Nikt z Was nie spotkał się z podobnym problemem? Dodano po 2 Problem rozwiązany. Dziękuję za pomoc.
Przepustnica powietrza ma odłączony przewód podciśnienia. Po podłączeniu przepustnica się całkowicie zamyka i silnik nie wchodzi na obroty.
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
Szkoda że jak miałeś rozebrane nie sprawdziłeś szczelności. Zatykasz dolot powietrza w przepustnicy i ktoś musi gazować i nasłuchujesz świstów itp. lewego powietrza zasysanego przez przepustnice.
Witam czy orientuję się ktoś czy można kupić nową przepustnicę powietrza do citroena Berlingo z 2007 roku z silnikiem 1.6Hdi. Pozdrawiam.
Film niczego nie podpowiada. Jeżeli silnik faktycznie nierówno pracuje i koniecznie chcesz coś z tym robić, to przede wszystkim należałoby przyjrzeć się poprawności działania systemu ReadyStart, zostawiając układ regulacji obrotów na później. ReadyStart to takie briggsowe automatyczne ssanie. Jego elementami są: przepustnica powietrza w gaźniku, termostat...
Silnik ustawiający przepustnicę powietrza,więcej opcja "szukaj"
Witam Sprawdź czy działa prawidłowo ssanie. Powinno być tak: wyciągasz ssanie - przepustnica powietrza (ta w pokrywie gaźnika ) powinna być zamknięta, odpalasz silnik i w momencie "zaskoczenia" - po kilku obrotach silnika przepustnica powietrza powinna zostać cofnięta mniej więcej o 10 - 20 stopni przez siłownik Pull-down. Jeżeli nie zostanie cofnięta...
Silnik juz chodzi jak trzeba ,problemem jest przepustnica ,jak ja delikatnie ręcznie wcisnąłem podczas pracy to obroty silnika spadły
Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie? Nie widziałem tego samochodu z tym silnikiem, ale ogólnie jak z każdym samochodzie patrz na filtr powietrza dalej lecisz wzrokiem po rurze dolotowej powietrza dalej jest przepustnica i do niej przykręcony kolektor dolotowy a ten do silnika.
Ty masz w zasadzie pilarkę konstrukcji Zenoah GZ4000 z silnikiem strato z osobnymi przepustnicami do powietrza. W zasadzie rzadko spotykany w Polsce model. Przepustnice powietrza powinny być zamknięte gdy przepustnica główna znajduje się w pozycji jałowej, na zdjęciu wyglądają na otwarte. Gaźnik jest wyposażony w pompkę przyśpieszającą, w której zużycie...
Tak mniej więcej Masz racje,ale...No włąsnie.Pare słów wyjasnienia. Sruba składu mieszanki już nie powinna sie tak nazywać we współczesnych gaznikach bo nie reguluje stosunku paliwa do powietrza jak to bywało w starszych gaznikach,a reguluje dawke przygotowanej juz wstepnie przez uklad biegu jałowego,gotowej mieszanki paliwowo-powietrznej.Wiec w skrócie-gdy...
Tak przepustnica ok a silnik bocznego powietrza to najwazniejsza rzecz od wolnych i srednich obrotow wymyc w benzynce wydmuchac i zamontowac. I jesze jedno a czujnik temperatury silnika Ostrzeżenie. Nie dość że bzdury, to jeszcze nie gramatyczne.
Jak zatkasz przepustnice a silnik chodzi a na wolnych na litr poj ma 6kg powietrza zassac to skąd je bierze?
Miałem podobnie w fiacie doblo silnik gasł na wolnych obrotach i błąd map Sensor. Okazało się że to przepustnica zamykała przepływ powietrza. Po prostu silnik w niej nie jarzył. Taka moja sugestia.
Silnik krokowy steruje przepustnicą powietrza; gdyby nie działał raczej byś coś zauważył.
NIe wiem jak w THP ale w wersji 88kW na 100% jest przepustnica. Schowana pod puszką filtra powietrza z tyłu silnika .
