Musisz kupić hub BLDC zwany outrunnerem najlepiej wolnoobrotowy 9C. Jeżeli dochodzą biegi to ten od Sparty montowany z przodu. Jest kilkufazowy i musisz przeciągnąć przez ośkę kilka przewodów fazowych lub korzystać z prostowania synchronicznego wbudowanego. Sprawność będzie niezła. 80-90%. Żadne inne maszyny przy tych obrotach nie będą na tyle efektywne...
Mam na myśli tylko tan wzór. https://obrazki.elektroda.pl/4997510900_... Możemy policzyć przykładowe 1kW 1345obr/min (1kW*9550)/1345=7.1Nm. Teraz drugi wzór 1345obr/min = (1345/60) *2Pi=140.84 rad/s. 1000/140.84=7.09 Nm. Ta stała moim zdaniem nie powinna wynosić 9550 tylko 9549. (60/(2Pi)) * 1000.
Silnik krokowy ma zwykle dwie cewki sterowane z dwóch różnicowych wzmacniaczy, a więc można miernikiem je sprawdzić (czy są mniej więcej równe impedancje). Przy podłączeniu odpowiedniego napięcia do każdej z cewek silnik da opór przy próbie ręcznego pokręcenia wirnikiem. Stare typy miały 4 cewki zasilane prądem tylko w jednym kierunku - sprawdzanie...
Witaj . Migające diody według instrukcji wskazują na uszkodzenie napędu, ale jakiego typu (czy przeciążenie) tego instrukcja nie wyjaśnia. Na początek spróbuj zwiększyć moc/moment silnika naciskając przycisk POT(po 1s) do zapalenia wszystkich ledów. Można wyłączyć funkcję testu napędu wg instrukcji w załączniku. Można też spróbować wyłączyć hamowanie...
Musisz złożyć silnik razem z osłoną turbin i doprowadzić zasilanie do niego zasilanie, możesz pożądnie prztrzymać nogą i też nic się nie stanie. To najskuteczniejsza metoda. Jeżeli na szczotkach pojawi sie duże iskrzenie to silnik jest spalony(ma zwarcie), jeżeli jest sprawny to iskrzenie będzie minimalne. pzdr Dodano po 1 Zrób foto komutatora, prawdopodobnie...
No ale nie będziesz mierzył przecież całego śmigłowca. Ja widzę to tak. Zbudować łoże na silnik wahliwe z osią obrotu w osi wału, prostopadle do osi wału dźwignia przymocowana do łoża opierająca się czujnik siły ( myślę że w tej roli waga kuchenna byłaby doskonała). Na osi silnika sprzęgło łączące z hamulcem. Hamulec to np. drugi silnik z prostownikiem...
No jasne, choć niedługa to warta przeczytania. Pan Sałka zdobywał wiedzę u fachowców w polskich firmach produkujących motocykle, jak i zagranicznych zajmujących się silnikami. W książce są porady, informacje, wskazówki, przykłady obliczeń dotyczące zwiększania mocy silników spalinowych dla każdego, nie trzeba posiadać ogromnej wiedzy.
Z porównania dwóch silników o mocy 11kW; wysoko sprawny komutowany na magnesach neodymowych i wysokosprawny asynchroniczny wychodzi że mają identyczną sprawność 90%. Asynchroniczny jest bardziej niezawodny i około 3 razy tańszy. Większe silniki mają większą sprawność przykładowo asynchroniczny 250kW – 96,5% pozd. Sławek
Możesz dla takiego silnika przyjąć sprawność rzędu 0,65. Czyli moc na wale ok. 0,6 kW.
W tak małych silnikach różnice strat między zasilaniem prądem stałym a przemiennym są tak małe źe nie ma sensu zwiększać ceny, wielkości i masy sprzętów przez dodawanie układów prostowniczych.
Pomiary rezystancji izolacji 500V induktorem.
W samochodzie sprawność silnika około 30%. Sprawność silnika w samochodzie stojącym w korku to 0%.
