To wymień rozrusznik i tyle, albo daj do regeneracji. Pewnie od temperatury blokuje się wirnik na tulejach - zgaduje bo nie napisałeś co sie dzieje, jakie jest zachowanie kontrolek i auta przy próbie uruchomienia ciepłego silnika.
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
Jeżeli przełącznik jest na 100 to wiadomo że na zegarach będzie więcej. Chyba, że ktoś woli jak tu sugerowano w tym układzie ciśnieniowym mierzyć temperaturę płynu w zbiorniku wyrównawczym po zdjęciu korka. To jakaś paranoja normalnie. Mamy tu nawet fachowca, który twierdzi że takie pomiary są odpowiednie, bo różnią się o kilka stopni. Wobec czego ja...
Cieszy mnie, że ruszyłeś z wiedzą o tym silniku, bo nawet taka wyrocznia jak HENIG z moich czasów nauki nie pisał o tej nietypowej maszynie ani późniejszy LATEK :) No i niejeden może dostać kręćka widząc takie rysunki wyrwane z kontekstu z n/w linków tutaj na elektrodzie, gdzie opisami zacisków także się różnią, no ale kolejność chyba nie ma znaczenia,...
z boku jest taka pokrywa wzdłuż cylindrów i głowic zwężająca się ku końcowi silnika . ona dobrze spasowana ? prawidłowo przylega ? nie ma gdzieś lewego powietrza co na zewnątrz ucieka i nie jest wdmuchiwane na silnik?
Większość współczesnych urządzeń elektromechanicznych wyposażonych jest w silniki tzw. "przewatowane". Oznacza to w praktyce, ze mają one większą moc niż by to wynikało z ich fizycznych rozmiarów co w praktyce oznacza niemożność odprowadzenia ciepła do otoczenia w sposób ciągły. Dlatego mają one oznaczenia S2 (np.) 15 min. Są to urządzenia przeważnie...
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Rozbierz i złóż poprawnie, jak nie przegrzałeś wymienionego silnika to powinno być OK... Spalony silnik wymieniłeś na nowy czy na używany?
W dolnej partii chłodnicy powinien być wkręcony wyłącznik termostatyczny który steruje pracą wentylatora.Może być uszkodzony i wymaga wymiany.
Prądu mu nie brakuje (bateria w miarę nowa naładowana na full). Wózki jeżdżą od 30 lat po otwartym terenie również w zimę. Zdarza się ze włączają się do ruchu (więc wszystkie świecidełka potrzebne). Silnik się spalił więc wymieniłem na nowy, ale się grzeje. Widzę, że nikt nie odpisuje, czyżby temat was przerósł? Witam :) mam do czynienia z takim wózkiem...
Olej w płynie chłodniczym... Pierwsze co to spuścić płyn, wypłukać układ i zobaczyć czy pojawi się znowu, możliwe, że ktoś przed Tobą wymienił uszczelkę głowicy a nie wyczyścił układu. Jeśli pojawi się ponownie trzeba sprawdzić skąd się tam dostaje. Pewnie uszczelka pod głowicą.
A guzik. Tam jest termostat przełączający. Mały obieg masz na bloku, duży na chłodnicy, osobny na nagrzewnicę. Bez termostatu płyn płynie jak chce, to jak zwarcie w obwodzie elektrycznym. UPG nie jest wykluczone ale masz ogrzewanie więc niekoniecznie ładuje spaliny do układu, choć tutaj trzeba by zrobić test CO2. Na pewno w końcu ugotujesz głowicę jak...
Witam, tu masz schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... nawet za zero pkt. a co do samego silnika proszę bardzo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... pozdrawiam.
Jeżeli ktoś z kolegów/koleżanek mógłby mi przybliżyć proces odpowietrzania chłodnicy Z góry dziękuje :D
Sprawdź kolego czy wentylator działa bo jak pisałeś nawet się nie włączył, podłącz go na krótko. Wiadomo do sprawdzenia poziom płynu ale to na pewno zrobiłeś.
