Czy masz może numer nadwozia tego samochodu jeśli nie to chociaż numer silnika.
Scania G jest to HPI
Potrzebujemy kasety silnika Scania czwórka 470 HPI o n-rze modelowym DT1202 (euro3). Pomocne też będą namiary na człowieka w sterownikach, lub częściach do ciężarowych - lokalizacja Janów lubelski. To bym go chwalił po wszystkich odpustach. Siedziałem nad nim, ale nic z tego, bo za bardzo zjarany. 500-625-725 Marcin.
Witam Warto by mieć chociażby numery tych wałów,ewentualnie numery silników lub nadwozi....
Będę czekał na odpowiedź fajnie że Ci sie chcę ☺. Jak pisałem kilka lat temu obstawiam problem z dołem silnika.
Tak, miałem taki przypadek. W celu lepszej diagnozy, że to jest wina kasety to po wystąpieniu usterki najlepiej schłodzić kasetę zmrażaczem i zobaczyć czy mocy przybyło.
Sterowanie silnikiem HPI a PDE różni się diametralnie, więc jeśli myślisz , że możesz połączyć kilkanaście kabelków w najprostszy sposób to chyba nie wiesz na co się porywasz.Czasem najprostszym wyjściem jest przekładka kabiny z kompletną instalacją do tego silnika.
Witam Tak schemat jest ten sam i psuje do wszystkich silników z układem paliwowym HPI nie zależnie od mocy silnika.
Dla silników DSC/DC 12 znalazlem jeszcze cos takiego:
Sterownik silnika był uszkodzony.
Silniki są różne s6,s7, s8 HPI ,PDE, 9 litrów, 11litrów, 12litrów. Zobacz na pw.
Hej, podgrzej sam sterownik silnika i zobacz czy zapali.
Silnikiem musisz kręcić w prawo patrząc od strony wentylatora.
Hej , jeszcze nie Masz podobny problem?
To podaje scania tak ma się to czytać,z doświadczenia wiem że jeśli chodzi o HPI ma się to nijak.
To jest silnik E4 HPI
Nikt tu nie wrozy z fusow, mam odczytane bledy i dobrze ze ktos podpowiedzial zeby sprawdzic cisnienie paliwa, tego nie zrobilem wiec sprobuje, czujnik cisnienia paliwa da sie jakos sprawdzic czy odrazu wymienic? Jak sprawdzic zaworki przelewowe? Zlokalizowalem 2sztuki. Motor jest w dobrej kondycji bo nieraz sie zdazy ze i cieply idzie jak zly, zasilanie...
Wystarczyło je skręcić. Ciekaw jestem, czy regulowałeś według odpowiedniej kolejności, bo czasem ktoś reguluje według schematu silnika PDE.
To szukać problemu przy cewkach? Raczej tak . Usterka sterownika silnika też jest możliwa ale to zostaw sobie na potem.
Witam mam problem ze scanią r420 chciałem go dzisiaj rano odpalić i nic rozrusznik nie kręcił a na desce po wywalało błędy coo 28 i 4 i pod wieczór poszedłem spróbować go odpalić i zapalił i nie wiem czy to może nie być wina sterownika silnika.
Witam, Po dłuższej pracy silnika w scania r420 hpi jak go wyłącze na 1 godzinę to silnik nie chce odpalic , a gdy zostawię go na 5 godzin lub 5 minut to odpala na tyk . Zaworki zwrotne i filtr paliwa wymienione. Rok produkcji to 2005
Podał Ci serwisantscani1 Czujnik przy termostacie jest z przodu i zostaw go w spokoju. To jest silnik HPI?
Nr błędu podaj.
Jakbyś miał w posiadaniu SDP 3 w sprawdzenie i regulacja jest tam opcja testu poszczególnych cylindrów która dużo by powiedziała o kondycji twojego silnika.