(at)dmirek62 Wartość opałowa oleju napędowego wynosi 36000-40000 kJ/kg, czyli, jak napisałeś, 10–11 kWh/kg (nie kW) i tyle energii możesz maksymalnie uzyskać z kilograma paliwa. Używając silnika i prądnicy możesz część tej energii (powiedzmy ok. 30%) uzyskać w postaci prądu elektrycznego, reszta w postaci ciepła – sumarycznie będzie tego...
Przecież sterownik nie poda ci więcej prądu. Szybkość to większą sprawność silnika.
Dostępna moc nie ma wpływu na spalanie, sprawność silnika, a co za tym idzie spalanie przy danej mocy chwilowej, wynika z jego konstrukcji. Możesz po prostu świadomie nie wykorzystywać pełnych możliwości silnika, co wpłynie na mniejsze spalanie i dłuższą żywotność. Silnik uzyskuje optymalną sprawność tylko w pewnym zakresie obrotów i obciążenia. Nieobciążony...
Ale będzie miała gorszą sprawność niż silnik./budowa /
Sprawdź sprawność silnika krokowego i szczelność układu dolotowego.
Sprawność silnika, który pracował pod obciążeniem 740W.
Może lepiej tak: "Moc elektryczna to moc pobierana przez silnik z sieci a moc mechaniczna to moc oddawana na wale silnika" Stosunek drugiej do pierwszej nazywamy sprawnością silnika.
No i co z tego że ma 130tyś, swoje już przejechał a nalatane km nie mówią o sprawności silnika.
A jaki tam jest silnik zamontowany (producent, parametry)? Robisz pomiar bez obciążenia wirnikiem pompy? Silnik o tej mocy ma sprawność około 55%, chyba że to silnik klasy IE2, IE3 ale przy tej mocy będzie chyba sprawność ok. 70%. Niestety ale mając doświadczenie z silnikami Besela, prąd fazowy bez obciążenia utrzymuje się na poziomie ok. 90% prądu...
Najlepsi zawodowi kolarze w godzinnym wyścigu kręcą ze średnią mocą 250-300 W. Zakładając, że osiągniesz 1/3 tej mocy co zawodowiec, policz ile godzin musiał byś kręcić by naładować akumulator zasilający przez godzinę silnik elektryczny o mocy np. 500W. Zakładam, że nie będziesz się męczył. Ja szacuję, że na kilkanaście godzin kręcenia była by godzina...
Ten parametr to skrót z angielskiego IE = International Efficiency, oznacza sprawność silnika. Jeśli silnik się nagrzewa, sprawdź, w jakim stanie jest kondensator i zmierz mu prąd i porównaj ze znamionowym, żeby określić, czy nie jest przeciążony mechanicznie przez przekładnię/maszynę.
teraz są czasy nowoczesne i silniczki są coraz bardziej wydajniejsze Zadziała gdy silnik będzie miał sprawność większą niż 100%. Silnik o sprawności równej 100% poznasz po tym, że podczas pracy ciągłej z pełnym obciążeniem będzie zimny (zero strat w postaci ciepła). Jeśli taki znajdziesz, kupię dowolną ilość.
poczytaj http://www.controlengpolska.com/tematy_w... To wybrany urywek "napięciem do 5 kV i sposobami mocowania nieujętymi w EPAct. Sprawności znamionowe w NEMA Premium są wyższe niż w EPAct, pozostając na poziomie 96,2% dla największych silników niskiego napięcia o mocy 500 KM, 4-biegunowych." Załóżmy ,że odrobinę przesadziłem...
A zwykły elektryczny silnik ma sprawność ponad 90%, a silniki nadprzewodnikowe sprawność bliską 100%... Więc nie pisz, że Stirling to jakiś przeżytek, a Diesel super wydajny silnik. Silnik elektryczny ma owszem - sprawność około 90%, ale ta energia dostarczona "loco" silnik ma sprawność wypadkową sprawności całego procesu = wydobycie i dostarczenie...
Witam. Mam licznik energii podłączony w systemie 3 fazy 3 przewody, który mierzy pobór energii czynnej, biernej i współczynnik mocy z silnika asynchronicznego (3 fazy trójkąt), który nie ma stałego obciążenia. Dane o silniku: - Moc silnika: 9,2 kW; - Obroty: 1450; - Współczynnik mocy: 0,8; - Sprawność: 0,92. Moje pytanie jest takie: 1) Czy jest jakiś...