Wyczyść ją też z wierzchu, między "listki" nawłaziło też pewnie sporo brudu i to też powoduje gorszy odbiór ciepła.
Czytając ten temat od początku i mając na uwadze ostatni post i zdjęcia, skłaniam się do porady abyś dalsze czynności związane z podłączeniem zlecił elektrykowi. Tak będzie lepiej dla Twojego dobra oraz dla silnika, chociaż mam wątpliwości czy silnik to przeżył.
Na zimnym silniku temperatura wynosi 60C czy to jest normalne? Witam, na twoim miejscu sprawdził bym najpierw wskaźnik, jeśli silnik przegrzewał by się bez obciążenia to przy obciążeniu płyn (woda) by się zagotował. Może wskaźnik się przestawił na skutek uderzenia itp.
Wymontuj i umyj chłodnicę oleju.
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
Konstrukcja tłumika nie jest przypadkowa, dobrana jest do konkretnego modelu silnika. Pewnie że silnik będzie pracował bez tłumika ale dla poprawnej pracy musi być założony.
Przy przezwajaniu gwiazda już została połączona wewnątrz silnika, do tabliczki jest tylko trzy wyjścia z uzwojeń i tam podepnij zasilanie. Wiem co mówię.
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Zapewne dokurzacz posiada wyłącznik termiczny.. Gdy silnik się przegrzewa wyłacza go.. Radziłbym sprawdzić drozność.. Np filtry..
I bardzo dobrze że nie chodzi. Jak przy 100 stopniach nie będzie się włączał, to dopiero będziesz miał powód do zmartwienia.
Wystarczy w początkowym okresie, następnie zwiększyć odległości i nie przegrzewać silnika...
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
To jest forum elektryków a nie wróżbitów. Jakoś u autora kompetentna osoba potrafiła stwierdzić uszkodzenie uzwojenia stojana i raczej na pewno nie posługiwała się szklaną kulą.
Na flanszy szerokiej bliżej środka montaż bez znaczenia bo on jest pionowo to nie rozwiąże problemów w zamiennikach 1 na 20 potrafi tylko dobrze działać.
Temperatura na wlocie chlodnicy byla podobna do temp silnika, na wylocie 3 stopnie mniej. chłodnica nie oddaje ciepła- za mały przepływ powietrza przez żeberka (wentylator) W przypadku szukania zastępczego ja bym sprawdził od vw t4 lub podobny. CC to nie ta liga jeśli chodzi o wydajność.
Masz tam instalację LPG. W tym silniku (zakładam, że 1.2 60KM) w zasadzie jest normalne, że po 1-2 min postoju na pracującym silniku załącza się wentylator.
Witam Sama wymiana płynu nic nie da bo jest to tylko czynnik chłodzący , jak twierdzisz wymieniałaś chłodnicę i pomijam oberwanie ale czy przed wymiana ogrzewanie działało popawnie i czy temperatura silnika rosła tak jak teraz ? Można spróbować przepłukać układ bo jeśli w chłodnicy był szlam to i w pozostałej części układu może zalegać błoto . Warto...
Siadla albo uszczelka pod glowica albo jest jakies pekniecie np w glowicy. W niektorych markach sa np rozdzielacze wodne przykrecane do glowicy jednoczesnie uszczelniajace np tyl waleka rozrzadu i jest to na jednej uszczelce - trzeba wpierw to posprawdzac a potem pchac sie w glowice. Czasami sa zastosowne chlodniczki oleju chlodzone niby woda wiec i...
Szczelność głowicy była sprawdzana?
Z napędem bezszczotkowym silnik nie przegrzewa się jak silniki szczotkowe. Bezszczotkowy pozwala na częste dłuższe loty oczywiście w granicach pojemności pakietu zasilającego. Przykład https://www.gimmik.net/WASP_X3V_24GHz_6C...
Witam ! Twój silnik jest silnikiem trój fazowym z możliwością łączenia w trójkąt, lub w gwiazdę, ale nie wolno go łącząc w trójkąt podłączać do naszej, Polskiej sieci elektrycznej, ponieważ mamy tu sieć 3x400V, w innym rejonie świata gdzie sieć trójfazowa ma 3x230V tam go można przełączyć w gwiazdę i zasilić. Ten silnik możesz przełączyć w trójkąt i...
