W innym urządzeniu przełącznik lewo/prawo był tak zrobiony. https://obrazki.elektroda.pl/7931288100_... L1 i L2 to uzwojenia silnika. Uzwojenia są identyczne.
Musiałeś użyć sporo siły aby odgiąć tą blaszkę. Tylko po co? Wracając do pytania. Nic się nie stanie z powodu odgięcia i rdzy. Nie będzie zwarcia (niby czego z czym?) a silnik będzie pracował normalnie. Rdzę warto jednak oczyścić a blaszkę dogiąć jeżeli się da na swoje miejsce.
Bez diagnozy nie za wiele można powiedzieć, nie jestem wróżką ale bez sprzętu to zaczął bym od sprawdzenia wiązki silnikowej przepustnicy, przepływomierza i wtryskiwaczy, może przy próbie rozruchu wibracje silnika powodują zwarcie i sterownik odcina wtryski? To tak chyba na początek....
Czyli uszkodzony masz silnik. Powoduje zwarcie. Możliwe że Twoje próby uruchomienia i kilkukrotnie przepływający prąd zwarciowy uszkodziły również stycznik, ale najpierw i tak musisz naprawić/wymienić silnik.
Witam, Mam w domu taką dziwną sytuację. Na jednej kondygnacji w domu nie ma światła. Nie ma go też w piwnicy, i dodatkowo silnik pompy chodzi jakby na dwóch fazach. Bezpiecznika nie wyzwala. Wygląda to tak jakby oświetlenie na piętrze, oświetlenie i gniazdka w piwnicy oraz oświetlenie garażu były na jednej fazie. Sytuacja wygląda tak jakby faza się...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Problem z silnikiem i z stopką. Silnik powoduje zwarcie(prawdopodobnie kondensator?) i pali w stopce filtr przeciwzakłóceniowy, który znajduje się pod kondensatorem. Jakie są jego parametry?- pomocy.
Ano nie da się tego zrobić bez zmiany mocy silnika. Moc zależy od konstrukcji silnika i jest określona dla nominalnych obrotów. Bez ingerencji w moc silnika obroty - w miejscu docelowym można zmieniać tylko przez przekładnię mechaniczną. Najprostsze z prostych obniżenie obrotów silnika na prąd przemienny to włączenie szeregowo w obwód diody prostowniczej....
Jutro sprawdzę czy słychać przekaźnik. Zastanawiam się gdzie / jak szukać tych przetarć, bo na pierwszy rzut oka w klapie wszystko wygląda ok. Z klapy przewody idą do bagażnika gdzie jest coś w rodzaju bezpieczników / modułów a stamtąd do przodu już jest utrudniony dostęp. Czy sam silnik może powodować zwarcie ? skoro na krótko działa okej ?
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Sprawdzałeś szczotki silnika. Może zwarcie powoduje pył ze szczotek i przepala tranzystor? Mi tak robił silnik od wózka elektrycznego...
Dzieki za chęci, ale to nie pasuje. Magnetofon udało mi się uruchomić. Lewa kieszeń i jej silnik powodowały zwarcie, mimo że nic nie znalazłem spalonego, oprócz rezystora w zasilaniu. Wszystko działa ale z czasem silnik zwalnia i nagrzewa się jego regulator wraz z w/w rezystorem , wywołane pewnie zwiększonym prądem w obwodzie. Postaram się w tygodniu...
Dla mnie sprawa dziwna ponieważ przełącznik nie ma nic wspólnego z bezpiecznikiem bo steruje masą a z bezpiecznika napięcie jest podawane prosto na silnik więc zwarcie powodowałoby palenie bezpiecznika po włączeniu zapłonu. Chyba że silnik pracuje na pozostałych biegach to zwarcie w instalacji.P
Witam, Oddałem silnik do naprawy. Jednofazowy. Jest to pompa próżniowa bocznokanałowa. Po odebraniu z serwisu i podłączeniu do prądu okazało się, że działa ale nie ma mocy. Zawiozłem z powrotem. Serwisant dzwoni po kilku dniach, że kondensator uszkodzony był mechanicznie i było na nim zwarcie przez co musiał silnik przezwoić jeszcze raz. Nie ma możliwości,...
