Na cewkę taho 3Ω to za niska oporność.Coś mi się wydaje że zmierzyłeś uzwojenie silnika.
Bezpiecznik, jeśli jest odrębny przy silniku, sterowanie silnikiem w programatorze, ewentualnie kondensator rozruchowy. Na początek należałoby zmierzyć czy na zaciskach silnika jest napięcie.
Zapytaj tu https://allegro.pl/oferta/szczotki-weglo... Silnik ma oznaczenie Silnik pralki Electrolux EWT 1323036143 Trzeba rozebrać wymontowac silnik i zmierzyć szczotki , producent nie podaje wymiany szczotek tylko wymiana całego silnika. Tu masz silnik: https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-z-dem...
Właśnie niedawno "grzebałem" przy pralce. Mogę powiedzieć że; rezystancja pozystoru zaworu przekierowania: 2404 Ω rezystancja blokady drzwi: 3201 Ω rezystancja silnika pompy: 160 Ω Wszyskie pomiary dotycza elementów mojej pralki i u róznych użytkowników moga się różnić nawet 20% w stosunku do tej wartości zmierzonej. :D
Ty też jak padnie ci silnik w pralce to nie zgłaszasz do dostawcy/podwykonawcy silnika tylko do producenta pralki. Zresztą nawet nie musisz wiedzieć co się stało tylko ważne że nie działa tak jak powinno.
sprawdż elektronikę sterującą pracą silnika,miernikiem zmierzyć silnik
Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia
Masz bardzo duże spadki napięcia, a do tego może już słaby kondensator rozruchowy silnika. Zmierz jakie napięcie jest w gniazdku jak pralka grzeje i jak nie grzeje.
zapłaciłem za naprawę i nic to nie dało, silnik nadal zamiast się kręcić szarpie A był zmierzony?
To okopcenie to jest pył ze szczotek silnika oczyść pędzelkiem miałeś zmierzyć ten rezystor masz miernik w domu .
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
Zmierzyć i kupić nowe. Nie muszą być z indeksem producenta.
Trzeba zmierzyć rezystancję uzwojeń silnika (biały - żółty i biały - zielony[niebiesko-biały])
Tutaj pokazano pomiar cewki na przykładzie silnika z pralki: https://youtu.be/s8wwMzR10WU Ty musisz wpierw zmierzyć rezystancję cewki i zapamiętać wynik pomiaru, następnie zagotuj wodę i wlej do szklanki, w tym wrzątku zanurz cewkę pompy i ponów pomiar, jeżeli rezystancja zaniknie to cewka jest uszkodzona. Możliwe, że i zimna pokaże Ci brak rezystancji...
Sprawdź silnik tzn. zmierz rezystancję uzwojeń.
Drugi pomysł to przypalone styki na programatorze. Silnik zazwyczaj albo działa albo puszcza dyma, ew. padają łożyska ale to łatwo sprawdzić (i dobrze słychać). Swoją drogą te rezystancje 43 i 56 są mocno podejrzane bo powinny być w miarę równe. Zmierz jeszcze raz.
Faktycznie, przewody czerwony, niebieski, i 2 biale, między białymi jest 0.4om, a pomiędzy reszta jest 60om. Żarty sobie robisz? Jak zmierzysz dokładnie, to napisz.
Witam. Silnik od pralki Polar, wyprowadzone jest pięć przewodów, do tego w zestawie był duży kondensator, jak go podłaczyć ?? Silnik ma dwie prędkości, jak sprawdzić, jak zmierzyć co do czego. No i jak to podłączyć by coś nie spalić ???????
Sprawdź uzwojenia i wyłącznik odśrodkowy omomierzem, napisz jak zmierzysz.
Silnik od pralki. Czas mierzenia np. przez 1 minutę :)
Moduł na stół, podłączyć zasilanie 230 V AC i zmierzyć, czy przetwornica pracuje.
Co to jest 1 cm szczotki. To tak jak by jej nie było wcale. Szczotki do wymiany. Po wymianie silnik będzie jak nowy. Zanim założysz szczotki to zrób te czynności o których napisał wiesiekmisiek. Dodano po 1 Jak masz czym zmierzyć i posiadasz odpowiednie umiejętności to możesz zmierzyć napięcie dochodzące do silnika czy też jest przerywane jak na filmie.
