Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Nim rozbierzesz pół pralki zajrzyj do szczotek silnika, najpewniej jest przerwa w ich obwodzie.
Pomierz jeszcze raz obwód szczotek czy przerwy nie dostał, przy okazji wyczyść komutator silnika. Czasami zdarza się też, że rozczłapią się konektorki, najczęściej przy modułach.
Bez podłączania napięcia sprawdź na samych zaciskach szczotek, czy masz jakieś przejście. Powinna to być wartość w omach. Wykluczy to winę samych szczotek i przy okazji sprawdzi uzwojenia silnika. Jak jest przerwa to silnik nie ruszy. Jak będzie przejście, to znaczy, że napięcie zmienne 230V nie dociera do silnika. Wtedy szybko będzie można określić...
Sprawdzić silnik w tym głównie stan szczotek. Po pobraniu wody rusza silnik, obwód jest sprawdzany przez kontroler w przypadku przerwy w obwodzie, pralka kończy dalszą pracę.
W tym silniku nie ma szczotek. Jeśli silnik nawet nie buczy to znaczy że nie dochodzi do niego napięcie. Poszukaj elementu "T" być może jest uszkodzony, ma przerwę.
Po założeniu szczotek podpiąć miernik na omomierz i na zasilaniu silnika czy pokazuję przejśćie jeśli nie to przerwa czyli do wymiany. Mozie poruszane szczotki silnik zadziała.
Całość sprawdzisz najprościej, najszybciej i najpewniej taką metodą. Odłącz przewody od silnika i w ich miejsce podłącz żarówkę, jak świeci, wszystko od strony zasilania jest ok, jak nie znaczy że tam trzeba szukać usterki. Silnik powinien mieć "przejście" w miejscu gdzie podłącza sie do niego przewody. Jego brak może sygnalizować zawieszenie lub zużycie...
Witam ! Jeżeli uszkodzeniu -spaleniu ulegnie wirnik , wówczs silnik pracuje z małymi obrotami , występuje duże iskrzenie na szczotkach, nadpalone wycinki komutatora , pobierany jest duży prąd i wystepuje szybkie nagrzewanie się silnika. Jeżeli wirnik nie obraca się to występuje przerwa w zasilaniu . Zaczynamy od sprawdzenia wtyczki , przewodu zasilającego...
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Witam, powrócił temat odkurzacza Zelmer dot 1500W oznaczenie VC1002. Wymieniałem ostatnio szczotki, bo silnik pracował z przerwami, po czym całkiem stanął. Po wymianie szczotek długo pracował i było wszystko ok. Teraz praca odkurzacza jest głośna, a szczotki mocno iskrzą i wirnik robi się czarny, tak jakby szczotki się na nim paliły. Czy to wina materiału,...
Zacząłbym od wyjęcia szczotek i dokładnego wyczyszczenia ich prowadnic, tam może być przerwa w obwodzie. Wycinek komutatora i cewki widoczne na zdjęciu wyglądają dobrze.
same sprężyny a w nich resztki szczotek, pewnie dlatego nie działa, choć do końca pewnym nie jestem. Nie no, szczotki to wyposażenie dodatkowe ;) Zmierz szczotkotrzymacze (skoro z samych szczotek nic nie zostało), idź do sklepu i kup takie same. Jak nie będzie to można dorobić papierem ściernym lub miniszlifierką. Wyczyść też komutator (spirytusem...
Posiada jeszcze przewód przyłączeniowy, który lubi się uszkodzić :) Ewentualnie zwijacz przewodu.:) Do autora postu- przyłóż sobie omomierz do szczotek i uzyskasz jakieś wskazanie. Kręć delikatnie wirnikiem i skontroluj czy owo nie zanika, wtedy będzie to świadczyć o przerwie w willniku bądź tym, że któraś ze szczotek nie dolega. Teraz taka mała podpowiedź-...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
miałem identyczny problem, przyczyna okazal sie komutator silnika, przerwy pomiedzy płytkami byly wypelnione resztkami szczotek i robily zwarcie, dokladne przeczyszczenie szczelin rozwiazalo problem
Witam. Jeżeli spadł psek napędowy, w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy będę obraca się w osi, czy nie ma bicia ze względu na uszkodzone łożyska lub pęknięty krzyżak bębna. Jeżeli bęben nie ma luzu ani z prawej ani lewej strony, a koło pasowe bębna obraca się równo i bez bicia - warto rozważyć wymianę paska napędowego na nowy - koszt około 25zł....
