Rozumiem. Moje pytanie czy przy uszkodzonym filtrze będzie przebicie na obudowe silnika? Filtr jest poza silnikiem a jeżeli silnik będzie od niego odałączony to filtr nie wpływa na pomiar silnika.
Wklej zdjęcie gniazda silnika.
Tutaj pokazano pomiar cewki na przykładzie silnika z pralki: https://youtu.be/s8wwMzR10WU Ty musisz wpierw zmierzyć rezystancję cewki i zapamiętać wynik pomiaru, następnie zagotuj wodę i wlej do szklanki, w tym wrzątku zanurz cewkę pompy i ponów pomiar, jeżeli rezystancja zaniknie to cewka jest uszkodzona. Możliwe, że i zimna pokaże Ci brak rezystancji...
Woltomierz na szczoty - pomiar. Jeśli brak napięcia - moduł do "orania".
Poprzez pomiar oporności oraz sprawdzeniu czy ona zmienia się pod wpływem podgrzania.
Do sprawdzenia grzałka, szczotki silnika. Pomiaru dokonujemy pod kątem upływności prądu na obudowę pralki.
Algorytmem, wykorzystującym pomiar prądu i przyśpieszenia silnika napędowego - otrzymując informację zwrotną min. z tachoprądniczki.
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Po stwierdzeniu, że "po załączeniu zasilania staje tak, że ciężko go obrócić", zwróć uwagę na stan łożysk. Luz promieniowy i w konsekwencji przemieszczenie wirnika (niecentryczność) może być jedną z przyczyn opisanego zachowania. Dla właściwej diagnozy, opisz dokładniej zaobserwowane zachowanie silnika, np. czy nadmiernie iskrzy, wydaje dźwięki, jak...
Faktycznie to nie te przekaźniki o których pisałem. Ale jak pyka przekaźnik a nie ma obrotów to jak pisałem wcześniej mostek i triak w pierwszej kolejności do sprawdzenia i można też zmierzyć styki 3 przekaźnika czy łączą pomiar bez napięcia na płycie powinny łączyć dwa styki tego przekaźnika.
Silnik jest ewidentnie bezszczotkowy trójfazowy. Te silniki bardzo rzadko ulegają awarii w przeciwieństwie do modułu nimi sterującego określanego jako falownik. Silnik sprawdza się poprzez pomiar rezystancji uzwojeń. Oczywiście nie można wykluczyć awarii samego silnika, ale problem równie dobrze może leżeć po stronie modułu sterującego. Może to będzie...
Szczotki silnika mogą się kończyć, i pomiar grzałki to podstawa.
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
To zostaje pomiar miernikiem.
Ja bym się skupił na czestotliwości albo okresie a nie na napięciu. Jesteś tak na 100% pewny że to silnik komutatorowy ?
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Z kodami błędów jest kiepsko do tych urządzeń więc zacznij od sprawdzenia stanu szczotek węglowych w silniku napędowym pralki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... następnie grzałka i pomiar upływności do masy.
Znalazłem, że pompa jest do zamówienia w Polsce i podałem link w poprzednim poście. Jeżeli chciałbyś dokonać modyfikacji i zastosować pompę od Polara to tutaj masz średnicę króćców: https://darel.lv/en/pumps-for-washing-ma... Uzwojenie silnika mierzysz multimetrem ustawiając...
Witam. Odkręć silnik z pralki i pomierz przejścia. W niektórych silnikach padały zabezpieczenia termiczne (kliksony) lub prądniczka tacho. Jeżeli pomiar silnika jest ok sprawdź wiązkę i sam programator (triak). Jeżeli coś będzie nie tak to pisz napewno znajdziemy rozwiązanie. Pozdrawiam.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Witam Pomierz opornośc między czarnym, a resztą, i już będziesz wiedział jak podłączyć. Jeśli dalej nie będziesz wiedział, to podaj wyniki pomiaru. Pozdrawiam.
A znałby ktoś odpowiedzi na pytania, które postawiłem? Na wszystkie nie, ale na część tak: Ad 1. Z faktu że ta dodatkowa faza którą tworzy kondenssator nie ma stałego przesunięcia o 120° Ad 2. ESR nie ma tu wielkiego znaczenia -ma znaczenie marginalne, ESR jest przyczyną nagrzewania się kondensatora i z tego powodu musi być czasem uwzględniane Ad 4....
