Układ zadziała, ale nie do końca poprawnie. Wystąpi tzw. "pompowanie". Aby tego zjawiska nie bylo, przekażnik powinien mieć dodatkowy styk na samopodtrzymanie w czasie gdy przycisk jest naciśnięty. Proponuję lepsze i prostsze rozwiązanie dla przycisków "bezpośrednich", z użyciem tyrystora, który zapewni to podtzymanie: http://obrazki.elektroda.net/55_12748651...
Raczej prędzej zerwie się łańcuch, a jeśli nawet nie, to silnik się zatrzyma - pytanie tylko czy się nie uszkodzi/przegrzeje wtedy? Wyłącznik silnikowy posiada dwa człony, jeden przeciążeniowy a drugi zwarciowy. Jeśli by doszło do nagłej blokady silnika to praktycznie natychmiast zadziała człon zwarciowy i odłącz zasilanie silnika. Czasami też lecą...
jest to zabezpieczenie przeciązeniowe,jesli nie można dostać,to można zewrzeć,a w najbliższym czasie,wymienic na sprawny.
Silnik, jak silnik. Wystarczy, że będzie przeciążeniowy, przewodowy (czyli nie radiowy) i dobrany do powierzchni pancerza i tyle. Resztę załatwia automatyka.
Zablokowany silnik wchodzi w stan zwarcia, a to wyzwala na tyle duże prądy, że praktycznie każdy regulator tego nie wstrzyma. Chyba, ze włożysz tam kość wielkości cegły, z chłodzeniem cieczą, o przepustowości kilkuset amper. ;) Kup dowolny regulator do silnika 3F z hamulcem, jak radził kolega, choć ja sugeruję 25A lub większy. Możesz też kupić regulator...
To jest silnik przeciążeniowy, radiowy. Najważniejsza jest droga radiowa, jeżeli chcesz używać tego samego pilota. No i średnica i moc, a w zasadzie moment obrotowy. Nie musi być przeciążeniowy (będzie tańszy), wówczas sam ustawisz krańcówki.
Przyczyna tkwi w silniku. To silnik przeciążeniowy, czy z krańcówkami?
Coś mi tu nie pasuje. Ty masz silnik z krańcówkami, tam się nie programuje żadnych pozycji. Programuje się silniki przeciążeniowe.
Skoro pytasz o programowanie pozycji krańcowych, to jest to silnik przeciążeniowy (bez krańcówek) - dobrze się rozumiemy? Jeżeli tak, to zewrzyj obydwa przewody (góra i dół) i podaj na nie zasilanie. Silnik wykona kilka krótkich ruchów i wykasuje pozycje. Nowe pozycje ustawi sobie napotykając na opór, czyli przy maksymalnym otwarciu i zamknięciu.
Z tym drutowaniem nie pisałem dosłownie. Żaden problem wstawić dodatkowy bezpiecznik na linii, a płytkę zabezpieczyć hermetycznie.
Jeżeli łożyska były zanurzone to mimo wszystko radzę je wymienić. We wszystkich przypadkach z którymi miałem do czynienia ( a w ciągu .... lat pracy było ich sporo), pozostawienie łożysk skutkowało spaleniem silnika. Dotyczyło to zwłaszcza małych silników ( nie było do nich odpowiednich zabezpieczeń przeciążeniowych). Pozdrawiam.
generalnie stwierdzam, że producenci rolet tak jakby kompletnie nie przewidują, że silnik czy cokolwiek może ulec uszkodzeniu. Demontaż pancerza w przypadku tej rolety aluProf to istna męka. Te dzyndzle w ostatniej lamelce są w roletach z silnikiem przeciążeniowym i jest to faktycznie problem przy takiej awarii. W roletach z silnikiem na krańcówki...
bardzo proste rozwiazanie to zastosowanie kontraktonu z cewką zawierajacą kilka zwojów drutu DNE o średnicy co najmniej 1mm , lub podobne rozwiązanie z przekaźnikiem R15 z cewka na napięcie stałe , którą zastępujesz nową kilku zwojową w obu przypadkach musisz jedynie doświadczalnie dobrać ilość zwojów styki kontraktonu możesz wykorzystać do dalszego...
