To, co trzymasz w dłoni, to wpust czółenkowy (Woodruffa), zwany klinem (niepoprawnie). Wchodzi w gniazdo w wale. Niestety jest ono wręcz masakrycznie rozbite, co w tej chwili dyskwalifikuje go z użycia. Reszta, to też obraz nędzy i rozpaczy. Tam jest jeszcze jakiś moduł zewnętrzny?
Kiedyś zrobiłem taki układ: prądnica z malucha pracująca jako silnik sprzęgnięta mechanicznie z drugą prądnicą z malucha i okazało się, iż straty są ponad 50%. Wydaje mi się, iż sprawność altka nie jest za wysoka i będziesz miał problem z zasilaniem - zbyt duże straty = duża bateria.
Całkowicie się z Wami zgadzam, że rower wygląda na zaniedbany. Starałem się go zrobić najlepiej jak potrafiłem. Jeżdżę nim prawie codziennie, niezależnie od warunków pogodowych i pory roku. Deszcz i śnieg nie powodują większych problemów, napęd elektryczny może pracować w każdych warunkach. Niestety korozja robi swoje, ale tego nie unikniemy. Oczywiście...
wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
witam pytanie do mądrych - czy prądnica typu amerykan może działać jak silnik ciekawe czy takie coś napędziło by rower ?
Witam. Szukam pomocy przy znalezieniu silnika np. wiertarki, jakiegoś urządzenia, lub silnik nie wielkiej mocy który osiągnie prędkość aż do 5000 obr/min lub może nawet trochę więcej. Lub zastosowanie silnika z przekładnią która na wyjsciu osiągnie 5000 obr/min lub trochę więcej (oczywiście pod obciążeniem - prądnicy rowerowej). Silnik może być na prąd...
skad moge wziąsc (z jakiejś taniej rzeczy) silnik elektryczny który mogłby po podłaczeniu do akumulatora samochodowego napędzac rower do predkości rzedu 40 km/h o przecietnym zasiegiu 50 h , akumulator zwykły 44ah Dodano po 32 to znaczy zasiegu 50 km
Witam. Chce zamontować silnik do roweru o mocy minimum 6koni tylko nie wiem jaki silnik wybrać bo podobno żaden z tych nie jedzie tylko ledwo się odpycha.[/code]
Elo. Chcę kupić ten silnik do mojego starego roweru ,ale zanim go kupię boję się ,że będzie problem zamontować ten silnik w tym rowerze :| . Boję się ,że jak kupię ten silnik to stracę sporo kaski ,bo nie będzie się dało go zamontować. link do silnika : http://allegro.pl/silnik-50-do-roweru-ro... pomiędzy silnikiem...
Nie wiem czy dobre miejsce na ten temat jak nie prosze o przeniesienie. Mam slinik spalinowy od podkaszarki. Chciałem go zamontowac w roweze, aby napedzał go łancuchem (zamiast pedałów) aby mozna było regulowac obroty przezutkami. Silnik ten jest bez sprzegła. Jak połaczyc to wszystko w całosc, co zamiast sprzegła lub jak samemu zrobic lub jakie kupic...
Witam. Zakupiłem niedawno rower Batavus Padova Easy jednak lekko zdekompletowany. W rowerze brakuje akumulatorów oraz "komputerka" na kierownicy do sterowania całym napędem. Mam w planach ożywić w rowerze napęd elektryczny poprzez zakup uniwersalnego zestawu do rowerów i wykorzystanie części elementów jednak chciałem zacząć od sprawdzenia. Czy mogę...
http://obrazki.elektroda.net/7_128792894... Witam, Parę lat temu kupiłem rower z przeznaczeniem na dojazdy do pracy. Jeździłem równy rok od wiosny do wiosny nawet w śniegu. Zrobiłem 3000km, ale po zmianie samochodu straciłem motywację do pedałowania :) W międzyczasie wymyśliłem sobie elektryczne wspomaganie do roweru. Kupiłem szczotkowy silnik...
