Na tym układzie łódki zanętowej nie zbudujesz. Kup normalną aparaturę 3-kanałową 40 MHz lub 2,4 GHz , za ok 100-120 zł z odbiornikiem i dwa serwa ok. 2,5 kg/cm. Do tego solidny silnik, nawet szczotkowy z regulatorem dwukierunkowym. A z tym zestawem z zabawki za 50 zł, nic nie zrobisz. I w dodatku pewnie z uszkodzonej. Jeżeli to łódź zanętowa, to potrzebujesz...
Testowałem program też u mnie i niby wszystko chodzi. Spróbuj dać większe opóźnienie, może skręt jest niezauważalny. Możesz, też spróbować kręcić jednym kołem do tyłu, a drugim do przodu podczas skręcania.
Musisz rozebrać silnik, wyciągnąć sterownik i w pierwszej kolejności sprawdzić / wymienić kondensatory w układzie zasilacza beztransformatorowego.
http://www.elpiast.com.pl/
Przeszukaj elektrodę sporo o układach sterowania. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/find.ph...
A gdzie kolega na rysunku 7 widzi zwarte 12,13 i 14.... powinno być 19 TX FSW, ponadto masz mieć zwarte 11 i 14 STOP , napisz jak programujesz może coś nie tak z kolejnością.
Cześć, miałem ten sam problem. Zgłoś reklamację, że od początku markiza źle działała. Najpierw przyjedzie serwis i spróbuje wyregulować silniki, a jeśli im się nie uda to zamówią nowy silnik. Ja właśnie czekam na nowy silnik i pilot.
Wysalem tobie gregin cos na poczte. Moze sie przyda. Jakby co to pytanka smialo wal. Pozdrawiam!
Sterownik tego wentylatora zasilany jest za pośrednictwem tzw. zasilacza beztransformatorowego. Elementami tego zasilacza są między innymi te duże żółte kondensatory lub jeden z tych kondensatorów. Przy naprawie tak zasilanych urządzeń elektronicznych trzeba zachować szczególną ostrożność. Zasilacz ten nie zapewnia separacji galawnicznej od napięcia...
Możesz się zainteresować projektem z tej strony - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... - tu masz pokazany sam sposób kodowania i dekodowania na MC145026/28. Nie wiem, jak zachowuje się układ przy trzymaniu przycisku, ale powinien cały czas nadawać. Cała robota polegałaby na podłączeniu się do pinu 11 w odbiorniku (VT) - po naciśnięciu przycisku...
Najprostsza radiolinia dwukanałowa - plus przekaźniki/styczniki.
Teraz wszystko się wyjaśniło: Zaciski NO i COM odbiornika do 15 i 16 w centralce. Zasilanie nadajnika pod 14 + i 12 - masa(-).
Czym/jak sterowany jest silnik rolety? Przełącznik ? Pilot? Jeżeli pilot to czy silnik jest z wbudowanym odbiornikem radiowym? Jaki to silnik?
Może ten manual będzie pomocny.
W białym pudełku z dioda świecąca jak otworzysz je jest przycisk, wciśnij go na chwile, dioda się zapali na zielono, następnie wciśnij 2x w odstępie 1 sek przycisk nowego pilota, dioda na odbiorniku zacznie pierw migać a po drugim wciśnięciu ponownie zamiga i zgaśnie, ot cała procedura .
A dlaczego nie zastosujesz przekaźników 12V? Przekaźniki 24V mogą złapać i mogą nie złapać różnie to bywa zależnie od modelu.
Aby rozwiązać mój problem wystarczyło kupić i przeczytać książkę p. Mirka Kardaś. Gorąco polecam.
Brzmi jak opis sterownika do bram dostępnego w każdym warzywniaku. Czy ten projekt ma się czymś różnić od gotowych, kupnych rozwiązań, że chcesz zapłacić 10x więcej niż coś co można ot tak kupić ?
Tyle,że facet pyta o dołożenie wyłącznika.Sądzę,że ma na myśli przycisk góra,dół."Doprogramowanie" drugiego pilota rzeczywiście trudne nie jest.A do wyprowadzenia przewodów chyba nie trzeba rozbierać silnika.
