Niemożna, jeśli działa na prądzie zmiennym to na pewno nie zadziała na prądzie stałym. To nie żarówka, której jest obojętne czym ją się zasila, zmiennym czy stałem. Niestety, silnik jest bardziej wymagający od żarówki.
Witam Silnik, tak w uproszczeniu, ma 2 uzwojenia na jednym rdzeniu. W jednym płynie prąd zmienny, wytwarzając pole magnetyczne, a to pole magnetyczne indukuje w drugim uzwojeniu napięcie. Podobnie jak w transformatorze. A silnik, jak dobrze widzę, to jest taki, co wirnik stoi, a stojan się obraca. Nie wiem, jak takie silniki się nazywają. A na czole...
Robimy to na bardzo różne sposoby, w zależności od typu silnika. A typów silników jest sporo...
Modelarskie regulatory obrotów silniczków 3F sterowane są impulsami TTL o stałej częstotliwości 50..400Hz i o zmiennym czasie trwania 1..2ms. Szybkość obrotów zależy od długości impulsu - dla 1ms silnik stoi w miejscu, dla 2ms - pracuje na max obrotach wynikających ze współczynnika KV danego silnika.
Witam Jest to silnik prądu zmiennego i nie będzie pracował na prąd stały.
Oczywiście, są to szczotkowe silniki prądu "stało zmiennego" takie jak np. w odkurzaczu. Tu widać kondensator do fazy rozruchowej, więc to silnik indukcyjny.
Jeszcze jedno wyłącznik odśrodkowy przy spoczynku(jak silnik stoi) powinien być zwarty czy rozwarty
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Wszystko wskazuje na uszkodzone uzwojenie. Wymień silnik. Silnik stoi bo nie wytwarza się zmienne pole magnetyczne. Masz po prostu elektormagnes. A silnik się grzeje, bo w takiej fazie pobiera najwiekszy prąd. Tego typu silnik powinien być dość tani. Przezwajanie i naprawa takiego silnika jest po prostu nie opłacalna.
Ciśnienie oleju odblokowuje zamek i koło pod wpływem ruchu przestawia się (praca 0-1) Można sprawdzić stan koła próbując poruszyć wałkiem, jeśli wałek da się obrócić a koło stoi w miejscu to uszkodzenie jest ewidentne, czasem jednak podczas demontażu części żeby dostać się do wałka zamek nagle załapuje i blokuje koło przez co mylnie można zdiagnozować...
Tak stoi geometria. W tych silnikach były dwa rodzaje turbin. Z klapką upustową a w ostatnich seriach ze zmienną geometrią. Zanim tutbo szarpniesz sprawdź czy membrana w gruszce nie ma dziury. Weź vacuometr zassij gruszkę i sprawdź czy trzyma podcienienie.
Falownik musi być przystosowany do obciążenia go transformatorem. Nie zgodzę się z przedmówcą, że cechą falownika jest praca z inną częstotliwością niż 50 Hz. Jest cała masa falowników o prądzie wyjściowym tylko o częstotliwości 50 Hz, np. falowniki w UPS-ach, cała gama falowników energetycznych i przemysłowych. Zwykle są one przystosowane do obciążenia...
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
Nie do końca o to mi chodziło. Ale znalazłem już rozwiązanie. Wziąłem bloczek "ramp" (ma on opcję kiedy może zadziałać "start time") przemnożyłem go z wartością minimalnego momentu silnika. Za tym wszystkim stoi bloczek "saturation" ograniczający ten że moment do maksymalnej wartości. I gra jak ta lala. :)
Witam. Pytanko czy udało się komuś rozwiązać ten problem ? Sam właśnie jestem na etapie diagnozowania co się stało z moim silnikiem. KZF prawie nowe bo mają może 4tys km a sypie błędami z walka ssącego i zmiennych faz. Myślę że też mam problem z ciśnieniem oleju w magistrali zasilającej fazy. Cos czytałem o zaworach regulujących ciśnie. Ktoś to rozwiązał?