Jesteś pewien że to jest na tyle volt? Silnik jest dość mały Co do tego jesteśmy pewni, co do sprawności tego silnika już nie. (at)zbyszek64 dokładnie Ci wyjaśnił procedurę uruchomienia.
Cały czas liczę na ciśnienie Ciśnienia nie ma we wzorze na sprawność. Zwiększając ciśnienie można uzyskać większa moc właściwą urządzenia, czyli więcej watów z kilograma silnika. Ale jak na razie sprawność jest mizerna. Ja bym urządzenia w tej postaci nie obudowywał komorą ciśnieniową. Po poprawieniu sprawności silnik niekoniecznie zmieści się we wcześniej...
Przy obliczaniu sprawności silnika indukcyjnego przyjąłeś, że jego moc wyjściowa jest mocą wejściową prądnicy prądu stałego. To jest ok. Tylko dlaczego w obliczaniu mocy wejściowej prądnicy, mnożysz faktyczną prędkość obrotową przez jakiś dziwny moment Mz? Czym jest to Mz? I czy przy każdym z 4 pomiarów Mz był taki sam, tak jak w obliczeniach?
Napięcie jest małe, więc silnik nie zaszaleje. Powiedzmy, że weźmie nawet te 20A - to powienien pochodzić ze dwie godziny. To proste dzielenie. pojemność pakietu, przez prąd silnika. Wynik w godzinach. Inna sprawa, że silniki szczotkowe mają najwyższą sprawność przy największym napięciu. Im niższe napięcie z zakresu silnika, tym niższa sprawność. Sam...
U*I będziesz miał przy odbiorniku rezystancyjnym który nie wykonuje żadnej pracy. Silnik pobiera pewną wartość prądu przy zadanym napięciu (prąd zmienia się względem obciążenia silnika a napięcie względem spadku napięcia na rezystancji źródła napięcia). Dlatego moc elektryczna silnika to po prostu U*I (tyle pobiera z sieci). Moc wyjściowa silnika (czyli...
Sprężarka oparta na silniku BLDC ma większą sprawnośc od silnika indukcyjnego Bredzisz! Sprężarka jest taka sama, a różnica jest tylko w rodzaju silnika. Sprawność silnika zależy od jego obciążenia i nie ma tu znaczenia czy indukcyjny czy BLDC. Prawidłowo zbudowana instalacja na silniku indukcyjnym zużyje porównywalną ilość energii jak taka sama instalacja...
Prąd silnika zależy od tego jaką mocą mechaniczną się go obciąży. 10 silników o mocy 1,5kW będzie pobierać więcej prądu od jednego 15kW, bo im mniejszy silnik tym gorszą ma sprawność. Jeżeli wszystkie silniki pracują na raz to prąd sumaryczny będzie sumą prądów wszystkich silników.
Przyczyna wyższej sprawności wentylatorów trójfazowych ma inne pochodzenie, Trochę już żyję na tym świecie, ale o "wentylatorach trójfazowych" nic nie słyszałem. Uczyli mnie promieniowych, osiowych a z historii wiadomo o ręcznych z pawich piór do chłodzenia faraonów. Czyżby jakieś odkrycia dokonano w kwestii konstrukcji wentylatorów? Sorki za sarkazm,...
Użyj własnoręcznie i własnomózgowozwojowo wzoru: \eta=\frac{Tgrzejnika-Tchlodnicy}{Tgrzej... Nabyte w ten sposób umiejętności są na klasówkę jak znalazł (bo pewnie nie macie dostępu do Internetu w czasie klasówek) ;)
Witam. 1.Ncm - niutonocentymetr - jest to bardzo mała jednostka. Jeden Ncm - czyli na ramieniu o długości 1 cm działa siła 1 niutona. Ncm=0,01 Nm Dawniejsza jednostka to kilogramsiła. 1 kilogramsiła = 9,81 Nm 2.Są to małe wartości, a moment można zwiększyć poprzez przekładnię. 3. Silnik kręcący CD ma mały moment ponieważ ma dużą szybkość (wzór M=P/ω)....