Można na przekaźnikach. Poczytaj jak się robi mostek H. Twoje przekaźniki muszą rozróżniać biegunowość napięcia sterującego, więc cewki muszą być zasilane przez diody. Czyli dwie diody i cztery przekaźniki jednostykowe. Można pokombinować z dwoma przekaźnikami ze stykami NO/NC. Przyda się też przekaźnik odcinający zasilanie gdy np. na wyjściach sterownika...
Czyli jednak STOP ale właśnie tak rysują te schematy ze jak spijasz fotki to na tym schemacie niema mostka i to często chyba myli monterów amatorów bo schemat odnośnie zacisku stop jest wcześniej.
Po sklonowaniu kilka razy zamykałeś/otwierałeś samochód i działał, do czasu odpalenia i zgaszenia silnika? Pilot w oryginale na pcf7946/47, więc jak ty chcesz, żeby synchro szło ?
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
przez ten kod silnik nie reaguje na m pilota (at)ElektrodaBot
Tam podawałem sposób przywrócenia ustawień fabrycznych, ale nie jest to żaden reset błędów. W tych modelach często wymieniałem lasery właśnie na taki defekt. Ewentualnie źle wyregulowana wysokość talerzyka.
To jest trochę skomplikowane i zależne od modelu silników/sterowników. Niektóre potwierdzają odpowiednią sekwencję programowania buzzerem (trzeba mieć dobry słuch) inne ruchami silnika/płaszcza rolety. Robi się to poprzez odpowiednią kombinację przycisków pilotów (nowego i starego). Łatwo się pomylić i wszystko poplątać. Generalnie jest to wszystko...
https://obrazki.elektroda.pl/8699715600_... No faktycznie niema na temat tego POWERA. Może kolego masz problem ze zrozumieniem czytanej instrukcji.
Musiałbyś odłączyć i ponownie podłączyć zasilanie tylko tej rolety. Po załączeniu zasilania jest ona w trybie programowania przez kilka sekund. Albo otworzyć rewizję i wcisnąć switch przy silniku.
A skąd mamy wiedzieć? Jakaś tam płytka, nie wiadomo od czego i na jakiej zasadzie to działało. Niestety, to jest płytka zintegrowana. Generalnie nie zrobisz z nią wiele więcej, niż przewidział producent. Zamontowane tam regulatory silników są dostosowane tylko i wyłącznie do silnika użytego oryginalnie. Jeśli użyjesz słabszego silnika niż oryginał -...
Urządzenie pomimo wyłączenia pilotem (pozostaje podłączone przewodem sieciowym) nadal bardzo wolno obraca silnikiem. Czy po właczeniu pilotem silnik pracuje prawidłowo szybko, czyli tak jak było wcześniej? Urządzenie trzeba otworzyć. Sprawdzić opory ruchu "szmaty na wałkach" oraz szukać ew. kondensatora silnika. Może ten kondensator stracił pojemność....
Silniki ze zrozumiałych względów muszą mieć średnicę mniejszą od wewnętrznej średnicy wałka. Elementami które dopasowują silnik do wałka są odpowiedniej średnicy adaptory które są w zestawie z silnikiem lub do dokupienia osobno. czy każdy pilot działa z każdym silnikiem radiowym Silniki ze sterownikiem radiowym (tak jak osobne odbiorniki) posiadają...
Mam tak samo co może być? Radiowe sterowanie nie działa i ręczne też. Po restarcie zasilania nie ma ruchu góra dół tylko dwa lub trzy piski.
podaj ten kod silnika
Bezpośrednio nie dopiszez Smilo do Portosa (inne typy dróg radiowych). Możesz użyć dodatkowego zewętrznego odbiornika : - Nice - np SMX2 - podłączonego do Portosa ale - sterowanie Portosa jest na 230V więc musisz do odbiornika dostawić zasilaczyk 24V a dla bezpieczeństwa (230V) do wyjśc odbiornika dodać przekaźniki separujące. - Lepiej uzyć odbiornika...
Niestety przy tym modelu silnika pozostaje ci tylko pilot naścienny. Moduł c-mr to odbiornik radiowy. Stosuje się go gdy chcesz sterować za pomocą pilota silnikiem bez radioodbiornika. Ty potrzebujesz nadajników czyli pilotów.
