To jak wyjaśnić tak szybkie zużycie szczotek ? W jakim zakresie pracuje standardowy regulator obrotów silnika ? Jeśli wymieniałeś szczotki, mogłeś kupić szczotki kiepskiej jakości albo o twardości niewłaściwej do typu silnika - ich szybkie zużycie nastąpiłoby zarówno przy pracy z regulatorem i bez niego. Inna możliwość to praca w zanieczyszczonym środowisku...
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Dziwne pytania.. wyglądają jak na sprawozdanie.. ja odpowiem bardziej generalnie. 1.Nic mi o tym nie wiadomo :-) Dobierasz to wg. kilku zależności: a)czym wyższa częstotliwość tym stabilniejsza praca (i bonusowo wychodząc poza 20k PWM nie będzie pracował z częstotliwością słyszalną dla człowieka, co mogłoby wprowadzać dodatkowe dźwięki) b)Zbyt mała...
Witam. Zacznę może od tego ze moja renia ma bardzo cicha prace silnika tzn brak w tej pracy charakterystycznego grzechotania jak dla dci, auto jest mało dynamiczne i nie za mocne, spalanie waha się w granicach 32-33l po autostradach i 35-37l po landowkach. Postanowiłem sprawdzić luzy zaworowe i wyszło ze dla ssących było średnio 0.70mm a dla wydechowych...
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
po skończeniu rezystory dla silnika X oraz sam silnik Y były wręcz gorące, bałem się że je uszkodzę Silniki krokowe mają prawo się nagrzewać, górna granica zakresu temperatur pracy to około 80°C. Widziałem raz skaner w którym silnik wtopił się w plastikową obudowę i działał dalej :D Nie mniej jednak sterowanie powinno umożliwiać wyłączenie lub ograniczenie...
Witam wszystkich forumowiczów . To mój pierwszy post , lecz od dawna śledzę forum i podziwiam trafność porad . Nie ukrywam iż liczę ,że mój aktualny problem z instalacją lpg znajdzie rozwiązanie dzięki Waszej pomocy . Więc , posiadam BMW e39 523i z roku 1998 ( z przed września) i zamontowaną tam instalacje zasilania lpg OMVL DREAM 21N. Parownik współpracujący...
Nie jest to taki całkiem zły pomysł - jeśli uzyska się temperaturę kolektora ze 100 stopni C, to sprawność może być porównywalna z fotoogniwem, ale chyba zaproponowałbym użycie innego czynnika, niż woda, gdyż woda jest "czarna" w dalekiej podczerwieni, i powoduje straty ciepła, a przez to gorszą sprawność urządzenia. Koncepcja kolektora: wykonać go...
nie jestem pewien czy to był powód ale jest to bardzo częsta przyczyna jeśli to nie pomoże to proponuje pojechać na diagnostykę zobaczyć jakie błędy występują
Cały czas 13.8-14.4V w tych granicach. Masz alternator to powinien dać radę utrzymać to napięcie. Sprawdź regulator i połączenia masy silnika.
Witajcie, mam problem z VW golf IV1.6 98 rok.. na zimnym silniku obroty silnika dość mocno falują, czasami zdarza sie nawet gaśniecie silnika, gdy silnik zalapie ok 70 stopni silnik pracuje wrecz idealnie w samochodzie wyczyscilem przepustnice, zrobilem jej adaptacje i nastawy, wymienione swiece, kable wszystkie wężyki w 100% sprawne, bak paliwa i uklad...
Normalna temperatura pracy silnika powinna być utrzymywana przez układ chłodzenia w granicach 90 st.C. Duży obieg (przez chłodnicę) włączany jest przez termostat jak silnik osiągnie temperaturę ok. 80 st.C.
Tak , można - w granicach 5 A podczas pracy , na biegu luzem ok 1,5 A
Witam Mam Audi Sq5 3,0 tdi 313KM. Autko spisuje się świetnie aczkolwiek jak temperatura rano zaczęła oscylowac w granicach 0 skrzynia biegów zaczęła się dziwnie zachowywać. Mianowicie po odpaleniu rozpoczęciu jazdy przez chwilę zachowuje się jak skrzynia bezstopniowa tzn po dodaniu gazu auto wchodzi na obroty jednak mizerne przyspiesza, a po puszczeniu...
