Trzeba sprawdzać. Nawet bez adaptacji nie powinien tak gasnąć, swoją drogą czysta przepustnica nie oznacz, że np: elektrycznie jest w porządku (nie wiem czy tam jest przepustnica elektryczna czy na linkę, zaworu wolnych obrotów raczej tam nie było tylko chyba silnik krokowy do sterowania biegiem jałowym). Z tą temperaturą - jeśli podobnie widzi sterownik...
Dzięki za odpowiedź. Samochód kupiłem na wiosnę z przebiegiem 84 tyś. km. W książce serwisowej jest napisane, że świece były wymieniane przy przebiegu 60 tys. km., a co do silnika krokowego to nie mam pojęcia, bo nie jest napisane by było coś robione. Jeden przewód od świec jest taśmą izolowany, tak jakby coś było przy nim robione. Gdy kupiłem samochód...
Witam serdecznie, dzis ze znajomym mamy dosyc ciekawa zagadke, kolega posiada fabie 1.2htp ktora mozna powiedziec prawie zawsze po przejechaniu ok 10-20km`podczas jazdy w pewnym momencie zaczyna szarpac i calkiem gasnie silnik. Auto postoi 2 minuty na poboczu pokreci sie ja 2-3 razy i auto znow pali jedzie normalnie bez ubytku mocy jak gdyby nic sie...
Witajcie, Mam kilka problemów ze swoją fabianką 1,4 mpi 2001 rok Benzyna/Gaz - może ktoś mi podpowie. Ogółem zaczęło się od problemów z benzyną, na zimnym silniku obroty są ok,natomiast na ciepłym tak szaleją że jest problem z jazdą("duży problem" często silnik gaśnie)wymieniona sonda lambda(nie pomogło)ubywanie płynu chłodniczego(co 3 tygodnie średnio...
Witam, Proszę o wyrozumiałość za niefachowe słownictwo i ogólną niewiedzę. Jestem 'szczęśliwym' posiadaczem Skody Fabii 1.4 MPi z 2001 roku z instalacją LPG Silnik 'czeski', 1.4 MPi 68KM 4-cylindrowy 8-zaworowy AME. Instalacja była montowana w Elpigazie w Koszalinie, samochód kupiłem już z instalacją. Z tego co mi się wydaję jest to już sekwencja (nie...
Witam, mój tata posiada auto skoda fabia z 2002 roku 1.4 16V. Ostatnio wyskoczył takowy oto błąd: 17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal P1158 - 35-00 - - Auto odpala na chwilę lub nie i gaśnie za moment. Świeci się check engine. Wyciągnąłem czujnik i okazało się że jest masakrycznie zawalony syfem. Przepłukałem wd40, wyczyściłem...
Witam, kilka dni temu wykonywałam w autoryzowanym serwisie Skody we Wrocławiu (nie podam nazwy dealera, chyba że ktoś będzie zainteresowany) dokonywalem dwie usługi tj. ; 1) wymiana oleju, filtrów: oleju, paliwa, powietrza, kabiny, płyn hamulcowy. 2) po wykonaniu oględzin auta serwisant zalecił wymianę uszczelniacze wtryskiwaczy, jak stwierdził pociły...
4 miesiące temu wymieniona została cewka na nową ( orginalna) i świece oraz dodatkowo znowu czyszczenie przepustnicy.. Niestety nadal występuje szarpanie, szczególnie na postoju. Czasami są mniejsze drgania, a momentami chce wyrwać silnik. Czy może to być spowodowane może jakimiś przebiciami gdzieś na przewodach? Dodam, że szarpanie jest zarówno na...
Dzień dobry, Posiadam Skodę Fabię 1 1.4 MPi z 2002 roku. Dzisiaj w trakcie jazdy wystąpił u mnie problem z działającymi wycieraczkami niezależnie od ustawienia manetki i nawet wyłączonego silnika. Dodam, że przedtem nie miałem z nimi problemu (ani z manetką, ani z spalonymi bezpiecznikami, podobnie również przekaźniki, silniczek też nie był wymieniany)....
Witam posiadam skode fabie z 2003 roki w silniku 1.4MPI. Problem polega na tym ze w samochodzie tym wystepuje wspomaganie eletryczne. Pewnego dnia po zostawieniu samochodu na noc wspomaganie odmowilo wspolpracy. Dziwne jest to ze podczas jazdy usterka sie naprawila sama podczas jazdy do momentu wylaczenia silnika. Auto zostalo odstawione do warsztatu...
Witam, mam pytania a raczej problem w zeszłym tygodnia dałam samochód do mechanika niby wszystko było ok. Po wizycie zaczeła mi sie palic kontrolka "EPC" i "check engine" jeździć jeździłam niestety w momencie zapalenia kontrolki EPC moja fabia traciła na mocy i nagle zwalniałam a zmiana biegu dodawanie gazu nic nie pomagało musiałam wyłaczyć silnik....
