jezeli nie przelacza sie sam na LPG po dodaniu gazu to mozesz od razu na zimnym go sam przelaczyc.jezeli tak sie nie da trzeba udac sie do gazownika na przestrojenie centralki, poniewaz w niektorych modelach centralka laczy sie z czujnikiem ciepla silnika i wtedy jest mozliwosc albo automatycznego albo recznego przejscia na zasilanie LPG. Ale jest mozliwe...
Silnik rozgrzewa się normalnie? Czy węże idące do nagrzewnicy nagrzewają się ? Czy bez dmuchawy załączonej oba są tak samo ciepłe? Po załączeniu dmuchawy robi się jeden chłodniejszy ? Mogła nagrzewniczka się zalepić. Co do temp. Na wyświetlaczu to sprawdź wiązkę do czujnika i sam czujnik. Podłącz komputer to się dowiesz czemu nie ma gazu.
Masz uszkodzony silnik od lustra, na ktory pada promien lasera.
Może faktycznie skrzynia trzyma skoro paliwa zużywa dużo . Zobacz jak bedzie zimny jak się sam silnik rozgrzewa i czy skrzynia też się szybko rozgrzewa a nawet czy się nie przegrzewa.
Robiłem ostatnio remont 30-ki i po założeniu nowego termostatu alkoholowego na postoju na wolnych obrotach silnik rozgrzewa się do 80-ciu stopni. Trójwskaźnik w tych ciągnikach każdy inaczej pokazuje i nie jest w ogóle wart zaufania. Poszukaj jakiegoś bardziej wiarygodnego żeby być pewnym temp. silnika.
Ręczne Dodano po 8 jak będę w domu to przeczyścę filtr powietrza i dam znać czy pomogło
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
To jest nastawnik przesłony powietrza w silniku 2EE.Sterowany PWM ze sterownika silnika i może brzęczeć po włączeniu zapłonu..Na zimnym silniku prawie max zamknięty,w miarę rozgrzewania silnika coraz bardziej się otwiera.pozdr.
Czy czasem termostat (elektronicznie sterowany zawór) nie reguluje temperatury powrotu, przed pompą cieczy chłodzącej? Czy termostat klasycznie reguluje temperaturę na wyjściu z głowicy? Czy klimatyzacja nie uruchamia się automatycznie celem osuszenia powietrza oraz obciążenia silnika celem szybszego rozgrzewania?
A rozgrzewasz silnik na benzynie czy od razu po odpaleniu przełączasz na gaz?
Po mojemu za dużo paliwa. Może leje wtryskiwacz rozruchowy (na ciepłym silniku) albo jest uszkodzony zawór rozgrzewania silnika i daje za dużo paliwa na ciepłym silniku. To jest K-jetronik czy KE-jetronik ?
Wymieniony był termostat czyli był walnięty i na starym silnik dłużej się rozgrzewał i to było nienormalne. Teraz jest o.k.
Zrobiłem dziś rano kolejny test po nocy. Odpiąłem pierwszą sondę, temperatura cieczy 18 stopni. Odpaliłem silnik i pozwoliłem się rozgrzewać na biegu jałowym. Silnik cały czas w open loop, korekta krótkoterminowa paliwa na sztywno zadana 0,78%. Rozgrzałem silnik do 80 stopni, motor pracował cały czas równo, nie było szarpań czy nierównej pracy silnika....
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
dany232 to jest właśnie sprawdzenie domowymi sposobami uszczelki pod głowicą skoro ci płyn wywala to znaczy że jest pęknięta i spaliny się przedostają do ukłądu chłodzenia i tu się zaczyna problem a termostat w takiej sytuacji ma niewiele do powiedzenia bo silnik się rozgrzewa do granic możliwości i termostat i tak się otwiera nagrzany nie przez płyn...
Zrobiłem to za Ciebie i.. po prostu podłączyłem taki silnik. Kręci się, ale szybko rozgrzewają się przewody z zasilacza, więc radzę uważać.
