Podłącz obojętnie. Jak obroty silnika będą niezgodne z Twoimi oczekiwaniami to podłącz kable odwrotnie. Silnik wtedy zmieni obroty na przeciwne.
Witam! To jest silnik indukcyjny z kondensatorem przesuwającym fazę. Obroty tego silnika (2900) możesz zmieniać tylko używając falownika - niestety, falownik to nie jest konstrukcja dla początkującego.
Witam,tu jest opisane jak podłączyć silnik od automatu i jak zmieniać obroty http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?...
Ok jutro w dzień zrobię. Jeśli mogę zapytać w czym to ma pomóc? Są jakieś standardy po których można rozpoznać specyfikację silnika?
Czy silnik ma pracować w obydwu kierunkach? Jeśli tak co (kto) decyduje o kierunku obrotów?
Kolory czasem są jakieś standardowe, a czasem nie :( W silniku masz 4 cewki (powiedzmy, bo w środku jest ich pewnie więcej, ale są tak połączone, jakby były tylko 4) Cewki są połączone po dwie szeregowo, miejsce połączenia i końce dwu cewek są wyprowadzone na zewnątrz potzrebujesz omomierz. Sprawdzasz po kolei oporności między końcówkami (przykład dla...
Głównym pytaniem było pod które przewodu go podpiąć żeby chodził na wyższej mocy (obrotach). Jeżeli hamulec Masz zdemontowany, to podłączasz zasilanie 3x400V kolejno do cewek: U2, V2, W2 i patrzysz jakie masz obroty, następnie do U12, V12, W12. Rożnica w prędkości jest znaczna, na pewno rozpoznasz. Przy 2850RPM będzie mal 5,5kW
Czy po tym można rozpoznać? Z czym to się wiąże, jeżeli jest szeregowy. To jest typowy silnik asynchroniczny z kondensatorem, doskonale widać to na schemacie, czy najtrudniejszy w regulacji obrotów. Ściemniacz czy inny regulator spali ten silnik nawet bez obciążenia. Tutaj tylko można zastosować dedykowany falownik dwufazowy i wyeliminować wówczas...
2000 obr chyba sprężarce nie zaszkodzi ? Optymalne obroty ?
Ten silnik z pierwszego posta - przekładnię można dobrać doświadczalnie do średnicy piły, a jak się chce rozpoznać obroty to trzeba zdjąć pokrywę łożyskową i policzyć bieguny uzwojenia.
Trzeba wiedzieć gdzie jest ochronny o "0" pozostałe L1,2,3 to po prostu fazy i nie ma znaczenia która to L1. Jak zmieniasz kierunek obrotów silnika to zamieniasz miejscami dwie sąsiednie fazy.
Czy układ musi być koniecznie z jednym wyłącznikiem krańcowym? Nie mogą być dwa? Jeżeli silnik ma zmieniać kierunek swoich obrotów, to w jaki sposób układ sterujący ma rozpoznać, że silnik powrócił już do swojego położenia spoczynkowego?
tak, ale jak rozpoznać złą od dobrej? jakie oznaki ma zużyta poduszka ?
Panie mechaniku,napisz co do tej pory zrobiłeś przy tym silniku żeby rozpoznać problem, oprócz oczywiście jazdy testowej?
Dzięki za odpowiedź, ale nie napisałeś najważniejszej dla mnie informacji: jaki jest to typ silnika. Czy jeżeli nie jest to silnik indukcyjny to mogę zasilić go z falownika w celu regulacji obrotów? Jak sprawdzić jaki to silnik. Kiedyś gdzieś przeczytałem, że silniki indukcyjne zawsze można rozpoznać po żeberkach oraz wentylatorze ponieważ wydzielają...
Jak moge rozpoznać ze występuje spalanie stukowe na wolnych obrotach silnik stuka, tłucze się , strzela w gaźnik, a po dłuższej jeździe wyłączając stacyjkę to silnik przez chwilę dalej pracuje — samozapłon
w tej chwili nie wymieniłem rolek, nie wiem czy dostanę jeszcze takie rolki??? ale w/g objawu silnik dość znacznie się grzeje i ma zawyżone obroty brak możliwości ustawienia oraz sam silnik ma dość znaczne czyli przy odtwarzaniu ciężko rozpoznać co jest nagrane, szybkie obroty i duża niestabilność czyli pływanie dźwięku mam już nowy silnik koszt niewielki...