Witam. ... napięcie dochodzi do szczotek ... ... natomiast w uzwojeniu stojana jest przerwany przewód ... Jedno drugiemu w zasadzie zaprzecza. To jest silnik szeregowy, i jedna szczotka jest przyłączona w szereg przez jedno uzwojenie "stojana", a druga przez drugie, więc musi być przerwa w obwodzie do jednej ze szczotek. Lutowanie punktowe nie wystarczy....
Myślę , że kolego musisz sprawdzić stan szczotek w silniku. Objawy sugerują na ich uszkodzenie lub przerwę w układzie elektrycznym.
Zwarcie lub przerwa na wirniku.Pewno do wymiany.Sprawdź tak jak mówi kolega ciągłość.
Czyli stawiasz na przerwę w instalacji w układzie kontrolka-alternator która go wzbudza ? lub przerwa szczotek.
Mocne iskrzenie powoduje najczesciej przerwa w uzwojeniu wirnika, tam gdzie jest przerwa mocno nadpala sie wycinek komutatora, obejrzyj czy nie masz takiego miejsca na komutatorze. Zwarcie tez moze byc przyczyna.
Silnik szeregowy ma stojan plus wirnik. Napięcie na wirnik dostarczane jest za pomocą węglowych szczotek. Jak się zużyją - jest przerwa. Masz silnik szeregowy w tym odkurzaczu? 60V to za mało. Za mało - do czego? Kolega w ogóle czytał poprzedni post?
sprawdź przejście pomiędzy szczotkami omomierzem powinno być około 5 om oraz przez cewki stojana tak samo od 3 do 6om jeżeli na jednym z obwodów będzie przerwa a szczotki są dobre to trzeba rozkręcić silnik jest w nim czujnik termiczny wpięty w obwód szczotek albo cewek stojana w tej chwili nie pamiętam będzie widać po przewodach może on ma przerwę.
Czyli że wina leży w silniku. Wymontuj silnik i sprawdź dokładnie czy nie ma gdzieś przerwy w przewodach do szczotek.
Nie jest zrozumiałe dla mnie czemu się Panowie tak czepiacie elektroniki? Sterownik można odłączyć i silnik powinien wtedy pracować na maxa. Elektronika dała by inne objawy. Osobiście przypuszczam na granicy z pewnością, że może być przerwa pomiędzy końcem któregoś z uzwojeń a wycinkiem komutatora, może też być uszkodzone łożysko lub jego gumowy pierścień...
Jak masz miernik to sprawdź napięcie 230V w poszczególnych punktach, aż do samych szczotek silnika. Bywa, że kurz dostaje się na styki wyłącznika i tu następuje przerwa. Wystarczy przemyć styki spirytusem. Mogły zawiesić się szczotki.
Ale to też można w łatwy sposób ustalić. Wystarczy zwykły omomierz. Pin minus będzie prawdopodobnie zwarty do masy, obudowy. wartość pomiaru będzie bliska zero Ω Między tak zwanym minusem "masą" a zasilaniem do szczotek będzie kilka, kilkanaście Ω A między masą, minusem a czwartym pinem powinna być przerwa. Ale nie koniecznie, bo to zależy...
Na początek pominąłbym zabezpieczenie termiczne. Jeżeli takowe jest. Potem szukałbym usterki na płytce elektroniki. Sam silnik też może mieć przerwę w uzwojeniu stojana lub na łączeniu styku szczotek lub wąsa elektrycznego
Po wyjęciu szczotek i podaniu napięcia, przykładając próbówkę żarówkową w miejscu podłączenia szczotek- żarówka ma świecić. Jeśli tak będzie, to pozostaje włożyć szczotki i silnik ma się obracać, chyba że jest przerwa w wirniku.
Grzałka miała przerwę w obwodzie dlatego NULL. Wyciągnąłem także silnik, szczotek już prawie nie było. Dziękuję serdecznie za pomoc. Temat uważam za zamknięty.
