Wystarczy poszukać - https://i.electricianexp.com/pl/main/sek...
Aby zmienić musisz kolego w pierwszej kolejności na prasce zdjąć pierścień (kolo pasowe), w domowych warunkach jeżeli nie posiadasz praski do wyciskania łożysk jest nie do wykonania.
Witam Podłączyć należy tak: http://obrazki.elektroda.pl/8753116000_1... Żółte niepodłączone. Silnik ten może być także zasilany z prądu stałego. Pozdrawiam, Karol
Sprawdź szczotki silnika.
Sprawdź kostkę i szczotki silnika.
Nie patrz na kolory powinno pomóc jak nie to pisz na pw
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik.
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Chętnie bym sprawdził, tylko jak? Nie mam schematu wyprowadzeń gniazda silnika więc trudno mi cokolwiek sprawdzić. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz opisane jak sprawdzić silnik.
Czy prądniczka tachometryczna na silniku ok?
Najprostsze co przychodzi do głowy to ściąć ząbki i włożyć odwrotnie wtyczkę. Ale jakbyś chciał się upewnić że nie zrobisz "bum", to tu masz sposób na rozpisanie sobie który pin do czego, więc będziesz mógł porównać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... PS. Typ pralki powinien być w tytule.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
Sprawdź turbinkę pompy, jeśli czysta a pralka nie wylewa wody, wymień silnik pompy.
jeszcze jest kondensator. Jaki kondensator? To filtr przeciwzakłóceniowy.
witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Witam. Nie masz kondensatora rozruchowego w tej pralce, sprawdź silnik poza pralką czy jest sprawny.
No to wyszło tak jak uprzedzałem. Komutator się uniósł do nieba a z nim cały silnik. Tylko jeszcze pytanie czy moduł pralki ocalał. Pewnie wiązka przewodów z silnika do modułu też przegrzana. Silnik powinien pasować .
Czołem! Niektóre firmy stosują wygłuszenie obudowy i silnika pozdrawiam TFX
Do sprawdzenia szczotki silnika .
Silnik pompy do wymiany.Pozdrawiam.
Witam. Prawdopodobnie silnik pompy do wymiany.
Kończą się szczotki ( lub zawieszone) i dlatego występuje to iskrzenie i nagrzewanie silnika a co z tym związane to zapach przypalanej izolacji. Sprawdź te szczotki i wymień. Oczywiście nie zapomnij przy okazji oczyścić komutator. Dalsze użytkowanie tej pralki w takim stanie może spowodować przegrzanie wirnika i jego spalenie. Koszt silnika ( nawet...
Jeżeli nie wypompowuje wszystkiej wody trzeba sprawdzić układ odpływowy. Musi być przytkany odpływ, pompa lub uszkodzony (zużyty) silnik pompy.
Trzeba sprawdzić grzałkę i silnik napędowy.
W tej pralce tak jest.Z wiązki wychodzi 7 przewodów a z silnika 6. Jeden zostaje nie podłączony.Łączysz po kolorach.
Sprawdź w takim razie kostkę silnika i zrób pomiary motoru.
Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Sygnalizacja niewłaściwej pracy silnika. Sprawdź szczotki, połączenia, kostki, tachogenerator.
Błąd C03 oznacz, że pralka ma problem równomiernie rozłożyć pranie do wirowania, trwa to kilka kilkanaście minut na najniższych obrotach. Potem załącza ten błąd. Spróbuj pranie lżejsze bez typu buty co może zakłócać równowagę, jeżeli błąd sie pojawi to komutator silnika do przeczyszczenia.
Jeżeli mostki z kabli są zrobione tak jak trzeba to nic nie kombinuj. Pralka ma prać a nie mieć ładną elektronikę. Cieszę się iż pomogłem parę złotych oszczędzić. Pozdrawiam
Witam f08- błąd związany z silnikiem
Sprawdz przede wszystkim pradniczke taho na silniku, mogla sie obluzowac i nie podaje sygnalu do modulu.
sprawdż prądniczkę tachometryczną na silniku
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Te rezystory wyglądają na nieuszkodzone Rezystory do sprawdzenia, a co najważniejsze, złącze przy silniku do naprawy po zalaniu.
A sprawdzałeś sam silnik? Czy ma dobre szczotki? Jak nie będzie obwodu zamkniętego to nie pojawi się żadne napięcie.
Magnes w tacho lub triak silnika.