Samochód został podpięty pod komputer Jaki diagnoskop ? czy jest to na pewno problem z katalizatorem czy może być to sonda lambda? Czy wykonano jazdę testową i podgląd parametrów bieżących ? jakie powinna mieć parametry sonda 1 i sonda 2? Corsa D z silnikiem A12XER, A12XEL, - Kod produktu OPEL:855252|55562206 Trzeba podglądnąć, czy przy małym obciążeniu...
Umiejętnie wykorzystany silnik spalinowy osiągnie sprawność rzędu 90 z kawałkiem procent. Jestvtylko taki drobizg. Ty całą energię paliwa zamieniasz na ciepło... teoria, w dodatku mocno zafałszowana - silnik spalinowy (cieplny) osiąga taką sprawność w ściśle określonych warunkach (obroty, temperatura, obciążenie), w skrajnych przypadkach sprawność...
Załóż stary zardzewiały czujnik i sprawdź czy będzie to samo.
Jeżeli liczysz z mocy jaką pobiera silnik napędzający do mocy jaką wytwarza prądnica. To część strat będzie na silniku który ma swoją sprawność i tym samym wyliczasz sprawność układu a nie samej prądnicy. Jeśli zaś liczysz z momentu na wale i obrotów moc mechaniczną dostarczoną do prądnicy i porównujesz do mocy elektrycznej wyjścia prądnicy dopiero...
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
Obecnie silnik BLDC są standardem w takich zastosowaniach. Mają najwyższą sprawność, są lekkie, mocne, w miarę oszczędne i dostępne na szeroki zakres napięć i moc. Są do nich dostępne typowe regulatory modelarskie, którymi steruje się po prostu sygnałem PWM. Natomiast, to jakie to będą silniki, to musicie mieć już jakieś założenia konstrukcji co do...
Podobno jednym z powodów niskiej sprawności silników tłokowych (spalinowego, parowego, stirlinga i innych) I na tym należałoby zakończyć dyskusję. Skoro jednak ona trwa, to proponuję by kolega zapoznał się, z (na wszelki wypadek podam linki): 1. [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik... silnik stirlinga - bardzo ładne animację na dole strony...
Spróbuj może obrócić komutator lub odłączyć jedno lub kilka uzwojeń. Wyczyszczenie ze środka smarnego ujawni się dopiero po dłuższym czasie (chyba ze to jakiś wielki silnik na panewkach), bo łożyska pochodzą jeszcze na prawdę długo, a materiał na panewki ma właściwości samosmarujące i możesz nie doczekać jakiegoś dużego zwiększenia oporów.
Jeśli silnik ma sprawność poniżej 50% to jak cała siłownia może mieć 98%? Jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić...
Czy mój to rozumowania jest prawidłowy Niestety nie. wynalazłem urządzenie, które zrewolucjonizuje przemysł energetyczny? Również kolegę rozczaruję ale nie. Wykorzystuje on silnik stirlinga, a ciepło czerpie z ciepła otoczenia. Stos płytek peltiera (lub dowolna inna pompa ciepła) ochładza jedną część silnika do bardzo niskiej temperatury, a druga ma...
https://sklep.akcesoria-cnc.pl/sterownik... Pełno takich sterowników wszędzie, bo silniki BLDC coraz bardziej się rozpowszechniają. Sam ostatnio zakupiłem taki sterownik do uruchomienia silnika głównego maszyny drukarskiej Heidelberg. Tam jest silnik 2,2 kW 185 V. W tych sterownikach można obniżyc napiecie wyjściowe,...
Silnik 230V 35W Dla silników elektrycznych z reguły jest podawana nominalna moc mechaniczna na jego wale. Moc elektryczna musi być większa, bo sprawność zawsze jest mniejsza od 1. Dlatego trzeba sprawdzić dokładnie jaka jest nominalna moc elektryczna. Małe silniki indukcyjne 1f mają bardzo niską sprawność. Im mniejszy silnik tym sprawność mniejsza....