Żeby potwierdzić wypowiedź kolegi mówiącą na temat tych sześciu wyprowadzeń (dwa uzwojenia z odczepami w środku)i jeszcze bardziej go uściślić, przesyłam w załączniku skan zawierający schemat silniczka z sześcioma wyprowadzeniami oraz tabelkę przyłączania odpowiednich uzwojeń na obrót (silniczek z "jednorękiego bandyty") rozen1
Witam Chciałem zrobić układ oparty na dwóch silnikach prądu stalego(z czego jeden z nich jest jako prądnica) połaczone są za pomocą przekładni. Tyle krótkiego opisu części mechaniocznej. Koncepcja jest taka że jeżeli na prądnicy pojawi się jakieś obciązenie to automatycznie zmniejszą się obroty silnika, wiec układ ma to rozpoznać i zwiększyć napięcie...
hej... kurza stopka teraz mnie zaskoczyłeś 8O może to głupio ale -jak to rozpoznać? ale wstyd :oops:
Obroty ; 1) 1425 l/min 2)1370 l/min 3) S2-450 C32/200 silnik 0,75 kW / 095 kW / 1.0 kW -1380 l/min 4)1490 5)zmierz kolego średnicę wałka to się zgadnie.
Witam Z moich doświadczeń z 126p w podobnego rocznika (1991) pamiętam iż takie objawy, to właśnie źle wyregulowany gaźnik, a dokładnie obroty biegu jałowego. Napiszę krótko: uruchamiasz silnik po nocnym postoju, po 10 sekundach pracy wyłączasz ssanie, czy bez ssania silnik choć kulawo, ale pracuje nadal? Jeśli pracuje, bo bez ssania nie powinien, to...
Cześć wszystkim jestem tu nowy problem z toyota land criuser 120 rok 2004 silnik 3l d4d Obrotomierz raz działa raz nie odpalam działa podnosi się wskazuje odpalam nie działa nagle działa czasami jak by mu masy brakowało pokazuje obroty ale tak jak by chciał a nie miał siły. Byłem na diagnostyce podpiął kompa i nie pokazuje żadnych błędów, na kompie...
Tak jest 6, tylko słyszałem też, że istniały silniki 3-fazowe łączone w gwiazdę, które posiadały dwa biegi, stąd moja niepewność. A jaki problem sprawdzić? Włączasz na poz. 1, a jak przestanie zwiększać obroty dajesz na 2. Jak nie zmieni obrotów po przełączeniu to gwiazda-trójkąt, a jak mocno zmieni to 2 biegowy. Oczywiście śrutownik nieobciążony.
Często słyszę, żeby nie jeździć na zbyt niskich obrotach silnika przy dużym obciążeniu jednostki, np. gaz do dechy przy 1500 RPM, bo powoduje to szybsze się jej zużycie. Ale nie bardzo rozumiem dlaczego miało by to negatywny wpływ na silnik i w jaki sposób. Myślę, że najprawdopodobniej może to być spowodowane, albo wyższym ciśnieniem w cylindrze przy...
Z przegrzania. To może silnik stać odpalony 1 godzinę na klimie przy upale? A na obrotach już nie?
Jeżeli ma rzeczywiście tyle przejechane co na liczniku to powinieneś jeszcze pojeździć widziałem egzemplarz z 450 tys.km i silnik pracował bez zarzutu.Jeżeli chodzi o "dymka" to przypuszczam,że ten typ tak ma(choć na zimnym na wolnych obrotach nie powinien tak dymić jak piszesz,należałoby sprawdzić wtryskiwacze i zawór recyrkulacji spalin-EGR czy się...
Jest to taki sam silnik, jaki jest zastosowany w większosci wiertarek akumulatorowych.Tam znajdziesz jego parametry. Jest to silnik często stosowany w modelarstwie. Parametry znajdziesz w internecie, np. w katalogach Conrad`a, lub pod haslami Mabuchi lub Igarashi (producenci). Po wymiarach rozpoznasz jaki masz typ. Obroty w granicach 17 000 (dla silników...
Jeżeli mogę coś poradzić, to sprawdź proszę jakie masz napięcie na akumulatorze, oczywiście bez obciążenia i odpalenia silnika a potem powtórz to samo przy odpalonym silniku i zobacz czy masz dobre ładowanie. Wiem, że w audi a4 gdy jest słaby akumulator lub alternator nie ładuje to można to rozpoznać po zegarach od prędkości i obrotów silnika. Gwarancji...
Podcisnienie w kolektorze na zimnym silniku jest 480 mbar. Cały dolot przepatrzony dwa razy. Seperator oleju z nowymi uszczelkami wymieniony, nowe uszczelki pod przepustnicą, pod kolektorem ssacym też nowe uszczelki. Na zimnym silniku wszystko ok a jak się nagrzeje i obroty spadną to zapala się ABS, kontrola trakcji, epc i błąd że rozpoznano nieszczelność....