1.2 Hp = ok 0.8 kw. Polecam falownik LS IG5A 008, jeśli masz zasilanie trójfazowe, jeśli jednofazowe to IC5, Tylko wtedy przełącz silnik w trójkąt. Dobrze jest ustawić pracę wektorową w falowniku, duży moment na niskich obrotach, lecz czasem potrzebny zewnętrzny wentylator do chłodzenia silnika (niskie obroty własnego wentylatora w silniku). Dobrze...
Racze nic nie da. Prędkość obrotowa silników podczas spowolnienia (jak i prędkość obrotowa podczas normalnej pracy) jest zafiksowana konstrukcją silnika i częstotliwością sieci - aby było widać różnicę w prędkości - musiałbyś ustawić siłę na spowolnieniach na granicy uciągu - i znowu zaczęłyby się schody w braku powtarzalności. Ze starych sposobów -...
Jeśli silnik 230/400 50Hz podłączymy w gwiazdę to częstotliwość załamania wynosi 50Hz. Oznacza to że możemy zwiększać częstotliwość powyżej 50Hz ale spada moment. Jeśli taki sam silnik podłączymy w trójkąt to częstotliwość załomu wynosi 87Hz. Czyli regulacja od 0 do 87Hz. W falowniku trzeba ustawić napięcie 3x230V. W takim przypadku przy 50Hz napięcie...
Wiem, że trzeba zmniejszyć przerwę i jak piszesz w tych granicach. Dawałem 0,65 mm. Komplet kosztuje 35 zł, więc to nie majątek.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam, to moze trzeba sie zastanowic nad 'korektorem oktanowym', jesli silnik sie tak bardzo przegrzewa ? Podejrzewam - ze ta Skoda ma plaskie tloki i byla fabrycznie na benzyne '76 - 78/max 80 Oktan' i tylko na takim paliwie miala katalogowa moc silnika / prawidlowa prace [ krotki cykl spalania / na granicy stukowego ], bo kazdy silnik benzynowy -...
Kosiarka to przeważnie ma ustawione obroty maksymalne na jakich ma pracować. Tam przeważnie nie "dodaje się gazu". Jest ustawiony zakres obrotów, obroty te to są w granicach 2800-3000 na minutę. Przy obciążeniu gdy obroty spadają to regulator obrotów silnika je odpowiednio koryguje dodając lub ujmując gazu, i to wszystko. Naszym zadaniem jest zasadniczo...
ciśnienie paliwa powinno być ok bo założyłem pompe z jeżdżącego auta Dodano po 3 podczas pracy silnika przy dodawaniu gazu napięcie sterujące pracą wtrysków zmienia się w granicach 13- 8.7V(wychodzące z EECIV)
Kompresor nie ma obrotów... silnik tak, mówiąc potocznie. Dość popularna w silnikach 3 fazowych i jednofazowych też jest ilość obrotów/min = 2850 czyli ok 3000. Taką wartość byś miał przy przełożeniu 1:1 ale robi się 1:2 albo trochę mniej żeby silnik miał lżej przy rozruchu. Myślę że 3000 obr/min to optymalna praca dla sprężarki i taka granica, której...
Witam. Chciałbym go wykorzystać, by pracował w niezbyt dużej betoniarce To niezbyt precyzyjne określenie. Tak w granicach 75-100l to zasilany 3 fazami poradzi sobie. Aczkolwiek nie widzę na tabliczce rodzaju pracy. No i też jest problem o którym pisał kol. krzysiek7
Sprawdziłem silnik na spokojnie i poszedłem tropem tego, że im jest zimniej, tym problem bardziej się nasila. Teraz np. jak temperatura jest w granicach 15-18 st. auto odpala od strzała i jedynie nierówno pracuje. Wszystko wskazuje na to, że zlokalizowałem problem, a jest nim czujnik temperatury wody. Jutro wkręcę go i zobaczę czy będzie od strzała...