Ja bym sprawdził przepustnice. Jak gaz masz na linię to silnik krokowy lub przepustnica zaolejona i blokuje przepływ powietrza lub wyrobiona i trzeba podkręcić troszkę otwarcie a jak elektroniczna to silnik padł i nie reguluje wolnych obrotów
Witam. Mam problem z dławieniem crossa diabolibi 125ccm. Gdy odpalę silnik wszystko ładnie chodzi i na ssaniu i na normalnej pracy. Lecz gdy przepustnica powietrza jest otwarta( pozycja normalnej pracy) po dodaniu gazu silnik dusi. Da się jeździć tylko na ssaniu. Co zrobić?
Czy ktoś próbował zmniejszyć szum wentylatora. Po wymianie łożyska jest ok. Jednak szum powietrza jest dość spory. Przepustnica w moim przypadku otwarta jest na minimum i reszta powietrza z wentylatora nie ma nic do roboty - no to szumi :D Czy ma sens zmniejszyć obroty silnika, otworzyć przepustnicę .... czy raczej nic z tego? Buderus tak to pomyślał,...
trzeba wyczyścić przepustnice silnik krokowy sprawdzić podciśnienia czy nie są popękane czy gdzieś nie ciągnie lewego powietrza czujnik temperatury
Witam! Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda działanie przepustnicy powietrza. W moim przypadku otwiera się ona przy około 2100 obrotów i otwarcie następuje momentalnie. Były momenty, że silnik był mocniejszy a czasami słabszy. Czy ona nie powinna się otwierać stopniowa wraz z ze zwiększającymi się obrotami silnika? Czy przepustnicą powietrza steruje...
Skup się na tym błędzie. Za bogata czyli za dużo paliwa za mało powietrza. Pompa paliwa, leją wtryskiwacze nieszczelności za przepustnica odma.
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Wymienił przepustnicę w 1.9, a to Ci dopiero!!! jak zwał tak zwał....chodziło mi o silnik sterujący klapą na przewodzie powietrza pomiędzy obudową filtra powietrza a dolotem do silnika.....Panie szyderco :cry: o coś takiego: http://allegro.pl/przepustnica-vw-golf-c...
Odłącz gaz. Wykonaj na benzynie kilkadziesiąt kilometrów i sprawdź czy objaw na benzynie nadal występuje . Jeśli nie - instalacja gazowa do remontu i ponownej poprawnej kalibracji . Jeśli tak to na początek do czyszczenia i adaptacji przepustnica powietrza silnika
Ale w kosie spalinowej brakuje układu utrzymującego obroty. Widziałem taki prosty mechanizm w jakiejś kosiarce spalinowej. Taka klapa zasłaniająca (tylko częściowo) wylot powietrza które chłodzi silnik sprzężona z przepustnicą. Obroty spadają, powiew powietrza mniejszy, klapa z mniejszą siłą próbuje zamknąć przepustnicę czyli przepustnica się bardziej...
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
Wlałem paliwo przez wlot powietrza. Silnik odpalił i przy ssaniu prawie zamkniętym chodzi równomiernie, długo. Niestety, w miarę otwierania wlotu powietrza przez przepustnicę, silnik coraz bardziej wpada w nierównomierne obroty: szybciej, wolniej, szybciej, wolniej itd. Nie czyściłem jeszcze gaźnika, ale silnik odpala za pierwszym razem i chodzi równomiernie...
Jak to po co. A na jakiej podstawie sterownik ma wyliczać dawkę paliwa, musi wiedzieć ile powietrza dostaje silnik. Ilość ta nie jest stała w żadnym silniku, silnie zależy od prędkości obrotowej (dlatego moment obrotowy nie jest linią prostą nawet w silniku wolnossącym, tylko tam gdzie ma najwyższy punkt silnik dostaje najwięcej powietrza, tam gdzie...
To jest gaźnik do silników typu xtorq, z osobną przepustnicą do powietrza i niestety kształt tej krzywki ma dość duże znaczenie. Radziłbym rozejrzeć się za drugim gaźnikiem, nowym oryginalnym lub używanym.
Ten układ sprężynek jest więc pewnym zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem obrotów. Pozdrawiam. Nie do końca tak, dzięki tym sprężynkom silnik może uzyskać większe obroty. Bez nich, regulator zamyka całkowicie przepustnicę natychmiast po uruchomieniu silnika. Regulator musi go pokonać, aby zmniejszyć obroty. Jest on uruchamiany podmuchem powietrza...