(at)cezet Nawet jeśli włożył by odwrotnie to też by się w końcu dotarły, ale ten silnik chodziłby wówczas zupełnie inaczej. W tych motorach jest specyficzny kąt szczotek i włożone na odwrót potrafią nawet zablokować wirnik o przerwy między lamelami.
Za mała moc by się coś mogło przegrzać, raczej to iskrzenie z szczotek, może źle kontaktowały a teraz jest przerwa
Dobra więc. Odświeżam temat. Pralka od 2021/2022 pracowała właściwie ciągiem z przerwami na wymianę łożysk i szczotek (przeczyszczony komutator I cały silnik przy okazji). Czasami trochę wariowała z szarpaniem itp. Ostatnio wyrzuciła błąd E52 i stanęła kompletnie. Nie chciała ruszyć w ogóle silnikiem. Więc przeleciałem całe archiwum elektrody właściwie......
W opisie brak informacji co do stanu szczotek silnika, zwłaszcza ich długości i pozostałych sygnałów też jako, że przed rozpoczęciem prania, pralka musi mieć sprawny silnik i podłączony do sterownika więc czy okablowanie nie ma przerwy też do sprawdzenia! Wylewanie wody nie potrzebuje silnika, stąd jej takie, a nie inne zachowanie. Jeśli silnik jest...
Ja też wymieniałem, ale chyba żadnego ze względu na masę tylko zwarcie lub przerwa wirnika. I również obstawiam grzałkę :D
Niewielkie iskrzenie w miejscu przylegania szczotek do komutatora - normalne zjawisko. Goreje, kiedy iskrzenie jest intensywne i kołowe . To w większości wypadków wskazuje na zwarcie w uzwojeniu wirnika. Kiedy przekonasz się w zdatności do użytku włącznika i sieciowego kabla, podłacz omomierz do sieciowego kabla i obracaj ręką wał silnika. Tak można...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Sprawdz od spodu spawarki powinna byc skrzynka z połaczeniem silnika z uzwojeniem wzbudzenia spawarki tam moze byc przerwa.
Witam Spróbuję odpowiedzieć: 1 Szczotki jeszcze (przy tej długości)mogą być 2 Uszkodzenie stojana ,to najczęściej przerwa w obwodzie (silnik nie chodzi) 3Uszk. wirnika (najczęściej) zwarcie zwojowe--"sieje iskrami'(bardzo duże iskrzenie . 4 Głośna praca.Po wyjęciu szczotek i obróceniu ręką ,słychać szum łożysk .
Szczotki sprawdziłeś? Jeśli podmieniłeś przewód zasilający ( a należało go sprawdzić ) trzeba dalej szukać możliwej przerwy w torze zasilania ( sprawdzić połączenia zasilanie - wyłącznik oraz wyłącznik - silnik mając na uwadze również sprawdzenie szczotek - ich długość oraz czy nie zawieszają się w szczotkotrzymaczu.
Szukaj czegoś rozlutowanego czyli przerwy w obwodzie, także stojana, może w kablu zasilającym jest przerwa, szczotki się zacinają, wyczyść komutator, jak mieszcz to może wyłącznik zapaćkany i nie łączy, omomierz z pikaczem w ręce i szukaj, jak silnik pracuje a nie kręci to szukaj w trybach... jest trochę tego...
Witam w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika." Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik...
Czy jest jeszcze taki scenariusz, że jest przebicie na jednej z cewek między uzwojeniami ? Prędzej pomiędzy sekcjami komutatora. Nie używaj papieru ściernego (nawet drobnego), lepiej umyć w spirytusie (IPA) zwracając uwagę na to, by były czyste przerwy pomiędzy sekcjami. Delikatnie można też podgiąć mocowania szczotek (nie wiem czy to w tym typie silnika...
Kondensatory zostaw w spokoju, są sprawne i nie mają żadnego związku z brakiem pracy silnika. Pozostaje do sprawdzenia stan szczotek czy przylegają do pól (lameli) wirnika - miernik na pomiar oporności i przyłożenie do sprężynek szczotek, ma być przejście. Jak jest to do sprawdzenia co jest w czarnej koszulce termokurczliwej, prawdopodobnie bezpiecznik...