Falowanie obrotów a wypadanie zapłonów to zupełnie różne defekty. Uszkodzona cewka wn. powoduje to drugie, ważne żeby trafnie rozpoznać usterkę.
Witam, dostałem silnik krokowy, został wymontowany ze skanera (urządzenie wielofunkcyjne). Będę chciał go wysterować za pomocą arduino i L298N albo L293D. Jedyne parametry jakie są na naklejce to: STP-42D0009 1.8° /STEP 1.5 Ω 09793G. Silnik posiada 4 wyprowadzenia (Bipolarny), tylko że wszystkie w kolorze szarym. Na jednym zewnętrznym jest jeszcze...
Weź omomierz i zmierz oporność pomiędzy każdym wyprowadzeniem - w ten sposób określisz, pomiędzy którymi są uzwojenia. Jeśli ten opór się nie zmienia, to najpradwopodobniej jest to silnik krokowy (przeskoki przez ciebie opisane właśnie to sugerują). Cztery kable - zapewne bipolarny, ale oznaczenia są jakieś trefne. Jeśli dobrze myślę to może być silnik...
Cytat: Tak. Tylko trzeba dodać, że to nie jest silnik krokowy. Tak, a dokładnie to silnik bldc. Mało tego, silnik HDD jest zazwyczaj zaledwie trójfazowy. Bliżej mu do silników synchronicznych niż krokowych :D. IMHO bez przekładni, taki silnik się nie nadaje zupełnie do tego zastosowania. Najlepszy jest taki silnik jaki użył Autor - krokowy (tylko nie...
W znacznej części chińskich sprzętów zalecana mieszanka 1:25 została błędnie przetłumaczona. Proporcja 25 ml oleju na 1 litr paliwa zapisano jako 1:25 a powinno być 1:40. Jak to rozpoznać? Patrzymy na obroty silnika jeśli są powyżej 9,5 tys bez obaw można lać 1:40. Zbyt dużo oleju jest równie niebezpieczne jak za mało. Demon patrząc na konstrukcje mnie...
Aham dzięki za odpowiedź a mam jeszcze jedno pytanko jak rozpoznać silnik komutatorowy od indukcyjnego do pralki ? i jak bym miał silnik komutatorowy to bym mógł zastosować ten regulator obrotów co podałem lub inny to proszę o podanie linku.
Widzę kolego że masz zapał do samodzielnej naprawy tej pralki wiec postaram Tobie i innym początkującym w miarę moich skromnych możliwości pomóc (nie zajmuje się pralkami). http://obrazki.elektroda.pl/1934326300_1... Oto schemat typowego silnika pralki i jego zasilania. Przeanalizuj go po kolei a odpowiesz sobie na wiele pytań. - Zaczynając...
D700 obwód otwarty D701 zwarcie w obwodzie D706 elektrozawór zacięty suma 71 na błysku bez kompa nie rozpoznasz co jest.... A tak to robi.
To jest nas już 2 którzy to aktualnie robią :) Ja dla swojego projektu przewidziałem silniki Tower Pro 2408-21 GL (ok. 600g ciągu) myślę że zapewniają one odpowiedni stosunek mocy do masy. Jestem na etapie projektowania elektroniki. Pojawił mi się właśnie jeden problem, mam nadzieje że ktoś będzie w stanie mi pomóc. Mianowicie, na pokładzie chcę zamieścić...
Kiedyś robiłem impulsator z silnika krokowego (200 kroków na obrót). Tam nie było możliwości "rozmieszczania" czujników. A skąd brałeś sygnał? Ten silnik miał jakieś czujniki (chyba takiego nie spotkałem), czy brałeś sygnał z uzwojeń? Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... ;) Standardowe czujniki PAS do kupienia powszechnie,...
Właśnie z tym silnikiem to może być problem, bo oprócz tego, że ma 118cm^3 nie widzę na nim żadnych oznaczeń producenta :( Prześlij nam jakieś wyraźne zdjęcia, zazwyczaj silniki produkowane są "szablonowo". Zapewne coś z foto będziemy mogli rozpoznać.
Silnik ten ma 1400 obr/ min.Musi mieć dwie pary biegunów w każdej fazie. Zakładając że ma 24 żłobki w stojanie to na każdą fazę ma ich 8 żłobków. Dwie pary biegunów w 8 żłobkach to na jedną parę biegunów przypada 4 żłobki, a na jeden biegun przypada 2 żłobki. Każdy biegun ma swój kierunek uzwojenia (od nas lub do nas) i 4 bieguny są tak nawinięte, że...
Możesz śmiało kombinować i doświadczalnie rozpoznać - podawaj napięcie na U1 - U2, a poprzez kondensator na Z1 z U1 lub z U2 - będzie kierunek obrotów do wyboru.
