Silnikiem steruje pewnie jakiś DSP, który posiada interfejs do komunikacji z płytą główną. Jeżeli masz pozostałe "bebechy" tej pralki możesz je połączyć jak było oryginalnie i spróbować podsłuchać komunikację.
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić szczotki silnika (czy nie krótkie, lub zawieszone w szczotko trzymaczu). Następnie należy sprawdzić działanie tachoprądniczki (część zamontowana na końcu silnika z dwoma przewodami) na przejście multimetrem ustawionym na Ω. Po podłączeniu miernika ustawionego (V)przewody z wiązki odłączone, należy...
pralka Whirlpool AWE 4519/P nie wiruje. Szukałem rozwiązania problemu w necie i znalazłem informację, że może to być wina kondensatora rozruchowego. Raczej wina sterownika albo połączeń silnik-sterownik (niektóre pralki mają odczep na uzwojeniu stojana połączony oddzielnym przewodem).
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika i wszystkie jej połączenia, aż do modułu.
Sprawdź szczotki silnika, połączenia w jego kostce
Sygnalizacja niewłaściwej pracy silnika. Sprawdź szczotki, połączenia, kostki, tachogenerator.
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
połączenie zasilania z kondensatorem silnika pralki LUNA(od kostki silnika)wirowanie,obroty lewe,obroty prawe.
W pierwszej kolejności sprawdż połączenie silnika tj.kostkę nastepnie szczotki które trzeba wyjąć i zobaczyć jakiej długości są.
Sterownik, albo połączenie między silnikiem i sterownikiem.
Wpisz w wyszukiwarce "schemat pralki whirlpool",a wyświetli Ci się schemat silnika +połączenia kostki(połączenie wirówki,obroty prawe i lewe).Tylko podłączyć.
Czy chociaż na czkawkę startową ktoś ma jakiś pomysł? YouTube jest pełny filmów mówiących jak podłączyć silnik z pralki z regulatorem, ale tylko w jednym, rosyjskojęzycznym zauważyłem taką czkawkę.
Kondensator 7.5 uF/400V masz? Bo schemat połączeń jest narysowany na silniku.
Schemat połączeń na 3 stronie.
Witam. Silnik od pralki posiada kilka uzwojen , by po odpowiednim ich połączeniu uzyskać mniejsze(pranie) lub większe(wirowanie) obroty. Kondensator potrzebny jest do stworzenia tzw. pola wirującego, co umożliwia pracę silnika. Podsumowując obroty można zmienić przez odpowiednie przełączenia układu połączeń uzwojeń lub zmianę wartości momentu obrotowego...
Ja bym połączył uzwojenie stojana i szczotki szeregowo . Obroty zmienisz odwracając połączenia szczotek lub stojana . Powodzenia. Andzrej
sprawdź oporność uzwojeń sprawdź czy połączenie kostki slnika ma ciągłóść (podczas wkładania kostki wysuwają się wtyki)!!!! napięcie wychodzące z programatora na silnik
Do sprawdzenia szczotki silnika, ewentualnie stan połączeń obwodu sterowania silnikiem na pcb.
Błąd informuje o braku pracy silnika .Sprawdź połączenia silnika , prawdopodobnie jest przerwa w obwodzie silnika.
Zawsze pali elementy na programatorze już wiele takich naprawiłem,po naprawie programatora konieczne jest wycięcie kostki instalacji pralki do silnika i połączenie bezpośrednio pojedynczymi konektorami żeńskimi do kostki silnika o ile i ona nie uległa wypaleniu.
(at)kenworth18 Fajnie poradziłeś 😂 (at)leonard40i4 To jest silnik trójfazowy - rezystancja jest identyczna pomiędzy każdą z par przewodów (połączenie wewnętrzne trójka / gwiazda). Uszkodzony silnik i tyle.
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
http://obrazki.elektroda.net/22_12131323... http://obrazki.elektroda.net/22_12131323...
Sprawdź połączenia między silnikiem a modułem istan kostki na silniku jak OK to wymontuj moduł i sprawdź czy nie ma wypalonych połączeń- często na przekaźniku.