Pralki Amica z serii PA mają program wyważania wsadu działający na zasadzie pomiaru przyśpieszenia/równomierności obrotów bębna, ew. prądu silnika. Jeżeli pralka kilka razy nie ułoży wsadu to będzie kontynuowała pranie bez wirowania. Układanie wsadu to powolne przyśpieszanie obrotów. Nie może wtedy wykryć falowania obrotów. Wsłuchaj się w dźwięk gwizdu...
Aha, czyli czujnik rozłącza stojan w takim razie kiedy silnik się przegrzeje... A jeśli pralka się zatrzyma pomiar stojana będzie miał oporność w takim razie uszkodzony programator i wymienię kondensatory potem przyjrzę się białym kostkom
Witam ! Sprawdź dobrze te dwa rezystory muszą pokazywać na omomierz 6,2kilo bardz często to one wysiadają i są przyczyną że nie działa pralka.
Rezystancje są identyczne, zarówno na wyjściu, na uzwojeniach silnika, jak i na rezystorach pomiaru prądu w poszczególnych fazach. Była to pierwsza rzecz, od której zacząłem aby wykluczyć uszkodzenie stopnia wyjściowego IPM.
Nareszcie wolna chwila. Zrobiłem tak: pralka napełniła sie wodą i zaczołem pomiary. W chwili pracy programatora napięcie raz było a raz nie! W chwili kiedy pojawiało sie następowało krótkie "szarpnięcie " silnikiem. Co dalej? Pomiar zaróno na 1H jak i 1B
Przecież każda pralka tak się zachowuje w trakcie wirowania. Zawsze są ruchy bębna, bo po to jest zawieszony na sprężynach i amortyzatorach. Oczywiście, możesz wymienić amortyzatory... Najpierw szukałeś przyczyny szumu i udało się zlokalizować. Teraz masz kolejny, Sprawdź czy koło bębna obraca się tak, ze w każdym miejscu jest równo oddalone od obudowy...
Poprostu nieznam się aż tak na tym z tym mieżeniem to pierwszy raz Wykonaj pomiar.
Przelutowałem płytkę, robiłem to bez przekonania, bo wizualnie wszystko było nawet pod lupą dobrze. Pralka już błędu nie pokazała. A propos pomiary robiłem do samego programatora - wszystko wyszło pozytywnie, dziękuję za pochylenie się nad problemem
Witam. Silnik pompy spustowej w takim stanie nadaje się tylko do wymiany: :arrow: [url=http://salonagd.com/glowna/1495-sil... Sprawdź czy masz ten typ mocowania silnika pompy. Jeżeli grzałka nie będzie przepalona to wynik pomiaru będzie około 30-35Ω. Jeśli chodzi o pomiar upływności to warto...
Okazało się że pralka ma zakresy obciążeń przy których wiruje tj. zerowy (bez paska) a potem od do czyli musi być wsad a na sucho sporo. Prawdopodobnie pomiar obciążenia prądem na silniku przez programator bo nie ma tam czujników położenia. Pierwsza pralką jaką mam która nie wiruje na programie wirowanie bez wsadu tak do testu czy w ogóle pracuje i...
małych prądniczek jako "poduszki" Tachoprądniczka od silnika z pralki? Moce raczej ułamkowe, podobnie inne. Ich rolą jest pomiar prędkości obrotowej a nie generacja energii.
Pomiar obrotów w pralkach tego typu tak zwana waga robiona jest w ten sposób że mierzony jest pobór prądu silnika jeżeli waha się napięcie zasilania to zakłócany jest też pomiar prądu dlatego też jeżeli prąd zaczyna spadać z powodu mniejszego obciążenia bo pranie jest u góry to rośnie też napięcie na silniku co powoduje gwałtowny wzrost obrotów i szarpnięcie...
Jeśli magnes w porządku to teraz pomiar cewki. To chiński silnik i jeśli cewka była by uszkodzona to są dostępne cewki tylko do pralek włoskich a przynajmniej u nas w Polsce. Wpisując numer PNC w wyszukiwarkę znajdzie Pani w Niemczech więcej sklepów z częściami do Pani pralki.