Sprawdź sprężanie na cylindrach
na pde przeszło później, ale w pierwszym poście kolega miał problem z silnikiem 420KM z 2003r, serwis powiedział, że nie może sprawdzić, czyli na 90% chodziło o silnik z HPI
Witam teraz 5 gr odemnie tzw cewki w hpi rozbieram tak jak kolega na zdjeciach jezeli nie sa rozkrecone to ok w tych trzpieniach co sa motylki jest taka mala okragla blaszka na niej wlasnie odznacza sie to koleczko i szlifujemy to najpierw papier na wode 600 potem 1000 i na koncu polerka pasta polerska kiedy juz to jest zrobione skladamy zaworek do...
Rozkręcona śrubka powoduje że podrabia się pewien element i silnik nierówno pracuje
Być może sterownik silnika EMS padł.
Witam. Potrzebuję schemat regulacji pompowtrysków w scanii r 310 silnik pieciocylindrowy, układ hpi. Z góry dziękuję
Kolego smok do sprawdzenia
Kolega się pomylił, chodzi mu o 1200. Przy 12000 nie było by co zbierać z silnika - to TIR Dodano po 3 3000 to max co wyciągnie.
Witam tak to ten zawór ale nie on jest powodem nierównej pracy silnika. Objaw nieprawidłowej pracy tego zaworu to aktywny błąd EDC
Sęk w tym że sa tylko dwa przewody od jednostki silnika 15 i L Pozdrawiam WIMM
Witam jaki śruby łeb szeciokat czy torx kadłub silnika pierwszej czy już może drugiej generacji jeśli pierwszej to po kampanni czy przed...
Witam Zwracam się z pytaniem do osób orientujących się w temacie wymiany silników w SCANII. A mianowicie czy dużym problemem jest zamiana silnika 470 hpi(dodam iż wał korbowy pękł i nie opłacalna jest naprawa) Na silnik o mocy 420 równiez HPI. Autko jest dość leciwe bo 2001, ale na potrzeby krajowe nie widzę potrzeby odświeżenia. Silnik 420 jest z roku...
Witam. Koledzy w scani hpi 420 idzię mi ropa do oleju i to dość szybko przybywa. Dodam że silnik pracuję normalnie odpala też bez problemu, może miał ktoś taki problem.
padł jeden pompowtryskiwacz
Raczej odpowiedzialny za te funkcje jest VIS, ale przekaźniki owszem do sprawdzenia no i wiązki w drzwiach szczególnie niehermetyczne kostki el. lusterek. To jest 4-ka, tam nie ma vis. Pamiętaj, że te układy działają, gdy silnik pracuje.
Witam proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kodu lub ewentualnej podpowiedzi, na wyświetlaczu w scania r420 hpi wyświetla usterkę silnika oraz następujące kody EMS: 4352,4608,53253,12801,55046 ten ostatni 70 razy.
Pompowtryski HPI reguluje się tak: Śruba regulacyjna na dźwigience pompowtryskiwacza 6 Nm + 60˚ Luz zaworowy, zawory ssące (silnik zimny) 0,45 mm Luz zaworowy, zawory wydechowe (silnik zimny) 0,70 mm Oczywiście w odpowiedniej kolejności. Pozdrawiam
:-) raczej erka z silnikiem HPI od czwórki
Poszukaj na forum było pisane kilkukrotnie ,,regulacja zaworów scania hpi"
YS2R4X20002075579 Dodano po 3 Myślisz że ten Shell będzie lepszy od totala? I kiedy przejść na 15w40?
Scania 420 HPI - błąd 5657. Po odłączeniu klemy minusowej i ponownym podłączeniu, wyskoczył błąd 5657 i info "Usterka silnika, oraz główny wyłącznik zasilania nieprawidłowo wyłączony". Przewód minusowy odłączyłem, na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie. Dodam jeszcze, że auto odpala normalnie lecz nie mogę skasować tych dwóch informacji na desce...
Dwa tłumiki wahań ciśnienia na listwie paliwowej - czy ktoś wie jak są zbudowane oraz zasada działania. Rzeczywiście ArturAVS miał rację z ciśnieniem, okazuje się że są dwa różne zawory 14,5 bar oraz 17 bar. W zależności od silnika ciśnienie jest inne.
