Silnik rozebrałem, w dużej obudowie jest mały silnik bez elektroniki, na schemacie też nie znalazłem. Musi być elektroniczna stabilizacja obrotów, chociażby po to żeby utrzymywać stałą prędkość przesuwu taśmy w miarę zużywania się baterii w radiomagnetofonie. Wrzuć zdjęcia wnętrza tego rozebranego silnika. Czasami stabilizator to jeden monolityczny...
Które przewody to zasilanie silnika pompki? Testerem ciągłości zmierz, do którego elementu prowadzą ścieżki od kontaktów silnika. Jeśli działa wyświetlacz - to procesor przeżył, bo stabilizator 3,3V wytrzymał. Sprawdzaj elementy dołączone wprost do napięcia 6V, bo z niego zasilany jest silnik pompki. Może to być element U2, jednak ja nie mam płytki...
Czyli dobrze podejrzewałem, że był stabilizator prądu, silnik mógł być np na niskie napiecie i pracować z forsowaniem. Jak podasz na uzwojenia 40V pójdzie z dymem silnik, sterownik, transformator.
Tak prawdę mówiąc nie musi być idealnie stałej wartości. Po to m.in. jest wbudowany stabilizator obrotów w silniku żeby uniezależnić obroty silnika od napięcia zasilania, w pewnym oczywiście zakresie zmian tego napięcia. Zauważ że sporo magnetofonów ma zasilanie bateryjne, z założenia zmieniające się w czasie, a mimo to zachowują stabilność obrotów...
Silnik wygląda OK, stabilizator też (to że nie ma dokładnie 12V przypisywał bym raczej taniemu miernikowi ale dla pewności ten 78L12 też możesz wymienić). Zajmij się testem przekaźników i ew wymianą półprzewodników.
Układ by musiał mniej więcej wyglądać tak: Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Sterownik będzie też podłączony do odbiornika. To zmienia obraz całej sytuacji. Do zasilania silnika proponuję przetwornicę obniżającą napięcie i zasilaną bezpośrednio z baterii, a do zasilania sterownika osobny stabilizator...
Mam pewien problem, a mianowicie zrobiłem PCB pod zasilacz na LM317, jednak zastosowałem inne elementy niż w nocie aplikacyjnej, problem tkwi w tym, że stabilizator bardzo się grzeje, jest jakiś problem z tranzystorami (i opornik 33Ohm się pali), ponieważ zastosowałem inne niż w nocie, jest jakaś możliwość dopasowania elementów, tak aby to współgrało?...
Oczywiście ile umiałem to starałem się aby każdy możliwy element nasmarować lub naoliwić oczywiście z umiarem żeby jakoś ulżyć silnikom Możesz jeszcze naoliwić ośki obydwu talerzyków nawijających taśmę po uprzednim zdjęciu z góry tych plastikowych zabezpieczeń. Poza tym naoliwić ośkę kółka pośredniczącego pomiędzy silnikiem przewijania a talerzykami....
Pod tą osłoną może być zainstalowany stabilizator obrotów, jeżeli silnik napędza, na przykład, agregat prądotwórczy. Ten stabilizator jest wtedy połączony, dźwigniami z gaźnikiem.
Powodów może być kilka. Zasilacz również, ale najpierw sprawdziłbym sam silnik. W polskich silnikach (zwłaszcza tych które maja kilka ( ;) ) lat za sobą często dochodzi do zabrudzenia komutatora - brud częściowo zwiera lamelki komutatora i silnik pobiera znacznie większy, niż powinien, prąd. Stabilizator utrzymuje obroty silnika, ale po włożeniu kasety...
Witam Wygląda na to że stabilizator jest zbyt słaby, działa układ przeciwzwarciowy(pojawia się wówczas takie niskie napięcie na wyjściu o jakim piszesz), gdyż silnik do ruszenia z miejsca potrzebuje impulsu prądowego( zatrzymany silnik dla stabilizatora jest zwarciem). Spróbuj dać za stabilizatorem kondensator elektrolityczny o pojemności takiej by...
Nie spotkałem się z takim problemem ale faktynie wygląda na to że silnik tak mocno obciąża układ gdzie napięcie spada poniżej napięcia działania. Jak padnie zasilanie to silnik Nie dostaje zasilania i ponownie napięcie wskakuje na prawidłowe. Płyta ma na pewno dwa napięcia jedno zasila procesor 5V po przez stabilizator i drugie napięcie chyba 24 które...