Zmierz wyjścia na silnik UVW względem plusa zasilania i masy obracając końcówki pomiarowe. Razem sześć pomiarów. A po co? Fazy mają równą rezystancję - wystarczy zatem pomiar w złączu 1-2, 2-3, 1-3 xD
A po czym wnosisz ? Ma silnik inwertorowy. To jakie rozwiązanie zaproponował byś? Wezwać elektryka. Po pomiarze IPZ na gniazdku pralki elektryk zdecyduje o jakiej krotności bezpiecznik "10A" założyć.
Jeżeli chodzi o czajnik czy tv to pobór prądu jest mniej więcej taki sam i nie zmienia się w czasie, czyli wystarczy pomiar czasu działania. Z pralką to inna sprawa bo jest w niej grzałka, silnik, pompy i sterownik. Każdy program to pewna sekwencja załączeń tych urządzeń.
Witam. Zdecydowanie sprawdź połączenia pomiędzy elektrozaworem a sterownikiem i oczywiście sprawdź sam sterownik w środku tzn. który element załącza elektrozawór. Jeżeli wszędzie będą przejścia to pozostaje pomiar elementu który załącza elektrozawór i ewentualna naprawa/wymiana uszkodzonych części. Tak jak napisałeś - podczas załączania elektrozaworu...
Może Tomasz Lew czytaj dokładniej. Czytał dokładnie Dobrze jednak dla bezpieczeństwa trzymać się zasady aby fazy mieć we wszystkich gniazdach z jednej strony. Nie pisz bzdur. Nie ma to związku z bezpieczeństwem. Kiedyś dawno, dawno temu pamiętam np.jak byłem dzieckiem stara pralka jak była mokra "kopała", jak się podłączyło wtyczkę odwrotnie przestawała...
Pomiar rezystancji nic nie da. Wymień ją.
Silnik załączany jest przekażnikiem. Falownik załączany jest przekaźnikiem a nie silnik. Silnikiem steruje falownik. I nie są to styczniki tylko przekaźniki a to różnica. Z tranzystorami IGBT jest nie lada mały problem - GP10NC60KD mają w środku diodę po między Kolektorem a Emiterem i taki tranzystor powinieneś kupić. Jeżeli kupiłeś tranzystor bez...
Silnik zadziała tylko z falownikiem. Nie sprawdzisz go podłączając pod 230V. Uszkodzisz go a silnik nie ruszy. Sprawdza się go przez pomiar jego uzwojeń. Uszkodził Ci się moduł nim sterujący i w bardzo wielu przypadkach jest możliwa jego naprawa. Oddaj moduł w fachowe ręce a jest spora szansa na jego uratowanie.
Przed wylutowaniem wykonaj pomiary mierząc wyjście na silnik względem plusa i masy zasilania modułu hybrydowego zapewne będzie ten kondensator co go rozsadzilo. Miernik przełącz na pomiar polprzewodnikow takich pomiarów wykonaj 6 każde wyjście na silnik UVW wzgłodem masy a potem wzgledem plusa zasilania . Napisz jakie masz wyniki.
Tutaj nie potrzebne forum a olej w głowie. W pralce są trzy elementy na krzyż, które można sprawdzić wykorzystując technikę pomiaru: - grzałka wraz z czujnikiem NTC - silnik - hydrostat - elektrozamek drzwi - elektrozawory wody - pompa odpływowa Jeżeli wszystkie powyższe elementy są sprawne pozostaje: sprawdzenie przewodów oraz modułu sterującego. Pralka...
Mam jeszcze taki pomysł, że w poniedziałek pożyczę miernik i podłączę się do wsuwki doprowadzającej zasilanie do pompy i dokonam pomiaru podczas kiedy powinna pracować. Czy to właściwe podejście do kwestii upewnienia się ostatecznego co do sprawności pompki? Prawie doskonale. Pomysł przedni z tym mierzeniem napięcia na pompie. Pomiar wskaże 230V. Do...
To lepiej pisz wolniej, ale tak by ktoś nie doznał szoku. Wybacz ale mój dziadek by gotów złożyć najwyższą ofiarę by móc dziś mówić po polsku a nie po niemiecku czy po rusku. Dlatego nie znoszę jak ktoś pisze byle jak, bo mu się NIE CHCE! Od tego jest też słownik, autokorekta by poprawiały błędy które każdy może popełnić. Pralka Samsung i logika działania....
