Poczytaj tu masz fajnie zrobione i powinno Ci to pomóc. http://elektro--hobby.blogspot.com/2015/...
Przyciski 1PZ i 2PZ (segmenty w obwodach cewek 1S, 2S) są zbocznikowane zestykami pomocniczymi styczników odpowiednio 1S i 2S- niech Pan sprawdzi, czy jest to zgodnie ze schematem, jak ktoś zamienił połączenia to podtrzymania nie będzie. V.
Zastosuj stycznik z podtrzymaniem.
Dokładnie tak. Przez pewien okres będzie wykorzystywane ciepło silnika do podtrzymania dodatniej temperatury, np. przy wyjściu do sklepu, aby wnętrze samochodu jak najwolniej traciło temperaturę. Tam jest napis REST (z ang. przerwa, odpoczynek) nie reset. ;)
Witam, znajdź gdzieś sobie schemat sterowania lewo-prawo np. http://elemarek.republika.pl/schematy%5C... Silnik wrzeciona będzie miał podtrzymanie na stycznikach. Silnik podnoszenia stołu nie ma podtrzymania ale za to w obwodzie sterowania będą krańcówki. Sterowanie zasilane jest prawdopodobnie (chociaż niekoniecznie) z tego transformatora.
Jesli nie chcesz aby radyjko wylaczalo sie po przekreceniu kluczyka to podpinasz w/w podtrzymanie i zasilanie razem do "permanentnego" plusa w ukladzie. Jesli jednak chcesz zeby sie samoczynnie wylaczalo po zgaszeniu silnika to podtrzymanie pakujesz do "permanetnego", a zasilanie radia do plusa ktory przebiega przez stacyjke...nieco lopatologicznie..ale...
Moduł przekaźników też nie jest potrzebny. Jest to klasyczny układ nawrotny na stycznikach (bez podtrzymania)
40 zl ?? no nie wiem co to za firma ale produkty znanych firm kosztuja od 200zl w zwyz bez montazu , no a czy sie oplaca , patrzac z punktu widzenia turbo to tak , tylko nie wime na jakiej to zasadzie ale nawet 3 minutowe stygniecie bedzie leprze niz raptowne wylaczenie silnika .
Schemat nie jest jednoznaczny. Też tak myślę. Powiedzmy, że przewód czarny zastanie podłączony pod przewód podłączony pod pin 6 w przełączniku, to rozwiązuje sprawę podtrzymania i pracy silnika po zwolnieniu przycisku, ale otwarta w tym wypadku pozostaje sprawa wyłączenia silnika. W tym wypadku to chyba tylko przez wyjęcie wtyczki z gniazdka, bo nie...
Czy kabel od ładowarki jest dwu, czy czterożyłowy? Jeżeli cztero, to może na pinach danych coś się dzieje i następuje restart? Standard kabel to dwie żyły i opornik we wtyczce USB mikro.
Może być mostek ale nie musi, wystarczą przekaźniki. Do mostka potrzebny układ podtrzymujący, przekażniki bistabilne alo z podtrzymaniem.
Jak to ma moc 2kW a np. pobiera zaledwie 100W. Zasada jest prosta - silnik dla podtrzymania pracy wykonuje ciągłą pracę - czyli suwy sprężania, pracy, wydechu, ssania, generowanie iskry - a przy tym cały czas generuje spore ilości ciepła ze spalania. Gdy nie podłączasz nic, a silnik pracuje, to zużywa paliwo - tak jak w samochodzie podczas pracy na...
witam wszystkich. jestem tutaj pierwszy raz i nie wiem jak mam szukac danych. muszę narysować do szkoły schemat układu pracy kaskadowej z podtrzymaniem styków i wyłącznikiem całego układu. proszę o pomoc
Atmegę zasilaj z tego samego żródła co silnik ale za pomocą przetwornicy która podtrzyma wartość napięcia na odpowiednim poziomie podczas jego spadku na baterii w chwili startu silnika
Najpierw trzeba zmierzyć prąd podtrzymania pozycji klapy . do zamknięcia jej potrzebny jest nieco większy prąd , ale do podtrzymania wystarczy około połowę mniejszy, dzięki czemu silniczek się nie przegrzeje. tam jest specjalny wbudowany driver który realizuje wszystko. Steruje silnikiem tak ,aby podtrzymać pozycję klapy przy minimalnym prądzie , bada...