Witam. http://north.pl/karta_model/1723448,1,42... ale jak się chcesz bawić to zmierz suwmiarką i próbuj lutować.
"Zmierzyłbym przejścia silnika" można jaśniej?
Sprawdź silnik, zmierz rezystancję uzwojeń.
Trzeba sprawdzić podłączenie pompy, zmierzyć silnik omomierzem, a może coś wpadło do pompy i blokuje turbinkę.
Nie wiem na ile Ci to pomoże. W związku z tym, że mam na półkach m.in. silnik od pralki Mastercook (niestety modelu pralki b.d.b.) zmierzyłem rezystancję cewki tacho w tym silniku i wynosi ona 100Ω.
A wszystkie elementy SMD dobrze wlutowałeś? Blokadę dobrze podłączyłeś? Bez zablokowania drzwi nie ruszy silnik. Może blokada uszkodziła port w procesorze, trzeba zmierzyć.
W silniku może być uszkodzony komuator i stąd ten dźwięk, ale i iskrzenie powinno być mocne w takim przypadku. Co do łożysk bębna to producent nie przewiduje ich wymiany bo wymienia się kompletny zespół piorący: https://north.pl/karta/zbiornik-bebnem-k... czyli musisz odczytać z łożysk i uszczelniacza...
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Najprościej cęgowym amperomierzem na wejściu w okolicy filtra, tylko bez grzania ;) Albo najprościej zmierzyć prąd na którejś ze szczotek (jeżeli oczywiście to silnik szeregowy), nie trzeba kombinować przy kostce.
Witam. Zmierz napięcie na zaciskach silnika. To Ci wyjaśni czy zmieniać przekaźnik czy nie. Ponieważ bardzo rzadko się zdarza iż padną oba przekaźniki.
Zresztą widziałem już wiele pralek na zabezpieczeniu 10A i nic złego się nie działo nawet jeśli na tym obwodzie była włączona jeszcze jakąś drobnica Zmierzenie prądu w czasie podgrzewania wody i startu silnika wiele wyjaśnia. Dodam że pralki mają grzałki różnej mocy dlatego tez to że kol. widział nic nie znaczy. Proszę wziąć pod uwagę cytowane zdania...
Silnik powinien mieć jakąś tabliczkę znamionową. Jeżeli nie - musisz po prostu jakoś zmierzyć obroty. Silnik z pralki raczej nie ma więcej niż 5000obr/min i nie mniej niż 3000. Co do biegu jałowego - będzie szybciej zużywał szczotki, ale poza tym raczej nic mu nie będzie. pozdrawiam Kamil
Może najpierw zmierzę na wtyczce silnika po zatrzymaniu się pralki i wyświetleniu F06 czy jest zwarcie stojana i czy szczotki maja połączenie z komutatorem na wtyczce w sposób jaki opisałeś, żeby upewnić się ze bezpiecznik rozwiera połączenie? Wypadało by sprawdzić czy do silnika dociera te 230V aby mógł pracować mogę to zmierzyć na wtyczce?
Czy masz na myśli ten transformator przetwornicy? https://obrazki.elektroda.pl/3576235600_... https://obrazki.elektroda.pl/5668757800_... Wyciągnięciem wtyczkę z różowymi kablami, po włączeniu pokazał się błąd F53, ale pralka nie wyłączyła się. Następnie włączyłem program ponownie i kręciłem bęben ręką, żeby system...
Trzeba sprawdzić silnik (zmierzyć rezystancję uzwojeń).
Witam. Pralka jak w temacie- migają diody : wirowanie stop,800,1000. według instrukcji to błąd silnika. Silnik sprawdzony sprawny, oczyszczony z pyłu grafitowego, szczotki nie zużyte, izolacja uzwojeń silnika względem korpusu zmierzona megaomomierzem prawidłowa ,silnik prawidłowo pracuje poza pralką. Jak można zresetować (odblokować ) programator ,ewentualnie...
Nie zrozumieliśmy się , w zielone dwu-pinowe gniazdo na płytce programatora wchodzi zielona wtyczka z białymi przewodami, ustaw miernik na test diod i zmierz czy ta wtyczka ma zwarcie ( czyli przejście ). Odbierz pm.