Teraz w następnej kolejności będzie wskazany pomiar triaka sterującego silnikiem. Mógł kolega wspomnieć temu elektronikowi, który wymieniał triaka blokady i rezystory o tym, że silnik pralki nie pracował to od razu wymienił by i ten element.
Długość szczotek od 2.5-3 cm. Tacho-generator z tyłu silnika 2 cienkie przewody. Zrób pomiar cewki omomierzem.
Witam. okablowanie jak najbardziej w porządku. wszystkie styki na kostkach spryskałem kontaktronem i efektu 0 przekaźniki cykają, chociaż pojawiło się coś dziwnego. przedtem nie obracał na żadnym z programów a teraz po przełączeniu programatora na odwirowanie pralka z wielkim trudem parę razy obruci bębnem i zacznie wirować ale po ok 2 min wszystko...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Zmierzyłem napięcie jakie pralka podaje na silnik pompy, pokazało 150V, tylko nie wiem czy dobrze dokonałem pomiaru, ponieważ wypiąłem kabelki i mierzyłem bez podłączonej pompy, poza tym założyłem silnik bębna od starej pralki żeby wykluczyć jego awarię, niestety nic to nie dało. Podczas pomiaru włączyłem program odpompowania i wirowania napięcie 150V...
Silnik sprawny, bo czasami pralka zaczyna prać :D , ale np. przerywa podczas nabierania wody lub też nie kończy cyklu :cry: . Może jest jakiś pomiar rezystancji uzwojenia za pomocą szczotek silnika lub innych podzespołów? Niestety nie dysponuję dokładnym schematem pralki ani instrukcją serwisową. Mam tylko ten znaleziony w necie i zamieszczony w powyżej....
Zmierzyłem dokładnie uzwojenia Stary silnik br/niebieski - 54om br/pomarańczowy 22om br/zielony 22om br/żółty 54om Nowy silnik br/niebieski - 66om br/pomarańczowy 61om br/zielony 23om br/żółty 46om Rozbieżności w rezystancji silnika starego i nowego są dość duze(pisałeś,że sa porównywalne) i jasno wskazują na uszkodzony silnik(różne są tego powody:starzenie...
kondensatora przeciwzakłuceniowego X2 To nie jest kondensator przeciwzakłóceniowy. Sprawa się ma tak,że przy pomiarze rezystancji,owa stopniowo rośnie i wychodzi poza skale miernika Tak nie sprawdza się kondensatora. winny jest silnik na 99% No właśnie. gdyby ktoś miał dobry silnik do tego modelu W Warszawie na pewno znajdziesz; szukaj do amici PA,...
Na jakim zakresie był pomiar? Te chińskie cewki lubią padać więc nie dziwię się: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-t... Upewnij się jeszcze raz co do pomiaru a jeżeli będzie brak rezystancji to cewka do wymiany. Cewka dostępna na znanym portalu aukcyjnym od ręki. PS. Przepraszam, przegapiłem zdjęcie...
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
Trzeba by zmierzyć czy na tym module masz odpowiednie napięcia , czy pracuje przetwornica , zasilanie na hybrydzie pod radiatorem ...ale może być tak ,że się wysypało oprogramowanie w procesorze, bo raczej komunikacja jest bo silnik po włączeniu wirowania próbuje się ruszyć. Tu jest co prawda troszkę inny przypadek ale nie zaszkodzi zmierzyć tego dużego...
Czyli silnik M3 (silnik pompy opróżnienia) działał gdy instalacja pralki była doziemiona (5k om na silniku M1)? Pomiar silnika ma wiele do rzeczenia, jednakże on sam w mojej opinii nie spowodował zadziałania RCD a dopiero w połączeniu z zaniżoną rezystancją izolacji przełącznika P2:4B. Rezystancja izolacji powinna być zawarta w DTR, której nie posiadamy....
To się zdarzyć mogło. Teraz pomiar i symulacja >OK tego wejścia na płycie.. i prawidłowość napięć zasilających.