Widzę że kolega posiada zdolności destrukcyjne :cry: dlatego nie bardzo rozumiem, dlaczego kolega kupił silnik na prąd stały podłączył do prądu zmiennego i dziwi się że silnik się spalił następnie chce go naprawić z ewentualną możliwością przezwojenia go na prąd zmienny, przecież można było kupić silnik na prąd zmienny i nie było by sprawy, dziwie się...
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Obojętne jakiego silnika ? Obojętne czy na prąd stały czy zmienny ?
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
Może nie przetwornica, a transformator. Prostszy w budowie więc jest w nim mniej rzeczy mogących się zepsuć. Na upartego piła ta ma silnik uniwersalny (na prąd stały i na zmienny), więc podobnie jak z żarówką do ograniczenia wartości skutecznej napięcia wystarczy zwykła dioda prostownicza.
Troche za mała rezystancja, te 7,6 Ω jak na sprawny silnik. Jaka rezystancja jest pomiędzy bolcami wtyczki przy włączonym wyłączniku, i jak to się zachowuje po włączeniu do sieci? Ostatnie zachowanie po podłączeniu do sieci to był przepalony kabel i wywalone korki (jak było to zwarcie), więc wolałbym na razie nie podłączać a nie mam też przedłużacza...
A rzeczywistą temp też widzi jako zmienną? czy stoi na 80° a wskaźnik lata?
Tak, jest to sokowirówka mesko va376 (wybacz ale nie wiedziałem że może się to komuś do czegoś przydać). Więc mogę to po prostu wywalić? na dłuższą metę chyba nie powinno się nic stać, prawda? Znalazłem jeszcze coś takiego, może to by tam wstawić? ten ma troszkę inną pojemność i chyba jest w środku jakaś cewka bo ma 2* 2,5mH... Tak apropos, jeżeli to...
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
W wiertarkach są silniki szeregowe. Silniki komutatorowe (w tym szeregowe) zwane są silnikami uniwersalnymi, co oznacza, że mogą być zasilane zarówno prądem przemiennym jak i stałym. Nie wiem jak w tym silniku rozwiązane jest sterowanie obrotami. Proponuję sprawdzić jaki prąd dociera do silnika: stały czy zmienny.
Tematyka "kaskad asynchronicznych" z silnikami asynchronicznymi pierścieniowymi , ma długą historię i bardzo dużą liczbę opracowań...... Trochę inaczej. "Biblia Plamitzera" zawiera rozdział traktujący o "dwustronnym zasilaniu silnika pierścieniowego ( nie mylić z kaskadą podsynchroniczną)". Silnik obraca się z prękością proporcjonalną do róznicy częstotliwości...
Ciekawe czy jest to silnik uniwersalny silnik komutatorowy, jeśli to można go spróbować podłączyć pod napięcie zmienne. Poza tym jak podłączysz pod silnik DC pod AC to nic się nie powinno stać, wkońcu średnia z sinusoidy to "0". Czym jest sterowany silnik? Jakim elementem półprzewodnikowym?
Nie mam zielonego pojęcia czy stały, czy zmienny.
Witam grupę, posiadam a4b6 1.8t quattro, od niedawna borykałem się z brakiem mocy, tak jak by turbo nie ciągnęło. U mechanika komputer wykrył błąd zmiennych faz rozrządu, stało się niestety tak ze silnik padł. Teraz jest nowy silnik zero błędów silnik sprawdzony po remoncie wszystko cacy a mocy dalej brak. Wymieniałem zawór n75 i nie pomaga ic cały....
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
Witam Masz załączoną funkcję Cut off? Czy te obroty są takie zmienne jak samochód stoi czy i podczas jazdy?
Rectified, prostować prąd ze zmiennego na stały!
Najpierw zobacz jaki jest tam silnik, na prąd stały, czy zmienny.