Jest to przepustnica dławiąca. W razie pracy silnika bez kontroli, np na oleju silnikowym, aby można było go zgasić, odcina dopływ powietrza. Podczas normalnej procedury wyłączania silnika, zmniejsza szarpnięcie silnikiem, odcinając dopływ powietrza co powoduje "miękkie" zatrzymanie silnika, bez cyklu sprężania.
Przepustnica i silnik krok.jest między filtrem powietrza a silnikiem .Linka gazu dochodzi do przepustnicy.
Klapka regulatora reaguje na pęd powietrza wytwarzany przez koło zamachowe. Przepustnica jest otwarta, po uruchomieniu silnika powstaje ruch powietrza, który powoduje przesunięcie klapki regulatora, a tym samym próbuje zamknąć przepustnicę. Przeciwdziała temu sprężynka, która jest zamocowana do klapki regulatora. Im mocniejsza sprężynka, tym silnik...
Silnik: Pojemność skokowa: 35cm3 Moc max.: 2,6KM Poj. zbiornika paliwa: 1,3l Rodzaj paliwa (benzyna/olej) 25:1 Urządzenie zapłonowe: induktorowe (magneto) Rozrusznik: Bendix Obroty: 7500obr/min Opryskiwacz/Opylacz Wydajność powietrza: 15m3/min Szybkość powietrza: 90m/sek.
Brak mi już sił do tego silnika, Co wymieniłem: - Przepływomierz powietrza - Przepustnicę - Silnik krokowy - Odmę powietrza - Czujnik temperatury czieczy chłodzącej - Komputer i cały czas auto ma za wysokie obroty jak odpalam na zimnym to obroty wywala na 2000 potem po chwili spadają na 1850, brak mi już pomysłów.:cry: a i jak jest rozgrzany to jak...
Błąd P11AA czyli niezgodność sygnału MAP sensora z wymaganym w parametrach -- to w moim wypadku był wynik krzywo wkręconego korka wlewu oleju. TAK korka oleju bo przez odmę zasysał spore ilości powietrza a przepustnica była zamknięta. Primo przy tym błędzie to na pracującym silniku zatkać mu dokładnie ręką przepustnicę i jak nie zgaśnie to szukać nieszczelności...
Kontrolka świec żarowych świeci ze względu na przepalenie jednej z nich. Sprawne świece żarowe w tym silniku są wymagane do odpalenia, ponieważ to jest silnik z wtryskiem pośrednim. Na zdjęciach widzę zawór EGR, przepustnicę powietrza i siłownik podciśnieniowy do gaszenia silnika. Temat dawno nieaktualny, widać że linka była uszkodzona (pancerz) i przepustnica...
Sprawdz uklad dolotu powietrza czy nie lapie gdzies lewego powietrza. Przeczysc wszystkie styki w tym ukladzie. To czeste przyczyny zapalania sie tej kontrolki. Jak nie pomoze to trzeba bedzie sie zajac przepustnica.
Raczej nie ma takich, zazwyczaj to tylko zwykły silnik DC i potencjometr/y.
Kolego DiZMar o co Ci chodzi? krzysiek.k7 możesz i w tym temacie zadawać pytania. Po to jest. Wyreguluj linke gazu. Zdejmij filtr powietrza i sprawdź czy przepustnica się domyka.
Modelowo od 98 roku czujnik był już w przepływomierzu, natomiast przed 98 był za przepustnicą(czujnik przykręcony jedną śrubką, dwa styki). Napisz jaki masz błąd oraz co się dzieje z silnikiem.
Jeżeli masz silnik o symbolu Z12EXP to spróbuj wyczyścić przepustnicę i wymienić filtr powietrza, kiedyś mi to pomogło ;)
Witam! ta dźwignia od strony filtra powietrza to dźwignia ssania-trzeba przymknąć podczas rozruchu-przydławć przelot ,a ta druga dźwignia to przepustnica ,służy do regulacji obrotów podczas pracy silnika,podczas rozruchu na minimum bo można zalać silnik.