Czy to może zadziałać? I jaka wartość rezystora R4 podstawić żeby prąd był do 7A? Bo jeśli dobrze rozumiem ten rezystor mnie tylko interesuje do zwiększenia prądu? Rezystor dobrać żeby nie było dużych strat np 0,05 Ω wydzieli się do 2,5W przy 7A, czyli 5W rezystor będzie ok. Na takim rezystorze odłoży się 0,35V i pod to trzeba dobrać napięcie z potencjometru....
MDA UL listed - bezpieczniki stosowane w Ameryce - niedostępne aM - to tzw wkładka bezpiecznikowa niepełnozakresowa (pot. silnikowa) - reaguje tylko na zwarcia a nie na przeciążenia stosowana do zabezpieczenia silników, w zakresie prądów przeciążeniowych współpracuje zazwyczaj z wyzwalaczem termicznym na silniku
Poszukaj u speców od bram automatycznych . W sterownikach bram występują wyłączniki przeciążeniowe .
Zasadniczo chodzi o to co mówią przedmówcy , jednakże przy wyzwalaczach przeciążeniowych np. typu termik szybkość wyzwolenia zależy od "class" termika . Jest to właśnie określenie czy ma termik wyzwalać przy typowej dla silnika (asynchroniczny trójfazowy) 5-10 krotności prądu znamionowego , czy np. w przypadku ciężkiego rozruchu (np. wentylator z małym...
był to zły kabel? To jest zły kabel bo do zasilania silnika potrzebujesz 3 faz i przewodu 4 ochronnego . Tu schemat (odręczny) takiego zasilania do silnika z wyłącznikiem silnikowym jako zabezpieczeniem przeciążeniowym i twoim wyłącznikiem 0-1 .
Więc musisz zajrzeć do instrukcji silnika, jak skasować pozycje krańcowe. Z silnikiem radiowym, przeciążeniowym Somfy nie miałem do czynienia.
Wyłącznik termiczny do silnika 3-fazowego
Cześć. Mam pytanie, jakie sterowniki zastosować zeby: sterować każdą roletą lokalnie z przycisku plus zdalnie przez wifi. Do tego moz sterować centralnie wszystkimi roletami z przycisku centralnego. Wszystkie puszki lokalne i centralna połączone są szeregowo przewodem 5x1,5. Silniki przeciążeniowe, klawisze dzwonkowe. Z góry dzięki
Witam, mam problem z roletą Somfy silnik przeciążeniowy nie znam modelu, roleta nie schodzi w dół, dopiero po zwinięciu całej rolety do góry można ją opuścić, ale jeśli zatrzymam ją na jakiejś wysokości niżej już nie pojedzie. Żeby można było znów ją opuścić trzeba podnieść całą aż do zatrzymania, w górę wszystko działa normalnie.
A może problem tkwi w bezpiecznikach przeciążeniowych do szyb? Ewentualnie coś z silnikiem - ale to możesz sprawdzić podłączając "na krótko" + i - z akumulatora.
Rozumiem, że taki sterownik działa na zasadzie pomiaru mocy pobieranej przez silnik. Taki pomiar posiada chyba jeszcze shelly 2.5. Czyli w przypadku sterowania centralnego nie ma co eksperymentować ze sterownikami tylko bezpieczniej będzie zastosować silniki przeciążeniowe.
Czy sam chcesz podłączyć ten moduł? Pytam, bo masz schemat i według niego trzeba to zrobić. Jeżeli już Twój silnik jest podłączony, to trzeba dostosować podłączenie do tego schematu. Symbole na schemacie to: K1 - stycznik główny, K2 - stycznik trójkąta, K3 - stycznik gwiazdy, K5 - przekaźnik czasowy, F2 - zabezpieczenie przeciążeniowe silnika, S1 -...
