Moze i taniej będzie dołożyć ten czujnik. Choć niekoniecznie, bo jak policzysz do tego łatanie dziur i malowanie ścian to moze się okazać, ze może wyjść drożej. Choć ja bym sugerował wyprowadzenie przewodu kanałem wentylacyjnym o ile wejście na dach nie stanowi zbyt dużego ryzyka. To jest dokładnie jak z jazdą samochodem. Jak jedziesz ze stałą, niezbyt...
Witam, podczas ostatnich mrozów brama przesuwna napędzana siłownikiem Came BX 74-78 zaczęła podczas otwierania lub zamykania zwalniać i za chwilę przyspieszać (obrazowo to można porównać do sinusoidy). Kiedy dotarła do pozycji krańcowej nie zawsze chciała ruszyć. Silnik działał, natomiast brama nie miała siły przesuwać się. Dopiero kiedy ją pociągnąłem...
mniej ważne jest to ile przejechałeś, ważniejsze ile lat ma parownik a więc i gumy w nim, po prostu stare są twarde i słabo pracują aż w końcu pękają i gaz syczy do króćca podciśnieniowego (jeśli jest) a jak niema to i tak tego już nie idzie wyregulować a reguluje się tak, że: - rozgrzewasz silnik na benzynie, wskazówka przynajmniej 1/3 temperatury,...
Mam Mitsubishi Grandis z 2008 roku silnik 2.0 TDI 16V ( VW ) z DPF symbol BWC. Na dłuższych trasach zdażają mi się spadki mocy i auto przechodzi w tryb awaryjny. Najczęściej na 5 biegu przy wyprzedzaniu tak między 2000-2500 obr/min. Problem sie pojawił po 2 miesiącach od usunięcia DPF programowo i mechanicznie, został tylko katalizator. Komputer sporadycznie...
A, to jednak niezupełnie zrozumiałem. Sterowanie polega na tym że przyciskiem na przerwaniu 2 zmieniasz sekwencję (i kierunek?) a na przerwanie 1 i 3 przychodzi ?( DIR) i STEP. To jeśli tak to po wciśnięciu przycisku zmieniającego kierunek (krok, półkrok?)musisz stopniowo zmieniać szybkość impulsów podawanych na uzwojenia prawie aż do zera. Zmieniając...
Witam serdecznie, mam problem, mianowicie od tygodnia prubuję uporać się z problemem sterowania silnikiem krokowym, sterować silnikiem krokowym chciałbym w moim efekcie dyskotekowym coś typu mushroom, jako że przewertowałem cały tydzień jedne i te same tematy i nie znalazłem nic co by mnie interesowało, i sprostało moim oczekiwaniom, albo temat się...
Jak tak będziesz podchodził do sprawy to nic nie naprawisz. Wymień silnik, dla uspokojenia cię informuje ,że silniczków w dvd wymieniłem już ok 10szt, takie robią silniczki.
Może wydech wpada ci w rezonans albo ma jakąś nieszczelność... silnik podczas przyspieszania i zwalniania lekko się "przekręca" więc wydech też zmienia nieco swoją pozycję.
Podajesz sygnał z SC na S1 (START/STOP PRZÓD) lub S2 (START/STOP WSTECZ) -akurat na pulpicie masz jeden przycisk - dodaj drugi. Potencjometr zwykły (najlepiej liniowy) 2kOhm. Zaciski brzegowe potencjometru pod FS i FC, a ślizgacz pod FR. Zamiana zacisków brzegowych z FS/FC na FC/FS spowoduje że w kręcenie w prawo/lewo potencjometrem będzie zamieniało...
Na wstępie opiszę wszystkie części i dodam że wcześniej do hoverboarda była używana fabryczna płyta główna z żyroskopami a ja chciałem zrobić silniki na manetkę więc zamontowałem po osobnym sterowniku na każdy silnik marki "EHBqna" a sterowników specyfikację to: 36/48V, 350W, 18+-1A, pasują do 120° lub 60° silników a baterie posiadam z hoverboarda Kawasaki...
Tak, włączy się stabilizacja prądu (napęcie będzie zmniejszane), ale nie będzie tak ladna jak stabilizacja napięcia - pojawią się oscylacje związane z transmitancją układu regulacji. Przy zwarciu tranzystory (i ścieżki) mogą wręcz piszczeć. Przy obciążeniu silnikiem DC w krańcowym przypadku ten może przyspieszać i zwalniać z okresem kilka sekund.
jak rozumiec "zwarie filtra p/z do masy"? obudowa czy polaczenia wewnetrzne? Zwarcie przewodów filtra p.z. (czerwony i niebieski) do masy (obudowy). W takim przypadku może być efekt zwalniania i przyśpieszania silnika na wirowaniu. Pozdrawiam.