A może tak jak pisał gumisie po prostu zamontować przełącznik ON/OFF a jeśli autor koniecznie chce przycisk, niech zainteresuje się przyciskami bistabilnymi.
http://obrazki.elektroda.net/49_12564677... Można np. tak na czasówce.P
sterowanie tylko dwoma przyciskami A jak sobie wyobrażasz zatrzymanie silnika, a nie wspomnę już o zmianie obrotów=> włączenie przeciwnych obrotów w pracującym silniku?
Masz rację, przepraszam. Jest to kondensator pracy , nie rozruchowy. Utarło się nazywać go rozruchowym i popełniłem bezmyślnie błąd. Ma on zadanie nadać moment rozruchowy i podtrzymać pracę silnika przy oporach, w tym wypadku, wentylatora.
Dodatkowy akumulator będzie się ładować, bo w całej instalacji w czasie pracy silnika jest 14,5V. Mały akumulatorek nie potrzebuje do naładowania tyle czasu, co ten pod maską. Ja zrobiłem dodatkowy wyłącznik i włączam radio po odpaleniu silnika.
Ten przyciski START jest chwilowy czy na stałe? Bo jak chwilowy to musi być zrobione podtrzymanie przekaźnika.
Bo nie ma podtrzymania źle podłaczone.
W spoczynku platforma jest opuszczona do ziemi, przyjmiemy wersje sterowania pilotem-podany jest sygnał do sterownika - silnik (podtrzymanie zasilania) jest uruchamiany, platforma za pomocą siłownika startuje do góry. Zatrzymywana jest dzięki wyłącznikowi o który się pytam,
Proponuję takie rozwiązanie: przed krańcówką wyłączającą umieścić drugą krańcówkę uruchamianą krzywką, połączoną równolegle s przyciskiem "start", której chwilowe zadziałanie w czasie podtrzymania stycznika (w drodze dochodzenia do krańcówki wyłączającej) nie miałoby znaczenia, a uruchomi silnik po przejściu krańcówki wyłączającej w stan spoczynku.
Typowa usterka silniczka - brak podtrzymania. Silnik pracuje tylko gdy jest impuls. Rozbierz, masz prawdopodobnie urwany jeden z zestyków.
Jakie przekaźniki będą dobre do sterowania roletami zewnętrznymi z podtrzymaniem do puszek podtynkowych, sterowanie dwa przyciski do jednego silnika? Zastosowałem R1-UNI i nie mam podtrzymania. Czy ktoś może mi pomóc? (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest model i marka silnika rolet zewnętrznych, które chcesz sterować? ST2000 AI: Jakie są specyfikacje elektryczne...
A tak w/g mnie jest to przerost treści nad formą, wystarczy zastosować styk 52 + przekaźnik 24V AC + automat schodowy z regulacją dla podtrzymania lub elektronikę z wentylatora łazienkowego z funkcją potrzymania działania, mam taki w łazience, regulacja do 30 minut. Wentylator można znaleźć jakiś ze spalonym silnikiem ze sprawnym układem podtrzymania,...
Witam. Obciążalność styków przekaźnika R15 wynosi 10A. Można nim sterować bezpośrednio silnik. Na schemacie jest błędnie narysowane zasilanie cewki stycznika. Układ "start-stop" prawidłowy. Pzdr.
Mam jeden sterownik który steruje dwoma silnikami. Potrzebuje modułu który po zaniku sygnału podtrzyma stycznik drugiego silnika jeszcze przez kilka sekund.
Witam. Mam problem z podłączeniem sinlika do stycznika (z podtrzymaniem). Ne wiem jak to zrobić? Pomóżcie :cry: Nie wiem co oznaczają zaciski NO, NZ, R, Z. Jak poprowadzić przewody ? Dołączam rysunek stycznika. http://img392.imageshack.us/my.php?image... Wielkie dzięki.