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
...Zdjałem pokrywę poruszałem wiązką kabli która biegnie do programatora i silnik ruszał - daleko do ideału (szarpanie) ale jednak ożył. Podczas wirowania wszystko jest ok - silnik gładko i płynnie wchodzi na obroty zadnych szarpnięć czy niedecydowania w którą stronę... Sprawdź ciągłość przewodów zasilających silnik i jakość ich połączeń, kostkę silnika...
Zapytam więc o coś innego. Czy silnik z pralki Polar PDH 885, na wirowaniu, po obniżeniu obrotów przez regulator RMA 130 z tejże pralki do około 1500 obr/min, można zastosować do pracy ciągłej ? Chciałbym zamontowaać ten silnik wraz z regulatorem obrotów do niewielkiej tokarki do metalu.
No i wiadomo że tak będzie bo skoro rezystancja inna to i inne napięcia podaję tacho a więc i pralka interpretuje to jako inne obroty silnika. Nic w tym dziwnego nie widzę, więc elektronik nic nie pitolił tylko był słuch przytkany albo połączenie z bazą zerwane w tym czasie.
Przeanalizuj połączenia w programatorze i w falowniku. Ustal "masę" a potem pozostałe sygnały. Pomierz. Coś może się wyjaśni.
Amica WMN 862 M jeden Indeco 940F1I i natabliczce jeszcze pisze A 4.0 W 85 A 2.0 W 320 drugi Sole TYP 20584.068 AC-El 350/14000 RPM Te 6 przewodów to 2 ze szczotek 2 z uzwojeń i 2 z regulatora obrotów
A jaka to pralka ? Kondensator jest zazwyczaj cały czas zasilany Jeśli chodzi o szybkość wirowania , można to regulować specjalnym układem sterującym (modułem) jeśli chodzi o kierunek to nie można ( konstrukcyjnie jest tak zbudowany, że pełna moc jest tylko w jednym kierunku , no chyba że dostaniesz się do połączeń silnika i je zmienisz)
silnik pracuje? Sprawdź czy nie spadł pasek. Następnie szczotki w silniku, połączenie silnik-programator. Zresztą temat przerabiany miliard razy;) Pozdrawiam
Po poprawieniu połączeń szczotki silnika pralka zadziałała.
Podmień tacho.Sprawdź kostkę przyłączeniową silnika oraz połączenie tacho przy module.
Do sprawdzenia silnik - szczotki, kostka, jakość połączeń, jeżeli to jest Ok, do sprawdzenia moduł - ciągłość połączeń, zimne luty itd.
Ponadto pomierzył bym jeszcze triaka sterującego silnikiem, skoro motor wyrywał się na obroty, no i oczywiście wyżej wspomniane 2 przekaźniki i naprawa połączeń.
na silniku każde połączenie w kostce względem uziemienia nie wykazuje oporności???
Witamy F4 oznacza uszkodzony silnik. Dokładniej brak sygnału z tachogeneratora do modułu sterującego. Może być uszkodzony tachogenerator na silniku, albo połączenia elektryczne między tachogeneratorem i modułem sterującym. według instrukcji F4 oznacza uszkodzony silnik. Zazwyczaj w takim przypadku jest wymieniany silnik.
Dzięki za pomoc. Silnik działa. Dodano po 59 Prawidłowe połączenie na pierwszym filmie.
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
ok dziekuje wlasnie ten sma znalazlem to tl600 i nie wieidzialem czy to bedzie to samo dzieki one nie są takie same
witam załączam małą rozpiskę połączeń silnika ale w twoich pomiarach nie zgadzają się sumy oporności uzwojeń sprawdż to jeszcze raz
Witam do sprawdzenia szczotki silnika oraz moduł połączenia na druku . Pozdrawiam .
Witam, Chciałbym sie podpiąć do tematu. Tak, jak koledzy powyżej, mam problem z tą samą pralką. W pralce nie obraca się bęben. Po sprawdzeniu w menu serwisowym wyskoczył błąd 0417 co świadczy prawdopodobnie o uszkodzonym silniku. Sprawdziłem połączenia wszystko jest ok. Napięcia zasilające dochodzą, wiązka od sterowania również jest sprawna. Wyciągnąłem...
Witam. bE błąd sterowania silnika może być problem na module z triakiem sterującym silnikiem,sprawdź taho połączenie kostka silnik - moduł i przewody silnik -moduł.