Na ciepłym(po dłuższej jeździe) samochód jedzie jakby miał tempomat (stała prędkość, stałe obroty). Po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą do 4-5 obrotów i nie spadają. Ta wypowiedź wskazuje mi na lewe powietrze na dolocie. Wtedy silnik dostaje za dużo powietrza którego nie umi zredukować przepustnicą i obroty idą do góry a silnik pracuje na dawce ubogiej....
Nie tyle lepszy co jakby z natury projektowany do amerykańskiej motoryzacji. Który konkretnie model to nie poradzę, nie orientuję się. W Polsce IMPCO to egzotyka. Na obrazkach widziałem modele mikserów, które montuje się w miejsce gaźnika, zamiast niego. Blos, jeśli nie wiesz jak wygląda, wpisz sobie w google: Blos BRC i będziesz miał do oporu o nim....
Moim zdaniem opisałeś jak najbardziej prawidłowe działanie silnika. Silnik, pracujący na ssaniu, daje objawy duszenia się jeżeli jest prawidłowo wyregulowany. Dostaje bowiem proporcjonalnie więcej paliwa z powodu zamknięcia przepustnicy powietrza. We współczesnych silnikach ssanie służy praktycznie tylko do rozruchu a nie do jego rozgrzania. Wyjątkiem...
Vitara 2.0 V6 ma ten urok jeśli mikser jest zamontowany przed samą przepustnicą. Niestety zakłóca to przepływ powietrza obok któregoś czujnika i sterowanie silnikiem na benzynie. Po przeniesieniu miksera w pobliże filtra powietrza problem jest rozwiązany, niestety zwiększa to objętość mieszanki powietrzno- gazowej w dolocie co w razie detonacji jest...
Witam. Musisz zrobić diagnostykę komputerową, ale nie tylko znaleźć błędy, tylko specjalista musi sprawdzić korekty paliwowe i inne ,sprawdź też pod kątem lewego powietrza, silnik krokowy wolnych obrotów, czy przepustnica się domyka , przepływomierz powietrza jak jest lub map sensor.
Jedyna przepustnica jaka jest w dieslach służy płynnemu gaszeniu silnika ( zamyka dopływ powietrza do kolektora podczas gaszenia).
To zagięte czarne "coś" to dekompresator. Jak zalejesz silnik to możesz go tym "przedmuchać" odkręcając. Przepustnica ustawiona w jedno ze skrajnych położeń (niepamiętam w którym) i zablokowana służy do uruchomienia (mało powietrza dużo paliwa) po rozgrzaniu zwolnić. Wtedy silnik powinien wejść na obroty nominalne. Bardziej "wychużdane" silniki zalewało...
A ode mnie calkiem prywatnie - po co w VANie czip? VAN ma wozic ludzi a nie startowac na 1/4 mili. Nie, no nie zgodzę się, każdy ma prawo do zwiększenia mocy swego dupowozu, obojętnie czy rower czy ciężarówka, chodzi o satysfakcję często nie okupioną wcale zwiększeniem spalania - ja rozumiem podciąganie tego co się da z silników w ramach pozostawienia...
Zdejmij osłonę korpusu przepustnicy i zobacz co się z nią dzieje, ale ten odgłos nie jest normalny. Silnik można uruchomić bez tej osłony. Przepustnica reguluje dopływ powietrza, nie paliwa.
Witam. Mam takie pytanko. W którym miejscu powinno się montować mikser gazu przy instalacji podciśnieniowej. Czy przy silniku na pełnym wtrysku możliwe jest zamontowanie miksera między kolektorem a przepustnicą ( patrząc od silnika byłby: silnik, kol. ssący, mikser, przepustnica, przepływomierz, filtr powietrza). Jakie są za i przeciw takiego rozwiązania?
Faktycznie fim by byl ok, postaram sie nagrac. Najgłosniej slychac wlasnie na biegu jalowym kiedy mu depniemy i silnik schodzi z obrotow. A poza tym stuka cały czas tyle ze na wysoich obrotach zlewa sie juz z praca calego silnika. Chodzi mi nie o przepustnice sterowana pedalem gazu tylko taka od mieszania strumienia powietrza czy cos w kolektorze ssacym....
