Równocześnie z wciśniętym klawiszem play uruchamiany jest taki dziwny przełącznik (na stałe zamontowany po prawej lub lewej stronie klawiatury), przez nie go podawane jest zasilanie. Wystarczy wyczyścić styki i powinno być ok. Były dwa rodzaje tego ustrojstwa montowane w sprzęcie z rodziny magnetofonów MK a później B305. Przy braku miernika można zapałką...
Tylko 15V jest na nich takie samo. Wielkość w mA to prąd. Iloczyn prądu i napięcia daje moc. Im większa moc tym większy moment w takim silniku. Jeżeli jest stabilizator obrotów to prąd silnika ma znaczenie.
Jak to możliwe, że są takie spadki napięcia, i jak sobie z tym poradzić ? Nie mamy jasnej sytuacji, nie zmierzyłaś czy napiecie 5V z którego zasilasz silniki trzyma stabilną wartość czy taż spada. Jeśli tak to wiadomo co jest przyczyną, jeśli nie to możliwą przyczyna są zakłócenia z silników Stabilizator LF33CV to jest LDO użycie kondensatorów ceramicznych...
Silnik ma oznaczenie PRM-33M-1,8LD. Kierunek obrotów nie ma znaczenia, ponieważ silnik nie ma wbudowanego stabilizatora. GM
Silnik rozebrałem, w dużej obudowie jest mały silnik bez elektroniki, na schemacie też nie znalazłem. Musi być elektroniczna stabilizacja obrotów, chociażby po to żeby utrzymywać stałą prędkość przesuwu taśmy w miarę zużywania się baterii w radiomagnetofonie. Wrzuć zdjęcia wnętrza tego rozebranego silnika. Czasami stabilizator to jeden monolityczny...
Pod tą osłoną może być zainstalowany stabilizator obrotów, jeżeli silnik napędza, na przykład, agregat prądotwórczy. Ten stabilizator jest wtedy połączony, dźwigniami z gaźnikiem.
Mam pewien problem, a mianowicie zrobiłem PCB pod zasilacz na LM317, jednak zastosowałem inne elementy niż w nocie aplikacyjnej, problem tkwi w tym, że stabilizator bardzo się grzeje, jest jakiś problem z tranzystorami (i opornik 33Ohm się pali), ponieważ zastosowałem inne niż w nocie, jest jakaś możliwość dopasowania elementów, tak aby to współgrało?...
teraz schemat masz poprawnie , oczywiście możesz mieć dwa zasilania przy jednym przecież nie ma żadnego problemu z doborem napięcia dla silników , stabilizator LM7805 zapewnia napięcie 5V , napięciem przed stabilizatorem zasilasz stopień mocy mostka H a więc silniki jedyny warunek dla serii LM78XX to napięcie wejściowe musi być wyższe o ok 2-2,5V od...
Silnik wygląda OK, stabilizator też (to że nie ma dokładnie 12V przypisywał bym raczej taniemu miernikowi ale dla pewności ten 78L12 też możesz wymienić). Zajmij się testem przekaźników i ew wymianą półprzewodników.
Nie ma wpływu.
Sprawdź tranzystor ,,mocy" jeżeli uszkodzony możesz go zastąpić jakimkolwiek o mocy ok.1W np. BD 135 jeżeli chcesz się trzymać oryginalnego silnika i stabilizatora obrotów jeżeli nie, to zamień na silnik z popularnych tanich jamników choćby made in china zawierających w obudowie silnika regulator zapewniający chyba zdecydowanie lepszą stabilizację obrotów.
Czyli dobrze podejrzewałem, że był stabilizator prądu, silnik mógł być np na niskie napiecie i pracować z forsowaniem. Jak podasz na uzwojenia 40V pójdzie z dymem silnik, sterownik, transformator.
Gdzie masz podłączone wejścia Enable L293D ? powinny być do +Vcc , na schemacie nie masz żadnego stabilizatora +5V tak więc wszystko zasilasz z jednego źródła ? . L293 wymaga 2 zasilań logiki i stopnia mocy ( zasilanie silników ) warto zastosować stabilizator dla logiki L293 oraz Atmegi dzięki temu zapewnisz stabilne warunki zasilania tej części układu...