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
A tacho , połączenie silnika z programatorem , programator ?
Błąd wskazuje na problem z silnikiem pralki. Sterownik nie wykrywa połączenia z silnikiem i stąd brak reakcji przycisku start.
Czy tachometr to chodzi o tzw. prądniczke tachometryczną która znajduje się gdzieś przy silniku głównym pralki i jej połączenie z płytką regulatora? Jeżeli chodzi napięci bramki BTB16 to chyba z tej całej elektroniki jest jakoś podawane.
Zbiornik w tej pralce wyciąga się od góry. Aby dostać się do środka musisz zdemontować blat oraz pokrywę z tyłu pralki. Z dołu demontujesz wszystkie połączenia hydrauliczne, silnik, koło pasowe, amortyzatory i wiązki przewodów. Z góry demontujesz dozownik wraz z elektrozaworami, maskownicę, wszystko co przeszkadza w wyjęciu zbiornika. Nie zapomnij o...
Na drugim rysunku który załączyłeś jest wszytko dokładnie narysowane. Zasilanie podajesz przykładowo na zaciski 5 i 8 a mostek dajesz między 9 i 10 lub dla mniejszej prędkości obrotowej między 9 i 1. Jak chcesz zmienić kierunek obrotów zamieniasz miejscami 8 z 9 . A zabezpieczenie możesz dać w szereg z tymi połączeniami .
Silnik prawie taki sam.Układ połączeń bez zmian. Możesz go wykorzystać do tego silnika.
Sprawdź połączenie silnik moduł , Sprawdzałeś silnik po za pralką (podłanczałeś go na krótko ? )
Dziękuję za odpowiedzi. Woda nie poleciała na silnik (woda poszła przodem pralki) , nie widać śladów zalania , kostka przy silniku jest ok. Połączenie między panelem a programatorem to 5-przewodowa taśma. Styki oczyściłem , sprawdziłem przejścia między stykami leciutko podoginałem blaszki styków - wydaje się że jest ok.
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Może najpierw zmierzę na wtyczce silnika po zatrzymaniu się pralki i wyświetleniu F06 czy jest zwarcie stojana i czy szczotki maja połączenie z komutatorem na wtyczce w sposób jaki opisałeś, żeby upewnić się ze bezpiecznik rozwiera połączenie? Wypadało by sprawdzić czy do silnika dociera te 230V aby mógł pracować mogę to zmierzyć na wtyczce?
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Zresztą widziałem już wiele pralek na zabezpieczeniu 10A i nic złego się nie działo nawet jeśli na tym obwodzie była włączona jeszcze jakąś drobnica Zmierzenie prądu w czasie podgrzewania wody i startu silnika wiele wyjaśnia. Dodam że pralki mają grzałki różnej mocy dlatego tez to że kol. widział nic nie znaczy. Proszę wziąć pod uwagę cytowane zdania...
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Pralka już wiruje. W "moim przypadku" przyczyną usterki okazał się przewód wirowania kostki silnika ["od strony" pralki nie od strony silnika] - brak połączenia.
Sprawdź też jakość połączeń w kostce silnika.
Witam! Mam problem z pralką GORENIE WA 982. Przestał chodzić silnik. Od czego zacząć, aby ustalić przyczynę tej usterki. Proszę o poradę i jakiś schemat połączeń silnika.
Jakie oporności wychodzą po przyjęciu jako wspólnego wyprowadzenia przewodu czerwono-białego . Jeśli zmniejszy się oporność uzwojeń wolnoobrotowych i uzwojenia pomocniczego to właśnie on jest wyprowadzeniem wspólnym . Reszta połączeń pozostaje bez zmian . i wówczas podłączenie silnika przedstawia się tak jak w załczniku .
Ten temat już był.Po co zakładasz nowy? Silnik i jego połączenia do sprawdzenia.
Na początek sprawdź połączenie na odcinku silnik - moduł. Mogła kostka połączeniowa do silnika poluzować się .
Robisz to w taki sposób: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=PcToCH9H... Oczywiście po dotarciu i przed wymianą szczotek należy wydmuchać silnik z pyłu węglowego powstałego ze zużytych szczotek bo potrafi on w połączeniu z wilgocią uszkodzić silnik lub moduł sterujący pralki. Szczotki dobierasz po numerze serwisowym pralki: 1140297. Tu masz dobre jakościowo...