Witam, od jakiegoś czasu słyszę w silniku dziwne ćwierkanie początkowo trochę to olewałem, ale coraz bardziej mnie to zastanawia, bo przejrzałem wszystko na zewnątrz, wymieniłem rolki, pasek i napinacz, zawory i wtryski są wyregulowane a ten hałas nie ustał, olej był zlewany w zeszłym tygodniu (czysty bez opiłków), tego ćwierkania nie słychać za każdym...
Jaki silnik ? PDE czy HPI ?
W Bydgoszczy robią dobrze wałki do Scanii. Dawałem 3 czy 4 sztuki od silników PDE i wszystkie chodzą do dziś
koordynator jest silnikiem komputerowym? dzięki kolego
Witam. Koledzy potrzebuję dane techniczne, które pozwolą mi ustawić zawory oraz pompowtryski w silniku hpi 420 w Scani 4. Pozdrawiam
witam Jest ktoś w pomorskim godny polecenia , aby naprawić sterownik EMS dokładniej chodzi o rozrusznik ( co 5-10 raz odpala ,a po odpaleniu trzyma rozrusznik razem z silnikiem przez około 3-5 sek. )
Czołem Pacjent Scania 420 Hpi 2006 570 000 km 8x4 ciągnik z HDS Od jakogos czasu pogorszyla sie kultura pracy silnika jest głośniejsza wręcz grzechocząca momentami są liczne błędy jest chyba ograniczenie mocy silnika Abs sie czasem tez blad zapala Prośba o pomoc rady z góry dziękuję Pozdrawiam Mariusz https://obrazki.elektroda.pl/3091133800_...
Podpowie ktoś gdzie są znaki albo gdzie się blokuje w scaniach, pracowałem trochę przy dafach ale tam nie musieliśmy tak głęboko grzebać w silnikach. Pierwszy kontakt z scanią...
Mam problem ze Scania 4 420 HPI. Po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu żeby ją odpalić trzeba długo kręcić dobre 10 sekund a jak juz złapie to puści kłębek białego dymu. EDC 71. Z nocy jak silnik zimny nie ma takiego problemu. Z góry dziękuję za odpowiedź
ja mam scanie r124 euro4 zdemontowałem chłodnice egr zaslepilem wszystkie przewody wyłączyłem zawór egr zmieniłem mape silnika i jest poprawa w spalaniu oraz autko ozylo a ma przejechane 900 tys
Nie ma problemu,mówisz i masz :D W załączniki kompletna dokumentacja od tego silnika,po drodze może coś jeszcze wyskoczyć.Zwracaj uwagę na dane aby były od HPI.Silniki z układem paliwowym HPI i PDE różnią się tylko kilkoma elementami więc dokumentacja jest jedna z wyszczególnionymi elementami pod dany układ.
Uszczelnienia tulei glowica sprezarki tulejki wtryskiwaczy w glowicy uszczelnienia w chlodnicy oleju chlodnica retardera jesli ma mogla tez peknac glowica albo blok silnika mozliwosci jest sporo
Cisnienie ma być 16 bar bezwzględne na wolnych- wymień zawór przelewowy na listwie na odpowiedni. To jest Scania R 420 z egr i 2 turbinami. Upewnij się, że system egr jest szczelny, szukaj sadzy i śladów wycieku spalin wyjmij też czujnik turbo doładowania i wyczyść go delikatnie, pewno jest zabity koksem. Podaj, czy gumy na tyle to 315/70/R22,5? Jakie...
Wracajac do poczatku postu e4 380 to jest hpi e5 420 tez hpi w erkach na poczatku byly te 11 litrowe silniki pde 380 e3
kolego miałem ten sam przypadek niestety kasetki od komputera w silniku koszt u mnie wyniósł 1500zł netto
LIcze Na Szybką odpowiedź dzięki .