Witam Kolega dał mi do sprawdzenia uszkodzoną suszarkę Braun. Po włączeniu załącza się tylko grzałka, wiatrak nie kręci. Po rozkręceniu suszarki i dostaniu się do sekcji silnika, miernikiem stwierdziłem że nie posiada żadnej rezystancji na zaciskach (przerwa w obwodzie). Po zdjęciu tylnej osłony gdzie znajdują się szczotki, okazało się że jedna ze szczotek...
No tak to oczywiste że nie naprawię w domu wirnika. Przezwojenie też w grę nie wchodzi bo to nie opłacalne. Ale ciekawi mnie to dlaczego tak się stało. Eh to nie są silniki jak dawniej np TYP 300. Owszem mam takie starsze odkurzacze ale chciałem coś nowszego a tu kicha. Mam pewną sugestie przyczyny dlaczego tak się stało.Bo jak widać szczotki nie są...
Tylko jak jest zwarty to raczej tranzystory tego nie przeżyły. Silnik może kupisz ale i tak będziesz miał do przełożenia trybek i impulsator (bez odpowiedniego ściągacza i podgrzania będzie ciężko). Czasem wystarczy zmienić szczotki z całą obudową tylną (jak nie zniszczyło komutatora) od podobnego silnika (rs555sh). PS Silnik na pewno jest zwarty? To...
Najlepiej sprawdzić podłączając silnik do pralki o ile długość kabli pozwala, nie trzeba mocować silnika do pralki. Potem włączasz np. program do odwirowania, tylko zachowaj ostrożność. Możesz też sprawdzić przejście przez wirnik podłączając miernik ustawiony na pomiar oporu do szczotek (biały i niebieski), tak samo sprawdzisz stojan podłączając się...
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Po jego oczyszczeniu silnik pracuje już prawidłowo. Występuje tylko delikatne iskrzenie między szczotkami a komutatorem, które dość znacznie zwiększa się powyżej 1000 obr/min Z tego wynika, że szczotki dobrze współpracują z komutatorem. Można by oczyścić jedynie przerwy(zagłębienia) między wycinkami komutatora, czymś ostrym, np.końcem noża, a następnie...
Czy dobrze podejrzewam? To jest kondensator przeciwzakłóceniowy nie ma wpływu na pracę silnika.Kolego diagnostyka prosta Jeśli silnik nie działa z pominięciem termika, do sprawdzenia szczotki lub przerwa w obwodzie silnika.Skoro masz multimetr to powinno to zająć mniej niż 5 minut...
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Jeśli pomiędzy szczotkami jest 230V to masz przerwę w wirniku lub jego okolicy. Sprawdzałeś połączenia szczotek ze szczotkotrzymaczami, próbowałeś lekko obrócić wirnik ręcznie? Czekałem z dłubaniem w silniku do czasu aż, ktoś mi potwierdzi, że to silnik :) Wirnik obracałem, ale nie pomogło. 230 V jest więc chyba masz racje i trop na wirnik lub stojan....
Jeżeli silnik rusza po przekręceniu wirnika o pewien kąt to może oznaczać przerwę w uzwojeniu wirnika. Trzeba omomierzem sprawdzić oporność pomiędzy kolejnymi wycinkami komutatora. Sprawdź też stan szczotek. Powierzchnię komutatora najlepiej wyczyścić w czasie pracy silnika za pomocą kawałka zwykłego białego pumeksu(zachować ostrożność-praca pod napięciem).
Temat wózków wraca jak bumerang :) Pojazd wrócił do mnie po 9 latach pracy. Tym razem z nowymi akumulatorami i uszkodzonym silnikiem który musiał zostać przewinięty. Wymieniono też komutator oraz szczotki. Jedna ze szczotek napuchła i zawiesiła się robiąc przerwę ale niszcząc łukiem komutator. Po założeniu silnika i przekręceniu stacyjki jest tylko...
Wracam po dłuższej przerwie, okazało się że po wyjęciu szczotek silnik kręci bez oporu, nie ma bicia. Niżej wrzuczam zdjęcia szczotek i reszty części. Czy te szczotki wyglądają tak jak powinny, czy to w nich może leżeć problem? Dzięki za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/4305144700_... https://obrazki.elektroda.pl/7929441300_...