Witam Wygląda na to że stabilizator jest zbyt słaby, działa układ przeciwzwarciowy(pojawia się wówczas takie niskie napięcie na wyjściu o jakim piszesz), gdyż silnik do ruszenia z miejsca potrzebuje impulsu prądowego( zatrzymany silnik dla stabilizatora jest zwarciem). Spróbuj dać za stabilizatorem kondensator elektrolityczny o pojemności takiej by...
sprawdzałeś olej w skrzyni? sprawdź: Poduszki silnika łączniki stabilizatora przód sworznie Elastyczne łączniki wału (przedni i tylni) poduszki wózka tył luz na moście sprzęgło pompa sprzęgła, wysprzęglik A najlepiej niech dobry mechanik od mercedesów sprawdzi pzdr.
Kiedy silnik jest na "wolnych obrotach", to napięcie na nim wynosi 12,4 V, natomiast w momencie odtwarzania kasety spada i oscyluje pomiędzy 11,9 V a 12 V. Moim zdaniem nie jest to przyczną problemów, wewnątrz silnika napędu capstan jest stabilizator. Osobiście zacząbym od sprawdzenia stanu łożysk koła zamachowego i "capstan" być może wymagają konserwacji.
Za szybkie obroty silnika. Jeżeli silnik ma wbudowany stabilizator to potencjometr do regulacji obrotów powinien być dostępny przez mały otwór, ewentualnie stabilizator obrotów może być na płytce głównej elektroniki.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Wymieniłem też pasek A nie jest zbyt luźny? Myłeś pasek i bieżnie na których "siedzi"? Jeżeli tak - pozostaje sam silnik, a konkretnie stabilizator obrotów lub/i komutator.
witam !! dziękuję to wiele wyjaśnia . pozdrawiam !!
Na jakie napięcie jest ten silnik i jakim napięciem jest faktycznie zasilany? Spróbuj nieco obniżyć napięcie zasilania silnika, może stabilizator w silniku przestanie tak wariować. Możesz po prostu dać odpowiednio dobrany, szeregowy rezystor w plusie zasilania tego silnika. To że chińczycy podrabiają oryginalne, japońskie silniki to rzecz pewna.
Musisz sprawdzić czy nie uległy zabrudzeniu dostępne z zewnątrz elementy toru przesuwu taśmy, czyli rolka dociskowa i wałek przesuwu. Wewnątrz trzeba sprawdzić kondycję pasków napędowych. Jeśli wszystkie wymienione przeze mnie są czyste i sprawne, a usterka nadal występuje - możesz zaczynać przygodę ze sprzęgłem dowijania, silnikiem i stabilizatorem...
Wymień ten elektrolit i przy okazji stabilizator.
nie możesz stosować prostego wzoru I = U/R ponieważ to cewka a nie rezystor i zasilasz ją napięciem zmiennym a nie stałym , podobnie z mocą nie można przyjmować wzoru P = U*I , dla silników krokowych podawawany jest moment trzymania w N przez rezystor + stabilizator 7805 Atmege. po co rezystor 7805 śmiało możesz zasilać 12V , niepotrzebnie będziesz...
Ten silnik chyba ma wbudowany stabilizator obrotów do wnętrza - rozebrać silnik, wymontować stabilizator na zewnątrz, wymienić potencjometr na duży - masz regulacje obrotów. Jak byś dał foto tego silnika to wszystko było by jasne.
Wreszcie jakieś konkrety. Na początek sprawdź, czy włącznik na chassis magnetofonu np. się nie wyłamał, lub nie jest zabrudzony czarnym nalotem (tlenek siarki). W mechanice magnetofonu jest taki mały , składający się z dwóch blaszek styk/włącznik, podający zasilanie na silnik. Jeśli jest cały (te blaszki są zatopione z jednego końca w czarnym plastiku)...