Jak blokadę wału montowałeś to dobrze ci trafiła?Ona tam w kilku miejscach uchaczy wal. Sprawdź w jakim położeniu wychodzą walki w stosunku do GMP. Jak stoi wałek zmiennej fazy po ustawieniu GMP.
Jeżli faktycznie jest tak jak potwierdziłeś ze stara pompa jest na 230 V napięcia stałego to nic nie powinno się stać. Choć szczerze powiem że nie sądze żeby konstruktor stosował silnik 230v DC w urządeniu zasilanym z sieci z napięciem zmiennym i dokładał kolejny koszt w postaci mostka prostowniczego. Zamieść zdjęcia z tabliczkami znamionowymi tych...
Jeśli stać Ciebie na naprawę silnika ("górę" albo "dół") to proszę bardzo, kombinuj z innymi modułami. Przy tak wysilonym silniku z pewnością oryginalny moduł posiada zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu więc jakakolwiek kombinacja odbije się na żywotności silnika. Lepiej spróbować z naprawą modułu. Jak przypuszczam, tam jest system AC-CDI?
Cieszę się że możemy wymienić poglądy na temat naszych autek! Dla mnie i mojej rodziny to było wygodne auto. Welurki w środku , pełna elektryka, super działająca klimatyzacja, itp. Musze dodać że w tamtym czasie nie było mnie stać na nic droższego zapłaciłem za nią 2700 zł rok 1999. Mam świadomość istnienia lepszych aut ale przesiadłem się na nią z...
Mam pewien problem, a mianowicie zrobiłem PCB pod zasilacz na LM317, jednak zastosowałem inne elementy niż w nocie aplikacyjnej, problem tkwi w tym, że stabilizator bardzo się grzeje, jest jakiś problem z tranzystorami (i opornik 33Ohm się pali), ponieważ zastosowałem inne niż w nocie, jest jakaś możliwość dopasowania elementów, tak aby to współgrało?...
A jak zmienić kierunek obrotów takiego silnika przy zasilaniu AC? Czy taki silnik ma trzy wyprowadzenia? Przy pracy prądnicowej będzie generował prąd stały czy zmienny?
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
W sprężarce nie ma żadnego czujnika a jest to zawór zmiennej wydajności, i elektrycznie jest sprawny bo widać w parametrach, że bierze prąd i błędu od niego nie ma. Masz uszkodzone/zerwane sprzęgło sprężarki bo wałek stoi. W tym typie sprężarki wałek ma się kręcić cały czas gdy silnik włączony (nawet jak klima wyłączona), nie ma tam sprzęgła elektromagnetycznego,...
Witam serdecznie, ja pisze w sprawie Laguny 1 (98r) 1.6 16v, nie wiem czy jestem przeczulony czy nie ale chcialem sie was poradzic w sprawie takiego delikatnego klekotu, stukotu dochodzacego z silnika, slychac dopiero kiedy otworzy sie drzwi i stoi, trzeba sie troche wsluchac. Rowniez mam 2 pytanie czy ten silnik posiada "kolo zmiennych faz rozrzadu"...
Mostek H myślę, że załatwi sprawę. Dodano po 4 Jakich 3? Jeden sygnał, może być zmienny a dwa podłączone na stałem. Kanał A - GND, kanał B - zmienny i kanał PWM 1 logiczna Jak dasz na PWM i B jedynkę logiczną to będziesz miał pracę silnika. Jak dasz na B - GND i na A będzie GND i na PWM będzie 1 logiczna silnik się zatrzyma.
nie znam bascoma, ale sprobuj tak: Przeint0: If Flaga_int0 = 1 Then Start Timer1 Flaga_int0 = 0 'Timer1 = 0 Else Stop Timer1 Wynikczas = Timer1 Timer1 = 0 Flaga_int0 = 1 End If Może kawałek kodu z C coś ci pomoże: // timer tryb cnt, przerwanie co 50us ASSR=0x00; TCCR2=0x0a; TCNT2=0x00; OCR2=0x31; interrupt [TIM2_COMP] void timer2_comp_isr(void) { ++czas;...