Jeszcze problem z otwarciem pokrywy silnika a pilot i imo zaprogramowane. Czy musi być klucz mechaniczny?
Synchronizacja / programowanie / przyuczanie kluczyka pilota / nadajnika na fale radiowe Renault. Po wymianie baterii może okazać się konieczne dokonanie synchronizacji nadajnika. Siedząc wewnątrz pojazdu: - wcisnąć przycisk nadajnika i przytrzymać (przez około 10 sekund) do momentu aż lampka kontrolna 3 zgaśnie, - puścić przycisk nadajnika, a następnie...
coś nie gra z czujnikami końcowymi (powinny być) Przecież nie chodzi o czujniki końcowe. Na końcu zatrzymuje się tylko nie zatrzymuje się na żądanie wcześniej. to leci do końca na sam dół nie ma możliwości zatrzymania. Z powyższego to wynika.
Masz właczony "tryb ręczny" musisz przestawic na automatyczny lub półautomatyczny.
Alarm może być uszkodzony. Jego usunięcie wymaga połączenia dwóch przewodów odpowiadających za gaszenie silnika od stacyjki.
Z tym dotykanie to pewnie chodzi o ukryty przycisk serwisowy, co do bezpiecznika to zależy od sposobu w jaki alarm odłącza zapłon.
Nie wiem o które dokładnie lipo chodzi, ale generalnie to chyba nie ma większego znaczenia, wszystkie powinny być ok - domyślam się że prądy sobie przeliczyłeś. Brakuje tylko odbiornika, silników, samolotu i pilota :)
Nie wiadomo co zrobiłeś i czy silniki są takie same i czy płytka nie została uszkodzona przez złe podłączenie.
Są takie przyciski zwane ISOSTAT. Zakup takie przyciski i podłącz zamiast gałek w pilocie. Działają dokładnie tak jak potrzebujesz. pzdr
Zakładam, że pilot ma baterię 12 V. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika wynosi 14-14,5 V. Aby je zredukować do ok. 12 V podłącz pilot przez 3 połączone szeregowo diody 1N4007. Bez silnika napięcie będzie rzędu 10,5 V, co nieco obniży zasięg pilota.
5 mrugnięć i przerwa diody OK oznacza usterkę wewnętrzną centrali. Odłacz od prądu na kilka minut i wtedy sprawdź. Wyjm też centralkę, zdejmij obudowę i sprawdź czy niczego brzydkiego nie ma na płytce. Jesli nic - chyba elektronik, serwis lub wymiana...
Nie powinno być problemu.
https://obrazki.elektroda.pl/2161094000_... Użyte styki krańcówek to COM i NC. Diody - prostownicze, o mocy chociaż 5A. Twoje krańcówki z fot. nieco przydelikatne ale może dadzą radę. Odbiornik w trybie przerzutnika. Biegunowość podpięcia silnika ustal doświadczalnie - tak aby krańcówka z danej strony wyłączała odpowiednik kierunek...
Witam serdecznie poszukujęjakiś układ do sterowania silnikiem potensjometru z pilota...
Jeden silnik w lewo drugi prawo. Czyli skręcasz.
Silnik wygląda na pewno na sfatygowany nie wiadomo jak zi stanem komutatora oraz długością szczotek które nie są wymienialne, regulator na powierzchni zewnętrznej wygląda ok ale przewody zasilające silnik widać że były przegrzane. Nie polecał bym nikomu kupować używanego zestawu szczotkowego chyba ze z pewnego źródła.
Podłącz zasilanie do U1 i U2,Z1 a między U1 a Z2 kondensator
Kasowanie pamięci napędu i zaprogramuj jeszcze raz .
Model nie ma włącznika i wyłącznika silnikiem steruję się z poziomu pilota
Witam! Napisz jaki to nissan, który rok i jaki silnik.
Przekaźnik dwukierunkowy z cewką na 230V Finder 26.08, Zasilacz 12V stabilizowany,radioodbiornik i piloty dowolne np Nice czy Lampart. Neutralny silnika z neutralnym sieci,kierunki silnika na styki przekaźnika z jednej strony a z drugiej zasilanie na cewkę i mostki na kierunki - styki, a neutralny do cewki z drgiej str. poprzez przekażnik w radiodbiorniku...
