Obecnie producenci silników na panewkach nie stosują wkładek filcowych które powodowały że silnik leciał całe lata . Co to znaczy, nie potrzeba mówić . Polecam dołożyć takie krążki z filcu które by dotykały panewek oczywiście wcześniej je skroplić olejem maszynowym ( wazelinowy )będzie dłużej pracował .
Jedyne elementy które zużywają się w silnikach to łożyska. Sprawdź czy się obracają bez oporów. Je się raczej wymienia a nie smaruje chociaż można. Druga sprawa to sprawdzenie czy mają luz, bardzo możliwe że uszczelniacz przedniego dekla przepuszcza i łożysko zwyczajnie zardzewiało od wilgoci. W takim przypadku smarowanie/wymiana łożyska bez wymiany...
Skąd pewność, że pompa oleju sprawna?
Olej do 2T wlewasz do oddzielnego zbiornika lecz możesz także zrobić mieszankę (premix) i wlać normalnie do zbiornika paliwa jeśli takiego (zbiornik na olej 2T) u ciebie nie będzie. Normalny olej silnikowy (10W/40 powinien być dobry) wlewasz do (prawdopodobnie) skrzyni biegów, wlew jest najczęściej po prawej stronie motocykla. W zależności którą wersję...
Mam KL- stębnówka pprzemysłowa smarowana punktowo, silnik 3 fazowy ze sprzęgłem, łucznika czarnego- emalia, stębnówka, przód/tył, guziki, dziurki, 2 igły, silnik komutatorowy, smarowanie punktowe, przemysłowa z silnikiem 3 fazowym ze sprzęgłem, centralne smarowanie. Wszystkie chodzą bez problemów. Starego singera nie idzie "zabić" chyba że się go nie...
Sprawdż połączenie karetki z płytą główną,najprawdopodobniej to ona jest uszkodzona.Warto ją wyjąć i zobaczyć,czasem widać nieprawidłowość gołym okiem.
Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
Oto zdjęcie (czy to dozownik?) do tego dochodzi ten olej: http://obrazki.elektroda.pl/8104931000 1346355730.jpg Tak, to jest pompka oleju. Od niej wychodzą dwa wężyki do króćca dolotowego. Od niego idą kanały doprowadzające olej do łożysk wału korbowego, gdzie dalej zostaje wyrzucony do komory korbowej i smaruje pozostałe części silnika. Ps. Czy mogę...
Prawy czujnik siły uciagu. To bolec z kablem mocujacy dolną belke podnośnika do wieszaka pod tylnym mostem.Uszkodzony czujnik lub przerwa na kablach. Zdarzyło mi sie kilka razy że komp/serwisówka myli strony ciągnika. Więc jak nie znajdziesz nic to spraw drugą strone.Lub odłącz czujnik lewy i zobacz czy wywali błąd 16 lub 17.Wtedy masz pewnosc że jestes...
Syrena miała silnik 2T i była smarowana mieszanką paliwa z olejem. Jak kolega chce więcej wiadomości leży książka do naprawy.
Problemem jest prawdopodobnie zużyte łożyskowanie tego silnika. Regeneracja w tym przypadku nie na ekonomicznego sensu. Najprościej będzie wymienić - czasem trafiają się takie silniki za kilkanaście złotych.
Masz może więcej informacji jakie powinno być ciśnienie robocze ? Ciśnienie oleju jest podane w linku parę linijek powyżej.
Bardzo prosto- odkręcić rurkę od pokrywy rozrządu, podłożyć coś na olej i pokręcić korbą(podniesiony odprężnik). W 301 D jest filtr szczelinowy i przy zmianie oleju trzeba go wyciągnąć i wymyć. Pokrętło do kręcenia w jedną stronę.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Dokładnie tak, wakupompa nie będzie działać bez smarowania olejem pod ciśnieniem. Do tej śruby z oczkiem musisz doprowadzić olej z magistrali smarowania silnika, a ten króciec z uciętym wężem to spływ oleju do misy
Sprężynka uszczelniacza musi być skierowana do wnętrza skrzyni korbowej tj. do wału. Sprawdź, czy uszczelniacz nie jest tzw. kierunkowy (strzałki wskazują kierunek obrotu wału). Nie pisz więcej takich głupot. Uszczelniacze wału gładką stroną do niego, sprężynkami w kierunku łożysk, oczywiście oprócz małego uszczelniacza w dekielku za wirnikiem prądnicy....