Bez wątpienia można zniwelować ten efekt stosując metodę wstępnego rozgrzewanie silnika. Czyli po starcie daj mu popracować minutę czy dwie na wolnych obrotach. To mały silnik, więc po wyruszeniu w trasę pojazd powinien bardzo szybko osiągnąć oczekiwaną moc i prędkość maksymalną.
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Już to widzę, jak silnik się rozgrzewa w 5 sekund, w artykule powinni raczej napisać, że się w tym czasie zdąży posmarować. Myślę, że na mrozie może się rozgrzać najwyżej do temperatury pokojowej w tym czasie i to nie cały. Prawdą jest, że na postoju silnik rozgrzewa się znacznie dłużej niż podczas jazdy, dlatego nigdy nie rozgrzewam na postoju, z jednym...
Witam! Moc silnika jaki zastosujesz do takiego siłownika zależy od tego czy zastosujesz jakąś pośrednią przekładnie czy po prostu połączysz śrubę bezpośrednio z wałem silnika.Moc użytego silnika zależy również od typu użytej śruby ( rodzaju gwintu) czy jest "drobny" czy "gruby" gwint drobniejszy wymaga mniejszej mocy silnika ale za to wolniej będzie...
Procedura inicjalizacji silnika C5 HPi (sterownik Sirius 81): Warunki wstepne: silnik powinien byc zimny, klimatyzacja wylaczona. Podczas rozgrzewania silnika na postoju nie powinny by uruchomione duze odbiorniki elektrcznosci - np. swiatla mijania. 1. Wlaczyc zaplon. 2. Odczekac 20 sekund. 2. Uruchomic silnik. 3. Rozgrzewac silnik na obrotach biegu...
U mnie powodem takiego błędu była luźna masa któa pozostała po przeniesieniu przepustnicy wyżej na kolektor mantzla. Podłożyłem oczko pod cewkę i problem znikł.
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Nie traci na mocy. Nie wiem jak wyglada egr bo nie patrzałem.
Tak wyglada spawanie na zimno duzych elementów małym pradem. Kilka razy też to zaliczyłem. Jezeli jest mozliwośc nie rozbieram silnika i rozgrzewam do temperatury pracy, duzo pomaga.
Jak przygazuje i zejdzie na wolne obroty to zatelepie i pracuje równo.
Jesli wysokie cisnienie w zbiorniczku to do wymiany uszczelka pod głowicą a co do termostatu to ma on za wysoką temp.otwarcia.proponuje wymienic na go na inny czyli o mniejszej temp.
Witam W mojej corsie też tak było jak ja sprowadziłem. Olałem to :-) Wymieniłem olej, odkręciłem pokrywe zaworów i wyczyściłem to mazidło. Przejechałem od tamtego czasu jakieś 15 tyś km i jest ok. Żadnego mazidła już nie ma. Widocznie poprzedni użytkownik mojego auta jeździł na krótkich dystansach i podczas jazdy liczył chmury, tzn. słabo naciskał na...
Silnik rozgrzewa się normalnie?
Z braku dalszych pomysłów podjęliśmy decyzję o wgraniu nowego oprogramowania i to był strzał w dziesiątkę. Od tego czasu jest OK.
bo jest wszystko ok moim zdaniem jeśli stało się to zaraz po założeniu gazu to nie ma się co czepiać chłodnicy czy termostatu tylko sposobu podłączenia obiegu płynu do parownika z drugiej strony jeśli stało się to po pewnym czasie to może być winny termostat, czujnik wentylatora, albo zamuliła się chłodnica sam już trochę nie wiem co mam o tym myśleć...
To chyba normalne że zimny silnik pracuje na ssaniu czyli na wzbogaconej mieszance i podczasz rozgrzewania się obroty maleją nie ma tu żadnej usterki
Jaką wersję posiadasz MMI HIGH czy BASIC ? jeżeli high to jest to raczej jedna ze stałych usterek tych sprzętów. Jak coś pisz na priv.