Niestety i szczotki węglowe i miedziano-węglowe mieli i osad zostaje w przerwach komutatora.. Wówczas powstaje zwarcie międzywycinkowe i wirnik pobiera większy prąd. Rozważ zastosowanie szczotek jakie są stosowane w silnikach nadmuchu.
błędy e50 związane są z silnikiem brak sygnału z tacho silnika uszkodzony obwód kontrolny triaka silnika sklejone styki przekaźnika przerwa w obwodzie silnika szczotki silnika uległy zużyciu sprawdź dokładnie to wszystko
Witam. Sprawdź prądniczkę tacho jest od strony szczotek - czy magnes na wirniku silnika prania jest pęknięty bądź odkręcony lub cewka ma przerwę lub jest spalona. Idąc dalej do modułu - zwarcie triaka od silnika prania lub obwód obwód prądniczki tacho jest uszkodzony.
Szczotki były OK czujnik obrotów sprawny, przedmuchałem silnik sprężonym powietrzem było sporo węgla ze szczotek, teraz jest już dobrze pierwsze pranie zaliczyła bez przerwy w działaniu. Serdeczne dzięki koledzy za poświęcony czas i podpowiedzi które były trafne. Aby więcej takich ludzi jak jest tu obecnych.
A czym sprawdzałeś to napięcie ? Neonówką ? Sprawdź miernikiem - bez podłączania wiertarki do 230V - ustawionym na pomiar oporności i zmierz czy masz zwarcie ( prawie ) gdy przyłożysz końcówki miernika do szczotek. Gdy będzie przerwa to masz brudne lub zdarte szczotki albo przepalone uzwojenie silnika. Gdy będzie zwarcie to sprawdź czy nie masz uszkodzonego...
Panowie nie pytajcie czy włącznik jest sprawny kiedy piszę, że napięcie jest na stojanie i szczotkach ! Stwierdzasz to jak rozumiem woltomierzem między szczotkami? Uzwojenie stojana zmierzona oporność 4.8 ohma jedno jak i drugi. Omomierz między szczotkami co pokazuje? Prawdopodobnie przerwę, przyczyna albo w niedoleganiu szczotek do komutatora albo...
Na odwrotnej stronie białego koła są dwa metalowe pierścienie (jeden z przerwą) połączone elektrycznie, do pierścieni dotykają dwie szczotki. Jedna ze szczotek jest dołączona do plusa po stacyjce, druga do silnika, gdy podczas pracy wycieraczek przełącznik przestawisz w położenie wyłączone, białe koło będzie napędzane aż szczotka trafi na przerwę w...
Ja pompę w mojej zmywarce Samsung wymieniam średnio raz na 1,5 roku (tulejki). Choć jest też po modyfikacji sterownika. Zmieniłem rezystory przy warystorach na duże 3W THT bo te małe SMD padały (przerwa) co skutkowało brakiem ochrony wyjść optotriaków i ich regularne przebicie. Ze słabym serwisem gwarancyjnym spotkałem się w BEKO. Pralka kilka lat temu...
To mocne ale wolne reduktorki. Ma bodaj 2.5 rpm Problemem jest przełączanie. Szybka zmiana obrotów spowoduje wypalanie styków przekaźników i szybsze zużycie szczotek. Opcją, jaką widzę jest wprowadzenie zwłoki w zmianie kierunku. Czyli; dojeżdża do krańcówki, stop, przerwa ok. 1s i ruch w drugą stronę.
Maverick ION DT 1/18 4WD Electric Desert Truck Silnik szczotkowy MM-28 klasy 370 Moduł 2w1 MSRS-248 (regulator + odbiornik) Zbyt długie jazdy bez przerw ( wymagana jazda spokojna dla schłodzenia układu napędowego ) skończą się spaleniem silnika lub regulatora z odbiornikiem to silnik szczotkowy. Nowy silnik wymaga dotarcia szczotek silnika na zwolnionych...
To, że wycieraczka wraca do pozycji wyjściowej w większości samochodów jest rozwiązane jako ścieżka na dużym trybie z przekładni ślimakowej. Po prostu jest w tryb wtopiony kawałek blaszki do którego dociskają się 2 szczotki. Blaszka jest w kształcie literki C i w momencie jak jedna ze szczotek wyjedzie poza ścieżkę, to silnik ma przerwany obwód i wyłącza...