Dzień dobry. Mam zamiar zamontować w mieszkaniu rolety zewnętrzne. Dowiadywałem się na temat możliwości sterowania roletami elektrycznymi. Zastanawiam się nad możliwością sterowania pilotem i aplikacją. I tutaj dwie sprzeczne informacje. 1. Aby sterować roletami przez aplikację, należy na etapie zamawiania wybrać silnik przeciążeniowy z Wi-Fi, plus...
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy w silnikach prąd stałego np.: od deskorolki, hulajnogi,hoveboard są umieszczone zabezpieczenia przeciążeniowe, jeśli tak to czy znajdują się w płycie głównej, czy może w sterowniku czy jest to oddzielny układ ? Są jakieś różnice między silnikami szczotkowymi i bezszczotkowymi w zastosowaniu zabezpieczeń przeciążeniowych?
Przekaźnik samochodowy wystarczy jeden. One są bardzo odporne. Chociażby ten, co załącza silnik wycieraczek. Albo inne od dmuchawy. Co do blokady silnika, to należy zastosować bezpiecznik termiczny- przeciążeniowy. Albo lepiej, rozwiązać problem mechanicznie, montując sprzęgło oporowe. Jeżeli zakładasz, że silnik ma być zatrzymywany regularnie. Napisz...
Ze zdjęcia trudno powiedzieć jednoznacznie, ale może to być tzn. termik czyli zabezpieczenie termiczne (przeciążeniowe) silnika, jest na nim jakiś opis?
do zabezpieczenia przed zanikiem fazy są wbudowane czujniki w termikach np TSA45P, litera P mówi o zabezpieczeniu przed brakiem fazy, co do kolejności faz, no cóż najwyżej bedzie się kręcił w prawo lub lewo, wystarczy zamienić dwa przewody zasilające i zmieniamy kierunek. Na termiku proszę ustawiać prąd nie większy niż 1.1 prądu znamionowego silnika,...
Jakie uczenie szyby w Pasacie--?????? ccoś nowego.Jak kolega napisał plastik w mechanizmie pękł, albo w samym silniku przeciążeniowy się zepsuł.Ale 90 % plastik
Sekcja termiczna jest za mała do tego silnika.
Styków pomocniczych używa się do sterowania stycznika , obwodów sygnalizacji itp. , u Ciebie jest zbędny/jeśli nie posiadasz stycznika/. Wyłącznik maszynowy /na foto powyżej/ jest sam w sobie zabezpieczeniem termiczno-przeciążeniowym - trzeba go odpowiednio ustawić do silnika i jego obciążenia.
Każde zabezpieczenie przeciążeniowe silnika powinno mieć zwłokę czasową, powinno zadziałać po pewnym czasie potrzebnym np. na rozruch silnika, a przez to także ignorować krótkotrwałe sporadyczne przeciążenia. Tu jest opis systemu elektrycznych szyb w samochodzie z takim zabezpieczeniem przeciążeniowym, wykorzystanym także do automatyki zamykania/otwierania....
Witam. W takiej sytuacji musiał byś zastosować dodatkowo dwa styczniki z cewkami na 24V DC. A one dopiero włączały by napięcie 380V na silnik. Ale niestety, wskazane przez Ciebie urządzenie posiada funkcje łagodnego startu i zatrzymania silnika oraz zabezpieczenie przeciążeniowe. Przy takim rozwiązaniu funkcje te nie będą działały, ponadto styczniki...
bonanza - mozesz wrzucic schemat ?:) jak wykonac taki układ przeciw przeciążeniowy?
Podłączę się pod temat. Zamierzam zamontować 13 rolet z silnikami przeciążeniowymi, radiowym sterowaniem i pełną automatyką z intencją późniejszej integracji z systemem smart home. Cały czas myślałem automatyce o Somfy, jednakże monter usilnie mnie namawia na około 3tys tańszą firmę Rojaflex. Niestety nie potrafię znaleźć żadnych informacji na ich temat,...