Jak na razie całą zimę samochód przejechał bez szwanku. Wydaje mi się, że po rozgrzaniu silnika, rozgrzewa się też i sterownik silnika (w lato tym bardziej). Sterownik silnika przerzucony został na plastik, przy akumulatorze. Czytając różne fora itp. doszedłem do wniosku, że elektryka w tych autach jest po prostu słaba. W 99% pewnie jest to wina sterownika...
Wygląda na to że może to być nieszczelny układ dolotowy , lewe powietrze. gdy silnik jeszcze się rozgrzewa dostaje więcej paliwa i chodzi normalnie. Także rozszczelnienie może powodować wyższa temperatura. Zbadaj go rozpylając plaka w różne miejsca jeżeli podwyższą się obroty to już wiadomo. Ale najlepiej sprawdzić dymem. To tak na początek. Nie raz...
Ford Focus C Max 2,0 TDCI W trakcie rozgrzewania silnika zaczynają mrygać kontrolki na desce rozdzielczej i zegary klimatronika oraz szarpie silnikiem wymieniałem : -wtryski -pompa -alternator -czujnik doładowania turba
Witam wszystkich, zabrałem się za składanie silnika w 2t i muszę wsadzić łożyska w kartery i mam taki problem bo muszę rozgrzać karter żeby wsadzić łożysko i muszę zakupić palnik gazowy taki którym rozgrzeje karter i tu pytanie czy takim palnikiem jest to możliwe? ;) http://allegro.pl/palnik-gazowy-lampa-ga...
To k-jetronik czy ke-jestronik? Jak k-jestronik (jak napisasałeś- ale niektórzy mylą oba systemy) to czujniki elektryczne mają niewiele do gadania. Najważniejsza jest regulacja przepływomierza, zawór dodatkowego powietrza i zawór rozgrzewania silnika, może ten ostatni coś szwankuje. No i oczywiście pompa paliwa ale jeśli auto dobrze "idzie" po rozgrzaniu...
W małych silnikach różnych modeli są świece żarowe rozgrzewane baterią , mieszanka zapala od elementu żarowego , praca silnika podtrzymuje temperaturę tego żarnika i tak się to kręci bez kontroli momentu zapłonu , trzeba do tego odpowiednie paliwo i taki model śmiga ze 100 na godzinę , sam widziałem . Być może ciągła iska zastępuje taki żarnik .
na hipolu mf po uruchomieniu silnika pracuje dość głośno ale jak się olej rozgrzewa to cichnie...
Kiedy ostatnio kontrolowałeś luzy zaworowe? W chińskich silnikach OHV luzy zaworowe zwiększają się w miarę rozgrzewania się silnika. Także może dochodzić do sytuacji, że gdy silnik jest zimny, zawory będą lekko podparte - silnik będzie wtedy palił, ale ciśnienie w kolektorze będzie zbyt niskie do prawidłowego funkcjonowania gaźnika i otwarcie przepustnicy...
jak rolka zle trzyma to podskakuje na pasku ( w mojej reni jest to samo)
Czyli odpalam i na wolnych obrotach aż się zagrzeje i mogę śmiało jeździć. No ja się chciałem dopytać, bo właśnie to zauważyłem.
Za niska uszczelka pod głowicą. Silnik się rozgrzewa korbowody wydłużają i pukają po nagrzaniu.