Dzień dobry, pacjent jak w temacie. Nie wchodzi na wysokie obroty podczas wirowania. Przekaźnik "pyka". Przez to nie może zakończyć programu a pompa wypompowująca wodę pracuje bez przerwy. Zrobiłem kalibrację bębna, która zakończyła się prawidłowo. Bardzo iskrzą szczotki silnika. Dlatego być może one są problemem. Jedna ze szczotek ma 18 mm, druga 12...
Sprawdzę jeszcze przejścia od wtyczki do szczotek, przewód po przewodzie, może na którymś z nich jest przerwa, bo jak na wirniku jak piszesz kolego, no to nie opłacalna naprawa.
Mogłeś kupić te szczotki trochę większe (jeżeli nie było pasujących) i dotrzeć na papierze ściernym do wymiaru. Niedopasowana szczotka - źle. Zawęglony komutator wirnika - źle Pójdź do pani ze sklepu i weź takie na dotarcie do wymiaru ( tak swoją drogą dlaczego nie maja wymiaru w sklepie????) Przed założeniem szczotek przetrzyj iglaczkiem szczotkotrzymacz...
co do trwałości to (dotyczy wszystkich sprzętów) nagminnym i nie do wyplenienia wśród fachowców jest głupia maniera ciągłego włączania i wyłączania młotów przy każdorazowym kontakcie narzedzia z kutym/wwierconym materiałem. Powoduje to permanetne przeciazenie termiczne uzwojeń, szczotek , które cały czas pracują w ciągłym rozruchu. Wentylator silnika...
Wygląda na przerwę w stojanie. Pomiar mapięciamoże być mylący, bo zamyka się np. przez wirnik. W przypadku uszkodzonego wirnika ruszyłby przy innym położeniu wirnika względem szczotek, nie wierzę w absolutną przerwę we wszystkich działkach wirnika. Sprawdź omomierzem przejście przez cewki stojana
Może zanim zaczniesz wydawać pieniądze - oczyść dokładnie komutator (wirnik w wiertarkę i delikatnie bardzo drobnym papierem ściernym oczyść powierzchnie) i przerwy pomiędzy sekcjami komutatora. Sprawdź też czy szczotki się nie zawieszają w szczotko-trzymaczach.Jeśli nie pomoże dopiero kombinuj z przezwojeniem lub kupnem nowego.
Witam Czytałem mnóstwo podobnych tematów jednak większość dotyczyła programatorów manualnych w tej pralce tak mi się wydaje bo wiedzę mam kiepską jest elektroniczny więc nie doszukuję się tutaj wady programatora jak w innych postach czytałem. Problem jest w tym że silnik pracuje z przerwami jest to bardzo podobne zachowanie jak by problemem były szczotki...
Witam Mam problem z 8 letnią pralką Ostatnio przestał kręcić się bęben, okazało się że szczotki całkowicie się zużyły. Wymieniłem je na nowe. Jednak dalej silnik nie chodził. Po obejrzeniu silnika okazało się że jest w nim zamontowany mały prostokątny element który jest wmontowany w obwód szczotek i wyglądał jak bezpiecznik i on powodował przerwę w...
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
Każdy silnik dało się rozebrać. Tyle, że trzeba było wiedzieć jak. Co do tych szczotek - właśnie o te blaszki mi chodziło - w zależności od kierunku obrotów są ustawione "z prądem" (zgodnie z kierunkiem obrotów). Dzięki temu mają mniejszą tendencję do drgań na przerwach komutatora i mniej iskrzą - a przez to mniej się wypalają.
To czarne cóś to rodzaj bezpiecznika które zabezpiecza uzwojenia stojana przed uszkodzeniem.Gdy zadziała i jest w nim przerwa silnik nie ruszy. Ewidentnie zajechany silnik,świadczy o tym stan komutatora.Zbyt długo był katowany i występowało iskrzenie a co za tym idzie wypalenie szczotkotrzymaczy i przegrzanie szczotek dwuwarstwowych. A sprawny silnik...
jeśli jest to silnik klatkowy(bez szczotek i komutatora) to musi być gdzieś kondensator rozruchowy i tam trzeba szukać przyczyny na początek.Szukaj kondensatora on powinien mieć wartość ok.16mikro i jakieś400v,niesposób go nie zauważyć bo jest dosyć pokaźny i znajduje sie w okolicy silnika.