Próbowałem już 3 częstotliwości i rolety nie chcą się programować. Tu nie idzie tylko o częstotliwości tylko o to, że piloty współpracują TYLKO z odbiornikiem/napędem tego samego producenta (są w w ogromnej większości z kodem zmiennym i mają w sygnale zaszyty kod producenta - "obcy" pilot nie uruchomi nie swojego napędu). Więc żeby znaleźć pasujacego...
Tak, Selve ale wersja RC - sterowana także pilotem. Poza elektroniką silnik pewnie ten sam.
A ja proponuje zrezygnować z nadajnika robionego własnoręcznie a zastosować zwykły pilot rc5 ( zawsze najtrudniej jest zrobić ładną obudowę :)) a w odbiorniku dodać funkcję "uczenia się poleceń pilota"
Mógł założyć odcięcie na linii komunikacyjnej lub zasilaniu centralki immobilisera.
Dzień dobry, chciałam zapytać jak prawidłowo podłączyć sterownik radiowy do silnika NICE tak żebym mogła wszystko otwierać jednym pilotem?
Witam, ja mam trochę inny problem mam focusa z 2007 roku tdci po zmianie silnika pilot przestał działać, zmieniłem baterie na nową i to samo zero odzewu, samochód odpala czyli immobiliser jest ok. macie jakieś pomysły co to może być za usterka. dzięki
Aby autko jeździło w tył i w przód musi być zmiana biegunowości zasilania silniczka. Z tego co widać na zdjęciu jest to realizowane na tych dużych tranzystorach w układzie mostka H. Mostek taki ma dwa wejścia A i B. Je żeli na A jest stan wysoki a na B niski to obroty są w jedną stronę, jeżeli na A niski a na B wysoki to odwrotnie. Sprawdź czy tak jest....
nie reaguje na sygnał z centralnego sterownika który zamyka lub otwiera wszystkie rolety Ja mam rolety na silnikach Inel-a, też mam dodatkowy pilot centralny, przy wymianie silnika w jednej z rolet musiałem do tego pilota centralnego dodać/zaprogramować ten nowy silnik. Jak to zrobić mam opisane w instrukcji do tego pilota, pewnie u Ciebie jest podobnie,...
Witam Chciałbym podzielić się z Wami moim problemem z programowaniem COSMO H5, otóż: Wprowadzam siłownik w TRYB PROGRAMOWANIA: * 2-krotnie wyłącz i włącz zasilanie siłownika ERS - PRZYCISK PROGRAMOWANIA zaświeci się na zielono, a napęd wykona zauważalną, słyszalną jedną sekwencję mikro ruchów dół/góra. * Na pilocie MASTER równocześnie wciśnij i przytrzymaj...
Witam Czy jest szansa dowiedzieć się jakie są silniki radiowe w roletach i jak je zaprogramować mając do dyspozycji pilot do rolet? Czy trzeba otwierać i wyciągać silniki? Pilot wygląda tak jak na zdjęciach
Wybierz się do serwisu Renault z dokumentami samochodu i poproś o kod dostępu do blokady. Masz wszelkie szanse, aby go uzyskać. Tym kodem /4 - cyfry/ możesz odblokować immobiliser i uruchomić silnik. Jeżeli pilot jest sprawny, lecz stracił tylko synchronizację z blokadą to uda Ci się go również wkodować. Procedurę znajdziesz chyba na elektrodzie - to...
Witam, Mam prozaiczne pytanie, posiadam bramę garażowa wisniowski wraz z napędem mido który działa na częstotliwości 433.92 MHZ, teraz stoję przed zakupem silnika do bramy przesuwnej i chciałbym aby piloty którymi steruje brama garażowa działały również dla bramy przesuwnej. Pilot jest 4 przyciskowy i narazie wykorzystany jest tylko 1 z nich. Powiedzcie...
Nie rozumiem o co chodzi : '' potencjometr z silnikiem''. Pilot radiowy czy na podczerwień?