Na zimnym silniku będzie większe ciśnienie, w miarę rozgrzewania będzie spadać,ale nie powinno spać tak drastycznie z 4 do zaledwie 1 at Jeśli silnik miał remont robiony nie dawno to jeszcze jest kwestia dotarcia(silnik musi się spasować,uszczelnić,chyba że nie był dobrze zrobiony remont?).
ten na zdjęciu nie ma filtra odśrodkowego (ta płaska pokrywka to jest zaślepka).Filtr odśrodkowy ma podobną wysokość co główny filtr oleju. Zaślepki są stosowane w CF85 bo w XF105 powinien byc w standarcie. Dodano po 3 Jeżeli zapala się ciśnienie oleju po np. wyrzuceniu na luz zaraz po dłuższym obciążeniu silnika, to wina również może być w zatkanym...
tylko że reduktor jak ma twarde membrany to z reguły zimny silnik ma problem bo go zalewa gazem, wtedy śmierdzi nieprzepalonym gazem z tyłu. W miarę rozgrzewania membrany robią się elastyczne i silnik zaczyna chodzić poprawnie... a tu problem jest odwrotny, a może tłoczek w elektrozaworze sie blokuje i wtedy ma mało gazu i szarpie.
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Tylko nie rozumiem na jakiej podstawie ta diagnoza niesprawnego termostatu skoro temperaturę trzyma i nic się nie przegrzewa, zawsze przy odczycie parametrów miał 110°C bo tak ma być. Silnik rozgrzewa się szybko i trzyma stabilnie temperaturę 110 więc po prostu nie rozumiem dlaczego to termostat...
Zasada jest prosta jak masz co2 w płynie chłodniczym to zmienia barwę, rozgrzewasz silnik zakładasz tester dajesz w palnik i tyle pieśni W układzie chłodzenia miało być nie w płynie.
Szczerze mówiąc nie widzę zwiazku przeciążania blendera z urwanym drutem uzwojenia stojana. Po mojemu (bo jak sam zauważyłeś brak impregnowania uzwojeń) drucik został przerwany podczas manipulacji z bebechami blendera. Czasem się zdarza - nihil novi.... ;) Co do solder maski to byłbym spokojny - przecież podczas lutowania płyta z nią musi wytrzymać...
Sprawdzałem węże od chłodnicy, oba ciepłe po rozgrzaniu i miekkie. jak gorące to powinny być twarde, może korek nie trzyma ciśnienia, czy silnik rozgrzewa się jak kiedyś czy wolniej?
Witam ...nie wiem czy pomogę ale .. w ub. roku kupiłem nową odśnieżarkę z silnikiem Briggs&Stratton Snow series 800 z aluminiowym tłumikiem .. i po dopaleniu silnika tłumik w środku rozgrzewa się do czerwoności więc jeżeli tłumik jest taki sam jak u Ciebie to chyba w normie :) Nie jest taki sam, ten jest 1987 roku.
Zimny czujnik ma 82 Omy, podczas rozgrzewania silnika ta rezystancja maleje.
Też tak mi się wydaje, ale jednak przechodzi w stan awaryjny i nie da się jechać. Wiem, że tam są, ale w żadnej rozpisce nie znalazłem, który odpowiada za grzałki nurkowe. Czy może być taka sytuacja : silnik rozgrzewa się do ok 90 stopni i wtedy grzałki powodują zwarcie ? Chciałem wyciągnąć przekaźnik za nie odpowiedzialny i zobaczyć co będzie.
Sprawdź czy podczas rozgrzewania silnika od razu robi się ciepła chłodnica, jeśli tak to termostat jest zablokowany w pozycji otwartej
P1351 Przekaźnik świecy żarowej - przerwany obwód prądowy Możliwe przyczyny: - Wiązka przewodów - przekaźnik układu rozgrzewania świec - świeca żarowa - komputer sterujący silnika
Mam problem po włączeniu wentylatora i regulatora temperatury na max w kabinie jest chłodno. Jest to Actros 1850 04r Silnik rozgrzewa sie do temperatury 75stopni, czy to moze problem z niedogrzaniem silnika??
Czy któryś z kolegów na podstawie filmiku może stwierdzić że to na pewno silnik ?