Jak jest zasilana kamera? Czasem nie przez 5V? Jeżeli tak to połącz pakiety równolegle. Można dać przetwornicę dla stabilizacji. No i układ ładujący podczas pracy silnika. Jak 12V to szeregowo równolegle.
Kolego polecam UPS ale z pełną sinusoidą. Przed zakupem sprawdź czy nadaje się do zasilania silników.
A rozkładał ktoś z was Jump Starter zbudowany na super kondensatorze. Interesuje mnie jak jest skonstruowany i jak jest ładowany z 5V do 12,V z rozładowanego akumulatora i jak uzyskuje pojemność, aby obrócić silnikiem.
Takie tematy już były: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Generalnie to układ załączania silnika ze stycznikiem w którym na pomocniczym styku i dwóch przyciskach zrealizowano samo-podtrzymanie i funkcje Start/Stop (Załącz/Wyłącz). Po lewej masz obwód sterowania z samo-podtrzymaniem a z prawej samo zasilanie silnika. W linku jest pełniejszy...
Do mojego rejestratora (a w zasadzie wyrobu rejestratoropodobnego) pasuje bateria od Nokii 3110 (BLC-2 bodajże). Przy czym kupowana w Oszonie bateria kosztowała więcej, niż wygrzebany ongiś z kosza w tymże Oszonie ów "rejestrator". Padającą z powodu notorycznego niedoładowywania baterię co jakiś czas wyjmuję i ładuję "na chama" z zasilacza laboratoryjnego....
Witam. Ostatnio przeglądając internet znalazłem artykuły na temat "darmowej" energii. Najbardziej zaciekawiły mnie dwa projekty. Urządzenie Searla i Adamsa. Oba działają chyba na tej samej zasadzie pobierają ciepło z otoczenia. W obu projektach zachodzą zderzenia pól magnetycznych. Skoro w okolicy urządzeń tych zachodzi utrata ciepła nie ma mowy o darmowej...
Właśnie główną zagwozdką jest to wahanie obrotów silnika. Czy na podtrzymaniu nie będzie głupiał z obrotami, do tego stopnia, że spali więcej, jakby chodził cały czas na pełnym obciążeniu? Z zasięgniętych opinii odnośnie Andorii czy agregatów nie powinno być tak źle. Prąd tak czy siak tanio by nie wyszedł.
NC- Normally Closed - normalnie zwarty . Czyli jak go naciśniesz to rozłącza obwód . Z Twojego postu wynika że masz krańcówki NO ( normally open ) , więc jak chcesz zastosować układ kolegi Prezeswal , to musisz zmienić krańcówki . Może napisz jaki układ ( sterowanie ) Cię interesuje , i jakim napięciem jest zasilany silnik .
Nie uraziłeś tylko w twoim zastosowaniu zą nieprzydatne. Dwa zestyki w silniku odpowiadaja za podtrzymanie pracy - jak lekko "ciapniesz" wycieraczki to ronią pełny kurs w te i spowrotem. Styki normalnie otwarte, zamykane w czasie cyklu pracy silnika. Drugie dwa odpowiedzialne sa za hamowanie silnika - zwierają go gdy wykona cykl i dojdzie do zera. To...
Nie widzę dokładnie ale jeśli biały kabel z przełącznika leci do mostka w silniku to jest to prawdopodobnie do podtrzymania cewki przełącznika. Przełącznik masz wciskamy na 2przyciski czerwono zielony? Jeśli tak to to jest to. Z boku przełącznika masz schemat wszystko powinno być czytelne. MOZ być uszkodzony jeden styk w przełącznika albo silnik. Najprościej...
No... czyli tak: http://obrazki.elektroda.pl/7032826100_1... Zwróć uwagę, że musisz trzymać przycisk wciśnięty tak długo jak chcesz by silnik działał..Zrobienie układu reagującego na chwilowe naciśnięcie wymaga dołożenia jakiegoś układu czasowego lub kombinacji na przekaźnikach z podtrzymaniem... ps.schemat znaleziony w sieci...