Koncepcja B jest jak najbardziej słuszna. Ale każde urządzenie ma swój algorytm sterowania który dąży do utrzymania pewnych parametrów pracy. Skraplanie musi być w granicach 30-35 stopni i trzeba to zapewnić samemu. Silnik skraplacza będzie wisiał w powietrzu? bo nie można go tak sobie odpiąć od płyty sterującej gdyż zadziała zabezpieczenie. To też...
Oczywiście że zawór przestawiacza odpowiada za to,ale w pewnych granicach i tylko w czasie pracy silnika.
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Zwalniak często dostaje napięcie z zasilania uzwojeń silnika. Więc potrzebuje chwili na przyciągnięcie zwory. Ważniejszy element to zapobieganie opadaniu podwieszonego ciężaru. Gdyby zwalniak najpierw odpuszczał to ciężar napędżałby wirnik, wówczas silnik najpierw mósiałby wyhamowac ruch w dół a potem wystartować w górę. Ciężki i długi rozruch (oczywiście...
Hmm, można domniemywać iż chodzi o urządzenia typu silnik z pojemnościową fazą rozruchowo-roboczą. Co do doboru pojemności to zazwyczaj producent silnika na tabliczce znamionowej informuje ile wartość tej pojemności jest optymalna. Niestety w zależności od mocy silnika wartość pojemności roboczej może się wahać w dużych granicach - jednak regułą jest...
Rozrząd był wyminiany w serwisie przy 255tys km, może coś źle ustawili. Samochód raczej ma siłę, nic nie zauważyłem żeby było nie tak, pali na miejscu w granicach 7,5l/100km, raczej też norma.
Dźwięk już lepszy ale co się dzieje jak dodasz gazu? Ogólnie dla mnie to kołysanie tłoków - praca silnika przypomina trochę pracę diesla i jeśli to jest to co mówię to przy przygazowaniu (w granicach rozsądku na zimny silnik) dźwięk powinien się nasilić.
Na vag-u byłem już 2 razy i to u innych mechaników jeden i drugi pokazywał prawie tak samo w katalogowych granicach tolerancji.
To silniki lotnicze, do współpracy ze śmigłami jako napęd bezpośredni. W samolotach nie stosuje się skrzyni biegów, co najwyżej przekładnie. Przekładnie montujesz do wału silnika, a do wału wyjściowego przekładni, mocujesz śmigło. Do przepustnicy mocujesz serwomechanizm, który operuje gazem. Zapłon potrzebuje napięcia, a silniki paliwa. Podłączenie...
A dlaczego ma tak niskie obroty, wcześniej miał w granicach 900 obr.
dodam, że dzisiaj po podłączeniu komputera wyskoczył błąd: 16685 silnik - zaplon cylindra 1/wypadanie zaplonow Czy jest to związane z problemem nierównej pracy silnika na biegu jałowym (pompowtrysków) ?? Jestem za granicą a tu takie coś, proszę o pomoc od czego najlepiej zacząć?? Z góry dziękuje
A przypadkowo nie bedzie to sonda lambda? A w twojej magance jakie jest spalanie? Bo umnie oscyluje w granicach 10 litrow na 100 km jazda raczej po miescie.
Witam prosta sprawa zdemontuj mostki sprawdz omomierzem przejścia na roboczym opór będzie trochę mniejszy niż na rozruchowym w granicach kilku omów na wyłączniku rozruchowym powinno być pełne przejście jeżeli silnik stoi. Gdy już wszystko będzie się pokrywało z rysunkiem a myślę że tak bo jest to standardowe połączenie zapnij mostki, kondensator rozruchowy...
on już rozwiazał problem. to nie była sonda :D Dodano po 11 Sonda zaczyna prawidłowe działanie dopiero po nagrzaniu do 300° C, bowiem dopiero wtedy ceramiczny element pomiarowy staje się przepuszczalny dla jonów tlenu zawartych w spalinach. Górna granica temperatury pracy sondy lambda wynosi ok. 800° C. Bezpieczne typowe temperatury spalin to ok. 500...