Tak można tylko dla silnika bocznikowego. Należy zastosować 2 stabilizatory: jeden dla uzwojenia stojana, a drugi "z ujemną opornością kompensującą" (tak, jak było w magnetofonach kasetowych) - dla wirnika.
z 4 akumulatorkami możesz mieć problem z częścią cyfrową układu właśnie z tego powodu co pewien czas pojawia się temat na forum najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie osobnych zasilań dla części mocy związanej z sterowaniem silników i osobne do części cyfrowej urządzenia lub zwiększenia napięcia zasilania z bezpośrednim zasilaniem silników i stabilizatorem...
Kolego tego typu silniki z reguły mają w środku stabilizator obrotów jeżeli go podłączyłeś odwrotnie to pewnie już jest uszkodzony.
Po pierwsze dokumentacja https://www.manualslib.com/manual/122516... po drugie strona 42 tej dokumentacji pokazuje że do regulacji prędkości posuwu służy vr852 Na stronie 44 jest lokalizacja owego vr852 (lewy dolny róg płytki patrząc na rysunek) Zdecydowanie odradzam rezystory w szereg z silnikiem.Te silniki mają wbudowane stabilizatory...
Po pierwsze należy ustalić na jakie napięcie są te silniczki. Z tego co widzę to są to motorki wymontowane z jakiejś zabawki (napięcia zasilania 3..5V) jeżeli mam racje to: -ad1: Najlepszym rozwiązaniem byłoby zasilić proca i logiczna cześć drivera np. bateria a silniki i cześć "mocową" drivera z akumulatora/zasilacza (oczywiście połączone masy). Jeżeli...
I pytanie jest takie czy będzie potrzebny mostek i kondensator do wygładzenia? Jeśli to silnik wentylatora z samochodu, to tak. Zainteresuj się jakimś stabilizatorem z serii LM.
To nie stabilizator zabazpieczy silnik przed oddawaniem z "baterii" prądu do silnika, ale diody w mostku prostowniczym. Prąd do tyłu nie popłynie i silnik sie nie zakręci!
Dwa przekaźniki sterowane 12V przez tranzystory. Prawo lewo. Styki i cewki 12V i na silnik. Stabilizator 5V i zasilanie mc. To wszystko.
Szlifierką odcinałem słupki starego ogrodzenia, który był zrobiony z fragmentów miniaturowych szyn 6x4 cm. Szyny zrobione ze wysoko trwałej stali. Ciąłem nie oszczędzając szlifierki. W normalnych warunkach szlifierka zwolniła by bez żadnej konsekwencji. Pobór mocy był znaczny bo agregat zmieniał odgłos silnika.
Witam, prosiłbym o zerknięcie na ten schemat: http://obrazki.elektroda.pl/8323703600_1... ma to być prosty regulator obrotów (PWM) silnika DC do miniwiertarki elektrycznej z możliwością regulacji napięcia impulsu (R5). Układ sprawdzony na dwóch płytkach stykowych, regulator napięcia działa, pwm także, czy potencjalnie jest coś nie tak...
Wyszedłem z założenia, że masa z zasilacza powinna być prowadzona do sterownika z Atemgą a dopiero stamtąd, z jednego, wspólnego pinu, rozchodzić się "gwieździście" do poszczególnych elementów "składanki". Źle. Wyodrębnij połączenia, przez które mogą płynąć duże prądy do/z silników. Zadbaj o to, by omijały elektronikę sterującą i układ stabilizujący...
Ta przetwornica wytwarza jedno, góra dwa napięcia na wyjściu. Dwa napięcia. 25V do silnika oraz 7-8V do stabilizatora 7805. Silnik nie wnosi zbyt dużego obciążenia, to nieco ponad 200mA.
W poprzednim poście to nie były słowa krytyki, tylko wskazanie że należy korzystać z dostępnej dokumentacji technicznej, używanych elementów w swoich projektach. Chyba nie dokładnie doczytałeś jak należy podłączyć L293D. Wejścia to 1,2,3,4A a wyjścia to 1,2,3,4Y . Jeżeli wykorzystujesz jedną część układu to pozostałe wejścia możesz podłączyć do masy....