Witam Wszystkich Jestem wlascicielem skody fabii 1.4 16V(100mh) 2000r Opisze cala sprawe Po 500km wycieczce samochod stracil moc i zaczela migac kontrolka check engine, a na wolnych obrotach zaczelo trzepac silnikiem.Obroty nie skacza tylko czuc wyrazny spadek mocy na kazdym biegu,co gorsze kiedy sie silnik nagrzeje to samochod gasnie(temperatura jest...
Witam Mam podobny problem. Skoda Fabia 1,4 MPI 2002 r (bez gazu). Troche już leciwa, bo ma najechane 260 tys. Rozrzad wymieniany, swiece olej jakies 6 tys temu. Od tametego momentu sie tak zachowuje, nie wiem jak wczesniej bo nie ja bylem uzytkowniekiem tego auta. Dodatkowo auto dzuo pali bo w cyklu miejskim jakies 11 litrow... Cisnienie na cylindrach...
Błędy sterownika silnikowego wpływają na pracę ABS/ESP. Przecież masz napisane we w miarę ludzkim języku: Błąd dot. ASR/ABS 1 Fault Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 000 - - Czyli Sygnał obciążenia błędna wiadomość z ECU. Mając uszkodzone wtryski ECU nie jest w stanie określić momentu obrotowego generowanego przez silnik i nie...
Witam. Było już kilka podobnych tematów i w sumie z podłączeniem radia się uporałem. Jedyna zmianka w podłączeniu do instalacji to taka, że kabelki wychodzące z radia żółty (z bezpiecznikiem który powinien iść do plusa) oraz czerwony (który powinien iść do zapłonu) połączyłem razem i oba połączyłem z plusem instalacji. Inaczej niestety nie chciało zaskoczyć...
Czyli faktycznie wygląda to, że winowajcą jest sterownik silnika... Jeszcze spróbowałbym go schłodzić w momencie, kiedy przerwie pracę silnika (ja mam do tego zmrażacz) i będziesz wiedział, czy jest różnica w czasie, tzn. czy nadal przez dłuższą chwilę nie uruchomisz silnika, czy po szybkim ostudzeniu sterownika silnik się "niemal natychmiast" da uruchomić....
Jeżeli ktoś ma trochę pojęcia o mechanice i dużo staranności mógłby się pokusić żeby wymienić samemu, ale przy zapaleniu silnika z źle założonym rozrządem to katastrofa. UWAGA: BARDZO WAŻNA RZECZ ŚRUBA NA WALE NOWA I SĄ DWA RODZAJE ŚRUB jedna ma otwór w łepku a druga jest pełna i są dokręcane różnymi momentami. Opisów i filmów wymiany rozrządu w internecie...
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Witam, mam problem z odpaleniem samochodu gdy silnik się zagrzeje do ok. 85 stopni. Chodzi o samochod Skoda Fabia I 1.9TDi wersja na pompowtryskiwaczach (kod silnika ATD) rocznik 2002. Otóż zdarzyło się to nagle, bez wcześniejszych objawów, stanąłem pod Lidlem i już nie mogłem odpalić. Po prostu póki nie przestygnie to nie odpali. Podpiąłem kompa i...
Dziękuję za pomoc dowiedziałem się że w fabi 1 olej sprawdza się po zgaszeniu silnika. W momencie kiedy spływa on do miski.
Witam, posiadam samochód skoda fabia 1.4 mpi, od dłuższego czasu faluje na obrotach. Oddałem samochód do mechanika który wyczyścił i wyregulował przepustnice, naprawił silnik krokowy. Jakiś czas samochód pochodził dobrze, a potem objawy wróciły. Oddałem samochód do innego mechanika który wymienił wszystkie świece i sondę lambda. Po odebraniu samochodu...
U mnie to samo Skoda Fabia 1.4 16V 2005rok. Przy ruszaniu jakby nie chciała ruszyć przez moment. Jak szybciej puszcze sprzęgło to potrafi zgasnąć.
Schemat od Polo ale to jedno i to samo jeżeli chodzi o sterownik silnika. Zwróć uwagę na przekaźnik J271 (ma różne oznaczenia w zależności od kodu silnika i rocznika: 100, 103, 109 , 429), gniazdo nr 10 lub 15 - dolny rząd, pierwszy z lewej (10), pierwszy z prawej (15). Przekaźniki są nad nogami kierowcy. Ten przekaźnik zasila wtryski, cewki zapłonowe...
Wypisujecie tu bzdety. Ja serwisowałem Fabie 1,4 MPI która miała olej syntetyk Mobile, po paru latach serwis skody zmienił na półsyntetyk. Pytałem dlaczego to zrobili, odpowiedź: bo tak powinno być. Dodano po 32 Mam też sam problem z zaworami, kiedy zapalam silnik zaczynają klekotać, po dodaniu gazu cichną i już jest w porządku. natomiast kiedy silnik...
Proszę stare wygi i profesjonalistów :D o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie) i opowiedzi na końcowe pytania, a amatorów od powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze i tanio bo jest to auto zadbane, bezwypadkowe i trafiło już w promocji do członka rodziny, a niesprzedaję syfu (jak duża część rodaków) i zobowiązałem...