Spróbuj dać diodę równolegle do potencjometru 100k anodą do kondensatora, jeśli nadal będzie za wolno, to trzeba będzie dodać układ przyspieszający rozładowanie C2 z tranzystorem, albo hamowanie silnika poprzez zwieranie (sprawdź jak zwalnia kiedy odłączysz silnik od układu)
stan_prawo/lewo/stop to jest jedna zmienna (np stan_kierunek). Druga to jest flaga_napiecie_foto. Trzecia to jest g_accel_decel_counter. Koniec kropka. I teraz wchodząc do funkcji ustalamy wartość napięcia foto. I teraz sprawdzamy, czy flaga_napiecia_foto == stan_kierunek. Jeśli tak, przyśpieszamy silnik. Jeśli nie, zwalniamy. Jeśli flaga_napięcia_foto...
Wygląda więc to na uszkodzenie w sterowaniu silnika . Niestety dalsza pomoc w tej formie została wyczerpana . Pozostaje zaprosić serwisanta
Czy takie coś zadziałąło by z silnikiem? Przyśpieszałby i zwalniałby płynnie?
Jak w samochodzie, gdzie silnik przyśpiesza i zwalnia, jakiś regulator napięcia potrzebny. Może najpierw mostek z kondensatorem, a za nim scalony stabilizator napięcia https://www.google.pl/search?q=L7809&sca...
Lub coś się rozszczelniło i gaz wydostaje się z instalacji do komory silnika a potem do wnętrza. Tłumaczyło by to słabe przyśpieszanie (lewe Powietrze). Przy gwałtownym wciśnięciu pedału mieszanka staje się tak uboga że silnik zamiast zwiększać RPM to jeszcze zwalnia.
Jednak zawieszenie silnika i tłumików do ponownego obejrzenia, drgania i rezonans są także na postoju? Zwiększają/zmniejszają się podczas przyspieszania/zwalniania?
Nie zgadłeś kolego podłączyłem silnik wpisałem parametry wszystko zgodnie z instrukcją i silnik zwalnia to przyspiesza to zatrzymuje się .
Muszę powiedzieć, że tda5144 sprawdza się naprawdę dobrze w zastosowaniu, które mu powierzyłem - kręci silnikiem z przymocowaną 20 centymetrową listwą aż do 2200 obr/minutę. Silnik jest ledwo ciepły. Problemem jest jednak to, ze po parunastu sekundach silnik zwalnia, przyspiesza, zwalnia, przyspiesza - obawiam się, że aktywuje się zabezpieczenie termalne...
Jeżeli by się udało to by było super bo w gree tak łatwo nie jest, silnik na generatorze zwalnia przyspiesza zwalnia i wywala błąd,
Clio II societe 1.2. 8v 2001- nie am w nim silniczka krokowego!! Przeczytała wasz wątek i mam pytanie i problem.... Mianowicie świeci mi się ta właśnie kontrolka od świec a przy tym silnik wariuje z obrotami tzn są one 2500-3500 sam przyspiesza i zwalnia, wyje silnik i pedał gazu nie reaguje... czym może to być spowodowane?? Wymieniłam juz potencjometr...
Zaczął bym od wiązki między sterownikiem silnika a pompą.
http://pl.wikipedia.og/wiki/Prawo_Bernou... Nie znalazłem nic tutaj o spadku temperatury oraz o złamaniu 2 zasady termodynamiki. Ok skoro silnik adamsa wykorzystuje spadek temperatury porzz wir, ruch powietrza, to czemu podgrzewanie suszarką (przyśpiesza silnik) schładanie, układu (zwalnia), oraz czemu efekt ten NIE zachodzi gdy mamy podobny...
Witam Posiadam pralkę Whirpool AWG 334 800 uszkodzeniu uległ sterownik CVA214 poprzez zwarcie na przewodzie grzałki do masy. Sądzę że scalak jest dobry silnik przyspiesza i zwalnia i tak na okrogło. Spaleniu uległy 3 rezystory oraz kondesator. Chciałem wymienić te rezystorki ale nie idzie z nich zczytać wartości. Na płytce oznaczone jako R12, R16, i...