Te wiertła mają kolorowe elementy, to ma jakieś zastosowanie czy tylko łatwiej rozpoznać średnicę po kolorze? Tamten 400W to nie dla mnie, to ma być do mini frezowania plastiku i innych miękkich materiałów, tamten silnik ma również inny zakres obrotowy pewnie około 10-15 tysięcy obrotów na minutę.
OK, spróbuję coś pokombinować. i poszukam jeszcze jakiś schematów. Ten trochę dziwnie wygląda, bo do silnika jest w tym samym momencie na dwa wyprowadzenia podawane albo 0V albo 12V. Mój silnik z magnetowidu ma dwa wyprowadzenia. Jak rozpoznać, czy to zwykły czy nie?
Przelaczala ci sie tamta centralka jak dodales gazu przy jakis tam obrotach? Jezeli tak to wydaje mi sie ze byla to zwykla centralka do wtrysku jak np: http://moto.allegro.pl/item269400444_cen... Ogolnie w zestawie dostajesz centralke wiazke kabli (spokojnie starczy zeby przeprowadzic do komory silnika) i schemat podlaczenia...
Cześć, dzięki za odpowiedź. Faktycznie tyle z tabliczki widać prąd: 1A i chyba 1/8 czyli 8 kroków do pełnego obrotu? Jak wspominałem - nigdy nie miałem do czynienia z silnikami krokowymi - wybaczcie pytania. No dobrze a jak mam rozpoznać przewody?
Witam. Mam problem z moją Corsą, tj. po odpaleniu oraz na niskich obrotach, niezależnie od biegu, pracuje niczym traktor. Jedyne co ostatnio w niej zmieniałem to olej silnikowy, lecz nie na własną rękę, tylko u mechanika. Nie miałem okazji sprawdzić, czy po mocnym rozgrzaniu silnika problem dalej występuje. Silnik pracował normalnie przez długi czas,...
Pewnie że czuc silnik wtedy chodzi nierówno kuleje na wolnych obrotach wystarczy popatrzec na niego i posłuchac. Jesli silnik skacze ma wielkie wibracje wtedy nie pali na wszystkie cylindry.
Nie jest to ściśle określone. Może to być ważne przy podłączeniu silnika 3-faz. Np nie będzie prawidłowych obrotów. Wtedy musisz zamienić miejscami przewody czarne lub czarny z brązowym. No chyba masz jakieś bardziej skąplikowane urządenie o którym nie napisałeś.
Przepraszam że tak ogólnie mam forda mondeo 2.0l z II poł. 94 w którym byłem zmuszony wymienić silnik i wymieniłem na 2.0l ale z II poł 98 i trochę zaczęły się schody. Na dzień dzisiejszy jeżdżę tym samochodem silnik wymieniałem osobiście. i pewnie masz w nim za wysokie obroty? Pozdrawiam
A co do głośności podczas prania, to też normalna rzecz. Silnik na wolnych obrotach buczy, bo jest sterowany elektroniką. A do tego buczenia dochodzi jeszcze szum szczotek i komutatora. I tak ma być! ;)
No to musi dostać dobrze w p...dę - tak żeby termostat otworzył się na max i żeby wysoka prędkość obrotowa pompy płynu chłodzącego przepchała całe powietrze z układu. Innego sposobu producent nie wymyślił - nie ma żadnych zaworków odpowietrzających. Z praktyki wiem, że wystarczy otworzyć ogrzewanie i na postoju doprowadzić na wysokich obrotach silnika...
Witam ! Nie mam takiego silnika, ale patrząc na schematy silnika na pewno nie można podłączyć kondensatora do Z2, U1 bo po zmianie zworek w pion kondensator będzie zwarty. Schematy pokazują jak blaszkami, zworkami zmieniać kierunek obrotu tego silnika. Jeśli silnik jest nie kompletny ( przewody nie przykręcone do zacisków tabliczki zaciskowej ) trzeba...
Pierwsza porada nic nie da, nie da się ustawić 380. Trzeba otworzyć puszkę silnika i sprawdzić, czy ze środka wychodzi 6 przewodów - z tego 3 (zwykle w różnych kolorach) powinny się łączyć poprzez blaszki na śrubach. Jeśli to rozpoznasz, to szukaj tematów połączenia uzwojeń gwiazda-trójkąt na tabliczce silnika. Inna możliwość - bez przełączania - istnieje,...
1.Czy sonda jest odpowiednia?? tzn. numery ze starej i wymiary się zgadzają? Może to być spowodowane użyciem innego czujnika w sondzie i system nie może rozpoznać podzespołu i przeliczyć prawidłowo danych. 2.Te uszczelki warto wymienić przez nie dostaje "lewego" powietrza i silnik faluje zamula ma podwyższone obroty. 3. A może jakiś czujnik podciśnienia...