Witam Silnik rozgrzewa się szybko do wysokiej temperatury. Wentylator się włącza ale pod obciążeniem nie wystarczająco schładza oraz pokazuje się wyciek płynu na zbiorniczku wyrównawczym. W czym jest Problem? Pozdrawiam Dodano po 3 Proszę o odpowiedz
Uff, w końcu mam jakąś diagnozę. Podgrzałem moduł CEM i pojawiła się awaria, bez potrzeby uruchamiania i rozgrzewania silnika. Schłodziłem CEM, awaria zniknęła - i tak dwa razy pod rząd, więc raczej pewniak. Teraz pytanie, co dalej? Chyba poszukam toru CAN w tym module...
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
Oba termostaty reagują tak samo , jeden jest nowy oryginalny . Mnie martwi tylko ten pierwszy skok , przy rozgrzewaniu silnika , kiedy totalnie zimna woda miesza się z gorąca w bloku silnika , jest to normalne zachowanie ??
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika najpierw rozgrzewają sie rurki ktore wchodza do srodka auta od silnika do nagrzewnicy. Czy prawidlowoscia jest to ze obie rurki sa gorace zarowno ta co wchodzi jak ta co wychodzi spowrotem do silnika-przy wylaczonym grzaniu w samochodzie.
To może szanowny kolega Jarosx9 uzasadni czemu mu się pomysł nie podoba? A czy samochód z wyłączonym silnikiem rozgrzewa się szybciej?:D Nie i jeżeli np. ktoś ma kaprys aby silnik odpalić z pilota i poczekać w ciepłym domu to jego sprawa.
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
ale czy to jest 100%, ze do wymiany owa pompa, czy dac do innego mechanika, ktory sie pobawi? i czy ta pomba dziala tylko jak sie silnik rozgrzewa czy na zimnym funkcjonuje tez? Jesli na zimnym, to dlaczego nie szarpie na zimnym?
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Podłączam się też, bo mam *identyczny* problem. CR-V 2005 diesel, przebieg 130 kkm. Na zimno jest wszystko ok (ładowanie 14.3-14.6V mierzone multimetrem), po mocnym rozgrzaniu silnika (trasa 50-100 km) nie ma ładowania...
a przewody zapłonowe ile mają lat/km. A co z przepływomierzem? Co do spalania - czy silnik rozgrzewa się szybko? Może to być np. termostat. Ile wcześniej w zimie palił?
Nie zapominaj że jest długi dolot, i silnik poprzecznie a korektor dolotowy za silnikiem wiec pęd powietrza go nie wychładza a wręcz rozgrzewa...
Ja na twoim miejscu wymienił bym filtr powierza i odczekał aż temp. otoczenia wzrośnie bo diesel długo i ciężko się rozgrzewa a niedogrzany silnik spala więcej, a objawem tego są nadmierne spaliny
czy podczas pracy w miarę rozgrzewania silnika nie słabnie? jeżeli tak to puchną tłoki i po zgaszeniu nie obróci rozrusznik-tłoki rzemiosło lub brak prawidłowego smarowania od spodu (dysze olejowe jeżeli takowe posiada) czy ma przedmuch z odmy?
Autko to Fiat Panda 1.2 Ale podobne zjawisko wystąpiło też u znajomego w dość leciwej Skodzie Felicji. Tam przestało dobrze grzać po wymianie uszkodzonego termostatu na którym silnik nie łapał odpowiedniej temperatury. Oczywiście wymiana termostatu wymagała spuszczenia płynu. Po wymianie na nowy termostat silnik rozgrzewał się do prawidłowej temperatury...
Obieg wewnętrzny passat b6, czym się różni zwykły od tego obok z literką A? ten po lewej przy włączaniu dodatkowo włącza klimatyzację a z literką A bez klimatyzacji. Czy to ma wpływ na rozgrzewanie silnika czy tylko wnętrze samochodu?