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Wymontuj szczotki, zmierz lub ze starymi idź do sklepu lub hurtowni ;) http://sklep.popularna.pl/zamowienia.php...
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Obejrzyj czy nie jest pęknięty sprawdź wszystkie połączenia cewki tachometru, od silnika do modułu, zmierz rezystancję cewki
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Witam, mam problem z silnikiem pralki Beko WMB 51011 F. Pralka wybija bezpiecznik po włączeniu i przyczyna leży gdzieś w silniku raz wybije korek tylko od łazienki a innym razem wybiło porażeniówkę. Pralka pracowała normalnie i w pewnym momencie wybiła bezpiecznik. Zmierzyłem napięcie na kablach na silniku przejście jest między uziemieniem i szczotkami...
DZIEKUJE zmierzylem opornosc grzalki miernik byl nastawiony na 2K i pokazal mi 027 oma Pozostaje jeszcze zmierzyć upływność grzałki , czyli zmierzyć omomierzem ustawionym na MΩ czy istnieje jakaś oporność pomiędzy spiralą grzejną a masą (obudową) grzałki .
Sprawdź czy prądniczka generuje napięcie gdy zakręcisz silnikiem. Jeżeli nie to trzeba zająć się tachem i sprawdzić go. Jeżeli tak to zmierz to samo na złączu silnika przy programatorze.
Czerwony i czarny regulator. A co do niebieskiego, pomarańczowego i białego to musisz zmierzyć które uzwojenie jest wolne a, które szybkie, nie możesz ich łączyć razem, musisz zdecydować się na jedno uzwojenie.
Mam pytanie chodzi o szczotki do w/w pralki czy można je samemu wymienić i jaki tam rodzaj tam pasuje? W serwisie twierdzą że trzeba wymienić cały silnik nie da rady wymienić samych szczotek. Bzdury mówią . Wymontuj silnik , szczotkotrzymacze i zmierz jakie tam są i do sklepu po nowe.Kup dwuwarstwowe - chyba 5 x 12,5, ale najlepiej zmierzyć.
Faktycznie to nie te przekaźniki o których pisałem. Ale jak pyka przekaźnik a nie ma obrotów to jak pisałem wcześniej mostek i triak w pierwszej kolejności do sprawdzenia i można też zmierzyć styki 3 przekaźnika czy łączą pomiar bez napięcia na płycie powinny łączyć dwa styki tego przekaźnika.
Miernik masz? Jak tak, to odłącz pralkę od napięcia. Odłącz przewody zasilające grzałkę i zmierz oporność(zakres najlepiej 2M) między końcówkami, a metalową obudową grzałki. Podobnie zrób z silnikiem (wypnij wtyczkę i poszczególne konektory względem obudowy silnika). Podczas pomiarów nie dotykaj końcówek pomiarowych, bo zaburzy pomiar.
Problem z pralką jednak nie rozwiązany. Rozwiązany - jak najbardziej. jest ok. 109 V. Czy to jest prawidłowe napięcie? Kto go wie :? Ja nawet nie wiem, choć te "złomy" robię od lat. Szczotki na silniku niemal się skończyły. niemal robi WIELKĄ różnicę. Wymień szczotki grafitowe. ew. zmierz rezystancję wirnika mierzoną na szczotkach.
Dokładnie mówiąc nie wszystkie elementy potrafię zmierzyć ?
(at)arturkaczmarek545, potwierdzasz, że to ten model: R041274DWMT/1-S? Jak podłączysz pralkę, to wywala ten bezpiecznik? Kto zmierzył, że to było 400V i w jakich okolicznościach? Zwarcie pewnie jest w samej pralce, dlatego wywala bezpiecznik w domu. Trzeba ustalić, co zwiera w pralce, czy silnik czy gdzieś na płycie sterownika. Ile ma lat pralka i czy...
Czasami szczotki zacinają się, wystarczy je rozruszać i przez jakiś czas jest OK ale proponuje zmierzyć szczotki aby na przyszłość naprawa poszła szybciej. Szacunek jak jest Pan w tym wieku potrafi i ma chęć naprawy pralki.
dziękuję za pomoc ,problem rozwiązany,układ zmierzony miernikiem,zrobiona ścieżka,wymieniony silnik .