Ok, czyli nie przejmować się za bardzo, tylko brać tańszy? Myślałem, że po prostu różne silniki będą miały inne możliwości, typu otwarcie częściowe. Jeszcze też zastanawia mnie fakt, czy każdy silnik będzie kompatybilny z przełącznikami naściennymi z podtrzymaniem, czy nie musi mieć jakichś bajerów, żeby to działało?
Witam, można to zrobić na przekaźniku prądowym, np. http://www.relpol.pl/Oferta/Produkty/Prz... i przekaźniku "zwykłym" http://obrazki.elektroda.pl/6507471100_1... Z chwilą przekroczenia prądu działania silnika, przekaźnik "nadprądowy"...
Silnik pracuje z podtrzymania jak ruszy to sam się zasila, napraw to bo spalisz auto.
Sterowanie jest takie, jak układ załącz - wyłącz silnika, z podtrzymaniem. Górna krańcówka pracuje jako przycisk wyłącz a dolna, jako przycisk załącz. Do dolnej podłączony jest równolegle styk pomocniczy NO, stycznika zasilającego podajnik.
Panowie mam pytanie. Otóż mam zamontowany w samochodzie android box tv pod wejście av radia po zasilaniu z zapłonu przez zasilacz 5V. Jedyna wada to taka, że radio odpala sie w kilka sekund a box conajmniej minutę. Drażniące jest to kiedy podjeżdżam np. pod sklep na chwilę, box się wyłącza i po odpaleniu znowu dopiero za minutę jest gotowy do działania....
Co do układu się nie wypowiadam. Temat podobny był nie tak dawno: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... a tu zwróciłbym jedynie uwagę na sprawę bezpieczeństwa: powinien być wyraźnie oznakowany przycisk omijający układ, do natychmiastowego zatrzymania silnika (a przede wszystkim pompy paliwa!) w razie niebezpieczeństwa.
(at)szym86 Ja bym zrobił to tak: Przycisk start, stop, przekaźnik K1 - czyli START/STOP układu z podtrzymaiem |-|START|-|------|/STOP|------(k1)-| |-|k1|------| Jeśli K1 oraz styk NC poziomu dolnego B2 to podtrzymanie na przekaźniku K2 silnika podajnika. Przekaźnik K2 rozłączany jest przez styk NC poziomu górnego B1. Dodatkowo układ wyłaczy się po określonym...
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów
Dajesz na każdy silnik włącznik z odczepem na którym jest realizowane podtrzymanie. A na początku układu dajesz wyłącznik awaryjny który odetnie zasilanie.
Po drodze masz P1, czujnik ciśnienia wody, którego przycisk START (S3) mostkuje podczas uruchamiania. W tym czasie powinna świecić kontrolka pracy, ponieważ sterowanie silnikiem idzie jeszcze przez kilka obwodów. Przycisk START trzeba przytrzymać aż urządzenie uzyska prawidłowe ciśnienie. Chyba że ten czujnik jest uszkodzony. Przekaźnik kontroli kierunku...
Witam, w tym temacie chciałbym się dowiedzieć o szerokie zastosowania stycznika, oprócz zmiany obrotów silnika, podtrzymania pracy za pomocą łączników sterujących, czy sygnalizacji stanu pracy. W mojej szkole widziałem sterowanie wyłącznikami bezpieczeństwa, mianowicie przy każdym z 5 stanowisk jest taki wyłącznik,(myślę ze wiem na jakiej zasadzie to...
Co do pierwszego pytania jest jedno i drugie,czyli elektonika w wykonaniu SMD i tarcza również by silnik miał podtrzymanie i wyłączal się w pozycji krańcowej. Druga sprawa to tych przewodów nie przecinaj.Pozycja wyłączona to dźwignia do siebie,włączone odchylasz od siebie.