Proponuję jednak zdjąć przewód zasilania powietrzem tuż przed przepustnicą powietrza i odpiąć przewód podciśnieniowy od sterowania przepustnicą.Na uruchomionym silniku powinna być otwarta po zdjęciu wężyka.Proszę sprawdzić zachowanie się samochodu.Jeżeli usterka ustąpi to do wymiany będzie elektrozawór EGR lub przepustnica powietrza.
niekoniecznie to elektronika jezeli pzeplywomierz sprawny i silnik krokowy tez to moze byc niedomykajaca sie przepustnica powietrza
serdeczne dzięki , a jakieś szczegóły , za filtrem powietrza to chyba normalne , ale filtr powietrza jest w stole na silniku , który bezpośrednio wchoodzi w przepustnicę i co dalej ......
Czy błąd dotyczy przepustnicy "gaszącej" ? Jak tak to jedno pytanie, jakie są wartości napięć? I gdzie kod silnika? Silnik to A20DT, jeżeli chodzi o klapy gąszace to nie sprawdzane. Komunikat błędu wyświetla się przy dodawaniu gazu lub odpuszczaniu więc raczej przepustnica powietrza. Co ciekawe występuje to tylko jak się silnik nagrzeje.
Witam, zacznij od sprawdzenia szczelnosci dolotu. Zdejmij rure dolotowa z korpusu przepustnicy. Po zatkaniu ręką wlotu powietrza silnik musi natychmiast zgasnąć, jesli nie gaśnie szukaj nieszczelnosci (uszczelka pod przepustnicą, zsunięte wezyki z kroćców przepustnicy, serwo hamulcowe, etc..). Jesli dolot szczelny wymieniaj przeplywomierz, 6-7 kg/godz...
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Jest to jakieś rozwiązanie, ale uważam że błędne. Przypomnę Ci kolego , że Twój sterownik steruje pozycja silnika krokowego przepustnicy powietrza. W sytuacji kiedy przepustnica będzie zamknięta , a Ty będziesz chciał rozpalić w kominku to po pierwsze będzie to utrudnione i po drugie troszeczkę możesz zadymić sobie pomieszczenie.
Ilość energii pobranej przez silnik jest proporcjonalna do ilości "przepchanego" powietrza. Gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta różnica ciśnień przed i za wentylatorem jest minimalna i silnik pobiera najmniejszą moc.
Dla pewności, masz silnik TJ27E z systemem strato (gaźnik ma dwie gardziele), czy silnik TJ27D zwykły dwusuwowy? Powinna gdzieś być naklejka/tabliczka z kodem typu silnika. Na stronie Kawasaki Engines są udostępnione katalogi części, było produkowanych parę odmian tego silnika, warto byłoby sprawdzić numer katalogowy cewkomodułu żeby się nie okazało,...
ja miałem brak mocy przy rozwalonych oringach na przepustnicy, niby ok, a przy wciśnięciu pedału gazu w ogóle nie chciał jechać. wymieniłem po kolei: silnik krokowy - 29zł; oringi 40zł; czujnik przepustnicy - 33zł i jest ok. trochę rozbierania bo przepustnica jest za silnikiem z tyłu, ale zaczynasz od wlotu powietrza, obudowa filtra powietrza, później...
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje
Musisz sprawdzic dzialanie ssania ktore powinno sie uruchomic samoczynnie po ostygnieciu silnika.na zimnym silniku sciagnij obudowe filtra powietrza powinna byc tam zamknieta przepustnica przyslaniajaca ciag powietrza zeby silnik pobieral wieksza ilosc paliwa a w miare nagzewania sie silnika nastepuje uchylanie przepustniczki az do calkowitego otwarcia.
Zobacz do czego podłączony jest drugi koniec tego wężyka. Może do regulatora ciśnienia paliwa - sam to musisz sprawdzić to wtedy będzie wiadomo za co jest on odpowiedzialny. Raczej spalanie powinno być mniejsze bo silnik nie ciągnie lewego powietrza. Może warto wyczyścić przepustnice i zrobić jej adaptacje.
Powodem może być zabrudzona przepustnica, przez co silnik dostaje za mało powietrza ewentualnie nieprawidłowe ciśnienie paliwa.