Silnik wyłącza zabezpieczenie przeciążeniowe - skoro chodzi lekko, kable są ok to nic innego aniżeli moduł nie zostaje. Coś aby było nie jasne? Miał kolega sprawdzić kable. Jak sobie sprawdził, tak i miał. ^^
Marek J. , dzięki za wykład. ale mam jeszcze jedno pytanie o hamulec elektromagnetyczny. Niedawno tak z czystej ciekawości, rozciąłem silnik aby zobaczyć na jakiej zasadzie działają wyłączniki krańcowe, nie zauważyłem zadnych przewodów zasilajacych cewkę hamulca. Jak będę wymieniał silniki, na silniki kablowe przeciążeniowe SIMU, to rozetnę jeszcze...
Najprostszym rozwiazaniem jest zastosowanie bezpiecznika elektonicznego, polegajacego na mierzeniu napiecia na opornosci szeregowej z zasilaniem i po osiagnieciu napiecia na nim okolo 0,7 V nastepuje wysterowanie tranzystora, ktory to przelaczy przekazniki do zasilania drugiego silnika.Cykl sie powtarza i znow nastepuje przelaczenie .
Jak podlacze do niego (nawet przez rezystor) przetwornik AC? układ iso122 albo iso124 jako separator rezystora od AC. zdawało mi sie że AC ma coś takiego jak vref
Jak wyżej. Oryginalnymi przełącznikami wysterowujesz przekaźniki, od silników odcinasz aktualne moduły, zalewasz silikonem i wyprowadzasz przewody. Dokładasz prosty wyłącznik przeciążeniowy na kontaktronie i wszystko działa. A wyeliminowanie tych badziewnych sterowników na silnikach tylko wyjdzie Ci na dobre. Sypią się częściej niż domki w Iraku.
Re: powerm nie wiem zbytnio co miałeś na myśli pisząc o nałożeniu sinusoidy na napięcie stałe :roll: , ale jeśli chodzi już o zabezpieczenie silników przeciążeniowo, to występują takie wyłączniki prądowe, które na zasadzie bimetalu rozgrzewanego przez płynący duży prąd rozłączy układ. pozdr.
Witam, No właśnie w tym sęk, że takie cudo skonstruowano na ślimaku. A jak przeciążeniowy to gdzie go wpinamy? W jakiej części obwodu (tak orientacyjnie bo schematy pewnie trzeba zastosować do konkretnego silnika).
Witam, Potrzebuje prosty elektroniczny wyłącznik przeciążeniowy do wyłączania silnika szyb w aucie. Szukałem i nie moge nic znaleźć. Albo jakieś inne rozwiązanie - w tym momencie ktoś zwarł to "na krótko" - a że jest tam automatyczne domykanie szyb to albo silnik sie spali albo szyba pęknie. Są może jakies takie gotowe układy? Zależy mi, żeby było to...
Czujnik kontroli faz (zabezpieczenie przed asymetrią zasilania), wyłącznik silnikowy (zab. przeciążeniowe), zabezpieczenie zwarciowe - podstawowe elementy zabezpieczania silników 3-fazowych.
Pomierzyłem oporności: ... - między L oraz N a obudową mam 2,5 MOhm'a Czyli masz uszkodzoną izolację między zasilaniem a obudową. Nie odpowiedziałeś ale rozłącza RCD a nie przeciążeniowy. Silnik raczej do wymiany. Chyba, że osuszenie pomoże.
Instalacje a w zasadzie przekrój przewodu dobierasz tak jak przy kryterium przeciążeniowym: Ib≦In≦Iz Silnik zabezpiecz wyłącznikiem silnikowym, człon przeciążeniowy ustaw na 1,00÷1,1 In silnika.
M250 dokładnie przy pracy jednofazowej lub dla pradu stałego trzeba polączyć trzy tory pradowe SZEREGOWO
Popełniłem kiedyś program na 0BA6 (w załączniku). Jest nieco zawiły bo miał uwzględniać specyfikę mojej bramy (zacinające się i nie kontaktujące krańcówki) i nie testowany w naturze bo w rezultacie zrobiłem prostszy i bez wodotrysków na starszym 0BA2. Ale ma ustawianie czasu ruchu bramy z przycisków oraz wejście dla czujnika ampero i wyjście dla zwalniacza...