Silnik powinien ruszyć przy napięciu 12V. Trzeba sprawdzić. Nie sprawdzałem tej przeróbki w modelu z autostopem na szczotkach. Ja sobie przerobiłem na auto stop optoelektroniczny (przekładka elektroniki). A więc tak: Pomysłodawcą tej przeróbki jest kol. parsifal7 z forum elektroda.pl i za jego wskazówkami wykonałem tą modyfikację. Magnetofon musi być...
Podłączyłem silnik bez elektroniki i niestety dalej wywala korki, szczotki nie były docierane ale po ich wymianie silnik pracował około pół godziny i jak się przyjrzałem już prawie się dotarły. Mam pytanie zmierzyłem oporność stojana i wirniki i oba mają po około 2Ω czy to nie za mała wartość. Jak patrzyłem na inne posty to tam wartości są rzędu...
Zwarcie powodował silnik rożna. W moim przypadku rozłączyłem go, ponieważ i tak nie był używany. Generalnie problem wynika ze skroplin pojawiających się w obudowie piekarnika. U mnie był to silnik rożna, u kogoś będzie silnik dmuchawy albo styki grzałek z tyłu na wewnętrznej ściance urządzenia.
Też można na FWD, ale musisz mieć wtedy 2 kanały PWM, jeden dla fwd i drugi dla rev, a ENA jest wspólne więc tak chyba łatwiej. ENA jest sprytnym rozwiązaniem jak stosunkowo tanim kosztem elementów móc wysterować obie pary tranzystorów dodatkowo zabezpieczając się przed zwarciem skrośnym. Przy obecnych diodach zwrotnych mając FWD i REV na 1, a /ENA...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Witam. Mam problem z silnikiem elektrycznym pralki Indesit WIE147. Włączenie pralki powoduje zwarcie instalacji domowej i wywala mi korki. Natomiast gdy odłączę silnik tej pralki to pralka się włącza nie powoduje zwarcia a na wyświetlaczu wszystko wyświetla się prawidłowo i nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc.
Przekaźnik ma współpracować z falownikiem , jest tam szyna na której zwarcie dwóch przewodów powoduje włączenie silnika a rozwarcie zatrzymanie silnika. Czyli potrzebne mi są tylko dwa przewody a z licznika wychodzą trzy przewody ?? Wykorzystaj środkowy i jeden ze skrajnych - czyli kombinacje są dwie, albo będzie falownik startował tak jak chcesz albo...
trzeba dokładnie sprawdzić całą instalację bo coś robi zwarcie skoro wymieniony nowy moduł i nie działa. 1.grzałka , czujnik NTC, hydrostat i triak silnika.
Prawdopodobnie uszkodzony silnik powoduje jakieś zwarcie i procesor wbudowany w akumulator odcina prąd żeby nie dopuścić do jego uszkodzenia. Z tym raczej nic nie da się zrobić oprócz tego co oczywiste czyli wymiany uszkodzonej części. Nie wiem skąd ta wariacka cena za naprawę, u mnie i kolegów wymiana tego silnika kosztuje co najwyżej połowę tego co...
Skoro te 2 szczotki to różne prędkości, to znaczy, że każda osobno powinna działać ? Czy powinienem je razem podłączyć do prądu aby działał szybciej ? Albo jedna, albo druga. Dwie szczotki są naprzeciwko siebie, i to jest normalna prędkość. Szczotka "masowa" i szczotka będąca lekko z boku to wyższa prędkość. Nie możesz łączyć obu prędkości razem, powoduje...
Witam Sprawdź kolego połączenie dwóch części zbiornika ,czy aby nie ma wycieku. Zdarzają się dość często takie uszkodzenia, że kapiąca woda dostaje się na kość silnika co powoduje zwarcie i uszkodzenie podzespołów. Na pewno nie pocieszę ciebie, ale obawiam się że do wymiany będzie moduł sterujący oraz panel wyświetlacza. No i kość silnika do zrobienia.
ps. zaraz po zakupie okazało się że w górnym ramieniu są w środku jakies kawałki żarcia - pestki itp., o czym to może świadczyć? Że ktoś ją używał wcześniej. Poza tym sprawdź filtr PZ, grzałkę, silniki, przewody (szczególnie w miejscu załamania (dół drzwi), itp. Miernik się przyda.