Wszystkich par tzn 1,2 1,3 1,4 itd ? Tak, wydaje mi sie, że motor pochodzi z szajssunga, pierwszy prawdopodobnie będzie masą. sprawdź jego połączenie do obudowy motoru.
JA bym wrócił do tematu hydrostatu, pomierzyć, sprawdzić jego szczelność czy utrzymuje ciśnienie, czy styki działają prawidłowo. Może faktycznie Styki hydrostatu są przypalone i przekłamują połączenie. Miernik pokazuje zwarcie ale pod obciążeniem są problemy. Silnik przy próbach też mi się chyba nieraz nie załączył.
Taki układ kontrolek oznacza błąd tacho silnika - zawrcie lub przerwa. Ja stawiam na jakiś problem z połączeniami. Może szczotki? Przegląd złączy napewno nie zaszkodzi. Kolega Bleble był szybszy...
potrzebuję scemat podłączenia silnika do starej pralki PS bio
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
Już sobie odpowiedziałeś nagrzewają się mocno i dlatego się topią , a nagrzewają się bo jest to grzałka , (czyli płynie dosyć duży prąd )na złączkach jest gorsze połączenie (luźne złączki)
Silnik sterowany jest napięciowo - możesz używać napięcia stałego bądź jak w oryginale przemiennego (triak). Połączenie uzwojeń dla różnych prędkości jest jedno (szeregowe), chyba że chcesz zmienić kierunek obrotów, wtedy będziesz musiał użyć dwóch przekaźników. Pytanie stąd, że pralka nie działa, i zastanawiam się nad przerobieniem jej na PLC, ale...
Sprawdź połączenia elektroniki sterującej silnikiem.(szczotki sprawdzałeś ? )
No dobrze to zaczynamy od nowa. 1.Moduł doprowadziłeś do stanu pierwotnego(i działa). 2.Silnik na rewersach działa prawidłowo(oporność taho 324Ω i napięcie uzyskuje bo działa na rewersach). Najprawdopodobniej przez nadmierną dociekliwość z modułem jeszcze coś zepsułeś. Teraz co masz zrobić. 1.Sprawdzić poprawne połączenie modułu z przewodami. 2.Przedzwonić...
Silnik klatkowy. Lepiej nie podłączać bez obciążenia. On nie ma obrotów nominalnych. Wkręci się na ile będzie mógł przy obciążeniu, dlatego potencjalnie niebezpieczny. Podłączenie w miarę proste. Łączymy zasilanie - uzwojenie silnika - uzwojenie wirnika - zasilanie szeregowo. Przy podłączaniu na sucho pewien użytkownik zalecał wstawienie szeregowo żarówki...
Mam kable niebieski, żółty, czerwony. Na kostce gdzie są wpięte są oznaczone niebieski V/Z, żółty U, czerwony W. Kiedy podłącze niebieski na masę do obudowy a pozostałem dwa pod kabel sieciowy i włączę do sieci do silnik nie chodzi tylko słychać taki dźwięk jakby nie mógł ruszyć. Jeżeli nie podłącze niebieskiego na masę jest to samo. Jak powinno wyglądać...
Witam. Problemem okazały się połączenia na samym silniku. Nadpalił się jeden zwój silnika, aby go zauważyć trzeba było odkręcić plastik, który jest przykręcany do silnika i pod tym plastikiem, są szybko złączki, które się upalają, bo uzwojenie silnika jest ALUMINIOWE . Ja zakupiłem topnik, do lutowania aluminium i wywaliłem WSZYSTKIE szybko złączki...
Przeczytałem kilka tematów na temat rolet i może podepnę się pod ten. (at) dni temu kupiłem ładne używane rolety z napędem ręcznym. Mam zamiar zamontować je w wiacie przed domem na jednej ścianie. Myślałem nad napędem elektrycznym i wykorzystaniu do tego silnika od pralki automatycznej. Wolne obroty lewo/prawo. Połączenie silnika z roletą tak jak w...