Witam. Pod koniec ubiegłego roku postanowiłem zbudować rower z napędem elektrycznym. Kupiłem trochę części, m.in. silnik 350W 24V 16A 2750rpm, dwa akumulatory 20Ah 24V, itd. Zmontowałem całość i powiem szczerze, że działało. Silnik zamocowany z przodu do widełek miał 11 zębów, zębatka na kole przednim 65. Obie zębatki połączone łańcuchem. Taka przekładnia...
Witam. Potrzebuję zrobić jak najtańszym kosztem rower elektryczny. Rower już mam teraz kwestia silnika (od pralki się nada???) akumulatora i manetki gazu. Nie znam się zbytnio na tym ma być jak najtaniej. Osiągi 25km/h z pedałowaniem przez 50km będą mnie satysfakcjonować
Witam mam problem ponieważ przerobiłem silnik briggs&stratton 3.5hp żeby pracował w pozycji poziomej (wał) i silnik działa już długo. Ale nie o tym, zamontowałem go w ramie rowerowej i teraz mam pytanie jak przenieść napęd? Konkretnie chodzi o to że zrobiłem taką rolkę z metalu i nasadziłem na nią kawałek dętki rowerowej niestety dętka się rozrywała...
Witam Szanowne grono elektrodowiczów :) Zbudowałem niedawno Rower elektryczny tzw. E-bike Użyłem silnik o mocy 500wat na 36v do tego 3 akumulatory 12v/14Ah http://www.unitemotor.com/ProductView_35... Gdy naładowałem na maxa postanowiłem wypróbować machinę. Po 30minutach jazdy silnik wg mojego mulitmetru który czujnik był przymocowany na taśmę do obudowy...
Witam. Posiadam silnik 80 cc, chiński, jest zamontowany do roweru. Dziś jadę i coś pękło w silniku i się wyłączył. Po wykręceniu głowicy nalałem trochę mieszanki na tłok aby sprawdzić czy to przypadkiem pierścień nie pękł. I mam to przesiąkło bardzo szybko. I kompresja jest minimalna, jak było wszystko założone. Ale jest taki problem, ponieważ jak chcę...
Witam, to mój pierwszy post na forum i przy okazji chciałbym się przywitać. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad skonstruowaniem motoroweru, niestety - nie jestem ani elektronikiem ani mechanikiem, dlatego chciałbym zasięgnąć opinii ekspertów. Chciałbym aby ta konstrukcja była jak najtańsza, wiadomo :) po drugie, w miarę możliwości, aby można było...
Chciałbym dodać układ do silnika rowerowego, który pozwalałby doładowywać akumulator podczas jazdy. Podobno potrzebuję regulator napięcia. Prądnica wytwarza napięcie zmienne około 6V. Zamieszczam poglądowy schemat układu, który mam zrobiony przeze mnie. Zaznaczam, że w układzie nigdzie nie ma przerywacza, co jest dość dziwne. Proszę o jakąś pomoc i...
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
1052184 Temat silników rowerowych był wałkowany, ale pomijając dyskusję prawną, gotowe rozwiązania itp zostaje mało treści. Mam taki silnik w dość dobrym stanie który chciałbym zaprzęgnąć do pomocniczej pracy w rowerze. Sprawa jest i prosta i nie gdyż chcę aby silnik był tylko pomocą oraz powinien być sprytnie ukryty w czeluściach roweru - pod siodełkiem....
Witam serdecznie, Siedząc sobie w "czytelni" i myśląc o rosnących cenach paliwa postanowiłem przerobić stary rower na taki zasilany silnikiem elektrycznym. Długo się na zastanawiając kupiłem używany stary zestaw czyli silnik 36v 250w wraz ze sterownikiem i manetką heinzmanna. Po kilku dniach przyszedł. Chcąc sprawdzić sprawność tego zestawu podłączyłem...