Odłacz silnik wycieraczek i wtedy zobacz. Tzn. manetką włacz je przy odłaczonym silniku. Jesli nic nie strzeli to pozostaje uszkodzony silnik wycieraczki lub zablokowany mechanizm.
W takim razie - jak rozumiem - ten tranzystor jest tam "dorobiony" - nie jest oryginalny? To należało o tym pisać wyraźnie. Tyle, że w Twoim opisie nadal coś nie gra, bo jeśli w pewnych sytuacjach w miejscu zaznaczonym na czerwono pojawia się +12V to nie może to być powodem zwarcia - napięcie +12V napędza silnik, a tranzystor włączony czy nie - zwarcia...
LPG ma znaczenie bo wyłancza wtryski a wypadanie zapłonu może powodować zwarcie przerwa w obwodzie cewki
Witam mam pytanie o silnik asynchroniczny pierścieniowy, chodzi mi konkretnie o rezystor rozruchowy. Rozumiem, że zwarcie pierscieni wirnika powoduje pracę silnika z pełną mocą. Jak zachowuje się silnik gdy ulega awarii jeden rezystor po prostu przerwa ? Jak to przekłada się na pomiar prądu miernikiem cęgowym?
Witam ! Woda z proszkiem jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu, dlatego jest możliwe że zalany silnik może powodować zwarcie , możesz też go najprościej sprawdzić odpinając go od instalacji i włączając pralkę obserwując czy zadziała bezpiecznik. Powodem wybijania bezpiecznika może też być uszkodzenie sterownika pralki lub kondensatora przeciwzakłóceniowego.
Hamulec przeważnie w takich pojazdach to po prostu zwarcie zasilania silnika. Wtedy silnik pracuje jako prądnica a zwarcie jej wyjść skutecznie hamuje. Wygląda na to że nie do końca odłączane jest zasilanie z silników i zwarcie wyprowadzeń silnika powoduje spalenie bezpiecznika. Druty pewnie pełnią role rezystorów hamujących na nich wydziela się cześć...
Czy od strony elektroniki jest wszystko ok? Najczęściej następuja wyłamania po lewej stronie windy kasety tam dokładnie sprawdzić-winda jest łatwa do wyjęcia,więc nie bać się.Sprawdź wtdedy styki kontrolne pracy windy czy podczas wsuwania kasety następuje zwarcie styków lub rozwarcie bo to powoduje załączenie silnika,który ciagnie kasetę.
Tylko jaki jest cel tak skomplikowanego połączenia wyłącznika . Ze zdjęć nie da się stwierdzić że uzwojenia stojana są połączone szeregowo . Dla mnie to klasyczny silnik jaki występuje w odkurzaczach albo elektronarzędziach . I według mnie zasilanie powinno być podłączone pod przewody które idą do cewek stojana . A przewody ze szczotkotrzymaczy były...
Witam. A może sam CD- Rom powoduje zwarcie (silnik)
Sprawdź czy przypadkiem nie jest uszkodzony kondensator przeciwzakłuceniowy, on też może powodować takie objawy. Uszkodzony kondensator też zrobi zwarcie ale jest on przed silnikiem, a autor tematu pisał że silnik rusza na chwile.
Najczęstszą przyczyną palących się regularnie IRFów jest zbyt wcześnie załączający się "hamulec" silnika powodujący zwarcie dla IRFa. Drugą przyczyną, ale raczej mniej spotykają jest przebicie w silniku, na szczotkach, czasem sam pył węglowy na komutatorze powoduje takie objawy.
Witam Sprawdż kostkę przy silniku,ona może powodować zwarcie. :arrow: MAN_IN_BLACK Przy uszkodzonym kondensatorze te same objawy występują na praniu.