(at)theseler, u Ciebie kierownice zmiennej geometrii stoją w pozycji max doładowania i dlatego dopiero silnik idzie przy 4 tyś. RPM - trzeba zdemontować turbinę z silnika i wyczyścić część gorącą, N75 nie jest w stanie ruszyć siłownikiem podciśnienia i pewnym jest, że po odpaleniu silnika sztanga siłownika podciśnienia nie jest wciągana do gruchy podciśnienia...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Jedna uwaga: if(g_accel_decel_counter++ >= MAX_OBR) g_accel_decel_counter=MAX_OBR; TCNT2=g_accel_decel_counter; Jedna uwaga: Chcesz żeby g_accel_decel_counter miało wartość MAX_OBR, jednak tak nie jest bo: W warunku najpierw zostaje sprawdzona wartość g_accel_decel_counter, a dopiero potem zwiększona w wyniku czego dostajesz max_obr = MAX_OBR...
Ale wszystko pieknie dopuki sie nie zagrzeje... Turbo śmiga jak szalone..... A jak ciepłego zgasze... Lipa... Wiem to przeszczep ale myślałem że go reanimuje.... Zależy mi na tym bo to super auto... Chyba ze zreanimuje moj poprzedni silnik 2.3. T5 Dodano po 3 Wariator??? Czyli zmienne fazy???... Bo juz glupi jestem takie cyrki tu wypisuja a auto stoi..?!?!
Poszukaj na elektrodzie pod hasłem "PWM", to jest to o czym piszesz! Niestety, nie do końca to o czym piszę. Mój silnik jest zasilany napięciem zmiennym 220V (obecnie 230V) a te regulatory PWM to jak widzę maksymalnie do 40V są przystosowane. W sumie nic nie stoi na przeszkodzie by mój silnik zasilić napięciem stałym, ale by zachować przyzwoity moment...
pod hasłem rozmagnesowanie stoi jak byk, że wykonuje się to w zmiennym polu magnet więc takim jest też praca cykliczna w silniku el i w silniku magnet. Mój wniosek - odpuszczam sobie ten temat na dobre. Nie wymiękaj tak łatwo :D . Przecież silniki , głośniki, słuchawki z magnesami stałymi pracują latami i mają się dobrze.
Witam. Problem polega na tym że silnik nie chce się wkręcać,czy się wkręca a skuter ma problem z rozpędzaniem?Napisz coś więcej.Dopiero go kupiłeś,czy poprostu po szlifie zaczeły się "cyrki",długo stał w garażu?
Chcesz zrobić dla samej idei ? czy raczej traktować ten post jako żart ? Jaki to ma być silnik? na prąd stały, samowzbudny, obcowzbudny, silnik krokowy, na prąd zmienny jednofazowy, trójfazowy, komutatorowy... itd. Określ co chcesz.
Jeśli koła stoją luźno i można ustawić dowolną pozycję, to padło serwo. Albo jego sterowanie. Czy na przewodach serwa, czarny i czerwony jest zasilanie? Powinno być koło 5V. To podstawa. Dalej na przewodzie białym ma być sygnał PWM. Tyle trzeba aby to działało. Daj już spokój silnikowi napędowemu, przecież masz problem ze skrętem. Nie grzebaj pilocie....
5. A i B. Czy C, nie wiem, bo jest cała masa wózków, gdzie ładuje się poprzez wtyk z wysuniętym tylko akumulatorem. Jak lata temu zdawałem tego typu testy, to nijak nie przystawały one do rzeczywistości. W testach było pytanie o to, czy wózki są napędzane silnikami na prąd stały, czy zmienny, a właśnie falą weszły silniki AC sterowane z falowników,...
POdłacz uzwojenia szeregowo i przepuśc prąd znamionowy kontrolując temperaturę, stały czy zmienny ?