W przeciwieństwie do silników parowych znanych z lokomotyw czy rewolucji przemysłowej XIXw obecnie raczej wystepuje obieg zamknięty a nie "puszczanie pary w gwizdek" - para po wyjściu z silnika (czy turbiny) trafia do skraplacza a woda jest ponownie pompowana do kotła (czy wymiennika ciepła). Już w XIX wieku istniały parowozy z odzyskiem wody. Pierwotnie...
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Witam! 1. Sprawność silnika i cos(fi) to 2 CAŁKIEM różne zagadnienia: sprawność mówi jaka część pobranej energii CZYNNEJ zamienia się na użyteczną pracę, a cos(fi) mówi o tym, jaka część obciążenia sieci jest wykorzystana przez odbiorcę (na wszystko: pracę i ciepło). 2. Niski współczynnik cos(fi) niekoniecznie wynika z budowy silnika - częściej tak...
Napisz chociaż ładnie z jaką przemianą masz do czynienia i spróbuj napisać wzorek na jej sprawność. A reszta wyskoczy sama :)
Odpowiedz jest prosta. Należy pamiętać, że podana moc jest mocą mechaniczną na wale. Moc elektryczną i mechaniczną łączy sprawności. Silnik z większym prądem ma mniejszą sprawność.
Silnik jest sprawny ponieważ raz na powiedzmy 15-20 razy bęben rusza. To nie potwierdza jego sprawności. Wymontować silnik i sprawdzić długość szczotek.
Witam wszystkich serdecznie Mam pytanko w załaczniku schemat okapu czy można podłaczyc i sprawdzić jakośc silnik czy jest sprawny omijająć moduł sterujący
Trudno warunkach domowych "wyosiować" wirnik, w takiej sytuacji mój znajomy rozebrał silnik (rozwiercił spawy) następnie po wybudowaniu wirnika podtoczył jego rdzeń (ok 0,5 mm). Dopiero po tym zabiegu udało mu się właściwie ustawić wirnik. Oczywiście wiąże się to z pogorszeniem sprawności silnika, ale jest to niazauważalne.
Zamiast wymieniać włącznik zewrzyj przewody i testuj Czujnik temperatury jest pod szczotką, dziwne że nikt go nie zauważył. Zdjęcie -> trzeci wiersz, pierwsza kolumna. Jak będziesz pewien sprawności silnika, też możesz go zewrzeć. Włącz silnik na chwilę bez obudowy, z przykręconą porządnie turbiną i wrzuć film. Silnik porządnie zamocuj. Nie ma co się...
Moc jest ilorazem momentu i prędkości obrotowej Przy założeniu, że zastępujemy napęd silnika elektrycznego 2,2kW, 1500obr/min (moment nominalny 14,6 Nm wg katalogu Tamel-a) sprzężonego z przekładnią 1:10- potrzebujemy silnik hydrauliczny o momencie obrotowym na poziomie 146Nm Jeśli to ma być geratorowy, to pewnie nie warto przekraczać ciśnienie 80bar...
Temat archaiczny ale rozwiązany. Wymiana silnika przywróciła sprawność pralki. Temat zamykam.
Niektóre ogrzewania montowane seryjnie służyły jako dogrzewacze w związku z niską sprawnością cieplną silników TDI. Żeby pracowały typowo jako piec na postoju to trzeba zrobić przeróbkę.
Kolego nie dramatyzujmy i nie przyjmujmy od razu najgorszej opcji. Ta pralka to Miele a nie jakiś Polar obecnie produkowany. :D Przyczyn może być kilka. Wpierw niech kolega sprawdzi czystość filtra pompy spustowej, potem sprawność silnika tej pompy i grzałkę czy aby nie ma upływności na masę.
Proponuję prądnicę z silnika od pralki - sprawność prawie 99%. Akcja i reakcja - zbierając moc dobranym odbiornikiem można optymalnie obciążyć ten spadek wody. Cicha woda naładuje akumulator i poprzez przetwornicę okresowo kW lub waty na żywo w odbiorniki.