Jak składałeś silnik to smarowałeś wszystkie części olejem, on musi się wypalić. Najpierw świeca. Później gaźnik, a w między czasie możesz sprawdzić czy nowy tłok nie jest niższy od oryginału. Nie powinien w GMP być niżej od krawędzi cylindra.
To jest czterosuw z 0,1 l oleju w karterze (do smarowania silnika). Czysta benzyna. Pozdrawiam.
Może.ktoś sobie ubzdurał że gaz jako paliwo suche nie będzie w stanie odpowiednio smarować silnika i postanowił podać olej. Jeśli usunąłeś olej to zaślep rurkę bo może tamtedy zasysa powietrza.
Po dłuższej przerwie w eksploatacji łożyska silnika wymagają smarowania , zwłaszcza że w takich silnikach stosuje się łożyska ślizgowe o dużej powierzchni . Sprawdź napięcie DC na kondensatorze elektrolitycznym i na diodzie Zenera. . Konieczne jest również sprawdzenie pojemności dużego żółtego kondensatora znajdującego się na PСB od strony druku.Podczas...
Tam jest problem ze smarowaniem, problemem tego silnika jest rozsypujący się pasek rozrządu, z którego śmieci zatykają układ olejowy ('smok'). Stąd komunikaty o niskim ciśnieniu oleju (to nie awaria czujnika, tam jest faktyczny problem ze smarowaniem który może prowadzić do zniszczenia silnika) Druga sprawa to diagnostyka - nie wiadomo jakie konkretnie...
Łożysk raczej nie czepiałbym się po tym co napisał autor topica... Ale skoro o tym mowa, to czy mierzyłeś temperaturę tych łożysk? Czy są smarowane?
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Tu masz [url=http://jetmodel.webpark.pl/]http://... link gdzie można kupić profesjonalnie wykonane części i silnik.
Niedawno przecie gderałem że do smarowania silników tłokowych stosuje się olej. Nie widziałem żadnego przegubu przy połączeniu tłoka z tym prętem co przenosi napęd na prądnicę. Jeżeli tłok nie jest na przegubie to nie pójdzie jak po maśle, nawet jak będzie smarowany.
Sprawdzić poziom oleju, najlepiej zrobić diagnozę manometrem który pokaże czy czujnik oleju jest ok i czy silnik ma odpowiednie ciśnienie oleju... Odma powinna być szczelna bo może olej wydmuchać jak silnik pracuje, nie wolno- jakby się okazało ze silnik nie ma smarowania to szybko się silnik zatrze.
Większość silników 4T ma mieć olej na kole zamachowym. Bo właśnie od strony magneta masz łańcuszek rozrządu który MUSI być smarowany olejem.
To tak wygląda, jak by był problem ze sterowaniem szybkości obrotowej pryzmatu lasera. Rozłóż i złóż to zpowrotem, powoli, uważnie jeszecze raz.
(at)sigwa18 Słusznie- w pompach zatapialnych łożyska są, podobnie jak w innych silnikach smarowane towotem i nie maja kontaktu z wodą. Jeśli dostanie się tam woda, to z powodu nieszczelności, a wtedy silnik zazwyczaj się spali, bo uzwojenie też będzie w wodzie.
jak jest mocno zabrudzony laser, to tez potrafi nie probowac nawet krecic. smarowanie silnika nic nie da, jestes pewien ze nie ma jakiegos brudu na soczewce?