Witam, czy da się zaprogramować położenia krańcowe z żaluzjach fasadowych z silnikiem somfy j4 bez tego dedykowanego pilota od somfy? Jeśli tak prosiłbym o instrukcję
No widzisz, pisałem o klawiszu CPE toś się kłócił. Apropo-czasami jak się nie chce PLIP przypomnieć to wystarcza odpiąć wtyczkę storownika silnika
Mam silnik na 12V i będzie on załączany z pilota. Na pilocie są 2 przyciski: Lewo i Prawo. Z modułu z pilota wychodzą dwa kable, które odpowiadają za sterowanie pilotem poprzez napięcie. Kiedy nacisnę na przycisk Lewo, na kablu nr 1 pojawia się 12V, kiedy puszczę przycisk, napięcie znika. Analogicznie z przyciskiem Prawo: wciskam i na drugim kablu nr...
No inaczej raczej tego nie zrobili, no bo silnik to już by koszty poszły. Oj to mało widziałeś. Sporo było takich konstrukcji, gdzie potencjometr głośności był dodatkowo napędzany silnikiem, i regulacja głośności z pilota kręciła gałką na urządzeniu. Umiesz czytać, czy tak sobie piszesz ? Yamaha ma nawet silnik do wyboru źródła na pilota z silnikiem....
Witam! Potrzebuje kupić jakieś sterowanie silnikiem elektrycznym jednofazowym za pomocą pilota , silnik ma obroty prawo i lewo więc i pilot musi mi nim tak sterować z możliwością przerwania pracy w dowolnym momencie . Dodatkowo chciałbym zamontować jakieś zabezpieczenie żeby nikomu rąk nie przyciąć jaki i czym to zrobić ?? za wszystkie rady z gory dziękuje...
balonika3 , napisał: Przy silnikach radiowych nie ma centralki. U siebie nie mam silników "radiowych" tylko centralki które są sparowane z odpowiednim silnikiem. Po sparowaniu, silnikiem mogę sterować za pomocą pilota, załączając poszczególne silniki oraz mogę załączać wszystkie silniki jednocześnie. Mogę też załączać silniki z przycisków centralki....
Chciałbym się dowiedzieć jak zrobić moduł który chce podołączyć do zdalnego sterowania 3,7v.Ten moduł gdy dostanie sygnał włączy silniki Potrzebny odbiornik który odbierze sygnał z pilota. Ten odbiornik powinien mieć na wyjściu układ wykonawczy (przekaźnik, układ tranzystorowy, tyrystorowy itp.) który załączy sterowanie / zasilanie tym /tymi silnikami.
Centralka do sterowania centralnym zamkiem w samochodach jest tak zrobiona że każde naciśnięcie przycisku powoduje zmianę biegunów na wyjściu. Może coś takiego spróbuj zastosować. Pozdrawiam
Cześć, Poszukuję zestawu pilota 2-kanałowego, radiowego z odbiornikiem, zasilanym na 24VDC, do wysterowania przekaźnika pracy silnikiem. Obecny zestawy, który jest zainstalowany to pilot firmy Tyro z odbiornikiem Hydrus C , ale niestety wysiadł, a nigdzie w PL nie mogę znaleźć jego dostawcy. Widziałem kilka chinczyków, ale wszędzie funkcjonowanie opiera...
Tak, tak sprawdziłem, wiem z opisu, że jest tam enkoder i tylko załączony przekaźnik dwócewkowy w sterowniku daje 12V odpowiednio na jedno i drugie wejście do silnika, podczas próby załączenia silnika pilotem, na mierniku zobaczyłem, że 12V pojawiło się na wejściu na silnik tylko na chwilę, podobnie jak pilotem chciałem załączyć aby silnik obracał...
Warto probować naprawić - pierwsze na liście do sprawdzenia przekaźniki oraz triak od silnika.
Skoro jest na gwarancji a Ty nie chcesz ingerować w urządzenie to dzwoń po serwis pod pretekstem że się zacina albo co tam jeszcze. Serwisant przyjedzie do usterki a zarazem przełoży zasilanie na silniku.
starczy trzy razy półtora kwadrat Z tym bym się nie zgodził. Wprawdzie do silnika sterowanego pilotem 3 żyły wystarczą, ale na wszelki wypadek 4 żyły to lepsza opcja.
Na obu kluczykach da się uruchomić silnik? Pilot jest rozłączny z kluczykiem, kupując dorabiany kluczyk w ASO dostawało się go bez pilota.
Podłączasz pilot który obsługuje rolety.