Problem rozwiązany... ...wszystko wróciło do normy. Poczekamy zobaczymy :) Dla wszystkich którzy na widok sadzy chcą od razu wymieniać pompę za 3-4 tyś złotych publikuję 2 zdjęcia. Na nich są 2 typy pomp stosowanych w silnikach HPI stary i nowy. Okazało sie ze od strony napędu pompy puścił uszczelniacz ktorym przedostawal sie olej silnikowy. Konstrukcyjnie...
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego [ sprawdź ] . O ile była by to plama oleju to może być nieszczelność w chłodnicy oleju , która jest chłodzona płynem chłodzącym silnik . [O ile ten silnik ma chłodnice oleju o której pisze ponieważ tego silnika nie znam ] Pozdrawiam
Witam. W diagnozowanym samochodzie pojawia się błąd EMS 4106 - Komunikacja z czujnikiem NOx. Kable pomiędzy czujnikiem NOx a jednostką sterującą SCR mają przejście, do czujnik SCR dochodzi zasilanie. Co może być przyczyną tego błędu? Uszkodzony czujnik NOx? Układ dozuje mocznik, przechodzi pozytywnie test działania systemu w SDP3. SDP3 podpowiada, że...
Tak, ale tego nawet im nie wolno- ma być ekologia. Ona działa do kilkuset tysięcy dobrze, potem, to jak się uda. Zajmują się tym tuningowcy. http://www.44tuning.pl/chip-tuning-scani... Co z żywotnością, to nie wiem..
Witam Uwalony jest sterownik silnika,ciśnienie fizycznie mieści się w normie a sterownik swoje.Częsta usterka sterownika silnika w Scanii z układem paliwowym HPI.
W HPI na 100% zaś w PDE mój stary kiedyś wymieł 6 wtryskiwaczy, bo każdy miał błąd.. a to wiązało się z brakiem ciśnienia pompki zasilającej. No to niech poda kod błyskowy EDC.
Jedynie przy próbie odpalenia ( oo chwili wyskakuje błąd 5325 i na wyświetlaczu usterka silnika) to kopci jak by chciał zapalić a nie umiał
Witam Drugi otwór ze znakiem jest oznaczony(o ile dobrze pamietamDC16) jest ono stosowane do ustawienia drugiego wałka w przypadku silnika V8. W załączniku to co potrzeba.
Udało się bez turbulencji. Dzięki za podpowiedzi. Dodam tylko , że aby ułatwić sobie dostęp do wspomnianych nakrętek , wywaliłem rurę łączącą turbocompound z peszlem i nie trzeba było odkręcać kolektora wydechowego. Cała reszta to już drobiazg. Śruby po wstępnym smarowaniu odkręciły się bez kłopotu ( silnik lekko nagrzany). Finalnie auto odzyskało „...
Witam Mam problem z autobusem marki Scania Irizar New Century,silnik 380KM HPI,na desce świeci się komunikat "Awaria silnika",oraz ikona DPF,kody sczytane to EMS 11180,oraz 4416. Delikatnie falują obroty na biegu jałowym,poza tym wszystko ok. Auto nie dymi,nie stracił mocy.
Dlatego musisz sprawdzić do jakich silników były wkładane twoje tłoki , spróbuj w sklepie np. Autos, Suder lub serwis Scania. Jeżeli nie były stosowane w 480 hpi to będziesz miał gotową odpowiedz. Sprawdź czy wałek rozrządu jest taki sam w tych silnikach.
Witam powiedz mi kolego w jaki sposób sprawdzasz utrzymanie ciśnienia po zgaszeniu silnika za pomocą autocoma czy zegara czyli manualnie :|
Cześć kwantor ale za tą kasę co szef zaoszczędził na paliwie po znalezieniu uszkodzonej pompki to stać go nie na jedną taką kapote,powinien to potraktować jako koszta związane z diagnostyką układu paliwowego scania HPI :D .Co do tego kopcenia to odczytaj te błędy skoro wyświetla się usterka silnika,coś powinno się zaradzić na tn problem :D
PDE da sie sprawdzić a HPI niestety nie (jedynie testy komputerem w silniku) Najczęściej przyczyną jest zużycie elektrozaworów dawki i kąta wtrysku. W HPI można pokusić się wymienić oringi uszczelniające oraz je wyregulować, i tyle w temacie.
https://obrazki.elektroda.pl/8833866900_... to jest śruba do regulacji cewki tak jak pisałem wcześniej za duzo paliwa śruba wykrecona jest klekotanie śruba wkrecona za mało paliwa jest biały dym musisz po próbować z tymi cewkami i wybrać złoty środek cały nowy uklad paliwowy jest zaprojektowany do nowego silnika a u ciebie pewnie z...