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Kod 17-10 oznacza, że błąd występuje sporadycznie, "czy ktoś miał podobny problem???" - prawie każdy posiadacz TDI :) podaj symbol silnika bo nie wiem jakie turbo tam masz ale jeśli masz tam turbinkę ze zmienną geometrią to z pewnością albo łopatki zmiennej geometrii stoją w miejscu albo siłownik podciśnieniowy nią sterujący zardzewiał wewnątrz na amen.
Zgadzam się z limakiem, że to silnik uniwersalny. BO: ma komutator i stojan z pakietu blach. Działa na prąd stały i zmienny
Tak, znam producenta tego silnika i chcę go wyeliminować, jako dostawcę, dlatego nie zgłaszam do niego problemu, bo będzie go bagatelizował. Typ i dane silnika sa danymi producenta i niewiele pomogą w rozwiązaniu tego problemu. Jest podłączony bezpośrednio do sieci, posiada tylko wpiete w szereg zabezpieczenie termiczna. Wszelkie dane dotyczące pracy...
Tylko czy taka przeróbka na bldc zadziala. Możesz próbować, ale wg mnie masz małe szanse powodzenia. Silnik klatkowy trudno przerobić na blcd ze wzlędu na zupełnie inną budowę. Sterownik też musi być odpowiedni, bo obciązenie silnika sprężarką jest wybitnie trudne. Bardzo zmienne. Z wyraźnym maksimum gdy tłok dochodzi do głowicy. Praktycznie silniki...
W prezentowanych przez Kolegów kompresorach brakuje mi jednej, a istotnej rzeczy - zaworu bezpieczeństwa. Co się stanie jeżeli "skleją" się styki wyłącznika ciśnieniowego? MarkII To jest niemal niemożliwe. Silnik tak małej mocy, jaki jest potrzebny do tak małego komp. nie pobiera aż tak dużego prądu, by miały skleić się styki. Poza tym to jest prąd...
No na pewno klient nie testuje w sowim laboratorium jednego paska z partii np 1000. Dwa inna jest siła negocjacji. Jeśli ty chcesz pasek z konkretnymi parametrami to cię wyśmieją. Jak zamawia fabryka to już inna rozmowa. Popatrz na akumulatory niby producent ten sam i pojemność ta sama tylko naklejki inne. A jednak te z pierwszego montażu cięższe i...
Ta siła Jeśli do cewki jest podłączone obciążenie, to zgodnie z regułą Lenza prąd w cewce ma taki kierunek, że zmniejsza siłę wciągającą, kiedy zwora wchodzi do szczeliny, powodując wzrost pola magnetycznego, a zwiększa, kiedy ona wychodzi ze szczeliny, powodując zmniejszanie pola magnetycznego (inaczej mówiąc, prąd opóźnia zmiany pola) - w rezultacie...
Koledzy, cztery strony pisania o wszystkim i o niczym... W elektronice działa coś takiego, jak prawa fizyki. Te prawa fizyki "pacyfikuje" coś takiego, jak instrukcja obsługi urządzenia. Jeśli w instrukcji jest napisane "nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy", to po co dywagację nad tym, co by się stało przy złamaniu zasad instrukcji obsługi?...
Prądnica jest na zewnętrznym kręgu 1 fazowa a na wewnętrznym 2 fazowa Dodano po 7 Mam zamiar przewinąć zewnętrzne cewki na prąd stały tylko nie wiem ile dać zwoji i jaki gruby drut czyli prądnica będzie na prąd stały i zmienny ten silnik jest 200W 200 obr/min 230v może ktoś ma jakieś pomysły wysłucham każdej rady
Zniewala mnie lenistwo niektórych kolegów. Jeśli chcesz pomocy, to pisz konkretniej. Np w zadaniu 1 nie napisałes jaki to jest silnik (prąd stały czy zmienny). Ponieważ użyłeś terminu 'rezystancja', a nie impedancja, domyslam się, że jest to silnik prądu stałego. Skoro dysponujesz wzorami, to z kilku najbardziej podstawowych można to wszystko obliczyć....
