Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Przepraszam, a po co tak ? To jest jakaś techniczna apostazja :cry: Jak zsynchronizujesz częstotliwość generowaną przez falownik z siecią trójfazową 50Hz, zasilającą stojan ? To raz, a dwa, pamiętaj, że najprościej rozpatrywać taki silnik pierścieniowy można jako transformator trójfazowy o określonej przekładni, malejącej wraz ze wzrostem obrotów wirnika....
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Elektryk, który mierzył twierdził, że w grzejącym się silniku przez wirnik płynął 10 razy większy prąd niż w drugim silniku. Bzdury i herezje. Mogło to wynikać z niewłaściwego podłączena ,,nastawnika", błednych połączeń - bo o dziwo, silnik pierścieniowy będzie działał przy zasileniu wirnika , a podłączeniu nastawnika do stojana, tyle że właśnie będzie...
Zapewne chodz ci o silnik pierścieniowy który w normalnych warunkach uzwojenie stojana ma zasilane jest z sieci a wirnik poprzez pierścienie ślizgowe połączony jest z rozrusznikiem. Tobie chodzi (tak mi się wydaje) o jego synchronizację z siecią. Miałem kiedyś w technikum na pracowni takie ćwiczenie. Rzeczywiście wtedy stojan zasilany jest z sieci a...
Cześć, dostałem lewe informacje, nawet można by rzec, że arkusz widziałem, nie chcę zdradzać wszystkich info, ale tak jak kolega wyżej pisał będzie silnik i uszkodzone uzwojenia. A dokładniej, silnik pierścieniowy i uszkodzone uzwojenie na wirniku. Będzie trzeba opisać dlaczego akurat to uzwojenie, pomiary są podane z wartosci przy podlaczonych rezystorach...
Bo wirnik trzy bieguny wydatne (nieparzysta ilość) Można jakieś źródło tych rewelacji? W silniku pierścieniowym na wirniku bieguny wydatne?
Witam. Kolego Andrzeju, odpowiadam jeszcze raz : bez przeróbek silnik trójfazowy asynchroniczny ze zwartym wirnikiem nie będzie generatorem. Gdybyś miał silnik pierścieniowy (uzwojenia wirnika wyprowadzone na zewnątrz) to można kombinować. Załóżmy że podałeś 12 V DC na stojan i napędzasz wirnik przez traktor. Pomyśl gdzie podłączysz przewody aby pobrać...
Musisz wiedzieć mierzysz. Tako gwoli ścisłości są ukłądy w których jest 1 opornik stały sterowany mostkiem tyrystorowym 3 fazowym i wtedy korzysta sie z punktu gwiazdowego dla eliminacji harmonicznych .
Jest taka możliwość. Na wirnik należy podać napięcie stałe a obciążenie podpiąć pod stojan.
Duże maszyny wyciągowe (kopalnia), w ten sposób reguluje się w prosty sposób obrotami silnika zwiększając poślizg pomiędzy stojanem a wirnikiem. pozd. Slawek
Odłącz przewody od wirnika i podłącz zasilanie na stojan. Silnik powinien pobierać prąd znamionowy podany na tabliczce znamionowej i wirnik nie powinien się kręcić (może 1 obr na minute). Jeżeli wirnik zdecydowanie rusza po załączeniu zasilania na stojan to znaczy uszkodzony wirnik.
Pytanie do wesmar: Mam silnik indukcyjny z uzwojonym wirnikiem. Ma 3 pierścienie i 3 uzwojenia. Wykorzystuję go jako prądnicę podłączając 12V prądu stałego na 2 z 3 pierścieni. Próbowałem łączyć na 3 ale nie ma zadowalającego efektu. Na czym polega problem: otóż poprzez niesymetryczne rozmieszczenie pola magn. w wirniku występuje efekt wzbudzenia prądu...
A takich rzeczy nie robi się silnikiem pierścieniowym? Znaczy stosując silnik pierścieniowy jako generator i zasilając jego wirnik falownikiem, tak, aby utrzymać zadane parametry.