Spryskiwacz szyby przedniej Przerwany obwód lub za niskie zużycie prądu w obwodzie. Przyczyną może być wadliwy silnik spryskiwacza lub jego złącze. Spryskiwacz szyby przedniej nie działa. Sprawdź silnik wycieraczki i sprawdź, czy nie jest przerwany obwód w przewodach.
w silnikach hpi balans nie jest idealnym odzwierciedleniem euro4 są bardzo kulawe dobry diagnosta ogarnie temat wykresy bardzo rozbieżne ja bym stawiał na przegląd cewek
Wtryskiwacze HPI można sprawdzić JEDYNIE na silniku!!! za pomocą oprogramowania diagnostycznego. Nieszczelność w EGR ma wpływ bo ciśnienie doładowania cofa się do wydechu, lubwychodzi na zewnątrz. Sprawdź temperaturę powietrza dolotowego.
Nie miałem zastrzezenia co do spalania, raczej chodziło mi bardziej o nierówną prace zimnego silnika. Ciężko w to uwierzyć ale problem znikł. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Zamykam temat.
No tak co do paliwa no to my już sami nie wiemy gdzie jeszcze mogło by być dobre no ale tankujemy raz na innej stacji no i bez zmian. Jeździmy tylko po kraju. Co do kierowcy no to kuzyn jeździ także kierowca jest sprawdzony nie wiem znowu jak tam jego noga czy jeździ w kapciach czy w filcakach:) Mamy scanie też z silnikiem hpi 420 2004 listopad ostatnie...
Wszystko jest na rysunku na liście części masz podaną liczbę części.U Ciebie jest montowany na trzech szpilkach.W silnikach Scanii z układem paliwowym HPI luzujące się kompresory to norma występuje to bardzo często warto tam raz na rok zajrzeć i sprawdzić dokręcenie nakrętek.Jak będziesz to naprawiał to szpilki wstaw na klej beztlenowy nakrętki tak...
Dzięki za odpowiedź . Myślałem że przy skrzyni biegów jest jakieś nefralgiczne miejsce gdzie może przedostawać się powietrze do układu chłodzenia ? Miałem podobny przypadek w innej Scanii ale w tedy pokazał mi się olej w płynie i winny temu był wymiennik ciepła w bloku silnika. Pewnie zacznę od tego kompresora , trzeba wyeliminować standardowe przyczyny...
Moja opinia jest taka. Spalanie pokazywane z odczytu ECU jest na tyle wiarygodne, że nie ma co kombinować, tylko uświadomić ludzi co i jak i kiedy. Auto jest sprawne, to pali tyle ile powinno i ludzie potrafią zejść spokojnie poniżej 30l/100km. Pozatym czujnik ciśnienia doładowania wpięty jest w EMS, a nie COO.Spalanie też jest pobierane z EMSu nie...
Być może płyn chłodzący dostaje się do zbiornika a jak silnik ostygnie to zasysa go z powrotem i dlatego optycznie płynu nie ubywa?
To jest hpi,a nie xpi prawda?
Witam!! Czy ktos z forumowiczow moze mnie poratowac opisem ukladu HPI?? Problem polega na tym ze w Scania 124 470 HPI wywala dwa bledy: 53761 i 53505. Bledy dotycza zaworów T92 i T93 natomiast na silniku wg mnie sa zawory V98, V99, V100, V101 i V102. Czyzby ktos zamienil sterownik i do nowszego auta zamontowal sterownik od starszego modelu??