Witam! Ostatnio w moim Oplu wymieniałem termostat, ponieważ silnik się nie dogrzewał. Po wymianie, do 90 stopni silnik rozgrzewa się w prawidłowym tempie. Jednak problem pojawia się jak już osiągnie tę temperaturę. Wskazówka podnosi do jednej kreski powyżej 90 stopni, a później szybko opada do 90 stopni i proces ten powtarza się przez całą jazdę. Co...
Po pewnym okresie pracy (zwykle kilkadziesiąt godzin) kolumny wygrzewają się i dźwięk ulega czasem nieznacznej poprawie. Jest to analogia do "dotarcia" silnika spalinowego.
czy powinno sie podgrzewac swiece jesli sielnik jest rozgrzany? czy odpalanie silnika bez rozgrzewania swoec ma wplyw na zywotnosc silnika?
Po wymianie elektrozaworu N205 od zmiennych faz rozrządu problem został rozwiązany.
bo tak właśnie działa pompa powietrza wtórnego... jest uruchamiana tylko w początkowej fazie rozgrzewania silnika... jej zadniem jest dostarczenie świeżego powietrza przed katalizatorem, tak aby niespalone paliwo które znajdzie się w kolektorze wydechowym mogło się "dopalić" i tym samym rozgrzać sonndy oraz katalizator... wpisz Sobie w przeglądarkę...
Pomyślałem i wiem o tym. Uważasz, że po wywierceniu 8 otworów 10mm w stali 6mm przy 35Hz silnik powinien się lekko rozgrzewać?
Okazało się, że silnik rozgrzewa się do temperatury 97 stopni C, następnie przy tej temperaturze uruchamia się wentylator, zbija temperaturę do 93 stopni. I tak w kółko. Wszystko w temacie, zamykam.
OK powiem tak temp silnika rozgrzewa się normalnie jak powinna ale dochodzi tylko do +-70*C a nie jak powinna ok 90+-. Więc mówicie że termostat, ok . Powiedz mi jeszcze czy takie coś sprawdze kablem vag takim z allegr za 50zł ?
mialem takiego potwora 1,4 z 87r- ale silniczek chyba 92 albo 94 bo wczesniej ten model mial silnik 1,3 o ile pamietam. Wrzucilem do niego gaz, na benzynie malo jezdzilem a pozniej przestalem wogole- jak przechodzilem na benzynke mialem takie objawy jak Ty- ale za to na gazie ... miodzio- nawet wbrew wskazaniom expertow - zapalalem i od razu jezdzilem...
(at)Davvvi Mam znajomego, który ma bardzo stary skuter honda 50ccm. Do niedawna miał kłopot z oryginalnym gaźnikiem. Gaźnik ten miał ssanie sterowane podciśnieniem z silnika. Wieczny kłopot z odpaleniem, gubieniem paliwa, zalewaniem świecy itp. Poszukał na alle... Gaźnik do HONDA LEAD ze ssaniem elektrycznym. Zamontował to ustrojstwo i problemy się...
... olej wlewają zawsze taki sam. Ten Sprinter to stały klient tego warsztatu i procedura wymiany zawsze taka sama - rozgrzewają silnik potem na kanał i spuszczają. Tak stoi do rana, później zalewają świeżym, nowe filtry. Jedyne wypięte wtyczki to te na filtrze powietrza nad silnikiem, reszta instalacji nie ruszana. Załatwiamy na dzisiaj serwisówkę...
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Właśnie urwana poduszka występuje niemal wyłącznie przy ruszaniu (względnie też cofaniu). Temperatura nie powinna tu grać znaczenia. Możliwe że masz też np słabo wyważony silnik i rozgrzewa się nawet nie o tyle skrzynia, co sam silnik. Diagnostyka poduszek silnika jest łatwa. Wsadź łom, duży klucz (np 32) czy inny twardy pręt i spróbuj nim przesunąć...