Aby zastosować silnik pierscieniowy to i tak przeba przezwoić wirnik na napięcie stałe . A Maksymalne obroty silników a synchronicznych to są 3000, 1500, 750, 375 minus poślig. Uzaleznione jest to od ilości par biegunów. W silnikach Pierścieniowych jeszcze od oporu przyłożonego do pierścieni.
Witam wszystkich ! Przerobiłem już kilka silników i alternatorów na prądnice z magnesami trwałymi. Co do alternatorów - można łatwo przerobić wirnik stosując ośke z aluminium ( nie zamyka nam pola magnetycznego ) a nabiegunniki wykorzystać najlepiej oryginalne umieszczając między nimi neodymowy magnes pierścieniowy , który bez problemów można kupić...
Silnik komutatorowy ma szczotki. To taki jak w odkurzaczu, robocie , kuchennym, wiertarkach ręcznych i innego rodzaju elektronarzędziach. Silnik indukcyjny( bardzo rozpowszechniony) ma uzwojenia stojana,do którego podłącza się zasilanie . Wirnik stanowi rdzeń stalowy(z pakietu blach) w żłobkach którego jest najczęściej odlane uzwojenie w postaci klatki...
Pozdrawiam wszystkich Od dłuższego czasu czytam wszystkie Wasze wypowiedzi i bardzo mnie cieszy że są ludzie dobrej woli którzy chcą się dzielić swoją wiedzą z innymi. Mam silnik od pralki automat w stojanie ma 54 żłobki a wirnik ma 43 klatki posiadam także silnik pierscieniowy o mocy 3 KW, gdy podam na wirnik napięcie 12 V i go napędzam to uzyskałem...
Koledze Iscub pewnie chodzi o to co i mnie, żeby generator nadal utrzymać w stanie wzbudzenia i wykorzystać jako niezależną elektrownię. Co do utrzymania częstotliwości a co gorsza fazy to raczej w domowych warunkach niewykonalne. Ale mnie nie przeszkadza powiedzmy 55 Hz. Mój generator jest zbudowany w oparciu o silnik pierścieniowy na wirnik którego...
Witam posiadam silnik pierścieniowy oraz rezystor rozruchowy urządzenia te nie pracowały nigdy razem. Silnik ma pracować w aplikacji o rozruchu ciężkim. Czy rezystor jest odpowiedni do silnika ? dane silnika: Moc - 75kW stojan 380V/139 A wirnik - 256V/179 A Do tego rezystor rozruchowy dane : rozruch średni - 260kW rozruch ciężki - 200 kW U/I wirnika...
Dany jest silnik pierścieniowy o mocy znamionowej P = 4 kW , napięciu stojana Us = 400 V , napięciu wirnika Uw = 100 V o prędkości znamionowej N = 720 obr/min. Znamy dodatkowo sprawność n = 0.9 , oraz współczynnik mocy cos = 0.9. Wirnik rozpędzono do prędkości 1200 obrotów w kierunku przeciwnym do wirującego pola stojana, a następnie zasilono wartością...
W silniku asynchronicznym nie jest to takie proste bo występują 2 przyczyny powstawania momentu jest to siła em transformacji i siła em rotacji. Obydwie sa przeciwstawne i zmienne w przebiegu funkcji. Po prostu im więcej się transformuje na wirnik napięcia tym wyższa jest jego prędkość obrotowa i częstotliwość i mniej się indukuje z rotacji bo częstotliwości...
Jest to moment reluktancyjny tą siłą co napędza wirnik. Mnie zawsze ciekawiło czy zawsze w tą samą stronę czy losowo się tak dzieje. Oj, chyba nie do końca - zasadą działania silnika reluktancyjnego jest to, że pole stojana magnetyczne działa na wirnik asymetryczny magnetycznie - tu masz symetryczny, względem stojana jak mi się zdaje - ilość łączna...