Witam, robię swap w Skoda fabia 2005r z 1,9TDI ASZ na 1,8T 2002r, Elektrykę ogarnąłem już na tym poziomie że wszystko prawie działa, poza ABS. Błędów w sterowniku silnika nie ma, jedynie w ABS, opisze jak wygląda sprawa. Odpalam auto, świeci się ABS i trakcja, przycisk ASR nie reaguje, trakcja nie gaśnie. Wchodzę w vagcom, kasuję błędy i gaśnie abs...
Witam serdecznie Mam dziwny kłopot z chłodzeniem samochodu. Po kupnie skody miesiąc temu zauważyłem że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dziwnie się zachowuje. Wymieniłem czujnik, potem termostat, skasowałem błędy. Od tej pory samochód nagrzewa się bardzo szybko, bo po przejechaniu około 2 - 3 km i wskazówka temperatury pokazuje idealnie 90°C....
Witam serdecznie wszystkich proszę o pomoc, niedawno dałem wymienić olej w skodzie 6y fabi i teraz mam problem i nie mam żadnych dokumentów jak dokonać oględzin i naprawy przewodów od spryskiwaczy przodu i z tyłu, Pompki działają prawidłowo ale po uzupełnieniu płynu w zbiorniczku przez pewien moment przód podaje i pryszcze, ale za moment, już robi się...
jesli jednak chodzi o przeplywomierz to sie nie zgadzam.on pracuje nawet na silniku zasilanym gazem Nie wiem jak jest w skodzie ale u mnie przepływomierz mierzy ilość powietrza zassanego przez silnik i dzięki temu komputer silnika odmierza dawkę paliwa którą musi podać. W momencie przełączenia na gaz benzyna jest odcinana a dawką gazu steruje attuator...
witam mam problem z samochodem skoda fabia 1.9 sdi 2004, auto nie chce odpalać jak jest nagrzane , jak jest zimno jest ok odpala od ręki, w momencie kiedy przestało odpalać przestało prawie jeżdzić kopciło na siwo i nie miało mocy ,mechanik stwierdził że jest przestawiony kąt wtrysku na pompie wtryskowej, ustawił to i auto zaczęło jezdzić ale dalej...
Witam, Mam mały problem. Posiadam Skodę Fabię w wersji Comfort. Jest w tym modelu fajna funkcja, która powoduje że po zgaszeniu silnika lub wyłączeniu zapłonu ( pomimo, że się nie otworzy żadnych drzwi) zapalanie się oswietlenia wewnętrznego w aucie. Ta f-cja działała równiez u mnie, lecz od pewnego momentu zauważyłem że nie działa. Nie mam pojęcia...
Witam mam problem z jednostką sterująca silnikiem w skodzie fabii 1.4 MPI przebieg 120 tys km rok 2000 Samochód jest wyposażony w instalację gazową 2 generacji z komputerem) Przed podpięciem Testera Diagnostycznego 2 dniowa jazda na samej benzynie mój problem polega na tym ze po podpięciu pod tester komputera benzynowego wykazuje on 2 błędy 1 błąd uboga...
Witam Bez żadnej przyczyny (rano, po przyjściu do garażu) zauważyłem dziwne objawy wskaźnika dobowego km (dolnego) oraz zegara. Na wskaźniku km dobowych zamiast przejechanych kilometrów pojawiły się cztery zera, w tym pierwsze z nich (od lewej) pulsuje. Z kolei na wyświetlaczu zegara minuty stoją w miejscu a godziny zmieniają się w górę. W momencie...
a nie jest to przypadkiem "zalewanie swiec" przez benzyne i lpg ? jezeli masz dlugie fazy nakładania sie tych mediów podczas przełanczania lpg -benzyna i w tym momencie wyłaczysz silnik , to go zalejesz , szczególnie jak jest zimny.
Klucz nr 1 w pełni sprawny - samochód otwieram pilotem zamykam, również po mechanicznym otwariu drzwi wykorzystując ten ograniczony czas odpalam samochód i jade. Klucz nr 2 pilot nie działa wcale-samochód nie reaguje. W momencie jak to mówisz awaryjnego otwarcia drzwi wsiadam do samochodu, ale wyzwala się alarm jednak samochód o dziwo bez problemu można...
Po przyciągnięciu do kierownicy dźwigni wycieraczek, nie uruchamia się spryskiwacz. Wycieraczki natomiast wykonują trzy machnięcia. Nie mam napięcia na stykach pompki (tylko jakieś słabe w okolicach 5V). Pompka sprawna. Wymontowana i podłaczona na krótko działa poprawnie. Bezpieczniki sprawdzone. Przewody prześledziłem pod akumulatorem zielono-czerwony...
Po przyciągnięciu do kierownicy dźwigni wycieraczek, nie uruchamia się spryskiwacz. Wycieraczki natomiast wykonują trzy machnięcia. Nie mam napięcia na stykach pompki (tylko jakieś słabe w okolicach 5V). Pompka sprawna. Wymontowana i podłaczona na krótko działa poprawnie. Bezpieczniki sprawdzone. Przewody prześledziłem pod akumulatorem zielono-czerwony...