Witam, posiadam rower elektryczny z silnikiem w kole tylnym, od pewnego czasu rower nie ma mocy by jechać w dodatku wydaje dziwne odgłosy, akumulatory sprawne i naładowane, podejrzewam sterownik jednak najpierw chciałbym sprawdzić czy silnik jest sprawny i czy od niego nie dochodzą te dziwne odgłosy i podać mu bezpośrednio zasilanie z akumulatorów jednak...
Pewnie dobrze byłoby zmniejszyć siłę boczną działającą na oś silnika, żeby łożyska nie zużywały się zbyt szybko. A może wał z przegubem Cardana? Silnik szczotkowy może mieć w stojanie magnesy stałe, albo stojan z elektromagnesami, to ma wpływ na zachowanie przy przeciążeniu, istotny jest wtedy sposób połączenia uzwojeń stojana i wirnika - rozróżnia...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
... Pewnie krytycy przekładni nigdy nie widzieli roweru z bliska ... Zęby skośne w przekładniach stosuje się dla obniżenia drgań i hałasu - to ma znaczenie zwłaszcza dla przekładni wysokoobrotowych. Różnica między przekładnią z zębami skośnymi, a przekładnią ślimakową jest zbyt wielka, aby robić z tego "szkolenie" na Forum, Prądnica 1kW wolnoobrotowa...
Same bzdury. Prądnica ? Po co? Każdy sterownik do silnika skutera czy roweru ma wejście ,,stop", gdzie po podaniu napięcia odcina silnik niezależnie od położenia manetki. Wystarczy mikrowyłącznik na dźwigni ,,torpeda", zamontowanej z możliwością niewielkiego wychylenia, albo rolka na łańcuchu.
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Nie, alternator się do tego nie nadaje, ponieważ jest to trójfazowa prądnica prądu stałego. Aby się obracał należałoby go zasilić prądem zmiennym trójfazowym po usunięciu układu prostowniczego i zasilić wirnik napięciem stalym. Do takich celów jak chcesz nadają się zwykłe prądnice prądu stałego np od starego malucha(rocznik do 1986 o ile dobrze pamiętam)
I mnie z mocą generatora coś żółtki oszwabili. Mam dla porównania silnik 250W od koła od roweru elektrycznego jest większy i waży 4,5 kg. Działa jako prądnica jedofazowa DC. Regulator DC jest dobry do generatora DC, a tak naprawdę wystarczy regulator wydłubany ze starego samochodu.
Witam, oglądłem wczoraj program galileo i był zaprezentowany rower z prądnicą i silnikiem elektrycznym który osiągał 80km/h (kosztował 20,000 euro) . Czy mógłby mi ktoś doradzić ( jaki silnik, prądnica) zainstalować do mojego projektu. I czy projekt roweru który zrobiłem będzie w ogóle jeździł, a jeżeli już ruszy to z jaką prędkością będę mógł jeździć...
Tu na tym forum był temat (nie umiem teraz go znaleźć), w którym autor przymierzał się do wykorzystania elektrycznego silnika 250W w piaście koła do roweru jako prądnicy. Używanie określenia 250W w tym przypadku mija się z celem, gdyż jak wspomniałem jest to określenie producenta w stosunku do mocy objętej przepisami i często nijak się to ma do rzeczywistych...
Wyobraź sobie że czytałem podobne tematy ale ja nie chcę łączyć że sobą dwóch prądnic tylko używać ich naprzemiennie. Albo prądnica roweru albo prądnica z silnika. Najprostszym sposobem by było zamontowanie przełącznika ale to znów kombinację bo trzeba by pamiętać o jego przełączaniu dlatego pomyślałem o przekaźniku ale fakt faktem musiałby mało prądu...
Znalazłam książkę w której jest schemat wytworzenia prądu z roweru przy zastosowaniu zwykłego akumulatora samochodowego. Pisze, że naładuje komórkę w ciągu półtorej / dwóch godzin z tego co pamiętam. Pedałując rowerem przecież nie osiągnie się takiej ilości obrotów, a w schemacie nie było nawet żadnej przekładni. Kwestia obrotów to nie jest problem...