W tym samochodzie nie ma silnika krokowego. W związku z tym,że nie wiadomo o co chodzi,temat zamykam.
Witam, ostatnio zastanawiałem się dlaczego sprawność silników elektrycznych zależy od obciążenia. Czytałem artykuł na ten temat odnośnie silnika indukcyjnego, jednak nie było tam żadnych wyjaśnień. Moje wyjaśnienie jest takie,że skoro sprawność to stosunek mocy wyjściowej na wale do pobieranej mocy elektrycznej, to w przypadku silników AC wynika to...
Jak masz denka to odpuść sobie ten silnik, sprawność spadnie Ci poniżej 50% zapewne. Duża pojemność szkodliwa. Nie osiągniesz nawet 1000l/min przy 1400obr/min i 8atm
Jest to moc pobierana przez silnik,a do tego dochodzi sprawność silnika czyli ilość mocy elektrycznej zamieniana na mechaniczną.
Bo w przypadku silników elektrycznych podaje się zawsze moc wyjściową na wale, a żeby przeliczyć to na moc pobieraną z sieci elektrycznej należy uwzględnić sprawność podaną na tabliczce znamionowej. W pozostałych urządzeniach podaje się maksymalną moc pobieraną z sieci elektrycznej. Bywa też w przypadku chińskich silników i urządzeń, że podana moc jest...
Na pierwszy ,,rzut oka". I właśnie tu, jest ,,pies pogrzebany"! Prymityw myślenia, prymitywne wnioski, rodzi. Wolałbym nie dyskutować z kolegą, który ,,nie ma z. p." ponieważ jest to ,,droga donikąd"! Uzasadnienie: łożysko ślizgowe, bardziej od kulowego, nie tworzy amplitudy drgań, w takim stopniu, jak zużywające się, kulowe. Ponadto, przenosi znacznie...
Możesz dać dławik przepływu regulowany. Można też wstawić na zasilaniu dodatkowy zawór bezpieczeństwa z pokrętłem regulującym ciśnienie. Można też połączyć przez dławik wlot z wylotem silnika (bypass ) i regulować moc. Piałeś, że na silniku masz 2 śrubki, więc podejrzewam, że masz silnik tłoczkowy a nie zębaty. Tymi śrubkami regulujesz nastawę kołyski...
Doszedłem do wzorów na sprawność. Nie uwzględniłem jej w moich obliczeniach. Teraz jest ok. Zgadza się wszystko
a jeszcze pytanie co do wyliczeń mam silnik i jest napisane 15V 0.22A 1.8W wg obliczeń wcześniejszych nie zgada się?? To jest tak : P=U*I = 3,3 W i jest to moc pobierana z zasilacza. Natomiast moc 1,8 W jest to moc na wale silnika, czyli moc którą silnik może oddać do innych układów. Sprawność tego silnika to 1,8/3,3=0,54 i jest to normalne dla tak...
Można też zrobić inaczej. Kolektor wydechowy ma ok 700*C. Na nim można gotować wodę, a i te 700*C byłoby za dużo. Zbiorniki LPG mają ciśnienie robocze do 250 bar. Aby para wodna miała takie ciśnienie wystarczy podgrzać wodę do 347*C. Zakładając, że udałoby się zbudować turbinę mogącą pracować z takim ciśnieniem, a temperatura pary wodnej po opuszczeniu...
Bo nie ma czegoś takiego jak organicznie mocy silnika, wedle prawa Ohma podajesz A a falownik ma ustawienia tego prądu dla przekroczenia 110% (ostrzeżenie) a od 120-150% w czasie 60 s zatrzymanie awaryjne. KW to ogólna zmienna wartość zależna od sprawności silnika jeden silnik przy np. 10A ma 2.2KW a drugi 2.5KW.
Sprawność przetwarzania energii na pracę mechaniczną/cieplną. Zauważ że prąd do napędu jest faktycznie najtańszy - jeśli chodzi o napęd maszyny silnikiem spalinowym/elektrycznym. Za to silniki spalinowe, to równierz silniki cieplne, o mizernej sprawności procesu przetwarzania energii cieplnej, na mechaniczną - gigantyczne straty. Przy prądzie elektrycznym...