Ale system wagowy chyba nie puści większej masy. Jaki system wagowy ? Mówisz o tym bełkocie marketingowym z dobieraniem wody do wagi czy o rozkładaniu prania przed wirowaniem ? Zdarzało się, że rzeczywiście pralki ważyły wsad, ale to były modele mocno premium i wóczas miały amortyzatory z siłą nacisku, ale to już bajery które nieliczni widzieli. Tak...
Słuchaj blokada drzwiczek to nic innego jak zamek elektromagnetyczny z zapadką sprawdzenie raczej poprzez pomierzenie rezystancji multimetrem na przejście lub w też w inny sposób czy napięcie dochodzi do zamka pomiar napięcia woltomierzem . Bo może być tak ze zamek elektromagnetyczny nie zamyka zapadki i sterownik modułu procesor widzi jako otwartą...
Witam Jeżeli to silnik z starej Frani ,to on pracował bez kondensatora ,lecz miał wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wzbudzenia.Daj dla pewności zdjęcie całego silnika.Zrób pomiar uzwojeń silnika to dużo wyjaśni.
Jak dla mnie jest duże prawdopodobieństwo przebicia prądu do masy. Proszę odłączyć przewód ochronny (zielono-żółty) z obudowy silnika i włączyć pralkę. Ostatnio znajomy serwisant miał coś podobnego w pralce Bosch. Po odłączeniu przewodu pralka ruszyła - winny okazał się silnik a dokładniej komutator i szczotki. Szczotki profilaktycznie można wymienić...
Te zielone elementy to boczniki oporowe służące do pomiaru prądu faz, bo kolego Twój moduł posiada inwerter do zasilania silnika trójfazowego. Na mój nos uszkodzenie tego zielonego bocznika zwiastuje poważną awarię, zwarcie w układzie jak na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/6066194800_1... Trzeba wymieniać cały moduł :cry: , chyba...
Dzień Dobry, Pralka to Bosch Logixx 6 WLM24440PL. Płyta sterująca AKO 731799-06 / BSH 9000449412 Płyta już była naprawiana parę lat temu pod kątem spalonego rezystora/mostka i do tej pory pracowała. Objaw: Pralka włącza się, wyświetlacz działa normalnie, pokazuje tryby pracy, można wybierać tryby pracy. Po wybraniu np. wirowania i wciśnięciu Start rygiel...
Ostatni naprawiany przeze mnie Electrolux , w którym kręcił się programator i i sam przechodził przez punkt stop , miał przebicie grzałki do masy ( ale wykazał to dopiero pomiar na zakresie 200 MΩ lub pomiar induktorem ).
Zgadzam się z którymś z forumowiczów , że ten silnik może byc zasilony z trzech faz przy połączeniu w gwiazdę. Wskazywałoby na to jednakowa wartośc rezystancji uzwojeń. Jeśli go nie włączysz to się nie przekonasz przydał by się pomiar prądów fazowych. pzd.
Sprawdź zatem (lepiej wymień bo nie może być ona dobra) bo na pewno cewka uwalona + ten kondensator SMD na foto oraz dioda DZ2 i D9 na foto. https://obrazki.elektroda.pl/6033982200_... https://obrazki.elektroda.pl/3664929000_... 10nF czy 100nF Najpierw swój sprawdź sam na pomiar :) Zawsze naprawa kończy się powodzeniem...
Mam podobne objawy i tak: Odłączyłem przewód PE od obudowy pralki w okolicach filtra PZ- prawy który jest połączony z korpusem grzałki oraz silnika (w skrócie łączący bęben z obudową). Podłączyłem woltomierz do zacisku PE i obudowy pralki. Po włączeniu programu 59 minut czekałem aż pojawi się napięcie pomiędzy dwoma elementami. I pojawiło się ok. 90-100V....
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Są to trzy rezystory 5W 0,062Ω w pomiarze prądu modułu IKCM10H60GA od silnika wyprowadzenia 17,18.19 zobacz pdf.
Witam rezystancja wirnika 4.9 om, stojan nie pamiętam ale pomiar dwóch cewek był równy coś około 1.5 om pozdrawiam
Cewka tachogeneratora powinna mieć rezystancję w okolicy 150-200Ω. Szczotki 15 mm teoretycznie powinny jeszcze jakiś czas podziałać, ale warto wymienić bo przy takiej długości zdarzały się już problemy z pracą silnika. Zdarza się, że cewka dostaje czasem przerwę, czyli chwilę wykazuje rezystancję podczas pracy silnika a później ona zanika. Należy...