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
Wentylatorem chłodnicy steruje ECU (sterownik silnika), posprawdzaj bezpieczniki, i sprawdź na wyłączonym zapłonie czy przypadkiem wentylator lub wentylatory nie są zatarte, powinny się bardzo luźno obracać.
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Jeżeli silnik Ci się przegrzewa, to czy przypadkiem nie ubywa płynu w chłodnicy? Lub czy się nie pieni?
Można
podejrzewam że od nowości nie było takiej linki to dlaczego przed zatarciem było wszystko ok jeździłem po 120km w trasę i nic się nie działo a prędkość stała 60 -65 km/h czy może to wina tego pseudo- sportowego tłumika Była. Do czasu, 13 tyś to bardzo mało dla tego silnika, z czegoś się musiał zatrzeć. A dlaczego się wcześniej nie zatarł, to proste....
termostat
Olej, to dolewa się do benzyny. Mam nadzieję że, nie wlałeś do zbiornika czystej benzyny. Widzę że, raczej masz nikłe pojęcie o działaniu takiego silnika i wszystko jest możliwe. W każdym razie, czarno to widzę. :D Sprawdzałeś czy, jest wtedy iskra, czy paliwo dochodzi?
samo >>>> ale jak chcesz to możesz dać silikon
jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl. ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz...
Masz tam wpięty kondensator?
właśnie tak
Wyciągnij termostat, wrzuć do garnka z wodą a garnek na kuchenkę ;) i patrz, zmierz temperaturę przy jakiej się otwiera i czy jak kolega wyżej napisał prawidłowo domyka się
Na wolnych po dynamicznej jeździe masa silnika oddaje ciepło. Jeśli nie idzie poza połowe skali to powinno byc ok,po to jest sprawna wiskoza aby zwiększyc przepływ powietrza przez chłodnie.
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
To może ja cuś źle zrozumiałem? Grzeje się silnik, czy przewód / kabel zasilający? Oznaczenia trybu pracy będą na samym silniku. Jeżeli producent przewiduje pracę przerywaną np. przez 10 minut i przerwa, a silnik pracuje godzinę, to nie ma się co dziwić, że się ugrzeje. Cud nawet, że się nie spali... Jakie jest napięcie podczas pracy przy pełnym obciążeniu...
wymontuj pompę wodną często koroduje frez napędzający od pompy wspomagania i nie przenosi napędu na pompę wodną dlatego nie ma obiegu i nagrzewnica jest zimna
kolego odkreć korek od wlewu płynu chłodzącego niech ktoś kręci silnikiem jezeli woda bedzie bulgotac to znaczy ze uszczelka poszła posprawdzaj wszystkie czujniki temperatury to jest podstawa
Czytam i czytam i widzę że wszystko jest wymieniane, a co zostało sprawdzone?? 1. Termostat otwiera się po nagrzaniu silnika? 2. załącza się wentylator? W takiej sytuacji to są podstawy, po odpowiedzi pomyślimy dalej. Proszę nie twierdzić że nowe (inne) znaczy sprawne.
Należy sprawdzić jaki prąd pobiera maszyna w czasie pracy.
Na tabliczce silnika masz dane potrzebne do poprawnej pracy. Silnik ma pracować z minimalną częstotliwością 84 Hz a nie 50 Hz i połączenie w gwiazdę. Potrzebny jest falownik. Pozdrawiam
Witam w tym okresie czyli w zimie to raczej się nie włączy .Druga sprawa zależy na jaką temperaturę masz czujnik bo na zegarze masz powiadasz 90 a czujnik może masz na 95-100 czyli załączy przy 100 wychłodzi do 95 i wyłączy wiatrak na czujniku małymi cyferkami podane są parametry tam gdzie zakładasz klucz aby go wykręcić .Jest wiele typów czujników...