Dzięki za objaśnienie. Ten układ RC to pewna sztuczka. Zastanawiam się teraz, czy jest sens zastosowania tej sztuczki w moim przypadku? układy RC (snubbery) - odpowiednio zastosowane pomogą Rozumiem, że dioda prostownicza podłączona równolegle do cewki przekaźnika też jest tego typu układem tłumiącym? I dla cewki przekaźnika wystarczającym, czy może...
Pewnie uszkodzone tranzystory na płycie powodują zwarcie i hamowanie silnika. Do naprawy albo lepiej rozglądaj się za nowym.
Tak wygląda obecnie schemat. https://obrazki.elektroda.pl/3406455200_... W sklepie nie mieli MMBTA55, sprzedawca wybrał dla mnie MMBTA92 (niestety, nie wiem czy to „dobry” zamiennik czy nie...). Kondensatory użyłem 104, z SOP23 zrobiłem przejściówki do płytki stykowej i złożyłem układ bez przycisku reset i z przyciskiem...
Marq63: zastosowanie włącznika powodującego przerwanie obwodu, nie stanowi dla mnie kłopotu, nawet gdybym miał 10 lat. Mi chodzi o sytuację, kiedy powoduje się wyłączenie silnika poprzez zwarcie prądu z cewki n.n do masy roweru. Czy korzystniej jest poprowadzić przewód do przycisku na kierownicy od wejścia do cewki w.n (1) czy od cewki n.n (2) przy...
Witam Mam problem z silnikiem elektrycznym pralki indesid WIE147. Włączenie pralki powoduje zwarcie instalacji domowej i wywala mi korki. Natomiast gdy odłączę silnik tej pralki to pralka się włącza nie powoduje zwarcia a na wyświetlaczu wszystko wyświetla się prawidłowo i nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc.
Masa i wyprowadzony konektor połączone są najczęściej do końców uzwojenia pierwotnego, którego zwarcie wyłącznikiem zewnętrznym powoduje zatrzymanie silnika. Uzwojenie ma rezystancję najwyżej pojedynczych omów, więc miernik podręczny pokaże "zwarcie".
Witam, proponuje sprawdzić stan polączenia kabli w kostkach, czy przypadkiem nie są zasniedziałe. Jeśli jest wszystko ok, prosze sprawdzić stan silnika, może ma zwarcie, które powoduje tego typu usterki. Prosze o odp. Pozdrawiam
Witam. Czy silnik przestał pracować dopiero po zadziałaniu bezpiecznika? Jaki jest stan szczotek węglowych w silniku? Zwarcie może powodować silnik lub grzałka, ale to trzeba sprawdzić. Przyczyną braku pracy silnika może być również uszkodzenie programatora, ale warto zacząć od sprawdzenia stanu szczotek.
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
Nic nie musisz stosować "pomiędzy". Kleisz coś takiego: https://obrazki.elektroda.pl/6187704900_... a, b - wyjścia mostka tranzystorowego, c, d - jw., ale mostka przekaźnikowego. Jeśli chcesz podłączyć napęd, to wersja I układu styków jest z czymś, co od biedy można nazwać hamowaniem elektrodynamicznym. Zwarcie końcówek niektórych rodzajów...
A dlaczego myślisz, że zwarcie robi silnik? I czy w/g Ciebie zwarcie w gniazdku to to samo co zwarcie w pralce (czyli wywala bezpiecznik)?
Prawdopodobnie to filtr PZ (3 końcówki w tym jedna do obudowy silnika). Jak jest uszkodzony, to może powodować zwarcie lub zakłócenia.
Masz rację to zwarcie ale tyle to wiedziałem. Pytanie jest dlaczego, czy możliwe żeby woda z odpowietrznika dostawała się do silnika pompy i tam powodowała zwarcie. Po nocy piec znów się załącza (przy pracy woda kapie mocniej, chociaż jej nie dopełniałem, ciśnienie 0 bar, grzeje wodę przez jakieś 10 - 15 min., i znów pyk i bezpiecznik "wywalony".