"Wygląda" na uszkodzony silnik, albo wyłącznik przeciążeniowy / krańcowy. I tak musisz zdjąć tapicerkę drzwi - zobaczysz wówczas.
Światło - bez problemu. Silnik bramy też, jeżeli przekaźnik ma styk przełączny. No i trzeba by pomyśleć o jakimś zabezpieczeniu przeciążeniowym. http://obrazki.elektroda.pl/8366016100_1...
a co z zerem roboczym (niebieskim) przewodem. Jest to silnikowi nie potrzebne. Z opisu nie wynika żeby Twoja instalacja do tego silnika posiadała zabezpieczenia przed spaleniem się silnika, czyli przeciążeniową termiczną.
Wyłącznik ciśnieniowy CONDOR typu MDR z zabezpieczeniem przeciążeniowym.
A nie jest to przypadkiem zintegrowany autatyczny wyłącznik start - stop? Jego konstrukcja pozwala na załączenie bez stycznika. A zestyk 1-2 to termik bimetaliczny albo przeciążeniowy w silniku.
http://obrazki.elektroda.pl/6521345900_1... Zobacz, proste i działa. :D Dodano po 4 Można, ale i tak będziesz go musiał zmostkować przekaźnikiem by zamknąć szybę. Nie lepiej przeciąć instalację miedzy sterowaniem fabrycznym a silnikiem?
Moje pytanie brzmi: do czego służy ten element (poniżej), Przekaźnik rozruchowy z wyłącznikiem przeciążeniowym , załącza uzwojenie rozruchowe przy starcie silnika i odłącza zasilanie przy przeciążeniu. jak w lodówkach O właśnie. czy istnieje jakiś zamiennik do niego lub da się to obejść? Najpierw sugeruję próbować naprawić. Masz bałagan przy wyłączniku...
Czy zabezpieczenie wył. silnikowym falownika to dobry pomysł? Falownik zasila 1 silnik. Człon przeciążeniowy ustawiłem poza zakresem (tzn. jest strzałka na tym obszarze gdzie nie ma skali). Czy lepiej spisze się wyłącznik nadprądowy C? Czy zatrzymanie awaryjne w falowniku realizować przez styczniik przed falownikiem czy po prostu przez ściągnięcie sygnału...
POMOCY !!! Poszukuje schematu wyłącznika przeciążeniowego do silników elektrycznych szyb w samochodzie.Oryginalne płytki uległy zniszczeniu i musze jeździc z zamkniętymi szybami, a idzie lato!!!!
Chodzi ci o wyłącznik który wyłączy za każdym razem kiedy szyba dojedzie do góry bądz na dół czy o taki awaryjny w razie gdyby nie zadziałała krańcówka ? jeżeli mowa o tym drugim to spokojnie możesz wykorzystać 3 fazowy wyłącznik silnikowy tylko wtedy musisz połączyć szeregowo przez 3 tory wyłącznika na pewno on się spisze.
Witam. Proszę zapoznać się z profesjonalnym regulatorem prędkości obrotowej silnika. Do tego regulatora dodać jeszcze moduł kontroli napięcia generatora oraz niezbędne zabezpieczenia przeciążeniowe. Potrzebny jest również siłownik (elektromagnes), czujnik indukcyjny ale jest wszystko opisane w załączniku. Pozdrawiam
Może jakieś zimne luty? Sprawdzałeś szczotki? Teraz milczy czy przekaźniki się odzywają ?(je teżnależałoby sprawdzić) Jak się odzywają to albo silnik albo moduł przeciążeniowy do sprawdzenia.
Witam, posiadam rolety okienne z silnikami Selve - z układem przeciążeniowym- w których występuje następujący problem tj. po dłuższym postoju napędu rolety jej uruchomienie poprzedza kilku-sekundowa zwłoka objawiająca się buczeniem silnika - następnie silnik rusza. Jak silnik już ruszy to wszystko działa jak należy i opóźnienie nie występuje, także...