Za szybkie obroty silnika. Jeżeli silnik ma wbudowany stabilizator to potencjometr do regulacji obrotów powinien być dostępny przez mały otwór, ewentualnie stabilizator obrotów może być na płytce głównej elektroniki.
Cewka nie może być luźna , to element przetwornic pomocniczej która zasila elektronikę . Obok jest układ sterownika tej przetwornicy . Między kondensatorami jest najprawdopodobniej stabilizator napięcia na którego wejściu powinno być pewnie 12V a na wyjściu 5V .
Pytanie mam jedno: czy jest możliwe bez zmiany silnika i źródła napięcia otrzymanie stałego napięcia za stabilizatorem? Może inny stabilizator? Minimalne napięcie zasilania PIC16F84 wynosi (wg. katalogu) 2V. Można więc zastosować np. stabilizator LM317 dający na wyjściu napięcie 2÷3V (dobór wartości rezystorów - wg. jednego z kalkulatorów). Silnik...
Kondensatory C133 - C136 ograniczają powstawanie zakłóceń w. cz. w mostku prostowniczym. Rezystor R142 ogranicza prąd bazy tranzystora Q108 - jego brak spowodowałby spalenie Q107 i być może Q108. Opór R140 zabezpiecza tranzystor Q108 i diody mostka przed przepływem zbyt dużego prądu. W chwili podania sygnału "Motor on" rozładowane kondensatory C127,...
Wreszcie jakieś konkrety. Na początek sprawdź, czy włącznik na chassis magnetofonu np. się nie wyłamał, lub nie jest zabrudzony czarnym nalotem (tlenek siarki). W mechanice magnetofonu jest taki mały , składający się z dwóch blaszek styk/włącznik, podający zasilanie na silnik. Jeśli jest cały (te blaszki są zatopione z jednego końca w czarnym plastiku)...
Po pierwsze należy ustalić na jakie napięcie są te silniczki. Z tego co widzę to są to motorki wymontowane z jakiejś zabawki (napięcia zasilania 3..5V) jeżeli mam racje to: -ad1: Najlepszym rozwiązaniem byłoby zasilić proca i logiczna cześć drivera np. bateria a silniki i cześć "mocową" drivera z akumulatora/zasilacza (oczywiście połączone masy). Jeżeli...
To nie stabilizator zabazpieczy silnik przed oddawaniem z "baterii" prądu do silnika, ale diody w mostku prostowniczym. Prąd do tyłu nie popłynie i silnik sie nie zakręci!
naprawdę nie ma większego znaczenia który port , może dla łatwiejszego pisania programu jeden jako wejścia powiedzmy C , D jako wyjścia mała uwaga dotycząca l293D , czy masz pewność że przy 5V zasilnia , uwzględniając spadki napięcia silnik będzie pracował z odpowiednią mocą L293D ma dwa zasilania logiki ( 16) oraz stopnia mocy (8) , dlatego lepiej...
Jak dobrze pamiętam ten silnik powinien kręcić tylko w jedną stronę. Do zacisków +/- podłączasz zasilanie , a do H/L przełącznik zakresów szybkości wraz z potencjometrami do ustawienia obrotów na niskim i wysokim zakresie. Ma on wbudowany stabilizator obrotów.
tylko czy będzie mieć takie same obroty, Jeżeli ma stabilizator obrotów to możesz je zmienić tak by był prawidłowe. Tylko to faktycznie ma być silnik produkcji Mabuchi a nie jakieś barachło pokroju MT-82 co nic nie waży, grzeje się i nie ma praktycznie mocy żeby koło zamachowe rozpędzić.
Zadziała. Samo zasilanie 12V można uzyskać z tych 24V stosując jakiś stabilizator np. 7812 lub jakąś przetwornicę DC/DC. Ważny jest też pobór prądu przez silnik i częstotliwość sygnału PWM.
Czy to normalne,ze stabilizator lm (o d lcd i mostka)się mocno grzeje? Zależy jak duży masz silnik i jak często jest sterowany L/P - to o czym pisałem wyżej. Zainstaluj radiator na stabilizator./ Lcd może brac prąd ze wspólnego źródła z processorem, natomiast dla silnika (VCC2) nie musi byc stabilizowane. e marcus
Da się ;) Odkręcasz prądnicę i wywozisz ją na złom, lub sprzedajesz na allegro. Potem kupujesz normalną prądnicę z AVR dokręcasz ją do chińskiego silnika. Jak padnie chiński silnik postępujesz analogicznie. I po dwóch awariach będziesz miał porządny agregat na chińskiej ramie. Mówię to całkowicie poważenie.
w Twojej konfiguracji na dzień dobry spalisz uC , gdzie masz stabilizator napięcia + 5V , GND to masa i łączy się ją z minusem zasilania , gdzie masz rezonator , brak jakichkolwiek kondensatorów filtrujących te 270nF praktycznie nic nie daje , brak złącza programującego , wybrałeś wersję w obudowie TQSP dlatego to złącze to podstawa , wspólny potencjał...