Skoro zmiana kierunku obrotu mogłaby się przyczynić do uszkodzenia, to sobie to już odpuszczę. Bardzo dziękuję za pomoc. Podanie napięcia na przewody wychodzące z kondensatora przeciwzakłóceniowego włącza silnik, zwarcie niebieskich przewodów powoduje jedynie nieznaczne zwiększenie jego mocy.
Ja bym na Twoim miejscu silnik włożył do pralki,silnik bez obciążenia łatwo może się rozbiegać i powodować ogłupienie elektroniki a w konsekwencji E22(zwarcie triaka silnika)...
Hallo, a widzisz, tu jest trochę inaczej. Z tego co widzę, jedyne zabezpieczenie alarmowe polega na łączeniu lub rozłączeniu połączenia między czerwonym i pomarańczowym. Można to zrobić np. włącznikiem z kluczykiem lub czymś podobnym lub zewrzeć oba kable i wtedy nie masz żadnego zabezpieczenia. W czerwonym jest 36 V i jak zmostkujesz z pomarańczowym...
U mnie było podobnie więc podłączyłem na ostro do sieci uzwojenie główne ruszyłem silnikiem i ruszył, wcześniej nie pomagało i dopiero teraz wiem dlaczego, kondensator powodował zwarcie, więc blokowało silnik i mnie to trochę zbiło z tropu. Dzięki wielkie za szybką odpowiedź
Problemem w tych silnikach są wtryskiwacze, zwarcie na cewce może powodować takie problemy, choć zapaliłby kontrolkę i zarejstrował błąd. DPF na miejsciu? Może źle ktoś mapę wyciął z ECU. Przepływomierz tylko orginał inny nie będzie działał.
Dzięki za zainteresowanie i poradę. Przyspiesza to decyzję o zakupie czegoś lepszego. Okazało się że przyczyny mogą być trzy: 1. Uszkodzony tranzystor sterujący silnikiem 2. Uszkodzony silnik 3. Niesprawny pakiet Przy czym zwarcie w silniku zazwyczaj powoduje uszkodzenie tranzystora.
Usterka w obwodzie potencjometrów pedału przyśpieszenia to dość częsty problem w fiatach punto z 1,9 JTD, pedał przyśpieszenia jest zbudowany z dwóch potencjometrów i podłączony 6 przewodami do centralki ECM silnika, nie wiem jak tutaj ale w Punto przewody do centralki lecą przez komorę silnika i są owinięte "szmacianą izolację" co powoduje ich częste...
czyli wpiecie egr powoduje gaszenie silnika? porównaj schematy obydwu sterów. wyklucz zwarcie wiazki.
Cienkie przewody które idą do silnika to sygnał z halotronów. Powinny być trzy, może być tak że silnik nie ma halotronów, a ten cięki przewód jest od wyłącznika termicznego, czy też termistora. Jeżeli jest tylko jeden przewód cięnki lun para to sprawdź czy nie idą właśnie do wyłącznika termicznego. wtedy możesz je zewrzeć i silnik powinien ruszyć tam...
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał - serwo i driver silnika płyty do sprawdzenia. Mnie to wygląda na pełne zwarcie wyjścia drivera, co powoduje podanie na silnik pełnego napięcia zasilania. Gdyby płyta rozkręcała się po kilku sekundach od zamknięcia tacki z płytą, można by podejrzewać sam laser (za niska emisja - do wymiany), ale skoro dzieje się...
Witam, Czy zbiornik EW952S może przerdzewieć? Po 6 latach. Wygląda na taki z nierdzewki, ale wydaje mi się, że skorodował. Wycieka woda w spodniej części, spływa po silniku i powoduje zwarcie. Ta spodnia część jest osłonięta tworzywem i samego zbiornika nie widać. Jak położyłem pralkę na boku, spod tego plastiku wypłynęła woda. Trzeba by to rozbierać...