Witam. Używam od kilku lat roweru elektrycznego. Prosta konstrukcja, silnik w kole 250 W, chiński kontroler, aku od jakiejś hulajnogi 36 V/7 Ah. Jeżdżę na samym silniku, rower nie posiada łańcucha, zasięg to około 25 km. Wpadłem na pomysł by wstawić do niego prądnicę, tak aby móc pedałowaniem wytwarzać prąd potrzebny dla silnika. Wydawać by się mogło...
.....A Ty równie dobrze mogłeś przytoczyć zapisy z lat osiemdziesiątych, kiedy ślimak był ślimakiem. No bo teraz, zgodnie z unijną regulacją, jest już przecież... rybą! I jest tak dobrej pory nic się nie zmieniło. Czytaj ustawy zamiast brukowców. Decyzja typowo polityczna, ślimak został pod dotacje takie jak dla ryb podciągnięty. To wszystko a nie...
Silnik na 24V (z magnesami trwałymi) będie wytwarzał nieco mniejsze napięcie, założyc można że rzędu 20V. Z prawa ohma wyliczysz sobie 20V/15A - wyjdzie źdzebko powyżej 1 oma. To nie takie proste. Silnik z magnesami trwałymi nie wygeneruje prądu większego niż prąd, który kompensuje pole magnetyczne magnesów. Oczywiście dochodzą jeszcze szczegóły konstrukcyjne,...
Weź pod uwagę że moc generowana nogami przez typowego rowerzystę to około max 300W. 50 W prądnicy to bardzo duże obciążenie. Nie tędy droga. Albo więcej panela albo inne źródło energii To jest maksymalna moc rowerzysty amatora. Trenażer u kumpla przeciętną jego moc, a jeździ on dużo, (stąd posiadanie trenażera :) ) pokazuje na poziomie 170W. I tak...
Jeśli mogę podsunąć coś oszczędnemu poznaniakowi: - najtańszy silnik szeregowy o mocy pareset wat kupisz razem z tanią wiertarką chińską, ceny zaczynają się od 25 złotych w górę. Użyty tam silnik szeregowy jest tzw. "uniwersalny", czyli działa zarówno na prąd zmienny, jak i stały. Ten silnik możesz sprząc z napędem drezyny przez łańcuch i wolnobieg...
To ja się chciałem pochwalić swoim rowerem: spalinowy, pojemność 80cm3 (choć mówią że kitajce inaczej liczą pojemność i faktycznie ma około 60cm3), ważę też w przedziale 115-120 i jak na razie wyciągnąłem na nim 49,7 km/h :-) http://obrazki.elektroda.net/56_12579411... W tym silniku prądnica też "sieje" i w związku z tym musiałem zrezygnować...
W zależności od tego jakim obciążeniem potraktujesz prądnicę - takim napędem musisz ją napędzać + straty mocy. Tak "na oko" 1,5xPobc. Proponuję obciążyć prądnicę grzejnikiem ≈1kW (np. żelazko lub czajnik) i do tego napęd 1,5kW (np. hydrofor, piła do drewna lub kosiarka do trawy :D ) Możesz oczywiście obciążyć prądnicę mniejszym obciążeniem np....
Do Wojtek 32,kolega ZGG pokazał w mym imieniu to co nie mogłem wysłać tak to właśnie wygląda,z tym że Komel magnesy zamawia w o żądanych wymiarach i parametrach.Na zdjęciu stojan jest starszego typu obecnie stosują nowy typ stojana tak jak obecnie wyglądają silniki ,natomiast wirnik nie zmienił się i do obecnej chwili jest taki sam .Panowie jeśli chodzi...
Jeśli masz starą drukarkę to śmiało możesz z niej zaadoptować silnik krokowy z posuwu cardriga . Tylko nie mogę na odległość określić mocy wyjściowej z tego typu prądnicy .
W starej książce bodaj Słodowego był samochodzik napędzany prądnicą od Żuka. Zatem z rowerem da sobie radę.