Spróbuj dać w miejsce ośki silnika niewielką kroplę oliwy do maszyn precyzyjnych. Podłącz zasilanie do silnika oliwa się rozprowadzi i może to pomoże i silnik będzie pracował płynnie. Spróbować można. Jak rolki gumowe są 100% dobre, nie są sparciałe to sprawdź tak jak napisał przedmówca stabilizator obrotów a jak będzie ok z elektroniką to spróbuj tego...
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
jakiś stabilizator napięcia wystarczy ? np LM7818 TO-220 stabilizator napięcia 18V 1,5A Stabilizator odparuje zaraz po załączeniu zasilania. Musisz użyć przetwornicy na 18V z odpowiednią wydajnością prądową, ale że jako silnik przy starcie ciągnie bardzo duży prąd to przetwornica mogłaby się wyłączyć (zabezpieczenia przeciwzwarciowe). Dlatego przetwornica...
,zobacz czy jest elektronika. Puść silnik bez elektroniki W tym modelu nie ma elektroniki . Zauważył już to wcześniej peter falk . Jest za to mechaniczny odśrodkowy stabilizator obrotów i trzeba sprawdzić jego sprawność . O tym mechanizmie też pisał wcześniej kolega peter falk :D . Duży (nie wiem iluwatowy) rezystor ma R=364 Ohm. Po nawet kilku sekundach...
Chodzi mi tylko o pomoc z tym żeby silnik zaczął przesuwać laser. A u mnie efekt jest taki Link kiedy jest sam silniczek bez prowadnic i lasera to kreci się, ale można go zatrzymać dosłownie kartka papieru. Jeżeli silnik się kręci, to zakładam, że połączenia masz dobre. Pierwsza rzecz, to musisz zadbać o zasilanie prawidłowe. Uważaj na przypadkowe...
Chciałbym się jeszcze upewnić, bo widziałem schematy zasilaczy stabilizowanych. Rozumiem, że do mojego zastosowania nie potrzebuje stabilizatora? No cóż, zrób stabilizator 12V 100A, powodzenia, koszt przewyższy koszt całości. Freddy napisał: Ten silnik ma 2150KV, ?????? . Jak nie wiesz co to znaczy, lepiej nie zabieraj głosu. Było na ten temat na forum...
Hmm, ja bym z niego nie korzystał. Jest dwufazowy i jest zdecydowanie za mały! Może powinienem to napisać na początku: Nie uzyskasz 1A. Jedyne co możesz zyskać to podładowanie telefony w ekstremalnych sytuacjach. Silnik 4 fazowy ma 5 przewodów, na elektrodzie jest post, jak wyprostować napięcie z takiego silnika. Do tego najprościej stabilizator o niskim...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Najpierw przeczytaj dokumentację do tych czujników - one nie mają wyjść analogowych :) Poza tym od razu 8? Chyba jeszcze nie sprawdzałeś ich ceny ;) Nie ma L298D (z diodami) - L293 wystarczyłby, ale L293D ma mocno obniżone maksymalne prądy przez te nieszczęsne diody... Stabilizator do silników wywal bo tylko na nim stracisz. Silnik to nie mikrokontroler,...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
Silnik można nazwać przetwornikiem wielkości elektrycznych na mechaniczne i odwrotnie, jego zachowanie w obwodzie elektrycznym będzie zależało od mechanicznego obciażenia, bez obciążenia niektóre silniki zachowują się jak rezystancja (prąd rośnie z napięciem) inne jak źródło prądowe (prąd mało zależy od napięcia), rozruch silnika powoduje zwiększony...
Żeby silnik dobrze pracował to transformator powinien mieć ok.350W i prąd 15A ,kondensator filtryjący 1000µF na każdy amper prądu czyli 15000µF/50V.
kup kilka, kilkanaście diod o duzej jasnosci swiecenia do kazdej dodaj rezystor ograniczajacy prad do 15-20mA max podepnij zamiast zarówki.Wczesniej sprawz ile napiecia daje ci instalacja jak pracuje silnik na "średnich obrotach" mozesz tez zastosowac stabilizator napecia na np 8v i dopiero obliczyc (prawo ohma) wartosc tyych rezystorów dla diod.
http://obrazki.elektroda.pl/1445218400_1... Dodano po 5 Witam Tranzystor uległ uszkodzeniu, bo nie miał żadnego zabezpieczenia, a bezpieczniki zwykle nie nadążają za układami elektronicznymi. Problem nie prawidłowego działania układu może wynikać z niskiego napięcie zasilania (silnik jest przewidziany do pracy przy napięciu zasilania...