(at)jajacek44 Raz podaje dodatnie, raz ujemne napięcie, składowa stała zero, silnik się nie kręci, składowa zmienna prądu ograniczona przez indukcyjność, obwody magnetyczne silnika, to zwykłe blachy elektrotechniczne, nie są projektowane na kHz więc straty na prądy wirowe, mogą być znaczące. Częstotliwość trzeba dobrać.
Do tego silnika nadaje sie tylko i wyłacznie sekwencja. Z każdą inną instalacją bedą problemy. Własnie stałem sie posiadaczem astry z tymże silnikiem i mój gazownik z ubolewaniem stwierdził, że tylko iV generacja. Założenia każdej innej nie podejmuje się. Min. ze wzgledu na dwie sondy lambda i zmienne fazy rozrządu.
+rezystor. no jak na wyłączonym silniku dochodzi prąd to jest prąd stały To tak, na wyłączonym silniku nie doszukasz się prądu zmiennego w skuterze.
Hmmm...No to tak całkiem tanio to się chyba nie da....bo będziesz potrzebować akumulator który ma sporo Ah. To już jest spory wydatek. Teraz silnik. Nie wiem jakie są Twoje możliwości... No i zależy jaki to ma byc silnik na prąd stały czy zmienny...jak na zmienny to tzreba by falownik zrobić. Może silnik od pralki się na da :D Przy odpowiednim przełożeniu...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Ja sam myślałem żeby koło postawić na jakimś wale, który byłby połączony z silnikiem elektrycznym. Hamować możnaby wtedy przeciwprądem generowanym przez dynamo lub prądnice połączoną również z tym wałem. Pytania: 1. Silnik na prąd zmienny czy stały? 2. Jaka moc powinien mieć ten silnik? Nie pamiętam ile mocy generuje kolarz ale chodzi mi po głowie liczba...
Najbardziej prawdopodobne jest jednak zewnętrzne pole magnetyczne - być może po drugiej stronie ściany w pokoju obok w tym miejscu stoi jakiś głośnik albo urządzenie z silnikiem. Ewentualnie po przekręceniu monitora kabel sygnałowy układa się tak, że przechodzi obok jakiegoś zasilacza bądź czegoś co emituje zmienne pole elektromagnetyczne. Trzeba dokładnie...
Szanowny Panie Zbyszku.Proszę podać wykres momentu silnika i udowodnić , że jest stały w całym zakresie obrotów/szczególnie silnika prądu zmiennego, oprócz silnika prądu stałego/
Wspólny wał elektryczny silników asynchronicznych, to połączenie dwóch silników asynchronicznych pierścieniowych. /z uzwojonym wirnikiem/ w ten sposób, że wyprowadzenie ze szczotek jednego silnika są połączone z wyprowadzeniem drugiego silnika. Wały silnika nie są spięte, tu nie chodzi o połączenie mechaniczne, silnik znajdują się w rożnych miejscach....
Z takiego sumowania nie wychodzi przebieg prostokątny, tylko przesunięty przebieg piły. Natomiast prostokąt o (wolno)zmiennym wypełnieniu uzyskamy z porównania (przy użyciu komparatora) przebiegu piły z (wolno)zmiennym (a nie stałym!) napięciem pochodzącym z wyprostowanego i odfiltrowanego sygnału akustycznego. Poza tym tu mają być silniczki, nie LED-y....
Posłuchaj , ecu dostarcza sygnał ujemny na twój przekażnik w ten sposób jest wysterowany, z kolei twój przekażnik zasila między innymi wtryskiwacze, aby to mogło się stać to ecu musi otrzymać sygnał z czujnika obrotów na wale. zasilanie jest typu sekwencyjnego zmienne w zależności od obciążenia silnika , w czasie rozruchu masz full-group czyli wtryskiwacze...