Jeden przewód służy tylko do gaszenia silnika - przekręcając kluczykiem w jedną stronę powoduje się zwarcie go do masy i gaśnien silnik. Drugi to przewód z cewki oświetleniowej - przekręcając kluczykiem w drugą stronę załączane jest napięcie na żarówki. Jeżeli dalej jeździsz bez świateł to sprawdź czy masz "masę" przy żarówkach i dobre żarówki.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
(at)franmayer najpierw sprawdziłem miernikiem które się zwierają, a zwierały się dwa. Wylutowałem je - po wylutowaniu okazało się, że (one same) się nie zwierały, a zwarcie powoduje coś innego
Piszesz o możliwości zwarcia w warystorach; zwarcie warystora RV1 to załączenie zasilania na stałe, a zwarcie RV5 powodowałoby buczenie silnika (zasilanie napięciem zmiennym) i brak reakcji na sygnały z transoptorów sterujących. Wylutuj transoptory sterujące kierunkiem obrotów ISO5 i ISO7 z płyty, wymień diody D13, D14 - i wtedy zwieraj piny (po optotriaku)....
Na pewno filtr jest uszkodzony, bo przecież nie ma innych elementów pomiędzy silnikiem, a pedałem. Jeden z kondensatorów w filtrze, który jest połączony równolegle do regulatora (pedału) ma zwarcie i powoduje, że silnik pracuje cały czas.
Dobra odpowiem sam sobie zeby inni nie musieli szukac, fiat/iveco w swojej genialnosci podlaczyl jedno zasilanie 5V pod wszystkie sensory na innych kablach wychodzacych z ecu, zawarcie jednej lini powoduje wylaczenie pozostalych systemow takich jak czujnika cisnienia w szynie rail co powoduje odczyt 400bar zadanego i rzeczywistego cisnienia na szynie...
zgadza sei jak padnie silnik to wywali błąd - zresetowanie maszyny powoduje zwarcie i szlag trafia płyte - też tak miałem
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Witam szanowne grono. Miałem podobny problem z przepalajacym się bezpiecznikiem 5A. Dzięki wytrwałości udało mi się dotrzeć do sprawcy po przysłowiowych kabelkach. Przypuszczam, że wszystkie te sytuacje miały miejsce przy niższej temperaturze otoczenia. Winowajczynią okazała się... grzałka w odmie. Niektóre silniki mają właśnie odme ogrzewaną, gdzie...
Nie znam tego urządzenia, ale ze zdjęcia wnioskuję, ze ten kondensator słuzy tylko do zmniejszenia iskrzenia komutatora i zakłóceń tym powodowanym. Nie powinien unieruchamiać silnika. Chyba że ma zwarcie? No ale wtedy wystarczy go na próbę odłączyc.
Czy jest możliwość że któreś urządzenie jak rozrusznik przy silniku bądź prądnica powoduje taki scenariusz? Czy jest możliwe że źle połączyłem stacyjke?
Tak, odłączając po kolei dojdziesz do tego co powoduje zadziałanie bezpiecznika. Zwłaszcza jeśli zdarza się to często.
Nie,jest w skrzynce za akumulatorem.Mechanizm usterki jest taki-zaciera się ośka wirnika,w związku z tym rosną opory mechaniczne na wirniku,powoduje pobór znaczengo prądu przez silnik,w wyniku czego zwęgla się izolacja uzwojenia,co powoduje zwarcie i przepalenia bezpiecznika.
Silnik faktycznie może ruszać bezpośrednio w Δ, łaski nie robi i nic mu się nie stanie. Problem może być z instalacją i z bezpiecznikami, czy wytrzymają prąd rozruchu, który jest w tym połączeniu trzykrotnie większy. W Twoim przypadku, jeżeli silnik rusza bez obciążenia albo obciążenie jest małe, może się to udać.A co do pierwotnego pytania, to...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Nie chodzi o podłączenie, tylko o sterowanie. Wyłączenie tranzystora nieco trwa, stąd jeśli dokładnie w tym samym momencie włączysz Q1, a wyłączysz Q2, to zależnie od użytych tranzystorów przez ułamek sekundy powodują one zwarcie zasilania do masy. Od tego są specjalne mikrokontrolery z timerami z dead-time lub sterowanie programowe, które można zrobić...
