych (Melexy i wózki inwalidzkie) Zawodowcy? Tylna zębatka została ściśnięta w kanapce .A co z piastą? Ją i szprychy czym ściśniecie? Test dla maniaka rowerowego, to nie nędzne 100km, a min. 1000. Biedny prototyp!. O łańcuchach nie będę się wypowiadał ,nie...
19 tyś przebiegu i narzekasz? Ile oczekujesz?; 200 tyś jak w 1,9TDI. Wszystko się zużywa i dlatego w np. samochodach przewidziano wymianę oleju itd. Jakby w rowerze kazali wymieniać olej w piastach co sezon to i tak nikt by tego nie robił zatem producent sięga po tworzywa sztuczne. Gratuluję 19tyś przebiegu -poważnie, to dobry wynik.
Fajna konstrukcja przypomina mi moje początki w konstruowaniu e-bajków. Żeby taki silniczek dobrze pracował przy ruszaniu i żeby wykorzystać w pełni jego potencjał proponuje do zębatki piasty wielobiegowej przyspawać zębatkę do silnika i w ten sposób masz bardzo prosto w silniku biegi wrzucasz np jedynkę do ruszania i masz wysoki moment, lub pod górkę...
Dzień dobry, W moim rowerze elektrycznym zauważyłem luz na mocowaniu silnika do ramy, potrzebuje go dokręcić ale wpierw muszę odkręcić zębate z suportu ale nie potrafię znalesc informacje jak to zrobić. Napewno potrzebny klucz, tylko w którą stronę kręcić - w prawo, lewo, poproszę jakieś porady. W 'tą samą stronę' ( w kierunku) co kreci się zębatka...
Podstawiłem inny silnik, zaczęła wyświetlać się prędkość i sterownik ruszył bez błędów, nawet z niepodłączoną lampą. Błąd 28 generuje brak sygnał prędkości 1 impuls na obrót. Wygląda na to że ten czujnik H4 wewnątrz silnika to zwykły Hall w obudowie SOT23, do tego teraz dojrzałem magnes w korpusie piasty/silnika. Muszę to usprawnić i dam znać. Kolego...
Wkopałeś się z tym badziewiem. 0 informacji w sieci. 0 porad. 0 dostępności części. Silnik możesz rozebrać i próbować przerobić na zewnętrzny sterownik. Powinno dać się udać ale trochę dłubania. Ja przerabiałem ale to z silnikami w piastach miałem a nie centralny.
OT Jak duży odczuwasz opór w stosunku do zwykłeś piasty oraz czy jest odczuwalne ( jeśli tak to jak bardzo ) zwiększenie oporu koła po obciążeniu prądnicy ? Praktycznie w ogóle nie odczuwam oporu podczas jazdy(jest ale naprawdę minimalny. Wykonałem nst. test. podniosłem przednie koło i zakręciłem ręką licznik wskazywał 5km/h. Koło kręciło sie przez...
Na naklejce piasty jest numer 5MR88JDMTR436V250WT3VD1D0767 36V 250W , Płyka sterownika wewnątrz silnika ma oznaczenie smcmeltonb0604 data prod.2011.01.03 Pokaż zdjęcia tych naklejek z piasty. Zobacz może są jeszcze gdzieś jakieś oznaczenia. Płytkę widać dobrze.
Jasne. Chodzi o silnik boscha 4 generacji do rowerow elektrycznych. Silnik ma ukryta wade fabryczna ktora podobno zostala juz poprawiona w nowszych seriach ale do konca nie jestem pewnien. Z prawej strony korby uszczelka miedzy walem a piasta do niczego sie nie nadaje i wpuszcza wode do srodka co powoduje w najlepszym wypadku rdzewienie walu i zacinanie...
parenaście postów wcześniej pisałes że robisz wiatromierz, na bazie silniczka z dvd...nie udało się? To mogłoby być zbyt delikatne i mało odporne na warunki atmosferyczne i taki silniczek wykorzystam do czegoś innego. Do pomiaru wiatru wystarczy coś dużo prostrzego-myslę że ośka z piastą od roweru z przedniego koła będzie dobra, bo zamocuje się na...
rower piast piast rower silnik elektryczny piast rower
czujnik temperatura whirlpool identyfikacja sterownika bramy koparka ładowarka jazda
częstotliwości kanałów policji częstotliwości kanałów policji
Ustawienie podajnika papieru w drukarkach Konica Minolta Wymiana sprężyny szycia wstecznego w Bernina B530