Uzwojenia silnika zostały podłączone równolegle ( silnik jest prądu stało-zmiennego i nie mam do niego elektroniki z pralki ) i do akumulatora przewodami . Akumulator samochodowy 12V. W szeregu z uzwojeniem stojana silnika jest podłączona żarówka 21W 12V żeby zmniejszyć pobór prądu silnika Silnik od tej pralki jest komutatorowy, więc przy napięciu...
A ja się pytam - To małe dziwne coś na prąd stały czy zmienny jest.
Witam wszystkich. Mam mały problem z Citroenem C4 1,4 benzynka bez gazu 88KM. Opiszę po krotce co się stało. Pękła obudowa termostatu, wyciekł płyn chłodniczy co w następstwie doprowadziło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Ubyło około 1,7l oleju w silniku. Auto kupowane zagranicą, "klekotała" góra. Po dolaniu oleju delikatna poprawa. Pomyślałem,...
Witam po przeczytaniu całego manuala mojego sterownika serwa natknąłem sie na następujący problem, manualne sterowanie silnika za pomoca zadajnika jest realizowane za pomoca sygnału analogowego napięcia -10~+10v czyli -10v lewe obroty max, 0v silnik stoi , a +10v prawe obroty maksymalne wszystko ładnie pięknie ale na rynku nie ma prostych zadajników...
W związku z trudnościami w znalezieniu odpowiedniego silnika, w swoim wynalazku postanowiłem wykorzystać 24-voltowy silnik od hulajnogi elektrycznej. Do tego dołożyłem zasilacz, który przekształca prąd zmienny 230V w stały 24V.
Cześć, Auto: Peugeot 508 kombi, 1.6 diesel BHZ, 2016r Problem to błędy w silniku P1496 i P2563, w aucie rozbierana góra w celu wymiany termostatu a więc również jakieś wężyki od podciśnienia były odpinane ale nie te od turbiny. Błąd P2563 był obecny przed rozbiórką natomiast P1496 zaczął pojawiać się już po montażu przez ten czas auto stało ponad tydzień,...
Witam.Mam kilka silników synchronicznych od kuchenek mikrofalowych.Ot typowe silniki na 230 V. Lecz moim problemem jest kierunek obrotów silnika. Jak wiadomo silnik taki pracuje przypadkowo.Czy jest jakaś możliwość kontrolowania obrotów przez ten silnik,w moim przypadku potrzebuję ściśle określonych obrotów,najlepiej przez przełącznik (np.od szyb elektrycznych...
Tak, 2.0 benzyna ma skłonność do brania oleju. W mondeo mk4, focusie mk2 i volvo c30 A teraz istotne pytanie - co się stało z toledo, że jest do wymiany? Czy tylko to, że jest to sedan czy coś się stało z nim? To by dało ogląd na to czego szukać. Do 25 jest sporo aut za 5 czy 10k. Wszyscy zawsze szukają w górnym zakresie finansowym, a może lepiej kupić...
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon z zmiennym kątem wyprzedzenia. Ostatecznie zdało to egzamin?...
Czyli na 99% za tą usterką stoi pompa paliwowa ? Nie osłabiaj!!! Masz zmierzyć ciśnienie. Ta operacja będzie kolejnym etapem diagnozy problemu. Do tego sprawdzenie rozrządu na blokadach do tego silnika, pomiar ciśnienia oleju(olej pracuje w układzie zmiennych faz).
Taki silniczek równie dobrze może zasilany być prądem zmiennym i też będzie działał, a to z tego powodu że nie wiemy co to za silnik, może bez magnesów stałych i będzie hulał. Musi być nadajnik i to mocny, bo baterii tam niema, a z tym miernikiem to czysta ściema, stoi jak wryty.
W pełni zgadzam się z kol.kortyleski jeżeli silnik ma być na prąd stały,jeżeli na zmienny to należy zamiast diod zastosować przekaźniki do zmiany kierunku obrotów, pamiętać jeszcze musisz o silniku odpowiedniej mocy bo ubranka mogą trochę ważyć
Komutatorowy silnik jeżeli posiada uzwojenie stojana a nie magnesy stałe, pracuje zarówno na prąd stały jak i zmienny.