Jeśli już używacie dużych odbiorników mocy biernej indukcyjnej, to może warto by je przynajmniej częściowo skompensować kondensatorami. I mniejsze spadki napięć wywołacie i mniej zapłacicie za energię. Pozdrawiam Co do rachunków, to w dotychczasowej taryfie nie zapłaci ani grosza mniej. Dopiero po "przekwalifikowaniu" będzie płacił za bierną. Oczywiście...
Nowy drugi sezon koszenia. Wymieniony filtr powietrza. Nowy olej. Pierwsze uruchomienie. Odpala poprawnie. Kosiarka pracuje OK ale obroty silnika falują. Tzn są max i lekko niższe i znów. Widać, jak jakaś blaszka na sprężynce wychyla siew lewo i prawo. Podczas postoju wyraźnie słychać falowanie. Podczas pracy nie słychać. Wydaje mi się, że w tłumiku...
Szanowni forumowicze! Nie wiem czy w dobrym miejscu składam zapytanie, ale mam nadzieję na odpowiedzi i pomoc. Mam silnik, prawdopodobnie SFe90L4 z lat 80tych XX wieku, chyba EMA-Wiefamel Poznań. Ale mam problem, silnik rusza, kręci się wolno i buczy. Dlatego zwracam się o pomoc w zdiagnozowaniu usterki i sposoby ewtl. naprawy. Nie jestem fachowcem,...
reksie 2.0 mają regulatory hydrauliczne i cała zabawa polega na tym ze jak masz zabardzo zurzyty olej albo za niskie ciśnienie to nic nie zrobisz :) jak rozpoznać regulator hydrauiczny ?? bardzo prosto wygląda on jak walec o średnicy gdzieś 15mm i na samym czybku w miejcu styku z "kołyską" ma tłoczek o średnicy 10mm wystający na jakieś 5mm gdy jest...
No właśnie z tymi przekładniami to nie do końca rozpoznałem temat. Myślałem że trochę zminimalizują obciążenie na wale silnika, jednocześnie zwiększając obroty. Ewentualnie nawet jeśli nie zmniejszą obciążenia to chociaż obroty będą większe.. Teoretycznie do tej pompy wymagane jest coś w przedziale 7,5kW. A widziałem też silniki które napędzały tą pompę...
mam jeszcze jedno pytanie, jak rozpoznać lejący wtryskiwacz bez wyjmowania go z silnika. silnik nie dymi, ładnie pali, na wolnych obrotach cicho pracuję ale w czasie jazdy słychać jakieś buczenie ? kolejne pytanie czy na kole rozrządu jest wycięcie na klin bo spotkałem się kilka razy że nie było tego wycięcia, maże coś z fazami rozrządu. silnik vw 1.9...
Podłączyłem równolegle do U1 i U2 (uzwojenia pracy) mały biały kondensator o nieznanej pojemnosci. Szeregowo połączyłem wyłącznik odsrodkowy, kondensator 100uF i uzwojenie rozruchowe (Z1, Z2) i wpiąłem tak samo równolegle pod zaciski U1 i U2. L i N podałem na U1 i U2. PE wiadomo pod obudowę, Silnik ładnie się zrywa, nie grzeje, wydaje mi się ze działa...
zakładam że ten silnik nie służy jako typowy silnik ale raczej bliżej mu selsyna czy silnika analogowego servo gdzie rotor może przyjmować ustalona pozycje - nie tylko wykonywać ruch obrotowy... Zgadza się. Silnik ma super parametry i jakość wykonania którą trudno uświadczyć. Ja takich ekstra wymagań nie miałem, byle chińczyk dałby radę mnie zaspokoić,...
ustawia czyli jak co to znaczy wpiąć pod kompa czy jak nie rozumiem a może wiesz kto takie silniki naprawia do kogo mogę się zgłosić żeby mi to zrobił bo ten regulator stuka mi głośno nawet bardzo głośno i to przy temperaturach +7°C a raczej nie powinien Dodano po 1 rok 96 a jak rozpoznać silnik enduro od zwykłego ?
Witam, mam problem z identyfikacją silnika krokowego czy jest bipolarny czy unipolarny. Czy w arduino można go wysterować ULN2003 czy L298N?. Poniżej zdjęcia tego silnika. Proszę o pomoc. pozdrawiam Do wstępnej ogólnej identyfikacji wystarcza minimalna wiedza że: - jeżeli silnik ma cztery przewody do zasilania - jest to definitywnie bipolarny(dwie...