Tak silnik startuje po zwarciu Open A lub Open B z minusem 7 lub 8 Z pilota nie reaguje silnik wcale załącza sie na karcie radiowej czerwona dioda słychać charakterystyczny klik ale silnik się nie włącza. Panowie proszę pomóżcie bo już nie wiem co robić. Pozdrawiam
Mam pytanie chcialbym zrobić sobie otwierana brame garazową na pilota i niewiem jakie mozna by silniki zastosować Mam pare od pralek "Frania" czy one by sie nadawały ?? Moze ktoś wie jak coś takiego zrobić
z ta wiazka jest dokladnie tak jak napisal norbert.s 4 przewody nie podlaczone nigdzie ani z jednej ani z drugiej strony. do wykozystania. pod maska wychodza w tej obudowie gdzie bsm pod sterownikiem silnika przytwierdzone do wiezki. nieraz na pierwszy rzut okiem nie widac. trzeba troche pogmerac i wydobyc.
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Kondensator 20 mikro nominalnie... Jak rozsprzęgliłem napęd i włączałem silnik pilotem to było słychać że chodzi. Wymień prewencyjnie kondensator na nowy. Czy migająca na czerwono dioda coś sugeruje czy raczej tak powinno być? Z instrukcji: Uwaga: Jeżeli styk bezpieczeństwa zwykle zamknięty (2-C1, 2-C3 lub 1-2) otworzy się, wtedy sygnalizacyjny LED...
Witam. Silnik do rolet Nice NM 28000 PP. Włączając z pilota silnik nie obciążony buczy nie obracając się, lub obraca się a po przyłożeniu niewielkiego oporu zmienia kierunek. Czy jest możliwa jego naprawa?
Połącz zacisk 12-9 impulsem ,czy brama ruszy.Sprawdź mikrowyłącznik przy klapce rozblokowania napędu.Nie pamiętam dokładnie na co miał wpływ-elektronikę czy silnik.
Po trzech dniach pracy, usunięciu błędów montażowych i rozpracowaniu sposobu kasowania i programowania tych napędów udało mi się zwalczyć ten temat. Temat zamykam. Dodano po 3 Rozwiązanie: 1. usunięcie problemów mechanicznych z pracą rolet 2.skasowanie istniejących konfiguracji rolet 3.zaprogramowanie od nowa napędów na pojedynczych kanałach i stworzenie...
Ja potrzebuje tylko zaprogramować pilota. Kluczyk działa, immobilajzer kluczyk rozpoznaje, bo drzwi otwiera i silnik odpala.
Witam! Czy ma ktos schemat urzadzenia, ktorym mozna zapalic silnik samochodowy z pilota?
Proszę o podpowiedź jak skofigurować pilota centalnego zamka w Renault Megane 1998r 1,9 silnik. Pilot na podczerwień. Kod 4 cyfrowy znam.
Szczerze mówiąc, kompletnie nie wiem, o co chodzi, a jeśli chodzi o pilot, to najtańszy.
Silnik diesel ?
Dzięki, Mikrostyk do wymiany
Praktycznie wszystko masz opisane na obudowie. Aby testować sterownik na stole, trzeba podłączyć zaciski od nr.10 do 15, tak jak na schemacie z obudowy. Zworki: 11 - 12, 12 - 13, zwarcie 10 z 12 start cyklu. Drut o dł. ok. 16,5 cm do zacisku 15 - antena. Przyszło mi do głowy że może pilot się rozprogramował W jaki sposób, skoro: uruchomię z pilota silnik...
Witam Aby zakodować pilot wystarczy przekręcić kluczyk w pozycje zapłonu(nie odpalać silnika) wcisnąć i przytrzymać kilka sekund przycisk zamykający na pilocie do momentu zamknięcia i otwarcia drzwi. I gotowe. A manual można ściągnąć ze stronki klubu Los Omegas Bestiales. Pozdrawiam
sterownik silnik pilot uruchamiać silnik pilot programować silnik pilot
miernik napięcie zmienne linie napowietrzne projektowanie schemat aparatury zdalnego
Nowy hydrofor cieknie - przyczyny i rozwiązania Naprawa prawej wycieraczki w Fiacie Panda 1.1 54 KM