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
Bieg jałowy reglujesz, skład mieszanki też. Jak się otwiera przepustnica to musi zwiększać obroty. W inny wypadku nadmiar powietrza spowoduje wyjście mieszanki poza granicę palności i zgaśnięcie silnika. Ten silnik ma przepustnice z regulatorem obrotów połączoną.
odcina dopływ powietrza - pomaga zgasić silnik
Wczoraj wieczorem podpiąłem pod Vaga i usunąłem wszystkie błędy i błędów ponownie nie było Szkoda że treści mamy się domyślać... Przyczyn kilka np uszkodzona wiązka lub sterownik, może sama przepustnica. Czego mu brakuje jak gaśnie? Sądzę że powietrza i gaśnie bo się zalewa, ale należy to sprawdzić. Do sprawdzenia instalacja, albo spróbuj zrobić adaptację.
Problem rozwiązany poprzez mycie przepustnicy powietrza i wymianę łącznika pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą .
A czy ten vag wogóle kiedykolwiek zrobił adaptacje? Czasami niepełne wersje sa niepełne. Pozatym jak robiłeś adaptacje trzeba by sprawdzić czy nie łapie dolot lewego powietrza, oczywiście przepustnica czysta i szczelna! , temperatura, brak błędów. Otwórz dekielek i zobacz czy potencjometry są całe , czyi komutator silnika. W końcu trzeba sie go pozbyć...
Tu jest EGR i przepustnica w dolocie. Działa to tak że EGR się otwiera (sterownie PWM zaworem podciśnienia i dopiero ono fizycznie otwiera EGR) ale jest jeszcze przepustnica która może się przymknąć i wymusić zawrót spalin prze EGR. Generalnie jest problem z diagnozą tych elementów bo nie ma czym podejrzeć danych live. U mnie np kulał bo ktoś przedłużył...
Można kombinować na różne sposoby, zwiększyć dopływ paliwa śrubką biegu jałowego i puścić jakoś trochę "lewego" powietrza do silnika z pominięciem przepustnicy np przez niewielki wywiercony otwór w krućcu łączącym gaźnik z silnikiem żeby owa iglica nie zaczęła się otwierać (wiercić tak żeby nie nasypać opiłków do środka). Nie wiem jaki to powinien być...
witam, u mnie awarie powodował elektrozawór podciśnienia ,gdy samochód się rozgrzał czasami sie zacinał w pozycji otwartej ,przy zablokowanym elektrozaworze podciścnienia przepustnica odcinała dopływ powietrza do silnika (tak mi to tłumaczył mechanik)i silnik nieodpalał,jak silnik przestygł elektrozawór się odblokowywał i wszystko wracało do normy
Nie ma.To grzeje przepustnice na zimnym silniku. A jak i czym to grzeje przepustnicę na przecież zimnym silniku?
Sprawdź tą przepustnicę.
Trzeba zerknąć pod dekiel zaworów, na wałku wydechowym powinien być dekompresator Raczej nie w chińczyku i nie w silniku typu OHV (kopia Hondy CG) gdzie wałek rozrządu to (aż) jedna krzywka. Możliwe że rozrząd jest przestawiony, przez co silnik ma za dużą kompresję. Poza tym w 4T ważne jest aby układ biegu jałowego w gaźniku był prawidłowo ustawiony....
Tylko jeśli nie chcesz robić adaptacji przepustnicy (chyba że masz vag a ) to rozłącz Klemens od aku i jak zmienisz przepustnice to przekręć kluczyk na ok 1 min to przepustnica sama się adaptuje zrub tak 2 x a jeśli nie będzie ci czymasz obrotów równych to znaczy ze przepustnica uszkodzona
Przepustnica w starym dieslu? Chyba coś błądzisz.. Jedyna przepustnica o jakiej mi się przypomina w tym silniku to od EGR, i tak najczęściej niesprawna.. Naoglądałes się pewnie filmów na you... o tym jak czyszczenie przepustnicy leczy silnik z wszelkich niedomagań.. Ale w starym dieslu nie ma regulacji ilości powietrza jak w benzynach, wiec nie ma przepustnicy
Przepustnica wlotu powietrza czysta?
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
Jeśli nie dopala to jest za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Tą przepustnice ssania niepotrzebnie rozwiercałeś. Ssania używa się tylko na zimnym silniku. Ja mam rower z silnikiem sachs, wiem że innym ale u mnie był ten sam problem a gaźnikiem, z tym że u mnie pękła membrana, część droga, a że zajmuje się naprawą sprzętu ogrodowego, miałem gaźnik...