Po pierwsze zmierz prąd pobierany przez silnik elektrozaworu w czasie pracy, bo podejrzewam, że zgromadzenie energii w kondensatorze potrzebnej do działania tego silnika przez 4 sekundy nie będzie proste. Pozdrawiam Mariusz
Silniki muszą być w podtrzymaniu, bo gdy zdejmiesz podtrzymanie, to przed kolejnym cyklem trzeba wykonać zerowanie (homing) wszystkich osi.
Zrób tarczę. W tarczy na obwodzie co 30 ' zrób wycięcie. Po brzegu tej tarczy niech toczy się rolka wyłącznika krańcowego tak, by po wpadnięciu w wycięcie wyłącznik się rozłączał. Zasilanie silnika przepuść przez ten wyłącznik. Dodatkowo silnik zasil z układu podającego krótki impuls zasilania na silnik. Taki, by rolka wyłącznika wyszła z wycięcia....
Bo silnik nie ma podtrzymania.
Podłącz krańcówkę szeregowo z silnikiem i zasilaniem. Tak żeby rozłączała silnik po jednym obrocie. Równolegle do styków krańcówki podłącz styki przekaźnika. Do sterowania przekaźnika zastosuj prosty układ czasowy. Przykłady masz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic73... Jeden układ z wykorzystaniem kostki 555 a drugi na jednym tranzystorze....
Myslalem zeby podlaczyc czujnik napiecia na 13,5V do alternatora, ktory by po naładowaniu alternatora (13,5V) właczyl by swiatła. A jak napięcie spadnie poniżej 13,5V? Można podłaczyć do kontrolki ciśnienia oleju, jeżeli taka jest, ale na przekaźniku trzeba zrobić układ podtrzymania (bo może silnik zgasnąć podczas jazdy w nocy), dobrze jest wysterować...
Jaki silnik? prądu stałego, zmiennego, jednofazowy, trójfazowy? Najprościej: 2xprzekaźnik/stycznik 2xprzycisk (+1 jeżeli z podtrzymaniem) 1xzabezpiecznie silnika (przy większych silnikach) + bezpiecznik obwodu sterowania
Trzeba pamiętać że silnik po najechaniu na krańcówkę i zmianie obrotów od razu zwolni ta krańcówkę a więc co podtrzyma ruch silnika? Miałem niedawno podobną zagwozdkę, rozwiązaniem są przekaźniki z dwoma cewkami.
Czyli jak to podłączyć? Szeregowo z cewką przekaźnika/stycznika załączającego zasilanie( układ start/stop z podtrzymaniem) silnika.
Witam ściągnij tą obudowę na której masz styki (opisane 1234)odlutuj przewody do silnika i zasilaj te przewody. Cała reszta to "układ" do podtrzymania ruchu wycieraczek - śmiało możesz sobie go darować - sam używam 2 takich zmodyfikowanych silników Podobny problem jest opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/top... Powodzenia...
Witam! Mam problem z podłączeniem przycisków Start (normalnie otwarty) i Stop (normalnie zamknięty) z silnikiem poprzez stycznik. Właśnie zauważyłem że mam stycznik z normalnie zamkniętymi stykami pomocniczymi. Czy da się to podłączyć tak aby start działał z podtrzymaniem? Silnik 3 fazowy. Mam stycznik ETI CE07.01. Proszę o pomoc
Ma to szanse powodzenia? Bateria zniesie takie bezpośrednie traktowanie? Jeśli tak, to może rady co dorzucić do stabilizatora? Tak. Tak, ładowanie Li-Ion to najczęściej metoda CC/CV, a to można łatwo zrealizować na proponowanym stabilizatorze. Należy dostosować odpowiednio prąd ładowania. Zwrócić uwagę, że w podstawowej aplikacji LMów, na wyjściu stabilizatora...
Koledzy czy tutaj nie da się zastosować 2 przekaźników i przycisków zwykłych? Przecież to jest zwykłe prawo lewo z podtrzymaniem. Krańcówki tutaj działają jako wyłącz. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to możemy rozrysować.