ZD1 to dioda zenera 12V/1W, a ZD2 to dioda zenera 5,1V/0,5W. Odkurzacz ma zabezpieczenie przeciążeniowe silnika. Można wyregulować to potencjometrem RV1.
Ciekawi mnie jeszcze zabezpieczenie przeciążeniowe/nadprądowe silnika. Bo przy zablokowanej śrubie po naciśnięciu przycisku może osiągnąć nie kilkadziesiąt amperów jak oryginalny akumulator, a bardziej kilkaset. Ciekawe czy zabezpieczenia to wyłączą.
A nie prościej było by zastosować wyłącznik przeciążeniowy silnika i odpowiednio go wyregulować??
Cześć, Coś widzę ze wsparciem ciężko. Eh fora umierają wszyscy przenoszą się na "twarzową książkę" :(. Dużo eksperymentuje, bez szukania informacji po forach. Bo ostatnio się to nie sprawdza. Więc metodą prób i błędów zastosowałem u siebie w rolecie zewnętrznej sonoff dual r3. Zgodnie z opisem jest w nim moduł power-monitora i zabezpieczenie przeciążeniowe....
W ilu autach coś było sterowane elektrycznie (szyby, szyberdach) nie spotkałem sie z układem przeciążeniowym, więc chyba przy rozsądnej obsłudze nie jest wymagany (skoro to Twoje auto, to chyba nie będziesz udowadniał sobie za wszelką cenę, że da się ów silniczek spalić). Żeby nie było, tamte auta to były samochody firmy, przez które przewinęło się...
A widziałeś kiedyś taki bez wyłączników? Tak widziałem, miałem taki w rękach (silnik spalony) bo układ przeciążeniowy nie zadziałał. Czyli widziałeś silnik z elektronicznymi wyłącznikami krancowymi.
Może zadziało jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe (np wzrost prądu pobieranego przez silnik) jakby silnik napotkał mechaniczny opór? Próbowałeś pomóc silnikowi zamykać bramę czyli zmniejszyć opory suwania się skrzydła. Może trzeb odpiąć napęd, silnik i sprawdzić mechanicznie czy skrzydło się nie blokuje. Spowodować aby napęd się zamkną bez skrzydła.
Foto bariera kilka centymetrów nad parapetem. Wyłącznik przeciążeniowy silnika( aż dziwne że to w rolecie fabrycznie nie ma)
Na mój "uchometr" ten odgłos to wygląda na zadziałanie zabezpieczenia przeciążeniowego. Prawdopodobnie coś jest nie tak z silnikiem i pobiera za duży prąd i działa zabezpieczenie. Ewentualnie uszkodzone jest samo zabezpieczenie. Jeśli coś jest z silnikiem to agregat do wymiany.
FS1 jest to zabezpieczenie silnika , znajduje się w silniku
Witam Podłącze się pod temat zabezpieczeń do silników. Czy sądzicie że jest potrzeba zabezpieczać przeciążeniowo silnik wyposażony w termokontakt lub termistory uzwojeń? Czy wystarczy tylko "S-ka" od zwarcia ?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, chociaż chciałbym przeczytać jedną w takim stylu: Silnik połącz w trójkąt, ze styków xyz wyjdź na styki......, dołóż regulator prędkości taki .... i zabezpieczenie przeciążeniowe takie ....
Poszukaj koło bezpieczników w komorze silnika.
Czy taką rozdzielnicę można dopuścić do użytkowania? Oczywiście. Nie wszystkie zabezpieczenia silnikowe mają człon natychmiastowy (zwarciowy), a jak już mają ma on bardzo dużą wartość. Właśnie dlatego często konieczne jest dołożenie osobnego zabezpieczenia zwarciowego. Wyłącznik silnikowy ma w porównaniu do zwykłego wyłącznika nadprądowego tą zaletę,...