Maćku jaki masz silnik? Co to za rower? Nie ma w nim prądnicy zwanej dynamo? Typową rowerową prądnice kupisz nawet za 5 zł.
Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
Człowiek może stale oddawać 200W; czy z tego powodu kręci prądnicą podłączoną do MPPT, zasilającą PWM i silnik w rowerze? Nie, bo to głupota. Grzałki dobrane do zbiornika i ilości paneli można porównać do jazdy zwykłym rowerem. Naprawdę, tak można, jest jednak bardzo niezdrowe dla ... producentów MPPT.
silnik od kosiarki ma cewkomoduł, wychodzi z niego tylko WN do świecy i kabelek gaszenia-do masy możesz spróbować rozciąć drugą taką cewkę WN z innego silnika i nawinąć na nią dość gruby drut odwinięty z jakiegoś transformatora , przynajmniej 0.5mm grubości a ilość zwojów to eksperymentalnie i zamontować obok cewki WN, wtedy będzie produkowała prąd...
Dzwonisz po zakładach i pytasz nie wszyscy chcą takie coś robić tak samo jak z silnikami do rowerów.
A ja z kolei chciałbym zapytać kogoś znającego dobrze temat prądnic i silników elektrycznych czy mozliwe jest zamontowanie w rowerze w jednym kole np przednim prądnicy (tego silnika z allegro w kole) a w drugim silnika tez tego montowanego w szprychy. Moje pytanie jest nastepujące -> jaki bedzie skutek gdy w przednim kole zamontuje silnik 1000W i bedzie...
Są gotowe silniki spalinowe do rowerów. Twoje rozwiązanie pozbawione jest sensu bo mamy tak: silnik spalinowy=>prądnica=>silnik elektryczny. :D Pojęcie sprawności koledze jest pewnie znane ? :D
Możesz wyjaśnić pojęcie "prądnica silnika"? Rowerowe dynamo chcesz napędzać kołem roweru czy silnikiem?
Swego czasu w Młodym Techniku (z 70' lat) , opisana była konstrukcja elektrycznego roweru, tam za silnik służyła prądnica samochodowa. Z tego co pamiętam napęd był na przednie koło, poprzez pasek klinowy, a i osiągi miał całkiem niezłe 35km/h(?).
Witam Jako silnik można wykorzystać prądnicę prądu stałego od samochodu ciężarowego lub autobusu z instalacją 24V lub stary silnik elektryczny od w/w pojazdów o mocy rzędu 300W lub więcej. Silniki na inne napięcia np: od samochodów osobowych wymagają przezwojenia wirnika, co nie jest proste.
W najprostsze rozwiązanie zamontować dynamo rowerowe. Bardziej wyrafinowane rozwiązanie jak na zdjęciach poniżej https://obrazki.elektroda.pl/1950969700_... https://obrazki.elektroda.pl/6171346900_... https://obrazki.elektroda.pl/6981816500_... https://obrazki.elektroda.pl/8110233400_...
Witam. Stałem się posiadaczem starego silnika elektrycznego na 12V 25W chyba, made in CCCP i myślałem, aby założyć go do roweru jako prądnicę do doładowywania akumulatora Li-ion poprzez układ ładujący na MCP73833, bo u mnie dwie diody CREE pobierają ok. 1.3 A. Czy warto taki silnik zastosować jako prądnicę do roweru?. Czekam na Wasze opinie.
Koszt od parudziesięciu zł. Możesz wskazać gdzie można w tej cenie kupić sprawne koło z wbudowanym silnikiem do roweru elektrycznego?
Silniki od wycieraczek mają 30-80W, zależy od modelu samochodu. Przekładnia śrubowa redukuje obroty do kilkudziesięciu na minutę, moment pozwala wkręcać wkręty w twarde drewno (sprawdzane :) ), powinien pociągnąć kosiarkę (osobiście próbowałem nim napędzać rower - ciągnął, ale wolniutko :( ). Jeśli będzie za słaby, to może prądnica od malucha - tylko...