To nie kawał, na podobne kłopoty zastosowałem olej silnikowy Castrol wielosezonowy. I wszystko startuje bez problemu, nie pluje olejem, nie zauważyłem zużycia sprężarki. Normalny tłokowy (Star) nie żaden chiński wynalazek. Nie ma się co dziwić- w silniku smarowany tym samym olejem (co silnik)
I spowoduje przyspieszone zużycie uszczelnień silnika.
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
Zbyt mała ilość oleju w mieszance to przecież gorsze smarowanie (silnik dwusuwowy smarowany jest wyłącznie olejem w paliwie). A niewystarczające smarowanie to radykalne zmniejszenie żywotności silnika (szybkie zużycie) i ryzyko jego zatarcia. Ilość oleju należy dawkować precyzyjnie i zgodnie z instrukcją przestrzegając także ściśle wskazań dotyczących...
Smart, turbo, silnik, jego smarowanie, to jest dopiero wpadka ;p
Witam, czy silnik smarowany jest olejem z mieszanki paliwa?
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Proszę bardzo: https://obrazki.elektroda.pl/3553291900_... Jeśli chodzi o silnik 3.0 ASN to nie polecam. Te silniki miały problemy ze smarowaniem, blok lubił pęknąć wewnętrznie.
słychać w cichszych momentach dźwięk jego pracy. Skąd słychać? Z samego silnika czy z głośników?
W filtrze jest zawór który się otwiera jeśli wkład filtrujący ma problemy z przepustowością (gęsty olej, mocno zabrudzony wkład). Zawór jest żeby zapewnić smarowanie silnikowi nawet jeśli filtr już nie przepuszcza oleju, niestety silnik wtedy smaruje się nie filtrowanym olejem. W twoim przypadku myślę że filtr jest marki MAXGEAR albo coś podobnego....
Myślę że większość mechaników zdiagnozuje obrócenie panewki korbowodu po zdjęciu głowicy.Ludzie leją dużo większe ilości benzyny zamiast diesla .ostatnio spuszczałem z audi a3 i skody fabii po 30 litrów a silniki pracują wszystko jest ok . moim zdaniem nie ma wpływu na układ smarowania silnika .
Bez różnicy, sprężarka jest na łożyskach smarowana rozbryzgowo.
Albo smarowania!
Silnik smarowany jest rozpryskowo. Część zębatek, mechanizmów jest zanurzona w oleju a kosz obracając się "chlapie" na wszystkie mechanizmy. Co do sprzęgła sprawdź popychacze, tarcze dociskową, sprężynki .
Silnik musi być zamontowany tak jak w kosiarce, czyli poziomo! Chodzi o smarowanie.
Do m.rozanski Taki olej jaki się leje do ropniaków, przecież jeżeli jest sprężarka od samochodu i smarowanie jest rozwiązane na zasadzie połączenia z układem smarującym silnika to wiadoma że smarowanie odbywało sie Tym samym olejem jaki był w silniku , reasumując można wlać specjalny do smarowania sprężarek Np.taurus (bardziej odporny na temperaturę...
Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
Tylko montujesz. Sprężarka jest smarowana oleje z silnika.
Nie ma to związku z tematem. Temat jest o oleju rzepakowym do spalania w silniku, nie smarowania.
Do traktora który ma pompę wtryskową smarowaną własnym olejem lub olejem z silnika (są to pompy rzędowe) nada się wszystko co się pali. Do takiego gdzie pompa wtryskowa smarowana jest ropą (pompa rozdzielaczowa/rotacyjna) to już ryzykowne.
silnik smarowałem, oska także wyczyszczona, rolka nasmarowana. Kupiłem w sklepie z oringami pasek, który wygląda jak fabryczny, tylko średnicę dobrałem trochę mniejszą. Nie wiem, czy to pomoże.
bardzo obszerny katalog właściwie wszystkiego prócz blach i ramy, czyli od wycieraczek po rozrząd czy wydech http://ekatalog.motogama.pl/ekatalog Akcesoria / Inne Części do obsługi i napraw Filtry Linki Nadwozie / Kabina Nadwozie / Kabina-oświetlenie Paski napędowe / Rolki Przeniesienie napędu Silnik - Elektryka Silnik - Mechanizm korb.-tłok. Silnik...