Nie odpowiem ci- ale wiem że skoda w pewnym momencie wprowadzila tę zmianę - powód nie znany- ja ciągle smigam na tych 3 biegunowych Najpierw Skoda montowała do tego silnika NGK BKR 6ETA-10, potem Champion RC 89 PVC, a na końcu Brisk DR 15 TC (ja mam te ostatnie 3 elektrodowe). Po 60-tyś. km wymieniłem na te same i prześmigałem na samym gazie 55 tys....
Nie wiem czy to dobry dział. Chciałbym zasięgnąć opinii innych użytkowników odnośnie rozgrzewania się tego auta i ogrzewania. Od momentu startu w temp -5 st silnik osiąga pełną temperaturę po przejechaniu około 10 km. Jeśli nadmuch ustawiam na 3 to po około 40 km w kabinie można już na upartego zdjąć kurtkę. Wydaj mi się to trochę słabo jeśli porównuję...
Być może chodzi o załączanie pompki paliwa, bo jak silnik jest zimny to następuje spadek ciśnienia w układzie paliwowym i jest chwilowe załączenie i wtym momencie przekaźnik poprostu" pyka", gdy jest ciepły nie nastąpił jeszcze spadek ciśnienia i pompka się nie załącza. Opisałem najprosciej jak można
Witam, mam skodę fabię combi z silnikiem 1200 HTP i instalacją prinsa. Od jakiegos czasu mam z nią problemy. Gdy kupiłem autko silnik przełączał się przy 45stopniach, ale jeden gazownik powiedział że trochę dużo i zmienił mi na 30stopni. W momencie gdy silnik sie przełącza na gaz, następuje jakby gwałtowne hamowanie silnikiem, tak jakby nie dostawał...
Witam, mam skodę fabia 1,9tdi 2001r. i następujący problem - kontrolka ładowania akumulatora nie zapala się po przekręceniu kluczyka ale nie ma żadnych problemów z odpaleniem auta. Po jakimś czasie - w trakcie jazdy na moment włącza się sygnał dźwiękowy razem z kontrolką ładowania akumulatora - nie ma to jednak wpływu na pracę silnika ani inne wskaźniki....
Witam Mam problem z Skodą Fabią 1.4. W trakcie jazdy i postoju zapalają się prawie wszystkie kontrolki w liczniku i obrotomierz wychyla sie według swego uznania, w tym momencie silnik zachowuje prawidłowo. Po skasowaniu błędów wszystko jest ok, lecz za jakiś czas problem powraca. Błędy: 1317Sterownik tablicy przyrządów-J285 magistrala CAN brak sygnału...
Mam skodę fabię 1,4 mpi i na zimnym silniku odpala od tyku a na ciepłym nie zawsze. przypuszczam że to wina czujnika temperatur (mam prawie pewność). gdy silnik się zagrzeje i go gaszę a po ponownym przekręceniu kluczyka wskazówka temp. się nie podniesie za chiny nie mogę go odpalić i tak 10 -15 razy przekręcam ten kluczyk do moment podniesienia się...
Witam jestem nowy na tym forum także proszę o wyrozumiałość Mam mały problem z moja fabinaką nie jest bardzo poważny ale denerwujący otóż coś mi ćwierka w okolicach paska wielorowkowego - pasek był wymieniany i na jakiś tydzień był spokój potem problem powrócił napinacz raczej bym wykluczył bo pasek jest ładnie naciągnięty próbuję to powiązać ze zgrzytem...
Napięcie na akumulatorze zaraz po uruchomieniu silnika wynosi 12,1V, natomiast po przygazowaniu do 3000 obr. napięcie wzrasta do 14,3V (słychać wtedy we wnętrzu samochodu "pyknięcie" i od tego momentu akumulator jest ładowany). Później jeżeli obroty silnika spadną nie powoduje to spadku napięcia na klemach (utrzymuje się 14,3V). Waham się ze zwarciem...
Niestety w tym silniku skok tłoka pokrywa się ze skokiem zaworu , więc w każdym przypadku przesunięcia łańcucha ( od miejsca ustawienia ) tłok uderza w zawór. Ilość uszkodzonych elementów zależy od prędkości obrotowej silnika w momencie zderzenia się w/w elementów. Niestety nie pozostaje nic innego jak przegląd elementów od góry do dołu, czyli zaczynamy...
Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami Oczywiscie powyzsze robimy dla: - 1. cylindra gdy mijanka w 4. - 3. cylindra gdy...
Witam, Mam problem ze swoja Skoda Fabia 1.4 z 2000r.Spedzilem juz miesiac na internecie i nie moge znalezc rozwiazania mojego problemu. Duzo jest o tym pisane ale nic konkretnego. Mianowicie mam problem z mrugajacymi swiatlami w calym samochodzie i wariującą pompą wspomagania. Gdy silnik jest zimny odpala od strzału(bo gdy jest cieply to trzeba dluzej...