Ty zamiast białego masz zielony ,może się mylę.Więc dla pewności lepiej dokonać pomiaru poszczególnych uzwojeń silnika.
Jesli masz watpliwosci co do sprawnosci kondensatora to nalezy go wylutować, upewnić sie ze nie posiada zadnego potencjalu napiecia na pinach. Wykonać pomiar. Ze zdjecia nie wynika nawet jakie powinien miec parametry oprocz tego ze jest to elektrolityczny. Co jest sterownikiem silnika i jego elementem wykonawczym.
Silnik od pralki. Czas mierzenia np. przez 1 minutę :)
Pomiar rezystancji uzwojeń silnika, a potem sprawdzenie, czy programator podaje napięcie na silnik. Wszystko opisane wiele razy na forum.
WITAM WSZYSTKICH NA FORUM!! MAM PROBLEM Z PRALKĄ ARDO A400. PO KOOŁO 20 MIN. W MIARĘ NORMALNEGO PRANIA PRAWIE PRZESTAJE OBRACAĆ SIĘ SILNIK. POMIAR NAPIĘCIA NA SILNIKU W TYM CZASIE WYKAZUJE 80V. PO WYŁĄCZENIU PRALKI I ODCZEKANIU OKOŁO PÓŁ GODZINY ZNÓW WSZYSTKO JEST OK. I TAK WKÓŁKO. MOŻE KTOŚ MIAŁ TAKI PROBLEM? MOŻE KTOŚ WIE JAK SIĘ Z TYM UPORAĆ? Z GÓRY...
Teraz wszystko jasne (te białe w większości silników są czarne). Wyniki pomiaru prawidłowe. przy ostatnim programie nie odwirowywuje prania Pusta też?
Jeśli masz miernik, to zrób pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami, każde z każdym i podaj wyniki. Swoją drogą, stosowanie tego silnika w szlifierce taśmowej to nie najlepszy pomysł. Poszukaj silnika o budowie zamkniętej.
To ciekawe, ale po co pradnica tachometryczna?? Do pomiaru obrotow?? Po co??
Trochę mało informacji,,,jak się zachowuje na różnych programach???np: samo wirowanie???czy silnik wogóle kręci???czy praca pompki wydaję Ci się poprawna??? Czy fachowiec sprawdził grzałkę? Jeśli nie, to miernik w rękę i pomiar rezystancji grzałki na odpiętych przewodach,,, na początek.
Przewertowałem chyba już wszystko co możliwe i dalej nic. Ale w czym problem? Bierzemy dokumentację układu, mierzymy prąd pobierany przez silnik przy maksymalnym obciążeniu, z prawa Ohma obliczamy wartość rezystora z pewnym zapasem, koniec tematu. Przy 5A wychodzi 50mΩ, zresztą tyle chyba gdzieś zaleca dokumentacja. Wbrew pozorom taka rezystancja...
W Twoim przypadku jeśli silnik nie podejmuje pracy w ogóle to uczepił bym się szczotek. Czasem szczotki o długości 10 mm mogą już być zbyt krótkie. Wszystko wyjaśni podłączenie silnika na "krótko" poza pralką, oczywiście przy zastosowaniu napięcia 230V silnik może pracować tylko krótką chwilę. Cewka tacho raczej powinna mieć w okolicach 150-180Ω....
Miernik masz? Jak tak, to odłącz pralkę od napięcia. Odłącz przewody zasilające grzałkę i zmierz oporność(zakres najlepiej 2M) między końcówkami, a metalową obudową grzałki. Podobnie zrób z silnikiem (wypnij wtyczkę i poszczególne konektory względem obudowy silnika). Podczas pomiarów nie dotykaj końcówek pomiarowych, bo zaburzy pomiar.
A jakie są wartości pomiaru rezystancji pomiędzy zaciskami?
Rozebrałem i okazało się że było wypalone miejsce po jakimś rezystorze. Zdjęcia nieomal nieczytelne, a zatem sprecyzuj miejsce i gdzie na PCB nie masz napięć np. (przetwornica) + pomiar sterownika silnika... Bezpiecznik sprawdzony? Sprecyzuj co masz na myśli?