Witam mam pytanko jak dobrać es do poboru prądu i jaka grubośc przewodu, jeszcejedno pytanko przekaźniki przeciążeniowe stosowane do silników jak dobrać.
Cytat "Zabezpieczenie przeciążeniowe – zabezpieczenie nadprądowe, chroniące instalacje lub urządzenia przed niepożądanym długotrwałym działaniem przepływu prądu większego od prądu znamionowego chronionych urządzeń." Teraz praktyka :) Jedno nie wyklucza drugiego ale, zakładając iż masz ów wyłącznik nadprądowy B16 i podłączyłeś sobie silnik elektryczny...
Podłącz zasilanie bezpośrednio do silnika (dwa najgrubsze przewody) a ta cała elektronika to wyłączkim przeciążeniowy. Pozdrawiam
A po co, silnik urywa zabierak bo jest idiotycznie pomyślane zabezpieczenie przeciążeniowe-silnik za długo próbuje sterowac klapami, trzeba posklejać zabierak i dorobić taki prostacki układzik który zniweluje niedoróbkę amerykańców.
Po pierwsze, nie termik, ta nazwę rezerwujemy dla przekaźników termicznych ochrony przeciążeniowej silników elektrycznych. Tobie potrzebny jest najprostszy termostat włączony w obwód silnika wentylatora.
Tam siedzi elektronika i to szybka, dlatego reaguje na prąd rozruchowy silnika oceniając go jako przeciążenie. Trzeba pogrzebać w agregacie i zwiększyć stałą czasową układu przeciążeniowego.
W każdym silniku prąd przepływający przez niego jest wprost proporcjonalny do obciążenia. Gdy sinik nie obciążony (zewnętrznym obciążeniem) płynie przez niego bardzo mały prąd biegu jałowego, potrzebny na pokonanie tylko oporów łożysk i przekładni, zniwelowanie strat z tytułu przemagnesowywania, oporów powietrza dla wirnika, itp. Dla jakiegoś tam silnika...
Odp. 1: Charakterystyki B, C, D dotyczą członu zwarciowego którego ten aparat jak wiadomo nie posiada ;) Odp. 2: Ogranicznik mocy ma tylko człon przeciążeniowy więc nie powinien wyzwalać podczas rozruchu silników Czy zostanie zachowana pełna selektywność zwarciowa zależy od zabezpieczenia poprzedzającego ten ogranicznik mocy (prawdopodobnie jakieś BMy...
Witam! Potrzebuje schemat jak zrobic sterownik do silnika od anteny wysuwanej samochodowej,stałe napiecie to +12, załączenie silnika (antena wysuwa sie przez ok 5s) +12 i to napieće zostaje do czasu załączenia sie silnika w odwrotną strone na ok 5s i schowanie sie anteny. lub ewentualnie jakis prosty uklad czasowy,ktory podepne pod przekazniki,bo mecze...
Witam , tak na szybko cos wyryłem ;) potkiem regulujesz przy jakim pradzie ma wył. silnik . Układ będzie działał , czyli podtrzymywał wyłączenie silnika do momentu braku zasilania tego układu . Może być , że trzeba bedzie zastosować rezystor zamiast 0.1Ω np: rezystor 0.47Ω w celu "zwiekszenia" napięcia sterującego na bazę tranzystora. Kondensator...
Rozłącza go prawdopodobnie zabezpieczenie przeciążeniowe (termik), coś z silnikiem lub zanieczyszczony filtr przed silnikiem.
A różnica pomiędzy wyłącznikiem silnikowym, a wyłącznikiem mocy polega na tym, że wyłącznik silnikowy ma człon przeciążeniowy zależny odpowiadający modelowi cieplnemu silnika' Nie rozumiem tego zdania:/ co to jest czlon przeciążeniowy zależny?
Ostatnio zauważyłem że jak podniosę roletę to ona idzie do oporu aż się blokuje na obudowie, nie słychać takiego cyknięcia jakby krańcówka wyłączała. Wezwałem instalatorów ustawili na nowo wysokość podnoszenia się rolety. To że blokowała się w górnej części może być przyczyną palących się transformatorów? Oczywiście ci co zakładali te rolety twierdzą...