Raczej bym stawiał na to, że padła korba, tj. łożyskowanie stopy korbowodu. Silnik 2T przy hamowaniu silnikiem nie ma wystarczającego smarowania. Co do sprzęgła. Nie rozkręcił się zabierak na wałku sprzęgłowym? Nie padło łożysko wałka sprzęgłowego pod sprzęgłem lub po przeciwnej stronie sprzęgła (wałek nie ma luzów promieniowych)?
Przecież ci napisałem zepsuty termostat grzeje się. Wyjmiesz też się grzeje bo olej wraca do miski zamiar do chłodnicy. Włożysz odwrotnie termostat pozbawisz silnik smarowania. Nie zauważyłeś że to termostat szczelinowy. Schemat smarowania na forum. Znajdź.
A pytanie mam o smarowanie tego silnika. Nie znalazłem do tej pory konkretnego poradnika czym i jak. Są natomiast w sprzedaży smary przewodzące do silników elektrycznych. Czy to kryterium jest wystarczające, aby użyć takiego smaru do przesmarowania silnika w środku? Tego silnika w środku się nie smaruje! Ma być suchy. Jedyny smar to ten w łożyskach....
Komutator w silniku smarowany jest grafitem ze szczotek.
witam.piasta musi byc pod abs.co do ukladu smarowania silnika przyczyna moze byc przebieg czyli zuzyte popychacze lub zle dobrany lub zuzyty olej.rowniez filtr oleju kiepskiej jakosci.pozdr
Wydaje mi się też, że tych silników nie powinno się smarować. Miały chyba łożyska ślizgowe bez smarowania. """""""""" Są to łożyska "porowate" , które należy nasączyć olejem.Jeśli były wyczyszczone-wypłukane należy je najlepiej namoczyć w podgrzanym oleju. Jeśli jest problem z wyjęciem tulejek trzeba wpuścić kilka kropel oleju, są tam filcowe podkładki.
Nie napisałeś co to za MAN . Pompy wtryskowe w manie są smarowane olejem z magistrali olejowej silnika i ta nieszczęsna pompka też.
poczułem ze silnik słabnie Brakło smarowania turbince + dodatki. Albo oddaj silnik do mechanika niech obada albo przyciśnij mocniej pedał gazu to sam zobaczysz co sie rozpadnie, ale po tym zabiegu silnika już nie uratujesz.
Jaki rodzaj pompki zasilającej jest wyposarzony ?? Najprawdopodobniej olej dostaje do paliwa w pompce zasilającej jeśli napęd jest powiązany ze smarowaniem silnika lub nieszczelności układu smarowania w pompie wtryskowej
Dreed a możesz napisać jakiej marki masz ten silnik od kosy ? jakie smarowanie ? i jaka moc ?
Prezentuję najnowszy nabytek, dwu cylindrowy Bischoff 930 https://obrazki.elektroda.pl/9803663200_... z 1941 roku. Silnik już bardziej zaawansowany, posiada krany do nagrzewania cylindrów i olejarki dzięki którym można smarować silnik podczas jego pracy. Waga 5kg wysokość 30cm
Mam też mineralny olej do domowego kompresora tłokowego - firmy Airpress. czy można ich użyć? Ja się na tym nie znam, ale mam świadomość tego, że użycie złego oleju może spowodować później sporo problemów Każdy olej będzie lepszy niż brak jakiegokolwiek smarowania z wyjątkiem ( broń Boże ) oleju jadalnego. Jest to prymitywny mechanizm i krzywdy mu...
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Cewka (dławik) i kondensator tworzą filtr przeciwzakłóceniowy. Smarować, czy nie powinno być ujęte w instrukcji silnika lub zabawki, jeżeli łożysko jest tzw. samosmarujące to smarować nie należy.