Może spróbuj najpierw sprawdzić okolice tachometru na silniku ,kostki silnika.
Witam Witam Karolu nigdy tego nie robilem czy dobrze rozumiem ze lewy kabelek od szczotki łącze z lewym kabelkiem stojana i podłączam pod minus a prawy kabelek od szczotki łącze z prawym kabelkiem od stojana i podłączam plus czyli lewy+lewy a prawy + prawy i to pod 230 V Znowu błąd. Mówiłem, że jedno wyprowadzenie szczotki łączysz z jednym wyprowadzeniem...
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika.
Czarno to widzę. Najlepiej najpierw sprawdź silnik.
To czarne cóś to rodzaj bezpiecznika które zabezpiecza uzwojenia stojana przed uszkodzeniem.Gdy zadziała i jest w nim przerwa silnik nie ruszy. Ewidentnie zajechany silnik,świadczy o tym stan komutatora.Zbyt długo był katowany i występowało iskrzenie a co za tym idzie wypalenie szczotkotrzymaczy i przegrzanie szczotek dwuwarstwowych. A sprawny silnik...
Witam. Sprawdz i wymień kondensator od silnika.
Sprawdź silnik a szczególnie stan szczotek węglowych.
Do sprawdzenia na początek prądniczka tacho silnika.
Sprawdź na module triaka sterującego silnikiem
Sprawdż jeszcze szczotki w silniku.
zimne luty na module sterującym lutownica w rękę i do dzieła , sprawdz jeszcze szczotki silnika .
Sprawdź złącze silnika.
Zacznij od sprawdzenia szczotek w silniku.
Sprawdź dokładnie silnik > cewkę tacho i przewody na wtyczce silnika.
prawdopodobnie usterka modułu, jeżeli na programach prania obraca normalnie, sprawdź na razie szczotki silnika
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Sprawdź dokładnie tachometr,może coś sie dzieje z magnesem (poluzowany,pęknięty), sprawdź jakość połączeń przewodów z tacho w kostce silnika
sprawdz moj temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... mysle ze to moze byc przyczyna, u mnie sie to odnowilo pewnie klej popuscil i obecnie pralka pierze tylko nieodwirowuje, czesci tej praktycznie nie mozna kupic, przynajmniej sie nie spotkalem, trzeba wymienic silnik albo wziac ta czesc z innego silnika
Szczotki :5x12.5 x 35
Silnik główny.
Podłącz miernik do przyłącza pompy - jeśli jest napięcie podczas pracy pralki np. wirowanie, to wymień silnik pompy.
Wtyczka z niebieskimi przewodami ma być na złączu J5 bo to jest od czujki NTC ! Czy kolega zamiast zadawać kolejne pytania i zakładać nowy temat, raczył coś sprawdzić poza modułem? Np. grzałkę ,silnik?
To możliwości jest wiele: grzałka, silnik, elektrozawory,blokada. Tylko pomiary i obserwacja wyjaśni sprawę.
Sprawdź silnik , tachoprądnice.
Szczotki silnika, przewody łączące silnik- moduł.
kod 07-wymien szczotki silnika
Musi być taki jak oryginalny przy większej pojemności silnik będzie pobierał większy prąd i będzie się grzał.
Sprawdź silnik programatora.
Panie Szymon7507 od kiedy pralka Mastercook pf2-400 ma silnik szczotkowy ? W tej pralce jest silnik bez szczotkowy, do sprawdzenia kondensator od silnika.
Podmień triaka sterującego,wymień przekażnik,sprawdż czy ścieżki nie są powypalane(pod lupą), przewody zasilające silnik(ciągłość).
Do wymiany silnik pompki.
Praca silnika lewo-prawo jest wymuszana przez układ dwóch przekaźników. Pewnie jeden z nich jest uszkodzony lub upalone są końcówki na lutach płytki drukowanej. Problem braku wirowania jest nierozłącznie związany z układem zmiany kierunków pracy silnika.
Też stawiam na filtr lub silnik pompki.
Nie wiem na ile Ci to pomoże. W związku z tym, że mam na półkach m.in. silnik od pralki Mastercook (niestety modelu pralki b.d.b.) zmierzyłem rezystancję cewki tacho w tym silniku i wynosi ona 100Ω.
Sprawdź silnik poza pralką, instrukcję masz na górze forum.
Uszkodzona elektronika po zwarciu kostki silnika, konkretnie tor tachometru. Było o tym na forum nie raz, szukajka pomoże. Szukaj również jako pralki Mastercook, Brandth, Fagor, bo to samo.