Witam Skoda Fabia 1,4 68 KM Objawy: Za duże spalanie, nierównomierna praca silnika (tak jakby wypadał zapłon) często takie falowanie obrotów w przedziale od 200 do 1000 obrotów, wyczuwa sie przerywanie i szarpanie na każdym biegu na wolnych obrotach np. jadąc na trójce około 30 km/h szarpi powyżej 40 km przestaje to być dokuczliwe
Powiem tak, sporo czytałem i wszystko sprawdziłem co było na forum. Jest tak jak piszesz. Przepustnica otwarta, po odpaleniu regulator stara się ją zamknąć. Kiedy sprężynka była we właściwym miejscu silnik się dusił, aż do zgaszenia. Jeżeli pociągnę za regulator silnik normalnie wchodzi na obroty. Nigdzie nie ociera, sprawdziłem to już wcześniej. Możliwe...
no dobra! a co powiecie na to: wywołałem zakłócenie urządzenia sterującego, sprawdziłem wskaźnikiem diodowym jaki jest to rodzaj zakłócenia. Okazało się że dioda świeci sekwencją 4-4-4-4 co oznacza że zakłócenia nie rozpoznano. Praca silnika jest niestabilna, tak jak w przypadku niektórych przedstawionych opisów (problem podwyższania obrotów do 2000)...
Witaj (at)marihires, dziękuję za zainteresowanie. Silnik bez falownika pracuje pełną mocą, nie jestem w stanie "ręcznie" nawet zmniejszyć wyraźnie obrotów w żaden sposób. Prędzej mi rękę urwie. Czyli nic już nie jestem w stanie "podbić" na programowaniu przemiennika, żeby ciąg motoru był w normie? Jak w takim razie rozpoznać wektorowy przemiennik od...
Panowie podmieniłem cewke i czujnik położenia przepustnicy załączam film z pracy silnika tylko samochód teraz nie rowno pracuje, cyka na wolnych ten elektro zawór koło gniazda diagnostycznego. Czy on powinien cykać na wolnych obrotach? Jeżeli dodam gazu na 2000 rpm i będę trzymał Gaz w jednej pozycji to obroty samoczynnie spadają lekko w dół Po puszczeniu...
Witam, nie znam się dobrze na elektronice itd ja klepie nożyki , jednak z czegoś muszę zbudować szlifierkę. Mam silnik od kosiarki 230v 1100W Kondensator jest podłączony , chociaz jest lekko poturbowany i myślę czy go nie wymienić , jak mam rozpoznać gdzie jest - i + , i czy nie zepsuje czegoś gdy podłącze odwrotnie? Czytałem że wtedy silnik będzie...
Witam padł mi silnik w pralce jak w temacie. Mam silnik od innej pralki ale wtyczka jest inna. Obydwie maja 6 styków ale nie wiem od czego są i jak je rozpoznać. A więc dwa na pewno od pomiaru obrotów, jeden idzie do jednej szczotki czyli COM i pozostają jeszcze trzy kable. Domyślam się że będą to poszczególnie odczepy uzwojenia stojana. Czy dobrze...
Witam. Wczoraj jeszcze raz rozkręciłem gaźnik. Wszystkie membrany są całe, czyli nie porwane lub pęknięte. Pływak jest szczelny, iglica pracuje. Złożyłem wszystko: odpalił, pracował ładnie na biegu jałowym, ale co jakiś czas sam gasł. (tutaj muszę chyba bardzo precyzyjnie ustawić prędkość obrotową silnika na biegu jałowym). Przebrałem się na jazdę próbną...
w silniku 2 glowne czesci to wariator i sprzeglo, ktore odpowiadaja za start skuterka Im twardsza sprezyna dociskowa + sprezyny na sprzegle tym skuter wolniej rozciaga okladziny w dzwonie sprzegla co powoduje start z coraz wyzszych obrotow Rolki odpowiadaja za rozpedzanie wariatora a tym samym sprzegla nie ma reguly na to bo to kwestia znalezienia optymalnego...
to w takim razie jest to inst I generacji. Dziś znalazłem jedną rzecz. Z tyłu mixera znajdowała sie złaczka. Z jednej strony 2 przewody wchodza do mixera a z drugiej wychodzi jeden który był urwany ( moze przecięty trudno rozpoznać). czy mam to podłączyć czy zostawić tak jak jest. jest jeszcze jedna rzecz silnik dobrze wchodzi na obroty jednak po puszczeniu...
Oprócz gwintu, róznią się się jeszcze rodzajem wtyczki, owalna lub prostokątna. Przed wykręceniem z bloku, po tym szczególe najprościej je rozpoznać. Ale o tym zapomniałem napisać, i to był mój błąd. Pozdrawiam. Dodano po 1 Oprócz gwintu, róznią się się jeszcze rodzajem wtyczki, owalna lub prostokątna. Przed wykręceniem z bloku, po tym szczególe najprościej...