Olej silnikowy spokojnie SAE10W30. Co do ilości to jak postawisz pionowo (silnikiem do dołu) to zobaczysz wewnątrz ok 1cm od góry krawędź, do której umownie powinno się wlewać olej. Teraz złe wieści. łożysko powinno być odkryte i pod nim czyli od strony silnika uszczelniacz. Łożysko kulkowe poprzeczno-podłużne smarowane oczywiście wyżej wspomnianym...
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Z tego co mogę zdiagnozować po załączonym wydruku uszkodzony jest zespół lasera. Szarpie silnik z lustrami. Smarowanie powinno pomóc, jeśli nie zatarła się jeszcze ośka. Widziałeś choć raz na oczy urządzenia OKI? Naprawdę widziałeś w nich "silnik z lustrami"? :-) Do autora tematu: Wyłącz urządzenie, wyczyść listwę LED, wypnij taśmę z listwy i oczyść...
Smarowanie rozbryzgowe. Przy silniku 1.1kW (1.5kW) i 1440rpm na wale sprężarki można pompować 8bar.
Zasilacz. Paski, idler do wymiany, Przełącznik funkcji do oczyszczenia , transoptory pod kołami zbierającymi do oczyszczenia. Tor prowadzenia taśmy do oczyszczenia Smarowanie mechanizmu , silnika capstan .
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne.
Też im to powiedziałem. Tak jest we wszystkich normalnych samochodach...ale to jest Kia:) Tak czy siak, wymienię tą plecionkę i wyczyszczę miejsca styków. Powiedz mi proszę, czy miejsca plecionka-karoseria i plecionka-silnik smarować jakąś wazeliną techniczną? Czy wyczyścić, skręcić i dopiero posmarować z wierzchu, aby nie śniedziało?
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
Do tego taka pompa nie może zostać złożona na sucho, bo nie zaciągnie oleju. Albo zalać olejem, albo taki specjalny środek smarujący do składania silników (bardzo gęsty olej).
W dwu suwowych silnikach smarowanie odbywa sie paliwem. Przecież w dwusuwach mieszasz benzynę z olejem.
Nie wiem - tak pytam z ciekawości co to jest płyn silnikowy? Jeżeli to olej to chyba wskazane jest aby był i smarował silnik.
Do trans-serwis: Z całym szacunkiem kolego wiem co to jest łożysko ślizgowe i z czego zrobione (brąz spiekany z dodatkiem grafitu, nasączony próżniowo olejem), zapamiętałem w technikum jeszcze ;) , niemniej jednak ja pisałem o tym, że nigdy się nie spotkałem aby uległo zatarciu i w efekcie nastąpiło rozerwanie główki korbowodu, kiedy w silniku było...
Podczas koszenia na pochyłościach i wzniesieniach należy zachowywać ostrożność. W przypadku korzystania z kosiarki samojezdnej należy kosić w górę i w dół wzniesienia, a nie w poprzek. W przypadku kosiarki pchanej należy zawsze kosić w poprzek wzniesienia i nie można nigdy ciągnąć jej do tyłu, w kierunku stóp.Cytat z instrukcji Brigssa, co sugeruje...
Moim zdaniem za dużo kombinacji. Jak chcesz koniecznie miec te smarowanie to wystarczy zrobić odwór w cylindrze wlutować tam nakrędkę, w którą wkręcasz śrubę i przed każdym uruchomieniem silnika wykręcasz śrubę wlewasz tam olej silnikowy zakręcasz śrubę i wszystko, oczywiście w silniku obustronnego działania. Ja swój silnik smaruje raz na 4/5 uruchomień...
ogar to 2t przystosowany tak jak kazdy komunista do 86 :P:P mozesz lac teraz tylko 95 bez ołowiu 98 nic nie pomoże a raczej zaszkodzi nie będe tego tłumaczył. ołów zawarty w bęzynei bnyłwykorzystywany w bardoz starych silnikach 4T do smarowania gniazd zaworowych :)
Kolego czy przypadkiem w tym silniku smarowanie zaworów nie odbywa się poprzez laskę popychaczy?Sprawdź czy w lasce nie ma przypadkiem kanału olejowego.