Cześć. Pralka Bosch WAE20166PL/53 nie reaguje na przycisk włącznika. Zmierzyłem grzałkę, sprawdziłem szczotki silnika oraz podmieniłem blokadę drzwi. Przeglądnąłem na szybko moduł. Tyrystory są ok. Nie widać przerw i żadnych oznak usterki. Czy macie jakiś pomysł co sprawdzić? Na wyświetlaczu migają:
Zmierz wyjścia na silnik UVW względem plusa zasilania i masy obracając końcówki pomiarowe. Razem sześć pomiarów.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
No ok postaram się wytłumaczyć:) Z tego co rozumiem to wykorzystał regulator z scalonym sterownikiem o oznaczeniach KDSF20. Jeśli uda się uruchomić na pełnych obrotach to poszukamy czegoś do regulacji (ale nie wiem jak z momentem podczas zmniejszenia obrotów). Silnik zawiera Tacho, a służy ono do pomiaru obrotów oraz regulację prędkości. Nie posiada...
Witam Na wirowaniu tak samo?Pasek założyłeś?Czy słychać pracę silnika czy zupełna cisza?Nie ma pojęcia.....uzwojenia silnika wydają się ok...trzeba sprawdzić,albo podłączając silnik na krótko(z pominięciem instalacji pralki),albo zmierzyć rezystancję uzwojeń.Pozdrawiam.
A watraczka nie było w oryginale ? Stojana ma dwa uzwojenia - oba podłączyłeś. Musisz całość połączyć w szereg. Jeśli nie ruszy - to zamień końce jednego z uzwojeń stojana. Jeśli się bardzo grzeje to może uszkodzony ? Dasz radę zmierzyć prąd ?
Wyciągnąć wtyczkę z silnika i multimetrem zmierzyć silnik lub wyciągnąć silnik , odkręcić szczotki i sprawdzić ich długość.
Trzeba zmierzyć rezystancję uzwojeń silnika i będzie wszystko wiadomo.
może jest ktoś kto miał taki przypadek i wie o co chodzi? Jak pralka prała jak w kołchozie to mógł silnik wyzionąć ducha. Nie ma jak kupować części w ciemno - gratuluje. Czy ktoś w ogóle wykonał jakieś pomiary, coś sprawdził, przewody, upływności na silniku? A jeśli były wykonane to jakie, jakim miernikiem? Opis powinien być obszerny, dlaczego wymienione...
Witam. Wystarczy zmierzyć sznurkiem od koła napędowego bębna do silnika długość paska lub użyć starego paska do zakupu w sklepie. Nie będzie problemów, jeśli podasz również model pralki. Sklep z paskami znajduje się w Dąbrowie Górniczej.
W starych Boschach programator był całkowicie mechaniczny i pracował zupełnie inaczej. W tym typie co masz procesor kontroluje pracę pralki, a programator służy tylko do ustawienia programu i do załączania niektórych elementów wykonawczych. Dlaczego szukasz dziury w całym? Z praktyki wiem, że rzadko się coś w nich psuło. Jak chcesz ją sprawdzić to ustaw...
Dziękuję wszystkim zainteresowanym. Osoby twierdzące, że jest uszkodzony silnik oczywiście miały racje. Silnik zdobyłem wymieniłem i pralka działa jak powinna tzn. jest sprawna w 100%. Oporność zmierzona wirnika mojego silnika 7 Ω, zakupionego sprawnego 30 Ω (wartości zbliżone). Mimo że na komutatorze nie było widocznego iskrzenia na uszkodzonym...
mam 2 stare silniki z innych pralek. Wolne obroty po zmierzeniu na nich mają 55Ω, a z "zepsutej" praleczki tylko 40Ω - wnioskuję, że "poszło" uzwojenie wolnych obrotów. Dziękuję wszystkim za rady.
Zmierz uzwojenia w silniku, sprawdź kondensator, czy na wirowaniu również nie daje żądnych oznak? jak wygląda cykl prania po włączeniu? sprawdź grzałkę jeśli nie nagrzewa wody. jeśli jednak nie wiruje na tym programie to skłaniał bym się w stronę silnika. podaj jeszcze model pralki bo na razie widzę że to jakiś Polar, seria PS?