Czegoś tu nie rozumiem..?? jaki moment dokręcania/regulacji..?? na moment+kąt dokręca się pompowstryski HPI, a nie ma V-ałki z HPI..!!!!! Jedyne systemy w silnikach typu V to PDE oraz XPI. schemat regulacji załączam poniżej, chociaż aby auto dymiło to musiała by być poważnie spieprz..... regulacji, ale warto sprawdzić.
Czy coś się stanie jeżeli będę jakiś czas jeszcze jeździł z tym olejem? Bardziej garące spaliny, iskry z tłumika bo się sadze wypalają. Zobacz czy ci w silniku nie ubyło oleju. Teraz masz silnik HPI ze scanii. Tam z kolei spaliny lecą do baku i to fabryczne rozwiązanie.
Tak samo jak każdy silnik 12 litrowy HPI Scanii. Na forum było kilkakrotnie. Ss 0,45mm wyd 0,7mm na kole masz stopnie 120, 240, tdc down(360 i 720), 480, 600 co odpowiada pracy silnika 153624 i kręcąc kolejno ustawiasz zawory. Zaczynasz od TDC DOWN w dolnym okienku mijanka na 6 regulacja na 1 mijanka na 2 regułacja na 5 itd jak w Jelczu na praktykach...
Coordynator której generacji co do silnika to myślę że jeśli to 420 to układ paliwowy HPI S6. A tak na marginesie jesteś mechanikiem czy kierowca?
W każdym hpi tak się dzieje jest to normalne Bzdura w każdym Fiacie tak pokazuje. I to bez znaczenia jaki silnik.
Ok jutro sprawdzę dokładniej ten zawór. Przyznaję, że bardziej skupiłem się na wyciekach spalin z okolic EGR-u. Cały silnik był okopcony. Uszczelniłem układ ale to nic nie dało. Może na początku.
Kod błędu 26 - dla pojazdów bez koordynatora Brak sygnału prędkości jazdy lub słaby sygnał prędkości. Sygnał wejściowy do pinu B29 EDC jest nieobecny, pokazując dziwnie wysoką prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwości lub ma zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie. Sygnał z tachografu wskazuje prędkość ponad 150 km / h. Tempomat, i regulacja prędkości...
Witam, posiada ktoś schemat lub informacje gdzie szukać błedu w Scanii 124L 420 HPI 2004 rok. Mianowicie od kupienia posiada automatycznie załączanie świateł po zapaleniu silnika, od kilku dni jest bład i świecą się juz po właczeniu zapłonu. Nie ma jak to wyłączyć, bezpieczniki i przekażniki sprawdzone ale sa w porządku. Proszę o pomoc.
Manometr i końcówki montowane zamiast pompowtrysku. A swoją drogą to sd2 nie robi testu kompresji? Z tego co pamiętam to texa w 420 hpi w 4 i R-ce robi.
Witam. Ciśnienie jest na wolnych 1,8 bara,przy 1400 3,6 bara, zwiększanie obrotów nie przynosi wzrostu. Ciśnienia sprawdzone komputerem i manometrem. Co się dzieje- przy dużym obciążeniu pod górę, wskazówka spada na zero, na wyświetlaczu jest wtedy 10 bar, zapala się EDC. Ostatnio zaczyna zapalać się lampka ciśnienia. Czujnik jest podmieniony na nowy,...
Witam, mam takie pytanie czy w Scanii R 420 silnik HPI ta druga dolna turbina ma duże znaczenie dla ciśnienia oleju w silniku?
Mam problen z scanią 124 hpi czasami a przewżnie w mieście zapala mi się edc byłem w scani serwisie wymieniłem pompę paliwa smok sprawdziłem co zalecała scania a i tak czasami edc się zapala. Ma ktoś pomysł co może być ?
silnik scania scania silnik wymiana silnik scania
aida64 trial version schematy quick xerox czyszczenie lasera
maszyna lichtenberga naprawa potencjometru
Marantz M-CR611: Rozwiązanie błędu połączenia 03 Lokalizacja wyłączników krańcowych w prasie Hesston 5670