10w40 półsyntetyczny a jakiej firmy to już sobie wybierz. Jak silnik jest osobno czyli olej tylko smaruję wał,głowice to może być nawet samochodowy.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Witam, oraz odkopuję. Czy w młotowiertarkach tloczek oraz przekładnię silnika smaruje się tym samym (EPS 1) czy stosować inny smar do tloka inny do przekladni a jeszcze inny do wiertłą? Jeśli tak to jakie to mają być smary? Akurat w moim przypadku to Einhell, ale jak jest w przypadku tanich chinczyków z marketów (lidl, biedronka, castorama) ?
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Powód może (ale nie musi) być błahy - zużyty olej w układzie smarowania silnika lub awaria czujnika ciśnienia oleju. Przede wszystkim zrób pomiar manometrem ciśnienia w układzie smarowania (wykręć czujnik ciśnienia oleju i wkręć manometr).
nie przejmuj sie tym bedzie chodzic, tak ma byc Dodano po 37 dodam jeszcze jezdzic obserwowac xD
O to chodzi że silnik będzie słabo smarowany? Tak, jeżeli jest zbyt duże nachylenie, przeważnie jadąc "pod górkę" może być słabo smarowany, a z górki olej może "zalewać" tłok, cylinder, dostawać się odmą do gaźnika, no i smarowanie też może być małe, itp., bo wszystkie te silniki "kosiarkowe" są smarowane rozbryzgowo, nie ma tam pompy oleju.
Tak albowiem przekładnia i łożyska są smarowane rozbryzgowo.
Bez urazy, ale jak dla mnie te silniki są już uszkodzone. Zależy jeszcze do czego ich potrzebujesz. One nie mają ani sporej mocy, ani nie są wydajne, a do tego uszkodzone.
jest smarowana z silnika ale tylko dol sprezarki jest smarowany. w glowiczce nie ma oleju.
możesz zastosować zwykły olej rzepakowy używany w kuchni. ..i silnik do wyrzucenia. Olej rzepakowy nadaje się, ale do smażenia, a nie smarowania silnika! Masz Autorze samochód i nie masz oleju? Nie wierzę.
Tłoka masz popękany i oklepany od spodu, wiec na moje oko ktos to juz rozebrał. Tu powinno byc łożysko igiełkowie raczej albo panewka. A tłok pewnie się zatarł na sworzniu i dlatego jest nieruchomo. Nawet widac ze masz kanały wiercone w korbowodzie na górze tam gdzie siedzi w tłoku czyli musiał miec smarowanie.
czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem ? Wymienić silnik pompy - czyszczenie i smarowanie nic nie da. http://www.safrano.pl/3911,pompa-myjaca-...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Filtr wyciagniety olej niby jest- poleciala niecala setka oleju. Jutro sprawdze cisnienie. Niestety obecnie tylko marnujesz czas. Silnik jest zatarty. Lampka ciśnienia oleju w tym silniku zaświeca się dopiero przy BRAKU ciśnienia oleju. Więc jeżeli czujnik jest sprawny, to silnik pracował bez smarowania. Ściągnij żesz pokrywę zaworową (4 śruby) i odkręć...
Wygląda jak wolne koło, ale czy Wartburg czy skarpeta to nie wiem. Wolne koło to takie coś, co zezwala, aby silnik napędzał układ napędowy, ale nie było sytuacji odwrotnej-w czasie jazdy z góry przy puszczonym pedale gazu -hamowanie silnikiem-dwusuw nie miał smarowania ( brak mieszanki)
Masz emulsję wody w oleju. Zamarzła w smoku pompy pozbawiając silnik smarowania. Po kilku minutach jazdy masz już dużą szansę na trwałe uszkodzenie silnika (zatarte panewki).
smarować silnik silnik bieżnia smarować silnik smarować łożyska
gniazdka angielskie bateria wkrętarka naprawa sterowanie silnikiem pradu stałego
Volvo D5 185 KM gaśnie przy dodawaniu gazu - przyczyny i diagnostyka Jak zatwierdzić kod w radiu Mercedesa 1993?