1. czy silnik ma rozruch Y/D? 2. co z zabezpieczeniem przeciążeniowym? 3. co silnik napędza (jaki czas zatrzymania do ponownego rozruchu)? 4. jak ma być uruchamiany - przyciski start/ stop czy wyłącznik np. typu łk? 5. dodatkowe urządzenia zabezpieczające - klapy,pokrywy ,osłony, bariery? Dopiero wtedy można myśleć o schemacie.
Witam! Mam do wykonania następujące zadanie : Napęd nawrotny z zastosowaniem przełączenia Dahlandera dla ograniczenia prądu rozru- chu. Czas przełączenia na wyższą prędkość obrotową określony poprzez uzyskanie 0.45 prędkości obrotowej wirnika silnika. Hamowanie przeciw-prądem z czasem o.7s. Układ sterowania na 400V~. Zabezpieczenie silnika - przeciążeniowe,...
No jak dla mnie masz rację, że przeciążeniowa działa za czuło. Ale 5 czy 6 lat było ok. Skoro pasek masz nowy i nadal lipa, to już nie kupuję. Wychodzi na to, że silnik pewnie już ma jakieś problemy elektryczne. Będę musiał poszukać, co odpowiada za przeciążeniowe i się tego pozbyć :-) bo jak silnik stanie, to wtedy będę wiedział, że trzeba wymienić....
Jeśli nie przesiliłeś agregatu dużym obciążeniem (szczególnie silnikiem elektrycznym), to po wymianie "C" na identyczny agregat powinien zadziałać. Czy sprawdziłeś działanie wyłącznika termicznego/przeciążeniowego. Jeśli masz podejrzenie do połączenia wału silnika z wirnikiem prądnicy, to przecież łatwo to sprawdzić - łeb śruby (klucz 10-tka) jest na...
Witam, Mam pytanie czy w przypadku jak silnik posiada TK, nie mam możliwości dodania dodatkowego przewodu na dach, mogę zastosować jako zabezpieczenie termiczne silnika wyłącznik silnikowy termik PKZM Eatona i ustawić prąd maxymalny silnika jako ten przeciążeniowy ? Czy to wystarczająca ochrona silnika przed przegrzaniem ? pozdrawiam
C20 nie potrzebny, PKZMO ma wyzwalacz zwarciowy i przeciążeniowy , różnicowo prądowy zależy od instalacji.
Wg Twoich badań stator ma sprawne uzwojenia, ale sprawdź też, czy wirnik posiada uzwojenie. Jeśli tak, to zwróć uwagę, czy nie jest uszkodzone i czy w wirniku są osadzone magnesy oraz wlutowane diody (sprawdź je, czy są sprawne). Czy agregat posiada sprawny bezpiecznik przeciążeniowy. Uruchamiaj agregat bez włączonych odbiorników (przed wyłączeniem...
Po prostu daje się bezpieczniki przeciążeniowe do silników i po sprawie, ręki ani głowy Ci nie utnie.
-> marekbieszcz Heja! Np. ABB ma w ofercie przetworniki sygnałów (również prądowych) na sygnały analogowe 0-10V, 0-20mA, 4-20mA, jest to seria CC-E/I. Zobacz na ich stronie. Mam taki jeden i jestem zadowolony. Pozdrawiam, Kuba
Jeszcze obsługa bezpieczeństwa (fotokomórka na wypadek obecności kogoś między drzwiami a futryną) i przeciążeniowe silnika (jeśli coś się zatnie (albo kogoś przytnie) - ponownie otwierają się.
przeciążeniowy silnik wyłącznik przeciążeniowy silnik zabezpieczenie przeciążeniowy silnik
pralka blokada polar bester regulacja prądu dmuchawa wtyczka
regulator ładowania zegar nixie
Cobra GT900 Pro Rally nie działa w Forza Horizon 5 Radio lampowe Relaks - przepalający się rezystor R9