Koniec kłótni/ sprzeczek, następny taki post i UPOMNIENIE ! Przepraszam Moderatorze, nie to było moją intencją, zrehabilituje się pisząc więcej. Każdy kierowca wie, że jeżdżąc nie wykorzystuje pełnej mocy swojego silnika a zużycie paliwa zależy od stylu jazdy. W moim BMW jadąc szybkością ekonomiczną, przyspieszając bardzo łagodnie i co za tym idzie...
Otóż mam następujący problem, szukałem już podobnych tematów ale nie znalazłem nic o takim przypadku. Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych. Dla 1 biegu 3000 obr/min, 2biegu 2800 obr/min,biegu 3 2400 obr/min wyższych biegów nie...
Ja mam problem z uruchamianiem silnika przy temperaturze powyżej 15 stopni. Jak jest minus 20 stopni, silnik odpala bez problemu jak jest temperatura plusowa od 15 stopni wzwyż to silnik uruchamia się za 15-20 razem, w momencie gdy silnik jest zimny. Gdy wcześniej jeździł i silnik jest ciepły to nie ma problemu z odpalaniem. Byłem u 2 mechaników i 2...
Witam Potrzebuje momenty sił dokręcania łożysk głównych i korbowodów
Witam. Poruszam ten temat bo stary zakończył się niejasną odpowiedzią, a mianowicie interesują mnie nadal momenty dokręcania łożysk korbowodów. Za wszelkie uwagi będę wdzięczny. Tam kolega pitabmw napisał że dokręca 50Nm korby a głowne 80Nm, wszystko ok tylko czy ten silnik pracuje nadal sprawnie ? ;) Pozdrawiam
Witam, Zgłaszam się z lamerskim pytaniem ale nie wiem do kogo się z tą kwestią o poradę zwrócić... Auto niestety co jakiś czas pokazuje humorek a mianowicie: - nie chce odpalić na zimnym silniku. Uruchomienie jest możliwe dopiero po dłuższym przekręceniu kluczyka, czuć wtedy zapach paliwa. Przy pierwszym zdarzeniu po dłuższym kręceniu odpalał tak jak...
Skoro nie palą sie kontrolki to sterownik zablokowany przez immo. Zacznij od dokłądnego sprawdzenia bezpieczników, zobacz czy są w odpowiedznich miejscach. W jakich okolicznościach nastąpiła usterka???? Zastosuj się do tego postu. W końcu sam grzebałeś w bezpiecznikach i od tego momentu auto nie zapala. Nie spotkałem jeszcze Fabii by nie miała immo...
Cześć, Sytuacja jaka doprowadza mnie już do braku pomysłów. W aucie jakie posiadam (Skoda Fabia 1.4 MPI) jest zainstalowana instalacja LPG drugiej generacji LOVATO ze sterownikiem AL-700. Od jakigoś czasu autko zaczeło strzelać na gazie. Wizyta u gazownika - diagnoza reduktor do wymiany. Reduktor wymieniony strzela dalej. Okazuje się, że sa problemy...
Witam, Od kilku dni jeżdżę pożyczonym autem więc nie znam jego historii (co i kiedy było wymieniane) Przejdę do rzeczy: podejrzewam, że pierwszymi objawami problemu były chwilowe zgaśnięcia silnika podczas "hamowania silnikiem".. Poważniejszy problem pojawił się gdy w upalny dzień przejechałem 300km. Wyłączyłem auto. Pół godziny później fabia nie chciała...
Mam problem z mrugającą kontrolką ciśnienia oleju Skoda fabia 1.4 16v 2001.W momencie kiedy temperatura silnika osiąga ok 80-90 stopni włącza się sygnalizacja ciśnienia oleju.Czujnik wymieniony,wymienione panewki,olej,wyczyszczony smok w misce olejowej.ciśnienie oleju sprawdzone jest ok.
Witam, Na początku pragnę zaznaczyć iż zapoznałem się regulaminem dlatego zamieszczam ten temat (odpowiednio zatytułowany) w tym dziale gdyż jestem początkujący, nie ma podobnych tematów na tym forum związanych z tym silnikiem 1.4mpi(na gaz) staram się opisać problem dokładnie z jak największą ilością detali przez co zapewne podaję sporo informacji...
Witam, Od jakiegoś czasu z rana po przejechaniu dystansu ok 300m, zaczyna mi migać kontrolka CHECK oraz zapala się kontrolka ESP. W momencie kiedy się zatrzymam, wyłączę i włączę zapłon objawy znikają. Niestety VAG nie pokazuje błędów. Czy może ktoś się spotkał z podobnymi objawami? Auto do Skoda Fabia II 2008r silnik benzyna + LPG 1.2, 70kM(HTP).
Witam. Mam następujący problem z moja fabią otóż moim zdaniem spalanie jest zbyt duże ok 12 litrów na 100km w mieście, przy tym brak jej mocy silnik ma 100 KM więc auto powinno mieć kopa a tu tymczasem zamula. Wynik z Vag pokazuje następujący błąd 01314 - Engine Control Module. Dodam, że silnik pracuje niby ok, lecz po przekroczeniu ok 4tys obrotów...