Proponowałbym wyłącznik silnikowy wstawić przed stycznikiem K1. Nie jest mi znana żadna korzyść ze wstawiania go przed stycznikiem. Większość kompaktowych rozwiązań wygląda w ten sposób, że po styczniku następuje wyłącznik. Natomiast żeby było lepiej, stycznik K3 podłączyłbym wprost do lini L1L2L3 Przepraszam, że odpowiadam pod całością, ale cytowanie...
W pliku jest aplikacja która liczy czas pracy maszyny. Zwarcie pinu 6 i 7 z złączu DB9 powoduje start naliczania czasu pracy maszyny - podłączam to najcześciej to pod styk zwierny stycznika maszyny(np od silnika). Jeżeli interesuję cię coś podobnego to daj znać na priv - dogadamy się. Działa pod wszystkimi windami
W takim razie dlaczego po załączeniu się LCA silnik buczy a dopiero zwarcie na krótko (1s) złącza 1 i R1 powoduje prawidłowy rozruch. Być może ten wewnętrzny jest uszkodzony (jak do niego można się dostać)
Sprawdzić. 1. izolacje główna 2. oporności fazowe 3. izolacje miedzy fazowa. 4. stan przewodów wewnętrzna skrzynki przyłączeniowej silnika Stan izolacji powinien mieścić się w normie dla maszyn elektrycznych oraz instalacji. Sprawdzić przełączniki i załączniki sterujące maszyną. Brak 1 fazy , nierówne oporności dla silnika 3 fazowego oznaczaj zwarcie...
Problem pojawia się po jego podłączeniu zgodne ze schematem na obudowie: Ja tam nie widzę zgodności ze schematem. Zasilanie powinno być na niebieski i czerwony, a silnik niebieski i czarny.
W takiej postaci -jeśli się nie mylę- rezystory R23,24(boczniki) będą powodowały zwarcie obydwu końcówek silnika do masy. Czyli po uruchomieniu jakiegokolwiek kierunku będzie zwarcie do minusa w mostku H.
Mam dwa silniki do napędu magic 1000 normstahl. Jeden kręci ale ma ułamaną slimacznice. Drugi nie kręci ale slimacznica cała. Czy ktoś może próbował zmienić slimacznice. Jeśli tak to jak się do tego zabrać? Silnik który nie kręci jest cały usyfiony. Nie wiem może to pyl z szczotek. Czy one mogą powodować zwarcie i to że silnik nie działa. Jak to czyścić?...
Jednak spr był na początku pompkę, no i filtr paliwa... Nie koniecznie wymiana ale chociaż spr co i jak się dzieje... Ewentualnie zwarcie przy pompce?? Kabelki mogły się naderwać i powodują zwarcie...
jerzeli masz miernik (woltomierz) to normalnie zapalasz silnik i patrzysz jakie jest nap. na aku potem dodajesz gazu i patrzysz jakie jest przy wyrzszych obrotach i czy wogule się zmienia nap pomiędzy niskimi i wysokimi obrotami(na niskich obrotach może być nawet koło 13V jak masz słaby aku a na wysokich powinno być powyrzej 14,2 V ew blisko 14 ale...
Uszkodzony sterownik silnika, a dokładnie tranzystory falownika. Zwarte, powodują blokowanie silnika i zwierają akumulator... Wymiana na gwarancji.
Czy ten komunikat może wskazywać na sterownik silnika??... Może i nie musi.Trzeba wykonać odpowiednie pomiary.Sterowanie silnika przepustnicy wychodzi według schematu bezpośrednio ze sterownika.Może jakieś zwarcie z samej przepustnicy albo w sterowniku silnika i to powoduje błąd i spalanie bezpiecznika.Ale to tylko teorie.Bez pomiarów się nie obejdzie.
Nie chodzi o zwarcie kolego. Zuzyta zwora główna powoduje że nie płynie prąd na szczotki przez śrube styków tylko po "klik" uzwojenie wciagajace elektromagnesu. Ma ono spory pobór. Prawdę mówiąc trochę słabo sobie wyobrażam o czym piszesz, (zwłaszcza "klik" mi się nie kojarzy), ale mam uzasadnione podejrzenie, że znasz Peżota lepiej niż ja. Tak napisałem,...