R15 - 220R, co do triaka to myślę że możesz wstawić BTB16.
Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
proponuje przypatrzeć się po co ten rezystor w " oryginale " 470 - 1000 µF od strony zasilania , 100 - 220 µF po stabilizatorze
To jest układ który ogranicza prąd silnika do 150mA ponieważ jest to układ który zmienia polaryzację napięcia silnika DC w celu zmiany obrotów układ działa tak że w zależności od polaryzacji działa jeden lub drugi stabilizator i dioda szeregowa . Stabilizator działa w układzie stabilizacji prądu . Proste i przemyślane , działać będzie wpinasz w szereg...
Układ by musiał mniej więcej wyglądać tak: Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Sterownik będzie też podłączony do odbiornika. To zmienia obraz całej sytuacji. Do zasilania silnika proponuję przetwornicę obniżającą napięcie i zasilaną bezpośrednio z baterii, a do zasilania sterownika osobny stabilizator...
Żadnego błędu mogącego powodować zgłaszana przez ciebie usterkę tu nie widzę. 0. Sprawdź jeszcze raz czy wszystko jest prawidłowo podłączone (końcówki, masy itd.). 1. Sprawdź ten mostek testerem diod czy jest dobry (sprawdź poszczególne diody i czy nie ma z pinów zwarcia na obudowę). 2. Zmierz prąd jaki wypływa z mostka, zmierz napięcie. 3 Zmierz prąd...
Witam pierwsza zasada to samochód musi dobrze pracować na PB,jeśli to będzie w porządku to po małych regulacjach będzie dobrze.Ale pisałeś że samochód kilka razy kichnął może została przestawiona klapa spiętrzającą,mogła pęknąć guma pod tą klapa tak zwany kalosz,nie szczelność odmy i uszczelniaczy na wtryskach.Miałem takie problemy z 190 ką/ regulując...
Dokładnie tak jak napisał tzok. Numerki 12 i 3 to po prostu nóżki scalaka LM339 w którym znajdują się 4 komparatory. Nie wiem o jaki plus chodzi -może o +5V. Wszędzie gdzie występuje to oznaczenie przy strzałce oznacza to, iż należy ten punkt przypiąć do +5V po stabilizatorze.
Ja pamietam ze jak zakładałem to do auta to były kłopoty ze startenm cd-roma na wyłączonym silniku
Stabilizator obrotów silnika jak i sam silnik, mogą szwankować. Warto by zaobserwować poziom napięcia zasilającego silnik. Nie wiem jak jest zabudowany silnik w Finezji i jakiego typu. Silniki magn. serii M80**, M90** miały stabilizator zintegrowany z silnikiem.
Możesz podać nawet 36V, 9V to optymalne napięcie - wystarczająco duże dla silników i nie za duże dla stabilizatora.
Pokaż zdjęcie silnika, bo się okaże, że już jakiś doktor tam grzebał i nawet jak wizualnie na pierwszy rzut oka, wygląda to jak oryginalny blok silnikowy, to w środku siedzi np. inny wkład silnikowy niż Silma PRM-33-1,5L (albo inny niż fabryczny blok silnika ze stabilizatorem wstawiony, który ma przewidziane inny zakres regulacji prędkości obrotowej),...
Nie łatwiej było by zastosować jedną baterię do zasilania wszystkiego? Regulatory silników zasilane bezpośrednio, a atmega przez stabilizator, np. stary dobry 7805, lub jeszcze lepiej jakiś typu ldo. Jakie masz wymagania do tego akumulatora? Napięcie, masa, wymiary, pojemność(ile robot ma pracować na jednym "tankowaniu") ?
Jak dobrze pamiętam ten silnik powinien kręcić tylko w jedną stronę. Do zacisków +/- podłączasz zasilanie , a do H/L przełącznik zakresów szybkości wraz z potencjometrami do ustawienia obrotów na niskim i wysokim zakresie. Ma on wbudowany stabilizator obrotów.