Po wlutowaniu HGTG30N60A4 urządzenie nie działa poprawnie,silnik przyspiesza a po chwili zwalnia i tak cały czas. Po wlutowaniu SGW30N60 urządzenie działa poprawnie. Zamykam temat.Dziękuję wszystkim za pomoc.
Cześć, Może ktoś z Was mi pomoże i podpowie co ewentualnie można sprawdzić w celu wyeliminowania problemu. Pacjent to mój Renault Master z silnikiem 2.3dci 125KM, rocznik 2016. Samochód kupiłem jakiś czas temu i od samego początku miałem dość irytujący problem z tempomatem. Teraz jeżdzę sporo tras i nie ukrywam, że przydał by się. Problem polega na...
jestem pewien co mówię. dodam, że węże są odpowietrzone. Zresztą wczoraj działała dziś nie. Nawet jak podłącze do sieci Aquanet też tak samo się zachowuje. regulatora ciśnienia nie ma. Jak jest za mały wydatek wody zachowuje się inaczej - buduje ciśnienie, po czym brak jest wody to silnik przyspiesz po czym zwalnia i znów buduje ciśnienie. Ale w tym...
Uruchom silnik - zwalniaj, przyspieszaj obroty - obserwuj czy rusza się cięgno pomiędzy siłownikiem pneumatycznym a turbiną - to tak pobieżnie na początek...
Witam, Borykam się problemem dynamicznej zmiany prędkości silnika krokowego. Chodzi mi to aby regulując enkoderem dało się przyspieszać lub zwalniać silnikiem w zależności w którą stronę obrócę oś enkodera. Kiedyś jakimś cudem udało mi się to zrealizować natomiast teraz kiedy podchodzę do tematu ponownie wyłożyłem się. W załączniku program drabinkowy...
Co masz na wale silnika ? Co to za maszyna ? wg instrukcji: ocf - za duży prąd podczas przyśpieszania/zwalniania - wydłużyć czasy silnik poprawnie przepięty w Δ ?
Próbuję wygenerować impulsy, aby sterować [url=https://www.oyostepper.de/category-... krokowym NEMA 17 za pomocą PLC. Silnik ma sterownik, który zamienia sygnały impulsów/kierunku na prawidłowe sygnały fazy A i B dla silnika. Zaprogramowałem PLC, aby wyprowadzał serię impulsów na pin wyjściowy, aby poruszać silnikiem....
Popieram kol. Polarnik1 - pozostań przy automatyce. Zwłaszcza jak wyliczasz: zamiast przełącznika gwiazda trójkąt - 80 zł kup drugi stycznik...i dołóż na trzeci stycznik i przełącznik czasowy - wyjdzie drożej o 130-140 zł, ale nie będzie sytuacji, że zostawisz na zasilaniu "trójkąt" i włączysz śrutownik. Z drugiej jednak strony sam "słyszysz" jak silnik...
Raczej ten 2800 obr/min. Nie wdając się w szczegóły silniki raczej powinno się zwalniać a nie przyspieszać. Co prawda falownik zazwyczaj pozwala na podniesienie silnikowi obrotów ponad znamionowe ale to tylko o 10-20% .
Chodzi głośno,Przy ruszaniu normalnie przyśpiesza do połowy gazu,jesli wcisne pedał gazu do konca samochód wyraznie słabnie,zwalnia. Na jaki kolor wtedy dymi? na wolnych obrotach silnik dosc mocno trzęsie. Za mało paliwa, zły skład mieszanki, brudne filtry.Jakie masz jałowe obroty? Pasek rozrządu kiedy wymieniany?
Niekoniecznie. Jak miałem dziurę w dolocie to obroty po wysprzęgleniu opadały za bardzo, ale po jej zatkaniu obroty potrafiły przez jakiś czas zawieszać się w okolicach 1600 obr/m (przypuszczam, ze musiał sobie od nowa zebrać korekty). Efekt? Na wysprzęgleniu oczywisty ale na biegu też czuć - toczenie się na jedynce czy dwójce i on nie zwalnia, a jak...
Bo z tyłu jest jeszcze pod gniazdem na mikrofon małe pokrętło z napisem Osc. Próbowałem nim kręcić ale silnik ani nie zwalnia ani przyspiesza.
Odwzorowanie szybu robi się przeważnie na enkoderze przez którego kółko przechodzi rozciągnięta wzdłuż szybu linka, lub nowsza metoda - struna ultradźwiękowa i odbiornik na kabinie. Głównie stosuje się to nie do otwierania drzwi, a do bardziej komfortowej, i precyzyjnej pracy falownika. Dzięki temu potrafi on utrzymać silnik "w zerze", korygować położenie...