VW w 1976r. wyciągał 110KM z 1.6 w Golfie GTI. I co z tego to jest założenie konstrukcyjne, a nie wszystko na co stać producenta. Jeździłem wieloma różnymi samochodami i często te które mają dużą moc maksymalną mają koszmarny przebieg momentu obrotowego i aby płynnie ruszyć z miejsca trzeba mieć niezłą koordynację w stopach. W 1976 Fiat miał Abartha...
Nie chce mi sie tlumaczyc różnic.Po cos wymyslono motogodzine. Po to by godzina pracy z obrotami jałowymi nie była zliczana tak samo jak godzina orki z obrotami na maksa.W starszych ciagnikach jest to tak zrobione że praktycznie godziny są zliczane powyżej jakiś obrotow silnika (1200-1600) .Zależy od obrotow maksymalnych silnika. W nowszych jest to...
Chwila. Pierwszy regulator jest na prąd stały, a drugi z tego co widzę na zmienny. Na pierwszym zadziała, na drugim nie.
Ja nie widzę w tym problemu. Cewka wymaga określonego czasu do naładowania się a więc czas ten może być stały. To że w silnikach jest zmienny to wynika tylko z konstrukji układu zapłonowego.
Mam autko z fajnym silniczkiem, bo V-Tec. (160) KM Silnik ten ma zmienne fazy rozrządu, które włanczają się dopiero po przekroczeniu 7 tyś obr. Ostatnio jechałem i przy wyprzedzaniu depnąłem do dechy. Jednak silnik nie chciał się dalej bujać zatrzymał się na tych 7 tyś obr. i już dalej się nie wkręcał. Co jest grane? Dlaczego tak się stało. Czy ktoś...
Witam. Co racja to racja. Padło turbo i wygnało olej do kolektora ssącego. Jak auto pali to nic się więcej nie stało. Wymień turbinę i będzie spoko. Myślę że sama wymiana turbiny na taką jak w 110KM ze zmienną geometrią nic ci nie da. Trzeba będzie jeszcze podjechać do tuningowca. Sama turbina też jest trochę inaczej sterowana. Bo w 90 KM steruje ciśnieniem...
Mam problem z Renault Laguna 2,0 16 v w benzynie rok produkcji 1999 tzn. wycieka olej spod koła zmiennych faz rozrządu. Może jest mi ktoś w stanie pomóc. Samochód stoi w garażu rozebrany do wszystkiego mam dostęp. Próbowałem w różnych pozycjach montować nowy simering ale nic to nie dało jak ciekło tak cieknie najbardziej na zimnym silniku w momencie...
Czy mozna przerobic wiertarke na prad stały,czy lepiej zastosowac przetwornice z pradu zmiennego na staly?Silnik chce uzyc do rowera elektrycznego
Witam jeszcze raz. Ze starej stacji dysków wyciągnąłem silnik krokowy. Tylko teraz jak podłączyć do niego mostek prostowniczy, aby prąd zmienny z tego silnika zmienić na stały. Odchodzi od niego 5 kabli. Czy do każdego podłączyć osobny mostek?
Na początku pierwszego rozruchu słychać charakterystyczne stukanie. Jest to objaw uszkodzenia koła zmiennych faz rozrządu . Tyle tu wspaniałych fachowców którzy się przemądrzają jeden przez drugiego a najprostszej usterki nie potrafią usłyszeć , która istnieje w tych silnikach od początku wejścia do produkcji czyli jakieś 15 lat. :cry: Ale wozić się...
stać zmienny zmienny stać silnik prąd stać zmienny
motorola wyświetlacz pasek wartość skuteczna napięcia tętnień elektroliza płytki
Podmiana matrycy Dell Latitude E5530 do E5520: Kompatybilność i Wymiana Jak zwiększyć czułość urządzeń elektronicznych?