Witam, kolejny kłopot z Fabią. Auto zwykle po nagrzaniu i chwili pracy zaczyna szaleć. Na desce rozdzielczej migają kontrolki od EPC, ABS i AirBag. Są momenty, że EPC zapala się na stałe, brak wówczas wspomagania natomiast co chwilę mrugają kontrolki od ABS i AirBag. Po podłączeniu do komputera w sterowniku silnika są błędy komunikacji CAN z modułami....
kilka dni temu rozwiazałem problem z podobnymi objawami Gazownik powiedział mi: jesli silnik pracuje na benzynie troche gorzej niż normalnie, to na gazie bedzie pracował dużo dużo gorzej. tak tez było. zobacz czy w momencie skasowania błędów silnik chociaż przez kilka sekund pracuje lepiej i sprawdź dokładnie przepustnicę oraz podłączenie kabelków sondy....
Znalazłem źródło "klikania", to syrena autoalarmu. Kiedy silnik jest rozgrzany i światła drogowe zostają włączone syrena "klika" raz w momencie włączenia. Podobnie wygląda sytuacja podczas kręcenia kierownicą na postoju, podczas wykonywania pełnego zakresu ruchów syrena "klika" w różnych odstępach czasu. Czy przyczyną są jakieś spadki napięcia na centralce...
Cześć wszystkim. Mam dziwną usterkę w swojej Fabii. Kupiłem ją już jakieś 8 lat (4-ro letnią) temu i ma w tym momencie 130 tys przebiegu. Po jeździe przez około 0,5 roku przestała chodzić na jeden cylinder ( przeważnie się załączał ale jak silnik złapał delikatnie temp to się odłączał ). W serwisie powiedzieli że pompowtrysk do wymiany, ale po wyciągnięciu...
Witam, pytanie brzmi następująco: jak powinien pracować zawór egr w tym silniku benzynowym (1.2 AZQ)? Pytanie to nasunęło mi się gdy podpiąłem VAGa i na kanale 074 bloków pomiarowych chciałem obserwować prace zaworu EGR. Kolega w tym temacie [url=]KLIK przedstawił screen z manula gdzie na pozycji 3 w grupie 074 pokazuje się stopień otwarcia EGR (wartość...
Logi grupy doładowania 011 Statyczny: 748961 dynamiczne: 748962 Wydaje mi się że to właśnie turbo wolno startuje i momentami jest różnica 0.3mBar co się przekłada na kopcenie. Gdy już turbina dokręci do wymagananego ciśnienia jadąc nie kopci, i od razu słychać różnicę w pracy silnika oraz czuć moc. W grupie 018 wszędzie 0 0 0 także pokrywa się to z...
Witam Mam problem ze samochodem: Skoda Fabia 1.2 kod silnika: AZQ Otóż świeci się kontrolka silnika, przeczyściłem przepustnice, zrobiłem adaptację, skasowałem błędy i było dobrze przez ok. 2 tygodnie, ale potem znowu się zapala. Najgorsze jest to że czasem jak się normalnie jedzie to auto potrafi czasem przygasnąć czyli jadę normalnie a w pewnym momencie...
Witam, czy przy wymianie popychaczy na nowe (zaczynają stukać na zimnym silniku) trzeba je wycisnąć a potem wstępnie napiąć czy włożyć nowe i od razu napinać wg. tej procedury? Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do...
Witam. Sprawa dotyczy skody fabia II, 1.4 16v 86KM, silnik BXW, 2008r. przebieg 140kkm. Oto krótka historia "dojrzewania" usterki. Czerwiec - Lipiec 2016r Zauważone bardzo sporadycznie i słabo wyczuwalne występujące raz na kilka, kilkanacie sekund pojedyncze drgnięcia przenoszone z silnika na kabinę odczuwalne na wolnych obrotach. Odpalanie dynamika,...
OBD2 nawet nie chce się połączyć jeśli jest ciepły silnik i świecą się kontrolki od świec. Były też inne komputerki podpinane i każdy miał ten sam problem z połączeniem. A co do czujnika to jak widać na filmie w tamtym momencie chciał działać. Pamiętam jak jechałem z podpiętym komputerkiem to pokazywał raz normalnie że 74 st. C raz 24 a czasami wariował...
Witam. Instrukcja zawarta w jak sama nazwa wskazuje - dotyczy silnika Skoda Felicia. W Fabii mamy doczynienia ze zmodernizowanych silnikem "czechosłowackim" - modernizacja polegała na zastosowaniu hydropopychaczy w celu automatycznego regulowania luzów międzyzworowych. W silnikach 1,4 8V Skody Fabii wstępnie napina się hydropopychacze: (w skrócie) ustawia...
Witam panowie. Mamy problem z naszą Fabią. Podczas jazdy czuć drgania na kierownicy, czuć je również na pedale gazu (wibracje). Co najlepsze nie jest to ciągłe. Wczoraj robiłem trasę po ekspresówce, łącznie prawie 300km i te drgania występują w różnych momentach, nie występują przy stałych obrotach że tak powiem ( raz są przy 100 km/h raz przy 130 km/h,...