Jak odczytać numery ECU programem do VAG, bo kupiłem Audi A4 B5 z 1998 r. z silnikiem 1.9 110 km z uszkodzonym ECU, mianowicie powoduje zwarcie ECU i brak napięcia na pompie, i miga immobilizer, choć jest wycięty. Na ECU brak naklejek i numerów. Czy da się te numery znaleźć w VCDS Lite? I mam pytanie, czy jak mam wycięty IMO i kupię sterownik z takimi...
Na 1 rzut oka, widać problem z przekaźnikami. 1. Brakuje diody zabezpieczającej. 2. Wyjścia procesora maja zbyt mały prąd, aby włączyć przekaźnik, a jeżeli się to uda to i tak zalecałbym połączyć je przez tranzystor. 3. Domyślnie przekaźniki powodują zwarcie.
Mam również ten sam silnik i nowy problem. Podłączałem jak na: motiondynamics.com.au/worm-drive-motor-1... Podłączając przewód +12 V do czarnego, białego lub niebieskiego przewodu pojawia się napięcie na obudowie silnika które może przecież powodować zwarcie przy zamontowaniu go w pojeździe w którym rama...
Kolego , za długo siedzę w temacie i nie uwierzę że brak masy do żarówek powoduje gaśnięcie silnika!!!!
Sory ale czytam kolejny post i po raz kolejny mam wrażenie że nie czytacie ze zrozumieniem treści poprzednika .SKORO SILNIK PRACUJE NA STOPCE ( CENTRALNEJ) BO NA BOCZNEJ NIE ODPALI i jak postawi na kołach to masa pojazdu powoduje ugięcie całego zawieszenia itd itd i tak samo zachowuje się podczas jazdy .nierówna praca silnika może być spowodowana gdzieś...
a także diody LED na płycie Dziwne - zwarcie 2 i 7 nie uruchamia silnika Silnik się nie uruchamia ok, czy centrala pstryka przekaźnikami ? Lampa ostrzegawcza się uruchamia? Zapodaj jakieś wyraźne zdjęcia centrali z obu stron. Czy w stanie spoczynku ( po resecie zasilania ) wciśnięcie i przyc=trzymanie przycisku CH1 lub CH2 powoduje miganie czerwonej...
Witam Mam w serwisie niszczarkę HSM. Klient nie zgodził się na wymianę płyty bo za drogo. Chciał żeby mu przerobić tylko na przycisk do przodu i do tyłu bez czujników. Zrobiłem to na przełączniku i dwóch przekaźnikach. Problem jest taki że robi zwarcie przy wyłączeniu. Silnik w niej DC 240V. Myślę że to on w momencie zatrzymania powoduje zwarcie bo...
Zależy od rodzaju i konstrukcji silnika, im większy moment obrotowy silnika tym skuteczność takiego rozwiązania większa, ale to oczywiste. Akurat z racji hobbby bazuję na silnikach modelarskich, całkiem dużej mocy, w tym przypadku oznacza się to liczbą zwojów T (turn), im silnik ma więcej zwojów tym jest wolniejszy ale ma większy moment obrotowy, również...
Owszem są w szereg z tacho ale pomiędzy nimi jest jeszcze wpięty zacisk N do silnika i programatora i to robi może zwarcie lub daje "lewe" napięcie co powoduje "wybuch" to" lewe napięcie" dostaje moduł od kostki silnika. Po prostu masz przejście (zwarcie) pomiędzy zaciskami wirnika, a zaciskani tacho, odłączając N nie daje progr. napięcia sieciowego...
ładowarka powoduje zwarcie żarówka powoduje zwarcie bateria powoduje zwarcie
skala miernika canon mx925 gaśnie piecyk
nawigacja vordon firmware nawigacja vordon firmware
Akumulator do Citroen C5 II 1.6 HDI: Wybór i Parametry Opadnięte zawory w głowicy VW LT 2.5 TDI - przyczyny i diagnostyka