Pytanie mam jedno: czy jest możliwe bez zmiany silnika i źródła napięcia otrzymanie stałego napięcia za stabilizatorem? Może inny stabilizator? Minimalne napięcie zasilania PIC16F84 wynosi (wg. katalogu) 2V. Można więc zastosować np. stabilizator LM317 dający na wyjściu napięcie 2÷3V (dobór wartości rezystorów - wg. jednego z kalkulatorów). Silnik...
Najbliższy kondensator jest podłączony do 5 nóżki (GND) Atmegi i ma około 20 Ohm. Na procesorze też jest około 1,7 V z tego stabilizatora.
prąd wyjściowy 1000mA, czyli to oznacza że w całym układzie jak i w silnikach otrzymam prąd tylko 1A? Bo skoro LDO daje na wejście, to w całym układzie popłynie 1000mA, prawda? Widzę kolego że będziesz miał poważne problemy , ponieważ zupełnie nie rozumiesz jak działa L298 jak się go zasila oraz o co chodzi z stabilizacją napięcia dla dekodera , odbiornika...
Te kondensatory 0,1 mikro są po to żeby stabilizator się nie wzbudzał.
A może to stabilizator na silniku? - stabilizatorem właśnie jest układ UL1901. W tym magnetofonie są trzy silniki, o którym kolega mówi? -ten którym steruje wspomniany wcześniej UL1901
Stabilizator napięcia L78XX lub LM317.
To w takim razie trzeba rozebrać silnik i sprawdzić stabilizator obrotów na nim. Co tam jest za silnik? Pewnie Mabuchi jakiś.
Taki filtr się, ewentualnie, instaluje tuż za silnikiem. Czyli na jego zaciskach. Pomiędzy tymi zaciskami, a bateriami zasilającymi odtwarzacz https://obrazki.elektroda.pl/4048862000_... jest stabilizator obrotów silnika. Dwa możliwe rozwiązania wtedy: - stabilizator jest w jednej obudowie silnikiem - wmontowanie filtru trudne, ale...
Rozumiem że chcesz zrobić obrotowe gobo , w miejsce tarczy musisz dać po prostu okrągłe lusterko wielkości tej tarczy z namalowanym gobem (w negatywie) . środek goba może być niewidoczny gdyż załoni go żarówka przysłonięta od strony soczewki. Aby zwolnić silnik pokombinuj z rezystorem 5-10W ale nie gwarantuje. zastosowanie stabilizatora bedzie kłopotliwe...
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
Coś się może znajdzie... Ale na pewno nie nowe.
Typowymi stabilizatorami są stabilizatory na napięcia 5V, 6V, 8V, 9V, 10V, 12V, 15V, 18V, 24V. Mógłbyś zastosować 7805 na napięcie OUT 5V. Nie ma to różnicy, bo i tak musisz zastosować rezystorki ograniczające prąd. Stabilizator 7812 bedze stabilizował 12V. Przy włączonym silniku napięcie wzrośnie do ok 14V, wiec stabilizator wyrówna je do 12V. Jezeli...
Co do tego schematu to napewno zadziała . Jeżeli chodzi o moduł to bez miernika ciężko coś jednoznacznie doradzić . Niewiadomo czy na cewce przekaźnika mamy stały (+5V), i sterowanie jest (-), czy na odwrót. Prawdopodobnie sterowanie przekaźnika jest z z pinu 1 (lewy dolny) . Można delikatnie przeciąć ścieżkę przy pinie1, zeskrobać lakier ze ścieżki...
Załącz pliki Eagle.
no to nie mam silnika krokowego, mam tylko śrube i żadnej elektroniki, jaką elektronike mógłbym zastosować aby poprawić prace silnika? stabilizator obrotów mam ale to za mało. czy emylator sondy lambda i silnik krokowy by wystarczył?