Koledzy , skąd wam sie wzieły rady typu połącz styki stycznika szeregowo? albo następna po co łączyć równolegle , jeśli możesz podłączyć tylko jeden a dwa zostawić , no i najlepsze "bez obrazy " nie łączy sie styków stycznika równolegle ,ponieważ cytat"Prądy w stykach równoległych nie rozpływają się po równo" tak , tylko zamiast obciążać 3 styki równolegle...
Kolega KJ ma rację. Jeśli masz elektronikę, to wirnik jest nawinięty na ok 180V, w momencie obciążenia szlifierki elektronika "dodaje gazu" silnikowi, by podtrzymać moc. Tak więc nie jest to tylko wolny rozruch i usunięcie go spowoduje najpierw nadmierne iskrzenie, a następnie uszkodzenie wirnika..
Z prostej przyczyny w golfach jest sterownik który po utracie zasilania traci ustawienia dawki paliwa (sterownik posiada adaptacje dawki paliwa). Jeśli instalacja gazowa jest źle wyregulowana to po jeździe na lpg sterownik zapisze zmodyfikowaną dawkę .Gdy silnik ostygnie nowe ustawienia mogą spowodować zła dawkę rozruchową. Niektórzy instalatorzy lpg...
Jesli kondensator ma podtrzymac prekaznik, musi byc wlaczony rownolegle do cewki przekaznika, a nie, jak na Twoim rysunku szeregowo. Wartosc kondensatora zalezy od pradu pobieranego przez przekaznik, minimalnego napiecia, przy ktorym przekaznik jeszcze trzyma i oczekiwanego czasu podtrzymania.
Punkt masowy za lampą sprawdzony? Jak sprawdziłeś bezpieczniki? Sprawdziłeś, czy jest na nich napięcie? Sprawdziłeś, czy jest napięcie na podtrzymaniu silników do parkowania?
Wiem że pewnie komplikuję, ale czy przełącznik z podtrzymaniem napięcia + silniki z wyłącznikiem krańcowym nie załatwiają tematu? Jak rozwiązać to wszystko dodając do systemu przycisk centralny? - zależy mi na tym nawet jeśli będzie możliwość sterowania bezprzewodowo.
Hmm..., też mnie to zastanawiało, mam e34 m20b20 z 88r. i tak bylo, silnik na jałowym pracował niestabilnie, jakby na 3-4 gary, po odpięciu przepływomierza i lekkim uchyleniu przepustnicy silnik podtrzymał prace i po chwili (komputer wykrył brak przepływomierza i przeszedł na tryb awaryjny) silnik zaczął stabilnie pracować na poziomie ok 900 obr/min,...
Prawdę mówiąc bałbym się dostarczyć tam 200W ciepła. Jednak to jest szkło, które lubi pękać. Lepiej dostarczyć jak mówiłem 20 W niech się rozgrzewa nawet kilka minut, a mamy pewność, że nie pęknie. Poza tym jeśli się już silnik rozrusza, to 20W będzie na wyrost. Aby podtrzymać silnik przy pracy wystarczy (strzelam) 10W. Najlepszym punktem odniesienia...
Szanowny Panie te panewki się smaruje /są one osadzone w gnieździe z filcem dla podtrzymania oleju/.
Najprawdopodobniej masz problem z czujnikiemm położenia wycieraczek. To styk znajdujący się w silniku wycieraczek na podszybiu. Informuje on sterownik czy wycieraczki są w odpowiednim miejscu i służy do podtrzymania pracy wycieraczek po wyłączeniu ich sterowania z kierownicy. Żeby to sprawdzić dobierz się do wtyku bezpośrednio przy silniku i pod styk...
Jak chcesz coś elektronicznego, to zrób coś takiego, silnik krokowy ze sterownikiem, nawija na bęben określoną ilość linki (dobrana w sterowniku ilość kroków) podnoszącą klapkę, jak będzie zanik prądu, silnik nie będzie miał podtrzymania i pod własny ciężarem (lub z obciążnikiem) opadająca klapka odwinie linkę. Rozwiązanie może nazbyt wyrafinowane,...