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu. Nie prawda, silnik gdy tylko złapie, sprzęgło odśrodkowe zespala silnik z kompresorem.Nikt nie...
Witam! Nie ma opisówki jak sprawdzić ten moduł regulacyjny, a ponieważ nie miałem tego podzespołu tak więc nie jestem w stanie powiedzieć jakie napięcia są na poszczególnych wyprowadzeniach podczas regulacji sprawnym modułem. Jeżeli na tej płytce jest układ mikroprocesorowy ST62T00C6 (takie też są na płytkach regulacyjnych odkurzaczy Zelmer) to praktycznie...
Najprościej jest sprawdzić przejście na tych przewodach do silnika,powinno być każdy z każdym . Jeżeli jeden nie będzie miał to znaczy ,że jest przerwa (być może szczotka zawieszona).Oczywiście mierzymy na wtyku do silnika przy odłączonej instalacji.
Pralka ma już blisko 8 lat i oczywiście pracowała bez zarzutu. Ostatnio jednak pojawił się problem. Podczas uruchamiania na dowolnym programie pojawiał się dość charakterystyczny duszący smród, który z czasem zanikał. Próbowałem sprawdzać i wydaje mi się że prawdopodobnie dobywa się on z silnika. Jeśli tak to zapewne problem jest ze szczotkami. Po...
Objawy które opisałeś są typowe dla spalonego silnika. Konkretniej wystąpiło zwarcie na wirniku. Tych silników się naprawia, odkurzaczy zresztą też nie, ale jak sie uprzesz to silnik można kupić na aukcjach, na dzień dziesiejszy widzę za 64zł. Jeżeli szczotki nie są zawieszone w szczotkotrzymaczach i mają powyżej 1cm uznaje się, że są dobre i to nie...
przewodzie zasilania stojanu a szczotkami jest przerwa. Wiec tu szukasz przerwy.Turbine już i tak zdjąłeś, więc możesz rozebrać silnik lub wyjąć same szczotki jeśli się da.Przewody urywają się najczęściej przy samych końcach.
W normalnym trybie pracy niema przerwy w zasilaniu - nigdy chyba że maszyna jest wyłączona na głównym włączniku lub brak powietrza w całym układzie lub z jakiegoś powodu jedne że szczotek nie opadnie na listwę zasilającą. zawór zamówię i przetestuje bo kompresory rzeczywiście nie wstają po zaniku napięcia.
Kondensator 0,33µF ocenilbym raczej jako przeciwzakloceniowy, wiec jego stan nie powinien wplywac na to czy silnik rusza. Też tak mi się wydaje, bo nie słyszałem o kondensatorach rozruchowych w silnikach komutatorowych. Moim skromnym zdaniem, rozbierz silnik i sprawdź sam komutator, czy wszystkie wycinki się dobrze trzymają i zmierz oporność czy...
Mam do naprawienia silnik prądu zmiennego z wyżynarki. Chiałem sie dowiedzieć jak są umiejscowione wyprowadzenia na komutatorze. Na których powinno być zwarcie a na których przerwa. Napięcie dochodzi do uzwojenia na stojanie i póżniej do szczotek. Na komutatorze jest chwilowe iskrzenie ale wirnik nie rusza. Mierząc wyprowadzenia komutatora (których...
nie znam sie na 'nowoczesnych' swiecach, jedynie na 'Bosch' sprzed 90 - 50 lat Myślę że na tym można było zakończyć dalszą wypowiedź. kiedys Regeneracja świec zapłonowych to czasy stosowania świec M18 w silnikach. Wczesne świece zapłonowe były jeszcze rozkręcalne więc możliwa była pełna regeneracja. Obecnie produkowane świece zapłonowe nie są naprawialne,...
Jak odpiąłeś silnik, to napisz coś o nim,jakiego jest typu. Odpiąłem go przez obcięcie 😎 Podpiąłem żarówkę i święci i elektronika sama się już nie wyłącza. W takim razie jak nie wykrywała obciążenia to się wyłączała. Teraz muszę się dokopać do silnika bo stanąłem w pewnym miejscu gdzie muszę ściągnąć jakoś wyświetlacz bym się dostał prawdopodobnie...