Witam. Zacząłbym od sprawdzenia silnika pompy .
Silnik z rozruchowym z pralki Mastercook pf-53 pod obciążeniem traci moc. Czy może to być wina kondensatora? Może być, ale nie musi :D
Hydrostat możesz sprawdzić dmuchając w niego i sprawdzając miernikiem zwieranie styków. Najpierw wszystko dokładnie posprawdzaj zanim zabierzesz się do rozbierania na części pierwsze. Programator podejrzewam, że był dobry tylko zanim włączył wirowanie "czekał" aż pralka wyleje wodę. Nie było sygnalu - czekał dalej. Przedmuchaj wężyk od hydrostatu i...
Nie wytrzymałem i kupiłem moduł od PFE 1040, więc taki sam. Jak silnik kręci to pralka pobiera z sieci 100W, więc chyba jest to normalny pobór dla takiego silnika.
Jeśli silnik pompy dobry to może być niedrożny odpływ - guzik, nitki z prania przytkały syfon. Lecz moim zdaniem pralka 8 letnia to silnik pompy do wymiany.
To jest kondensator silnika, przy przewodzie zasilającym jest jeszcze filtr przeciwzakłóceniowy.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Moduł chwilami "nie widzi" pompy. Wtedy pojawia się f07. Musisz sprawdzić wszystkie złącza od pompy jak i samą pompę - możliwe, że przerywa w niej termik silnika. Sprawdź na module triak pompy i jego sterowanie.
Grzałka albo silnik ma przebicie.
Szukać zasilania silnika pewnie go nie dostaje.
Sprawdź wiązkę przewodów zasilających silnik - często w tych modelach dochodzi do przetarcia izolacji i zwarcia do obudowy lub amortyzatora.
Do sprawdzenia silnik uzwojenie prania.
Zobacz ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Musisz rozebrać pompę, którą widać z tyłu pralki w lewym dolnym rogu i wszystko porządnie wyczyścić bo pewnie przez lata uzbierało się sporo zanieczyszczeń, które zablokowały odpływ. Pralka nie posiada typowego filtra pompy odpływowej tylko taki oto odstojnik: https://north.pl/karta/filtr-pompy-odply...
to moze zmienic silnik?
Na wtyczce silnika połącz czarny z niebieskim (2 żółte pozostają nie podłączone) a pod czerwony i biały podłącz 230V, uwaga silnik wystartuje z pełna szybkością ,jeżeli będzie mocno iskrzył to tak jak napisali poprzednicy uszkodzony wirnik silnika .Pozdrawiam.
Witam.Trzeba sprawdzić,czy do silnika dochodzi napięcie.
witam poprosimy troszkę więcej szczegółów może otworzyły się drzwiczki bębna i się zablokował może zrobiła się dziura w zbiorniku i woda zalała silnik może.........
Zdemontuj bok pralki i sprawdź stan szczotek silnika napędowego: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
sprawdz uzwojenie silnika czy nie ma przerwy
A przed nagrzaniem wody silnik na rewersach obraca w obie strony?
Witam, cewka tachometra zmierzona?ma prawidłową oporność,jeżeli wiruje gdy ma mieć wolne obroty rewersyjne,uszkodzenie w obwodzie tacho,zakładając że silnik prawidłowo podłączony, pozdrawiam
czujnik obrotów silnika są ok. Płytka sterownika też nie ma widocznych nieprawidłowości Jednak pokaż ten fragment PCB od spodu gdzie jest podłączane tacho...
Ta pralka to klon pralki Mastercook.
Silnik napędowy pralki rozpoczyna pracę czy nie?
Proszę: https://expertagd.pl/pompa-odplywowa-do-... Oryginał: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k... Dodaj zdjęcia silnika pompy po jej demontażu to może uda się znaleźć sam silnik za połowę ceny pompy.
Do sprawdznia sterownik silnika umieszczony z tyłu pralki na dole w lewym rogu.
mastercook pralka silnik mastercook silnik pralka kabel silnik pralka mastercook
asynchroniczny licznik modulo shure uszkodzony zasilacz domofonu elfon
zanussi tt150 antena kierunkowa dookólna
Czas rozruchu silnika indukcyjnego 1 MW z pompą wirową Kod błędu P173F w Skoda Octavia 2 - DSG, czujnik selektora biegów