Obieg cieczy jest cały czas. Regulacja polega na przestawianiu przesłony powietrza. Jest możliwość, że niedomaga silniczek do jej przestawiania, albo przesłona o coś ociera. Np u mnie sporadycznie muszę przestawić pokrętło temp. z max na minimum i z powrotem, żeby się właściwie ustawiła. Pewno coś tam haczy, ale nie chce mi się na razie tam grzebać....
wiec nie wiem co to może być, czy coś przymarza np cała centrala czy elektrozawór? proszę o rady A dotknąć parownika jak się silnik rozgrzewa to się boisz, może jest nie dogrzany? Nie dobrze, że instalacja nie ma czujnika temperatury i nie uwzględnia tego przy włączeniu, będą problemy.
Do tej pory wymieniony został sterownik silnika drugi raz po każdej wymianie sterownika silnik rozgrzewa się normalnie do 90 stopni i gaśnie pierwszy sterownik mógł być uszkodzony ale drugi? chyba za duże prawdopodobieństwo, żeby obydwa były uszkodzone w ten sam sposób jest tak jak na początku.... silnik martwy może jakieś sugestie
Nie kombinuj z tymi durnymi pomysłami bo nic to ci nie da . Autko na komputer i zerknąć w parametry jak pracuje EGR i czy wskazania przepływki przy różnym stopniu otwarcia zaworu sie zmieniają. Przy tym motorze świeca też może mieć winę ze względu na to że podczas dopalania FAP-a swiece śię rozgrzewają żeby podnieść temperaturę spalania w komorze silnika...
jak powinien byc zamontowany prawidłowo termostat? w moim aucie na poczatku byl on zamontowany "sprezyną w silniku" - silnik szybno sie rozgrzewał i jak osiagnal prawidłowa temp szybko spadała ponizej prawidłowej, teraz zamontowalem termostat odwrotnie czyli sprezyna w termostacie jest skierowana w przewód do chłodnicy - silnik rozgrzewa sie troche...
Sprawdź czy zmienia się rezystancja czujników gdy silnik się rozgrzewa.
Odpal zimnego i w miarę rozgrzewania kontroluj chłodnicę, jak będzie się rozgrzewała razem z silnikiem to dalej jest coś nie tak z termostatem.
Podobny problem może mieć kilka różnych przyczyn... Wypada zrobić diagnostykę na takim rozgrzewającym się silniku. Albo wróżenie z fusów - nie polecam.
Dzisiaj byłem u mechanika ..... Obejżał , posłuchał , kazał odpalić , potem zgasić ..... Diagnoza : 98 % to wina gazu i nie dogrzewaniu silnika , przy częstrzym rozgrzewaniu silnika powinno to zniknąć lub się zminimalizować ......
Na ucho to raczej nie słyszę za dużych zmian obrotomierz też w miarę stoi w miarę rozgrzewania się i przechodzenia silnika przez kolejne fazy więc jakoś nic niezwykłego nie widzę. No może raz silna widzę szarpnięcie obrotomierza ale nie słuchać zmiany obrotów.
ja włączam silnik i rozgrzewa się na wolnych obrotach, po kilku minutach dopiero ruszam
Witam po długiej przerwie ale przed zimą. chcę wszystkim podziękować za pomoc. Wymieniłem własnie termostat i temperatura silnika skoczyła o około 20stopni i tym samym nagrzewnica również daje straszne ciepło. Sam silnik rozgrzewa się bardzo szybko a temp oleju to 84...90 st Reduktor LPG pracuje w tym podłączeniu bardzo dobrze. Pozdrawiam Sebastian
silnik rozgrzewa gaśnie inwerter rozgrzewa długo rozgrzewa
sprawny stator filtr bypass radio navcomm
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
Czy dyktafon sygnalizuje wyczerpanie baterii? Wałek krzywkowy pompy wtryskowej Ursus C-330 - która strona przednia?