Też o tym pomyślałem. Jest jeszcze opcja odpięcia akumulatora przy włączonej stacyjce gdy procesor coś zapisywał do tej pamięci. Tak, teoretycznie jeśli był włączony zapłon to nawet po jego wyłączeniu z odłączeniem akumulatora należy odczekać do "uśpienia" się elektroniki, czyli zazwyczaj kilkanaście do kilkudziesięciu sekund. Ja się kiedyś w swoim...
Witam. Skoda fabia I 1,4 16v Po osiągnięciu temperatury roboczej zaczyna dławić się przy stałym gazie. Gdy silnik zimny wszystko jest ok. W momencie szarpania wykres sondy przyjmuje wartości ujemne (czerwony wykres). Sugeruje to zbyt bogatą mieszankę? Gdzie szukać rozwiązania problemu?
3 bary bez podciśnienia 2.5 z podciśnieniem na biegu jałowym. Dodano po 3 Nie napisałem że auto z LPG. Problem występuje na Pb i LPG. Przeważnie jest tak gdy zwalniam autem do zakresu obrotów 1200-1600 i chce je wyrównać lub zwiększyć. Wtedy zaczyna szarpać. Jedyne co w tym momencie mnie ratuje to wciśnięcie sprzęgła i pozwalam aby obroty spadły na...
Witam, w maju 2018 roku kupiłem używaną skodę fabię sedan 1.4 16V i mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Poprzedni właściciel również miał problemy ze wspomaganiem i oddał pompę do regeneracji i przez 2 miesiące było wszystko ok. Po 2 miesiącach od regeneracji pompa działa "kiedy chce". Olej jest OK. Problem pojawia się w zależności od pogody na...
Witam, Dotyczy: Skoda Fabia 1, 2007r 1.2benzyna 47kW Proszę Was o pomoc Przy każdym odpaleniu zimnego silnika towarzyszą nierówna praca i silne telepanie auta. Przy lekkim przegazowaniu wszystko ustaje po okolo10 sekundach, jeśli zaś nie nacisnę gazu to potrwa to dłużej (okolo 5sekund)i sam zgaśnie. W momencie kiedy silnik sie nagrzeje nie ma problemu...
A możecie polecić jakiś skuteczny środek do penetracji gwintów ? Wczoraj wieczorem przygotowałem wymianę, śruby obudowy spryskałem WD40 a dziś przymierzyłem się do ich ruszenia... i trzyma. Spróbowałem śruby wzruszyć po rozgrzaniu silniku i jest podobnie. Boję się, żeby nie urwać łbów, jak już mi się trafiło przy wymianie sworzni wahaczy (pomimo wcześniejszego...
Witam, Jestem właścicielem skody fabii 1.2 od początku istnienia auta :D 2004 roku. Autko służyło do przejazdu 10-20 km max dziennie. Przez 15 lat przejechane zostało 100 tys km. Droga do pracy mi się wydłużyła stad postanowiłem założyć instalację gazową. I tu zaczyna sie problem. W aucie nigdy nic wiekszego nie bylo do roboty. Filtry oleje i tyle....
Skoda miala wymieniony czujnik temperatury, filtr paliwa, pompe paliwa, swiece , cewki, sprawdzono lambde, instalacja gazowa jest po kompleksowym przegladzie u dowch roznych gazownikow zaeby wykluczyc lpg. Powiem szczerze ze nie mam powoli pomyslu na to co jest przyczyna porannych trudnosci z odpalaniem, jak juz odpali to strzela, obroty lataja do momentu...
Cześć koledzy. Czy ktos mi podpowie odnośnie poniżych błedów? NIe wiem czy zacząć od sondy czy sie wstrzymać. W pracy silnika nie ma żadnych zmian, wyskakują błędy, po skasowaniu pojawiają się ponownie po przejechaniu 100-200 km. Co dziwne w momencie zapalenia sie kontrolki silnik zgaszony, temperatura płynu i powietrza -40 stopni. Skoda Fabia II FL...
Witam, mam problem ze swoją Skodzianką. Mianowicie problem zaczął dokuczać głównie przy niższych temperaturach na dworze (w okolicach 0*C). Auto odpala bez problemu za każdym razem. Przy przyspieszaniu (na biegu 2,3,4,5) im więcej dodaje się gazu tym bardziej zaczyna szarpać samochodem (jakby robił "żabkę") oraz brak mu mocy. Jedynym chwilowym sposobem...
Piszesz że te falowanie i utrata mocy są tylko chwilowe ? Czyli w momencie diagnostyki kompem silnik chodzi równo , najłatwiej jest jak usterka występuje cały czas. Tak czy siak ciśnienie paliwa do sprawdzenia , ewentualne podciśnienia , wężyki,kolektor lewe powietrze Objawy takie mogą występować przy niesprawnym map sensor Przepustnice wymieniłeś oby...