Zapchana chłodnica,bądź padnięty termostat (facet niemal na moich oczach zabił silnik w Pandzie przez termostat właśnie).
Sprawdz bezpieczniki potem wentylator a na sam koniec czyjnik i jego podlaczenie.
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Przy dłuższej pracy te silniki miały tendencję do nagrzewania się, taki ich urok. Na 8 µF też pracowały te silniki bez problemu.
Jeżeli się znowu zapowietrzy to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Witam napisz czy stało się to nagle najpierw napraw wentylator i po kolei znajdziemy przyczyne Pzdr
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
Wymontowałem go sobie ze starego telewizora no i tam nie było takiego zastosowania. Bardzo zabawne wytłumaczenie - skoro nie było radiatora w telewizorze to czy musi być przy silniku? W telewizorze maksymalna moc tracona na tym tranzystorze mogła nie przekraczać 1W a w przypadku silnika może przekraczać 6W.
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Najpierw wypadałoby potwierdzić że silnik się przegrzewa faktycznie i który czujnik zapala ci kontrolka bo mogą być dwa.
czujnik na ciepłym silniku miał około 90 Ω Za mało, chyba że silnik się przegrzewa (przy 100°C powinien mieć około 200Ω)
Witam Jest duża szansa uszkodzenia silnika, będzie się przegrzewał, ale to zależy od konstrukcji silnika. Jeśli posiada kondensator, to lepiej nie podłączać pod niego napięcia prostokątnego.
Też mam problem z przegrzewaniem silnika w Felicji Wymiana głowicy niewiele pomogła gdyż Felicja ma bardzo słaby obieg płynu chłodniczego. Wykonałem u siebie dwie modyfikacje 1/ W termostacie wywierciłem dziurkę około 2-3 mm 2/ Włączenie wentylatora wykonałem ręcznie z kabiny kierowcy W ten sposób jak staję w korku włączam wentylator i silnik się nie...
silnik sie przegrzewa i nie włącza sie ani od klimatyzacji ani od chłodzenia silnika
Zabita brudem chłodnica klimy,silnika. Ew. wewnątrz zamulona.
Robiłeś test CO w płynie chłodniczym?
Termostat wymieniłeś z dekielkiem? Jeżeli nie , sprawdz czy iglica termostatu ma się o co zaprzeć-często się łamie prowadnica iglicy w dekielku.
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
Teoretycznie ten rozłączy, ponieważ przy dwóch fazach będzie płynął większy prąd, więc dobrze wyregulowany termik wystarczy. Natomiast kontroler faz wogóle nie pozwoli załączyć silnika przy braku fazy, więc nawet nie będziemy przegrzewać silnika i termika.
Prawdopodobnie silnik. Dowiedz się u lokalnego przewijacza ile kosztuje sprawdzenie zakładając że go osobiście wydłubiesz i dostarczysz. Tak będzie najprościej.
Witam, to jest wrecz 'ksiazkowy' przyklad bardzo poznego zaplonu / przegrzewanie - bardzo dlugie spalanie ladunku, brak wkrecania sie silnika na wysokie obroty - brak mocy, to tak - jakby bylo zastosowane paliwo np. 110 - 120 Oktan / do silnika o stopniu sprezania 9 : 1... Sprawdz ustawienie wyprzedzenia zaplonu i kompresje silnika - czyli cisnienie...
czy kondensator 4µF zamiast 3µF nie uszkodzi czegoś? Silnik może się przegrzewać.
Na razie sprawdź sam termostat, może już przy tym wyjdzie że trzeba go wymienić.
Pewnie trzeba wyciągnąć tą cewkę i z powrotem włożyć. Mam rację? Tak będzie najlepiej.
Od pewnego czasu po przejechaniu 3-4 kilometrów temperatura na wskaźniku przekracza 90 stopni. Wcześniej nigdy tak nie było, wskazówka zatrzymywała się troszkę przed 90 po nagrzaniu silnika. Wymieniłem termostat i nic się nie zmieniło, wymieniłem czujnik włączający wentylator i też nic się nie zmieniło (sądziłem, że wentylator zbyt późno się włącza)....