No to jeszcze jedna myśl. Przerobić silnik na pierścieniowy tak jak są robione trójfazowe. Wydrzeć wirnik i zastąpić go uzwojonym wirnikiem. Regulacja na zasadzie modulacji rezystancji kluczując tyrystor. Trochę roboty ale może by się udało. Niestety te silniki nie są najlepsze pod względem ruchowym.
Tak, ale jak już było to powiedziane, stosując silnik pierścieniowy można dołożyć rezystancje do wirnika i w ten sposób zmieniać tę charakterystykę, co zaowocuje zmianą momentu. Jeszcze inna sprawa, mając autotrafo zasilające wirnik (a stojan bezp. z sieci) można regulować jeszcze ciekawiej <z mniejszymi stratami> :) I wcale falownik nie będzie...
Moc będziemy oddawać do sieci, a z tymi 250 kW to się trochę rozpędziłem mamy takiej mocy silniki ale hamownia ma obsługiwać silniki do 10 kW. Nie no, dla kogoś kto projektuje 10 kW, a 250 kW to prawie bez różnicy. W zasadzie takie coś jak moc badanych silników na hamowni to można uwzględnić pod koniec budowy. :D Moc będziemy oddawać do sieci Aha czyli...
Niewątpliwie mamy rację. Różnica w terminologii wynika najprawdopodobniej w innym zakwalifikowaniu rodzaju prądnicy. Dla mnie prądnica samowzbudna to taka która może pracować be zewnętrznych układów kontroli wzbudzenia, czyli typowa prądnica prądu stałego w układzie bocznikowym czy szeregowo-bocznikowym oraz prądnica prądu zmiennego z uzwojeniem wirnika...
... wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie). No tak ale skoro z prądnicy synchronicznej robimy silnik synchroniczny to wirnika raczej nie zasilamy ale zwieramy. Jak silnik ma być synchroniczny , to zasilamy . Jak silnik ma być asynchroniczny (pierścieniowy),...
Na razie czysto teoretycznie, bez silnika " w ręku" planuje zrobić prądnicę. Moje założenia i dotychczasowe przemyślenia są takie: - silnik pierścieniowy aby uniknąć iskrzenia na komutatorze (3-fazowy?) - wirnik - elektromagnes zasilany z falownika (3 bieguny N na zewnątrz, S w środku wirnika) - być może pole pulsujące 0-max w celu zwiększenia zmian...
jekab napisał: Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką...
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Generator asynchoroniczny można zrobić z każdego silnika klatkowego bez żadnej przeróbki, jedyna wada takiego generatora to to że on musi współpracować z siecią elektryczną, nie może on być wykorzystany jako oddzielne źródło zasilania. Jeżeli zaś chciałbyś wykorzystać taki silnik jako generator niezależny to ja bym wtedy we wirniku zastosował magnesy...
silnik klatkowy, który posiada 6 zacisków zasilających powinien pracować z w/w urządzeniem. Niestety nie. Wyprowadzone są wszystkie końce uzwojeń aby można było przeprowadzać rozruch gwiazda/trójkąt. Rezystancja Twojej opornicy jest zbyt mała aby cokolwiek znaczyła przy zasilaniu, rozruchu takiego silnika. To jest opornica do silników pierścieniowych,...
Po zmostkowaniu uzw wirnika nie powinno być problemów ze sterowaniem przez falownik. Sprawność energetyczna takiego rozwiązania będzie na pewno mniejsza niż przy silniku klatkowym. Poza tym może warto sprzedać silnik pierścieniowy i kupić klatkowy. Pierścieniowe są z pewnością droższe i może znajdziesz kupca który potrzebuje właśnie pierścieniowego...
Sama idea jest dobra, gorzej z wykonaniem. Powinien być dławik i powinien być rezystor. Rezystor bocznikowany jest tranzystorem regulacyjnym. Fizyki nie przeskoczysz, gdzieś ta energia musi się rozładować innaczej pójdzie w uzwojenia wirnika.
Witam serdecznie! Jak bez przezwajania naprawić wirnik, który ma zwarcie do rdzenia? Jest to wirnik od przedwojennego silnika pierścieniowego Siemens (rok produkcji silnika 1925). Proszę o pomoc. Chciałbym, aby uzwojenie pozostało historyczne.