Jest to efekt rozładowywania kondensatorów silnik stanowczo dużo prądu będzie potrzebował w momencie startu i musisz to przewidzieć i zastosować wydajniejszy stabilizator.
z tego co widzę na fotce to jest to tz transformator bezpieczeństwa wyj AC 24V/~4 do 5A przeważnie od 120 do 150 wat aby zasilać silnik DC najlepiej wykonać prostownik Gretza z kondensatorem filtrującym i stabilizatorem patrz strona http://felektr.katalogi.pl/temat7646
Stabilizator L78212CV, co za pomysł, nie słuchaj porad tego kolegi, bo szkoda auta. Najpierw trzeba pomierzyć czy tam czasem nie dochodzą do lampy jakieś tętnienia w zasilaniu, ustaw miernik na napięcie AC i zmierz co pokaże miernik na zgaszonym i na odpalonym silniku. Na pewno wywal ten stabilizator, jak będą jakieś tętnienia, to wstaw na próbę w obwód...
Który kondensator tantalowy? Tak na szybko popatrzyłem na schemat... Obydwa silniki, napędzający wałek przesuwu taśmy i ten, który napędza talerzyki, to silniki prądu stałego, bez wbudowanych stabilizatorów obrotów. Jeśli szwankuje silnik wałka przesuwu, to albo sam silnik, albo jego stabilizator czyli okolice układu IC10. Sam silnik może być zatarty....
Ten regulator nie zapewni Ci hamowania. Po zakończeniu spawania będzie się wysuwał jeszcze kawałek drutu. Musisz sam ocenić na ile będzie Ci to przeszkadzać. Proponuję wstawić na wyjściu regulatora diodę (np. 1N4007) spolaryzowaną zaporowo. Powinna ona załatwić zarówno sprawę hamowania silnika jak i ochronę stabilizatora przed przepięciami przy zatrzymywaniu...
Czyli potrzebuje łapy silnika stabilizator od 2.6 skrzynie od 2.6 wydech wiązkę Pas przedni mam od 2.6 już wspawany bo przód był walnięty i akurat taki był na szrocie.A pompa paliwa od 2.0 powinna chyba dać rade.
Czterdziestoletni zespół silnika ma prawo zepsuć się, wystarczy więc go wymienić, ale na sprawny. Można wymienić na każdy inny zespół silnika ze stabilizatorem, ale pod jednym warunkiem; musi to być silnik do montażu po tej samej stronie sanek, co oryginalny, czyli od strony kasety (obroty L i P). Odrębnym problemem jest jego montaż, ale to nie temat...
Jeśli silnik napędzający koło zamachowe nie posiada zintegrowanego stabilizatora obrotów to, bazując na schemacie magnetofonu, można wnioskować, iż inkryminowany silnik nie jest silnikiem oryginalnym i nie jest przeznaczony do napędu koła zamachowego. Serwisant sprzętu elektronicznego, powinien to stwierdzić samodzielnie i bez większych problemów. Jeśli...
Stabilizacja obrotów w oparciu o zasadę stosowaną w magnetofonie jest naprawdę skuteczna. Główną zasadą jest użycie do zasilania silnika stabilizatora napięcia z korekcją od poboru prądu.(wzrost napięcia = prąd x opór wirnika ) Pozdrawiam. Senior
Zmierz napięcie zasilające gdy pracuje silnik z alternatorem? Może dołożyć stabilizator napięcia zasilania LED 12V?
Stabilizator scalony np. LM7824 włączony na WEJŚCIU przetwornicy całkowicie rozwiąże problem. Minimalny spadek napięcia na tym stabilizatorze to ok. 2V. Czyli nawet przy zgaszonym silniku i częściowo rozładowanych akumulatorach przetwornica otrzyma 22V. Warunki pracy przetwornicy są dla niej jeszcze lepsze niż znamionowe. Po włączeniu silnika ,gdy napięcie...
Na poczatku magnetofon gra dobrze (tor przesuwu przeczyszczony), by po jakiejś minucie znacznie zwolnić. Podejrzewam uszkodzenie stabilizatora obrotów (prawdopodobnie umieszczonego w silniku). Napięcie zasilania silnika waha się w granicach 10,0 do 10,3 V. Niestety nie posiadam schematu :( Czy moje podejrzenia są słuszne?
schemat magnetofonu powinieneś znaleśc na elektrodzie włącz szukaj wpisz m9010 albo9100 wszystlie magnetogony seri m9000 są bardzo podobne co do obrotów jeżeli są za wolne to pewnie uszkodzony silnik stabilizator jest wbudowany w silnik i całośc do wymiany ja tam zakładam silniki zachodnie są mniejsze ale pasują idealnie nawet otwory na śruby trzeba...