Niespełna 3 lata i już klamot? Nie wiedziałem. W czyim interesie jesteś na forum? Zapewne płaci Ci jakiś producent. Płacą mi tyle, że aż nie wiem co z pieniędzmi robić, ściany sobie tapetuje a słowo klamot było w cudzysłowie. LG mi płaci żebym krytykował resztę firm a reszta firm, płaci za krytykowanie LG. Pranie na sucho: https://www.bosch-home.pl/poznaj-marke-b...
Kolego po co sobie tylko niepotrzebną robotę robiłeś, bierzesz jakikolwiek miernik z pomiarem rezystancji i na stojanie masz kilka kilkanaście omów na komutatorze czyli szczotkach kilka omów na tacho kilkaset omów i tyle, jeśli coś nie tegez bedzie z silnikiem np nadpalony rotor to ze szczotek będzie ogień szedł jak ze spawarki,
Proszę: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... W pierwszej kolejności pomiar cewki tacho: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Powinna mieć w okolicy 200Ω jak i również sprawdzić stan magnesu tachogeneratora.
Jesli dobrze wymieniles szczotki (tzn,ktoras nie wisi i komutator jest ok) to pomierz silnik. Wartosci i punkty pomiaru na rysunku. http://obrazki.elektroda.net/3_118535478...
Sprawdź , czy w momencie wykonywania któregoś z rewersów przez silnik , jego uzwojenia pracy mają elektryczne połączenie z wyprowadzeniami kondensatora . Albo inaczej, czy w momencie tychże rewersów i po odłączeniu pralki od sieci istnieje oporność mierzona omomierzem na wyprowadzeniach kondensatora ( przed pomiarem radzę na chwilę zewrzeć przewodnikiem...
Witam. Ostatnio zrobiłem pomiar jak pralka pracuje. Wykres w załączeniu. To jest ta wersja z rejestracja ostatnich 15 minut Ciekawie wyszło. Obrazek w załączeniu. Tylko jak dołączyć kondensator ? Bo silnik w pralce ma kilka trybów pracy I myśle aby zrobić jednofazowy nadazny kompensator mocy biernej bazując na tym mierniku bo ESP32 nie wykorzystuje...
Wymontowałem silnik. Przemierzyłem go. Stojan ok 3 ohm, wirnik ok 1 ohm (bądź odwrotnie, ale takie wartości), uzwojenie tachoprądnicy ok 180 ohm. Wg tego co mówi forum, to wartość rezystancji prądnicy ma mniej więcej taka być. Złożyłem silnik i ponowiłem pomiar od strony złącza przy sterowniku. Wartości jak wyżej, czyli przewody i złącza w drodze do...
witam Oporność cewki tacho wynosi 43om. Pomiaru wykonałem na sprawnym silniku od tejże pralki, różnica między twoim a moim pomiarem jest nie istotna. Usterki musisz szukać w płycie programatora. Sprawdż wszystkie podzespoły elektr. od wejścia tacho na płyte do kości głównej.
Kondensator na 100% do wymiany , po wylutowaniu zmierz na jego zasilaniu czy nie masz zwarcia, mostek prostowniczy też do pomiaru czy wszystkie cztery diody ok?Mogł przeżyć bo pewnie jest na 600 lub 800V. Ale ten sterownik przetwornicy w kółeczku co tam masz wlutowane , może być uszkodzony, jak wlutujesz nowy kondensator to podłącz moduł na stole poprzez...
Pralka jest uszkodzona. Jak zwykle w tego typu przypadkach zaczynamy badania od elementu uszkodzonego i w kierunku modułu podążamy. Warto na początku sprawdzić grzałkę na upływność prądu do obudowy pralki. Pomiaru dokonujemy miernikiem rezystancji o zakresie min. 40-50 MΩ. Eliminując grzałkę (to jest najprostsze) udajemy się w kierunku silnika....
pomiar silnik pralka samsung pomiar kompresja silnik silnik pomiar uzwoić
działa wkrętarka mikrotik firewall filter gniazdka angielskie
Chrysler 300C gaśnie losowo - przyczyny i diagnostyka Bosch SMS 50 e 88eu kod błędu E-02: brak grzania i suszenia