A to nowe nie mogą być niesprawne? Kod 128 (przy normalnej pracy powinno być 0 lub 4 ) to nie rozpoznano początku wtrysku czyli typowy dla silników PD problem z wtyczkami na pompkach (kiepski kontakt). Dogięcie pomaga na chwile ale najlepiej nowa wiązka do głowicy.
Cześć. Właśnie remontuje starą wialnię i przy okazji chciałbym wyposażyć ją we własny napęd tak aby nie musieć wyciągać do niej dużego, oddzielnego silnika. Kiedyś rozbierałem starą radziecką pralkę ładowaną od góry i pozostał mi po niej silnik. Niestety nie pamiętam jak ta pralka się nazywała, a na silniku nie zachowały się żadne oznaczenia. Silnik...
To, co Ci podałem, wynika z fizyki i wszystkiego, co wiadomo o budowie maszyn elektrycznych. Nie uwzględniając dotychczasowego dorobku w zakresie nauki i praktyki, możesz uzyskać tylko gorsze wyniki, a nie lepsze. Jako wskazówkę co do tego, jakie możesz mieć wielkości mechaniczne, daję Ci link do silnika o mocy 1,1kW przy 3000 obr/min. :http://www.cantonigroup.com/pl/cantoni/...
Jeśli to jest typowy i ma problem z rozruchem nawet przy pełnej mocy to do sprawdzenia sprzęgiełko Dodano po 5 Lepsza byłaby pompa od np starego polara, te silniki mają lepszą sprawność, startują bez problemu i obroty można regulować w o wiele większym zakresie - najprościej je rozpoznasz po tym że mają wirnik na zewnątrz pompy Dodano po 15 Jeśli chodzi...
Witam - odwiedziłem ASO VW i wszystko niby jasne - komputer poprzednio przy kodowaniu "nic nie wyrzucił" - jak to mówił mechanik, po tej wizycie jest - usterka: 1 -Rozpoznano usterke- 16706 P0322 035 Czujnik liczby obrotów silnika -G28 Brak sygnału Usterka występująca sporadycznie To tyle - aso mówi, że ta część jest uszkodzona w 9x % - i niedługo wogóle...
Witam Mam trzy różne kompresory do prób. Na razie nie miałem czasu sprawdzić ,który sie nadaje. Sawek obejrzyj ofertę Gierscha może rozpoznasz jaki model zastosowali to ułatwiło by właściwy dobór. Pompa do oleju w tym zestawieniu tylko w innej konstrukcji sprawdziła się do zasilania palnika wyparnego. Podstawą dobrej pracy jest precyzja w regulowaniu...
Gdyby była tabliczka znamionowa to by tematu nie było. Z silnika wychodzą tylko te 3 przewody. Rozstaw otworów w łapach to 140x190 (dł x szer). Jak rozpoznać ile jest par biegunów? To pozwoli ustalić obroty a dalej już sprawa będzie jasna. Wywnioskowałem (wg. różnorakich katalogów) że niektóre wymiary są podobne do Sg112M-2, ale tego też są dwie wersje....
No ten ze schematu weż albo jak masz inny to rozpoznaj gdzie sie podłącza silnik ,akumulator, oraz odbiornik i zastąp go. ta duża wtyczka do czego jest? I sparwdz symbol tego tranzystora co tam jest i wymień go. I w ogóle to to co jest na foto nie działa i jest to regulator tak?
A czy amator jest w stanie rozpoznać czy jest wyłącznik odśrodkowy ? ... nie wiem.. po rezystancji uzwojenia rozruchowego, pojemności kondensatora w stosunku do mocy silnika ? Czy można przyjąć taką regułę, że dla silnika 1,5kW jeżeli kondensator będzie miał np. 100uF to będzie kondensatorem rozruchowym, a jeżeli 30uF to będzie kondensatorem uzwojenia...