Witam wszystkich serdecznie, ostatnio zabrałem się za motanie jakiegoś tam kodu, jako że nie "gadam" kompletnie w tym języku, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc w edycji kodu, który spłodziłem w ogromnych bólach. Zacznij od poprawienia schematu. Silniki (poprzez ULN) winny miec oddzielne zasilanie - nie z płytki Arduino za stabilizatorem (!); i to...
Ponieważ 9 V jest za wysokie zarówno dla jednego jak i drugiego silnika, to proponuje zastosować dwa stabilizatory 7803 i 7806, odpowiednio są one na 3 i 6 woltów. http://electropark.pl/stabilizatory-napi... Ewentualnie zamiast sugerowanych przez autora rezystorów, w szereg z...
Przed stabilizatorem ma kolega większe napięcie więc może być tak że pojemności (są generalnie dosyć spore) powodują dziwne zachowania stabilizatora. Do tego chciałbym zauważyć iż 7812 ma dopuszczalne napięcie 35V a nie 40V. Mogą się dziwne rzeczy dziać. Mi 7812 przy takim traktowaniu(37-38V) spalił się dopiero po jakimś czasie, uprzednio powodując...
ja zrobiłbym tak: rozkręciłbym radiomagnetofon tak, ażeby dostać się do metalowej puszki z silnikiem, odkręciłbym ją od korpusu i wyciągnął silnik oraz stabilizator obrotów. silnik do wyrzucenia, stabilizator też (wyschnięte elektrolity, utrata parametrów ze starości). następnie kupiłbym silnik o podobnych wymiarach w sklepie elektronicznym (koniecznie...
Typowe sterowniki silników posiadają stabilizatory napięcia 5V i po sprawie. Zasilasz sterownik silników z lipo a arduino i odbiornik z lipo poprzez przetwornice step down. Próbowałem zasilić odbiornik rc przez lipo poprzez stabilizator napięcia L7805 jednak wtedy również otrzymywałem złe wartości z odbiornika. Przetwornica step down powinna się spisać...
Pierwsze pytanie czy silniki potrzebują stabilizacji - bo może masz tam jakiś regulator, to może nie. Do zasilania układu potrzebuje stabilne 12V Jest bardzo niewiele układów które naprawdę potrzebują stabilnego napięcia, dzięki czemu wiele obwodów zasilania można uprościć. przy rozruchu silników prąd może wynosić chwilowo 1,5-2A. Czy nada się do tego...
mi sie kiedys udalo dysk naprawic musisz poszukać nawet na forum zadałem pytanie jesli dysk jest cichy to możesz mieć szanse.Te błędy z hd tune pokazują że coś z silnikiem .Ale dysk ma dodatkowy stabilizator na płytce może on robić ci psikusa musiałbyś jakąś fotkę wkleic
Wygląda na stabilizator obrotów silnika magnetofonu kasetowego
Czy to normalne,ze stabilizator lm (o d lcd i mostka)się mocno grzeje? Zależy jak duży masz silnik i jak często jest sterowany L/P - to o czym pisałem wyżej. Zainstaluj radiator na stabilizator./ Lcd może brac prąd ze wspólnego źródła z processorem, natomiast dla silnika (VCC2) nie musi byc stabilizowane. e marcus
W pierwszej kolejności trzeba dokładnie sprawdzić możliwość istnienia w którymś miejscu tzw. zimnego lutu. Profilaktycznie można przelutować wszystkie elementy, dodając świeżej cyny. W drugiej kolejności do sprawdzenia są diody LED, to ich częsta przypadłość. Tak w ogóle: przy zasilaniu z innego gniazdka sieciowego usterka nadal występuje i jest to...