Szukam materiałów na temat obsługi i diagnostyki wirników silników pierścieniowych:D
Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod albo tyrystorów - nie pamiętam, połączenie takie, jak w samochodowym alternatorze. Jeśli 3 diody (w minusie) i 3 tyrystory (w plusie), to można regulować kąt otwarcia tyrystorów i uzyskamy regulację obrotów. Ten prąd wyprostowany...
Może chodzi o narysowanie napięcia wirnika w funkcji jego prędkości, a nie wyznaczanie charakterystyki teoretycznej ze wzoru.
Silniki pierścieniowe jeszcze się spotyka. Istniało też połączenie 2 silników pierścieniowych wirnikami chyba był to tzw. wał elektryczny, wtedy oba miały jednakowe obroty, gdy było to wymagane a nie można było zrealizować napędu na jednym wale.
Silnik pierścieniowy na tabliczce znamionowej ma więcej parametrów niż klatkowy. Dodatkowo podawane jest napięcie i prąd wirnika. Napięcie wirnika rozwartego. Prąd wirnika zwartego w stanie ustalonym przy obciążeniu znamionowym.
Do moderacji- można post dołączyć do wątku jak poniżej, przenieść gdzie indziej, pozostawić do luźnej dyskusji- jak uważacie :) Witam. Nawiązując do https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nie zdążyłem choć obiecałem, a temat się zamknął :) Odnośnie postu (at)krzysztofreszka https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Mam problem z dobraniem opornika rozruchowego do silnika pierścieniowego. Moc silnika 13Kw, napiecie wirnika 227v, prąd wirnika 40A. Proszę o fachową poradę.
ale też byłem pewny o połączeniu wirnika w gwiazdę I dobrze myślałeś. Wirniki silników asynchronicznych w wykonaniu powszechnym łączymy zawsze w gwiazdę.
Zwracam się z pytaniem które ostatnio usłyszałam a nie mogę znaleźć uzasadnienia. Dlaczego w trójfazowych asynchronicznych silnikach pierścieniowych trzeba uzwajać wirnik?
No nie do końca, niektóre silniki indukcyjne mają wyprowadzone uzwojenia wirnika na pierścienie ślizgowe (np. silnik pierścieniowy w łączu selsyny ) a nie komutator. Wskazówką może być liczba tych pierścieni ślizgowych, np. 2 . Ja bym orientował się jednak po prędkości znamionowej zapisanej na tabliczce (spisz sobie je ze strony producenta). Różnica...
Witam Jak naprawić zwarcie w wirniku silnika zabytkowego Siemens pierścieniowy bez przezwajania? https://obrazki.elektroda.pl/4716108600_...
Chciałbym dodać, że oprócz silnika indukcyjnego (asynchroniczny) klatkowego spotykany też jest bardzo często silnik pierścieniowy. Ma taką zaletę, że do wirnika za pomocą pierścieni można włączyć dodatkową rezystancję np. tzw. rozrusznik. A tematyki na ten tamet jest od groma....wierzcie mi! Literatura: "Maszyny elektryczne" E.goźlińska z serii biblioteka...
Silnik z zablokowanym wirnikiem jest transformatorem. Jeżeli jest to silnik pierścieniowy można nawinąć uzwojenie wtórne na wirniku. Niestety z powodu braku miejsca (w żłobkach wirnika) spawarki się nie uda z tego zrobić....
Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? NIe lepiej. Pozatym powinno to działać bo to silnik synchroniczny i to dobrze zaprojektowany. Na alliexpres są drivery bldc 120A .
silnik pierścieniowy rozruch silnik pierścieniowy silnik pierścieniowy falownik
internet telewizorze philips philips odkurzacz naprawa silnik temperatury ujemne
Panasonic KX-TGC420 dzwoni tylko raz - przyczyny i rozwiązania Brak ładowania w Volkswagen Caddy SDI - przyczyny i diagnostyka