Olej w płynie chłodniczym... Pierwsze co to spuścić płyn, wypłukać układ i zobaczyć czy pojawi się znowu, możliwe, że ktoś przed Tobą wymienił uszczelkę głowicy a nie wyczyścił układu. Jeśli pojawi się ponownie trzeba sprawdzić skąd się tam dostaje. Pewnie uszczelka pod głowicą.
I aby łódka poruszała się do przodu, wał napędowy kręci się w prawo. Przy tzw. lewej, aby łódka poruszała się do przodu, wał napędowy kręci się w lewo. Dokładnie jak piszesz. Dla napędów (silników) którym jest obojętne w którą stronę kręcą ważny jest profil samej "śruby" napędowej i tu jest rzeczą całkowicie normalną gorsza sprawność przy pracy na...
Szwankujący czujnik temperatury też może powodować zła prace silnika. Sprawność termostaty można łatwo sprawdzić łapiąc rurę do chłodnicy, jeśli robi się ciepła chwile po odpaleniu to termostat nie trzyma.
o i znów moja gafa - w naszych warunkach tj. w warunkach temperatury pokojowej, a tak poza tym myślę, że nie oporność jest problemem tylko zbyt duża moc w danym przewodniku, która jest zamieniana na ciepło czyli strata, chociaż jedno z drugim jest powiązane i tu też powinne być określone granice (jaka oporność do mocy - przypuszczam, że gdzieś jest...
Nikt tu nie ma racji. Moc znamionowa silnika elektrycznego to moc na wale silnika. Silnik elektryczny pobiera więcej energii elektrycznej niż oddaje. Należy sprawdzić sprawność silnika podaną na tabliczce znamionowej. Nowe silniki elektryczne IE3 osiągają około 90% sprawności. Na tym przykładzie silnik 7.5 kW pobierze 8.33 kW energii elektrycznej. Dotyczy...
(at)raficzek dobrze że coś kombinujesz ale widzę kilka problemów do rozwiązania po pierwsze: - jak zabezpieczysz się przed przyspieszaniem silnika do nieskończoności? - Jeśli nawet uda Ci się tak wycyrklować silnik i przekładnią że jakimś cudem nie pozwolą rozpędzić się przy 5kW odbioru to co zrobisz jak obciążenie silnika spadnie (a zarazem opór jaki...
Współczynnik mocy przeważnie producenci silników podają, sprawność z zasady rzadko jest podana, co nie oznacza, że te dane nie mają tu zastosowania i nie istnieją.
Po pierwszych komentarzach domyślam się co teraz będzie. ... To tyle. Teraz pora na przestudiowanie teorii dotyczącej zapotrzebowania na parę i możliwości wytwarzania. Plus są profesjonalne podejście do tematu. Zaraz opiszę co konkretnie potrzebujesz. Bo to jeden z nielicznych tematów gdzie może coś z tego wyjść. Tylko po prostu nie trafiłeś na osoby...
Popieram - jeszcze chwilka jeszcze dwie i na rynek wiedzie coś co nie jest napędzane benzyn ką ale czymś innym, nie koniecznie Volcikami ale np.wodorem czy W końcu FABRYCZNYM LPG bez benzyny. Tak czy siak era paliw kopalnianych dobiega końcowi. Pamiętajcie że sprawność silnika elektrycznego to ok. 98%, ale sprawność wytwarzania Energi elektrycznej to...
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Nowoczesne i dopracowane pod kątem sprawności cieplnej silniki benzynowe mają sprawność na poziomie około 0,4, a wysokoprężne – około 0,5. Oznacza to, że 40 proc. (w przypadku silników benzynowych) i 50 proc. (w przypadku silników Diesla) energii cieplnej przemieniane jest w energię mechaniczną i nie bierze się pod uwagę że może ogrzewać CWU lub/i...
Nie jest to wina alternatora. Ewentualnie wymień ten akumulator jeśli nie trzeba parametrów. Najważniejsze w tych silnikach jest sprawność świec żarowych i czy na pewno dochodzi do nich prąd.