Silniki invertorowe są łatwiejsze do sterowania pracą w pralce - do naszych zadań takiego sterowania nie potrzebujemy. https://www.youtube.com/watch?v=dOhxX-kq... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... https://www.youtube.com/watch?v=oeLfq29f... Budowa takiego silnika nie nadaje się do pracy jako dobra prądnica - najlepsze są w rowerach....
To, co Ci podałem, wynika z fizyki i wszystkiego, co wiadomo o budowie maszyn elektrycznych. Nie uwzględniając dotychczasowego dorobku w zakresie nauki i praktyki, możesz uzyskać tylko gorsze wyniki, a nie lepsze. Jako wskazówkę co do tego, jakie możesz mieć wielkości mechaniczne, daję Ci link do silnika o mocy 1,1kW przy 3000 obr/min. :http://www.cantonigroup.com/pl/cantoni/...
Wykorzystanie roweru do napędzania prądnicy jest jak najbardziej realne, i wydajność takiego "tantemu" człowiek/rower/prądnica jest dość duża. Do dzisiaj mam przed oczami starą kronikę filmową, gdzie jeden Wietnamczyk (w czasie wojny) kręci pedałami roweru specjalnie przystosowanego, a drugi rozmawia przez polową radiostację. To samo było i z oświetleniem...
(at)Krzysztof Reszka i (at)rapper3d Napisałem w poście #40. Sam bym chętnie sprawdził swój pomysł w nim zawarty, tyle że nie bardzo mam czym napędzać taki silnik, bo by się znalazł. Powtórzę. - Zasilić DC (z akumulatora np.) połączone szeregowo cewki stojana i zmierzyć, jakie napięcie powstanie na wirniku (szczotkach) podczas ruchu wirnika. (at)rapper3d...
To nie temat z postu nr 13. Myślałem o przełożeniu siły mniejszej na większą podobnie jak np. w rowerze, systemem wielkości kół pasowych a zasilanie z sieci energetycznej. Dokładnie ten sam temat bo (wbrew temu co piszesz) nie chcesz przełożenia sił a zamiany energii mniejszej na większą. Moc to ilość energii wytworzonej lub pobranej w ciągu 1 sekundy....
no będę próbował na ramie od roweru który ma tylni koło(felge) ii nie ma kierownicy do eksperymetów ok:) a jak to wygląda to od strony elektronicznej? czy ten regulator z malucha byłby dobry? no i prądnica oczywiście? czy trzeba jakiś inny regulator wybudować?
Witajcie. Możliwe, że temat był już poruszany na forum, ale zanim się doszukam, to szybciej założę nowy. Wpadłem na pewien pomysł. Mianowicie chciałem zrobić prostą prądnicę do roweru na zasadzie - cewka na widelcu i magnesy neodymowe na szprychach. Podczas jazdy wytwarzałby się jakiś tam prąd, który ładowałby powerbank. Czyli inaczej mówiąc, chcesz...
:rozłączenie od sieci 220 V silnika i załączenie od prądnicy z pomocą styczników Możesz zastosować jakikolwiek. Nie ma to żadnego znaczenia. Bo i tak działać nie będzie !! Kłaniają się prawa fizyki. Dodano po 2 włączony do sieci E.elektr. silnik 220 V,1.5 kW 2800 obr./min.{z przekładnią kółek pasowych napędu 4000 obr./min.} napędza bez trudu prądnicę...
Ale regulator musi mieć wejście na tacho to taka mała prądnica jak dynamo w rowerze założona na silniku która daje sprzężenie zwrotne do obrotów.
prądnica roweru silnik roweru silnik roweru sparta
lista kanałów toshiba zadania elektrotechnika whitenergy zasilacz
odkurzacz pionowy pompa wytrawiacz
Dodge Intrepid 2002 2.7 - Problemy z odpalaniem Antena radiowa do skutera Futuri3 - wybór i montaż