TAk czerwonym po testach bo on zapisuje wszystko do momentu nie od momentu , zresztą jak wybierzesz to wykresy pójdą od nowa. Parownik jest narazie stabilny no ale to luz. MAP sensor to ps 01 - poogoogluj jak wygląda i wyszukaj w komorze silnika i popatrz czy wężyki do niego nie chodzą luźno (z obu stron i oba. Nie wspomne o kolektorze dolotowym jakby...
Jakie powinny być momenty dokręcenia śrub poduszek silnika w skodzie fabii 1,2 HTP 6V 2004 r ?
Auto zrobione jakiś czas temu, wymienione pierścienie, splanowana głowica. Od momentu naprawy nie dolane ani grama oleju a już 8 miesiąc od naprawy:).
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
Zwlekałem, zwlekałem aż do momentu kiedy to sądnego dnia samochód nie chciał się rozpędzać (rozpędzał się i zaraz odcinał moc, trząsł się) zaczęła migać kontrolka silnika no i siłą rzeczy na lawecie pojechał do ASO. Tam po poszukiwaniach usterek zdemontowano cztery świece i trzy cewki. Po ich wymianie samochód przestały wykazywać błędy. Czyżby to były...
Witam. Miga mi kontrolka świec żarowych. Włącznik na pedale hamulca ma dwa styki jeden od rozłączania tempomatu drugi od świateł stopu. STOP jako tako działa bo zapala się po wciśnięciu. Nie działa mi tempomat w tym momencie. Na pewno mam też uszkodzony włącznik na sprzęgle, ponieważ ma ułamany styk. Włącznik na sprzęgle ma tylko jeden styk od również...
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem. Według schematu ten bezpiecznik odpowiedzialny jest za rozrusznik czyli logicznie rzecz biorąc samochód powinien być unieruchomiony czyli powinien nieodpalać a rozrusznik kręci i samochód odpala normalnie. A i zapomniałem dodać że wyskakuje komunikat "...
Sprawdź czy w momencie zmiany położenia klapki w wtyczkę cokolwiek jest napięcie żarówka wystarczy. Jeśli nie szukaj bezpiecznika. Sprawdź silniczek klapki cy reaguje na napięcie 12v zasilacz czy z akku. Jeśli nie to silnik uszkodzony w leosiu miałem podobny przypadek. Wejdz w blok elektryki i szukaj tam czy coś innego nie nawala silnik steruje obiegiem...
Rób jak uważszsz, gdyby we wszystkim słuchać takich krawaciarzy to na składanie silnika trzeba by poświęcić ze 2 dni.Tyle pomp wymieniłem i jakoś żadne serwo nidy się nie uszkodziło. Przy takiej prostej czynności jak dokręcenie pompy grzechotka 3/8 z nasadką 13,dokręcam z wyczuciem i ma być.
Nie wiem czy temat tu powinien być czy bardziej w początkujących, jak coś proszę przenieść. Mój problem z samochodem (skoda fabia 1, silnik azq 1.2 12v). Stał miesiąc po zakupie (przed zakupem było wszystko ok) po czym gdy go odpaliłem po miesiącu wyskoczyła kontrolka EPC i Check engine. I w tym momencie przestał działać potencjometr gazu. Błędy dotyczyły...
Ten samochód był chyba diagnozowany telefonem, jeśli świeci się check engine to błąd występuje w momencie uruchomienia silnika, a nie jest to za niskie ciśnienie doładowania, bo takowa usterka wystąpi tylko podczas jazdy i to w określonych warunkach
Witam Posiadam auto Skoda Fabia 1.2htp, jest po remoncie silnika: -rozrząd -planowanie glowicy -zawory nowe -cewki nowe -świece nowe -filtry (oleju, powietrza, paliwa) nowe -olej 10w 40 -wtryski prawidlowe Po kilku dniach spokojnej jazdy na krótkich odcinkach zapalił się check engine i pokazało błąd związany z niewydajnością katalizatora. Postanowiłem...
Witam Samochód to Skoda Fabia 1.4 MPI AZE 2000r Łączę się z centralką za pomocą interfejsu na FT232 przez program AcLPG 1.81 Połączenie działa prawidłowo ale do momentu uruchomienia samochodu. W trakcie uruchamiania silnika połączenie jest zrywane i nie mogę połączyć się ponownie - brak komunikacji. Jak wyłączę silnik znów mogę nawiązać połączenia....
Czy po odpięciu zasilania od cewki zapłonowej powinien pojawić się błąd DTC i zapalić się kontrolka MIL, czy jest on generowany tylko w momencie jej rzeczywistego uszkodzenia? Podobna sytuacja występuje też w momencie odpięcia zasilania z wtryskiwacza - brak jakiegokolwiek błędu. Oczywiście występuje spadek mocy i nierówna praca silnika. Za każdym razem...
Witam ! Wracam do tematu wałkowanego przeze mnie kiedyś tu na tym forum. Chodzi mianowicie o pompę wspomagania (w tym momencie nie ważne czy to będzie TRW czy Koyo) a dokładnie o to czy ktoś z szanownych kolegów/koleżanek badał kiedyś jaki jest lub powinien być pobór prądu przez taką pompę. Chodzi mi o wartości w stanie tzw. spoczynku oraz dynamicznie...