Kup sobie w internetach za trochę ponad 100zl "wtyczkę" do gniazda diagnostycznego i po kłopocie.Daje znać kiedy rozpoczyna się wypalanie i kędy kończy.Moj ma też funkcję podawania ilości sadzy.I w zależności czy trasa czy miasto wypalenie jest około po 700km lub po 300.I nie pół godziny.Trwa przez 6 do 8km przy obrotach około 2000. I teraz kontrargument...
etz 251 jest na ramie 150 tki Gówno prawda. Kształtem może są identyczne, ale nie są takie same. Radzę zajrzeć do Reparaturanleitung, tam jest dokładnie wyjaśnione jak rozpoznać ramę. co najwyżej bezstykowy zapłon z protezą przyspieszacza w funkcji obrotów To nie czterosuw. W dwusuwach jest inna charakterystyka, jednak w silniku kręcącym 8000 RPM nie...
kolego na początku nie ma się co zagłębiać daleko,zdejmij pokrywę zaworów ,zobacz czy wałek nie jest mocno starty jeżeli nie to go zdemontuj pod wałkiem masz popychacze, jak go uniesiesz to zobacz czy któryś nie jest moco wytarty,pod każdym popychaczem jest hydrauliczny rgulator zaworów, spróbuj je rozebrać i przemyj benzyną ,każdy po umyciu i złożeniu...
Czołem. To jest Peugeot 1.4 GL 1993 rok po liftingu moc 75 KM (gaźnik). Także silnik pewnie TU. Narazie z tego co wiem to do moich zegarów doprowadzony jest kabelek do gniazda 7 pinowego dokładnie tak jak to opisał marekdresler. Jeszcze nie ustaliłem skąd przychodzi. Co do zegarów z obrotomierzami to wydaje mi się że od diesla łatwo rozpoznać bo będą...
Jak koło ślizga to ma ponad 150'C szybko rdzewieje. Tylko pomiar na śrubie prądowej alternatora +miernika i obudowie alternatora -miernika, da jakiekolwiek rozpoznanie . Obroty silnika ok 2000obr/min. nie mniej. Na wolnych jest mało wydajny ten alternator.
Jak rozpoznać oryginał i jak sprawdzić czy jest sprawny? Na ten ze sklepu to raczej nigdy nie uzbieram. Prędzej całe Punto kupię za 500zł jak silniczek krokowy za 600!
Zawory podparte rozpoznasz ustawiając silnik w pozycji kiedy zawory są zamknięte powinieneś wtedy wyczuć na konikach delikatny luz wynikający z luzu zaworowego. Powodem słabej kompresji mogą też być wypalone gniazda zaworowe i oczywiście pierścienie ale to już są koszta a ustawienie luzu jest darmowe a może pomóc. Luz zalecany przez producenta to 0,2mm...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Dużo to na tych zdjęciach nie widać. Ważne jest to czy jest dostęp do wyprowadzeń uzwojeń. Trzeba rozpoznać jak podłączony jest kondensator. Przepinając jedno z jego wyprowadzeń pomiędzy fazą a zerem uzyskasz raz lewe raz prawe obroty. ( najczęstasz konfiguracja). Musisz tylko upewnić się które wyprowadzenie jest połączone z uzojeniem a które z zasilaniem....
Każda sprążarka ma sprzęgło. Te starsze mają załączane przez elektromagnes. A jak taką starszą rozpoznać ? To proste. Gdy wyłączysz klimę to na pracującym silniku centralna część koła/sprzęgła powinna być nieruchoma. Po załączeniu słychać charakterystyczny "click" i tarczka zaczyna wirować. Nowe, sterowane zaworem wydajnościowym w większości mają sprzęgło...
Cześć, Potrzebuję zakupić do garażu ukośnicę. Używał jej będę może kilka razy do roku dlatego zdecydowałem się na coś używanego. Muszę kupić bo nieraz człowiek potrzebuje dociąć coś precyzyjnie i nie ma jak. Tak jak teraz w weekend musiałem ramkę metalową z profilu 30x30 pospawać, niby wytrasowałem sobie kąt 45 stopni tak jak się to robi czyli kątownikiem...
Orginalnie silnik posiada dwie sekcje uzwojeń ( stąd większa liczba przewodów ). Jedna sekcja to praca silnika w trybie wolnego kręcenia bębnem. Druga pracuje kiedy bęben wiruje (szybsza ale słabsza). Jak podłączyć? Sprawdź omomierzem które przewody należą do danej sekcji ( trzy przewody na sekcje ). Wybierz grupę trzech przewodów. Do dwóch z nich podłącz...
Jeśli silnik z łatwością odpala oraz równomiernie pracuje na biegu jałowym ma kompresję oraz nie ma objawów (łapania lewego powietrza) - falowania obrotami myślę skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze wału trzymają) oraz że główna przyczyna leży po stronie gaźnika. Sprawdź króciec gaźnika łączący go z cylindrem czy nie jest sparciały oraz wszystkie...
rozpoznać silnik krokowy uruchomić silnik rozpoznać rozpoznać kondensator
radio alpine stacje radiowe dźwięk migawki bramy somfy elixo
magazyn energii obudowa magazyn energii
Problemy hydrauliczne w systemach domowych i przemysłowych Palfinger Konfiguracja dodatkowych przycisków myszy w Solaar na Linuxie