Witam, może ktoś z forum będzie w stanie pomóc mi w pewnej sprawie. Chodzi o zidentyfikowanie usterki w pile elektrycznej Stihl. Wczoraj na działce ciąłem drzewa. Początkowo piła chodziła bez zarzutu, a po pewnym czasie zaczęła działać z przerwami, aż w końcu całkowicie stanęła. Dziś rozebrałem urządzenie. Po kolei eliminowałem podejrzane elementy (bezpieczniki,...
Witam, dziś spotkała mnie ta sama przypadłość (zwarcie w obwodzie silnika) z taką rozlutownicą. Spalił się jeden z dławików, po wymianie dławika na inny, spalił się drugi i nastąpiło uszkodzenie rezystora R11 (nie miałem oryginalnego rezystora, lecz założony MŁT 27Ω 2W, więc nie mogę potwierdzić "oryginalnej" wartości). Przyczyną zwarcia w silniku...
1. Zmówione szczotki - wytwórca zasugerował materiał EG 680, zwróciliśmy mu uwagę na max prąd takiego dwuszczotkowego zestawu na ok 70 A - narzuca to grubość linki na wyprowadzeniach, będą też dobrane w odpowiedniej długości i z widełkowymi końcówkami .( ważne bo nie trzeba wykręcać całkowicie śrubki z trzymacza i zmniejsza to ryzyko jej spadnięcia...
To zbyt nowy sprzęt by ktoś udostępnił procedurę wejścia w tryb serwisowy więc raczej bez zaglądnięcia do jej wnętrza się nie obejdzie. Jeżeli potrafisz zrobić to bezinwazyjnie i sprawdzić czy nie zawiesiła się przypadkiem jedna ze szczotek w silniku napędowym: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... następnie...
Racja, robi się to za pomocą szczelinomierza, ale tu chodzi o sprawdzenie czy w ogolę jest ta iskra. Gdy ustawiałem przerwę i zapłon to radziłem sobie doskonale bez takich dodatków jak szczelinomierz, poza tym w takiej jawie zapłon można doregulować lepiej podczas pracy silnika.
Próbowałem jeszcze ratować silnik - przetoczyłem i wyczyściłem dosyć cienki już komutator. Niestety po założeniu do pralki nie przeżył testowego wirowania. Prawdopodobnie złapał gdzieś zwarcie w komutatorze. Założyłem inny silnik - używany, upolowany na olx. Komutator ma jeszcze sporo grubości, jest dosyć ciemny w kolorze. Silnik miał krótkie szczotki...
Może wirować ale nie osiągnie niezbędnych parametrów, przerwa lub zwarcia w uzwojeniach silnika pogarszają komutacje i na komutatorze możesz wtedy zauważyć ślady uszkodzeń krawędzi działek a w skrajnym przypadku znaczne przypalenia, zaczernienia całej powierzchni, jeżeli wykluczysz te najprostsze sprawy np. związane ze zużyciem szczotek, jakieś mechaniczne...
jest przerwa w obwodzie szczotek ale nie na szczotkach tylko na czyms co jest z nimi szeregowo. za chwile bede rozkrecal silnik Dodano po 22 jest tam element plastikowy przyczepiony do stojana - chyba termik- ze wzgledu na to ze nie mam narzedzi by rozkrecic silnik - ze by wyjac ten element musialbym wyjac wirnik niose jutro do naprawy. pytanie do fachowcow...
Skoro elektromagnes dobry i napięcia na nim są to wina leży gdzieś na drodze od przewodu wchodzącego do stojana po sam wirnik gdy będzie przerwa w stojanie czy też ewentualnie zły kontakt szczotek to i elektromagnes nie będzie wyżucał bendixa. Zaleciłbym sprawdzić luty w stojanie i na samym wirniku.
silnik iskrzenie szczotek wymianie szczotek silnik ustawienie szczotek silnik
fiata punto kontrolka poduszki usterki płyta gazowa president schemat
stacja czyszcząca braun zamrażarka whirlpool
Niskie obroty biegu jałowego w Toyota Yaris 1.3 - przyczyny i diagnostyka System zapłonowy w Hondzie 1.6: przewody WN czy cewki COP?