Czarny przewód wychodzący z silnika współpracuje z stykiem podtrzymania w włączniku.Po jego odpięciu silnik dalej można włączyć włącznikiem i działa tak samo czyli trzeba go trzymać. Ja zamontowałem normalny przełącznik 1-0 1-fazowy. Oryginał wyrzucony i maszyna śmiga. Hamulec słychać że działa ale jest uszkodzony bo piłą można kręcić jak jest odłączona...
Ano właśnie chodzi o to, że bez PLC. Ma być budżetowo:) Sam silnik załączany start/stop z przycisku z podtrzymaniem a impulsy AB z enkodera mają zadawać prędkość silnikowi. Tak jak to wygląda na filmiku. Kręci się enkoder, kręci się silnik. Enkoder przyspiesza, silnik przyspiesza.
W samej centrali nie ma takiej opcji, możesz podłączyć przekaźnik czasowy z podtrzymaniem pod silnik lub lampę sygnalizacyjną.
każdy nawet porządny aku padnie szybko przy "jeździe do kościoła" (kilka razy w tygodniu po paręnaście kilometrów)
Witam, Mam taki problem mam podpiętych 6 rolety (radiowych) do 3 włączników. 2 włączniki bez problemu podnoszą i opuszczają rolety. Z jednym mam problem, rolety się opuszczają, natomiast jak chcę podnieść do jedna idzie druga stoi. Dopiero po paru kliknięciach rusza ta druga. silniki mają podtrzymanie fazy odległość od silnika do włącznika jest ok....
Prawdopodobnie pójdzie normalnie - silnik 24V - zasilanie silnika to zewnęrzny mostek i bateria kondensatorów 2x2200mF a elektroniki centralki - wewnętrzne diody i kondensator 1000 mF, wszystko zasilane z normalnego transformatora. Ten przebieg to nie piła a przybliżona schodkowa wersja sinusoidy. Niektóre napędy z silnikiem 220V mają kłopot ze zwalnianiem...
Ja u siebie mam lampę z diodą lux-eon właśnie i światło jest lepsze niż żarówkowe. Lampa jest z podtrzymaniem ale zasilanie mam z prądnicy rowerowej. Pod silnik bałbym się podłączyć. Lampa kosztowała 35zł.
Triaki nic mi to nie mówi. Czy one podtrzymają napięcie na cewce przy spadku? A co z opcją jakiegoś UPS-a. Cewki na 24V i zasilacz nie wchodzi w rachubę. Podtrzymanie cewek nie może być dłuższe niż max 0,5 sekundy i po tym czasie mają puścić ponieważ po powrocie napięcia głównego rozruch silników może wywalić zabezpieczenia prądowe.Więc ma to wyglądać...
Mam jeszcze do tego krańcówki więc odłączenie będzie w momencie dojechania blatu do wyłącznika krańcowego tylko zastanawiam się jak najłatwiej podtrzymać przekaźnik po podaniu sygnału 4s
(at)Maciej3321 Jeśli dobrze zrozumiałem instrukcję na RFR żeby wystartować silnik musi być podane napięcie przez cały czas, czyli wystarczy zrobić samo podtrzymanie jak na zrzucie ekranu? Można i to zrobić w ten sposób, albo też można poszukać funkcji sterowania z wykorzystaniem 3 przewodów. W tym wypadku, nie trzeba stosować podtrzymania tylko podać...
Mam taką sugestię abyś wyjął chłodnicę i podłączył ją pod kompresor. tylko delikatnie dozuj powietrze bo jeżeli jest zatkana to możesz ją rozerwać. Jeżeli powietrze nie będzie chciało jej przedmuchać , podłącz kompresor z drugiej strony. W ten sposób przepychałem chłodnicę w polonezie. Pomóc Może też przy nagrzanym silniku kilkakrotne podtrzymanie go...
Zostaw je niepodłączone , obetnij i zaizoluj . Będziesz musiał zwrócić uwagę na potencjały sterujące obrotami w Bramsterze , nie pamiętam , czy oprócz krańcówek masz jeszcze możliwość ustawienia czasu podtrzymania przekaźnika , jako drugie zabezpieczenie pracy silnika .