To jest normalne. Aby ona zgasła silnik musi pracować (sygnalizacja niesprawności w sterowaniu silnikiem - zapalona lampka).
Czy jest możliwość sprawdzenia sprawności silnika trójfazowego bez podłączania go pod prąd??
Jeżeli chcesz go podłączyć pod 400V to musi być to połączenie w gwiazdę. Sama kostka przyłączeniowa jest właśnie gotowa pod to połączenie. L1- U1 brązowy L2- V1 biały L3- W1 czerwony PE- do obudowy A zero pod który zacisk ? bo chyba widzę 3 fazy i uziemienie tylko. i jeszcze pytanko, czy można sprawdzić w jakiś sposób sprawność silnika beż podłączania...
Trzeba odwiedzić diagnostę z prawdziwego zdarzenia.Podłączenie testera to kilka % badania sprawności silnika.
Witam, posiadam dwie sprężarki WAN AW s1p-135, chcę je napędzić jednym silnikiem diesla i jest mały problem z doborem mocy silnika, mam pod ręką silnik z Golfa 2 1.6D 40KW 54KM, czy taki silnik poradzi sobie z dwiema sprężarkami? silnik będzie napędzał paskami obie sprężarki i pracował z ok. 2000obr. znalazłem że ten silnik największą sprawność ma dopiero...
Witam, Proszę o informację (czysto teoretyczną), w jakim układzie silnik szeregowy osiągnie największą sprawność przy pracy prądnicowej (bez dygresji proszę): - rozłączone połączenie wirnika z stojanem, stojan zasilany prądem stałym, prąd brany z wirnika przez szczotki (czyli na wyjściu prąd stały) - rozłączone połączenie wirnika z stojanem, wirnik...
:arrow: szczupx Popełniasz kilka podstawowych błędów w swoich obliczeniach: 1) prąd podany na wejściu falownika 400V/6,4A to jest wartość maksymalna dopuszczalna przez producenta przy przeciążeniu falownika, czyli nie możesz tego przyjmować do obliczeń i porównować z mocą osiągniętą na wale silnika oraz obliczać na podstawie tego sprawność układu, 2)...
Witam serdecznie.Temat ciekawy i chciałbym go rozwinąc.Czy posiadacie panowie schemat prostego sterownika silnikiem krokowym , jw.czterofazowym??Jak znajde cos godnego polecenia oczywiscie załacze;)Pozdrawiam
Masz coś fajnego sprawnego i chcesz to za wszelką cenę popsuć, masz porady jak wykorzystać , silnik jednofazowy sprawność 60% trójfazowy 90%, za wszelką cenę chcesz popsuć, twoja sprawa brnij i nawet nie pytaj bo jak sam się nie przekonasz to nie uwierzysz.
No to tak: P1 to maksymalna moc elektryczna pobierana przez silnik. P2 silnika to mechaniczna na wale P2 pompy to jaką maksymalną moc trzeba dostarczyć jej na wał, i będzie to w okolicy 2,4m³/h i tam też masz największe eta (sprawność) pompy i warto próbować zbliżyć się do tych wartości. Zaznaczony przez ciebie punkt pracy wymaga dostarczenia do...
Odchudził tylko zmienił okna wlotowe i wylotowe. Co w tak mocnym wykonaniu zmniejsza sprawność silnika ale daje przyrost mocy. I spore zużycie paliwa.
Kompresja. Jak silnik traci sprawność to spada moc i rośnie zużycie paliwa.
Wydaje mi się że jest na odwrót. Silniki synchroniczne z magnesami trwałymi mają wyższą sprawność. Wystarczy spojrzeć na serwonapędy. Grzeją się co prawda, jednak pracują bez chłodzenia wymuszonego wentylatorem. Natomiast w porównaniu gabarytów z asynchronicznym, to są dużo mniejsze.
sprawność silnik trójfazowy kontrolka sprawność silnik sprawność silnik falownik
alarm fiata głowica tosca zapach suszarki
Wymiana przekaźnika JS1-12V AJS1311 na zamiennik Laser Bosch PCL20 - Poszerzanie Wiązki z Odległością