Kondensator na 100% do wymiany , po wylutowaniu zmierz na jego zasilaniu czy nie masz zwarcia, mostek prostowniczy też do pomiaru czy wszystkie cztery diody ok?Mogł przeżyć bo pewnie jest na 600 lub 800V. Ale ten sterownik przetwornicy w kółeczku co tam masz wlutowane , może być uszkodzony, jak wlutujesz nowy kondensator to podłącz moduł na stole poprzez...
Napisz jaki był stan pralki przed wymianą układu nie kręciła, martwa czy silnik drżał? Układ IKCM15H60GA był uszkodzony , przed wyminą mierzyłeś go...? MCU po wylutowaniu tego IKCM15H60GA, trzeba zmierzyć porty sterujące , możliwe ,że tam masz problem..
Czujnika halla nie zmierzysz omomierzem (nie wykazuje rezystancj).
Witam. okablowanie jak najbardziej w porządku. wszystkie styki na kostkach spryskałem kontaktronem i efektu 0 przekaźniki cykają, chociaż pojawiło się coś dziwnego. przedtem nie obracał na żadnym z programów a teraz po przełączeniu programatora na odwirowanie pralka z wielkim trudem parę razy obruci bębnem i zacznie wirować ale po ok 2 min wszystko...
Tutaj masz kompletny zestaw naprawczy: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Możesz również zakupić szczotki tzw. uniwersalne i wymienić je w taki sposób jak zostało pokazane na filmie, ale wtedy musisz dobrać szczotki po wymiarach czyli zmierzyć szerokość i wysokość oryginalnych szczotek...
Gniazdo silnika ma 7 końcówek . Zmierzyłeś 4 a 3 sobie odpuściłeś.
Trzeba zmostkować triaka i zmierzyć prąd pobierany przez silnik. Jeśli przekracza wartości katalogowe to wiadomo czemu go uszkadza. Jaki typ triaka był zabudowany?
Z silnika wychodzą cztery przewody A gdzie pozostałe cztery. pomiędzy białymi jest 0,5 Ω Coś nie tak albo źle zmierzone. Lepiej było dać zdjęcie silnika.
Witaj Miałeś rację, źle zmierzyłem oporność uzwojeń ( miałem g....any miernik). Podaje nowe dane w tabelce.
Zmierzyłem napięcie jakie pralka podaje na silnik pompy, pokazało 150V, tylko nie wiem czy dobrze dokonałem pomiaru, ponieważ wypiąłem kabelki i mierzyłem bez podłączonej pompy, poza tym założyłem silnik bębna od starej pralki żeby wykluczyć jego awarię, niestety nic to nie dało. Podczas pomiaru włączyłem program odpompowania i wirowania napięcie 150V...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Mam taki oto silnik jak na zdjęciach. Jesteś pewny, że jest sprawny? Jeśli dobrze widzę, to ze zdjęć wynika, że ma uszkodzone uzwojenie. Najpierw zmierz rezystancję uzwojeń.
Powiem Ci te skróty nic mi nie mówią xD ale na allegro znalazłem taki sam sterownik https://allegro.pl/oferta/falownik-modul... Tak szczerze myślałem że po prostu wymienię jakiś element i będzie po problemie. Mogę zmierzyć jakieś napięcie żeby sprawdzić czy na pewno jest to uszkodzone? Dodano po 1 Kurcze jeszcze...
Jeżeli moge coś zasugerować,w silnikach z PS na wale był nałożony pierścień sprężysty i dopiero na to było założone koło pasowe,więc niewykluczone ze w tym modelu będzie podobnie. Sprawdź pod obciążeniem (bęben załadowany) czy koło pasowe ma mniejsze obroty niż ośka od silnika ,jeżeli tak będzie oznacza to że wytarł się pierścień na osi silnika i może...
To lepiej pisz wolniej, ale tak by ktoś nie doznał szoku. Wybacz ale mój dziadek by gotów złożyć najwyższą ofiarę by móc dziś mówić po polsku a nie po niemiecku czy po rusku. Dlatego nie znoszę jak ktoś pisze byle jak, bo mu się NIE CHCE! Od tego jest też słownik, autokorekta by poprawiały błędy które każdy może popełnić. Pralka Samsung i logika działania....