Nie napisałeś co było przyczyną zapowietrzenia - czy wtryski były regenerowane i jak? Czy były nadawane im kody? Jeżeli były nadawane kody po regeneracji, to we wtryskach jest sporo paliwa i nie zatrą się nawet po długim kręceniu rozrusznikiem czy nawet samostartem (plakiem). Przy samodzielnej wymianie zaworków (i ewentualnie rozpylaczy) jest nieco...
No to zobacz zasilanie na styku podtrzymania na silniku wycieraczek. Powinien tam byc + wzięty z ACC.
No tak. Przepraszam. W mojej wypowiedzi zabrakło tego "," znaku. Słowo "Nie" jest odpowiedzią na pytanie autora i moje przypuszczenie że jest to włącznik rozruchowy w tym przypadku z podtrzymaniem (cały moduł załączający i wyłączający silnik. Mój drugi post dotyczył: Pana wypowiedzi dotyczącej przeróbki, uważam że takie manipulacje były dobre wtedy...
Witam, jak podłączyć ten wyłącznik ??? Zero podpiąłem do A1 resztę 1 3 5 do silnika a 246 do fazy i nic jak trzymam wyłącznik to silnik chodzi a jak puszczę to wyłącza ,brak podtrzymania 😥
Moich magnesów nie warto pokazywać, bo jeszcze silnik magnetyczny nie działa. Daj znać, jak zadziała. Wtedy bardzo chętnie przyjadę, jeżeli podtrzymasz zaproszenie.
Zrobiłem tę modyfikację, jednak nic ona nie daje. Zapomniałem, że przekaźnik wyłączenia silnika ma podtrzymanie 🤦 Wystarczy sztucznie załączyć przez przycisk (wystarczy na sekundę lub mniej - tak, aby przekaźnik złapał) cewkę przekaźnika, który rozłącza podtrzymanie, czyli załącza silnik. https://filmy.elektroda.pl/90_1690504102... W zasadzie ta modyfikacja...
Dziękuję bardzo. Wprawdzie mam schematy ale nie takie wyraźne😁 Posprawdzalem jeszcze raz wszystko i to chyba jednak komputer się zbuntował. Niestety. Zrobię chyba jednak układ z programatorem pracy wycieraczek. Mam taki od VW tylko muszę sygnały poodwracac . Część na tranzystorach część na przekaźnikach bo on jest sterowany plusem a w Pandzie...
Ja to rumiemiem tak: -Przekręcamy kluczyk na OFF a silnik dalej pracuje i kontrolki zachowują się jak po zapłonie. -Zgasić tylko można przez wrzucenie 5 biegu, trzymaniu hamulca i nagłym puszczeniu sprzęgła. -Silnik zgasł ale kontrolki dalej świecą. -Zdejmujemy klemę z akumulatora i ponownie montujemy, kontrolki nie świecą. W takim przypadku tylko jedna...
Podtrzymanie procesora i silnika na sporym kondensatorze połączone z badaniem zaniku napięcia.
Cza włączenia wycieraczek powinien być tak dobrany aby wyłącznik krańcowy zdołał podtrzymać pracę silnika. Na pewno musi to być pełna sekunda albo nawet 1.5
Na tym styczniku nie, bo musi być styk NO. Ponadto według opisu, styk roboczy też jest NC, a więc nawet jeśli styk pomocniczy byłby NO, lub zostałby zastosowany dodatkowy przekaźnik do sterowania, to w przypadku nawet krótkiego zaniku zasilania, oraz po włączeniu zasilania, a także w sytuacjach awaryjnych, ten układ załączałby silnik, co może być bardzo...
przekaznik podtrzymaniem pamięć podtrzymaniem prostownik podtrzymaniem
pompa wspomagać renault laguna niebieska lampka samochód hyundai elantra
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Wyłączenie silnika podczas jazdy w Peugeot Boxer III 2.2 HDI Renault Master 3 dCi – błędy DF569 i DF054 pod obciążeniem, ciśnienie doładowania i paliwa