Witam Triak obecnie to BT138-800. Kiedyś był stosowany BT136-600 efekt był ten sam. Stosowane też było zabezpieczenie w postaci podwójnego układu gasikowego. Efekt ten sam. Dodam teraz więcej do opisu. Mianowicie w obecnym układzie (z pojedynczym układem gasikowym i warystorem) zdarza się, że przebija rezystor czego efektem jest (o dziwo) nieregularna...
Kolego Stachu , jeszcze raz dziękuje za pomoc . Dzisiaj podłączyłem silnik według Twoich wskazówek . Grube przewody do aku silnik kręci , dwa cienkie przewody w jednym jest napięcie w drugim brak , podłączenie tego z napięciem do plusa nie spowodowało zwiększenia obrotów . Dodam że wszystko robiłem na 12v a silnik jest 24v w tym momencie nie miałem...
A jaki budżet Cie interesuje? Bo jeżeli to nie jest kwestia pieniędzy to mogę Ci szczerze polecić Technics'a Sl-1200 lub Sl - 1210 (różnią się tylko kolorami). Są to gramofony z napędem bezpośrednim, czyli nie potrzeba żadnego paska ani nic; sam talerz jest elementem silnika. Jest to ogromna zaleta, dzięki której płyta trzyma stałe tempo i możesz ją...
Wg mnie opis zachowania głowicy (ruch) oraz zwalnianie i przyspieszanie obrotów silnika napędzającego płytę jednoznacznie mówi o niemożności jej odczytu. W pierwszej kolejności wyczyścić soczewkę lasera a jeśli to nic nie da do wymiany jest cała głowica. Kręcenie potencjometrem na dłuższą metę nie przyniesie rezultatów.
Sprawa może wyglądać następująco, nieszczelność w układzie dotowtowym, w trybie przyspieszania i zwalniania nic się nie dzieje, bo i sterownik nie jest w stanie wychwicić różnicy ciśnień, ale gdy w trybie jazdy jednostajnej ster. Ma czas wyłapać rozbierzności w ciś. I wyskakuje błąd. Tak się dzieje w wielu markach. Może to coś Cie naprowadzi. Tylko...
Hałas nasila się podczas przyśpieszania i zwalniania silnikiem-wciśnięcie sprzęgła eliminuje problem. Nie wiem, jaką masz skrzynię, ale np. w oplowskiej skrzyni (6 biegowej) taka usterka to norma. Koszty naprawy nie są jakieś przerażające.
wiec może ciśnienie jest w porządku. Nie wiem co o tym sądzić. Ja wiem. Komunikat z nieba nie spadł,miał przyczynę. To że silnik się nie zepsuł nie znaczy nic,w końcu chory też nie umiera natychmiast ,tylko najpierw choruje. Pamiętaj że czujnik pokazuje jedynie cisnienie poniżej minimalnego,nie zastępuje manometru. Mało tego to fakt że się nie załączy...
Czy masz na myśli przypadek taki, że jak silnik pracuje na wolnych obrotach i wciśniesz gaz, to zamiast przyspieszać to zwalnia, dusi się?
Witam, Posiada lub potrafi ktoś wykonać układ do sterowania silnikiem za pomocą wyjścia z komparatora 7485? Jesli predkosci nie sa równe to w zaleznosci czy a>b czy a<b wtedy przyspiesza lub zwalnia silnik. Z góry dzieki za odpowiedź
Jeżeli dobre wartości elementów (potencjometr) to układ powinien działać. Jak rozumiem generator (na bramkach) reaguje na zmianę częstotliwości i silnik zwalnia i przyspiesza. Problemem może być napięcie zasilania ale raczej stawiał bym na prąd (wydajność prądowa zasilacza).
Na brak wirowania mają wpływ między innymi drożność odpływu, stan pompy spustowej i zużycie paska napędowego bębna pralki oraz sam silnik. Wszystko do weryfikacji.
wiatrak przyspieszać zwalniać przyspieszać zwalniać szarpać wentylator zwalniać przyspieszać
tablet zmiana rozdzielczości sprzedać falownik altusy małe imprezy
inżynier elektronik inżynier elektrotechnik
Schemat zasilacza 42V do hulajnogi elektrycznej Docieranie głowicy VW LT 2.5: zalecenia i wskazówki