Nie w tym rzecz, rzecz w tym, że kondensator z upływem czasu traci swoją pojemność i to często na tyle by nie być w stanie powodować prawidłowy rozruch silnika. Warto zmierzyć taki kondensator przed podłączeniem, ale trzeba mieć odpowiedni multimetr, który posiada funkcję pomiaru pojemności elektrycznej. Jakie zastosowanie ma mieć ten silnik?
Zmierzyć może co najwyżej czy zwarcia nie ma, prądnica jest z tyłu silnika bardzo dobrze widoczna więc od razu zobaczy jakie są kolory.
Moduł naprawiałem dla kolegi. Wstawiłem IKCM10L60GA, zmierzyłem jedynie 5V , ale po wstawieniu do pralki-pralka martwa,więcej kolega nie wnikał-klientka chciała nowy moduł, ten został na dalsze eksperymenty..... .
Czy w takim wypadku silnik moze byc uszkodzony? Oczywiście. Dobrze byłoby zmierzyć oporność wirnika i stojana oraz upływność do masy.
Zmierz czy masz napięcie na zasilaniu silnika z programatora,pozdrawiam
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Cewka tachometru w silniku nie ma przejścia więc nie mogę zmierzyć oporności. Pozdrawiam
Witam. Posiadam silnik prądu stałego z pralki. Podłączyłem go w konfiguracji szeregowej. Posiada on tachoprądnice. Zasiliłem go z napięcia stałego 31V. Zmierzyłem jego prędkość obrotową na wale 5900obr/min i częstotliwość tachoprądnicy 790Hz. 1. Czy taka tachoprądnica posiada liczbę par biegunów? Czy obowiązuje tu wzór 60*f / p 2. Mając taki sinus z...
Zmierz czy jest podawane napięcie na silnik pompy , kiedy ma wypompowywać.
Do sprawdzenia silnik pod kątem przebicia do masy. Należy odpiąć przewód uziemiający korpus silnika i zmierzyć napięcie na korpusie silnika względem przewodu uziemiającego, w trakcie pracy pralki. Można to zrobić zwykłą próbówką neonową bądź miernikiem Live. Próbę należy wykonać mając na uwadze względy bezpieczeństwa. Jeżeli próba pokaże przebicie,...
Może podpowiesz mi gdzie to jest i jak to sprawdzić? Czy to ta część z dwoma kabelkami, która jest przy ośce silnika? Proszę o pomoc. Tak to jest tacho, sprawdź jakość połączeń przewodów w kostce silnika i na module, zmierz rezystancję tacho.
Witam. Sprawdź silnik na krótko bez modułu, i zmierz prąd - wszysto jasne będzie.
Bardzo często zdarza się, że grzałka powoduje upływność. Jeżeli masz dostęp do induktora, to zmierz rezystancję pomiędzy zaciskiem grzałki a jej obudową. Omomierzem nie zmierzysz.
Ale tak się dzieje na zimnym silniku zaraz po włączeniu do prądu. Jak to zmierzyć na włączonym silniku do prądu ? Jakie powinny być wartości ? Proszę o bardziej szczegółowy opis jak to wykonać.
Posiadam nieznany silnik od jakiejś starej pralki (podobno polskiej). Znajduje się na nim kostka z 6 pinami (kable są niewidoczne). Zmierzyłem miernikiem opory i tu utknąłem. Nie potrafię uruchomić tego silnika, a boje się podpinać na chybił trafił aby go nie spalić. Posiadam również kondensator 16µF, który jak się dowiedziałem jest mi potrzebny....
Sprawdź pod obciążeniem (bęben załadowany) czy koło pasowe ma mniejsze obroty niż ośka od silnika ,jeżeli tak będzie oznacza to że wytarł się pierścień na osi silnika i może też wewnętrzna powierzchnia koła pasowego. Zmierz napiecia zasilające na silniku Sprawdz jeszcz naciąg paska klinowego
zmierzy silnik odkurzacz silnik pralka zmierzy zmierzy silnik odkurzacza
akumulator tesco robot kuchenny szczotki zabezpieczenie spawarek
sterownik lodówki indesit maksymalna głębokość pralki
Teka IR 641 Induction Cooktop F4 Error on Left Burners MASTERCOOK RL1 - Model AGD lub Przekaźnik?