Twoja konstrukcja przypomina nieco sterowanie serwomechanizmem z samopowrotem. Stosuje się takie w modelarstwie. Tylko tam zależne od wychylenia manipulatora jest wychylenie serwa. A ty potrzebujesz zwiększać obroty. Podejrzewam, że dałoby się to jakoś spiąć stosując zamiast serwa jakiś regulator strerowany napięciowo lub potencjometr elektroniczny...
Witam. W ww pralce silnik główny dostał zwarcia do masy co spowodowało wypalenie ścieżek na module w okolicy złacza silnika. Po naprawie ścieżek i włączeniu samego modułu, zaobserwowałem: - stabilizator 78M05 nagrzewa się, - napięcie +5V bez wyświetlacza wynosi między 5.5 a 6.3V. Kontrolki świecą jasno, a niektóre słabo. - nagrzewa się procesor (nie...
Skoro silnik 2.0 to pompa paliwa powinna być za tylnym prawym kołem. Złe wskazania poziomu paliwa - uszkodzony stabilizator napięcia 10V, znajdujący się z "tyłu" na zegarach.
No TAK sprawna gumka to podstawa bez niej nie wychodź z domu :D. Zobaczyłem na dokumentacji ja układają się przewody na silniku tak więc Patrząc z góry na stabilizator tam gdzie nie ma ośki od lewej jest po kolei -,+,B,A, w silniku który podałeś to też silnik lewo strony, powinien pasować elektrycznie, ale tu musisz podłączyć przewody z prawa na lewo...
Jeśli jest tam Silma to nic dziwnego. Stabilizator może być sprawny (w co wątpię bo to UL1901) ale stan szczotek silnika oraz komutatora może być bardzo zły, co będzie się objawiało spadkiem obrotów oraz mocy podczas pracy z obciążeniem. U mnie uszkodzenie/zużycie było na tyle duże, że silnik nie miał siły ruszyć nawet bez założonego paska, trzeba było...
-Brak filtracji(kondensatora) zasilania dla LM358 -Nie zrobisz stabilizatora 12V ,mając niewiele wyższe napięcie zasilania, między wejsciem a wyjściem stabilizatora musi być róznica kilku voltów Lepiej zastosuj stabilizator 9V , i tym zasilaj op-ampa Jako żródło napięcia odniesienia zastosuj regulowany od 2,5V do ponad 30V układ 431 Jeśliby 2,5V okazało...
Jakie zabiegi wykonałeś? Będzie prościej ustalić przyczynę. Rolka dociskowa ma dobrą przyczepność/jest wymieniona na nową? Siłą docisku rolki można regulować zmieniając położenie sprężynki przy sankach z głowicami. Luz kola zamachowego nie jest ustawiony za ciasno? Paski są w miarę sztywne? Nie ślizgają się? Mają tą samą grubość na całym obwodzie? Silnik...
Jedno pytanie - czy VCC i GND są już stabilizowane? Bo jeżeli nie, to 4 baterie alkaliczne 1.5V dadzą Tobie 6V czyli potencjalnie palisz uC. Jeżeli są, to bez sensu jest napięcie stabilizowane podłączyć do L293D jako napięcie zasilania silników(obniżając je a dodatkowo wrzucając cały "syf" z silników do stabilizowanego napięcia). Przy 4*1.5V bateriach...
Niewykluczone, że oryginalny był zasilaczem impulsowym. Mógł mieć zatem małe straty cieplne i dobrą stabilizację napięcia. Bezpieczniej oczywiście będzie zasilić skaner napięciem stabilizowanym. Można tu wykorzystać 7812 "podparty" tranzystorem p-n-p na wejściu. Układ powszechnie znany więc nie rysuję. Jak nie "zajarzysz" to załączę. Sam na Twoim miejscu...
stabilizator silnik stabilizator obrót silnik silnik siemens stabilizator
czujnik ciśnienie wtrysk excel usuwać wiersz bojler elektryczny koszt
mikrokomputer cobra1 rower spalinowy koszty
Mercedes W220 S320 - Problemy z przełączaniem biegów Instrukcja serwisowa SCHNEIDER 1001 SUPERTEAM - gdzie znaleźć?