Patrząc na silnik od przodu pod obudową filtra powietrza masz przepustnicę. W niej po prawej stronie masz wkręcony na dwie śruby torx silnik krokowy- walec z czterema przewodami (jedyna rzecz w przepustnicy z kostką na 4 przewody)
Przepustnica czysta, otwór też. Cała przepustnice czyscilem benzyną ekstrakcyjną. Jeśli dobrze rozumie przepustnica to element który łączy obudowę filtra powietrza z silnikiem ( foto). Silniczek jest wkręcony w przepustnice. Teraz obroty tak jak by się uspokoiły. Tzn po odpaleniu jest poniżej 1tys. Jak dodam gazu trzymają się chwilę na ponad 1.5tys...
Jest obecny w tym silniku, mierzy temperaturę i ilość powietrza (uchylana klapka) za filtrem przed przepustnicą.
Dzień Dobry, Panie Zbigniewie badania trwają, dodatkowo zbadałem tzw. MAP sensor(1), zawór odpowietrzania zbiornika paliwa(2), obwody filtra węglowego(3) i oczywiście czujnik temperatury cieczy chłodzącej(4). W dalszym ciągu na biegu jałowym, kiedy silnik jest zimny, wyraźnie brakuje mu powietrza, kiedy się rozgrzeje obroty się stabilizują, potem już...
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
silnik krokowy , i wyczyscic przepustnice bd okej nie zaszkodzi trzepanie filtra powietrza heh hhe
Może się mylę, ale potencjometr pedału gazu to nie to samo, co potencjometr przepustnicy? W końcu ułożenie klapki (?) w przepustnicy zależy od położenia pedału gazu. Jeśli się mylę, proszę, wyprowadź mnie z błędu. No, tu się kłania elementarna wiedza z zasady działania silnika z zapłonem samoczynnym... To jest przepustnica gasząca, zamyka się gdy gasisz...
Udało mi się rozwiązać ten problem. W tym silniku jest coś co w serwisie nazywa się "zespół walka obrotowego biegu jałowego" taki ich silniczek krokowy. Jest patrząc z góry pomiędzy przepustnica a silnikiem po zdjęciu filtra powietrza widać. Od spodu dwa przewody z płynem chlodniczym trzeba wyjąć to ustrojstwo rozkręcić wyczyścić i przesmarowac lekko...
Ja jednak wroce do pytania na ktore nie otrzymalem odpowiedzi "jak się sciagnie noge z gazu jest tłumiony dopływ powietrza" bo tak własciwie się zastanawiam nad tym i wpadla mi do głowy taka mysl, ze z samej budowy instalacji gazowej wynika zmniejszenie ilosci wpadajacego gazu do silnika gdy się ściagnie noge z pedału gazu i odwrotnie - wiecej LPG...
Przepustnicy nigdzie nie znalazłem . Wyjscie z turbo idzie bezpośrednio do kolektora ssącego. Dozownik powietrza to chyba to samo co przepustnica. Szukałem po zdjęciach silnika z osprzętem i wszystko wygląda podobnie jak u mnie. Wersja z przepustnicą ma inny kolektor. Szukałem na schemacie w autodacie boxer 2,0 hdi i tam również nie ma przepustnicy.
Na razie zrób zdjęcie po zdemontowaniu obudowy (wraz z podstawą) filtra powietrza - tak, żeby było widać przepustnicę i kolektor. Jeśli rzeczywiście doszło do wystrzału i pękł kolektor to nie ma wyjścia i trzeba go wymienić (używany kolektor do silnika AEX kosztuje ok 50zł). Na jaką instalację masz papiery?
przepustnica powietrza silnik przepustnica mieszać powietrza citroen przepustnica powietrza
schemat regulator prądu prostownika regulator obrotów metabo obliczyć punkt praca tranzystor
cyfral smart analogowy generator akustyczny
CU2154 (13) Ducati Energia – zamienniki CDI do Cagiva T4, W12, River, Canyon, Electrex IGN602, Ignitech Peugeot Citroën VW Ford – brak wskazań liczników, radio i szyby nie działają, sygnał pip, awaria BSI BCM CAN