Witam,mój temat dotyczy montażu silnika m30b30 w budzie e36. Silnik już jest i to za free więc nie będę go zmieniać na b35. Z e36 został już wyciągnięty silnik m40 więc czeka już na nowe serce. Jedyny problem jest położenie drążka stabilizatora który będzie trzeba jakoś przerobić żeby silnik był w normalnej pozycji. Co do przeniesienia napędu to zostanie...
Pierwotny problem polegał na tym, że zablokował się zaparzacz - uszkodzony TIP33, wymieniony, również dioda D10, po złożeniu ekspresu "notorycznie" pali MOVa RV10 (56V). To znaczy że naprawa się nie powiodła ze schematów powyżej wynika że warystor jest tam zabezpieczeniem na wypadek uszkodzenia stabilizatora napięcia. Skoro warystor się pali to stabilizator...
Hmm, ja bym z niego nie korzystał. Jest dwufazowy i jest zdecydowanie za mały! Może powinienem to napisać na początku: Nie uzyskasz 1A. Jedyne co możesz zyskać to podładowanie telefony w ekstremalnych sytuacjach. Silnik 4 fazowy ma 5 przewodów, na elektrodzie jest post, jak wyprostować napięcie z takiego silnika. Do tego najprościej stabilizator o niskim...
witam myślę ze ten temat się tu nadaje. w zalączniku jest fotka stabilizatora z silnika. mam pytanie czy ktoś wie jak sprawdzić ten stabilizator 4 nóżkowy pozdrawiam janusz
Wszystkie te działania o kant d... rozbić. Znalazłem też na forum boksowanie się głęboko z elektroniką, włącznie z procesorem. Kupiłem w końcu nową płytę. Tu też zonk. Zamiast otwierać, zamykać, należało zmienić polaryzację silnika. Na stabilizatorze już montują radiator, też grzeje się porządnie. Rozmawiałem z dystrybutorem, mówi, że to normalne. Pożyjemy,...
Dzień Dobry. Problem jest następujący: Bardzo duże trudności w odpaleniu, ale problem się rozwiązuje kiedy stabilizatory opuszczamy i wyłączymy silnik i w momencie przekręcania stacyjki ruszamy wajchą do podnoszenia stabilizatorów. Tak jakby pompa hydrauliczna uniemożliwiała normalny rozruch silnika poprzez brak możliwości spuszczeniu oleju w układzie...
Możesz dać sam 22uF, powinno wystarczyć. Zasilanie szarpa może być bez cewki - oczywiście że da radę. Co do kondensatorów - one nie są tylko dla stabilizatora, ale też dla silników i innych elementów. Jak chcesz to daj mniejsze wartości - efekty można przecież zmierzyć. Jak robię płytki to z reguły gdzieś za stabilizatorem znajdzie się mała żółta kostka...
może temu kółku idlera się przyjrzę i może tą gumę jakoś da się wymienić ? Przeważnie - da się. Trzeba tylko znaleźć odpowiedniej wielkości podkładkę gumową - podobnie z paskami; można kupić kilka o zbliżonych wielkościach zamiast dedykowanych ale za to za dużo większe pieniądze. Efekt taki sam, a zawsze parę złotych w kieszeni zostanie. Za kołysanie...
Jaki to rodzaj taśmy? Na jakich diodach? Jaka długość? To ważne bo od tego zależy pobór mocy przez taśmę. Stabilizator to kiepskie rozwiązanie ze względu na wymaganą różnicę napięć in-out (chyba, żeby zastosować stabilizator LDO). Choć moim zdaniem najkorzystniejszym rozwiązaniem byłby moduł z przetwornicą DC-DC. Wtedy jasność świecenia byłaby taka...
stabilizator silnik stabilizator obrót silnik silnik siemens stabilizator
zewrzeć matryca samsung rozebrać klapa pralka napełnianie kartridży canon
ripper spawarka krups zawór dwubarowy
Radiowe wodomierze Apator - opinie i analiza Jak rozebrać żelazko Philips Azur Performer Plus?