Jak wkręcę go na ok 3,5 tys obrotów i trzymam na tym poziomie to wskazówka faluje szybko w granicach 3200 obr, a 3500 obr ;/
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
Witam, mam problem którego żaden mechanik od kilku miesięcy nie może zdiagnozować z Dafem 105 460 z silnikiem ate, problemem jest występujący około dwa razy na miesiąc(przy tym że auto jeździ cały miesiąc z przerwami na weekend), brak mocy auto nie chce wchodzić na obroty max 1400. Problem zawsze ujawnia się tylko po pauzie 45 minutowej, kiedy po odpaleniu...
I tak oto zaorałeś się na całej linii. Ja czy ty. Chociaż ty już zrobiłeś to dawno. Mimo wszystko brniesz dalej. Może jednak zostań przy swojej specjalizacji co masz w podpisie. Chociaż skoro masz taką, a twierdzisz że znasz się na silnikach. To mogę tylko ubolewać na ludźmi którym coś naprawiasz..... Kto honuje owalny cylinder chcąc mu przywrócić...
Myślę, że Kolega bohun2006 może mieć rację, że problem jest w parowniku. Może po prostu jest nieodpowiednio dobrany do silnika. Wg mnie nie jest to problem nieodpowiednie dobranego reduktora, bo problemy byłyby gdzie indziej i chyba poważniejsze. Wg problem jest w za późnym podejmowaniu pracy przez wtryskiwacze po hamowaniu silnikiem lub być może wtryskiwacze...
Przez parę lat "bawiłem" się pneumatyką i między innymi śrubówkami. Śrubówki pracują w takich trybach : - praca właściwa, tloczenie powietrza do zbiornika lub sieci - wtedy silnik obciążony jest nominalnie - czuwanie, gotowość do startu (do tloczenia) - jest to stan gdzie przy zamkniętej przepustnicy i otwartym BY-Pass pompa tłoczy "sama dla siebie"...
To akurat normalne... Charakterystyka jest zbliżona do logarytmicznej... Przy liniowej zmianie tracisz trochę zakresu regulacji... Sprawdź przy jakim wypełnieniu silnik już zaczyna się kręcić i od tego momentu dopiero zacznij regulację... Częstotliwość PWM powinna być gdzieś między 1-100kHz... Dla mniejszego silnika może być bliżej górnej granicy...
Napięcie wytwarzane przez alternator mieści się w granicach pracy akumulatora lifepo4. Więc go nie odłączy. Masz typowo stratny regulator.
Nie jest. Toporne, ociężałe, wolne bydle, brak biegów do pracy w polu, kiepski podnośnik, niezbyt ekonomiczny. Jeśli już szukasz ciągnika w granicach 80 koni to lepiej mtz-ta poszukaj. Z wagą zlecisz poniżej 4 ton co czyni go bardziej uniwersalnym i jakiś czas możesz ganiac z maszyna,i z 60-ki, biegów do pracy w polu cała masa, części tanie, silnik...
Chyba 5000r/min. Test kompresji i przyjrzyj się wartością rzeczywistym jakie pokazują czujniki, nie zawsze pokazuje od razu błąd, czasami pomiar uszkodzonego czujnika mieści się w granicach błędu, a jednak powoduje problemy.
Wg mnie źle ustawiony zapłon. Przestaw aparat i zobacz czy podniosą się obroty. Jeśli tak, to ustaw je w granicach 800-900 obr/min na rozgrzanym silniku.
dolny granica skrzynka granica granica robot
gniazdo optyczne schemat skoda fabia wspomagania naprawić kartę pamięć
sterownik atheros ar9285 esp32 radio internetowe
Pionowy pas z prążkami na wyświetlaczu Toshiba C870 Numer PNC 91107700308 - Co oznacza?