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Pamietaj o kolejnosci odkrecania i przykrecania glowicy,przy odkrecaniu musisz od zewnatrz do srodka po obu stronach tj.raz lewa raz prawa,moze najpierw sprawdz tak jak koledzy ci doradzili powyzej,czy woda nie wylatuje jak sie grzeje,bo glowice jak zdejmiesz to trzeba ja planowac,nie mozna jej zakladac od tak.
Temat zamykam.Okazało się że przypaliło się sprzęgło.Prawdopodobnie po wymianie uszczelek ten sam olej co kupowałem kiedyś się już nie nadawał ,być może był za mało gęsty i temp za wysoka i przypaliło. http://obrazki.elektroda.pl/5626987000_1...
Jaki byl efekt zatkania? Przegrzanie Silnika? jesli tak to sprawdz kompresje? Moze uszczelka pod glowica? Przeplukaj caly uklad wodny w silniku. Kup w sklepie motoryzacyjnym plyn do regeneracju-plukania ukladu wodnego i wedlug instrukcji przeprowadz. Wazne, po tym dokladnie przeplukaj caly uklad woda. Po napelnieniu plynem chlodniczym,dokladnie odpowietrzyc....
Rozepnij go z bramą i zobacz jak sam chodzi czy też się tak grzeje, może brama stawia za duży opór albo siłownik wewnątrz ma jakieś opory, dobrze by było zmierzyć prądy jakie pobiera i porównać do drugiego.
Skoro sprawdzałeś to ok. Zakorkowany "wiechciem" silikonu z poprzednich napraw dolot pompy? Nie wiem dokładnie jak tam jest to rozwiązane, w każdym razie w podobnych silnikach wylot pompy wodnej, ten nad wylotem termostatu idzie metalowym przewodem na "tył" silnika - z niego rozprowadzone jest ogrzewanie i dolot wody ze zbiorniczka wyrównawczego, powrót...
"z silnika leci dym"-reklamuj....tak jak byście nigdy nie widzieli silnika po przekładce w warsztacie. Wszystko usmarowane ,zaoliwione ,tu z weżyka paliwo chlapneło tam olej wyciekł ,to czy tamto po myciu...normalka. Przepali ,wyschnie i będzie ok. A co to oznacza "strasznie się grzeje"?Aż tak bardzo że się nie da dotknąć? :)
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Miało być drugi zestaw. Dzięki za poprawkę. Żywotność jednostki raczej nie ucierpi. Taki silnik raczej nie przegrzewa się.
Witam, Czasem normalne a czasem nienormalne, siłownik tego typu zdecydowanie powinien mieć ograniczniki ruchu zarówno na zamykaniu jak i otwieraniu. Otarta obudowa to z reguły skutek niedokładnego jej założenia lub kolizji z jakimś elementem bramy. Podłączenie elektryczne jest prawidłowe w takim wypadku powodem nadmiernego grzania się silników może...
Chyba pompa siadla..
Stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Problemem był uszkodzony korek, u mnie dokładnie nie miał on oringu po prostu.
wiatrak się nie włącza Sam sobie odpowiedziales. Nie wiem, czego od nas oczekujesz? Trzeba doprowadzic wiatrak do porzadku, zanim zaczniesz szukac dalej.
Witam. czy kolega jest pewien, że to olej? najprawdopodobniej to smar z przekładni kątowej, jeśli użyje się go za dużo gdy się rozgrzeje wędruje wzdłuż wału aż do silnika i efekt jest taki jak opisałeś. pozdrawiam
To zostaw jak jest.
jednak stawiałbym na łożysko
przegrzewać silnik focus skoda przegrzewać silnik silnik indukcyjny przegrzewać
pobrać firmware fiata punto kontrolka poduszki silnik pralka predom
porażenie prądem porażenie prądem
Vaillant auroSTEP VIH SN 250 i – instrukcja podłączenia, schematy, armatura, czujniki FirstChip chipYC2019 USB2DISK 64GB SanDisk TLC Stuck VID FFFF Recovery with MPTool