Witam Tacho (prądnica tachometryczna) to to na końcu silnika, wychodzą z niego 2 czerwone kable. Do podłączenia silnika, o którym pisałem, nie podłącza się tych czerwonych przewodów. Schemat ten jest dobry do tego rodzaju silnika(ja go kiedyś zamieszczałem). Czyli np. łączysz niebieski z czarnym, a do a do białego i szarego podłączasz napięcie.( połączenie...
Sprawdź prądniczkę tacho, kostkę silnika, połączenia silnik-moduł.
Zdecydowanie 6i7. Dodano po 3 Typowe połączenie pralki Frania tylko w starych silnikach zamiast kondensatora był wyłacznik odsrodkowy.
te dwa czerwone sa od pradniczki tacho sluzy do regulacji predkosci obrotowej silnika. Procesor dostaje impulsy z tych czerwonych przewodow i reguluje obroty silnika. Powinienes polaczyc przewody od szczotek z przewodami od stojana (to to uzwojenie na zewnatrz) i dwa konce powinny zostac ktore nalezalo by zasilic. Mozesz pokazac zdjecie od drugiej strony...
A co myślisz o połączeniu dwóch silników od pralki 48 żłobków i magnesy 25x10x5. N48 Ponad 10cm wirnika będzie
Witam serdecznie. Poszukuję schematu podłaczenia modułu programatora do silnika wyżej wymienionej pralki. Jeśli ktoś posiada taką pralkę prosze o zdjęcie kostki od strony silnika. W ostateczności chętnie zakupię taką wiązkę kabli.
Witam. okablowanie jak najbardziej w porządku. wszystkie styki na kostkach spryskałem kontaktronem i efektu 0 przekaźniki cykają, chociaż pojawiło się coś dziwnego. przedtem nie obracał na żadnym z programów a teraz po przełączeniu programatora na odwirowanie pralka z wielkim trudem parę razy obruci bębnem i zacznie wirować ale po ok 2 min wszystko...
Poszukuję schematu Pralki Polar PS 633P a konkretnie chodzi mi o połączenie silnika elektrycznego, kondensatora i zasilania, za pomoc z góry dziękuję
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki ,połączenia kostki,brak komunikacji silnik - moduł :cry:
Zacznij od sprawdzenia połączeń w kostce silnika
Błąd F 06, sprawdź prądniczkę tacho na silniku i jej połączenia w kostce silnika, szczotki silnika.
Wymieniłem : pasek - nic silnik - nic chydrostat - nic połączenia sprawdzone Pralka nabiera wodę, pierze 5 minut i wyskakuje ten sam błąd.
Nie zaszkodzi przeczyścić ten kubek hydrostatu ale myślę że błąd jest w elektronice może być nadpalony styk przekaźnika od silnika, zimny lut zaśniedziałe połączenie kostek modułu elektronicznego.Zrób zdjęcie modułu z dwóch stron w dużej rozdzielczości. Rozumiem że silnik już sprawdzony.
Witam kolego podłącz silnik na (krótko),a upewnisz się czy uzwojenia są sprawne.Kolega wiertacz podaje Ci stronę gdzie znajdziesz schemat połączeń silnika pozdrawiam
Sprawdziłbym czy tachoprądnica jest prawidłowo zamocowana (czy się nie wysunęła) i jakość połączeń lutowanych (szczególnie triak i przekaźniki) oraz stan szczotek silnika. To nie diagnoza, ale sugestia. Jeśli to nie pomoże, przydałoby się więcej informacji o zachowaniu pralki , przy próbie uruchomienia różnych programów - spust wody, wirowanie - przed...
Do tego silnika, jest konieczny regulator obrotów.
Wygląda że są ale nie maja połączenia między sobą. Co do braków obrotów silnika to masz do poprawienia luty wszystkich trzech czarnych przekaźników, tych obok siebie bo one maja zimne luty ....cewek.
Sprawdź wszystkie połączenia na silniku na module czy nie są zaśniedziałe( niekontakt) oraz cewkę tachometru i jej połączenie z modułem. Powodzenia .
połączenie silnik pralka silnik pralka schemat połączenie schemat połączenie silnik pralka
nagrywa wysokich tonów komputer naczep moduł zasilający bosch
philips senseo licznik geigera
Jak zmniejszyć czułość touchpada chińskiej klawiatury? Podłączenie CVBS do S-Video: Czy to możliwe?